Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Niedziela 18 Lutego 2018
 
 
 
Naczelna ,,Wysokich Obcasów" o ,,Aborcja jest OK": nie celowaliśmy w skandal, kontrowersje wzięły się z niezrozumienia
 
- Nie planowaliśmy skandalu, wiedzieliśmy, że będzie duży oddźwięk, lecz nie zakładaliśmy, że aż tak wielki. Bierze się on stąd, że zdanie „aborcja jest OK.” zostało źle zrozumiane. Pracujemy nad tym, żeby doprecyzować znaczenie słów - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Ewa Wieczorek, redaktor naczelna „Wysokich Obcasów”, weekendowego dodatku do „Gazety Wyborczej” (Agora). więcej
 
 
Sześć nowości wiosną w TTV. ,,Stacja mocniej dofinansowana, zauważono jej ogromny potencjał"
 
Wiosną stacja TTV przygotowała sześć nowych propopzycji programowych, m.in. paradokument „SOS. Ekipy w akcji”, reality „Kossakowski. Wtajemniczenie”, „Zamianę żon” czy „Wezwij Dominika” oraz program o żonach i partnerkach polskich piłkarzy. Dużo nowości wynika z mocnego dofinansowania kanału przez zarząd TVN. - Zauważono ogromny potencjał stacji, która notuje systematyczny wzrost z roku na rok - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Lidia Kazen, szefowa TTV. więcej
 
 
VoD.pl liderem, TVP.pl przed Playerem, Netflix przed ShowMaxem i Iplą (ranking serwisów i aplikacji VoD)
 
Wśród serwisów VoD liderem pod względem zasięgu jest VoD.pl, a po względem liczby odsłon i czasu spędzanego przez internautów - VoD.TVP.pl. W skali roku duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły Netflix i WP.tv, a spory spadek - Player.pl. więcej
 
 
Orlen krytykowany za zerwanie umowy z JustDrive: Dla startupów współpraca z korporacją to ,,pocałunek śmierci"
 
Niespodziewane zerwanie przez PKN Orlen współpracy z aplikacją JustDrive wywołało falę krytyki spółki skarbu państwa w środowiskach przedsiębiorców i startupów. W rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl eksperci podkreślają, że przypadek JustDrive to kolejny przykład krachu projektu, w którym partnerami są wielka korporacja i mała firma z innowacyjnym rozwiązaniem. więcej
 
 
KRRiT chce podnieść opłaty za koncesje
 
Do konsultacji społecznych trafia projekt rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, które ma zmienić opłaty za nadawanie programów radiowych i telewizyjnych. Zniknąć mają skomplikowane opłaty za koncesje radiowe z nadajników naziemnych, wzrosnąć - ceny koncesji radiowych i telewizyjnych na multipleksie. - Do uchwalenia rozporządzenia jeszcze długa droga - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy KRRiT. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Polski ,,Vogue" w internecie: elegancki, tradycyjny, bez zalewu reklam (opinie) więcej
 
RASP i Mark Dekan pozywają i oskarżają Wojciecha Biedronia za teksty w ,,Sieci", WP szykuje pozew przeciw Michałowi Karnowskiemu więcej
 
Polski ,,Vogue": własny styl, ciekawy layout, imponująca liczba reklam więcej
 
Przy polskim rządzie ma powstać zespół do walki z kryzysami wizerunkowymi. "Dobry pomysł, ale spóźniony" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
DIGITAL MEDIA MANAGER Kino Świat
Interactive Media Planer DIGITAL BITE
Strateg Mediowy Fabryka Marketingu
Grafik Burda International Poland
Specjalista ds. projektów specjalnych Onet.pl
Senior Communication Planner Havas Media Group
Brand Manager w segmencie Advisory & Crafting Burda Media Polska
Marketing Automation Specialist Performics
Performance Specialist Marquard Media Polska
Junior Programmatic Specialist Media Impact Polska
Account Manager / Specjalista ds. Sprzedaży Burda International Poland
Account Executive Biuro Reklamy Zdrowie
Mobile Trader Havas Media Group
Content Designer Havas Media Group
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Sześć nowości wiosną w TTV. ,,Stacja mocniej dofinansowana, zauważono jej ogromny potencjał"

Wiosną stacja TTV przygotowała sześć nowych propopzycji programowych, m.in. paradokument „SOS. Ekipy w akcji”, reality „Kossakowski. Wtajemniczenie”, „Zamianę żon” czy „Wezwij Dominika” oraz program o żonach i partnerkach polskich piłkarzy. Dużo nowości wynika z mocnego dofinansowania kanału przez zarząd TVN. - Zauważono ogromny potencjał stacji, która notuje systematyczny wzrost z roku na rok - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Lidia Kazen, szefowa TTV. więcej

KRRiT chce podnieść opłaty za koncesje

Do konsultacji społecznych trafia projekt rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, które ma zmienić opłaty za nadawanie programów radiowych i telewizyjnych. Zniknąć mają skomplikowane opłaty za koncesje radiowe z nadajników naziemnych, wzrosnąć - ceny koncesji radiowych i telewizyjnych na multipleksie. - Do uchwalenia rozporządzenia jeszcze długa droga - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy KRRiT. więcej

TVP planuje kampanię reklamową związaną z mundialem w Rosji

Telewizja Polska planuje kampanię reklamową związaną z tegorocznymi mistrzostwami świata w piłce nożnej w Rosji. Jej bohaterami ma być pięciu piłkarzy - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Budżet zaplanowanych działań wynosi 1,1 mln zł. więcej

Telewizja Polska w przetargu szuka domu mediowego

Telewizja Polska rozpoczęła przetarg na wybór domu mediowego. Zlecenie dotyczy budżetu w wysokości blisko 13 mln zł, z czego wynagrodzenie dla agencji wyniesie 484 tys. zł. Obsługi nadawcy broni Value Media. więcej

Drożeją reklamy w TVN - najwięcej kosztują spoty przy ,,Masterchef Junior", ,,Kuchennych Rewolucjach" i ,,Hipnozie"

W opublikowanym przez TVN Media cenniku reklamowym na marzec ceny spotów są średnio kilka procent wyższe w porównaniu do marca ub.r. Najwięcej kosztują reklamy przy kulinarnym show „Masterchef Junior”, „Kuchennych Rewolucjach” i „Hipnozie”. więcej

TVP ABC z rekordowym wynikiem. Coraz lepsze wyniki Disney Junior i teleTOON+

Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w styczniu br. była stacja TVP ABC. Największym wzrostem pochwalić się mógł teleTOON+, a najwięcej stracił Nickelodeon HD - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Disney, FOX i NBC najcenniejszymi markami medialnymi na świecie. HBO przed Discovery i Canal+ (TOP25)

Disney to najbardziej wartościowa marka medialna na świecie - wynika z rankingu Brand Finance. Amerykański koncern wart jest niemal 32,6 mld dolarów, znacznie wyprzedzając FOX (17 mld dol.) i NBC (14,86 mld dol). więcej

Platforma nc+ z rosnącą liczbą abonentów, 505 milionów euro przychodów w 2017 roku

W 2017 roku należący do koncernu Vivendi Canal+ zwiększył liczbę abonentów do ponad 15 milionów. Natomiast działająca w ramach grupy Canal+ platforma nc+ w ciągu roku przyciągnęła 52 tysiące nowych subskrybentów i wypracowała przychody na poziomie 505 milionów euro. więcej

Robert Redeleanu za Fransa-Willema de Kloet szefem UPC Polska

Z początkiem kwietnia br. funkcję CEO w UPC Polska obejmie Robert Redeleanu, poprzednio szef UPC na Węgrzech i w Rumunii. Na czele polskiego oddziału zastąpi Fransa-Willema de Kloet, który żegna się z firmą. więcej

,,Zawód: Amerykanin" od 1 marca w TVP2

W czwartek 1 marca br. stacja TVP2 rozpocznie emisję serialu szpiegowskiego „Zawód: Amerykanin” („The Americans”) o parze sowieckich agentów, którzy udają szczęśliwe amerykańskie małżeństwo. więcej

TVP1 pokaże miniserial ,,Korzenie" z 2016 roku. Emisja w piątkowe wieczory

W piątek 9 marca br. Jedynka rozpocznie emisję miniserialu „Korzenie” („Roots”) wyprodukowanego w 2016 roku przez amerykańską stację History. Będzie to premiera tej produkcji w ogólnodostępnej telewizji. więcej

Drugi sezon ,,Diagnozy" we wtorki w TVN. Zagrają Jan Englert, Łukasz Simlat i Wojciech Zieliński

TVN wystartuje z drugim sezonem swojego serialu „Diagnoza” we wtorek, 20 lutego o godz. 21.30. Do obsady dołączą: Jan Englert, Łukasz Simlat i Wojciech Zieliński. - Nic nie wnoszę do tej produkcji: po prostu siebie - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Englert. więcej

,,Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie..." znika z TVP1. Od wiosny już tylko w TVP3

W niedzielę 4 marca br. na antenę TVP3 powróci z nowym sezonem magazyn „Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie…”, w którym prezentowane są sylwetki osób zaginionych. Program nie będzie już emitowany w TVP1, a zamiast niego stacja pokaże powtórki magazynu interwencyjnego „Alarm!”. więcej

Andrew G.P. Bishop oraz James M. Metcalfe zastąpili Alexandra Blacka i Marka Prybutoka w składzie rady nadzorczej EmiTela

Nadzwyczajne zgromadzenie wspólników EmiTela dokonało zmian w składzie rady nadzorczej spółki. Do zespołu dołączyli Andrew G.P. Bishop oraz James M. Metcalfe, którzy zastąpili Alexandra Blacka i Marka Prybutoka. więcej

,,Kevin sam w Nowym Jorku" filmowym hitem 2017 roku. ,,Listy do M. 2" na drugim miejscu (top 50)

W zeszłym roku spośród pokazanych w telewizji filmów największą widownię zgromadziła kultowa produkcja „Kevin sam w Nowym Jorku”, a wiceliderem były „Listy do M. 2”. Wśród 50 topowych tytułów 26 miejsc to pozycje wyemitowane przez Polsat - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

,,GW" zarzuca ,,Wiadomościom" ocenzurowanie wypowiedzi Morawieckiego o ,,żydowskich sprawcach", której nie było też w ,,Faktach"

Agnieszka Kublik z „Gazety Wyborczej” zarzuciła „Wiadomościom” ocenzurowanie szeroko komentowanej wypowiedzi premiera Mateusza Morawieckiego podczas Monachijskiej Konferencji Bezpieczeństwa. Tymczasem w „Faktach” TVN nie pojawił się żaden materiał o tej konferencji. więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
KRRiT chce podnieść opłaty za koncesje

Do konsultacji społecznych trafia projekt rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, które ma zmienić opłaty za nadawanie programów radiowych i telewizyjnych. Zniknąć mają skomplikowane opłaty za koncesje radiowe z nadajników naziemnych, wzrosnąć - ceny koncesji radiowych i telewizyjnych na multipleksie. - Do uchwalenia rozporządzenia jeszcze długa droga - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy KRRiT. więcej

 
RMF FM najchętniej słuchane w dni powszednie. Eska wyprzedziła Trójkę, która straciła najwięcej

Najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową w dni powszednie zostaje RMF FM. Stacja ta zanotowała największy wzrostu, z kolei na przeciwnym biegunie znalazła się Trójka, która została wyprzedzona przez Eskę - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Telewizja Polska w przetargu szuka domu mediowego

Telewizja Polska rozpoczęła przetarg na wybór domu mediowego. Zlecenie dotyczy budżetu w wysokości blisko 13 mln zł, z czego wynagrodzenie dla agencji wyniesie 484 tys. zł. Obsługi nadawcy broni Value Media. więcej

Drożeją reklamy w TVN - najwięcej kosztują spoty przy ,,Masterchef Junior", ,,Kuchennych Rewolucjach" i ,,Hipnozie"

W opublikowanym przez TVN Media cenniku reklamowym na marzec ceny spotów są średnio kilka procent wyższe w porównaniu do marca ub.r. Najwięcej kosztują reklamy przy kulinarnym show „Masterchef Junior”, „Kuchennych Rewolucjach” i „Hipnozie”. więcej

Renata Wiśniewska chief operations officer w Platige Image

Renata Wiśniewska objęła nowo utworzone stanowisko chief operations officera w Platige Image. Odpowiedzialna jest za rewitalizację i zarządzanie kluczowymi procesami. więcej

Polski oddział Volvo reorganizuje działy sprzedaży i marketingu, w zespole Wojciech Buczak

Firma Volvo Car Poland podzieliła funkcjonujące dotychczas wspólnie działy sprzedaży i marketingu. Ich dotychczasowy dyrektor Mariusz Nycz stanął na czele działu marketingu. Obszarem sprzedaży od lutego kieruje Wojciech Buczak, przez ostatnie 23 lata związany z Nestle Polska. więcej

Kamil Bednarek reklamuje nową promocję Play na Kartę z Tidalem i Showmaxem (wideo)

W ofercie Play na Kartę rusza kolejna promocja obejmująca darmowy dostęp do platform Tidal i Showmax przez trzy miesiące, a także dodatkowe 6 GB pakietu internetowego. Wspiera to kampania reklamowa z udziałem piosenkarza Kamila Bednarka. więcej

Magdalena Brejnak-Kowalska pokieruje w agencji VML zespołem do obsługi mBanku

Do działu client service agencji VML dołączyła Magdalena Brejnak-Kowalska. Jako account director pokieruje zespołem zajmującym się mBankiem, w którym będzie odpowiadać za strategiczny rozwój biznesu klienta i nadzór nad projektami 360 digital. więcej

,,Tyci, ale dzielny!" w kampanii wafelków Grześki Tyci (wideo)

Ruszyła kampania reklamowa miniwafelków Grześki Tyci, wprowadzonych do sprzedaży w połowie ub.r. przez firmę Colian. Akcja jest realizowana pod hasłem „Tyci, ale dzielny!”. więcej

Remake spotu sprzed 30 lat reklamuje wodę Perrier

Producent wody mineralnej marki Perrier, firma Perrier France rozpoczęła kampanię reklamową, w której nawiązuje do reklamy „Lion” sprzed 30 lat nagrodzonej złotym lwem w kategorii film na festiwalu reklamowym w Cannes. Jej bohaterowie są teraz dużo młodsi, a za kreację podobnie jak przed laty odpowiada agencja Ogilvy Paris. więcej

KTR 2018: zgłoszenia do 23 lutego, Bas Korsten przewodniczącym jury

Przewodniczącym jury w tegorocznej edycji konkursu KTR (organizowanego przez Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR) został Bas Korsten z amsterdamskiego biura J. Walter Thompson. Zgłoszenia do konkursu można przesyłać do 23 lutego, a laureaci zostaną ogłoszeni 28 maja. więcej

,,You X" - Max Factor promuje kobiece piękno jako więcej niż urodę (wideo)

Startuje nowa międzynarodowa kampania marki kosmetycznej Max Factor (należącej do koncernu Coty) pod hasłem „You X Max Factor”. Akcję globalnie przygotowała agencja adam&eveDDB, a za realizację działań w Polsce odpowiadają firmy Zenith, MediaCom Warszawa, AdBirds i Only Only. więcej

Papaya Films będzie produkować sesje zdjęciowe. Umowa z fotografką Izą Grzybowską

Papaya Films będzie produkować sesje zdjęciową. W lutym firma podpisało umowę z fotografką Izą Grzybowską. więcej

PokerStars z humorem o "poker face"

Serwis do gier w pokera online PokerStars reklamuje się hasłem "Już jesteś świetnym pokerzystą". Koncept bazuje na zabawnych kontekstach, w których używamy "poker face". więcej

,,Soulful Glass - Szkło z duszą" - Krosno Glass z nową strategią komunikacji (wideo)

Producent szkła użytkowego, firma Krosno Glass po zmianie identyfikacji wizualnej wprowadza nową strategię komunikacji marki Krosno. Pierwszym jej elementem jest internetowa kampania reklamowa „Soulful Glass - Szkło z duszą”. Za realizację projektu odpowiada agencja Fastline Advertising należąca do Grey Wolfe Group. więcej

GLS Poland dalej sponsorem generalnym żużlowej reprezentacji Polski

Firma kurierska GLS Poland przedłużyła o kolejny rok umowę, w ramach której jest sponsorem generalnym żużlowej reprezentacji Polski. więcej

VML przejęła agencję Young&Rubicam w RPA

Agencja reklamowa Young&Rubicam kończy działalność w RPA. Jej ostatnie biuro w Johannesburgu zostało właśnie włączone do struktur agencji VML RPA. więcej

Super Bowl mimo trochę słabszych spotów nadal jest samodzielnym festiwalem reklamowym

Tegoroczny finał Super Bowl, będący dla całego rynku reklamowego równie ważny, co festiwal reklamowy Cannes Lions, nie zachwycił szczególnie polskich ekspertów od kreacji i reklamy. A powinien, bo jak mówią - od emitowanych przy nim reklam oczekuje się, że będą najlepsze z najlepszych. Może dlatego, że sporą ich liczbę przygotowały działy marketingu reklamodawców? A może dlatego, że wielu ich twórców uważa, że spot tym lepszy, im dziwniejszy? więcej

"Najszybsze stopy świata" w spocie Fastest Flexweaves od Reeboka

W nowej reklamie Reeboka buty Fastest Flexweaves reklamuje trener Luis Badillo Jr. więcej

Książka ,,Jeść zdrowiej" Darii Ładochy i Karola Okrasy w promocji Lidla

Pod koniec lutego w sklepach Lidl rozpocznie się promocja, w której do zdobycia będzie książka „Jeść zdrowiej” z przepisami Darii Ładochy i Karola Okrasy, występujących w reklamach Lidla. więcej

 
 
 
PRASA
 
Naczelna ,,Wysokich Obcasów" o ,,Aborcja jest OK": nie celowaliśmy w skandal, kontrowersje wzięły się z niezrozumienia

- Nie planowaliśmy skandalu, wiedzieliśmy, że będzie duży oddźwięk, lecz nie zakładaliśmy, że aż tak wielki. Bierze się on stąd, że zdanie „aborcja jest OK.” zostało źle zrozumiane. Pracujemy nad tym, żeby doprecyzować znaczenie słów - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Ewa Wieczorek, redaktor naczelna „Wysokich Obcasów”, weekendowego dodatku do „Gazety Wyborczej” (Agora). więcej

Graficzna strona "Vogue Polska": udane sesje fotograficzne, na minus typografia

Najmocniejszą stroną "Vogue Polska" pod względem graficznym są sesje zdjęciowe, najsłabszym użyte fonty i czcionki. Magazyn został oceniony przez ekspertów na czwórkę. więcej

Jolanta Ojczyk odchodzi z "Rzeczpospolitej"

Po prawie siedmiu latach z "Rzeczpospolitej" odchodzi Jolanta Ojczyk, zastępca szefa działu prawnego - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Na razie nie ujawnia swoich dalszych planów zawodowych. więcej

Amerykanie płacą 10 dolarów miesięcznie za cyfrowe subskrypcje gazet

Internauci w Stanach Zjednoczonych za cyfrowe wydania prasy płacą średnio ponad 2,3 dolara tygodniowo lub 10 dolarów miesięcznie - wynika z analizy American Press Institute. To kwoty o 83 procent wyższe niż w 2012 roku. więcej

Czy Polska jest już gotowa na ,,Vogue'a"?

Pierwszy numer polskiego „Vogue’a” potwierdził to, co sądzili od lat patroni z Conde Nast: Polska wciąż nie jest gotowa na wysoką sztukę w dziedzinie mody. Może nawet szczególnie teraz nie jest gotowa, bo - sądząc z histerycznych reakcji na okładkę - nasza świadomość elegancji i wyrafinowania jest chyba dzisiaj mniejsza niż była po 1989 roku - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Tomasz Raczek, redaktor naczelny Magazynu Filmowego SFP. więcej

,,Rzeczpospolita" i ,,Głos Wielkopolski" liderami sprzedaży e-wydań dzienników w 2017 roku

W ub.r. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Głos Wielkopolski” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Wojciech Krzyżaniak: skandaliczne hasło ,,Aborcja jest OK" to skutek zamknięcia się redaktorek ,,Wysokich Obcasów" we własnym środowisku

Mechanizm powstawania błędu jest znany i sprawdza się w wielu dziedzinach. Rzecz polega na zamknięciu się w spójnej, dobrze rozumiejącej się i zgranej grupie. Z jednej strony taki zespół działa sprawnie, z drugiej traci dystans, zawęża pole dyskusji, tłumi wątpliwości i traci czujność - tak okoliczności przygotowania przez „Wysokie Obcasy” materiału z hasłem „Aborcja jest OK” tłumaczy Wojciech Krzyżaniak, który w przeszłości był m.in. szefem „Gazety Telewizyjnej” (dodatku do „Gazety Wyborczej”). więcej

Turecki sąd skazuje trzech dziennikarzy na dożywocie

Sąd w Turcji skazał na kary dożywotniego więzienia troje tamtejszych dziennikarzy oraz trzech innych pracowników mediów oskarżonych o wspieranie nieudanego zamachu stanu w 2016 roku. Wśród skazanych jest między innymi Ahmet Altan, redaktor naczelny dziennika „Taraf” oraz wpływowa turecka dziennikarka Nazli Ilicak. więcej

Spadki sprzedaży wśród pism popularnonaukowych i historycznych, ,,W Sieci Historii" najbardziej w dół

W listopadzie ub.r. liderem sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Z kolei wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Wysokie Obcasy" tłumaczą hasło ,,Aborcja jest OK", krytykują je także dziennikarze ,,Gazety Wyborczej"

Redakcja „Wysokich Obcasów”, weekendowego dodatku „Gazety Wyborczej” (Agora) wyjaśniła, że eksponowane w nowym numerze hasło „Aborcja jest OK” jest skierowane do kobiet, „które zdecydowały się na aborcję i nie czują z tego powodu obciążenia psychicznego ani traumy”. Slogan ten skrytykowali także niektórzy dziennikarze „GW”. więcej

,,Gazeta Wyborcza" przeprasza polityka PiS-u Dawida Jackiewicza za nierzetelne teksty o incydencie z pijanym mężczyzną

We wrocławskim wydaniu „Gazety Wyborczej” (Agora) ukazały się przeprosiny skierowane do polityka PiS-u Dawida Jackiewicza za naruszenie jego dóbr osobistych w tekstach o incydencie, w którym Jackiewicz uderzył pijanego, agresywnego mężczyznę. To realizacja wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie. więcej

Dziennikarze krytykują okładkę ,,Wysokich Obcasów" z hasłem ,,Aborcja jest OK"

Okładkowym tematem nowego wydania „Wysokich Obcasów”, weekendowego wydania „Gazety Wyborczej” (Agora), jest materiał zapowiadany hasłem „Aborcja jest OK”. Wielu dziennikarzy, także z redakcji uważanych za liberalne, skrytykowało publikację jako trywializującą temat aborcji. więcej

Bruk-Bet Termalica: Michał Trela z ,,Przeglądu Sportowego" pisze pod tezę, pozwiemy go. Trela: klub nie odpowiada na pytania

Zarząd klubu Bruk-Bet Termalica Nieciecza grającego w piłkarskie Lotto Ekstraklasie zarzucił Michałowi Treli z „Przeglądu Sportowego”, ze pisząc ostatni tekst od klubie był stronniczy, pozyskiwał informacje „pocztą pantoflową” i nie skontaktował się z przedstawicielami klubu. Trela zapewnił, że próbował uzyskać od nich wypowiedzi. więcej

,,1000 Najlepszych Rad" w specjalnym numerze ,,Dobrych Rad"

W czwartek, 22 lutego, na rynku ukaże się wydanie specjalne miesięcznika „Dobre Rady” (Grupa Burda) - „1000 Najlepszych Rad”. Pismo zawiera praktyczne porady, dotyczące codziennego prowadzenia domu. więcej

 
 
 
INTERNET
 
VoD.pl liderem, TVP.pl przed Playerem, Netflix przed ShowMaxem i Iplą (ranking serwisów i aplikacji VoD)

Wśród serwisów VoD liderem pod względem zasięgu jest VoD.pl, a po względem liczby odsłon i czasu spędzanego przez internautów - VoD.TVP.pl. W skali roku duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły Netflix i WP.tv, a spory spadek - Player.pl. więcej

Radio Książki - Michał Nogaś we wspólnym projekcie ,,Gazety Wyborczej" i Audioteki (wideo)

W najbliższy wtorek zacznie nadawanie internetowe Radio Książki, w którym emitowane będą m.in. rozmowy Michała Nogasia z pisarzami. To wspólny projekt redakcji „Gazety Wyborczej” i „Książek. Magazynu do czytania” oraz serwisu Audioteka.pl. więcej

Trzy czwarte dyskusji o fake news trwało na Twitterze

W całym 2017 roku w sieci pojawiło się łącznie 115 tys. z odniesieniem do fake news, z czego aż 73 proc. na Twitterze - wynika z badania IRCenter. więcej

Amerykanie płacą 10 dolarów miesięcznie za cyfrowe subskrypcje gazet

Internauci w Stanach Zjednoczonych za cyfrowe wydania prasy płacą średnio ponad 2,3 dolara tygodniowo lub 10 dolarów miesięcznie - wynika z analizy American Press Institute. To kwoty o 83 procent wyższe niż w 2012 roku. więcej

Ucieczka z Facebooka to dla mediów zła decyzja, polscy wydawcy nie pójdą tą drogą

Kilka dni temu „Folha de S Paulo”, największy dziennik w Brazylii postanowił wycofać się z publikowania swoich treści na Facebooku. To protest przeciwko polityce serwisu, która zdaniem redakcji sprzyja szerzeniu fake newsów i utracie zasięgów jakościowego dziennikarstwa. Jednak w rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl polscy wydawcy i eksperci social media krytykują decyzję Brazylijczyków. - Pochopny ruch, negowanie rzeczywistości to nie jest strategia. Zmiany na Facebooku nie mają wpływu na nasz ruch, nie zamierzamy porzucać serwisu - oceniają Krzysztof Majak, Filip Cieślak, Maciej Kabroński i Filip Lenart. więcej

Pracowniku, co możesz napisać na Facebooku? Oblicza ,,social media policy"

Polskie prawo nie określa dokładnie aktywności pracownika w mediach społecznościowych. Za pośrednictwem wewnętrznych regulaminów coraz częściej decydują się na to szefowie firm. Czego mogą, a czego nie powinni nigdy wymagać od zatrudnianych osób? więcej

TVN przed Eską TV i Polsatem w styczniu na Instagramie

Najpopularniejszym i najaktywniejszym kontem stacji telewizyjnych na Instagramie w styczniu br. był TVN - wynika z cyklicznego raportu firmy Sotrender, zajmującej się monitoringiem treści w internecie. Stacja wyprzedza m.in. Eskę, TVN24 oraz Polsat. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Disney, FOX i NBC najcenniejszymi markami medialnymi na świecie. HBO przed Discovery i Canal+ (TOP25)

Disney to najbardziej wartościowa marka medialna na świecie - wynika z rankingu Brand Finance. Amerykański koncern wart jest niemal 32,6 mld dolarów, znacznie wyprzedzając FOX (17 mld dol.) i NBC (14,86 mld dol). więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Monika Korol i Katarzyna Wysokińska otwierają własną agencję eventową Fluo

Na rynku eventowym pojawiła się nowa agencja - Fluo, założona przez Monikę Korol i Katarzynę Wysokińską. więcej

Garmin Polska klientem Snow PR

Agencja Snow PR rozpoczęła współpracę w zakresie obsługi public relations marki Garmin, producenta urządzeń przeznaczonych dla osób prowadzących aktywny styl życia. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Orlen krytykowany za zerwanie umowy z JustDrive: Dla startupów współpraca z korporacją to ,,pocałunek śmierci"
iPhone generuje ponad połowę globalnego przychodu ze sprzedaży smartfonów
Kamil Bednarek reklamuje nową promocję Play na Kartę z Tidalem i Showmaxem (wideo)
Holandia i Norwegia z najlepszymi sieciami 4G LTE w Europie. Polska daleko w tyle
 
 
 
GOSPODARKA
 
Orlen krytykowany za zerwanie umowy z JustDrive: Dla startupów współpraca z korporacją to ,,pocałunek śmierci"
Disney, FOX i NBC najcenniejszymi markami medialnymi na świecie. HBO przed Discovery i Canal+ (TOP25)
Apel do rządu o ponowne przygotowanie przepisów o cyfrowych umowach telekomunikacyjnych. ,,To ułatwiłoby życie milionom klientów"
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
,,Zawód: Amerykanin" od 1 marca w TVP2
TVP1 pokaże miniserial ,,Korzenie" z 2016 roku. Emisja w piątkowe wieczory
Drugi sezon ,,Diagnozy" we wtorki w TVN. Zagrają Jan Englert, Łukasz Simlat i Wojciech Zieliński
,,Santa Clarita Diet 2" wiosną w Netflixie
Drugi sezon serialu "Wielkie kłamstewka". Wracają Shailene Woodley, Laura Dern i Zoe Kravitz
Jeanine Mason gwiazdą nowej wersji serialu "Roswell"
Bradley Whitford zagra w serialu "Opowieść podręcznej"
Alvaro Soler, Blue Cafe i Vera Jonas wystąpią na Life Festival 2018 w Oświęcimiu
Martin Garrix kolejnym headlinerem Kraków Live Festival
"Tell Me How You Really Feel" - nowy album Courtney Barnett
"Thought Contagion" - nowy singel Muse
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj