|
|
|
|
|
|
|
Witold Kołodziejski: pomiar Nielsena komercyjny, a Radio Track archaiczne - badanie od KRRiT zwiększy pluralizm
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski stwierdził, że przygotowywane przez KRRiT nowe badanie oglądalności telewizji i słuchalności radia (także przez internet) będzie oparte na danych z różnych źródeł, nie tylko własnego panelu. Skrytykował przy tym obecny pomiar oglądalności (za to że jest oferowany na zasadach komercyjnych) i badania oglądalności (ocenił, że jest archaiczne). - Największy problem, z którym się zetkniemy - żeby korzystać z tego badania chciały inne podmioty rynku: reklamodawcy, domy mediowe, inni nadawcy - przyznał Kołodziejski.
więcej
|
TVP1 porządkuje ramówkę: programy Gargas i Pospieszalskiego zamieniają się miejscami
Od 27 lutego br. program publicystyczny „Warto rozmawiać” Jana Pospieszalskiego będzie emitowany we wtorki o godz. 20.35, a „Magazyn śledczy Anity Gargas” zostanie przesunięty na czwartkowe wieczory. Stacja porządkuje ramówkę i umacnia czwartkowe pasmo społeczno-interwencyjne - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
114 tys. widzów ,,Dzień dobry Polsko". Drugi sezon morning-show z gorszymi wynikami od pierwszego
„Dzień dobry Polsko” śledziło średnio 114 tys. osób. Odcinki magazynu pokazane w sezonie 2016/2017 miały 124 tys. widzów, a w sezonie 2017/2018 morning-show gromadziło 107 tys. oglądających. TVP1 w czasie emisji programu zajęła drugie miejsce wśród stacji z tzw. „wielkiej czwórki”, przegrywając z Polsatem.
więcej
|
,,Kruk. Szepty słychać po zmroku" od 18 marca w Canal+ i Canal+ Now w jakości 4K
W niedzielę 18 marca br. stacja Canal+ rozpocznie emisję serialu oryginalnego „Kruk. Szepty słychać po zmroku” z Michałem Żurawskim w roli głównej. Abonenci platformy nc+ obejrzą tę produkcję w jakości 4K na antenie Canal+ Now.
więcej
|
Eurosport 1 najchętniej oglądany w styczniu. Polsat Sport Fight zyskał najwięcej
W styczniu br. liderem oglądalności wśród stacji sportowych był Eurosport 1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Polsat Sport Fight, a na czele spadków znalazł się Canal+ Sport - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,M jak miłość" wygrało z konkursem skoków z ZIO. ,,Wydarzenia" wyżej od ,,Wiadomości"
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził serial „M jak miłość”. Na podium uplasowały się: transmisja olimpijskiego konkursu skoków narciarskich w Pjongczangu i „Na dobre i na złe”. Wśród stacji liderem była TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
11. edycja ,,Kocham Cię, Polsko!" od 3 marca w TVP2 (wideo)
Od 3 marca 2018 roku telewizyjna Dwójka będzie emitować 11. edycję programu „Kocham Cię, Polsko!”. Produkcja będzie emitowana w soboty o godz. 20.05.
więcej
|
TVN pokaże widowisko "Pożaru w Burdelu" pt. "Fabryka Patriotów"
Grupa teatralno-muzyczna "Pożar w Burdelu" przygotowała autorskie widowisko dla telewizji TVN pt. "Fabryka Patriotów". Gościnnie wystąpią w nim Katarzyna Nosowska i Andrzej Seweryn.
więcej
|
Sąd Najwyższy: w TVN24 naruszono prawa Joanny Szczepkowskiej, przypisując jej poglądy homofobiczne
Sąd Najwyższy uchylił wyrok Sądu Apelacyjnego w procesie wytoczonym firmie TVN przez Joannę Szczepkowską, orzekając, że na antenie TVN24 naruszono jej prawa, oceniając jej komentarz na temat homolobby w środowisku teatralnym jako homofobiczny, SN skierował sprawę do ponownego rozpatrzenia w drugiej instancji.
więcej
|
Serial ,,Callboys" od 13 lutego w Kino TV
Od 13 lutego 2018 roku Kino TV będzie emitować nowy komediowy serial „Callboys”.
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Witold Kołodziejski: pomiar Nielsena komercyjny, a Radio Track archaiczne - badanie od KRRiT zwiększy pluralizm
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski stwierdził, że przygotowywane przez KRRiT nowe badanie oglądalności telewizji i słuchalności radia (także przez internet) będzie oparte na danych z różnych źródeł, nie tylko własnego panelu. Skrytykował przy tym obecny pomiar oglądalności (za to że jest oferowany na zasadach komercyjnych) i badania oglądalności (ocenił, że jest archaiczne). - Największy problem, z którym się zetkniemy - żeby korzystać z tego badania chciały inne podmioty rynku: reklamodawcy, domy mediowe, inni nadawcy - przyznał Kołodziejski.
więcej
|
|
|
|
Unilever zapowiada usunięcie reklam z Facebooka i YouTube'a
Unilever grozi wycofaniem wydatków na reklamę na Facebooku i YouTube. Powodem ma być rosnąca ilość mowy nienawiści i treści ekstremistycznych, jakie pojawiają się na platformach. Firma będzie inwestować tylko w serwisy zaangażowane w tworzenie pozytywnego wpływu na społeczeństwo. Eksperci z polskich agencji reklamowych uważają, że to właśnie najwięksi reklamodawcy mogą skutecznie wywierać wpływ na zwiększenie jakości moderacji treści, szybsze rozpoznawanie i eliminowanie treści ryzykownych.
więcej
|
Polkomtel wyprzedził T-Mobile i Play w wydatkach reklamowych, Orange 50 proc. w dół (Top5)
Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus był największym wśród telekomów reklamodawcą w 2017 roku. Jako jedyny operator zwiększył wydatki na reklamę, prześcigając w nich T-Mobile, Play i Orange. Ten ostatni zredukował budżet reklamowy w skali roku o połowę.
więcej
|
Polscy reklamodawcy zaniepokojeni zmianami w ochronie danych oraz rosnącą pozycją Google i Facebooka
Rosnąca pozycja Google i Facebooka, prywatność oraz ochrona danych osobowych i viewability (poziom widoczności reklam w internecie) to główne zagrożenia wskazane przez polskich reklamodawców. W ich ocenie najważniejszymi dostawcami usług marketingowych są wciąż agencje mediowe i reklamowe - wynika z badania agencji Wavemaker.
więcej
|
Lech Kaczoń o uchwale krajobrazowej Gdańska: takiej hipokryzji nie zaprezentował jeszcze żaden samorząd
W uchwale krajobrazowej Gdańska nie ma praktycznie miejsca dla standardowych, systemowych nośników reklamy zewnętrznej, a tylko takimi dysponuje i zarządza nasza branża. Projekt uchwały zmierza zatem do wyeliminowania w dość krótkim czasie profesjonalnej reklamy out-of-home. Jest najgorszym wykonaniem zapisów ułomnej „ustawy krajobrazowej“. Być może dlatego, że w Gdańsku wiele do powiedzenia wydają się mieć puryści urbanistyczni, dla których najbardziej liczy się „ciąg na władzę“, a nie dialog i szukanie porozumienia z mieszkańcami i przedsiębiorcami - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.
więcej
|
Grażyna Ogrodnik nowym prezesem Promotora. Odchodzi Bartosz Tyrawski
Grażyna Ogrodnik objęła stanowisko prezesa spółki Promotor United Entertainment, należącej do Grupy ZPR Media. Zastąpiła Bartosza Tyrawskiego, który odchodzi z firmy i rozpoczyna samodzielną działalność eventową.
więcej
|
W ostatnim kwartale 2017 roku wskaźnik viewability spadł do 50 proc.
W ostatnim kwartale 2017 roku wskaźnik viewability spadł do poziomu 50 proc. Średni czas kontaktu z reklamą display zmalał zaś do 20,7 sekund. To wyraźne pogorszenie wyników względem poprzednich kwartałów – wynika z analizy firmy Meetrics.
więcej
|
Grupa R22 za 2,81 mln zł kupuje agencję Seofabryka
Spółka zależna Grupy R22 podpisała umowę kupna za 2,81 mln zł 100 proc. udziałów agencji Seofabryka oferującej usługi SEO i SEM. Jej poprzedni dotychczasowy właściciel, firma Kodiko, zobowiązał się do nieprowadzenia przez cztery lata działalności w tym segmencie.
więcej
|
UOKiK: pedagog szkolny i małe napisy w reklamach Magmisiów mylące, Aflofarm ma sprostować nieprawdziwe informacje
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów orzekł, że emitowane przez rok reklamy suplementu diety dla dzieci Magmisie (produkowanego przez Aflofarm Farmacja Polska) mogły wprowadzać odbiorców w błąd. UOKiK nakazał producentowi sprostowanie w telewizji, radiu i internecie nieprawdziwych informacji zawartych w reklamach.
więcej
|
Pelé w kampanii Mastercard podkreślającej bezcenne chwile w Lidze Mistrzów (wideo)
Mastercard rozpoczął kolejną kampanię reklamową związaną ze sponsorowaniem piłkarskiej Ligi Mistrzów. W akcji, przygotowanej przez agencję McCann Worldwide, jest legendarny brazylijski piłkarz Pelé.
więcej
|
Bartosz Szreter awansował w Saatchi & Saatchi IS na digital account directora
Po 7 latach pracy Bartosz Szreter awansował w agencji Saatchi & Saatchi IS na stanowisko digital account directora. Wcześniej był digital account supervisorem w rejonie EMEA-APAC (Europa, Bliski Wschód, Afryka, Azja i Pacyfik).
więcej
|
Tomasz Musiał i Nikodem Sarna w zespole Netsprint Group
Tomasz Musiał objął funkcję VP publishers&programmatic, a Nikodem Sarna w head of business development CEE&partnerships network w Netsprint Group. Oboje zajmą się przygotowaniem i wdrożenie mstrategii rozwoju oferty firmy na rynkach polskim i zagranicznych.
więcej
|
Napoleon pokazuje wzór na idealną promocję w reklamie Carrefour Polska
Carrefour Polska w nowej kampanii promuje ofertę "Genialna Promocja 20-dniowa". Za działania odpowiadają Saatchi & Saatchi IS, Dobro, Platige Image, Arena Media i K2 Media.
więcej
|
Grupa Żywiec ze spadkiem zysku netto w 2017 roku
Grupa Żywiec zanotowała spadek skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2017 r. Wyniósł on 258,55 mln zł wobec 272,57 mln zł rok wcześniej.
więcej
|
Wal-Mart, Costco, The Kroger Co największymi detalistami na świecie
Przychody 250 największych detalistów na świecie wyniosły w ubiegłym roku obrotowym (kończącym się najpóźniej w czerwcu 2017 r.) 4,4 biliona dolarów. Rok do roku był to wzrost o 4,1 proc. Niezmiennie od ponad 20 lat największym detalistą na świecie pozostaje amerykański gigant Wal-Mart - wynika z najnowszej edycji corocznego raportu "Global Powers of Retailing 2018. Transformative change, reinvigorated commerce", przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte.
więcej
|
Radosław Marter partnerem zarządzającym grupy kapitałowej one2tribe
Do zespołu grupy kapitałowej one2tribe dołączył Radosław Marter, obejmując funkcję partnera zarządzającego. Przez ostatnie dziesięć lat zarządzał spółką Active Pharma.
więcej
|
Paulina Wodzyńska digital media manager w Media Group
Paulina Wodzyńska objęła stanowisko digital media manager w Media Group. Ostatnio pracowała w Reprise Media Polska.
więcej
|
Up&More odpowiada za obsługę digital AmeriGas
Agencja interaktywna Up&More wygrała przetarg na kompleksową obsługę działań marketingowych online AmeriGas Polska.
więcej
|
Click community obsłuży social media iSprzęt.pl
Od początku lutego krakowska agencja click community rozpoczęła współpracę ze iSprzęt.pl, budowlano-przemysłowym sklepem internetowym.
więcej
|
|
|
Debata CMWP SDP o własności mediów: zostaliśmy skolonizowani, promowano obce wzorce, niezbędna dekoncentracja
Podczas debaty Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP o strukturze właścicielskiej mediów w Polsce uznano, że szeroka obecność kapitału zagranicznego ma negatywne konsekwencje, m.in. promocję obcych wzorców kulturowych i wpływ na życie polityczne. Zastanawiano się, czy warto uruchomić krajowy rejestr mediów, a może także ich właścicieli. - To jest niesłychana ważna kwestia. Cały czas powinniśmy powtarzać, że to jest niezbędne dla obywateli, tak po prostu - mówił o ustawie dekoncentracyjnej Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT.
więcej
|
,,Diagnoza", Martyna Wojciechowska, Anita Werner, Michał Szpak, Dariusz Szpakowski i ,,Lombard. Życie pod zastaw" z Telekamerami 2018
„Diagnoza”, Martyna Wojciechowska, Anita Werner, Michał Szpak, „Twoja twarz brzmi znajomo” i „Lombard. Życie pod zastaw” znaleźli się wśród laureatów Telekamer „Tele Tygodnia” 2018 roku. Gala wręczenia nagród z powodu problemów technicznych nie była transmitowana na oficjalnym fanpage „Tele Tygodnia”.
więcej
|
Axel Springer inwestuje w Magic Leap, chce tworzyć materiały w technologii AR
Koncern Axel Springer stał się udziałowcem firmy Magic Leap zajmującej się rozwojem technologii rozszerzonej rzeczywistości. Wydawca zamierza wykorzystać rozwiązania AR do publikowania swoich autorskich treści.
więcej
|
Grażyna Ogrodnik nowym prezesem Promotora. Odchodzi Bartosz Tyrawski
Grażyna Ogrodnik objęła stanowisko prezesa spółki Promotor United Entertainment, należącej do Grupy ZPR Media. Zastąpiła Bartosza Tyrawskiego, który odchodzi z firmy i rozpoczyna samodzielną działalność eventową.
więcej
|
Trinity Mirror kupuje ,,Daily Express" za 127 milionów funtów
Brytyjskie wydawnictwo Trinity Mirror zawarło porozumienie dotyczące zakupu od grupy Northern & Shell dziennika „Daily Express” oraz kilku należących do niej innych tytułów prasowych. Transakcja ma wartość 127 i zostanie przeprowadzona w gotówce i akcjach.
więcej
|
Nowa odsłona serwisu ,,Harpers Bazaar" stawia na fotografię i wideo oraz poszerza ofertę dla reklamodawców
Polska edycja magazynu „Harpers Bazaar”zyskała nową wersję serwisu internetowego. Wydawca, Marquard Media Polska twierdzi że przyspieszył działanie strony, wśród treści wyeksponował warstwę wizualną w postaci zdjęć i materiałów wideo, zaoferował także reklamodawcom nowe formaty i możliwości promocji marek.
więcej
|
,,CD-Action" liderem sprzedaży wśród pism komputerowych, tylko ,,Komputer Świat" na plusie
W listopadzie 2017 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród magazynów komputerowych i o grach utrzymał się miesięcznik „CD-Action”, który zanotował największy spadek w zestawieniu. Z kolei jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Komputer Świat” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
|
Michael Todd: Blokada reklam w Chrome ma uczynić internet lepszym miejscem
Od 15 lutego 2018 r. nowa wersja przeglądarki Chrome będzie domyślnie blokować na stronach wybrane irytujące formaty reklamowe. To może oznaczać poważne konsekwencje dla wydawców i reklamodawców. W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Michael Todd z Google wyjaśnia szczegóły dotyczące adblockera wbudowanego w przeglądarkę. - Chrome nie będzie filtrować reklam na stronach, które są wpisane do Rejestru Certyfikowanych Firm. Żadna witryna nie będzie też nagle filtrowana z powodu pojedynczej irytującej reklamy - zapowiada.
więcej
|
Unilever zapowiada usunięcie reklam z Facebooka i YouTube'a
Unilever grozi wycofaniem wydatków na reklamę na Facebooku i YouTube. Powodem ma być rosnąca ilość mowy nienawiści i treści ekstremistycznych, jakie pojawiają się na platformach. Firma będzie inwestować tylko w serwisy zaangażowane w tworzenie pozytywnego wpływu na społeczeństwo. Eksperci z polskich agencji reklamowych uważają, że to właśnie najwięksi reklamodawcy mogą skutecznie wywierać wpływ na zwiększenie jakości moderacji treści, szybsze rozpoznawanie i eliminowanie treści ryzykownych.
więcej
|
Onet z najpopularniejszą stroną główną. Zyskały też WP, Interia i Gazeta.pl
Onet.pl ma najpopularniejszą stronę główną zarówno pod względem zasięgu, jak też liczby odsłon i średniego czasu korzystania przez użytkowników. W skali roku wzrosty zasięgu zanotowały strony główne wszystkich czterech czołowych portali horyzontalnych, najwięcej zyskała witryna Gazeta.pl.
więcej
|
Tomasz Ławnicki, Piotr Rodzik i Jakub Noch wydawcami strony głównej naTemat.pl
Wydawcami strony głównej naTemat.pl od marca będą na stałe Tomasz Ławnicki, Piotr Rodzik i Jakub Noch, poprzednio dziennikarze tego portalu.
więcej
|
Szefowa Newsweek.pl Aleksandra Karasińska będzie też kierowała redakcją Forbes.pl
Aleksandra Karasińska, szefowa serwisu Newsweek.pl, objęła też nowo utworzoną funkcję redaktor naczelnej Forbes.pl (oba serwisy należą do Grupy Onet-RAS Polska). Redaktorem naczelnym magazynu „Forbes Polska” pozostaje Paweł Zielewski.
więcej
|
15 kanałów sportowych Canal+, Eleven i Eurosport w Player+
Użytkownicy platformy Player (Grupa TVN) w ramach oferty Player+ otrzymali dostęp do 15 kanałów sportowych, należących do Canal+, Eleven Sports i Eurosportu.
więcej
|
W ostatnim kwartale 2017 roku wskaźnik viewability spadł do 50 proc.
W ostatnim kwartale 2017 roku wskaźnik viewability spadł do poziomu 50 proc. Średni czas kontaktu z reklamą display zmalał zaś do 20,7 sekund. To wyraźne pogorszenie wyników względem poprzednich kwartałów – wynika z analizy firmy Meetrics.
więcej
|
Instagram będzie powiadamiał o screenshotach z treści zamieszczanych w Stories
Instagram rozpoczął testowanie nowej funkcji która dostarcza informacji o zrzutach ekranowych wykonanych z treści zamieszczanych na platformie Stories. Planowana opcja może dostarczyć markom publikującym własne treści w Stories informacji o zainteresowaniu odbiorców.
więcej
|
T-Mobile z najszybszym mobilnym internetem w styczniu br. Na końcu Play
Użytkownicy T-Mobile korzystali w styczniu 2018 r. z najszybszej średniej prędkości pobieranych danych w mobilnym internecie. Operator ten mógł także pochwalić się najmniejszą wartością ping, a w kategorii średniej szybkości wysyłanych danych zwyciężył Plus - wynika z rankingu operatorów komórkowych RFBenchmark, opublikowanego przez firmę Notel.
więcej
|
Nowa odsłona serwisu ,,Harpers Bazaar" stawia na fotografię i wideo oraz poszerza ofertę dla reklamodawców
Polska edycja magazynu „Harpers Bazaar”zyskała nową wersję serwisu internetowego. Wydawca, Marquard Media Polska twierdzi że przyspieszył działanie strony, wśród treści wyeksponował warstwę wizualną w postaci zdjęć i materiałów wideo, zaoferował także reklamodawcom nowe formaty i możliwości promocji marek.
więcej
|
Facebook nakręci serial "Widow" z Elizabeth Olsen
Facebook rozszerza swą działalność o emisje seriali. Właśnie zamówiono cały sezon produkcji z Elizabeth Olsen ("Avengers") w roli głównej.
więcej
|
|
|