Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 19 Marca 2018
 
 
 
Wirtualna Polska: chcemy mieć 65 proc. zysku z e-commerce, RODO mniej istotne od viewability
 
Rynek reklamy internetowej w naszym kraju może wzrosnąć w br. o 8-9 proc., a wejście w życie RODO będzie mniej znaczące od zeszłorocznych zmian w kwestii widoczności reklam (viewability) - wynika z prognoz Wirtualnej Polski. - Naszym celem strategicznym jest osiągnięcie w ciągu trzech lat dodatkowych 70 mln zł zysku EBITDA z e-commerce oraz 65 proc. udziału e-commerce w naszym łącznym zysku EBITDA - zapowiada prezes spółki Jacek Świderski. więcej
 
 
Dorota Gawryluk pełni obowiązki szefowej pionu informacji i publicystyki Telewizji Polsat
 
Dorota Gawryluk przejęła obowiązki dyrektora pionu informacji i publicystki w Telewizji Polsat, a dotychczasowy szef Henryk Sobierajski przebywa na urlopie - nieoficjalnie ustalił portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
100 pierwszych dni premiera Mateusza Morawieckiego (analiza ekspertów)
 
Mateusz Morawiecki w roli premiera miał pokazać nową, proeuropejską twarz Prawa i Sprawiedliwości. Wydawać by się mogło, że dla byłego prezesa jednego z największych polskich banków nie będzie to trudnym zadaniem. Tymczasem dziś mamy sytuację, w której do Polski zrażonych jest wielu zagranicznych partnerów, a wystąpienia publiczne premiera są często niezręczne, niedyplomatyczne, a bywają też szokujące - wizerunek Mateusza Morawieckiego po 100 dniach od desygnowania Mateusza Morawieckiego na premiera polskiego rządu oceniają dla Wirtualnemedia.pl eksperci od wizerunku. więcej
 
 
Ilona Łepkowska nie będzie już pracować przy "Koronie królów". "Nadal kibicuję projektowi"
 
Ilona Łepkowska, dotychczasowa konsultantka scenariuszowa telenoweli historycznej "Korona królów", nie będzie kontynuować pracy przy tym projekcie. - Od początku obiecywałam tylko pomóc uruchomić "Koronę królów" oraz opanować trudną sytuację na starcie. I tak zostałam przy tym projekcie dłużej niż planowałam - tłumaczy Ilona Łepkowska w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Robert Bogdański szefem Polandinenglish.info. Jacek Kurski: to wstęp do stworzenia anglojęzycznego kanału TVP
 
Telewizja Polska wkrótce uruchomi serwis Polandinenglish.info. Pokieruje nim Robert Bogdański, były dziennikarz BBC i  prezes Polskiej Agencji Prasowej. - Na bazie serwisu ma powstać nowy anglojęzyczny kanał - mówi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes TVP. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Telewizja Polska ograniczyła liczbę reklam w TVP Info o 28 proc., co kosztowało 12 mln zł więcej
 
RMF FM ma wyższą słuchalność niż Radio ZET, Jedynka i Trójka razem wzięte więcej
 
Telewizja Polska w ub.r. miała 69,9 proc. więcej z abonamentu i 8,4 proc. mniej z reklam więcej
 
,,Rzeczpospolita" pożegnała się z kilkoma dziennikarzami. Chrabota: spada sprzedaż, więc musimy oszczędzać więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Head of Business Development, Strategy and Research (maternity cover) BBC
Event Manager El Padre
UX Designer Isobar Poland Group
Junior Media Planer / Media Planer Grupa ZPR Media
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży Projektów Specjalnych Media Impact Polska
Wydawca Strony Głównej Onet.pl
Specjalista ds. Eventów Media Impact Polska
Kierownik Produkcji B3 Films
Reżyser /Realizator B3 Films
Digital Coordinator Publicis Media
Wydawca upday
Producent wideo Onet.pl
Młodszy specjalista ds. performance marketingu Onet.pl
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Dorota Gawryluk pełni obowiązki szefowej pionu informacji i publicystyki Telewizji Polsat

Dorota Gawryluk przejęła obowiązki dyrektora pionu informacji i publicystki w Telewizji Polsat, a dotychczasowy szef Henryk Sobierajski przebywa na urlopie - nieoficjalnie ustalił portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Ilona Łepkowska nie będzie już pracować przy "Koronie królów". "Nadal kibicuję projektowi"

Ilona Łepkowska, dotychczasowa konsultantka scenariuszowa telenoweli historycznej "Korona królów", nie będzie kontynuować pracy przy tym projekcie. - Od początku obiecywałam tylko pomóc uruchomić "Koronę królów" oraz opanować trudną sytuację na starcie. I tak zostałam przy tym projekcie dłużej niż planowałam - tłumaczy Ilona Łepkowska w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl. więcej

Robert Bogdański szefem Polandinenglish.info. Jacek Kurski: to wstęp do stworzenia anglojęzycznego kanału TVP

Telewizja Polska wkrótce uruchomi serwis Polandinenglish.info. Pokieruje nim Robert Bogdański, były dziennikarz BBC i  prezes Polskiej Agencji Prasowej. - Na bazie serwisu ma powstać nowy anglojęzyczny kanał - mówi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes TVP. więcej

Telewizja WP w br. ma osiągnąć rentowność, ,,Ucho prezesa" motorem wzrostu oglądalności

Nadawana od grudnia 2016 roku Telewizja WP jesienią br. ma zanotować po raz pierwszy zanotować zysk EBITDA. Ostatnie wzrosty jej oglądalności wynikają m.in. z emisji serialu „Ucho prezesa”. Wirtualna Polska liczy również na dalszy rozwój serwisu WP Pilot. - Uważamy, że WP Pilot jest usługą, której Polacy potrzebują, a nadawcy telewizyjni na niej korzystają, bo dystrybuujemy dodatkowo ich stacje razem z reklamami - podkreśla prezes firmy Jacek Świderski. więcej

,,Ojciec Mateusz" stracił 240 tys. widzów, ale TVP1 nadal dystansuje konkurencję

19. sezon „Ojca Mateusza” ogląda średnio 3,44 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 17. serii, widownia produkcji spadła o 240 tys. oglądających. Serial nadal daje TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego w 4+, ale w 16-49 stacja przegrywa z TVN. więcej

TVN podniósł ceny reklam, najdrożej przy ,,Masterchef Junior" i ,,Kuchennych Rewolucjach"

W kwietniu za reklamy na antenie TVN marketerzy zapłacą średnio co najmniej kilka procent więcej niż przed rokiem. Najdroższe są reklamy emitowane przy kulinarnych show stacji” niedzielnym „Masterchef Junior” i czwartkowych „Kuchennych Rewolucjach”. więcej

TVP stawia na boks. Kupiła prawa od KnockOut Promotions

Telewizja Polska nabyła od firmy KnockOut Promotions prawa do zawodowych gal bokserskich, także z udziałem polskich pięściarzy: Krzysztofa „Diablo” Włodarczyka, Krzysztofa Głowackiego czy Artura Szpilki. Będzie je można zobaczyć w TVP Sport, na stronie sport.tvp.pl i w aplikacji TVP Sport. więcej

1,84 mln widzów ,,Przyjaciółek 11". Serial zyskał 70 tys. widzów

Jedenasty sezon serialu „Przyjaciółki” ogląda średnio 1,84 mln osób. W porównaniu do dziewiątej serii, nadawanej rok temu, produkcja zyskała 70 tys. widzów. Polsat w czasie emisji serialu zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. więcej

,,Nasz nowy dom" zyskał 130 tys. widzów, ale Polsat w czasie emisji reality-show przegrywa z konkurencją

Reality-show „Nasz nowy dom” w nowym sezonie śledzi średnio 1,66 mln osób. W porównaniu do początku ósmej edycji, pokazywanej wiosną ub.r., produkcja zyskała 130 tys. widzów. Polsat w czasie emisji wypada najgorzej na tle swoich głównych konkurentów. więcej

Premierowy odcinek ,,Kruk. Szepty słychać po zmroku" bezpłatnie na Facebooku

W poniedziałek 19 marca br. pierwszy odcinek nowego serialu Canal+ „Kruk. Szepty słychać po zmroku” dostępny będzie bezpłatnie dla wszystkich użytkowników Facebooka. więcej

Tylko ,,Między słowami" Hanny Lis wiosenną nowością Polsatu Cafe. Stacja stawia na kontynuacje znanych formatów

W wiosennej ramówce Polsat Cafe rozpoczął emisję jednego nowego programu - talk-show „Między słowami", który prowadzi Hanna Lis. Stacja wznowiła również emisję kilku znanych już widzom programów. więcej

Jan Pirowski nowym prowadzącym ,,Defacto" w TTV

Dziennikarz Jan Pirowski prowadzi magazyn popularnonaukowy „Defacto” w TTV i zastąpił Karolinę Gilon. więcej

,,Wiadomości" chwalą się, że według badania TVP mają wyższą oglądalność od ,,Faktów". Pomiar Nielsena nazywają kontrowersyjnym

W tym tygodniu w głównym wydaniu „Wiadomości” pokazano dwa materiały podkreślające, że w pojedyncze dni według realizowanego przez Telewizję Polską modelu oglądalności rzeczywistej program był najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym. Skrytykowano przy tym pomiar oglądalności prowadzony przez Nielsen Audience Measurement. więcej

Nielsen pokazał różnice swojego panelu od RPD wykorzystywanego przez Netię

Nielsen Audience Measurement uważa, że panel badawczy firmy w przeciwieństwie do "return path data" wykorzystywanego przez Netię jest reprezentatywny dla całej populacji, posiada dobrze opisaną demografię gospodarstw i osób, mierzy zachowania osób, wszystkich możliwych źródeł sygnału oraz wszystkie odbiorniki telewizyjne w gospodarstwie domowym. Aktualnie firma pracuje nad zwiększeniem panelu do 5 tys. gospodarstw domowych.   więcej

,,Kruk. Szepty słychać po zmroku" opowiada o kondycji człowieka, jego bólu i cierpieniu (wywiad)

Serial „Kruk. Szepty słychać po zmroku” opowiada o człowieku, jego kondycji ludzkiej, bólu, cierpieniu, porusza także tematy tabu. Pokazuje z jakim bagażem wychodzimy z domu i idziemy z przez życie. Adam Kruk jest kaleką psychicznym i fizycznym. Dla widza jego problemy będą zupełnie czymś nowym i obcym - tak o nowym serialu Canal+ opowiadają portalowi Wirtualnemedia.pl aktorzy Michał Żurawski i Katarzyna Wajda, grający małżeństwo Kruków. więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Radio Wnet usunęło rozmowę Witolda Gadowskiego z Michałem Dziębą. Skowroński: Dzięba nie jest wiarygodny (wideo)

Radio Wnet zdjęło ze swojej strony internetowej rozmowę, którą kilka dni temu przeprowadził Witold Gadowski z Michałem Dziębą, asystentem ministra skarbu w rządzie PO-PSL. Odmówiono mu też ponownej wizyty w charakterze gościa. W opublikowanym oświadczeniu redaktor naczelny i założyciel rozgłośni Krzysztof Skowroński tłumaczy, że Dzięba jest mało wiarygodny, podaje informacje, które potrzebują sprawdzenia lub natychmiastowego dementi. więcej

 
Olszański, Kydryński, Stoparczyk, Mądrzejewski, Płomecka, Rebzda i Strzyczkowski nominowani do nagród rady programowej Polskiego Radia

Marcin Kydryński, Marek Mądrzejewski, Michał Olszański, Beata Płomecka, Marta Rebzda, Katarzyna Stoparczyk oraz Kuba Strzyczkowski zostali nominowani do nagrody rady programowej Polskiego Radia za 2017 rok. więcej

 
Radio Gra liderem w Toruniu. Duży wzrost Meloradia

Liderem rynku radiowego w Toruniu w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br. było Radio Gra. Na podium znalazły się jeszcze Radio ZET i RMF FM - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Wirtualna Polska: chcemy mieć 65 proc. zysku z e-commerce, RODO mniej istotne od viewability

Rynek reklamy internetowej w naszym kraju może wzrosnąć w br. o 8-9 proc., a wejście w życie RODO będzie mniej znaczące od zeszłorocznych zmian w kwestii widoczności reklam (viewability) - wynika z prognoz Wirtualnej Polski. - Naszym celem strategicznym jest osiągnięcie w ciągu trzech lat dodatkowych 70 mln zł zysku EBITDA z e-commerce oraz 65 proc. udziału e-commerce w naszym łącznym zysku EBITDA - zapowiada prezes spółki Jacek Świderski. więcej

Karolak, Mozil, Markowska, Kazadi i Szpak razem z Kubą Wojewódzkim reklamują Oranżadę Hellena (wideo)

W nowej kampanii reklamowej Oranżady Hellena (produkowanej przez Colian) oprócz promującego już wcześniej tę markę Kuby Wojewódzkiego występują Tomasz Karolak, Czesław Mozil, Michał Szpak, Patrycja Markowska i Patricia Kazadi. Akcję przygotowały i realizują firmy marketingowe GonnaBe, M5, UM i Kolterman Media Communications. więcej

Platige Image ze spadkiem wpływów i 6,8 mln zł straty netto - 4,4 mln zł na odpisy

Według swoich wstępnych szacunków firma produkcyjna Platige Image zanotowała w ub.r. 69,86 mln zł przychodów ze sprzedaży, 1,38 mln zł straty EBITDA i 6,76 mln zł straty netto. Spółka zaznacza, że na jej wyniki miały znaczenie odpisy w wysokości 4,39 mln zł. więcej

TVN podniósł ceny reklam, najdrożej przy ,,Masterchef Junior" i ,,Kuchennych Rewolucjach"

W kwietniu za reklamy na antenie TVN marketerzy zapłacą średnio co najmniej kilka procent więcej niż przed rokiem. Najdroższe są reklamy emitowane przy kulinarnych show stacji” niedzielnym „Masterchef Junior” i czwartkowych „Kuchennych Rewolucjach”. więcej

Amazon chce złamać reklamowy duopol Google i Facebooka

Amazon zwiera szyki do walki o budżety reklamowe w digitalu. E-commercowy gigant chce przełamać duopol rynkowy Google i Facebook - w fazie testów znajduje się platforma dla agencji reklamowych, przeznaczona do samodzielnego zarządzania kampaniami w witrynie Amazona. więcej

Cropp nową kampanią chce wyrwać odbiorców z zimowego marazmu

W nowym spocie marki odzieżowej Cropp (LPP SA) światy online i offline przenikają się, a na pierwszym planie są wyraziści bohaterowie oraz ich pasje. Kampania "We are Cropp" skierowana jest do wszystkich, którzy w szybko zmieniającym się świecie chcą za nim nadążyć, nie tracąc przy tym swojej unikalności. więcej

,,Unlock" - Apple promuje Face ID w iPhonie X (wideo)

Apple udostępniło nowy spot, który w zabawny sposób promuje iPhone'a X i funkcję Face ID. więcej

,,Które Lay's dziś wybierasz?" w loterii chipsów Lay's (wideo)

Rozpoczęła się promocja chipsów Lay’s (produkowanych przez Frito-Lay Poland) realizowana pod hasłem „Które Lay’s dziś wybierasz?”. Wspiera to kampania reklamowa przygotowana przez BBDO Warszawa i OMD Media Direction. więcej

Dr. Oetker promuje na Wielkanoc swoje cukry i ekstrakty (wideo)

Trwa wielkanocna kampania marki Dr. Oetker, promująca dodatki do pieczenia - cukry i ekstrakty. Akcję „Słodka Wielkanoc naturalnie!” przygotowały GPD, Mr. Bloom oraz OMD Media Direction. więcej

Hubert Urbański w kampanii reklamowej Avon (wideo)

W nowej kampanii reklamowej kosmetyków Avon będzie występował Hubert Urbański, gospodarz teleturnieju „Milionerzy” w TVN. więcej

Modne naklejki promują chipsy Cheetos (wideo)

Ruszyła kampania chipsów Cheetos (produkowanych przez PepsiCo) oparta na promocji, w ramach której do opakowań dodane są modne naklejki na ubrania. Za obsługę akcji odpowiada agencja Avanti. więcej

Dzieci z niepełnosprawnościami reklamują River Island

Brytyjski River Island zrealizował specjalną sesję zdjęciową, w której ubrania marki promują dzieci z niepełnosprawnościami. więcej

Tiger wraca z reklamami ostrożnymi i zachowawczymi (opinie)

Nowa kampania reklamowa Tigera - marki, która wraca z komunikacją do mediów po wielomiesięcznej przerwie jest dobrym rozwiązaniem wizerunkowym, bo jest zorientowana na wartości, oczekiwania i potrzeby grupy docelowej. To fajny pomysł na ogranie kryzysu i nowe otwarcie komunikacyjne. Odwołanie się do błędów i porażek w tej reklamie można odczytywać jako próbę zdefiniowania swoistego manifestu marki - komentują dla Wirtualnemedia.pl eksperci z agencji reklamowych. więcej

Vileda reklamuje mopa Easy Wring&Clean (wideo)

W najnowszej kampanii marki Vileda promowany jest mop Easy Wring&Clean. Uzupełnieniem działań reklamowych jest lokowanie marki w filmie „Kobieta sukcesu” i programie „Nasz nowy dom” w Polsacie. więcej

Studio Kohe przygotuje wizualizację projektu na 100-lecie odyskania niepodległości Polski

Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego rozstrzygnęło konkurs na opracowanie identyfikacji wizualnej „Polonia Restituta. Dekalog dla Polski w 100-lecie odzyskania niepodległości”. Zwycięski projekt opracowało studio Kohe. więcej

 
 
 
PRASA
 
Bauer wprowadza dwumiesięcznik dla dojrzałych kobiet ,,100 rad poleca!"

W czwartek 29 marca ukaże się pierwszy numer nowego poradnikowego dwumiesięcznika „100 rad poleca!” (Wydawnictwo Bauer). Redaktor naczelną magazynu jest Joanna Kadej-Krzyczkowska. więcej

Wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne ze spadkami sprzedaży w 2017 roku

W ub.r. liderem sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Z kolei wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Paweł Myjak za Anetę Zawiślak przedstawicielem Ruchu w zarządzie E-Kiosku

Ruch SA, mniejszościowy akcjonariusz spółki E-Kiosk (50,01 proc. jej akcji ma Gremi Media) odwołał z jej zarządu Anetę Zawiślak, powołując w to miejsce Pawła Myjaka. więcej

Prezes Agory o rezygnacji z telewizji: zbudowanie sensownej pozycji wymagałoby kolosalnych inwestycji

Agora wycofuje się z rynku telewizyjnego, bo jest skonsolidowany i bardzo konkurencyjny, a konkurować musiałaby z silnymi międzynarodowymi podmiotami. - Zbudowanie sensownej pozycji wymagałoby dzisiaj kolosalnych inwestycji. Taka skala inwestycji może mieć sens dla firm, które prowadzą już rozległą działalność na tym rynku i mogą osiągnąć duże synergie - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Bartosz Hojka, prezes Agory. więcej

Spadła sprzedaż kioskowa gazet codziennych. ,,Rzeczpospolita" najbardziej w dół

Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w styczniu br. był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Papierowe wydania dzienników będą tracić czytelników. ,,To proces nieodwracalny"

W styczniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”, a „Gazeta Wyborcza” po raz pierwszy w historii spadła poniżej 100 tys. egz. Eksperci poproszeni przez portal Wirtualnemedia.pl o komentarz w tej sprawie twierdzą, że nie uda się zatrzymać procesu odchodzenia czytelników od gazet papierowych. więcej

Google będzie preferował w wyszukiwarce wydawców prenumerowanych przez użytkowników. ,,Google daje większe nadzieje niż Facebook"

Google zapowiedział wprowadzenie działań wspierających wydawców w monetyzacji publikowanych przez nich treści. Użytkownik w wyszukiwarce na wysokich pozycjach ma widzieć artykuły pochodzące z mediów w których posiada wykupione subskrypcje. Ma też dzielić z wydawcami danymi pomocnymi w skłonieniu internautów do kupna prenumeraty. - Wiążemy dużo większe nadzieje z Google niż z Facebookiem. Dzielenie się danymi to perspektywa realnego wsparcia dla wydawców, którzy oferują jakościowe treści - ocenia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Danuta Breguła, dyrektor strategii online „Gazety Wyborczej". więcej

 
 
 
INTERNET
 
Wirtualna Polska: chcemy mieć 65 proc. zysku z e-commerce, RODO mniej istotne od viewability

Rynek reklamy internetowej w naszym kraju może wzrosnąć w br. o 8-9 proc., a wejście w życie RODO będzie mniej znaczące od zeszłorocznych zmian w kwestii widoczności reklam (viewability) - wynika z prognoz Wirtualnej Polski. - Naszym celem strategicznym jest osiągnięcie w ciągu trzech lat dodatkowych 70 mln zł zysku EBITDA z e-commerce oraz 65 proc. udziału e-commerce w naszym łącznym zysku EBITDA - zapowiada prezes spółki Jacek Świderski. więcej

Serwisy o pogodzie odwiedzają głównie mężczyźni i osoby starsze. Liderem Accuweather przed Interią i TVN24.pl (TOP 10)

Strony o pogodzie odwiedza miesięcznie zazwyczaj nieco ponad 10 mln internautów, najwięcej w okresie wakacji. Wśród użytkowników przeważają mężczyźni oraz osoby w wieku powyżej 45 lat. Najpopularniejszym serwisem jest Accuweather.com, wyprzedzający działy pogodowe Interii, TVN24.pl i Onetu. więcej

Unia Europejska szykuje opodatkowanie największych firm internetowych. ,,Chcemy je zachęcić do zmiany modelu biznesowego"

Komisja Europejska pracuje nad nowymi przepisami, które pozwolą na opodatkowanie w krajach unijnych największych firm działających w internecie. Polski rząd przychylnie spogląda na tę inicjatywę. - Chcemy skłonić firmy internetowe do ujawniania dochodów w Polsce, gdzie znajdują się ich klienci, czyli źródło sukcesu finansowego - wyjaśnia serwisowi Wirtualnemedia.pl Ministerstwo Finansów. więcej

L'Oreal przejmuje firmę ModiFace, pozwoli wypróbować makijaż w rozszerzonej rzeczywistości

Koncern kosmetyczny L’Oreal kupił firmę ModiFace tworzącą aplikacje oparte na sztucznej inteligencji i rozszerzonej rzeczywistości. Dzięki temu L’Oreal zaoferuje klientkom możliwość wypróbowania kosmetyków i koncepcji makijażu w wirtualnym środowisku. więcej

Amazon chce złamać reklamowy duopol Google i Facebooka

Amazon zwiera szyki do walki o budżety reklamowe w digitalu. E-commercowy gigant chce przełamać duopol rynkowy Google i Facebook - w fazie testów znajduje się platforma dla agencji reklamowych, przeznaczona do samodzielnego zarządzania kampaniami w witrynie Amazona. więcej

Facebook planuje premierę gogli Oculus Go w maju 2018 roku w cenie od 199 dolarów

Gogle Oculus Go obsługujące wirtualną rzeczywistość bez udziału komputera mają zadebiutować na rynku na początku maja 2018 roku. Urządzenie będzie dostępne w dwóch wersjach pojemnościowych w cenie od 199 dolarów. więcej

Google będzie preferował w wyszukiwarce wydawców prenumerowanych przez użytkowników. ,,Google daje większe nadzieje niż Facebook"

Google zapowiedział wprowadzenie działań wspierających wydawców w monetyzacji publikowanych przez nich treści. Użytkownik w wyszukiwarce na wysokich pozycjach ma widzieć artykuły pochodzące z mediów w których posiada wykupione subskrypcje. Ma też dzielić z wydawcami danymi pomocnymi w skłonieniu internautów do kupna prenumeraty. - Wiążemy dużo większe nadzieje z Google niż z Facebookiem. Dzielenie się danymi to perspektywa realnego wsparcia dla wydawców, którzy oferują jakościowe treści - ocenia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Danuta Breguła, dyrektor strategii online „Gazety Wyborczej". więcej

RODO zmienia zasady przetwarzania danych osobowych w mediach społecznościowych i portalach z treściami

Obecne prawo dotyczące ochrony danych osobowych powstało w czasie, gdy internet zarówno w Polsce jak i na świecie stawiał dopiero pierwsze kroki. RODO, czyli nowe prawo o ochronie danych osobowych, uwzględnia zmiany społeczne i technologiczne jakie nastąpiły przez ostatnie 20 lat. RODO dostosowuje prawo do  współczesnych form przetwarzania danych. Tym samym wprowadza wiele zmian w zasadach funkcjonowania portali i mediów społecznościowych. O tym jakie obowiązki nakłada na wydawców szczegółowo wyjaśnia Szymon Matylla - ekspert ds. ochrony danych osobowych, z LexDigital. więcej

TVN przed ,,Top Model" i ,,Szkołą" wśród mediów spoza internetu na Instagramie. Eska liderem radiowym, a ,,Glamour" internetowym

Wśród 20 najpopularniejszych marek pozainternetowych na Instagramie jest osiem profili stacji i produkcji Grupy TVN oraz trzy produkcje Telewizji Polskiej. Liderem jest TVN wyprzedzający „Top Model” i „Szkołę”. Z marek radiowych najpopularniejsza jest Eska, z prasowych - „Glamour”. więcej

Wirtualna Polska ze wzrostem wpływów i spadkiem zysku. Mocno w górę e-commerce, Telewizja WP 11 mln zł na minusie

W ub.r. Wirtualna Polska Holding zanotowała wzrost przychodów o 12,2 proc. do 465,61 mln zł oraz spadek zysku netto o 25,7 proc. do 40,03 mln zł. Zysk EBITDA segmentu internetowego wzrósł o 12,3 proc. do 142,19 mln zł, a pion telewizyjny zanotował stratę EBITDA wynoszącą 12,55 mln zł. - Ponadrynkowa dynamika wyników w obszarze turystyki (Wakacje, Nocowanie, eHoliday), wyposażenia wnętrz (Homebook), odzieży (Domodi, Allani) i usług finansowych (TotalMoney) niezawodnie doprowadziła do dwucyfrowego wzrostu przychodów całego holdingu - podkreśla prezes spółki Jacek Świderski. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Nielsen pokazał różnice swojego panelu od RPD wykorzystywanego przez Netię

Nielsen Audience Measurement uważa, że panel badawczy firmy w przeciwieństwie do "return path data" wykorzystywanego przez Netię jest reprezentatywny dla całej populacji, posiada dobrze opisaną demografię gospodarstw i osób, mierzy zachowania osób, wszystkich możliwych źródeł sygnału oraz wszystkie odbiorniki telewizyjne w gospodarstwie domowym. Aktualnie firma pracuje nad zwiększeniem panelu do 5 tys. gospodarstw domowych.   więcej

Sztuczna inteligencja: coraz większa świadomość Polaków, ale mała wiedza o zastosowaniach

Wśród Polaków rośnie świadomość istnienia sztucznej inteligencji, ale mała jest ich wiedza na temat jej praktycznych zastosowań - wynika z badania InFuture Institute. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
100 pierwszych dni premiera Mateusza Morawieckiego (analiza ekspertów)

Mateusz Morawiecki w roli premiera miał pokazać nową, proeuropejską twarz Prawa i Sprawiedliwości. Wydawać by się mogło, że dla byłego prezesa jednego z największych polskich banków nie będzie to trudnym zadaniem. Tymczasem dziś mamy sytuację, w której do Polski zrażonych jest wielu zagranicznych partnerów, a wystąpienia publiczne premiera są często niezręczne, niedyplomatyczne, a bywają też szokujące - wizerunek Mateusza Morawieckiego po 100 dniach od desygnowania Mateusza Morawieckiego na premiera polskiego rządu oceniają dla Wirtualnemedia.pl eksperci od wizerunku. więcej

Jolanta Żarnoch odpowiada za komunikację grupy endorfina events i WebTalk

Od marca Jolanta Żarnoch, communications officer agencji digitalowej WebTalk, odpowiada za działania PR dla agencji eventowej endorfina events. Tym samym, zajmuje się obszarem komunikacji obu firm, które funkcjonują jako grupa. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Unia Europejska szykuje opodatkowanie największych firm internetowych. ,,Chcemy je zachęcić do zmiany modelu biznesowego"
L'Oreal przejmuje firmę ModiFace, pozwoli wypróbować makijaż w rozszerzonej rzeczywistości
Polacy najchętniej w Europie korzystają z roamingu, ponad miliard minut wydzwonionych w jednym kwartale
Facebook planuje premierę gogli Oculus Go w maju 2018 roku w cenie od 199 dolarów
,,Unlock" - Apple promuje Face ID w iPhonie X (wideo)
Sztuczna inteligencja: coraz większa świadomość Polaków, ale mała wiedza o zastosowaniach
 
 
 
GOSPODARKA
 
Unia Europejska szykuje opodatkowanie największych firm internetowych. ,,Chcemy je zachęcić do zmiany modelu biznesowego"
L'Oreal przejmuje firmę ModiFace, pozwoli wypróbować makijaż w rozszerzonej rzeczywistości
Polacy najchętniej w Europie korzystają z roamingu, ponad miliard minut wydzwonionych w jednym kwartale
Audi ze wzrostami w 2017 r., ponad 20 premier w 2018 r.
RODO zmienia zasady przetwarzania danych osobowych w mediach społecznościowych i portalach z treściami
Wirtualna Polska ze wzrostem wpływów i spadkiem zysku. Mocno w górę e-commerce, Telewizja WP 11 mln zł na minusie
Sztuczna inteligencja: coraz większa świadomość Polaków, ale mała wiedza o zastosowaniach
W lutym bez presji płacowej, ale pracodawcy nie mogą spać spokojnie
Zysk netto PKN Orlen wzrósł do 6,66 mld zł w 2017 r. Ponad 14,3 mln zł na wynagrodzenia i premie zarządu
Polski eksport notuje rekordowe wyniki
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Ilona Łepkowska nie będzie już pracować przy "Koronie królów". "Nadal kibicuję projektowi"
1,84 mln widzów ,,Przyjaciółek 11". Serial zyskał 70 tys. widzów
Premierowy odcinek ,,Kruk. Szepty słychać po zmroku" bezpłatnie na Facebooku
,,Kruk. Szepty słychać po zmroku" opowiada o kondycji człowieka, jego bólu i cierpieniu (wywiad)
Danny Boyle reżyserem filmu o Jamesie Bondzie
"Gdzie jesteś, Amando?" - nowy serial telewizji Fox. Zagrają Peyton List i Joseph Morgan
Ridley Scott reżyserem filmu "Queen & Country"
Arca, Moritz Von Oswald i Island People na Tauron Nowa Muzyka
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj