|
|
|
|
|
|
|
KRRiT przeanalizuje karę dla TVN24, może ją jeszcze anulować
- Nałożenie kary na TVN poprzedziły miesiące analiz, zaś jej wysokość jest w pełni uzasadniona: to promil przychodów nadawcy za ubiegły rok - mówi dla Wirtualnemedia.pl Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Jak dodaje można ją jeszcze anulować, ale "w drodze przewidzianej przepisami".
więcej
|
,,Dziewczyny ze Lwowa" wrócą za rok. TVP1 zamawia trzeci sezon
Jesienią przyszłego roku do ramówki TVP1 trafi trzeci sezon „Dziewczyn ze Lwowa”. Stacja jest zadowolona z oglądalności i zdecydowała o kontynuacji serialu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
KRRiT uzasadnia karę dla TVN24: stronniczy goście zachęcali do protestów, straszono zamachem stanu
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji z uzasadnieniu kary dla nadawcy TVN24 stwierdza, że w relacjach stacji w protestów w połowie grudnia ub.r. stronniczo dobrali goście (m.in. Piotr Stasiński, Jacek Żakowski i Tomasz Lis) zachęcali do udziału w manifestacjach i sugerowali, że policja może użyć siły. Pokazano też bez odpowiedniego komentarza ujęcie z mężczyzną udającym rannego.
więcej
|
Kino Polska TV za 10 mln zł kupi od PIKE 30 proc. udziałów nadawcy Zoom TV
Zarząd Kino Polska TV zapowiedział, że firma za miesiąc kupi za 10 mln zł pozostałe 30 proc. udziałów spółki Cable Television Networks & Partners, nadawcy kanału Zoom TV. Obecnie te udziały należą do Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej.
więcej
|
TVN Style najpopularniejszym kanałem lifestylowym. TVN Turbo nowym liderem w 16-49
W listopadzie 2017 roku liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych w Polsce było TVN Style. Czwarte miejsce zajęła nowa stacja HGTV Home & Garden, która zanotowała największy wzrost w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił kanał Lifetime - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Disney bliski przejęcia za 60 mld dolarów segmentu rozrywkowego 21st Century Fox
Koncern Walt Disney zbliża się do sfinalizowania zakupu segmentów holdingu 21st Century Fox zajmujących się rozrywką. Za kwotę 60 miliardów dolarów Disney chce przejąć między innymi studio filmowe 20th Century Fox, a także satelitarnych nadawców Sky i Star. Ogłoszenie finału transakcji jest spodziewane w czwartek.
więcej
|
,,Pokot" Agnieszki Holland i Kasi Adamik premierowo w HBO
W niedzielę 14 stycznia 2018 roku kanał HBO Polska wyemituje „Pokot” w reżyserii Agnieszki Holland i Kasi Adamik. Będzie to premiera telewizyjna tego filmu.
więcej
|
KRRiT odpowiada Departamentowi Stanu USA: nie karzemy TVN24 za krytykę rządu, tylko podsycanie agresji
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w odpowiedzi na krytyczne stanowisko Departamentu Stanu USA podkreśliła, że nałożenie 1,48 mln zł kary na nadawcę TVN24 poprzedziła dogłębna, długotrwała analiza relacji w 6 kanałach telewizyjnych. - TVN ma prawo sympatyzować z opozycją jednak relacje sprawozdawców mogły podsycać agresję prowadzącą do tragicznych w skutkach wydarzeń, jakie miały już miejsce w niedalekiej przeszłości - tłumaczy KRRiT.
więcej
|
HFPC: kara KRRiT dla TVN24 to poważna ingerencja w wolność słowa. ,,Gazeta Wyborcza" solidaryzuje się z TVN
Według Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka nałożenie przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji 1,48 mln zł kary na nadawcę TVN24 stanowi „poważną ingerencję w wolność słowa”. - Obawiamy się, że działanie takie ma na celu nie tylko represję wobec konkretnej telewizji, ale wywołanie szerszego „skutku mrożącego” także wobec pozostałych nadawców, którzy chcieliby rzetelnie wypełniać zadania mediów w demokracji - uważa organizacja. Solidarność z TVN wyraziła „Gazeta Wyborcza”.
więcej
|
Członkowie KRRiT: dział prawny nie chciał karać TVN24, więc zamówiono zewnętrzną ekspertyzę, stacja mogłaby stracić koncesję
Janusz Kawecki z Krajowe Rady Radiofonii i Telewizji ujawnił, że dział prawny KRRiT nie zauważył naruszeń przepisów w relacjach stacji telewizyjnych z protestów w połowie grudnia ub.r. Dlatego zamówiono ekspertyzę u zewnętrznego prawnika. Z kolei Teresa Bochwic, również członek KRRiT, stwierdziła, że w tych relacjach TVN24 naruszył warunki swojej koncesji. Szybko wycofała się jednak z tej opinii.
więcej
|
TVP Kultura pokaże finał Eurowizji dla Młodych Tancerzy 2017
W sobotę, 16 grudnia odbędzie się finał 15. edycji Eurowizji dla Młodych Tancerzy, prestiżowego konkursu tanecznego organizowanego tym razem w czeskiej Pradze. W Polsce na żywo imprezę będzie pokazywać TVP Kultura.
więcej
|
Serial ,,Culpa: spowiedź i zbrodnia" w 13 Ulica
18 stycznia 2018 roku kanał 13 Ulica rozpocznie emisję nowego serialu „Culpa: spowiedź i zbrodnia”.
więcej
|
Nc+ z kolekcją VOD ,,Komediowa gwiazdka"
Z okazji zbliżających się świąt Bożego Narodzenia, platforma nc+ dla swoich abonentów przygotowała „Komediową gwiazdkę” - kolekcję VOD zawierającą 28 filmów z udziałem gwiazd polskiego i światowego kina.
więcej
|
"David Bowie: The Last Five Years" - nowy dokument HBO (wideo)
Stacja HBO zaprezentowała zwiastun dokumentu "David Bowie: The Last Five Years", który opowiada o ostatnich latach życia Davida Bowiego.
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Agnieszka Wilczyńska szefową marketingu Banku Pekao, przeszła z BGŻ BNP Paribas
Agnieszka Wilczyńska zaczęła pracę jako dyrektor departamentu zarządzania marką w Banku Pekao. Poprzednio pełniła podobną funkcję w BGŻ BNP Paribas, a wcześniej pracowała m.in. w bankach BNP Paribas i Fortis oraz w T-Mobile Polska.
więcej
|
Maria Skłodowska-Curie w spocie HFPC przeciw cyberprzemocy wobec kobiet (wideo)
W ramach finału projektu Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, poświęconemu cyberprzemocy wobec kobiet, przygotowano spot z polską noblistką Marią Skłodowską-Curie w roli głównej. Za jego stworzenie odpowiadają Saatchi & Saatchi IS oraz Tank Film Production.
więcej
|
Opus B wygrywa przetarg na obsługę Raiffeisen Polbank
Agencja Opus B w wyniku wygranego przetargu zajmie się działaniami ATL i BTL dla Raiffeisen Polbank. Poprzednio tego klienta obsługiwała GPD Agency.
więcej
|
Reklamy napoju Zbój Energy Drink przedmiotowo traktują kobiety (wideo)
Wykorzystanie w reklamach napoju energetycznego Zbój Energy Drink (MR Corp.) wizerunku kobiecego ciała nie miało związku z reklamowanym produktem i biorąc pod uwagę jej fabułę świadczy o przedmiotowym traktowaniu kobiet. Dlatego też ich emisja powinna być natychmiast wstrzymana orzekła Komisja Etyki Reklamy.
więcej
|
,,#Oddychaj Warszawo" - w stolicy będzie kampania dotycząca poprawy jakości powietrza
Władze Warszawy planują przeprowadzić wśród mieszkańców kampanię edukacyjno-informacyjną dotyczącą poprawy jakości powietrza. Działania będą realizowane pod hasłem „#Oddychaj Warszawo”.
więcej
|
Bytom reklamuje nową kolekcję inspirowaną sztuką współczesną (wideo)
Firma Bytom wprowadziła na rynek nową kolekcję męskiej odzieży inspirowaną twórczością Rafała Bujnowskiego. Promuje ją filmem „Ultra Black”.
więcej
|
Twórcy Suchara Codziennego promują smartfony za złotówkę w Plushu
Plush (którego operatorem jest Polkomtel) ruszył z kampanią promocyjną oferty „Smartfon za złotówkę" dla klientów chcących zmienić operatora. Akcję z udziałem Rafała Myślińskiego i Kamila Natiego realizuje Vizeum Polska (Dentsu Aegis Network).
więcej
|
Maciej Żemojcin dyrektorem zarządzającym studia Mniam
Maciej Żemojcin objął stanowisko managing directora w studio Mniam (wcześniaj jako Mniam.tv). Poprzednio był związany z Film Polska jako CFO i producent.
więcej
|
HP w świątecznej kampanii podkreśla jak ważne jest bycie razem, niezależnie od poglądów (wideo)
Swoją świąteczną kampanią firma HP chce zwrócić uwagę na to, że trzeba stawać w obronie wartości, które jednoczą ludzi, mimo różniących ich poglądów. W bożonarodzeniowym spocie opowiada historię pewnej rodziny, która spotyka się razem przy stole.
więcej
|
Dawtona wybrała do social media agencję Cut The Mustard
Marka Dawtona rozstrzygnęła przetarg na wprowadzenie nowej platformy komunikacji w mediach społecznościowych oraz stałe tworzenie treści. Wygrała go agencja Cut The Mustard.
więcej
|
Lenovo IdeaPad z kampanią w telewizji i internecie (wideo)
Ruszyła kampania telewizyjna i internetowa laptopów Lenovo IdeaPad. Za jej przygotowanie odpowiadają agencja kreatywna Change Serviceplan i dom mediowy Value Media, należące do Group One.
więcej
|
Anix Event zmienia się w Res Bona Event
Agencja Anix Event przeszła zmiany strukturalne i rebranding, w wyniku których powstała agencja Res Bona Event (Grupa Anix Production House). Na jej czele stanęła Marta Zięba, dotychczasowa dyrektor PR.
więcej
|
Produkty Indykpolu mają nowe opakowania zaprojektowane przez SaltPepper Brand Design
Firma Indykpol, producent mięsa i przetworów indyczych wprowadza nową strategię pozycjonowania. Towarzyszy jej zmiana systemu wizualnego opakowań produktów firmy, takich jak Parówki Jedynki, Jedyneczki, Parówki z indyka, Pasztet dworski oraz mięsa Samo dobro. Za ich nowy projekt odpowiada agencja SaltPepper Brand Design.
więcej
|
,,Napojowskazy" prowadzą w sklepach Carrefour do stoisk z Coca-Colą
Agencja 4Frame przygotowała dla koncernu Coca-Cola „Napojowskazy” - interaktywne rozwiązania, które nawigują po kategorii napojów. Są dostępne w sklepach Carrefour w Warszawie i Poznaniu.
więcej
|
C&A promuje konkurs świąteczny realizowany wspólnie z Edipresse
Odzieżowa firma C&A wystartowała ze świąteczną kampanią internetową promującą wybrane artykuły marki. Akcję wspiera aktywacja konkurs z nagrodami. Działania prowadzone są przez dom mediowy Carat, należący do Dentsu Aegis Network, oraz wydawnictwo Edipresse.
więcej
|
,,Turniej Króla" z Legią Warszawa w Messengerze promuje piwo Królewskie
Wystartował „Turniej Króla” - aktywacja konkursowa piwa Królewskie produkowanego przez Grupę Żywiec. Projekt w całości prowadzony jest w aplikacji Messenger. Za koncepcję i realizację aktywacji odpowiada TWIN .digital collective.
więcej
|
|
|
,,Well" od lutego 2018 roku jako miesięcznik. ,,Wpisuje się w strategię rozwoju segmentu pism luksusowych"
Magazyn „Well” (Wydawnictwo Bauer) od lutego przyszłego roku będzie ukazywał się jako miesięcznik - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Odświeżona makieta ,,Twojego Stylu". Nowe fonty zaprojektowane przez Christiana Schwartza i Paula Barnesa
Miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) od styczniowego numeru (w kioskach od 14 grudnia br.) będzie ukazywał się w odświeżonej makiecie. Ma ona nawiązywać do światowych trendów w projektowaniu luksusowych pism.
więcej
|
Monika Lech odchodzi z Agory
Monika Lech, dyrektor wydawnicza i programowa serwisu Wyborcza.pl, z końcem stycznia przyszłego roku rozstaje się z Agorą. - Dla mnie przyszedł po prostu czas na zmiany - mówi Monika Lech.
więcej
|
,,Bravo Sport Poleca: Białoczerwoni!" - wydanie specjalne magazynu ,,Bravo Sport"
W piątek 15 grudnia br. w sprzedaży ukaże się wydanie specjalne magazynu „Bravo Sport” (Wydawnictwo Bauer) poświęcone Reprezentacji Polski na Mistrzostwach Świata w Piłce Nożnej 2018 - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Towarzystwo Dziennikarskie krytykuje ukaranie TVN24 przez KRRiT. ,,Władza stosuje cenzurę represyjną"
Zdaniem Towarzystwa Dziennikarskiego kara nałożona przez KRRiT na TVN jest „horrendalna” i „wprowadza nową jakość w walce władzy państwowej z krytycznymi wobec niej mediami”. - To pierwsza tak jednoznaczna politycznie interwencja w mediach prywatnych - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Seweryn Blumsztajn, szef TD.
więcej
|
Burda przedłuża licencję na wydawanie miesięcznika CRN
Burda International Polska przedłużyła licencję The Channel Company na wydawanie magazynu CRN Polska (Computer Reseller News), bezpłatnego magazynu branży IT.
więcej
|
,,Motor" i ,,Auto-Moto" liderami sprzedaży w I-III kwartale, ,,Classic Auto" z największym wzrostem
W pierwszych trzech kwartałach br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Test sportowych samochodów w nowym numerze ,,Car Polska"
Na rynku ukazał się trzeci numer kwartalnika „Car Polska” (Wydawnictwo Bauer). Na okładce znalazł się wielki tekst sportowych aut.
więcej
|
|
|
E-Kiosk, Fratria, Grupa Radiowa Agora i Polityka dostaną 345 tysięcy euro w czwartej edycji Google DNI
W najnowszej serii Google Digital News Initiative (DNI) wyłoniono wydawców, którzy otrzymają dofinansowanie na realizację innowacyjnych rozwiązań medialnych. 102 projekty z 26 europejskich krajów otrzymają w sumie ponad 20 mln euro. Z Polski wsparcie w łącznej kwocie 345 tysięcy euro dostaną E-Kiosk, Fratria, Grupa Radiowa Agora i Polityka.
więcej
|
CGM.pl: Hirek Wrona redaktorem naczelnym, Maciej Kancerek sekretarzem redakcji
Od początku przyszłego roku Hirek Wrona będzie redaktorem naczelnym serwisu Codzienna Gazeta Muzyczna - CGM.pl. Sekretarzem redakcji został Maciej Kancerek, a swoje cykle wideo dalej będą przygotowywali Gabi Drzewiecka i Artur Rawicz.
więcej
|
Agora zamyka serwis społecznościowy Ludzie.gazeta.pl
W połowie stycznia 2018 roku zniknie działający od 12 lat serwis społecznościowy Ludzie.gazeta.pl. Agora wyjaśnia, że wynika to z jego niewielkiej popularności i wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych.
więcej
|
Facebook przestanie płacić wydawcom za materiały wideo w news feedzie
Facebook planuje zakończenie płatnej współpracy z wydawcami i twórcami związanej z publikowaniem ich materiałów wideo w serwisie i na platformie Live. Do tej pory Facebook płacił regularnie ponad 300 mediom, celebrytom i twórcom za tworzenie ekskluzywnych treści, jednak rosnące powodzenie wideo skłoniło firmę do oszczędności.
więcej
|
Magdalena Żuk, ,,Ucho Prezesa" i przepisy na grzyby wśród najpopularniejszych haseł 2017 roku w polskim Google
Koncern Google opublikował zestawienie "Rok w wyszukiwarce", czyli listę haseł najbardziej zyskujących na popularności w mijającym roku wśród polskich użytkowników. Wśród najczęściej wyszukiwanych informacji znalazły się te dotyczące Magdaleny Żuk, „Ucha Prezesa”, przepisów na grzyby oraz gadżetu o nazwie spinner.
więcej
|
Monika Lech odchodzi z Agory
Monika Lech, dyrektor wydawnicza i programowa serwisu Wyborcza.pl, z końcem stycznia przyszłego roku rozstaje się z Agorą. - Dla mnie przyszedł po prostu czas na zmiany - mówi Monika Lech.
więcej
|
,,Onet24" dostępny dla użytkowników Amazon Alexa
Onet udostępnił możliwość odsłuchiwania swojego serwisu informacyjnego „Onet24” przy pomocy Alexy, asystentki głosowej Amazona.
więcej
|
Messenger w 2017 roku: ponad 7 mld rozmów dziennie, 500 mld emoji i 17 mld wideo chatów
W 2017 roku komunikator Messenger zanotował ponad 1,3 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie, a codziennie na platformie toczono na całym świecie z górą 7 miliardów rozmów - wynika ze statystyk opublikowanych przez Facebook. W 2017 roku przeprowadzono dwa razy więcej połączeń wideo niż rok wcześniej, a użytkownicy wymienili pomiędzy sobą ponad 500 miliardów emoji.
więcej
|
Produkcje od Mediakraft TV w serwisach WP
Wirtualna Polska od grudnia udostępnia użytkownikom materiały wideo przygotowywane przez telewizję internetową Mediakraft TV. Współpraca ma charakter długoterminowy.
więcej
|
|
|