Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Niedziela 11 Lutego 2018
 
 
 
Uchwała krajobrazowa Gdańska dzieli miasto na 8 stref, nie będzie reklam na budynkach z oknami
 
Dziś w Radzie Miasta Gdańska zostanie złożona Uchwała krajobrazowa porządkująca nośniki reklamy zewnętrznej w tym mieście. Dzięki nowym regulacjom m.in. nie będzie już reklam zasłaniających okna lokatorom budynków, a duże nośniki będą mogły być umieszczane 50 m. od skrzyżowań. Za złamanie prawa będą groziły wysokie kary. więcej
 
 
Pozostanie Ewy Bugały w PKN Orlen byłoby szkodą dla tej spółki. ,,To jakby kotlet schabowy chciał poprowadzić restauracje"
 
Szefowie agencji public relations, którzy zdecydowali się w rozmowie z Wirtualnemedia.pl odnieść do rezygnacji Ewy Bugały ze stanowiska rzecznika prasowego i dyrektora komunikacji korporacyjnej PKN Orlen twierdzą, że jej decyzja była jedyną słuszną, jaką mogła podjąć. W opozycji do nich staje Eryk Mistewicz z Instytutu Nowych Mediów, który twierdzi że Bugała niesłusznie się poddała, ulegając fali hejtu, trollingu i zawiści. więcej
 
 
,,Jeden z dziesięciu" pomaga ,,Koronie królów". Historyczną telenowelę śledzi 2,52 mln osób
 
W pierwszych sześciu tygodniach emisji „Koronę królów” oglądało średnio 2,52 mln osób. W pierwszym tygodniu telenowela miała 3,09 mln widzów, a w drugim jej widownia spadła do 2,22 mln. Wzrost nastąpił w kolejnych tygodniach, kiedy TVP1 tuż po zakończeniu produkcji zaczęła emitować „Jednego z dziesięciu” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Onet-RASP przed Wirtualną Polską. W dół Ceneo, w górę OLX, strony Infor Biznes i Dysk Google (dane Gemius/PBI ze stycznia)
 
Google niezmiennie ma w polskim internecie najwięcej użytkowników i odsłon, a Grupa Onet-RASP notuje więcej użytkowników i mniej odsłon od Wirtualnej Polski. W styczniu br. największe wzrosty wyników w skali miesiąca osiągnęły Grupa Gazetaprawna.pl, Grupa OLX i Wikipedia, a wśród aplikacji mobilnych - Dysk Google. więcej
 
 
Facebook walczy o kibiców sportu - tego tradycyjnego i elektronicznego
 
Mark Zuckerberg szykuje się do starcia o intratny rynek praw transmisji rozgrywek sportowych. Coraz śmielej wchodzi także w e-sport. Czy uda mu się przyciągnąć na Facebooka fanów meczów piłki nożnej czy CS: GO? więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
TVP2 pokaże ,,Big Music Quiz" z gwiazdami w niedzielne wieczory. Gospodarzem Sławomir Zapała? więcej
 
Lot Falcon Heavy to nowe rozdanie w przemyśle kosmicznym i marketingowy majstersztyk więcej
 
Komisja Europejska zgadza się na przejęcie Scripps przez Discovery, warunkiem TVN24 i TVN24 BiS dla operatorów ,,za rozsądną cenę" więcej
 
Jürg Marquard: nasz polski oddział nie na sprzedaż, magazyny luksusowe są za tanie, myślimy o pismach dla ojców i rowerzystów (wywiad) więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Marketing Automation Specialist Performics
Performance Specialist Marquard Media Polska
Brand Manager w segmencie Advisory & Crafting Burda Media Polska
Specjalista ds. promocji b2b Agora
Junior Programmatic Specialist Media Impact Polska
Account Manager / Specjalista ds. Sprzedaży Burda International Poland
Account Executive Biuro Reklamy Zdrowie
VIDEO ADVERTISING MANAGER (YOUTUBE) VIDEO BROTHERS
Mobile Trader Havas Media Group
Content Designer Havas Media Group
Community Coordinator Havas Media Group
Junior Project Manager LiquidThread
Junior Programmatic Specialist / Programmatic Assistant Publicis Media
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
,,Jeden z dziesięciu" pomaga ,,Koronie królów". Historyczną telenowelę śledzi 2,52 mln osób

W pierwszych sześciu tygodniach emisji „Koronę królów” oglądało średnio 2,52 mln osób. W pierwszym tygodniu telenowela miała 3,09 mln widzów, a w drugim jej widownia spadła do 2,22 mln. Wzrost nastąpił w kolejnych tygodniach, kiedy TVP1 tuż po zakończeniu produkcji zaczęła emitować „Jednego z dziesięciu” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Facebook walczy o kibiców sportu - tego tradycyjnego i elektronicznego

Mark Zuckerberg szykuje się do starcia o intratny rynek praw transmisji rozgrywek sportowych. Coraz śmielej wchodzi także w e-sport. Czy uda mu się przyciągnąć na Facebooka fanów meczów piłki nożnej czy CS: GO? więcej

Beata Tadla, Jarosław Kret, Popek, Renata Kaczoruk, Littlemooonster96 wśród uczestników ,,Tańca z Gwiazdami"

W piątek, 2 marca 2018 roku o godz. 20.05 Telewizja Polsat rozpocznie emisję ósmej edycji programu „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami”. W nowych odcinkach muzycznego show zatańczą m.in. Beata Tadla, Jarosław Kret, Popek, Renata Kaczoruk, Littlemooonster96. więcej

,,Panorama" krótsza o 5 minut, ,,Pogoda" przed ,,Sport Telegramem", ,,Rodzinka.pl" i ,,Postaw na milion" pół godziny wcześniej

Od 26 lutego przedpołudniowe i popołudniowe wydania „Panoramy” w TVP2 będą o ok. 5 minut krótsze niż obecnie. W paśmie popołudniowym ok. pół godziny wcześniej będą pokazywane serial „Rodzinka.pl” i teleturniej „Postaw na milion”, a tuż po godz. 19 będzie można oglądać m.in. „Na sygnale”. więcej

,,Trzecia połowa" - nowy sitcom w TVP2, zamiast reality ,,Pierwsza randka"

W czwartek 1 marca br. na antenie TVP2 zadebiutuje polski sitcom „Trzecia połowa”, opowiadający o wydarzeniach przed Mundialem - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Produkcja będzie emitowana w miejsce reality-show „Pierwsza randka”, który nie wróci wiosną. więcej

Małgorzata Opczowska współprowadzącą ,,Młodzież kontra" w TVP Info

Dziennikarka Małgorzata Opczowska dołączyła do redakcji „Młodzież kontra, czyli pod ostrzałem” w TVP Info i została współprowadzącą programu wspólnie ze Sławomirem Mokrzyckim. więcej

Nowa oferta smartDOM w każdym abonamencie, pakiety od 40 do 60 złotych miesięcznie

Od 14 lutego 2018 roku Cyfrowy Polsat i Plus wprowadzają nową wersję platformy smartDOM oferującą w pakietach łączone usługi obu operatorów. Nowości to ceny z rabatami, dostępność dla każdego klienta i z każdym abonamentem oraz cyfrowa telewizja naziemna i telefonia stacjonarna. więcej

Sąd Najwyższy: reportaże w ,,Uwadze" TVN o domu opieki nierzetelne, dziennikarka bezkrytyczna wobec informatorów

Sąd Najwyższy oddalił w większości skargę kasacyjną TVN dotyczącą wyroku w sprawie reportaży w „Uwadze” o nieprawidłowościach w warszawskim domu opieki. Według sądu materiały przygotowano bez zachowania staranności dziennikarskiej i weryfikacji treści od informatorów. TVN zapłacił już właścicielce domu opieki 50 tys. zł zadośćuczynienia. więcej

TVP2 będzie pokazywała ,,Familiadę" także od poniedziałku do piątku

Od 26 lutego teleturniej „Familiada” będzie emitowany w TVP2 nie tylko jak dotychczas w soboty i niedziele, lecz także od poniedziałku do piątku. Tak jak poprzednio będzie go można oglądać o godz. 14:00. więcej

,,Wikingowie" hitem History. Pierwszą część piątego sezonu śledziło 60 tys. widzów

Pierwszą część piątego sezonu „Wikingów” w History śledziło średnio 62 tys. widzów. Stacja w czasie emisji produkcji miała zdecydowanie wyższe wyniki oglądalności od średnich długookresowych. więcej

Odnowiony ,,Kontratak - magazyn PGNiG Superligi" w nSport+. Prowadzącymi P. Piotr Karpiński, Krzysztof Bandych i Iwona Niedźwiedź

W poniedziałek 12 lutego na antenie nSport+ w nowej odsłonie zadebiutuje „Kontratak - magazyn PGNiG Superligi”. Zostanie wydłużony do godziny i będzie prowadzony na żywo. Gospodarzami są Piotr Karpiński, Krzysztof Bandych oraz ekspertka nc+ w piłce ręcznej - Iwona Niedźwiedź. Nowością są też pojawiający się w studiu goście. więcej

TVN pokaże specjalne odcinki ,,Milionerów" z udziałem gwiazd ,,Diagnozy" i ,,Podatku od miłości"

13 i 14 lutego 2018 roku TVN pokaże specjalne odcinki „Milionerów”, które zainaugurują nowy sezon produkcji. Walkę o milion zł stoczą w nich gwiazdy serialu „Diagnoza” i filmu „Podatek od miłości”, a wygrane przekazane zostaną na cele charytatywne. więcej

TVP stawia na nowe badania oglądalności. Będzie wykorzystywać internet rzeczy i specjalne opaski do analizy zachowań widzów

Telewizja Polska pracuje nad udoskonaleniem własnego systemu pomiarów oglądalności. Publiczny nadawca korzysta w tej chwili z rozwiązania bazującego na danych z dekoderów Netii. Równolegle prowadzi pilotażowe testy nowego systemu telemetrycznego opartego o internet rzeczy i specjalne opaski dokładnie rejestrujące zachowania widzów przed telewizorami. więcej

Anna Limbach-Uryn: dla widzów seriali nastały lepsze czasy

W produkcjach premium nawet pięć straconych minut może całkowicie zmienić odbiór historii. W obecnych czasach bardziej wymagające seriale to właściwie kilkunastogodzinne filmy. Dla fanów tego gatunku to obecnie najlepszy czas - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Anna Limbach-Uryn, dyrektor programowa platformy nc+. więcej

Himalaista Rafał Fronia przerwał wywiad w TVP Info zirytowany pytaniem o samopoczucie po wypadku

Rafał Fronia, uczestnik wyprawy na K2, przerwał po pierwszym pytaniu rozmowę telefoniczną z dziennikarką TVP Info Edytą Lewandowską. Himalaistę zdenerwowało pytanie, jak czuje się po wypadku, w którym złamał przedramię. więcej

Nowy specjalista TVP Info ds. social media dzień po zatrudnieniu skasował z Twittera prawie wszystkie swoje wpisy

Radosław Poszwiński, zatrudniony przez TVP Info jako specjalista od mediów społecznościowych, w ciągu jednego dnia skasował prawie 200 tys. wpisów ze swojego profilu twitterowego. Internauci zachowali jednak część z nich i wytykają Poszwińskiemu, że stosował w nich wulgarny język, a także atakował swoich obecnych szefów. więcej

Igrzyska olimpijskie Pjongczang 2018 - gdzie oglądać? (lista)

W południowokoreańskim Pjongczangu ruszają XXIII zimowe igrzyska olimpijskie. Prezentujemy listę mediów i operatorów kablowych, w których będzie można śledzić transmisje ze zmagań sportowców. więcej

Oswald Rodrigo Pereira będzie relacjonował dla TVP polską wyprawę na K2, dziennikarze bronią go przed sugestiami nepotyzmu

Dziennikarz TVP Sport Oswald Rodrigo Pereira będzie wysłannikiem Telewizji Polskiej do relacjonowania wyprawy polskich himalaistów na K2. Niektórzy internauci na Twitterze przypomnieli, że Oswald Rodrigo Pereira jest bratem redaktora naczelnego TVP info Samuela Pereiry, sugerując że taka korespondencja jest zbyt kosztowna. Reportera w obronę wzięło wielu dziennikarzy. więcej

"Camping" - nowy serial HBO. Jennifer Garner w nowej produkcji Leny Dunham

Jennifer Garner wystąpi w serialu komediowym "Camping", nad którym pracuje twórczyni "Dziewczyn" Lena Dunham. Serial powstanie dla HBO i na razie zamówiono 8 odcinków. więcej

Nc+ na czas ZIO odkoduje kanały Eurosport 1, Eurosport 2 oraz TVP Sport

Wszyscy abonenci nc+ na czas zimowych igrzysk olimpijskich Pjongczang 2018 będą mieli nieograniczony i darmowy dostęp do kanałów Eurosport 1, Eurosport 2 oraz TVP Sport.   więcej

,,Popelki" w Polsat JimJam

1 marca 2018 roku Polsat JimJam rozpocznie emisję nowej animacji „Popelki”. więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
,,Trzy po trzy" - satyryczne podsumowanie dnia w Trójce. Gospodarzem Mariusz Cieślik, pierwszym gościem Robert Górski

Od 12 lutego Trójka wprowadza satyryczny cykl „Trzy po trzy” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Audycję poprowadzi Mariusz Cieślik, a wśród gości pojawi się m.in. Robert Górski. więcej

 
,,Melosłownik Bryndala" dwa razy w tygodniu w Meloradiu

We wtorek 13 lutego br. na antenie Meloradia (Grupa Eurozet) zadebiutuje audycja „Melosłownik Bryndala”, którą poprowadzi Rafał Bryndal. więcej

 
Rusza konkurs na 45-lecie ,,Sygnałów Dnia". Anegdoty zwycięzców trafią na antenę radia

W poniedziałek, 12 lutego zaczyna się nowy konkurs Programu 1 Polskiego Radia, związany z 45-leciem audycji „Sygnały Dnia”. Zwycięskie relacje słuchaczy zostaną wyemitowane na antenie radia. więcej

 
Dziennikarz Weszło FM przeprasza za sugerowanie w nocnej rozmowie ze Sławomirem Peszko, że jest z Łączy Nas Piłka

Podczas nocnej audycji w Weszło FM dziennikarze połączyli się telefonicznie z piłkarzem Sławomirem Peszko, który wziął ich za Łukasza Wiśniowskiego z serwisu Łączy Nas Piłka (należącego do PZPN) i przyznał, że jest na imprezie. Dziennikarze nie wyprowadzili go z błędu. - Tak, to było bardzo słabe, przeprosiłem i Kamila i Polkosia (Kamila Glika i Jakuba Polskowskiego - przyp.). Tego fragmentu szczerze żałuję - stwierdził Samuel Szczygielski, współprowadzący audycję. - Zadzwonił realizator, powiedział, że jest z radia Weszło i czy może wpuścić na antenę. Nie wyczuł nic po głosie. SP (Sławomir Peszko - przyp.red.) powiedział, że tak - zapewnił szef Weszło Krzysztof Stanowski. więcej

 
RMF FM na czele w Białymstoku w II półroczu, Radio Jard wiceliderem

Pozycja lidera rynku radiowego w Białymstoku w drugim półroczu ub.r. należała do RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Radio Jard i Radio ZET - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.   więcej

 
Ponad 1,2 mln zł od słuchaczy Trójki na pomoc dzieciom w Syrii w akcji "Święta bez Granic 2017"

1 229 188 zł i 20 groszy zebrano podczas charytatywnej akcji Programu 3 Polskiego Radia „Święta bez granic 2017”. Na sumę złożyły się wpłaty i esemesy od słuchaczy, licytacje przeprowadzane na antenie i sprzedaż płyty „Święta bez Granic 2017”. Pieniądze trafią na pomoc dzieciom z Syrii. więcej

 
Radio Gdańsk z nowym cyklem koncertowym. Kortez pierwszą gwiazdą

W czwartek, 8 stycznia br. na antenie Radia Gdańsk odbyła się premiera nowego cyklu koncertowego „Radio Gdańsk dla Przyjaciół”. Gwiazdą pierwszego odcinka był Kortez. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Uchwała krajobrazowa Gdańska dzieli miasto na 8 stref, nie będzie reklam na budynkach z oknami

Dziś w Radzie Miasta Gdańska zostanie złożona Uchwała krajobrazowa porządkująca nośniki reklamy zewnętrznej w tym mieście. Dzięki nowym regulacjom m.in. nie będzie już reklam zasłaniających okna lokatorom budynków, a duże nośniki będą mogły być umieszczane 50 m. od skrzyżowań. Za złamanie prawa będą groziły wysokie kary. więcej

,,Docenisz różnicę" Pekao SA podkreśla głównie powrót marki w ręce polskiego kapitału (opinie)

Nowa kampania Banku Pekao SA „Docenisz różnicę” jest według ekspertów z agencji reklamowych dość zachowawcza, a najintensywniej komunikowany element tożsamości marki to „powrót do polskich korzeni”. W świadomości klientów może to powodować słabsze utrwalenie claimu mówiącego o „różnicy”. więcej

Publicis zamyka rok 2017 na minimalnym minusie

Francuski holding reklamy Publicis zakończył rok 2017 z przychodami rzędu 9,69 mld euro, co stanowi spadek o 0,4 proc. w porównaniu z rokiem 2016. więcej

Wawel rozpisał przetarg na obsługę mediową, zlecenia broni Mets

Producent słodyczy Wawel prowadzi przetarg, w którym wybiera dom mediowy. Obsługi marketera broni Mets. więcej

Przyszłość rynku reklamowego zdominują Facebook, Google i Amazon

Facebook nie ma w tej chwili w segmencie reklamy w mediach społecznościowych żadnego konkurenta, który byłby w stanie zagrozić jego dominującej pozycji. Co więcej, zaczyna sięgać reklamowo po obszary zarezerwowane dotychczas przez inne platformy, takie jak Snapchat, YouTube, OLX czy GDN. Ale przyszłość rynku reklamowego to trzech graczy - oprócz Facebooka - to także Google i Amazon. więcej

Rishad Tobaccowala, dyrektor Publicis Groupe: W ciągu 5 lat widoczność reklam spadnie o 30 procent. ,,Ludzie uciekają od nadmiaru, nie od komunikatu reklamowego"

Rishad Tobaccowala, dyrektor ds. wzrostu i członek rady nadzorczej Publicis Groupe przewiduje, że dotarcie z reklamami do odbiorców spadnie w ciągu najbliższych 5 lat o 30 procent. Powodem jest brak poszanowania czasu użytkowników i słabe dopasowanie reklam do ich oczekiwań. Tę tezę potwierdzają ekspertki rynku reklamowego. - Reklama masowa jaką znamy będzie w odwrocie, zmieni się struktura wydatków. Ludzie uciekają od nadmiaru, nie od komunikatu reklamowego - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl dr Jolanta Tkaczyk, Marta Wiercińska, Tadeusz Żórawski, Adam Dyba, Mariusz Maksymiuk i Łukasz Wyglądała. więcej

Robert Lewandowski twarzą wiosenno-letniej kolekcji Vistuli

Pod koniec lutego wystartuje kampania marki Vistula promująca kolekcję wiosna-lato 2018. Jej współautorem i twarzą został Robert Lewandowski. Piłkarz wziął udział w sesji autorstwa Mateusza Stankiewicza. więcej

POT szuka domu mediowego do tygodniowej kampanii

Polska Organizacja Turystyczna rozpoczęła przetarg na zakup czasu antenowego do zaplanowanej na marzec w ogólnopolskiej telewizji tygodniowej kampanii pod hasłem „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”. więcej

Hochland po decyzji KER zmienił reklamy z Anną Guzik (wideo)

Firma Hochland po tym, jak Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama serków, w której występuje Anna Guzik wprowadza widzów w błąd, zmodyfikował spot usuwając z niego niektóre elementy. więcej

Poruszającą opowieścią o tęsknocie i miłości matki do syna Apple promuje iPhone X w Chinach (wideo)

Apple w związku z Nowym Rokiem w Chinach rozpoczął kampanię iPhone X. Oparty na faktach film w reżyserii Petera Chana opowiada o miłości oraz niezwykłej tęsknocie matki i kilkuletniego syna. więcej

Tide, Doritos i Mountain Dew, Kia, Toyota - najlepsze reklamy z Super Bowl 2018 (wideo)

Reklamy Tide (Procter&Gamble), Doritos i Mountain Dew (PepsiCo), Toyoty, Kia, Hyundaia, Pepsi i jeszcze kilku innych marek to zdaniem polskich ekspertów z polskiej branży reklamowej najlepsze spoty pokazane przy transmisji z tegorocznego finału Super Bowl. więcej

Bank Pekao SA rodzinnie reklamuje Konto Przekorzystne (wideo)

Rozpoczęła się kampania reklamująca Konto Przekorzystne wprowadzone do oferty Banku Pekao SA. Akcję, prowadzoną pod hasłem „Docenisz różnicę”, przygotowały i realizują firmy marketingowe McCann Worldgroup, MediaCom, Sales&More i The Digitals. więcej

Kucharze promują 40 proc. zniżki w Orange dla Firm na kolejne abonamenty (wideo)

W nowej kampanii Orange dla Firm reklamowana jest promocja, w ramach której przy wykupywaniu więcej niż jednego abonamentu za 34,99 zł netto na kolejne dostaje się 40 proc. rabatu. Działania reklamowe przygotowały i realizują agencja Leo Burnett i dom mediowy Initiative Warszawa. więcej

David Gaboriaud w kampanii dań Kaszotto marki Winiary (wideo)

Ruszyła kampania reklamowa wprowadzonych niedawno do sprzedaży dań gotowych Kaszotto marki Winiary (produkowanych przez Nestlé Polska). Bohaterem reklam jest kucharz i podróżnik David Gaboriaud. więcej

Mihiar Ayoubi: z BMW do Rolls-Royce'a

Mihiar Ayoubi od 1 marca br. zastąpi Philipa Koehna na stanowisku dyrektora inżynierii w firmie Rolls-Royce Motor Cars. więcej

Julia Wieniawa, Agnieszka Więdłocha i Katarzyna Cerekwicka w kampanii ,,Weź się zbadaj"(wideo)

Pod hasłem „Weź się zbadaj” rozpoczęła się nowa edycja kampanii „Piękna bo zdrowa”, promującej badania cytologiczne jako profilaktyki raka szyjki macicy, a organizowanej przez Fundację Kwiat Kobiecości. Wystąpiły w niej m.in. Katarzyna Cerekwicka, Olga Borys, Julia Wieniawa. Za jej realizację odpowiadają firmy: Advalue, Jamel Interactive i Warszawska Szkoła Reklamy. więcej

Bubly - nowa woda skamowa od PepsiCo z reklamą podczas gali Oscarów

Firma PepsiCo wprowadziła do sprzedaży na rynku amerykańskim nową markę Bubly - smakową wodę gazowaną. Reklamy ją promujące zadebiutują 4 marca przy transmisji z rozdania Oscarów. więcej

,,Bierz dychę, oddaj dychę" - radzi Super Stefan w kampanii Super Grosz

Pod hasłem „Bierz dychę, oddaj dychę" na początku lutego wystartowała nowa odsłona kampanii reklamowej firmy pożyczkowej Super Grosz. Działania przygotował dom produkcyjny F25 oraz dom mediowy WPA. więcej

Mastercard przez kolejne trzy lata sponsorem piłkarskiej Ligi Mistrzów

Firma Mastercard podpisała nową umowę z UEFA dotyczącą sponsorowania Ligi Mistrzów. Przedłużono ją na kolejne trzy lata, do 2021 roku. Firma będzie też sponsorować Superpuchar UEFA. więcej

Po #metoo czas na #mentorher - akcję zachęcającą mężczyzn do mentoringu kobiet

Od rozpoczęcia akcji #metoo aż o jedną trzecią spadła liczba mężczyzn chcących szkolić swoje podwładne w miejscu pracy – wynika z badań organizacji LeanIn walczącej o prawa kobiet. Aby zatrzymać to nieoczekiwane zjawisko, powstała inicjatywa #mentorher, która ma przekonać menadżerów do zmiany postaw. więcej

W walentynkowej reklamie biżuterii Svarovski po raz pierwszy wystąpiły pary homoseksualne

Z okazji zbliżających się walentynek marka biżuterii Svarovski przygotowała kampanię z udziałem kilku zakochanych par, w tym dwóch homoseksualnych. Spot trafił m.in. do polskiej telewizji. więcej

Kapsułki Theraflu promowane w placówkach Medicover

Od początku lutego w ruszyła kampania leku na przeziębienie i grypę Theraflu Total Grip (GSK Consumer Healthcare). Preparat promowany jest w placówkach Medicover. więcej

Przewodnik ,,Miejsca intymności" promuje prezerwatywy Skyn

Firma Skyn, producent prezerwatyw, we współpracy z magazynem „GQ” i „Conde Nast Traveller” przewodnik „Places of Intimacy” („Miejsca intymności”), prezentujący 30 miejsc na świecie, uznanych za najlepsze do uprawiania seksu. więcej

Influencerzy, atrybucja i e-commerce - wyzwania performance marketingu w 2018 roku

Dokąd zmierza performance marketing? Czy technologia będzie w stanie spełnić rosnące oczekiwania reklamodawców względem szczelności pomiaru i efektywności działań w ramach ścieżek zakupowych? Które narzędzia i kanały marketingowe zyskają, a które stracą udział w torcie „budżetu performance”? Czy „last click” w końcu „przegra”? Jakie inne wyzwania czekają nas w 2018 roku na polu performance marketingu? Analizują to Justyna Sobolak i Justyna Spytek z TradeTracker.com. więcej

Agencja Hakuhodo wygrała paneuropejski przetarg reklamowy Hondy

Honda Europe rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno - kreatywną w Europie. Do współpracy wybrała japońską agencję Hakuhodo. więcej

 
 
 
PRASA
 
Agnieszka Cegielska i Artur Orzech poprowadzą galę Telekamer 2018, transmisja na oficjalnym fanpage ,,Tele Tygodnia"

W poniedziałek, 12 lutego br. odbędzie się uroczyste ogłoszenie wyników i wręczenie Telekamer „Tele Tygodnia” 2018. Gala z 21. edycji prestiżowego plebiscytu będzie transmisja na oficjalnym fanpage „Tele Tygodnia”. Poprowadzą ją Agnieszka Cegielska i Artur Orzech - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Gmyz, Nisztor, Marosz i Cenckiewicz zarzucili wydawcy ich książek współpracę z agentami i funkcjonariuszami SB. ,,Robią parszywą rzecz"

Cezary Gmyz, Piotr Nisztor, Maciej Marosz, Wojciech Dudziński, dr hab. Sławomir Cenckiewicz, dr Witold Bagieński i Piotr Woyciechowski we wspólnym liście otwartym zarzucili Piotrowi Jeglińskiemu, szefowi oficyny Editions Spotkania, która wydała ich niektóre książki, że w latach 90. współpracował w jednej firmie z byłymi funkcjonariuszami i agentami służb komunistycznych. Jegliński uważa, że to absurdalny zarzut. - Chciałem ich zapytać publicznie, jaka była intencja, żeby niszczyć człowieka, który miał drobny współudział w tym, że mogą oni mówić w wolnej Polsce - zwrócił się do autorów listu. więcej

,,Men's Health" liderem sprzedaży, tylko ,,CKM" na plusie

W segmencie pism dla mężczyzn w listopadzie ub.r. na pozycji lidera sprzedaży znalazł się „Men’s Health”. Jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło „CKM”, a na czele spadków znalazło się „Logo” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Członkowie SDP ,,z bólem, niedowierzaniem i głębokim niepokojem" o odwołaniu ks. Marka Gancarczyka z ,,Gościa Niedzielnego"

Kilkunastu członków Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich napisali list otwarty do abpa Wiktora Skworca i nowego redaktora naczelnego „Gościa Niedzielnego”, apelując o zachowanie i rozwijanie dorobku tygodnika. Sygnalizują też, że wiadomość o odwołaniu ks. Marka Gancarczyka przyjęli „z bólem, niedowierzaniem i głębokim niepokojem”. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Onet-RASP przed Wirtualną Polską. W dół Ceneo, w górę OLX, strony Infor Biznes i Dysk Google (dane Gemius/PBI ze stycznia)

Google niezmiennie ma w polskim internecie najwięcej użytkowników i odsłon, a Grupa Onet-RASP notuje więcej użytkowników i mniej odsłon od Wirtualnej Polski. W styczniu br. największe wzrosty wyników w skali miesiąca osiągnęły Grupa Gazetaprawna.pl, Grupa OLX i Wikipedia, a wśród aplikacji mobilnych - Dysk Google. więcej

Facebook walczy o kibiców sportu - tego tradycyjnego i elektronicznego

Mark Zuckerberg szykuje się do starcia o intratny rynek praw transmisji rozgrywek sportowych. Coraz śmielej wchodzi także w e-sport. Czy uda mu się przyciągnąć na Facebooka fanów meczów piłki nożnej czy CS: GO? więcej

Facebook ogłasza Program Przywództwa Społeczności, przeznaczy miliony dolarów na szkolenia administratorów grup

Facebook wyda 10 milionów dolarów na szkolenia dla osób tworzących i kierujących społecznościami w serwisie. Platforma rozbuduje także narzędzia dla administratorów grup oraz  zespół techniczny odpowiedzialny za bezpieczeństwo użytkowników - wszystko to w ramach ogłoszonego Programu Przywództwa Społeczności. więcej

Facebook i Google dostarczają wydawcom 5 procent ich cyfrowych przychodów

Platformy należące do Facebooka i Google są odpowiedzialne za 5 procent cyfrowych przychodów największych wydawców - wynika z raportu organizacji Digital Content Next (DCN). 85 proc. przychodów mediów z platform zewnętrznych stanowią treści wideo, a głównym źródłem pieniędzy są serwisy OTT. więcej

Dzięki porozumieniu z Getty Images Google może udostępniać zdjęcia agencji w wyszukiwarce

Google oraz agencja fotograficzna Getty Images zawarły wieloletnią umowę, dzięki której internetowy koncern będzie mógł publikować w swoich serwisach zdjęcia oferowane przez Getty Images. Porozumienie kończy kilkuletni spór, w którym agencja zarzucała Google wspieranie piractwa w internecie. więcej

Przyszłość rynku reklamowego zdominują Facebook, Google i Amazon

Facebook nie ma w tej chwili w segmencie reklamy w mediach społecznościowych żadnego konkurenta, który byłby w stanie zagrozić jego dominującej pozycji. Co więcej, zaczyna sięgać reklamowo po obszary zarezerwowane dotychczas przez inne platformy, takie jak Snapchat, YouTube, OLX czy GDN. Ale przyszłość rynku reklamowego to trzech graczy - oprócz Facebooka - to także Google i Amazon. więcej

Po kolejnych kontrowersyjnych filmach YouTube odcina Logana Paula od przychodów reklamowych

Serwis YouTube zdecydował o czasowym wstrzymaniu emisji reklam przy filmikach popularnego yutubera Logana Paula. Powodem tej decyzji jest opublikowanie ostatnio przez twórcę kontrowersyjnych nagrań, choć wcześniej Paul zapowiadał że nie będzie zamieszczał na swoim kanale treści niezgodnych z regulaminem YouTube’a. Restrykcje mogą kosztować youtubera ponad milion dolarów miesięcznie. więcej

Paweł Kapusta z Wirtualnej Polski nominowany za reportaż do Europejskiej Nagrody Prasowej

Paweł Kapusta z Wirtualnej Polski jako jedyny polski dziennikarz otrzymał nominację w tegorocznej edycji Europejskiej Nagrody Prasowej. Szansę na wygraną ma za reportaż o ratownikach medycznych. więcej

Jon Eastick: z EY na dyrektora finansowego Allegro

Jon Eastick dołączył do zespołu zarządzającego Allegro, obejmując funkcję dyrektora zarządzającego. Wcześniej pracował m.in. w Netii, PTC, Lucent Technologies Poland i EY. więcej

Platforma Hulu z 920 mln dolarów straty wskutek większych wydatków na produkcje własne

Amerykański serwis Hulu wygenerował w 2017 roku 920 mln dolarów straty. Wynika to z zwiększenia wydatków na tworzenie nowych treści, aby móc konkurować z innymi serwisami m.in. z Amazonem Prime czy Netflixem. więcej

Facebook testuje przycisk ,,głos na nie" do negatywnej oceny komentarzy. "To nie jest przycisk Nie lubię"

Facebook potwierdził że prowadzi obecnie próby nowej funkcji o nazwie Downvote, która pozwoli użytkownikom na wyrażenie krytycznego stosunku do konkretnych komentarzy zamieszczanych w serwisie. Facebook podkreśla, że testowana opcja nie ma nic wspólnego z przyciskiem Nie lubię i ma dostarczać serwisowi szerszych niż dotąd informacji na temat komentarzy publikowanych na platformie. więcej

,,Stranger Things" najlepszym serialem na pierwszy ,,binge-watching"

Ponad 90 proc. użytkowników Netflixa ma za sobą pierwszy seans „binge-watching” (seryjnego oglądania). Na początek widzowie wybierają najczęściej  „Stranger Things”, „Narcos” i „House of Cards”. więcej

Vichy i Biotebal najaktywniejszymi markami dermokosmetycznymi na Facebooku

Spośród marek dermokosmetyków do pielęgnacji włosów, rzęs i paznokci, na Facebooku i Instagramie najaktywniejsze w pierwszych dziewięciu miesiącach 2017 roku były Vichy i Biotebal - wynika z raportu firmy monitorującej treści w internecie Sotrender. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
TVP stawia na nowe badania oglądalności. Będzie wykorzystywać internet rzeczy i specjalne opaski do analizy zachowań widzów

Telewizja Polska pracuje nad udoskonaleniem własnego systemu pomiarów oglądalności. Publiczny nadawca korzysta w tej chwili z rozwiązania bazującego na danych z dekoderów Netii. Równolegle prowadzi pilotażowe testy nowego systemu telemetrycznego opartego o internet rzeczy i specjalne opaski dokładnie rejestrujące zachowania widzów przed telewizorami. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Pozostanie Ewy Bugały w PKN Orlen byłoby szkodą dla tej spółki. ,,To jakby kotlet schabowy chciał poprowadzić restauracje"

Szefowie agencji public relations, którzy zdecydowali się w rozmowie z Wirtualnemedia.pl odnieść do rezygnacji Ewy Bugały ze stanowiska rzecznika prasowego i dyrektora komunikacji korporacyjnej PKN Orlen twierdzą, że jej decyzja była jedyną słuszną, jaką mogła podjąć. W opozycji do nich staje Eryk Mistewicz z Instytutu Nowych Mediów, który twierdzi że Bugała niesłusznie się poddała, ulegając fali hejtu, trollingu i zawiści. więcej

Jolanta Górska kieruje działem marketingu Douglas Polska

Od początku lutego funkcję marketing managera sieci perfumerii Douglas Polska objęła Jolanta Górska. Ostatnio była kierownikiem ds. mediów i public relations w Coty Polska. więcej

Xavier Debeni account directorem Arksom Group

Do zespołu Arskom Group, agencji specjalizującej się w marketingu sportowym dołączył Xavier Debeni. Objął tam stanowisko account directora. więcej

Ewa Bugała z powodu hejtu rezygnuje z pracy w Orlenie. Bronią jej Rachoń, Mistewicz i Misiewicz

Ewa Bugała po zaledwie dniu od zatrudnienia zrezygnowała z pracy jako rzeczniczka prasowa i dyrektor komunikacji korporacyjnej w PKN Orlen. - Spotkała mnie bezprecedensowa, brutalna fala hejtu i niesprawiedliwych ataków - uzasadniła. Wsparcie dla niej wyrazili Michał Rachoń, Eryk Mistewicz i Bartłomiej Misiewicz więcej

Ewa Bugała: na próby podważania moich kompetencji będą reagowali prawnicy Orlenu

Ewa Bugała, nowa dyrektor biura komunikacji korporacyjnej i rzeczniczki prasowej w PKN Orlen, stwierdziła, że w ostatnich dniach pojawiła się fala nieprawdziwych informacji o niej. - Działania mające na celu podważenie moich kompetencji i wizerunku spotkają się z odpowiednią reakcją naszych prawników - zapowiedziała. Po tym jak została skrytykowana przez wielu dziennikarzy, zaznaczyła, że miała na myśli jedynie kierowane wobec niej groźby i oszczerstwa. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
mBank blokuje konto użytkownika za obrót kryptowalutami. ,,Mamy do tego prawo"
Nowa oferta smartDOM w każdym abonamencie, pakiety od 40 do 60 złotych miesięcznie
Poruszającą opowieścią o tęsknocie i miłości matki do syna Apple promuje iPhone X w Chinach (wideo)
Asus na ISE 2018: nowe profesjonalne monitory, komputery mini PC i projektor Full HD (wideo)
Kucharze promują 40 proc. zniżki w Orange dla Firm na kolejne abonamenty (wideo)
 
 
 
GOSPODARKA
 
Publicis zamyka rok 2017 na minimalnym minusie
Facebook i Google dostarczają wydawcom 5 procent ich cyfrowych przychodów
mBank blokuje konto użytkownika za obrót kryptowalutami. ,,Mamy do tego prawo"
Rishad Tobaccowala, dyrektor Publicis Groupe: W ciągu 5 lat widoczność reklam spadnie o 30 procent. ,,Ludzie uciekają od nadmiaru, nie od komunikatu reklamowego"
Ponad 2 mln prowadzących działalność gospodarczą zapłaci w tym roku wyższy ZUS
Nieprawidłowości w sklepach z tradycyjną obsługą. "Małe sklepy - duży problem z cenami"
Spadki na giełdach nie oznaczają końca hossy. ,,Może to być chwilowe zjawisko"
Coraz większe koszty budowy mieszkań. Deweloperzy przerzucą je na klientów
Volvo Cars ze zwiększonym o 27,7 proc. zyskiem w 2017 roku
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
,,Wikingowie" hitem History. Pierwszą część piątego sezonu śledziło 60 tys. widzów
,,The Defiant Ones" od 23 marca w Netflixie (wideo)
Mniej odcinków trzeciego sezonu "Stranger Things"
"Everything Sucks"- nowy serial Netflixa (zobacz trailer)
Anna Limbach-Uryn: dla widzów seriali nastały lepsze czasy
"Camping" - nowy serial HBO. Jennifer Garner w nowej produkcji Leny Dunham
Cody Fern zagra w serialu "House of Cards"
W październiku premiera filmu ,,Venoma". Oto pierwszy zwiastun (wideo)
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj