|
|
|
|
|
|
|
Scripps Networks Interactive ze wzrostem wpływów i spadkiem zysku. Przychody TVN 12 proc. w górę, koszty podatkowe o 15 proc.
Koncern Scripps Networks Interactive w ub.r. zanotował wzrost wpływów operacyjnych o 3,7 proc. do 2,6 mld dolarów oraz spadek zysku netto o 3,9 proc. do 814,3 mln dolarów, co firma tłumaczy m.in. zmianami w przepisach podatkowych w USA i Polsce. W samym czwartym kwartale ub.r. wpływy operacyjne TVN w złotych wzrosły o 11,7 proc.
więcej
|
Skoki narciarskie hitem igrzysk. 41 mln zł z reklam (raport)
Relacje z ZIO w Pjongczangu w TVP1 śledziło średnio 622 tys. widzów, w TVP2 - 292 tys., w TVP Sport - 15 tys., w Eurosporcie 1 - 97 tys., a w Eurosporcie 2 - 29 tys. Sumaryczne wpływy reklamowe we wszystkich stacjach wyniosły 41,01 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Szef CNN krytykuje dominację FB i Google, wzywa do ograniczenia ich monopolu. "Potrzebujemy pomocy branży reklamowej"
Jeff Zucker, szef stacji CNN uznał internetową dominację Facebooka i Google za jedno z największych zagrożeń dla funkcjonowania mediów na świecie. Jego zdaniem branże reklamowa i technologiczna powinny pomóc wydawcom w opracowaniu nowych sposobów monetyzacji treści, w przeciwnym razie jakościowe dziennikarstwo może przestać istnieć. - Instytucje patrzą na ręce dużym koncernom mediowym przy ich połączeniach, powinny zająć się też monopolem Google i Facebooka - ocenia szef CNN.
więcej
|
,,The Voice Kids" hitem TVP2. Program znokautował konkurencję
Pierwszą edycję „The Voice Kids” oglądało średnio 2,54 mln osób. Było to o 450 tys. widzów więcej niż gromadziła ósma seria „The Voice of Poland”. TVP2 w czasie emisji programu była zdecydowanym liderem rynku, a wpływy z reklam wyniosły 7,48 mln zł.
więcej
|
Marek Kacprzak przechodzi z Polsatu do Wirtualnej Polski, poprowadzi programy ,,Tłit" i ,,Money. To się liczy"
Na początku marca Marek Kacprzak dołączy do zespołu Wirtualnej Polski, będzie prowadził dwa nowe programy: „Tłit” oraz „Money. To się liczy”. Poprzednio przez 9 lat pracował w Telewizji Polsat, a wcześniej m.in. w „Polska The Times”, TVN24 i RMF FM.
więcej
|
Małgorzata Golińska: z ZPR Media do Kino Polska TV, odpowiada za rozwój Zoom TV i Stopklatka TV
Małgorzata Golińska objęła funkcję pełnomocnika zarządu Kino Polska TV ds. kanałów naziemnych. Poprzednio przez 10 lat pracowała w Grupie ZPR Media.
więcej
|
Jedenasta edycja ,,Kocham cię, Polsko!" z nowymi rundami o sporcie i ,,Kronice niepodległej"
W sobotę 3 marca br. stacja TVP2 rozpocznie emisję jedenastej edycji widowiska rozrywkowego „Kocham cię, Polsko!”, w którym drużyny znanych i lubianych osób pod wodzą Tomasza Kammela i Antoniego Królikowskiego walczą o wygraną. W nowym sezonie pojawią się dwie nowe rundy.
więcej
|
BBC testuje boty do wyjaśnienia kontekstu publikowanych artykułów
BBC rozpoczęła testowanie opracowanego przez siebie narzędzia, w którym boty pozwalają użytkownikom na zadawanie dodatkowych pytań i uzyskiwanie odpowiedzi dotyczących treści publikowanych materiałów. W ten sposób BBC chce dodatkowo wyjaśniać czytelnikom kontekst artykułów mówiących o skomplikowanych problemach gospodarczych, społecznych i politycznych.
więcej
|
W obliczu procesu sądowego i 375 milionów dolarów długów Weinstein Company ogłosi bankructwo
Rada dyrektorów Weinstein Company, firmy kierowanej do niedawna przez Harveya Weinsteina posądzonego o molestowanie kobiet zamierza złożyć wniosek o upadłość. Decyzja została podjęta po nieudanej próbie sprzedaży firmy stojącej w obliczu procesu sądowego. Zadłużenie Weinstein Company wynosi obecnie 375 milionów dolarów.
więcej
|
Polsat nowym liderem tygodnia, traci TVP1. ,,M jak miłość" ratingowym hitem, drużynowy konkurs ZIO w czołówce
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził serial „M jak miłość”. Na podium uplasowały się: transmisja drużynowego konkursu skoków narciarskich w Pjongczangu i „Na dobre i na złe”. Wśród stacji liderem była TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Wyprzedany cały czas reklamowy przy Oscarach
Telewizja ABC ujawniła, że na dwa tygodnie przed galą wręczenia Oscarów wyprzedała cały czas reklamowy przy niej. Podała też, że przychody z emisji reklam przy niej osiągnęły rekordowy poziom.
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Grzegorz Sielatycki kandydatem na prezesa Radia Gdańsk. Dziennikarze z mailami ,,Spakowany już"
Grzegorz Sielatycki jest jedynym oficjalnie zgłoszonym do wczoraj kandydatem na prezesa Radia Gdańsk - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Jego życiorys znalazł się w materiałach, dostarczonych członkom Rady Mediów Narodowych na dzisiejsze posiedzenie.
więcej
|
|
Patrycjusz Wyżga prowadzącym ,,Zapraszamy do Trójki". ,,Błędem byłoby odmówić"
Patrycjusz Wyżga będzie prowadził popołudniowe wydania „Zapraszamy do Trójki”. - To szczyt mojej zawodowej kariery - mówi Wyżga w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl. Dzisiaj pożegna się z widzami TVN24 BIS.
więcej
|
|
Radio Wnet przejmie na stałe częstotliwość po Radiu Bajka? Witold Kołodziejski odpowiada Krystynie Pawłowicz
- Czy polskie stacje są w niełasce pana Przewodniczącego? - zapytała na Twitterze szefa Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji posłanka PiS Krystyna Pawłowicz. Pytanie dotyczyło koncesji na nadawanie w eterze dla Radia Wnet. W poniedziałek otrzymała oficjalną odpowiedź Rady: brakuje częstotliwości w dużych miastach, a poza tym obowiązują ścisłe procedury koncesyjne. Być może jednak wkrótce w Warszawie zwolni się pasmo po Radiu Bajka, któremu cofnięto zezwolenie na nadawanie.
więcej
|
|
Tomasz Setta przechodzi z Gazeta.pl do TOK FM
Tomasz Setta, dziennikarz portalu Gazeta.pl (Agora), dołącza od 1 marca br. do zespołu radia TOK FM. - Postanowiłem wrócić do pracy z mikrofonem - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
RMF FM liderem w Trójmieście. Radio ZET wyprzedziło Trójkę
Liderem rynku radiowego w Trójmieście w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br. było RMF FM. Podium uzupełniają Radio ZET i Trójka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Zielonogórskie Radio Zachód zmienia logo, ma nową stronę internetową i aplikację mobilną
Regionalna rozgłośnia Polskiego Radia w Zielonej Górze ma nowe logo. W drodze zamkniętego konkursu wybrano projekt autorstwa Tutaj Studio z Zielonej Góry.
więcej
|
|
|
|
Grupa K2 w ub.r. z rekordowymi wynikami: wpływy w górę o 17 proc., dwa razy wyższy zysk EBITDA
Według szacunkowych wyników Grupa K2 w ub.r. zanotowała 110 mln zł wpływów ze sprzedaży, 5 mln zł zysku EBIT i 10,4 mln zł zysku EBITDA. Firma podkreśla, że to jej rekordowe rezultaty finansowe.
więcej
|
Agnieszka Radawiec dyrektorem marketingu Douglas Polska
Agnieszka Radawiec, która ostatnio była szefem komunikacji marketingowej w UPC Polska, została dyrektorem marketingu sieci perfumerii Douglas Polska.
więcej
|
Grandes Kochonos, 2012, Bardzo, Change Serviceplan i Red8 Advertising walczą o obsługę reklamową CCC
Firma obuwnicza CCC rozpoczęła przetarg na obsługę kreatywną. Zaproszono do niego pięć agencji: Grandes Kochonos, 2012, Bardzo, Change Serviceplan i Red8 Advertising.
więcej
|
Tomasz Bagiński, Kayah i Atanas Valkov we wspólnym projekcie "Czarna Polana" dla Żubrówki Czarnej
„Czarna Polana” to najnowszy projekt artystyczny, którego scenarzystą i reżyserem jest Tomasz Bagiński. W animacji wykorzystano piosenkę Kayah skomponowaną przez Atanasa Valkova. Projekt stworzyły agencja K2, studio Platige Films, należące do grupy Platige Image. Mecenat artystyczny nad projektem objęła marka Żubrówka Czarna (CEDC).
więcej
|
Łukasz Jankowski i Mirek Kulisz: z Scholz & Friends Warszawa do Walk Creative
Tworzący duet kreatywny Łukasz Jankowski i Mirek Kulisz zaczęli pracę na stanowiskach creative group head w agencji reklamowej Walk Creative. Poprzednio pracowali w Scholz & Friends Warszawa.
więcej
|
Michał Nowosielski głosem A'Tomka w reklamach radiowych Media Marktu
Michał Nowosielski, właściciel agencji Bigthinkski, użycza głosu postaci A'Tomka w reklamach radiowych sieci sklepów Media Markt. Za przygotowanie kampanii odpowiada agencja Heart&Brain.
więcej
|
180heartbeats+Jung v Matt w przetargu utrzymała obsługę Ben&Jerry's
Firma Unilever Polska po przeprowadzonym przetargu zdecydowała się kontynuować współpracę przy obsłudze reklamowej lodów marki Ben&Jerry's z agencją 180heartbeats+ Jumg v Matt.
więcej
|
PZU sponsorem tytularnym Biegu Trzech Kopców oraz Cracovia Półmaratonu Królewskiego
PZU został sponsorem tytularnym tegorocznej edycji Biegu Trzech Kopców oraz Cracovia Półmaratonu Królewskiego. To kolejne imprezy biegowe w tym mieście wspierane przez ubezpieczyciela, po PZU Cracovia Maraton.
więcej
|
Radosław Frydlewicz account directorem w Saatchi&Saatchi IS
Radosław Frydlewicz awansował w agencji Saatchi&Saatchi IS na stanowisko account directora, na którym m.in. koordynuje projekty realizowane dla marki Visa. Będzie raportować do Krzysztofa Szymczaka, dyrektora współzarządzającego Saatchi & Saatchi IS.
więcej
|
Aleksandra Szumilas-Ocalewicz, Monika Szmigiel, Monika Szmigiel i Milena Walczak w MullenLowe MediaHub
Do zespołu domu mediowego MullenLowe MediaHub dołączyło czterech specjalistów: Aleksandra Szumilas-Ocalewicz, Monika Szmigiel, Monika Szmigiel i Milena Walczak. Wzmocnili dział odpowiedzialny za obszar nowych mediów.
więcej
|
Agencja 19 Południk obsługuje markę Dan Cake
Dan Cake, międzynarodowy producent z branży spożywczej, wybrał do obsługi strategiczno-kreatywnej agencję 19 Południk.
więcej
|
Ruszyła druga odsłona kampanii "Szczecin rekrutuje", budżet to 100 tys. zł
Wystartowała druga edycja kampanii "Szczecin rekrutuje", mająca na celu promocję tamtejszych miejsc pracy. Akcję o budżecie 100 tys. złotych przygotowała spółka Agencja Rozwoju Metropolii Szczecińskiej.
więcej
|
Wyprzedany cały czas reklamowy przy Oscarach
Telewizja ABC ujawniła, że na dwa tygodnie przed galą wręczenia Oscarów wyprzedała cały czas reklamowy przy niej. Podała też, że przychody z emisji reklam przy niej osiągnęły rekordowy poziom.
więcej
|
Ustronianka wybiera agencję Intellect do prowadzenia komunikacji w digitalu
Producent wody i napojów Ustronianka nawiązał współpracę z agencją Intellect w zakresie prowadzenia działań marketingowych w digitalu. Umowę podpisano na cały 2018 rok.
więcej
|
Reklama Speak Up w komunikacji miejskiej
Szkoły językowe Speak Up promują się kampanią w przestrzeni miejskiej na nośnikach reklamowych typu transit. Realizuje ją firma Synergic.
więcej
|
Browar Pilsweizer wprowadza na rynek nową markę - Krynickie
Na rynku pojawiła się nowa marka jasnego piwa browaru Pilsweizer - Krynickie. Sprzedawane jest wyłącznie w Krynicy-Zdrój i jej okolicach.
więcej
|
|
|
Jakub Dymek od marca z własną rubryką w internecie. ,,O problemach społecznych i gospodarczych"
Od marca publicysta Jakub Dymek poprowadzi autorską rubrykę „Depesze z XXI wieku” w jednym z portali internetowych - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Rzecz, jakiej w codziennej debacie o problemach społecznych i gospodarczych dotychczas nie było - tłumaczy nam Dymek. Jego felietony mają ukazywać się regularnie.
więcej
|
Polska Agencja Prasowa ma 418 pracowników. 12 proc. więcej na pensje dla menedżerów i 167 tys. zł zysku w 2016 roku
W odpowiedzi na interpelację poselską minister kultury i dziedzictwa narodowego Piotr Gliński poinformował, że w Polskiej Agencji Prasowej jest obecnie zatrudnionych w kraju 418 osób, o 47 więcej niż dwa lata wcześniej. W 2016 roku PAP osiągnęła 167 tys. zł zysku netto, a w ub.r. otrzymała 8,9 mln zł dotacji z budżetu państwa. Uzyskała też 2 mln zł limitu kredytowego, z którego na razie nie skorzystała.
więcej
|
Piotr Sielicki nowym redaktorem naczelnym ,,Classicauto". Wojciech Jurecki odchodzi po 12 latach
Wojciech Jurecki odchodzi ze stanowiska redaktora naczelnego miesięcznika „Classicauto” (Stratos Concept). Jego miejsce zajmie Piotr Sielicki. Jurecki przestaje też być członkiem zarządu spółki i jej współwłaścicielem - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
O. Paweł Gużyński bez zakazu wypowiedzi publicznych, ale upomniany i wezwany do roztropności w rozmowach z mediami
Dominikanin ojciec Paweł Gużyński nie dostanie zakazu publicznych wypowiedzi, jednak - po kilkumiesięcznym postępowaniu prowadzonym rzez komisję zakonną - został upomniany przez przełożonego i wezwany do większej roztropności przy publicznych wypowiedziach. Sprawa była analizowana po wywiadzie udzielonym „Gazecie Wyborczej”.
więcej
|
Jens Müffelmann przestaje kierować amerykańskim oddziałem Axel Springer, zastąpi go Jan Bayer
Jens Müffelmann, który od początku 2016 roku kierował oddziałem Axel Springer w USA zapowiedział odejście z firmy. Na jego miejsce amerykańskim portfolio wydawnictwa pokieruje Jan Bayer, a Andreas Wiele zajmie się kierowaniem firmą Axel Springer Digital Ventures.
więcej
|
,,Newsweek Polska" z felietonami Marcina Marczaka o motoryzacji
W tygodniku „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zadebiutowała rubryka „Autonomia” o tematyce motoryzacyjnej, przygotowywana przez Marcina Marczaka, wydawcę w Newsweek.pl.
więcej
|
,,The Wall Street Journal" dopasowuje paywall do każdego użytkownika
Dziennik „The Wall Street Journal” korzysta z systemu śledzącego zwyczaje użytkowników internetowego serwisu gazety. Na podstawie 60 różnych wskaźników każdemu z odbiorców indywidualnie przyznawany jest limit darmowych treści oraz oferta subskrypcji.
więcej
|
Marcowe ,,Charaktery" z cyklem artykułów o uzależnieniu od smartfonów
W sprzedaży pojawiło się marcowe wydanie magazynu „Charaktery” (Wydawnictwo Charaktery), w którym czytelnicy znajdą m.in. nowy cykl artykułów o uzależnieniu od telefonów komórkowych.
więcej
|
Cezary Krysztopa tłumaczy rysunek na DoRzeczy.pl z żydowskim NKWD-zistą zabijającym Polaka, PGE usunęło swoje logo
Rysownik Cezary Krysztopa, redaktor naczelny serwisu Tysol.pl, przygotował dla DoRzeczy.pl rysunek, w którym do Polaka celują z broni postaci stylizowane na funkcjonariusza Gestapo ze swastyką i żołnierza radzieckiego z czerwoną gwiazdą Dawida. - W dupie mam „antysemickie pałki”, ale tak jak pisałem sto razy wcześniej: Żydzi podlegają takiej samej krytyce jak inni, ale nie uważam, żeby czyjąś wadą a priori było to, że urodził się Żydem - tłumaczy Krysztopa. Po publikacji rysunku z DoRzeczy.pl zniknęło logo sponsorującej witrynę PGE.
więcej
|
|
|
Grupa Onet-RAS Polska testuje facebookowy system komentarzy. ,,Dobrze wpływa na jakość dyskusji"
W serwisach Grupy Onet-RAS Polska, na czele z portalem Onet.pl, testowo wdrażany jest system komentarzy oparty na profilach z Facebooka. - Będziemy obserwować jego wpływ na parametry serwisów, nie wykluczamy, że w przyszłości będziemy testować i korzystać także z innych rozwiązań obsługujących komentarze - zaznacza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Paweł Jurek, dyrektor zarządzający segmentem Onet.
więcej
|
Jakub Dymek od marca z własną rubryką w internecie. ,,O problemach społecznych i gospodarczych"
Od marca publicysta Jakub Dymek poprowadzi autorską rubrykę „Depesze z XXI wieku” w jednym z portali internetowych - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Rzecz, jakiej w codziennej debacie o problemach społecznych i gospodarczych dotychczas nie było - tłumaczy nam Dymek. Jego felietony mają ukazywać się regularnie.
więcej
|
Szef CNN krytykuje dominację FB i Google, wzywa do ograniczenia ich monopolu. "Potrzebujemy pomocy branży reklamowej"
Jeff Zucker, szef stacji CNN uznał internetową dominację Facebooka i Google za jedno z największych zagrożeń dla funkcjonowania mediów na świecie. Jego zdaniem branże reklamowa i technologiczna powinny pomóc wydawcom w opracowaniu nowych sposobów monetyzacji treści, w przeciwnym razie jakościowe dziennikarstwo może przestać istnieć. - Instytucje patrzą na ręce dużym koncernom mediowym przy ich połączeniach, powinny zająć się też monopolem Google i Facebooka - ocenia szef CNN.
więcej
|
Sylwester Wardęga krytykuje YouTube'a za restrykcje wobec pranków i pyta o przyszłość swojego kanału
W nowym vlogu na YouTube Sylwester Wardęga, jeden z najpopularniejszych polskich twórców na tej platformie skrytykował nowy regulamin dotyczący żartobliwych filmików zwanych prankami. Według youtubera restrykcyjne zapisy rodzą pytania o dalszy los wielu twórców na YouTube, a także przyszłość kanału SA Wardega.
więcej
|
Marek Kacprzak przechodzi z Polsatu do Wirtualnej Polski, poprowadzi programy ,,Tłit" i ,,Money. To się liczy"
Na początku marca Marek Kacprzak dołączy do zespołu Wirtualnej Polski, będzie prowadził dwa nowe programy: „Tłit” oraz „Money. To się liczy”. Poprzednio przez 9 lat pracował w Telewizji Polsat, a wcześniej m.in. w „Polska The Times”, TVN24 i RMF FM.
więcej
|
Grupa K2 w ub.r. z rekordowymi wynikami: wpływy w górę o 17 proc., dwa razy wyższy zysk EBITDA
Według szacunkowych wyników Grupa K2 w ub.r. zanotowała 110 mln zł wpływów ze sprzedaży, 5 mln zł zysku EBIT i 10,4 mln zł zysku EBITDA. Firma podkreśla, że to jej rekordowe rezultaty finansowe.
więcej
|
Dziennikarz Ján Kuciak zamordowany z partnerką. Ringier Axel Springer: to może mieć związek z jego pracą, dostawał pogróżki
Słowacki dziennikarz Ján Kuciak, pracujący w redakcji strony Aktuality.sk (należącej do Ringier Axel Springer Slovakia) i jego partnerka zostali zamordowani w ich domu w miejscowości Velka Maća. - Mimo że okoliczności zbrodni nie zostały jeszcze w pełni wyjaśnione, jest uzasadnione podejrzenie, że jej ona związana z bieżącą pracą dziennikarską naszego kolegi - stwierdziły we wspólnym oświadczeniu firmy tworzące Ringier Axel Springer.
więcej
|
,,The Wall Street Journal" dopasowuje paywall do każdego użytkownika
Dziennik „The Wall Street Journal” korzysta z systemu śledzącego zwyczaje użytkowników internetowego serwisu gazety. Na podstawie 60 różnych wskaźników każdemu z odbiorców indywidualnie przyznawany jest limit darmowych treści oraz oferta subskrypcji.
więcej
|
Nina Harbuz przechodzi do działu lifestyle'owego portalu Gazeta.pl
Z początkiem marca Nina Harbuz przechodzi z serwisu Wirtualnej Polski do Gazeta.pl, gdzie będzie zajmowała się tematyką lifestyle’ową. - To świetna reporterka, z kobiecą wrażliwością - ocenia Marzena Szkolak, dyrektor ds. treści lifestyle'owych w portalu Agory.
więcej
|
CBS startuje z serwisem streamingowym CBS Sports HQ dla kibiców w młodym wieku
Stacja CBS uruchomiła streamingowy serwis sportowy o nazwie CBS Sports HQ oferujący bieżące newsy, materiały reporterskie i publicystyczne oraz statystyki dotyczące rozmaitych dyscyplin sportu. Serwis jest dostępny za pośrednictwem aplikacji CBS na kilku platformach telewizyjnych oraz urządzeniach przenośnych z systemami iOS i Android.
więcej
|
BBC testuje boty do wyjaśnienia kontekstu publikowanych artykułów
BBC rozpoczęła testowanie opracowanego przez siebie narzędzia, w którym boty pozwalają użytkownikom na zadawanie dodatkowych pytań i uzyskiwanie odpowiedzi dotyczących treści publikowanych materiałów. W ten sposób BBC chce dodatkowo wyjaśniać czytelnikom kontekst artykułów mówiących o skomplikowanych problemach gospodarczych, społecznych i politycznych.
więcej
|
|
|