|
|
|
|
|
|
|
Zdaniem SDP telewizja TVN24 "zataiła fakt popełnienia przestępstwa" w reportażu o neonazistach
Wczoraj wieczorem Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich opublikowało oświadczenie Oddziału Warszawskiego SDP, w którym organ prosi redaktora naczelnego TVN24 Adama Pieczyńskiego o wyjaśnienia „podstawy prawnej, w oparciu o którą redakcja zataiła popełnienie przestępstwa”.
więcej
|
,,Fakty po Faktach" wygrały z ,,Gościem Wiadomości" w 2017 roku, tylko program Polsatu ze spadkiem oglądalności
Spośród magazynów publicystycznych nadawanych po dziennikach pozycję lidera oglądalności zajęły „Fakty po Faktach” TVN24, a na drugim miejscu znalazł się „Gość Wiadomości” TVP Info. Jedyny spadek liczby widzów zanotował „Gość Wydarzeń” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Jacek Kurski tłumaczy Radzie Mediów Narodowych zmiany w Telewizji Polskiej. Posiedzenia RMN będą archiwizowane?
W czwartek Rada Mediów Narodowych wysłucha prezesa TVP Jacka Kurskiego, który opowie m.in. o zmianach organizacyjnych w firmie. RMN zajmie się też wnioskiem Juliusza Brauna o archiwizowanie posiedzeń przez jej członków. - Służyć to ma większej transparentności - przekonuje Braun w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
TVP Seriale bezkonkurencyjnym kanałem filmowo-serialowym w 2017 roku
Pozycję niekwestionowanego lidera oglądalności wśród stacji filmowo-serialowych w ub.r. zajęły TVP Seriale. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Paramount Channel HD, a liderem spadków był Universal Channel.
więcej
|
W serialu "Ojciec Mateusz" muzułmański uchodźca podłoży bombę na placu zabaw? TVP zaprzecza
„Gazeta Wyborcza” opisała wczoraj 240. odcinek serialu „Ojciec Mateusz” w którym uchodźca miał podłożyć bombę na placu zabaw. Telewizja Polska wyjaśnia: to był tylko wariant, który ostatecznie nie wszedł do produkcji.
więcej
|
Komisja Etyki TVP: materiał ,,Wiadomości" o liczbie polskich ofiar Auschwitz-Birkenau rzetelny
W odpowiedzi na złożoną skargę Komisja Etyki Telewizji Polskiej oceniła, że w materiale „Wiadomości” dotyczącym hitlerowskiego obozu koncentracyjnego Auschwitz–Birkenau podano rzetelną informację, że ponad połowę ofiar w nim stanowili obywatele polscy.
więcej
|
Były pracownik oskarża TVP o zwolnienie za orientację homoseksualną. ,,Przesłanki merytoryczne, nie prywatne"
Z końcem 2017 roku Telewizja Polska rozstała się z Jakubem Kwiecińskim, który przez 9 lat pracował w redakcji oprawy TVP1. Kampania Przeciw Homofobii i dziennikarz oskarżają publicznego nadawcę o to, że powodem zerwania współpracy była jego orientacja seksualna. - Żadne inne przesłanki niż merytoryczne nie były brane pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o nieprzedłużeniu umowy - odpowiada biuro rzecznika TVP.
więcej
|
Toya przejęła krakowską firmę S-NET
Sieć Toya przejęła 100 proc. udziałów firmy S-NET, dostawcy internetu i technologii chmurowej dla klienta biznesowego na rynku krakowskim. Umowa została podpisana w grudniu 2017 roku.
więcej
|
W Telewizji Polskiej wzrosła liczba dyrektorów i doradców zarządu. TVP: to przejściowe, niebawem ich ubędzie
Obecnie w Telewizji Polskiej zatrudnionych jest 86 dyrektorów i wicedyrektorów, o 17 więcej niż dwa lata wcześniej, oraz 9 doradców, trzy razy więcej niż na początku 2016 roku. TVP tłumaczy, że wzrost wynika z reformy organizacyjnej firmy, a niebawem liczba dyrektorów i doradców znacząco zmaleje.
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Media Group przejmuje od Starcomu obsługę mediową Enei
Spółka Enea zakończyła trwający kilka miesięcy przetarg na obsługę mediową, wybierając do współpracy dom mediowy Media Group. Agencja pokonała w nim czterech konkurentów: MullenLowe MediaHub, Universal McCann, Value Media i broniący obsługi tego klienta Starcom.
więcej
|
RMF FM z największymi wpływami z reklam w 2017 roku, TOK FM ponad 40 proc. w górę (top 10)
Liderem stacji pod względem wpływów z reklam w 2017 roku było RMF FM. Wszystkie stacje z czołowej dziesiątki zanotowały wzrosty przychodów z emisji spotów, a najwięcej zyskały TOK FM i VOX FM - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Przemysław Bartkowiak odchodzi z Netsprint, wraca do prowadzenia Revenue Grow
Przemysław Bartkowiak z końcem stycznia rozstaje się z firmą Netsprint, gdzie był członkiem zarządu odpowiedzialnym za obszar sprzedaży - wynika z ustaleń portalu Wirtualnemedia.pl. Od lutego wraca do prowadzenia własnej firmy Revenue Grow.
więcej
|
Procter&Gamble szuka oszczędności - zakończy współpracę z połową agencji marketingowych
Koncern Procter&Gamble planuje w najbliższym czasie - w ramach szukania oszczędności - zmniejszyć o połowę liczbę agencji marketingowych, z którymi współpracuje. Teraz jest ich ok. 2500.
więcej
|
,,Zasmakuj. Pokochaj. Żyj chwilą" w kampanii Pepsi Wild Cherry i Lime (wideo)
Koncern PepsiCo rozpoczął kampanię reklamową dwóch wersji smakowych napoju Pepsi: Wild Cherry i Lime. Akcja jest prowadzona pod hasłem „Zasmakuj. Pokochaj. Żyj chwilą”.
więcej
|
Łukasz Plona: z Value Media do K2 Media
Łukasz Plona objął funkcję innovation&technology directora w agencji K2 Media. Poprzednio był związany z Value Media.
więcej
|
Carrefour Group wybrał Publicis Sapient do działań e-commerce
Koncern Carrefour Group - właściciel sieci marketów spożywczych - poinformował, że rozpoczyna globalną współpracę z agencją Publicis Sapient (należącą do Publicis Groupe) w zakresie działalności e-commerce.
więcej
|
Narciarz Condide Thovex reklamuje Audi w reklamie bez Audi i śniegu
W rozpoczętej właśnie nowej kampanii reklamowej marka Audi reklamuje zalety swoich samochodów nie pokazując w spocie auta. Bohaterem reklam jest natomiast narciarz Condide Thovex.
więcej
|
HSBC rozpoczął przegląd globalnego budżetu mediowego
Bank HSBC rozpoczął przetarg na globalną obsługę mediową jego budżetu marketingowego, szacowanego na 400 mln dolarów rocznie. Obsługi broni Mindshare.
więcej
|
Shell zaczął przegląd globalnego budżetu reklamowego i mediowego
Koncern paliwowy Shell rozpoczął równolegle przetargi na globalną obsługę reklamową i mediową. Obsługi koncernu bronią agencja reklamowa JWT i dom mediowy MediaCom (należą do WPP). Procesy przetargowe koordynuje firma R3.
więcej
|
Hochland z loterią ,,Odkryj bogactwo natury"
Na początku marca startuje loteria marki Hochland „Odkryj bogactwo natury”, gdzie nagrodą główną jest pół miliona złotych. Akcję wspierać będzie kampania promocyjna przygotowana przez V&P oraz Value Media.
więcej
|
Sportowcy z Team Visa pokazują kibicom, jak wygląda ich droga do Pjongczangu (wideo)
Visa na dwa tygodnie przed ceremonią otwarcia zimowych igrzysk olimpijskich PyeongChang 2018 rozpoczęła kampanię reklamową. Wystąpili w niej sportowcy z Team Visa. W lokalnej, polskiej wersji spotu pojawia się Kamil Stoch.
więcej
|
Arsenal Londyn będzie promować amerykańską kryptowalutę CashBet Coin
Piłkarski klub Arsenal Londyn podpisał umowę sponsorską z amerykańską firmą gamingową CashBet. W ramach porozumienia promowana będzie mająca wejść na rynek kryptowaluta tej firmy CashBet Coin.
więcej
|
Samsung ,,motywacyjną" reklamą firmuje gadżet dla kierowców
W ramach promocji nowego gadżetu do kierowców, hiszpański Samsung stworzył reklamę wykorzystującą w przewrotny sposób hasła motywacyjne.
więcej
|
Fit&Eat z nową identyfikacją. Autorem Villain Brand Design
Marka cateringu dietetycznego Fit&Eat, należąca do firmy Brzezińscy s.c., zyskała nową identyfikację wizualną. Jej przygotowaniem zajęło się studio Villain Brand Design należące do grupy komunikacji marketingowej Upside.
więcej
|
,,Niestygmatycy" - kampania społeczna o bezdomności w ramach obchodów Roku Ojca Pio
Kapucyńska organizacja Dzieło Pomocy św. Ojca Pio z okazji 50. rocznicy śmierci świętego oraz setną otrzymania stygmatów przygotowała kampanię społeczną „Niestygmatycy”, poświęconą problemowi stygmatyzacji osób bezdomnych.
więcej
|
|
|
Publicyści o zmianie redaktora naczelnego ,,Gościa Niedzielnego": niezrozumiała i zaskakująca decyzja
Metropolita katowicki arcybiskup Wiktor Skworc mianował ks. dr. Adama Pawlaszczyka na stanowisko redaktora naczelnego „Gościa Niedzielnego”. - Dla arcybiskupa ważniejsze od dobra dziennikarskiego jest to, żeby „Gość Niedzielny” całkowicie podporządkowany był Kurii - tak decyzję o zmianie redaktora naczelnego katolickiego tygodnika komentuje publicysta Tomasz Terlikowski.
więcej
|
Piotr Laskowski nowym redaktorem naczelnym ,,Muratora", Anna Wrońska odchodzi po 18 latach
Piotr Laskowski od lutego obejmie stanowisko redaktora naczelnego „Muratora” (Grupa ZPR Media). Będzie kierował nową strukturą redakcyjną obejmującą miesięcznik „Murator”, serwis Muratordom.pl i cyfrowe wydania „Muratora”. Dotychczasowa redaktor naczelna Anna Wrońska odchodzi z firmy.
więcej
|
,,100 rad. Przepisy i diety" nowym miesięcznikiem poradnikowym Bauera dla kobiet w wieku 50+
Wydawnictwo Bauer wprowadza na rynek „100 rad. Przepisy i diety” - miesięcznik poradnikowy dla kobiet w wieku dojrzałym. Pismem kieruje Katarzyna Laskowska.
więcej
|
Ks. dr Adam Pawlaszczyk nowym naczelnym ,,Gościa Niedzielnego", ks. Marek Gancarczyk odwołany na własną prośbę
Metropolita katowicki arcybiskup Wiktor Skworc mianował ks. dr. Adama Pawlaszczyka na stanowisko redaktora naczelnego „Gościa Niedzielnego”. Podkreślono, że poprzedni szef tygodnika ks. Marek Gancarczyk został odwołany w odpowiedzi na jego prośby.
więcej
|
Charytatywny Bal Dziennikarzy na żywo w Plejada.pl i na Facebooku
W sobotę 3 lutego 2018 r. w Ufficio Primo w Warszawie odbędzie się XVIII Charytatywny Bal Dziennikarzy, z którego relację na żywo będzie można zobaczyć w serwisie Plejada.pl oraz na profilach społecznościowych Grupy Onet na Facebooku.
więcej
|
,,Życie na Gorąco" najchętniej kupowanym tygodnikiem yellow, ,,Dobry Tydzień" najbardziej w dół
W listopadzie ub.r. na pozycji zdecydowanego lidera średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników yellow znalazło się „Życie na Gorąco”. Największym wzrostem pochwalić się mogło „Twoje Imperium”, a najwięcej stracił „Dobry Tydzień” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
|
Facebook płacący wydawcom za treści to pomysł ciekawy, ale całkowicie nierealny
Rupert Murdoch, szef koncernu News Corp stwierdził, że Facebook powinien płacić wydawcom publikującym na tym portalu wiarygodne treści podobnie, jak operatorzy płatnej telewizji płacą nadawcom za kanały. W opinii wydawców i ekspertów medialnych choć sama idea wyrażona przez Murdocha ma swoje podstawy, to jej zrealizowanie jest niemożliwe. - Na razie wszystkie zmiany na Facebooku skazują wydawców na płacenie serwisowi coraz większych pieniędzy, i nic nie wskazuje by sytuacja miała się odwrócić. Pomysł Murdocha brzmi jak rozpaczliwe wołanie o pomoc, a nie szukanie partnera biznesowego - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl Marcin Gadziński, Dariusz Jemielniak, Artur Roguski, Jacek Majecki, Marek Miller i Maciej Wicha.
więcej
|
Brand24 za tydzień na giełdzie NewConnect. Spółka liczy na duże wzrosty wpływów i osiągnięcie rentowności
We wtorek 30 stycznia firma Brand24 zadebiutuje na NewConnect. Spółka ustaliła cenę emisyjną akcji w ofercie na 31,76 zł, co dało kapitalizację wynoszącą 60 mln zł. W programie motywacyjnym dla menedżerów firma zapisała, że przez najbliższe trzy lata osiągnie duży wzrost wpływów i zysk netto.
więcej
|
Facebook kupuje technologię do rozpoznawania dokumentów tożsamości
Facebook kupił startup Confirm zajmujący się oprogramowaniem pozwalającym na weryfikację tradycyjnych dokumentów tożsamości. W przyszłości Facebook może wykorzystać nową technologię do identyfikowania reklamodawców lub weryfikowania autentyczności kont w serwisie.
więcej
|
Ministerstwo Finansów ostrzega: Procedura VAT-marża nie dla nowych urządzeń elektronicznych
Ministerstwo Finansów przestrzegło sprzedawców internetowych przed pochopnym stosowaniem procedury VAT-marża przy sprzedaży nowych urządzeń elektronicznych. Resort zaznacza, że takie postępowanie jest niezgodne z przepisami i może skutkować zaległościami podatkowymi oraz sankcjami ze strony fiskusa.
więcej
|
Charytatywny Bal Dziennikarzy na żywo w Plejada.pl i na Facebooku
W sobotę 3 lutego 2018 r. w Ufficio Primo w Warszawie odbędzie się XVIII Charytatywny Bal Dziennikarzy, z którego relację na żywo będzie można zobaczyć w serwisie Plejada.pl oraz na profilach społecznościowych Grupy Onet na Facebooku.
więcej
|
Komisja Europejska z wytycznymi do RODO i internetowym informatorem dla przedsiębiorców
Komisja Europejska opublikowała wytyczne mające ułatwić bezpośrednie i sprawne stosowanie od 25 maja 2018 roku na całym terytorium UE nowych przepisów dotyczących ochrony danych. Komisja uruchomiła również nowe internetowe narzędzie przeznaczone dla MŚP.
więcej
|
Carrefour Group wybrał Publicis Sapient do działań e-commerce
Koncern Carrefour Group - właściciel sieci marketów spożywczych - poinformował, że rozpoczyna globalną współpracę z agencją Publicis Sapient (należącą do Publicis Groupe) w zakresie działalności e-commerce.
więcej
|
Google Chrome będzie blokował 9 formatów reklam, 46 innych pozostanie na stronach
Nadchodząca wersja przeglądarki Google Chrome pozwoli na domyślne blokowanie 9 formatów reklamowych które mogą irytować użytkowników - wynika z informacji firmy Eyeo, producenta Adblocka Plus. Wśród nich znajdą się reklamy wideo z włączonym dźwiękiem, bannery zakrywające witrynę oraz niektóre wyskakujące okna. Zdaniem Eyeo to dobry, ale na razie drobny krok w kierunku poprawy jakości reklam.
więcej
|
Video Brothers dla ,,Rzeczpospolitej" i ,,Parkietu" na YouTubie
Sieć partnerska Video Brothers będzie odpowiadała za zarządzanie treściami na youtube’owych kanałach dzienników „Rzeczpospolita” i „Parkiet” (wydawanych przez Gremi Media).
więcej
|
|
|