Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 2 Listopada 2017
 
 
 
Silesion.pl osiągnął rentowność. Kamil Durczok: szykujemy więcej wideo i serwis o tematyce ogólnopolskiej
 
Wrzesień był pierwszym miesiącem, w którym uruchomiony rok temu serwis Silesion.pl zarządzany przez Kamila Durczoka, zanotował rentowność. Wydawca witryny optymalizuje koszty i zwiększa przychody, szykuje też kolejny serwis, który ma dotyczyć tematyki ogólnokrajowej - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
O poranku najchętniej oglądamy TVN24. Stacja zwiększyła przewagę nad TVP Info i Polsat News (dane dzień po dniu)
 
Spośród trzech głównych polskich stacji informacyjnych największą oglądalność w godzinach porannych jesienią br. gromadzi kanał TVN24, który powiększył swoją przewagę nad TVP Info i Polsatem News - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
,,The Wall. Wygraj marzenia" wróci do TVP1 z drugim sezonem
 
Wprowadzony jesienią do ramówki TVP1 teleturniej „The Wall. Wygraj marzenia” będzie kontynuowany w przyszłym roku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Polsat wiosną 2018 roku pokaże kolejną edycję ,,Przyjaciółek". ,,Najchętniej oglądany tytuł w Ipla"
 
Telewizja Polsat podjęła decyzję o emisji jedenastego sezonu serialu „Przyjaciółki” w wiosennej ramówce 2018 roku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Produkcja notuje świetne wyniki oglądalności zarówno w telewizji jak i w internecie - mówi nam Nina Terentiew, dyrektor programowa oraz członek zarządu Telewizji Polsat. więcej
 
 
Przychody Facebooka w górę o 47 proc., ponad 2 mld użytkowników miesięcznie
 
W III kwartale 2017 roku Facebook zanotował przychody w wysokości ponad 10,3 miliarda dolarów, a zysk netto skoczył do 4,7 miliarda. Liczba użytkowników odwiedzających serwis co miesiąc przekracza obecnie 2 miliardy.   więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Polsat na czele oglądalności. TVN24 najwyżej wśród stacji tematycznych, a Super Polsat - nowości (top 150 stacji) więcej
 
Filmweb ogranicza dostęp do treści użytkownikom blokującym reklamy, szykuje płatne profile bez reklam więcej
 
iPhone X w przedsprzedaży bije rekordy popularności. ,,Roczna sprzedaż niejednego producenta" więcej
 
Discovery Networks szykuje reality ,,Ciąża z nieznajomym". ,,Realizacja wzbudzi ogromne emocje" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Programmatic Manager Gremi Media
Programme Planner [Comedy Central] Viacom International Media Networks
Stażysta Redakcji Informacyjnej TVN
Specjalista ds. Sprzedaży Reklam Blue Zone
Redaktor / Specjalista PR Blue Zone
Ad Product Manager Edipresse Polska
Specjalisty ds. kampanii internetowych i afiliacji STS - największy bukmacher na polskim rynku
Specjalista ds. Rozwoju Sieci Reklamowej TVN
Strateg Kontentu PMPG Polskie Media
Programming Manager, Global Markets BBC
Producent / kierownik produkcji East Studio
Redaktor Sekcji News TVN
Specjalista ds. marketing automation INFOR
Event Manager El Padre
Młodszy Specjalista Performance Marketingu Onet.pl
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
O poranku najchętniej oglądamy TVN24. Stacja zwiększyła przewagę nad TVP Info i Polsat News (dane dzień po dniu)

Spośród trzech głównych polskich stacji informacyjnych największą oglądalność w godzinach porannych jesienią br. gromadzi kanał TVN24, który powiększył swoją przewagę nad TVP Info i Polsatem News - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

,,The Wall. Wygraj marzenia" wróci do TVP1 z drugim sezonem

Wprowadzony jesienią do ramówki TVP1 teleturniej „The Wall. Wygraj marzenia” będzie kontynuowany w przyszłym roku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Polsat wiosną 2018 roku pokaże kolejną edycję ,,Przyjaciółek". ,,Najchętniej oglądany tytuł w Ipla"

Telewizja Polsat podjęła decyzję o emisji jedenastego sezonu serialu „Przyjaciółki” w wiosennej ramówce 2018 roku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Produkcja notuje świetne wyniki oglądalności zarówno w telewizji jak i w internecie - mówi nam Nina Terentiew, dyrektor programowa oraz członek zarządu Telewizji Polsat. więcej

TVN Fabuła kontynuuje talk-show ,,DKF" Karoliny Korwin-Piotrowskiej. ,,Dobrze przyjęty przez widzów i branżę filmową"

Stacja TVN Fabuła zakończyła emisję pierwszego sezonu talk-show Karoliny Korwin-Piotrowskiej „DKF”, w którym dziennikarka rozmawia z aktorami, reżyserami i producentami filmowymi. Planowana jest druga seria, a zdjęcia ruszą jeszcze w tym miesiącu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Domowe rewolucje" hitem HGTV. Drugi sezon oglądało 137 tys. widzów

Drugi sezon „Domowych rewolucji” oglądało średnio 137 tys. widzów. Produkcja miała zdecydowanie wyższe wyniki oglądalności od średnich stacji. więcej

Grzegorz Piekarski: telewizja przespała rewolucję online i straciła pokolenie widzów urodzone po 1990 roku (targi w Cannes)

Od kilku lat klasyczni telewizyjni nadawcy wpychali młodych widzów do internetu, przez co od rozbudowanych programów telewizyjnych wolą oni Netflixa, Amazona i kanały You Tube. W efekcie większość formatów konstruowana jest obecnie w taki sposób, żeby móc konkurować w sferze online - ocenia Grzegorz Piekarski, producent i prezes Golden Media Polska. więcej

Przewodnicząca Międzynarodowej Rady Oświęcimskiej: tweety Michała Adamczyka o Bartoszewskim to obrzydliwy atak

Profesor Barbara Engelking, przewodnicząca Międzynarodowej Rady Oświęcimskiej przy Premierze RP, skrytykowała twitterowe wpisy Michała Adamczyka z Telewizji Polskiej o pobycie Władysława Bartoszewskiego w obozie koncentracyjnym Auschwitz. - Swoimi niemądrymi wypowiedziami pan Adamczyk de facto zbrukał pamięć o tragedii polskich więźniów KL Auschwitz, lekceważąc cierpienie wszystkich Ofiar tego największego cmentarza w historii naszego narodu - oceniła. więcej

Nielsen zaoferuje dane o użytkownikach telewizorów smart TV do lepszego targetowania reklam

Firma badawcza Nielsen poinformowała o zintegrowaniu ze swoją platformą Nielsen Marketing Cloud danych firmy Gracenote pochodzących z odbiorników typu smart TV. Dzięki temu klienci Nielsena mają otrzymywać więcej istotnych informacji o zachowaniach użytkowników i lepiej adresować do nich przekaz reklamowy. więcej

Influencerzy zrelacjonują zimowe igrzyska olimpijskie. Eurosport udostępni treści na Snapchata

Z okazji „100 dni do igrzysk” Discovery Communications i Eurosport ogłosiły, jak zamierzają transmitować Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pyeongchangu. Nadawcy pokażą m.in. studio „Eurosport Cube” z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości, a influencerzy będą tworzyć treści do mediów społecznościowych. więcej

Polsat na czele oglądalności. TVN24 najwyżej wśród stacji tematycznych, a Super Polsat - nowości (top 150 stacji)

We wrześniu br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotował TVN24, a z nowych kanałów najwyżej uplasował się Super Polsat. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl. więcej

TVN24 odpowiada TVP Info: ,,Fakty" wyprzedzają ,,Wiadomości" od początku br.

Po tym jak w TVP Info pochwalono się, że w minioną niedzielę „Wiadomości” były zdecydowanie najchętniej oglądanym programem informacyjnym, na portalu TVN24.pl zamieszczono analizę pokazującą, że w skali miesiąca od początku br. „Fakty” notują wyższą oglądalność od „Wiadomości”. więcej

HGTV rozpoczyna emisję ,,Zgłoś remont" debiutuje w HGTV. Emisja w sobotnie wieczory

4 listopada 2017 roku kanał HGTV Home & Garden rozpocznie emisję nowego programu „Zgłoś remont”. Będzie on pokazywany w sobotnie wieczory. więcej

Barbara Burdzy zwolniona z TVP.info za publikację tekstu w WP. ,,Zablokował go naczelny, więc poszłam gdzie indziej"

W poniedziałek dziennikarka portalu TVP.info Barbara Burdzy została zwolniona, a jako powód podano publikację w Wirtualnej Polsce jej artykułu o Antonim Macierewiczu. - Samuel Pereira zablokował ten artykuł, w związku z tym uznałam, że opublikuję go gdzie indziej. W umowie nie ma wyłączności - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Burdzy. więcej

250 tys. widzów premierowych odcinków ,,Watahy 2". Kontakt z serialem miało już 1,4 mln osób

Po trzech tygodniach emisji premierowe odcinki „Watahy” na antenie HBO ogląda średnio 249 tys. osób. Stacja w czasie emisji hitowego cyklu ma wielokrotnie wyższą oglądalność od średnich długookresowych wyników. Skumulowany zasięg pierwszych dwóch odcinków produkcji w kanałach HBO oraz serwisach HBO GO i HBO OD wyniósł 1,36 mln osób. więcej

780 tys. widzów ,,Drzewa marzeń". 6,55 mln zł z reklam

Nowy program „Drzewo marzeń” oglądało średnio 784 tys. widzów. Produkcja dała TVN ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki” wśród wszystkich widzów, ale w grupie komercyjnej stacja była wiceliderem. Wpływy z reklam wyniosły 6,55 mln zł. więcej

,,Barykada" z Aleksandrem Majewskim i ,,Klub Ronina" z Józefem Orłem we wPolsce.pl (wideo)

Telewizja wPolsce.pl emituje kolejne cykliczne magazyny publicystyczne: „Barykady”, której gospodarzem jest dziennikarz wPolityce.pl Aleksander Majewski, oraz „Klubu Ronina” prowadzonego przez Józefa Orła. więcej

TVP ABC z kolejnym rekordem oglądalności. BBC CBeebies zyskało najwięcej

Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych we wrześniu br. była stacja TVP ABC, która w grupie 4-12 zanotowała kolejny rekordowy miesięczny wynik. Największym wzrostem pochwalić się mógł BBC CBeebies, a najwięcej stracił Polsat JimJam - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

TVP2 wyprzedziła TVP1. ,,Wiadomości" z większą widownią, niż ,,Fakty"

Pozycji lidera rynku telewizyjnego w zeszłym tygodniu zajął TVN. Trzecia była TVP2, która wyprzedziła siostrzaną TVP1. Wśród poszczególnych programów największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły hitowe seriale Dwójki oraz reality-show „Rolnik szuka żony”, a najwyżej z dzienników uplasowały się „Wiadomości” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Piotr Lichota za Marię Bartczak dyrektorem TVP3 Szczecin

Piotr Lichota, poprzednio szef Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, objął funkcję dyrektora i redaktora naczelnego TVP3 Szczecin. Zastąpił na tym stanowisku zmarłą Marię Bartczak. więcej

Cezary Gmyz i Michał Adamczyk w dyskusji o Jakim i Gronkiewicz-Waltz przypomnieli Bartoszewskiego w Auschwitz

W twitterowej dyskusji o tytule na Gazeta.pl wytykającym wiceministrowi sprawiedliwości Patrykowi Jakiemu, że w młodości stał pod blokiem, korespondent TVP w Niemczech Cezary Gmyz przypomniał, że w czasie II wojny światowej prof. Władysław Bartoszewski stał pod blokiem w obozie koncentracyjnym w Auschwitz, a prowadzący „Wiadomości” Michał Adamczyk dziwił się, że Bartoszewski został zwolniony z tego obozu. więcej

Lady Nina i Antek Królikowski poprowadzą MTV EMA Pre Party 2017

W czwartek 9 listopada br. w Warszawie odbędzie się gala MTV EMA Pre Party 2017. Gospodarzami wieczoru będą Nina Cieślińska i Antoni Królikowski. więcej

TVP Info chwali się oglądalnością ,,Wiadomości" w niedzielę. Producent z TVN24: a jak wyniki z pozostałych dni?

W TVP Info podkreślono, że według danych Nielsen Audience Measurement „Wiadomości” (emitowane w TVP1 i TVP Info) w minioną niedzielę były zdecydowane najchętniej oglądanym programem informacyjnym. - Raz w tygodniu Nielsen jest wiarygodny, ciekawe :) Wyników poniedziałek-sobota dziwnym trafem nie pokazują - skomentował to Maciej Słomczyński, producent z TVN24. więcej

,,Długa droga do domu" w National Geographic (wideo)

5 listopada 2017 roku National Geographic rozpocznie emisję fabularnego serialu „Długa droga do domu”. więcej

Kanały Eleven w ofercie UPC Biznes dla hoteli

Sieć UPC Biznes dołączyła do oferty dla hoteli kanały sportowe Eleven, Eleven Sports i Eleven Extra. więcej

,,Sukces nie zna granic 2" Tomasza Kina od 5 listopada w Canal+ Discovery

5 listopada na antenie Canal+ Discovery premierowy odcinek drugiego sezonu programu dokumentalnego o polskich emigrantach „Sukces nie zna granic”. Prowadzącym jest dziennikarz Tomasz Kin. więcej

Metro w ofercie Multimedia Polska

W poniedziałek, 30 października 2017 roku do oferty Multimedia Polska dołączył kanał Metro. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Tok FM i Vox FM dużo więcej reklam, RMF FM z wyższym wzrostem od Radia ZET (TOP10)

Przez trzy kwartały br. stacje radiowe zarobiły na emisji reklam 5,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Największy wzrost przychodów z reklam zanotowały w tym okresie Tok FM, Vox FM i RMF Classic. więcej

 
Trójka z PjongCzangu zrelacjonuje przygotowania do IO na 100 dni przed rozpoczęciem imprezy

9 lutego 2018 roku w PjongCzangu rozpoczną się XXIII Zimowe Igrzyska Olimpijskie. Z tej okazji w czwartek, 2 listopada 2017 roku, czyli dokładnie sto dni przed imprezą przygotowania tamtejszych aren sportowych zrelacjonuje radiowa Trójka. więcej

 
RMF FM, Złote Przeboje Elita i Radio Pogoda najchętniej słuchanymi stacjami radiowymi w Bydgoszczy

Pozycja lidera rynku radiowego w Bydgoszczy w drugim i trzecim kwartale br. należała do RMF FM. Podium w tym okresie uzupełniły Złote Przeboje Elita i Radio Pogoda - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
,,Ścieżka obok drogi" Iłłakowiczówny w radiowej Dwójce

Od wtorku 31 października dla słuchaczy Programu II Polskiego Radia przygotowano w ramach cyklu „Książka do słuchania” interpretację książki Kazimiery Iłłakowiczówny „Ścieżka obok drogi”. więcej

 
Polskie Radio przestrzega przed niebezpieczną jazdą na Wszystkich Świętych (wideo)

Od wtorku 31 października Polskie Radio zaczyna na wszystkich swoich antenach informować o utrudnieniach na drogach i zaleceniach policji, związanych z 1 listopada. Przygotowano też specjalny spot filmowy, zachęcający do ostrożnej jazdy. więcej

 
RMF FM wyprzedziło Trójkę we Wrocławiu w II i III kwartale, Eska awansowała na podium

Nowym liderem rynku radiowego we Wrocławiu w drugim i trzecim kwartale br. zostało RMF FM, które wyprzedziło Trójkę. Na podium znalazła się jeszcze Eska - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Hoop Polska ma zająć się dystrybucją i marketingiem napojów Nestea

Z początkiem 2018 roku firma Hoop Polska (właściciel marek Paola, Hoop Cola) zajmie się dystrybucją oraz aktywnościami marketingowymi marki napojów Nestea. Teraz za działania te odpowiada koncern Coca-Cola. więcej

Chłopiec z zebrą na safari reklamuje Ptasie Mleczko (wideo)

Rozpoczęła się kampania reklamowa kolejnego produktu Lotte Wedel - Ptasiego Mleczka utrzymana w nowej konwencji kreatywnej, której bohaterami są chłopiec i wioząca go zebra. Akcję przygotowały i realizują PZL, J, OMD i 24/7 Communication. więcej

Nielsen zaoferuje dane o użytkownikach telewizorów smart TV do lepszego targetowania reklam

Firma badawcza Nielsen poinformowała o zintegrowaniu ze swoją platformą Nielsen Marketing Cloud danych firmy Gracenote pochodzących z odbiorników typu smart TV. Dzięki temu klienci Nielsena mają otrzymywać więcej istotnych informacji o zachowaniach użytkowników i lepiej adresować do nich przekaz reklamowy. więcej

Polskie firmy wydały na sponsoring sportu ponad 832 mln zł. Liderami spółki energetyczne i paliwowe

W 2016 roku rynek sponsoringu sportowego w Polsce osiągnął wartość 832, 4 mln zł, a w 2020 ma wzrosnąć nawet do miliarda złotych. Najbardziej zaangażowane w sponsoring sportu są firmy z branży paliwowej i energetycznej - wynika z szacunków agencji EVolutio, Havas Sports&Entertainment, Sponsoring Insight i SportWin. więcej

Dorota Szelągowska promuje Surface Pro od Microsoftu (wideo)

Dziennikarka telewizyjna i projektantka wnętrz Dorota Szelągowska jest bohaterką kampanii reklamowej nowego Surface Pro (produkowanego przez Microsoft). Za przygotowanie i realizację działań odpowiadają firmy marketingowe d*fusion communication, FaceAddicted i Carat. więcej

Cationorm w reklamach ,,nawilża oczy jak prawdziwe łzy" (wideo)

Rozpoczęła się pierwsza w Polsce kampania reklamowa emulsji na zespół suchego oka Cationorm (produkowanej przez Santen Oy). Akcję przygotowały i realizują firmy marketingowe firmę Media People i Monte Video. więcej

Grupa Sare ze wzrostem wpływów o 15 proc. i spadkiem zysku do 2,1 mln zł

Grupa Sare szacuje, że w pierwszych trzech kwartałach br. zanotowała 33,11 mln zł przychodów ze sprzedaży, 4,19 mln zł zysku EBITDA i 2,09 mln zł zysku netto. więcej

Słowacja promuje się kampanią ,,Daj się oczarować Preszowskim Regionem"

Ruszyła kampania promocyjna wojewódzkiej organizacji turystycznej "Północno-Wschodnia Słowacja". Za jej przygotowanie odpowiada Jakub Augustinský.   więcej

,,Ty widzisz tylko wózek" - kampania społeczna o sportowcach z niepełnosprawnościami

Wystartowała kampania społeczna „Ty widzisz tylko wózek”, dotycząca profesjonalnego uprawiania sportu przez osoby z niepełnosprawnościami. Akcję zainicjowały Fundacja Aktywnej Rehabilitacji, a jej komunikację prowadzi Pracownia Szumu. więcej

Uber rozpoczął globalny przegląd reklamowy

Firma Uber rozpoczęła przetarg, w którym po raz pierwszy w swojej historii wybierze agencję reklamową, mającą odpowiadać za kreację na poziomie globalnym kampanii reklamowych start-upu. Równolegle prowadzi też rozmowy z domami mediowymi. więcej

Paola Sandoval dyrektorem ds. marketingu w Coca-Cola Poland Services, odchodzi Mikołaj Ciaś

Paola Sandoval od listopada przejmie obowiązki dyrektora ds. marketingu Coca-Cola Poland Services, zastępując na tym stanowisku Mikołaja Ciasia. Sandoval będzie odpowiedzialna za tworzenie i realizacje strategii marketingowych dla wszystkich marek z portfela firmy oraz za zarządzanie jej obszarami strategii biznesowej. więcej

O! - nowa marka własna PKN Orlen

Koncern paliwowy PKN Orlen wprowadza na rynek nową markę własną pod nazwą O!. Pierwszym produktem w jej portfolio będzie woda źródlana, a w planach są kolejne. więcej

Grupa K2 dalej rozmawia z potencjalnym inwestorem, ma też kupców dla Okawave

Grupa K2 będzie dalej prowadziła negocjacje dotyczące sprzedaży części jej segmentu reklamowego, ale już nie na zasadach wyłączności. Ponadto firma zaczyna rozmowy z podmiotami zainteresowanymi kupnem udziałów jej segmentu infrastrukturalnego obejmującego głównie spółkę Oktawave. więcej

Reklamy od BBDO Warszawa promują bieliznę Tena (wideo)

Essity Polska prowadzi kampanię reklamową nowych wariantów bielizny chłonnej marki Tena. Za jej przygotowanie i realizację odpowiadają agencje BBDO Warszawa i Zenith (Publicis Media). więcej

Goodyear prezentuje zimowe opony w kampanii ,,Zima pod kontrolą"

Ruszyła kampania reklamowa produktów z serii UltraGrip marki Goodyear. Za akcję „Zima pod kontrolą" odpowiadają 19Południk i Arena Media. więcej

Siemens promuje AGD do zabudowy hasłem ,,By każdy dzień był bardziej niezwykły"

Ruszyła ogólnopolska kampania reklamowa sprzętu AGD do zabudowy Siemens iQ700. Akcję przygotował wewnętrzny dział BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, właściciela marki Siemens oraz agencja ACR Media House. więcej

Czekoladki Delissimo w nowych opakowaniach od SaltPepper Brand Design

Firma Vobr wprowadza nowe opakowania czekoladek marki Delissimo. Za ich projekt odpowiada agencja SaltPepper Brand Design. więcej

Zabawki Hatchimals reklamowane przez TalentMedia

Ruszyła internetowa kampania reklamowa wspierająca wprowadzenie do sprzedaży w Polsce zabawek Hatchimals (produkowanych przez firmę SpinMaster). Za przygotowaniw i realizacją akcji odpowiada agencja TalentMedia. więcej

 
 
 
PRASA
 
Rusza ,,Silent Hero" - cykl wywiadów z Polakami ratującymi Żydów w czasie II wojny światowej. M.in. Bartosz Węglarczyk i Aleksander Wierzejski

Wystartował projekt „Silent Hero", w ramach którego znani dziennikarze nagrywają wspomnienia Polaków, którzy zdecydowali się pomagać Żydom w czasie II wojny światowej. Pomysłodawcą projektu jest fundacja From the Depths, zaś realizuje ją Agencja Warszawa. więcej

,,New York Times" z wyższymi wpływami i zyskiem, 154 tys. nowych subskrybentów

The New York Times Company, wydawca dziennika „New York Times” w III kwartale 2017 roku zanotował wzrost przychodów o 6,1 procent, a zysk operacyjny wydawcy przekroczył poziom 33 milionów dolarów. Liczba nowych subskrybentów cyfrowych gazety zwiększyła się o 154 tysiące. więcej

Wydawca ,,Do Rzeczy" z 1,3 mln zł zysku wyceniony na 23,4 mln zł. 50 proc. jego udziałów od Michała Lisieckiego chce kupić PMPG

PMPG Polskie Media (wydawca m.in. „Wprost”) zamierza przejąć od swojego prezesa i głównego akcjonariusza Michała M. Lisieckiego 50,1 proc. udziałów spółki Orle Pióro wydającej pisma „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy” oraz serwisy DoRzeczy.pl i SuperHistoria.pl. Orle Pióro wyceniono na 23,37 mln zł, w ub.r. spółka zanotowała 1,31 mln zł zysku. więcej

GPW zgodziła się na debiut Gremi Media na NewConnect

Zarząd warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych wyraził zgodę na wprowadzenie do obrotu na rynku NewConnect 1,14 mln akcji spółki Gremi Media wydającej m.in. „Rzeczpospolitą” i „Parkiet”. więcej

Adam Godlewski po 13 latach pracy odchodzi z ,,Piłki Nożnej"

Wicenaczelny tygodnika „Piłki Nożnej” (Profus Management) Adam Godlewski po ponad 13 latach pracy pożegnał się z pismem. Wcześniej pracował w „Przeglądzie Sportowym”. więcej

,,Newsweek" wygrał przed sądem z organizacją Mateusza Piskorskiego, nie musi przepraszać za ,,agenturę wpływu"

Tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) wygrał proces sądowy z Mateuszem Piskorskim i jego Europejskim Centrum Analiz Geopolitycznych. Oznacza to, że można nazywać ECAG „agenturą wpływu”, bo o takie sformułowanie toczył się trzyletni proces. więcej

Naczelne ,,Olivii" i ,,Świata Kobiety" tracą stanowiska. Odchodzi Anna Magdziarz

Wydawnictwo Bauer zmienia strukturę swojego segmentu miesięczników poradnikowych. Wszystkie trzy magazyny z portfolio („Olivia”, „Kobieta i Życie”, „Świat Kobiety”) przechodzą pod zarządzanie Ewy Kustroń-Zaniewskiej. Jak nieoficjalnie dowiaduje się portal Wirtualnemedia.pl z firmą żegna się Anna Magdziarz, redaktor naczelna „Olivii” więcej

Michał Wybieralski szefem wydawców Wyborcza.pl, Roman Imielski na czele działu krajowego ,,Gazety Wyborczej"

Roman Imielski od 1 listopada zostanie szefem działu „Kraj” „Gazety Wyborczej”. Zastąpi na tym stanowisku Michała Wybieralskiego, który będzie szefował zespołowi wydawców serwisu Wyborcza.pl. więcej

ZPR Media skupi w internecie swoje treści wideo pod marką ToWideo

Grupa ZPR Media przygotowuje nowy serwis ToWideo.pl, w którym będą prezentowane treści wideo ze wszystkich mediów należących do firmy - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Silesion.pl osiągnął rentowność. Kamil Durczok: szykujemy więcej wideo i serwis o tematyce ogólnopolskiej

Wrzesień był pierwszym miesiącem, w którym uruchomiony rok temu serwis Silesion.pl zarządzany przez Kamila Durczoka, zanotował rentowność. Wydawca witryny optymalizuje koszty i zwiększa przychody, szykuje też kolejny serwis, który ma dotyczyć tematyki ogólnokrajowej - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Przychody Facebooka w górę o 47 proc., ponad 2 mld użytkowników miesięcznie

W III kwartale 2017 roku Facebook zanotował przychody w wysokości ponad 10,3 miliarda dolarów, a zysk netto skoczył do 4,7 miliarda. Liczba użytkowników odwiedzających serwis co miesiąc przekracza obecnie 2 miliardy.   więcej

Zdjęcia do 6. sezonu ,,House of Cards" zawieszone bezterminowo, kolejne oskarżenia pod adresem Kevina Spacey

Netflix oraz producenci serialu „House of Cards” podjęli decyzję o zawieszeniu do odwołania prac nad 6. sezonem popularnej serii. Wcześniej zapowiedziano, że realizowany obecnie sezon będzie ostatni po oskarżeniach Kevina Spacey o molestowanie. Obecna decyzja jest spowodowana kolejnymi podobnymi zarzutami pod adresem aktora. więcej

Allegro z nową stroną główną i płatnościami przez Przelewy24

Allegro.pl udostępniło na stałe wszystkim użytkownikom nową wersję swojej strony głównej. Ponadto na portalu wprowadzono możliwość realizacji płatności poprzez Przelewy24. więcej

Przeglądarki internetowe: Chrome dominuje, ale traci. W górę Safari, Firefox i UC Browser

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w październiku 2017 r. zanotowała spadek udziału zarówno na całym świecie, jak i w Polsce. Jej pozycje nie jest jednak zagrożona. więcej

Twórca Wikipedii startuje ze społecznościowym serwisem newsowym WikiTribune

Jimmy Wales, założyciel Wikipedii ogłosił uruchomienie projektu WikiTribune. Chodzi o społecznościowy serwis newsowy tworzony przez dziennikarzy we współpracy z internautami, w którym mają się pojawiać przede wszystkim sprawdzone i rzetelne materiały pisane i redagowane przez członków społeczności internetowej. więcej

Grzegorz Sroczyński dziennikarzem Gazeta.pl, zajmie się też nowym projektem portalu

Od listopada br. Grzegorz Sroczyński zaczyna pracę jako dziennikarz w portalu Gazeta.pl. Będzie pracował także nad nowym projektem serwisu. więcej

Filmweb ogranicza dostęp do treści użytkownikom blokującym reklamy, szykuje płatne profile bez reklam

Filmweb wprowadza mechanizm, w ramach którego użytkownicy korzystający z adblocków nie mają dostępu do większości treści w bazie filmów, serialu i gier. - Chcemy zwrócić uwagę naszych użytkowników, że Filmweb utrzymuje się wyłącznie z reklam - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Krzysztof Michałowski, dyrektor zarządzający serwisu. więcej

Ministerstwo Cyfryzacji wprowadza aplikację mObywatel z dowodem osobistymi w formie cyfrowej

Ministerstwo Cyfryzacji (MC) udostępniło mobilną aplikację o nazwie mObywatel, która pozwala obecnie na przechowywanie w formie cyfrowej danych zapisanych w dowodzie osobistym użytkownika. Resort zapowiada, że w przyszłości możliwości aplikacji zostaną rozszerzone. więcej

Grupa Abstra opuszcza sieć Lifetube, stawia na produkcję treści bez pośredników

AbstrachujeTV wraz z sześcioma kanałami z Grupy Abstra opuszczają sieć partnerską LifeTube. Stawiają na produkcję treści wideo we własnym zakresie. - Przyszedł czas, by się usamodzielnić i stać się niezależnym podmiotem, który zmieni wizerunek YouTubera z amatora biegającego z kamerą w ręce, na profesjonalnego producenta krótkich filmów - mówi Rafał Masny z Grupy Abstra. więcej

Netflix zapowiada koniec ,,House of Cards" po oskarżeniach Kevina Spacey o molestowanie

Po oskarżeniach o molestowanie skierowanych pod adresem Kevina Spacey Netflix zapowiedział że realizowany obecnie 6. sezon serialu „House of Cards” będzie ostatni. Premiera nowych odcinków jest przewidziana na 2018 rok. więcej

ZPR Media skupi w internecie swoje treści wideo pod marką ToWideo

Grupa ZPR Media przygotowuje nowy serwis ToWideo.pl, w którym będą prezentowane treści wideo ze wszystkich mediów należących do firmy - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Grupa K2 dalej rozmawia z potencjalnym inwestorem, ma też kupców dla Okawave

Grupa K2 będzie dalej prowadziła negocjacje dotyczące sprzedaży części jej segmentu reklamowego, ale już nie na zasadach wyłączności. Ponadto firma zaczyna rozmowy z podmiotami zainteresowanymi kupnem udziałów jej segmentu infrastrukturalnego obejmującego głównie spółkę Oktawave. więcej

Poczta Polska uruchomiła kantor internetowy

Poczta Polska w ramach współpracy z Raiffeisen Solutions udostępniła możliwość wymiany walut online. Klienci mogą korzystać m.in. z darmowych przelewów w złotych do wszystkich banków, a także walutowych do niektórych polskich banków. więcej

Karty podarunkowe Netflixa dostępne w salonikach Kolportera

Kolporter wprowadza od listopada w swoich salonikach prasowych karty podarunkowe Netflixa. Będzie można kupić je w dwóch nominałach: 60 zł i 120 zł. więcej

Polskie szkoły nie mają dostępu do szybkiego internetu i cyfrowych narzędzi. Ministerstwo Cyfryzacji chce nadrobić te zaległości w trzy lata

Zgodnie z rządową strategią w kolejnych latach wszystkie 30,5 tys. szkół ma znaleźć się w zasięgu szybkiego i bezpiecznego internetu. Dziś zaledwie kilka tysięcy ma dostęp do sieci o przepustowości co najmniej 100 Mbps, a co czwarty uczeń deklaruje, że nie korzysta z internetu nawet na lekcjach informatyki. Minister cyfryzacji Anna Streżyńska podkreśla, że program Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej jest równie ważny dla społeczeństwa, jak Rodzina 500 Plus i liczy, że uda się z nim ruszyć już w 2018 roku. Ustawę w Sejmie poparło 430 posłów. więcej

Kinga Nowicka, Aleksandra Jóźwiak, Marta Waglewska i Paweł Rosłaniec w Glamour.pl

Ismena Dąbrowska zakończyła kompletowanie zespołu serwisu Glamour.pl (Grupa Burda International Polska). Ostatecznie tworzy go teraz pięć osób. Prace nad zespołem trwały pół roku. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Nielsen zaoferuje dane o użytkownikach telewizorów smart TV do lepszego targetowania reklam

Firma badawcza Nielsen poinformowała o zintegrowaniu ze swoją platformą Nielsen Marketing Cloud danych firmy Gracenote pochodzących z odbiorników typu smart TV. Dzięki temu klienci Nielsena mają otrzymywać więcej istotnych informacji o zachowaniach użytkowników i lepiej adresować do nich przekaz reklamowy. więcej

W I półroczu 2017 roku ludność Polski zmalała o ok. 11 tys. osób

Na koniec czerwca 2017 r. ludność Polski liczyła 38,4 mln osób - podał Główny Urząd Statystyczny. W miastach mieszkało 23,1 mln osób (60 proc. populacji), na wsi - 15,3 mln. Według GUS w pierwszym półroczu br. liczba mieszkańców naszego kraju zmalała o prawie 11 tys. osób. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Marcin Bałanda dyrektorem ds. PR i komunikacji w Sokołowie, odchodzi Aleksandra Chalimoniuk

Marcin Bałanda z początkiem listopada obejmie stanowisko dyrektora ds. PR i komunikacji spółki Sokołów. Zastąpi Aleksandrę Chalimoniuk, która odchodzi z firmy po czterech latach pracy. więcej

Justyna Siwek nową rzeczniczką Poczty Polskiej

Justyna Siwek od października objęła stanowisko rzecznika prasowego Poczty Polskiej. Do czerwca br. funkcję tę pełnił Zbigniew Baranowski, który rozstał się z firmą. więcej

Beata Chądzyńska PR managerem w Huawei Polska

Beata Chądzyńska została nowym PR managerem w zespole marketingu Huawei Polska. Do zespołu dołączył także Paweł Sołowiej jako PR specialist.   więcej

Zoom bsc prowadzi komunikację Personnel Service

Agencja Zoom bsc zajmuje się obsługą komunikacyjną Personnel Service, serwisu rekrutacyjnego specjalizującego się w rekrutacjach pracowników z Ukrainy.   więcej

Piotr Krupa w zespole Brandscope

Piotr Krupa objął stanowisko specjalisty ds. PR w agencji public relations Brandscope.   więcej

Agencja Kool Things wypromuje w Europie grę Nioh

Agencja full service Kool Things rozpoczyna współpracę z Koei Tecmo Games, japońskim wydawcą gier komputerowych. Klient wybrał firmę w konkursie ofert.   więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Sony ze wzrostem przychodu i zysku, w górę PlayStation 4
Samsung z rekordowym zyskiem i trzema prezesami zamiast jednego
Hyperbook wprowadza laptop do VR z 17-calowym ekranem w cenie od 6259 zł
Ministerstwo Cyfryzacji wprowadza aplikację mObywatel z dowodem osobistymi w formie cyfrowej
Ponad 8,7 miliona złotych kary dla Polkomtela. ,,Wniesiemy apelację"
Neffos Y50 - nowy smartfon TP-Link od 249 zł
myPhone Simply 2 ze starterem TuBiedronka za 89,90 zł
Piotr Warmuła szefem departamentu technologii Idea Leasing
 
 
 
GOSPODARKA
 
Polskie firmy wydały na sponsoring sportu ponad 832 mln zł. Liderami spółki energetyczne i paliwowe
GPW zgodziła się na debiut Gremi Media na NewConnect
34,5 proc. Polaków najbardziej ufa Poczcie Polskiej
Ministerstwo Cyfryzacji wprowadza aplikację mObywatel z dowodem osobistymi w formie cyfrowej
Ponad 8,7 miliona złotych kary dla Polkomtela. ,,Wniesiemy apelację"
PLL LOT uruchomi sześć kierunków czarterowych, w tym do Rio de Janeiro i Panamy
Rząd przyjął projekt przewidujący zniesienie górnego limitu składek na ZUS
Inflacja zmniejsza dochody realne Polaków
Poczta Polska uruchomiła kantor internetowy
20 mld zł będzie wart polski rynek kosmetyków w 2021 r., eksport głównie do Niemiec, Wielkiej Brytanii i Rosji
W I półroczu 2017 roku ludność Polski zmalała o ok. 11 tys. osób
Wizz Air: większy podręczny bagaż można zabrać na pokład
Karty podarunkowe Netflixa dostępne w salonikach Kolportera
Udział Ryanair w polskim rynku lotniczym sięgnął 32 proc., LOT-u 22 proc. w I poł. br
LPP zainwestuje w rozwój sieci sklepów 1,5 mld zł. Przeznaczy też znaczne środki na badania oraz rozwój
Polskie szkoły nie mają dostępu do szybkiego internetu i cyfrowych narzędzi. Ministerstwo Cyfryzacji chce nadrobić te zaległości w trzy lata
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Polsat wiosną 2018 roku pokaże kolejną edycję ,,Przyjaciółek". ,,Najchętniej oglądany tytuł w Ipla"
Zdjęcia do 6. sezonu ,,House of Cards" zawieszone bezterminowo, kolejne oskarżenia pod adresem Kevina Spacey
250 tys. widzów premierowych odcinków ,,Watahy 2". Kontakt z serialem miało już 1,4 mln osób
Netflix zapowiada koniec ,,House of Cards" po oskarżeniach Kevina Spacey o molestowanie
,,Długa droga do domu" w National Geographic (wideo)
Kevin Spacey gejem. Przeprasza Anthony'ego Rappa za niewłaściwe zachowanie
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj