|
|
|
|
|
|
|
,,Korona królów" od 2 stycznia w TVP1. Jacek Kurski: Koszt telenoweli to... 1/250 budżetu ,,Gry o tron" (zwiastun)
We wtorek, 2 stycznia 2017 roku Jedynka rozpocznie emisję „Korony królów”. Telenowela będzie pokazywana od poniedziałku do czwartku o godz. 18.30 - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. - Śmieszą mnie porównania „Korony królów” do „Gry o tron”. Budżet naszej produkcji to... 1/250 budżetu amerykańskiego cyklu - mówi nam Jacek Kurski, prezes TVP.
więcej
|
Jacek Kurski: posłowie PO mówią mi o większym znaczeniu TVP Info niż TVN24, spotykamy się z sympatią społeczną
Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski stwierdził, że posłowie PO w nieoficjalnych rozmowach przyznali, że programy TVP Info zapewniają dużo większy odzew opinii publiczne niż te w TVN24. - Jako pracownicy Telewizji Polskiej bardzo często spotykamy się z przejawami sympatii i poparcia - zapewniał Kurski.
więcej
|
Polsat liderem w DVB-T w październiku. TVP1 straciła najwięcej, rekordowy wzrost Super Polsat
Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w październiku br. był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Super Polsat, a najwięcej straciła TVP1 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Familiada" zyskała 110 tys. widzów. TVP2 nokautuje konkurencję
Teleturniej „Familiada” w 2017 roku ogląda średnio 1,93 mln widzów. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej widownia audycji wzrosła o 110 tys. osób. TVP2 w czasie jej emisji jest zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego.
więcej
|
6,2 mln widzów meczu Polska-Urugwaj w TVP1 i TVP Sport. Jacek Kurski: kosmiczny wynik
Towarzyski mecz piłki nożnej Polska-Urugwaj zobaczyło w piątek w TVP1 i TVP Sport ponad 6 mln widzów - wynika z danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Telewizję Polską. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z powodu powrotu wielkiej piłki do TVP. Jest to format, który zawsze wymiata konkurencję i organizuje emocje społeczne - mówi nam Jacek Kurski, prezes TVP.
więcej
|
W TVP ponad jedną trzecią czasu dla polityków zajmuje PiS, premier mówi więcej niż prezydent (analiza)
We wrześniu br. w głównych kanałach Telewizji Polskiej ponad jedna trzecia czasu zajętego przez polityków przypadło na PiS, głównie na polityków tej partii będących w rządzie. Politycy rządowi są pokazywani zdecydowanie części niż prezydent i przedstawiciele jego kancelarii.
więcej
|
Maciej Orłoś i Zbigniew Urbański w programie Telewizji WP ,,Misja Wisła"
Od 14 do 17 listopada Telewizja WP będzie emitowała program „Misja Wisła”. Audycję przygotowano z okazji inauguracji Pucharu Świata w skokach narciarskich, a w programie zobaczymy m.in. Macieja Orłosia i Zbigniewa Urbańskiego.
więcej
|
Jak wygląda praca nad serialem codziennym? Relacja z planu na przykładzie ,,Lekarzy na start"
Pod koniec października 2017 roku zakończyły się nagrania do pierwszej edycji codziennego serialu Telewizji Puls „Lekarze na start”. Na planie zdjęciowym do produkcji gościł portal Wirtualnemedia.pl - m.in. rozmawialiśmy z aktorami o tym jak wygląda praca nad takim projektem.
więcej
|
Piotr Stasiński zacytował w TVN24 wulgarne hasła z Marszu Niepodległości, Stanisław Karczewski zawiadomi o tym prokuraturę
Wicenaczelny „Gazety Wyborczej” Piotr Stasiński w „Loży prasowej” w TVN24 przytoczył w całości wulgarne slogany z Marszu Niepodległości. Marszałek Senatu Stanisław Karczewski zapowiedział, że doniesie o tym prokuraturze, co skrytykowali niektórzy dziennikarze.
więcej
|
TVP Info w Święto Niepodległości: ,,nie żyje wolna Polska" na Twitterze, antysemicka wypowiedź w relacji (wideo)
Na twitterowym profilu TVP Info wskutek błędu przypisano prezydentowi Andrzejowi Dudzie słowa „nie żyje wolna Polska”. Z kolei w relacji kanału z Marszu Niepodległości znalazła się antysemicka wypowiedź.
więcej
|
|
|
Według Tomasza Sianeckiego Marek Niedźwiecki dostał zakaz udziału w programie TVN24. Szef Trójki: to fake news
Marek Niedźwiecki dostał zakaz przychodzenia do programu „Pamięć Absolutna” emitowanego w TVN24 - podali na antenie autorzy tej produkcji. Wiktor Świetlik, dyrektor radiowej Trójki, w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl stanowczo dementuje: - Nie ma takiego zakazu, Marek Niedźwiecki ma wolną rękę. Widocznie nie chciał przyjść.
więcej
|
|
Radio Eska pierwszy raz na podium, Jedynka z najniższym wynikiem w historii
Od sierpnia do października br. na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem. Po raz pierwszy w historii na trzecie miejsce awansowała Eska spychając z podium PR 1, który zanotował największy spadek - raport Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Tomasz Duda zawieszony w funkcji prezesa Radia Wrocław, o jego losie zadecyduje Rada Mediów Narodowych
Prezes Radia Wrocław Tomasz Duda został zawieszony w obowiązkach przez radę nadzorczą rozgłośni. - Jestem tym zaskoczony, nie znam powodów. Zajmiemy się tą sprawą podczas najbliższego posiedzenia - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl szef Rady Mediów Narodowych, Krzysztof Czabański. Sprawa ma też trafić do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
więcej
|
|
Stacja radiowa nadała piosenkę promującą wstępowanie w szeregi Państwa Islamskiego
Popularna w Szwecji stacja radiowa Mix Megapol nadała w piątek w Malmoe piosenkę promującą wstępowanie w szeregi Państwa Islamskiego (IS). Według właściciela kanału ktoś nielegalnie przechwycił jego częstotliwość.
więcej
|
|
RMF FM nowym liderem w Rzeszowie. Radio Rzeszów na podium
Nowym liderem rynku radiowego w Rzeszowie zostało RMF FM, które wyprzedziło Radio ZET. Na podium znalazło się jeszcze Radio Rzeszów - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
KRRiT odpowiada na krytykę Krystyny Pawłowicz. Rada ,,prowadzi szereg działań w celu odbudowania pluralizmu medialnego w Polsce"
Przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski odpowiedział w specjalnym oświadczeniu na zarzuty posłanki Krystyny Pawłowicz pod adresem rady. Na łamach tygodnika „Sieci” skrytykowała radę m.in. za brak reakcji na „najbardziej skrajne, kłamliwe, antypolskie wystąpienia”.
więcej
|
|
|
|
Nadużywamy celebrytów w reklamach, bo nie mamy innego pomysłu na kampanie
Nadal jesteśmy społeczeństwem konserwatywnym. Ale to nie jest tak, że faceci pociągają za sznurki i celowo kreują taki a nie inny obraz - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marek Żołędziowski, prezes Group One o reklamach podtrzymujących stereotypy na temat roli kobiet i mężczyzn.
więcej
|
Marketer w świecie social mediów - Filip Fiedorow (IKEA Retail)
Media społecznościowe na zawsze zmieniły styl komunikacji marketingowej. Jak odnajdują się w gąszczu „społecznościówek” czołowi polscy marketerzy? Czy pamiętają marketing sprzed ery Facebooka i Snapchata? Pytamy o to w nowym cyklu na łamach portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Mleko kobiece do kawy w kampanii na rzecz chorych noworodków (wideo)
Informacje o wprowadzeniu do oferty warszawskiej kawiarni Żona Krawca mleka kobiecego jako dodatku do kawy okazały się głównym elementem kampanii Fundacji Banku Mleka Kobiecego. Akcja została przygotowana przez studentów Szkoły Mistrzów Reklamy.
więcej
|
Emocjonalna kampania fundacji Dorastaj z Nami ,,Dla Ciebie zginął policjant, strażak, żołnierz, a dla mnie tata"
Ruszyła kampania społeczna fundacji Dorastaj z Nami „Dla Ciebie zginął policjant, strażak, żołnierz, a dla mnie tata”, która ma uwrażliwić na kwestię rodzin ginących na służbie pracowników mundurowych.
więcej
|
Gołębie reklamują Kredyt Pocztowy w Banku Pocztowym (wideo)
Bank Pocztowy rozpoczął kampanię promującą Kredyt Pocztowy, której głównymi bohaterami są dwa gołębie pocztowe. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiadają firmy marketingowe Mind, Propeller Film i Value Media.
więcej
|
Natalia Kukulska i Andrzej Piaseczny śpiewająco reklamują Stan Nielimitowany w Play (wideo)
Sieć telekomunikacyjna Play zaczęła bożonarodzeniową kampanię reklamującą Stan Nielimitowany, w której występują piosenkarze Natalia Kukulska i Andrzej „Piasek” Piaseczny. Za obsługę reklamową sieci odpowiadają firmy Grandes Kochonos, Artegence, Isobar Polska, Plej i MediaCom Warszawa.
więcej
|
Biedronka promuje zabawki na Boże Narodzenie (wideo)
Rozpoczęła się kampania reklamującą bożonarodzeniową ofertę zabawek w sklepach Biedronka. Akcję przygotowały i realizują firmy marketignowe Duda Polska i MEC.
więcej
|
Radość ze smartfonów, telewizora i konsoli w bożonarodzeniowej kampanii Orange Love (wideo)
Orange Polską rozpoczął bożonarodzeniową kampanię reklamującą ofertę Orange Love. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiadają Publicis Poland, Film Produkcja, Orka, Lunapark i Initiative Warszawa.
więcej
|
Zosia robiąca prezenty bożonarodzeniowe w reklamie aplikacji mobilnej Ceneo.pl (wideo)
Ruszyła bożonarodzeniowa kampania reklamowa porównywarki cenowej Ceneo.pl. W reklamach prezentowana jest przede wszystkim aplikacja mobilna tego serwisu.
więcej
|
Miś Paddington we wzruszającej świątecznej reklamie Marks & Spencer (wideo)
Bohaterem tegorocznej świątecznej kampanii brytyjskiej sieci sklepów Marks & Spencer jest miś Paddington. Kreację przygotowała londyńska agencja Grey.
więcej
|
PKO BP reklamuje Mini Ratkę ,,na spełnienie życzeń" (wideo)
Rozpoczęła się bożonarodzeniowa kampania reklamująca kredyt gotówkowy Mini Ratka oferowany przez PKO BP. Akcję przygotowały i realizują firmy marketingowe Agencja Warszawa, Artegence i Havas Media.
więcej
|
Stolica Wielkopolski startuje z akcją dla młodych ,,Poznań przyciąga"
Urząd Miasta Poznania organizuje akcję, w ramach której młodzi poznaniacy spotykają się z maturzystami z różnych stron Polski, zachęcając ich do studiowania w stolicy Wielkopolski. Kampania „Poznań przyciąga" promowana jest dodatkowo w internecie.
więcej
|
O seksie po polsku - #sexedpl daje nadzieję zmiany podejścia do edukacji seksualnej w naszym kraju (opinie)
Kampania #sexedpl mimo swoich mankamentów ma szansę na trwale zmienić podejście Polaków w różnym wieku do edukacji seksualnej. Krótkie formaty wideo w dobie szybkich przekazów to strzał w dziesiątkę, a Anja Rubik jako inicjatorka akcji sprawia, że przekaz jest wiarygodny i trafia do szerokiego grona odbiorców - komentują eksperci dla portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Agnieszka Pawlak-Cybulska key account managerem w Move Media
Do zespołu biura reklamy Move Media dołączyła Agnieszka Pawlak-Cybulska, obejmując funkcję key account managera.
więcej
|
Małgorzata Kuzdra dyrektorem dystrybucji, a Paula Szmidt szefową promocji i PR w M2 Films
Do zespołu M2 Films dołączyła Małgorzata Kuzdra, obejmując nowe stanowisko dyrektora sprzedaży i dystrybucji. Paula Szmidt została dyrektorem promocji i PR firmy.
więcej
|
Nais daje swoim klientom darmowy dostęp do Tidala
Portal motywacyjny Nais.pl daje swoim klientom bezpłatny dostęp do serwisu streamingowego Tidal, aby mogli oferować go jako jeden z benefitów pracowniczych.
więcej
|
|
|
Agora spokojna o wyniki finansowe na koniec roku. ,,W 2018 r. brak fundamentalnych zmian w rynku reklamowym"
Po trzech kwartałach Agora dobrze ocenia perspektywy wyników finansowych na koniec roku. Wzrost wydatków na reklamę w internecie i kinach wyższy od zakładanego, w 2018 roku nie spodziewamy się fundamentalnych zmian w rynku reklamowym - ocenia Bartosz Hojka, prezes Agory.
więcej
|
Agora: za wcześnie na spekulacje o skutkach dekoncentracji, nie znamy ustawy
Agora uczestniczy w zainicjowanym przez UOKiK badaniu rynku, które ma wskazać stopień koncentracji w mediach. Spółka nie wiąże tego z zapowiadanym wprowadzeniem przepisów o dekoncentracji. - Za wcześnie by spekulować o skutkach, nie wiemy, jakie są założenia ustawy - tłumaczy Bartosz Hojka, prezes Agory.
więcej
|
,,Gazeta Wyborcza" przeprasza za publikację rozmowy z antyszczepionkowcem Jerzym Ziębą
Część nakładu „Gazety Wyborczej” (Agora) ukazała się w piątek z dodatkiem, zawierającym wywiad z Jerzym Ziębą, przeciwnikiem szczepionek. Po krytyce w mediach społecznościowych, redakcja przeprosiła za wydrukowanie rozmowy. - Podjęliśmy działania, żeby to się nie powtórzyło - informuje Wirtulnemedia.pl Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agory.
więcej
|
Duży spadek sprzedaży ,,Twojego Stylu" w sierpniu. ,,Zwierciadło" na podium
W sierpniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych uplasował się „Twój Styl”. Największym wzrostem pochwalić się mogło „Avanti”, a na czele spadków znalazła się „Grazia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Wszystkie dzienniki z najniższą sprzedażą w historii. ,,Czeka je ewolucyjne dostosowanie do nowych warunków i oczekiwań czytelników"
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w pierwszych trzech kwartałach br. był „Fakt”. Wszystkie dzienniki zanotowały najniższą sprzedażą w historii, a liderem spadków była „Gazeta Wyborcza”. - Czasy największej świetności dzienniki drukowane mają już za sobą, ale nie znaczy to wcale, że grozi im zagłada. Czeka je ewolucyjne dostosowanie do nowych warunków i oczekiwań czytelników - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniewski, media director w Codemedia.
więcej
|
Juliusz Braun odpowiada Jolancie Hajdasz na protest CMWP SDP: Pani opinia o sytuacji mediów Polsce jest rażąco jednostronna
Członek Rady Mediów Narodowych Juliusz Braun wystosował oświadczenie, w którym odpowiada on na protest Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP. - Pani opinia o sytuacji mediów Polsce jest rażąco jednostronna i prezentuje wyłącznie stanowisko rządzącej partii - pisze do Jolanty Hajdasz, dyrektor stowarzyszenia.
więcej
|
,,Do Rzeczy" dystansuje się od tekstu Rafała Ziemkiewicza krytykującego mit Józefa Piłsudskiego
W serwisie tygodnika „Do Rzeczy” (Orle Pióro) zamieszczono w sobotę felieton Rafała Ziemkiewicza krytykujący idealizowanie zasług Józefa Piłsudskiego dla odzyskania przez Polskę niepodległości i tworzenia struktur państwowych. Pod tekstem zaznaczono, że nie odzwierciedla on stanowiska redakcji „Do Rzeczy”.
więcej
|
Radhika Jones nową naczelną ,,Vanity Fair", zastąpi odchodzącego Graydona Cartera
Według nieoficjalnych informacji Radhika Jones, wydawca działu książkowego „New York Times’a” ma pokierować miesięcznikiem „Vanity Fair”. Jones zastąpi na stanowisku Graydona Cartera, który postanowił odejść na emeryturę.
więcej
|
KRRiT odpowiada na krytykę Krystyny Pawłowicz. Rada ,,prowadzi szereg działań w celu odbudowania pluralizmu medialnego w Polsce"
Przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski odpowiedział w specjalnym oświadczeniu na zarzuty posłanki Krystyny Pawłowicz pod adresem rady. Na łamach tygodnika „Sieci” skrytykowała radę m.in. za brak reakcji na „najbardziej skrajne, kłamliwe, antypolskie wystąpienia”.
więcej
|
Jerzy Jachowicz i ks. Henryk Zieliński odznaczeni przez prezydenta krzyżami Orderu Odrodzenia Polski
Dziennikarz „Sieci” Jerzy Jachowicz i redaktor naczelny „Idziemy” ks. Henryk Zieliński zostali odznaczeni przez prezydenta Andrzeja Dudę krzyżami Orderu Odrodzenia Polski.
więcej
|
Strata Agory zmalała do 7 mln zł. Helios i Next Film mocno w górę, ,,Gazeta Wyborcza" i magazyny rentowniejsze
W trzech kwartałach br. Agora zanotowała spadek wpływów o 2,7 proc. do 835,1 mln zł i 7 mln zł straty netto (wobec 24,9 mln zł rok wcześniej). Zdecydowanie wzrosły przychody i zysk segmentu kinowego firmy, natomiast „Gazeta Wyborcza” i magazyny przy niższych wpływach osiągnęły wzrost zysku EBITDA.
więcej
|
|
|
Branża kibicuje WikiTribune, ale wątpi w sukces projektu. ,,To nie druga Wikipedia" (opinie)
Jimmy Wales, twórca Wikipedii uruchomił newsowy serwis WikiTribune współtworzony przez społeczność internautów. Projekt ma oferować rzetelne dziennikarstwo w opozycji do fake news i utrzymywać się darowizn od organizacji i użytkowników. Eksperci branży medialnej i wydawcy z zainteresowaniem patrzą na WikiTribune, ale mają wątpliwości dotyczące powodzenia projektu. – Serwis newsowy rządzi się innymi prawami niż Wikipedia, WikiTribune będzie trudno stać się masowym medium, a model finansowania ma niepewne podstawy - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl Monika Lech, Paweł Nowacki, Dariusz Jemielniak, Krzysztof Zieliński i Marek Miller.
więcej
|
Marketer w świecie social mediów - Filip Fiedorow (IKEA Retail)
Media społecznościowe na zawsze zmieniły styl komunikacji marketingowej. Jak odnajdują się w gąszczu „społecznościówek” czołowi polscy marketerzy? Czy pamiętają marketing sprzed ery Facebooka i Snapchata? Pytamy o to w nowym cyklu na łamach portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
52 proc. reklam w polskim internecie emitowane w polu widzenia użytkowników, najlepiej widoczne wideo
Wśród reklam wyświetlanym polskim internautom na komputerach 52 proc. pojawiło się w w polu widzenia użytkowników, były tam widoczne średnio przez 11 sekund.
więcej
|
Facebook wycofa przycisk ,,Lubię to!" z aplikacji zewnętrznych producentów
Facebook zapowiedział, że od początku 2018 roku pozbawi zewnętrzne firmy możliwości umieszczania w ich aplikacjach przycisku „Lubię to!”. W zamian deweloperzy i wydawcy będą mogli zamieszczać własne ikony kierujące użytkowników do stron tych firm w aplikacji lub serwisie Facebooka.
więcej
|
YouTube dominuje wśród serwisów z wideo od internautów, CDA.pl przed Vimeo i Dailymotion
YouTube i jego aplikacja mobilna są zdecydowanie najpopularniejszymi platformami z treściami wideo publikowanymi przez internautów. Sekcja wideo CDA.pl zdecydowanie wyprzedza natomiast Vimeo, Dailymotion i Patrz.pl.
więcej
|
Przesyłki kurierskie Poczty Polskiej do odbioru w sklepach Żabka i Freshmarket
Od połowy listopada br. w niemal 450 sklepach Żabka i Freshmarket na terenie Warszawy i wybranych miejscowości w województwie mazowieckim możliwy będzie odbiór przesyłek kurierskich wysłanych za pośrednictwem Poczty Polskiej. Usługa ta ma być sukcesywnie rozwijana, aby docelowo była dostępna w ponad 4700 sklepach w całej Polsce.
więcej
|
Zosia robiąca prezenty bożonarodzeniowe w reklamie aplikacji mobilnej Ceneo.pl (wideo)
Ruszyła bożonarodzeniowa kampania reklamowa porównywarki cenowej Ceneo.pl. W reklamach prezentowana jest przede wszystkim aplikacja mobilna tego serwisu.
więcej
|
Aplikacja Musical.ly ze 100 milionami użytkowników sprzedana za miliard dolarów
Społecznościowa aplikacja Musical.ly pozwalająca na tworzenie przez użytkowników własnych teledysków została kupiona przez chińską firmę Bytedance. Kwoty transakcji nie ujawniono, ale według szacunków ma ona sięgać miliarda dolarów.
więcej
|
Do 2020 roku znikną szkoły bez dostępu do internetu. Dzieci będą lepiej chronione przed cyberzagrożeniami
Dziś kilka tysięcy spośród 30,5 tys. szkół w Polsce jest w zasięgu sieci o przepustowości co najmniej 100 Mb/s. Dzięki ustawie o Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej (OSE), nad którą kończy prace Senat, na terenach wykluczonych cyfrowo powstanie nowoczesna infrastruktura. Podłączanie szkół do szybkiego internetu rozpocznie się w 2018 roku i potrwa przez trzy lata. Inwestycja będzie kosztowała 320 mln zł, a przez 10 lat na utrzymanie sieci trafi 1,3 mld zł z budżetu państwa. To oznacza, że gminy będą mogły zaoszczędzone środki zainwestować m.in. w cyberbezpieczeństwo najmłodszych.
więcej
|
Nais daje swoim klientom darmowy dostęp do Tidala
Portal motywacyjny Nais.pl daje swoim klientom bezpłatny dostęp do serwisu streamingowego Tidal, aby mogli oferować go jako jeden z benefitów pracowniczych.
więcej
|
|
|