|
|
|
|
|
|
|
Czabański: dotacja na media publiczne z budżetu w miejsce abonamentu ,,boli jakby mniej" obywateli. Eksperci: to gorszy model
Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański przyznał w rozmowie Wirtualnemedia.pl, że model finansowania mediów publicznych z budżetu państwa zamiast z abonamentu byłby korzystniejszy z punktu widzenia obywateli, którzy już teraz płacą go niechętnie lub wcale. - Opłata na media publiczne z budżetu to także pieniądze z naszych podatków, ale ta danina boli jakby mniej - mówi Krzysztof Czabański. Eksperci dosyć chłodno oceniają ten model, podkreślając przede wszystkim możliwe uzależnienie mediów publicznych od polityków.
więcej
|
Polsat pokaże drugi sezon ,,W rytmie serca". Ruszyły zdjęcia do nowych odcinków
Telewizja Polsat zdecydowała o kontynuacji serialu „W rytmie serca”, do którego już trwają zdjęcia. W głównych rolach w drugim sezonie ponownie wystąpią Mateusz Damięcki i Barbara Kurdej-Szatan. Do obsady produkcji dołączy m.in. Popek - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
540 tys. widzów ,,Szkła kontaktowego". TVN24 przegrywa z TVP Info
W okresie od 4 września do 19 października br. program „Szkło kontaktowe” śledziło średnio 543 tys. widzów. Audycja daje TVN24 pozycję wicelidera oglądalności wśród stacji newsowych, przegrywając z TVP Info.
więcej
|
Łukasz Warzecha zawieszony za krytykowanie związkowców. Jacek Kurski: nie wiem, czy wróci do ,,W tyle wizji"
- Nie mam pewności, czy Łukasz Warzecha wróci do TVP Info po okresie zawieszenia - mówi dla Wirtualnemedia.pl prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski. Nie precyzuje jednak, od czego zależeć będzie decyzja o ewentualnym powrocie. Warzecha jest zawieszony na razie do końca października br. Powodem - jak mówi nam Kurski - są jego ostre opinie o związkowcach wyrażone w „Do Rzeczy” i na Twitterze.
więcej
|
,,W tyle wizji" ogląda 560 tys. widzów, a ,,W tyle wizji ekstra" - 590 tys.
W okresie od 4 września do 19 października br. magazyn „W tyle wizji” śledziło średnio 560 tys. widzów. Program daje TVP Info pozycję lidera oglądalności wśród stacji newsowych. Jeszcze wyższą widownię - 590 tys. osób - gromadzi „W tyle wizji ekstra”.
więcej
|
Joanna Górska zniknęła z Polsat News z powodu poważnej choroby
Dziennikarka Polsat News Joanna Górska poinformowała, że przestała prowadzić programy w stacji, ponieważ jest poważnie chora. - Wrócę jak tylko będę mogła. Wierzących proszę o modlitwę, niewierzących o trzymanie kciuków - napisała.
więcej
|
Eurosport z wyłącznymi prawami do Formuły E na trzy sezony
Eurosport pozyskał prawa do transmisji wyścigów Formuły E na trzy sezony - począwszy od 2017/18. Nowy sezon rozpocznie się 2 grudnia 2017 roku w Hong Kongu.
więcej
|
Droższe reklamy w Polsacie, najwyższe ceny przy ,,Mega Hicie" i ,,W rytmie serca"
Biuro Reklamy Polsat Media podniosło ceny reklam na listopad br. średnio od kilku do kilkunastu procent w porównaniu z listopadem ub.r. Najwięcej trzeba zapłacić za emisję reklamy w paśmie filmowym „Mega Hit”, przy serialu „W rytmie serca” oraz przy prognozie pogody.
więcej
|
,,Mali giganci 3" od 5 listopada w TVN. Emisja w niedziele o 17.00. ,,Bardzo dobra pora na pokazywanie tego programu"
W niedzielę, 5 listopada 2017 roku TVN rozpocznie emisję trzeciego sezonu dziecięcego reality-show „Mali giganci”. - Uznaliśmy, że to będzie bardzo dobra pora na pokazywanie tego programu. W listopadowe i grudniowe w niedzielne wieczory przed telewizorami mamy niemal tyle samo widzów co w ścisłym prime’ie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN.
więcej
|
Krzysztof Czabański: należy zlikwidować abonament RTV, media publiczne finansowane z budżetu
Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański stwierdził, że jest zwolennikiem zastąpienia abonamentu radiowo-telewizyjnego przez dotację z budżetu państwa. Mogłaby ona wynosić od 2,5 do 3 mld zł rocznie.
więcej
|
TVP Info w relacji z konwencji PO wytykało partii afery i zarzuty. ,,Pałkarstwo informacyjne"
W relacjach TVP Info z konwencji programowej Platformy Obywatelskiej na pasku pokazywano informacje o aferach za rządów tej partii oraz zarzutach postawionych jej niektórym politykom. Skrytykowała to część dziennikarzy aktywnych na Twitterze.
więcej
|
W TVP Info Magdalena Ogórek wytknęła protestującym lekarzom latte w kawiarni, a Adam Borowski porównał głodówkę do odchudzania
W „Studiu Polska” w TVP Info współprowadząca Magdalena Ogórek stwierdziła, że widziała, jak dwójka protestujących lekarzy rezydentów pili kawę latte w kawiarni. W programie skrytykowano też głodową formę tego protestu.
więcej
|
|
|
Czabański: dotacja na media publiczne z budżetu w miejsce abonamentu ,,boli jakby mniej" obywateli. Eksperci: to gorszy model
Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański przyznał w rozmowie Wirtualnemedia.pl, że model finansowania mediów publicznych z budżetu państwa zamiast z abonamentu byłby korzystniejszy z punktu widzenia obywateli, którzy już teraz płacą go niechętnie lub wcale. - Opłata na media publiczne z budżetu to także pieniądze z naszych podatków, ale ta danina boli jakby mniej - mówi Krzysztof Czabański. Eksperci dosyć chłodno oceniają ten model, podkreślając przede wszystkim możliwe uzależnienie mediów publicznych od polityków.
więcej
|
|
Piotr Najsztub dalej będzie prowadził program w TOK FM. ,,Zarzucono mi czyn nieumyślny"
Radio TOK FM będzie kontynuowało współpracę z Piotrem Najsztubem, któremu po wypadku samochodowym postawiono zarzut prokuratorki. - Postawiono mi zarzut o czyn nieumyślny, a to jest jednak różnica - tłumaczy Najsztub. Dziennikarz powinien być jak żona Cezara, poza wszelkimi wątpliwościami. Zachowania Najsztuba w związku z wypadkiem nic nie usprawiedliwia. Czytelnicy i słuchacze, znający dorobek dziennikarza, zapewne będą mieli miękkie serce - komentują dla Wirtualnemedia.pl prof. Wiesław Godzic i Jan Ordyński.
więcej
|
|
Polskie Radio: Michał Fabisiak zwolniony, bo nie uprzedził, że pisze o sondażu dla PiS. Może jeszcze wrócić do pracy
Michał Fabisiak, pisząc o sondażu, który miał zlecić PiS, nie dopełnił swoich obowiązków, gdyż wcześniej nie poinformował o tym przełożonych - podała Małgorzata Kaczmarczyk, rzecznik Polskiego Radia. W poniedziałek ze zwolnionym z pracy dziennikarzem spotka się prezes firmy Jacek Sobala. Według informacji Wirtualnemedia.pl możliwe jest przywrócenie Fabisiaka do pracy.
więcej
|
|
Radio Maryja i Wawa z największym wzrostem słuchalności o poranku w dni powszednie, liderem RMF FM
Pozycję lidera ogólnopolskiego rynku radiowego w okresie od lipca do września br. w dni powszednie w godzinach porannych (6.00.00-8.59.59) zajęło RMF FM. Największym wzrostem w zestawieniu ex aequo pochwalić się mogły Radio Maryja i Radio Wawa, z kolei najwięcej straciła Trójka - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
34 proc. udziału RMF FM w Aglomeracji Śląskiej, RMF MAXXX awansowało na drugie miejsce
Pozycja zdecydowanego lidera rynku radiowego w Aglomeracji Śląskiej należy do RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze RMF MAXXX i Trójka - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Krzysztof Czabański: należy zlikwidować abonament RTV, media publiczne finansowane z budżetu
Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański stwierdził, że jest zwolennikiem zastąpienia abonamentu radiowo-telewizyjnego przez dotację z budżetu państwa. Mogłaby ona wynosić od 2,5 do 3 mld zł rocznie.
więcej
|
|
Michał Fabisiak zwolniony z Polskiego Radia, bo nie chciał podać szefowi, skąd wie o wewnętrznym sondażu PiS
Michał Fabisiak został zwolniony z redakcji portalu internetowego Polskiego Radia, po tym jak opisał sondaż poparcia zlecony na własne potrzeby przez PiS oraz nie chciał szefowi redakcji Piotrowi Chęcińskiemu ujawnić źródła swoich informacji.
więcej
|
|
Barbara Schabowska po przejściu do TVP Kultura straciła etat w Polskim Radiu z powodu ,,konfliktu prawnego"
Barbara Schabowska, która w połowie września została dyrektorem TVP Kultura, złożyła wypowiedzenie w Polskim Radiu. Wnioskował o to prezes PR, uzasadniając, że jednoczesne zatrudnienie dziennikarki w dwóch firmach powoduje konflikt prawny.
więcej
|
|
|
|
Golden Drum 2017: triumf McCann Worldgroup, Voskhod i Vodafone (wszystkie kampanie z Grand Prix i złotem)
Na tegorocznym festiwalu Golden Drum najwięcej nagród zdobyły agencje McCann Worldgroup i Voskhod, tytuł marki roku otrzymał Vodafone. Prezentujemy wszystkie projekty, za które przyznano Grand Prix i złote nagrody.
więcej
|
Jarosław Chludziński executive strategy directorem w Havas Warsaw
Do grona agencji Havas Warsaw dołączył Jarosław Chludziński, gdzie objął funkcję executive strategy directora. W przeszłości był związany m.in. z &Sons i PZL.
więcej
|
Golden Drum 2017: Grand Prix dla FCB Warsaw i Grey Group Poland, nagrodzone też Walk, 2012 i Isobar Poland
Na tegorocznym festiwalu reklamowym Golden Drum dwa Grand Prix otrzymała agencja FCB Warsaw za projekt „Smart bell”, a jedno - Grey Group Poland za „Największy chór bożonarodzeniowy”. Nagrodzono też agencje Walk, 2012 i Isobar Poland.
więcej
|
Tomasz Oświeciński jako nauczyciel, w więzieniu i sukience promuje Showmax jako receptę na nudę (wideo)
W poniedziałek rusza najnowsza kampania serwisu VOD Showmax. Bohaterem spotów jest Tomasz Oświeciński, aktor znany m.in. z ostatnich filmów Patryka Vegi. Za realizację kampanii odpowiadają agencje Bridge2Fun i PHD.
więcej
|
Nc+ szuka agencji do obsługi kreatywnej
Sześć agencji zostanie zaproszonych do udziału w przetargu na obsługę kreatywną platformy nc+ oraz wszystkich jej marek - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Media Group i BringMore Advertising przygotują kampanię promującą czytelnictwo
Konsorcjum agencji Media Group i BringMore Advertising przygotuje i przeprowadzi na zlecenie Instytutu Książki kompleksową kampanię promującą czytelnictwo w Polsce.
więcej
|
Droższe reklamy w Polsacie, najwyższe ceny przy ,,Mega Hicie" i ,,W rytmie serca"
Biuro Reklamy Polsat Media podniosło ceny reklam na listopad br. średnio od kilku do kilkunastu procent w porównaniu z listopadem ub.r. Najwięcej trzeba zapłacić za emisję reklamy w paśmie filmowym „Mega Hit”, przy serialu „W rytmie serca” oraz przy prognozie pogody.
więcej
|
Kasa Stefczyka reklamuje Szlachetną Pożyczkę (wideo)
Kasa Stefczyka wprowadziła do oferty Szlachetną Pożyczkę, z której sprzedaży po 50 zł przekazywane jest na cel charytatywny. Wspiera to kampania reklamowa.
więcej
|
Tauron promuje ,,Lekką fakturę na start" dla małych i średnich przedsiębiorstw
Tauron od początku października rozpoczął kampanię „Lekka faktura na start”, w której promowana jest oferta rocznej sprzedaży gazu i prądu dla sektora MSP. Za jej realizację odpowiada agencja S4.
więcej
|
PiS w dzień konwencji PO krytykuje Hannę Gronkiewicz-Waltz w spocie z cytatami z ,,Faktu", TV Republika i ,,DGP"
W dniu konwencji Platformy Obywatelskiej przed wyborami samorządowymi Prawo i Sprawiedliwość opublikowało spot mocno krytykujący Hannę Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy i wiceprzewodniczącą PO. Spot składa się z fragmentów publikacji różnych mediów na temat afery reprywatyzacyjnej.
więcej
|
Czy jesteśmy ogłupiani przez nowe technologie? (relacja Havas Media Group z Golden Drum)
Czy nowe technologie ogłupiają ludzi? Jak istotna w reklamie jest muzyka oraz jak lokalna kultura wpływa i jest adoptowana do strategii komunikacyjnych marek - to przewodnie tematy trzeciego, ostatniego dnia festiwalu reklamowego Golden Drum - imprezę relacjonuje dla Wirtualnemedia.pl Michał Zawadzki, online communication manager w Havas Media Group.
więcej
|
Campbell Soup Company rozpoczął globalny przetarg mediowy
Firma Campbell Soup Company rozpoczęła przetarg na globalną obsługę w zakresie planowania i zakupu mediów. Budżetu klienta broni MEC.
więcej
|
Adam Gaskiewicz: z F&B do WebTalk
Adam Gaskiewicz rozpoczął pracę jako senior account executive w agencji digitalowej WebTalk. Poprzednio pracował w F&B.
więcej
|
Współczesny świat zalany produktami i markami zupełnie nieistotnymi dla konsumentów (relacja Havas Media Group z Golden Drum)
Marco Cremona z Google pokazał, jak operować spotem video, by najskuteczniej pozyskać atencję widzów, a Fernando Vega Olmos z agencji Picnic Madrid mówił o zalewie współczesnego świata zupełnie nieistotnymi dla konsumentów produktami i markami. Z kolei Cuneyt Devrim z tureckiego oddziału Havasa uświadomił słuchaczom jak mało brakuje, by przegapić dziejące się zmiany i przekształcenia na rynku agencji reklamowych - drugi dzień festiwalu Golden Drum relacjonuje dla Wirtualnemedia.pl Michał Zawadzki, online communication manager z Havas Media Group.
więcej
|
|
|
W ,,Gazecie Wyborczej" pracuje 800 osób, wzrost prenumerat cyfrowych po protestach przeciw reformie sądów
W zespołach „Gazety Wyborczej” w Warszawie i 21 oddziałach regionalnych pracują 804 osoby - podał Jerzy Bogdan Wójcik, dyrektor wydawniczy dziennika. Podkreślił, że po tym jak możliwość komentowania w serwisach internetowych „GW” ograniczono tylko do subskrybentów płatnej oferty, mocno podniósł się poziom komentarzy.
więcej
|
Bartosz Kwarciak dyrektorem sprzedaży regionalnej w Polska Press Grupa
Bartosz Kwarciak zostanie dyrektorem sprzedaży regionalnej w Polska Press Grupa - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Ostatnio pracował w Media Impact Polska.
więcej
|
Nowy numer ,,Playboya" z Hugh Hefnerem na okładce i transseksualną modelką na rozkładówce
W listopadowo-grudniowym numerze amerykańskiej wersji magazynu „Playboy” na okładce pojawiło się zdjęcie Hugh Hefnera, niedawno zmarłego założyciela kultowego tytułu. W historii pisma to pierwszy przypadek, gdy na jedynce pojawia się zdjęcie mężczyzny bez towarzystwa kobiety. Na rozkładówce numeru znajdzie się z kolei wizerunek transseksualnej modelki, co także stanowi precedens w dziejach „Playboya”.
więcej
|
,,Gazeta Wyborcza" ma już 110 tys. prenumerat cyfrowych. ,,Wpływ wydarzeń politycznych w kraju"
Agora poinformowała, że „Gazeta Wyborcza” szybciej niż planowano, bo z kwartalnym wyprzedzeniem, osiągnęła poziom 110 tys. płatnych prenumerat cyfrowych. - Czynnikiem sukcesu jest rozwój kompetencji internetowych całej redakcji „Gazety Wyborczej” i zaangażowanie w proces pozyskiwania nowych subskrypcji - wyjaśnia Jerzy Bogdan Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.
więcej
|
Agora wydawcą bezpłatnej miejskiej gazety ,,Pryvit" dla Ukraińców we Wrocławiu
W piątek, 20 października br. ukazał się pierwszy numer „Pryvit" - bezpłatnej, miejskiej gazety skierowanej do Ukraińców żyjących we Wrocławiu. Wydawcą magazynu jest Agora, a redaktorem naczelnym Magda Nogaj.
więcej
|
Piotr Nisztor i Paweł Wojtunik pozwą ,,Gazetę Finansową" za tekst o ich związkach z aferą taśmową. ,,Stek bzdur, podchodzić ostrożnie"
Dziennikarz Piotr Nisztor i były szef CBA Paweł Wojtunik zapowiedzieli złożenie do sądu pozwów przeciwko „Gazecie Finansowej”, która zarzuciła im udział w tzw. aferze taśmowej.
więcej
|
,,Fakt" liderem sprzedaży kioskowej w sierpniu. ,,Rzeczpospolita" zyskała najwięcej
Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w sierpniu br. był „Fakt”. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła „Rzeczpospolita”. Z kolei najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Tina" nowym liderem sprzedaży wśród dwutygodników poradnikowych. Duży spadek ,,Przyjaciółki"
W lipcu br. nowym liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników poradnikowych dla kobiet została „Tina”, która pochwalić się mogła jedynym wzrostem w zestawieniu. Z kolei najwięcej straciła „Przyjaciółka” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Dziewięciu na dziesięciu dziennikarzy szuka informacji na Twitterze
90 proc. dziennikarzy szuka nowych informacji na Twitterze, a 59 proc. ma go włączonego przez cały czas - wynika z raportu agencji PR d*fusion communication.
więcej
|
Julia Przyłębska zawiadomi prokuraturę o tekstach ,,Gazety Wyborczej" i ,,Faktu" zarzucających jej powiązania ze służbami
Prezes Trybunału Konstytucyjnego Julia Przyłębska złoży doniesienie do prokuratury dotyczące niedawnych publikacji „Gazety Wyborczej” i „Faktu” zarzucającej jej powiązania ze służbami specjalnymi.
więcej
|
,,Gazeta Wyborcza" pisze bez dowodów o związkach sędziów Trybunału Konstytucyjnego ze spec służbami. ,,Fałszywe insynuacje"
Szefowa Trybunału Konstytucyjnego Julia Przyłębska od lat 90. ma być „prowadzona” przez oficera służb specjalnych, którym ma być inny sędzia TK Mariusz Muszyński - podała „Gazeta Wyborcza”. Na poparcie swojej tezy nie przedstawia żadnych dowodów. Trybunał zdecydowanie dementuje, dziennikarze są podzieleni w ocenie materiału.
więcej
|
|
|
Smaker przed Kwestią Smaku na czele serwisów kulinarnych, mocno w górę Beszamel.se.pl i Mniammniam (TOP15)
Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem kulinarnym jest niezmienne Smaker.pl, wyprzedzający Kwestiasmaku.com, Przyslijprzepis.pl i Mojegotowanie.pl. Dwa pierwsze zanotowały w skali roku duże wzrosty odwiedzalności, podobnie jak Beszamel.se.pl i Mniammniam.com. Zmalały natomiast zasięgi Durszlak.pl, Ugotuj.to i Gotujmy.pl.
więcej
|
Facebook w testach opcji Proponowane aktualności mocno ogranicza zasięgi fanpage'y w kilku krajach
Facebook w ramach ograniczonych testów przeniósł wszystkie treści publikowane przez strony do nowej sekcji Proponowane aktualności jednocześnie usuwając je z News feedu użytkowników. Według wyliczeń firmy CrowdTangle eksperyment Facebooka spowodował znaczący spadek zasięgu postów od wydawców. Na liście krajów dotkniętych zmianą są Serbia, Słowacja, Sri Lanka, Boliwia, Gwatemala i Kambodża.
więcej
|
,,Gazeta Wyborcza" ma już 110 tys. prenumerat cyfrowych. ,,Wpływ wydarzeń politycznych w kraju"
Agora poinformowała, że „Gazeta Wyborcza” szybciej niż planowano, bo z kwartalnym wyprzedzeniem, osiągnęła poziom 110 tys. płatnych prenumerat cyfrowych. - Czynnikiem sukcesu jest rozwój kompetencji internetowych całej redakcji „Gazety Wyborczej” i zaangażowanie w proces pozyskiwania nowych subskrypcji - wyjaśnia Jerzy Bogdan Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.
więcej
|
Anna Kaczmarska i Wojciech Fusek zajmą się treściami premium i płatnymi w Grupie Onet-RASP
Anna Kaczmarska i Wojciech Fusek zaczynają pracę w Grupie Onet-RAS Polska. Kaczmarska będzie dyrektorem wydawniczym segmentu treści premium, a Fusek będzie odpowiedzialny za rozwój strategii płatnych treści.
więcej
|
Dziewięciu na dziesięciu dziennikarzy szuka informacji na Twitterze
90 proc. dziennikarzy szuka nowych informacji na Twitterze, a 59 proc. ma go włączonego przez cały czas - wynika z raportu agencji PR d*fusion communication.
więcej
|
|
|
Wysokie poparcie dla PiS - siła komunikacji czy komunikacja siły? (opinie)
Na półmetku swoich rządów PiS cieszy się jeszcze większym poparciem niż w chwili, gdy wygrywał wybory. To efekt skutecznej, konsekwentnie realizowanej strategii komunikacji, w której partia rządząca narzuca własną narrację, obnaża słabość opozycji oraz, jak nigdy dotąd, polaryzuje scenę polityczną i społeczeństwo. Dla portalu Wirtualnemedia.pl komentują eksperci ds. marketingu politycznego i public relations.
więcej
|
Polskie Towarzystwo Kardiologiczne szuka agencji public relations
Polskie Towarzystwo Kardiologiczne prowadzi konkurs ofert, w wyniku którego nawiąże współpracę z agencją public relations. Do jej zadań należeć ma przede wszystkim komunikacja zewnętrzna oraz kreowanie wizerunku organizacji.
więcej
|
Jan Kanthak rzecznikiem prasowym Ministerstwa Sprawiedliwości
Jan Kanthak objął funkcję rzecznika prasowego Ministerstwa Sprawiedliwości. Kanthak jest też szefem gabinetu politycznego ministra Zbigniewa Ziobry.
więcej
|
Przeczytane Polecane - najlepsze lektury od specjalistów komunikacji. Część druga
„Przeczytane polecane” to nowy cykl na łamach portalu Wirtualnemedia.pl, w którym specjaliści z branży komunikacyjnej prezentują recenzje książek merytorycznych, rozwijających i poszerzających wiedzę o komunikacji, marketingu… i wiele, wiele więcej. Partnerem cyklu jest Związek Firm Public Relations.
więcej
|
|
|