|
|
|
|
|
|
|
Telewizja Polska uruchomiła serwis Poland in English
Ruszył anglojęzyczny serwis informacyjny Polandinenglish.info przygotowany i redagowany w Telewizji Polskiej. Szefem projektu jest Robert Bogdański.
więcej
|
Polskie Nagrody Filmowe Orły 2018: "Cicha noc" najlepszym filmem, "Wataha 2" najlepszym serialem
"Cicha noc" Piotra Domalewskiego została w poniedziałek nagrodzona Orłami 2018 w kategorii Najlepszy Film. Twórca filmu odebrał także statuetki za reżyserię, scenariusz oraz w kategorii Odkrycie Roku. Wyróżniona została także m.in. aktorka Magdalena Boczarska. W kategorii najlepszy serial wygrała "Wataha. Sezon 2".
więcej
|
,,Big Music Quiz" ogląda 1,6 mln widzów w TVP2. Od kwietnia program przeniesiony do TVP1
Prowadzony przez Sławomira Zapałę nowy program „Big Music Quiz” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 1,60 mln widzów. Produkcja daje TVP2 czwarte miejsce w rynku w 4+ i trzecie w grupie komercyjnej 16-49. Od kwietnia teleturniej będzie pokazywany w TVP1.
więcej
|
HBO GO dostępny w Polsce bez umów z operatorami. Cena: 29,90 zł miesięcznie
Stacja HBO udostępniła w Polsce dla wszystkich użytkowników swoją platformę VoD HBO GO. Do korzystania z oferty nie jest konieczna umowa z żadnym operatorem, miesięczny abonament kosztuje 29,90 złotych, a przez pierwsze 30 dni z serwisu można korzystać za darmo.
więcej
|
Tylko 26 tys. widzów ,,Między słowami" Hanny Lis w Polsat Cafe
Nowy program Hanny Lis „Między słowami” ogląda średnio 26 tys. widzów. Polsat Cafe w czasie jego emisji zajmuje trzecie miejsce wśród stacji lifestylowych.
więcej
|
Fokus TV pokaże nowy serial dokumentalny ,,Misja Skarb"
W czwartek 12 kwietnia na antenie Fokus TV zadebiutuje nowy serial dokumentalny „Misja Skarb”. To autorska produkcja kanału opowiadająca o grupie osób szukających hobbystycznie cennych miejsc i przedmiotów.
więcej
|
770 tys. widzów ,,Magazynu 997". TVP1 wiceliderem rynku
Nowy program „Magazynu 997” ogląda średnio 767 tys. widzów. TVP1 w czasie emisji misyjnej audycji zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym.
więcej
|
,,Demakijaż" Krzysztofa Ibisza w Polsat Cafe gromadzi 65 tys. widzów
Szósty sezon programu Krzysztofa Ibisza „Demakijaż” ogląda średnio 65 tys. widzów. Polsat Cafe w czasie jego emisji zajmuje pierwsze miejsce wśród stacji lifestylowych.
więcej
|
Polsat zwiększył udziały w TV Spektrum
Telewizja Polsat zwiększyła do 49 proc. udziały w TV Spektrum - nadawcy kanałów Fokus TV i Nowa TV. Transakcję sfinalizowano na początku lutego br. Natomiast 1 marca br. Cyfrowy Polsat nabył 100 proc. udziałów Coltex ST.
więcej
|
,,M jak miłość" wygrało z meczem Polska-Nigeria. TVP1 liderem
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły takie programy jak: „M jak miłość”, mecz Polska-Nigeria i PŚ w lotach narciarskich w Planicy. Wśród stacji liderem była TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Super Polsat pokaże specjalny odcinek ,,Jokera" z udziałem Pauliny Sykut-Jeżyny i Kacpra Kuszewskiego (wideo)
W poniedziałek wielkanocny 2 kwietnia 2018 roku Super Polsat pokaże specjalny odcinek teleturnieju „Joker”. Wezmą w nim udział Paulina Sykut-Jeżyna, oraz Kacper Kuszewski, którzy wygrane pieniądze przekażą Fundacji Polsat.
więcej
|
Nowe seriale ,,Trust" i ,,Barry" w HBO i HBO GO
Do oferty platformy HBO GO trafiły nowe seriale „Trust” i „Barry” oraz kolejne sezony produkcji „Billions” i „Doliny Krzemowej”. Wszystkie tytuły będą emitowane na antenie HBO.
więcej
|
Nowe odcinki ,,OK K.O.! Po prostu walcz" w Cartoon Network
Od 2 kwietnia 2018 roku Cartoon Network rozpocznie emisję nowych odcinków animacji „OK K.O.! Po prostu walcz”.
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RMF FM aneksami do umów zobowiązuje pracowników do ,,godnego zachowania" i braku dyskryminacji
Pracownicy Grupy RMF, nadawcy radia RMF FM, otrzymali aneksy do umów o pracę, w których pracodawca wymaga od nich „godnego zachowania, respektującego ogólnie przyjęte zasady etyczne i normy społeczne” oraz powstrzymania się od wypowiedzi, godzących w „powszechnie uznane wartości, dobre obyczaje lub dobra osobiste” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Potwierdzam, mówiliśmy o tym jakiś czas temu - tłumaczy nam Maciej Brzozowski, dyrektor public relations w Grupie RMF.
więcej
|
|
Polska reklama w br. 2,3 proc. w górę. Internet zyska 8 proc., prasa straci 12 proc. (analiza)
Według domu mediowego Zenith w br. wydatki reklamowe netto w Polsce wzrosną o 2,3 proc. do 7,231 mld zł, a globalnie - o 4,6 proc. do 579 mld dolarów. W naszym kraju wartość reklamy internetowej ma zwiększyć się o 8,1 proc., a prasowej - zmaleć o 12 proc. Globalnie przez najbliższe trzy lata udział telewizji w rynku reklamowym zmaleje o 2,9 pkt proc., a udział internetu mobilnego wzrośnie o 9,5 pkt proc.
więcej
|
|
Zmalały wpływy reklamowe RMF FM, mocno w górę Radio ZET i Eska (TOP10)
Po dwóch pierwszych miesiącach br. wpływy reklamowe RMF FM były o blisko 18 proc. niższe niż w tym samym okresie ub.r. W tym samym czasie wzrosły znacząco przychody z reklam Radia ZET, Eski Warszawa i Tok FM.
więcej
|
|
Facebook na trzy doby zablokował profil dziennikarki Ewy Wanat. ,,Przez mój felieton"
Przez ponad 70 godzin Ewa Wanat nie mogła korzystać z profilu na Facebooku. Blokadę, którą wprowadzono 23 marca br., zdjęto w poniedziałek wieczorem. Dziennikarka uważa, że powodem był jej felieton na temat Facebooka opublikowany w tygodniku "Wprost".
więcej
|
|
Mirosław Szczepanik dziennikarzem sportowym Radia ZET
Od 1 kwietnia br. Mirosław Szczepanik będzie nowym dziennikarzem sportowym Radia ZET (Eurozet). Zastąpi Jana Bajorka, który rozstał się ze stacją.
więcej
|
|
RMF FM liderem słuchalności w Krakowie. Radio ZET wyprzedziło TOK FM i Trójkę
Pozycja zdecydowanego lidera rynku radiowego w Krakowie okresie od września 2017 roku do lutego 2018 roku należała do RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Radio ZET i Trójka - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Magdalena Uchaniuk-Gadowska prowadzącą ,,Puls Trójki"
Magdalena Uchaniuk-Gadowska zadebiutowała jako prowadząca cykl publicystyczny „Puls Trójki” w Programie III Polskiego Radia. Wcześniej była związana m.in. z Radiem Wnet i TVP Info.
więcej
|
|
|
|
Polska reklama w br. 2,3 proc. w górę. Internet zyska 8 proc., prasa straci 12 proc. (analiza)
Według domu mediowego Zenith w br. wydatki reklamowe netto w Polsce wzrosną o 2,3 proc. do 7,231 mld zł, a globalnie - o 4,6 proc. do 579 mld dolarów. W naszym kraju wartość reklamy internetowej ma zwiększyć się o 8,1 proc., a prasowej - zmaleć o 12 proc. Globalnie przez najbliższe trzy lata udział telewizji w rynku reklamowym zmaleje o 2,9 pkt proc., a udział internetu mobilnego wzrośnie o 9,5 pkt proc.
więcej
|
Zmalały wpływy reklamowe RMF FM, mocno w górę Radio ZET i Eska (TOP10)
Po dwóch pierwszych miesiącach br. wpływy reklamowe RMF FM były o blisko 18 proc. niższe niż w tym samym okresie ub.r. W tym samym czasie wzrosły znacząco przychody z reklam Radia ZET, Eski Warszawa i Tok FM.
więcej
|
PKP Intercity wybrało Agencję Warszawa do działań w internecie
Agencja Warszawa wygrała przetarg PKP Intercity na wybór agencji interaktywnej do półtorarocznej obsługi. Pokonała w nim ośmiu konkurentów.
więcej
|
Piłkarski cykl od ,,5 sposobów na..." w kampanii piwa Warka (wideo)
W ramach nowej kampanii reklamowej piwa Warka (produkowanego przez Grupę Żywiec) na kanale youtube’owym „5 sposobów na…” zaczął być publikowany cykl materiałów o piłce nożnej „Drużyna na 5”.
więcej
|
Ustronianka partnerem piłkarskiej reprezentacji Polski do 2022 roku
Producent wody mineralnej Ustronianka będzie przez cztery kolejne lata oficjalnym partnerem piłkarskiej reprezentacji Polski oraz reprezentacji U-21.
więcej
|
Kamikaze będzie reklamować piwo Somersby w internecie
Agencja Kamikaze wygrała przetarg Carlsberg Polska na obsługę budżetu internetowego marki napoju piwnego Somersby. Pierwsze działania oparte na nowym haśle „Podkręć codzienność” wystartowały w tym miesiącu.
więcej
|
Indykpol ruszył z przetargiem na obsługę digital
Firma Indykpol wybiera w przetargu agencję do obsługi w digitalu. Marketer nie podaje dalszych szczegółów na temat trwającego postępowania.
więcej
|
Swarovski wybiera agencję Publicis 133 do globalnej obsługi kreatywnej
Agencja Publicis 133 należąca do Publicis Groupe zajmie się globalną obsługą kreatywną firmy biżuteryjnej Swarovski. Dotychczas za działania te odpowiedzialna była nowojorska agencja Laird+Partners.
więcej
|
Kora i Jimek nagrali nową aranżację "Krakowskiego spleenu" Maanamu dla ING Banku Śląskiego
W ramach trwającej kampanii banku ING "Czy my Polacy mamy ze sobą coś wspólnego? Nie widać. Bo to powietrze" powstała nowa aranżacja utworu "Krakowski spleen" Maanamu. Odpowiadają za nią Kora i Jimek.
więcej
|
Tencent, Alibaba i China Mobile najbardziej wartościowymi markami w Chinach
Wartość czołowych marek na rynku chińskim przekracza 683 miliardy dolarów. Na czele listy najbardziej wartościowych firm jest Tencent z wyceną na poziomie ponad 132 miliardów, na podium znalazły się też Alibaba i China Mobile - wynika z najnowszego raportu BrandZ Top 100 Most Valuable Chinese Brands.
więcej
|
Maspex poszerza ofertę o bezcukrowy napój H2Owoc
Grupa Maspex Wadowice wprowadza do oferty marki Tymbark nowy napój owocowy bez cukru i innych substancji słodzących – H2Owoc.
więcej
|
Amerykańscy weterani w kampanii przeciw powszechnemu dostępowi do broni
Grupa amerykańskich żołnierek i żołnierzy wystąpiła wspólnie w spocie będącym apelem do władz o ograniczenie dostępu do broni w USA. - Z pierwszej ręki znamy moc karabinu M16 i nie widzimy powodu, dla którego miałby być sprzedawany w naszym kraju - mówią w filmie.
więcej
|
Unique One przygotuje konkurs Nestlé
Agencja Unique One wygrała przetarg na organizację konkursu dla konsumentów płatków śniadaniowych marki Nestlé (Cereal Partners Poland Toruń-Pacific).
więcej
|
Dentsu inwestuje w Perform Group
Japońska firma reklamowa Dentsu chce zostać udziałowcem brytyjskiej grupy Perform Group Ltd, która jest właścicielem m.in. zajmującego się sportowymi transmisjami serwisu DAZN.
więcej
|
Polska Fundacja Narodowa: rejs Kusznierewicza na 100-lecie niepodległości kosztuje 3 mln zł rocznie, jacht trafi do akademii morskiej
W czerwcu br. jacht z załogą dowodzoną przez Mateusza Kusznierewicza rozpocznie dwuletni rejs dookoła świata w ramach projektu „Polska100”. Finansująca go Polska Fundacja Narodowa poinformowała, że rocznie przeznaczy na to ok. 3 mln zł. Kupiony na jego potrzeby jacht zostanie potem przekazany Akademii Morskiej w Szczecinie.
więcej
|
Mateusz Damięcki ambasadorem dealera Mercedes-Benz
Aktor Mateusz Damięcki został ambasadorem Grupy Wróbel, sieci dealerskiej i serwisowej marki Mercedes-Benz.
więcej
|
|
|
Polska reklama w br. 2,3 proc. w górę. Internet zyska 8 proc., prasa straci 12 proc. (analiza)
Według domu mediowego Zenith w br. wydatki reklamowe netto w Polsce wzrosną o 2,3 proc. do 7,231 mld zł, a globalnie - o 4,6 proc. do 579 mld dolarów. W naszym kraju wartość reklamy internetowej ma zwiększyć się o 8,1 proc., a prasowej - zmaleć o 12 proc. Globalnie przez najbliższe trzy lata udział telewizji w rynku reklamowym zmaleje o 2,9 pkt proc., a udział internetu mobilnego wzrośnie o 9,5 pkt proc.
więcej
|
Axel Springer inwestuje 143 miliony euro w Purplebricks, brytyjską firmę z segmentu nieruchomości
Koncern Axel Springer wykupił mniejszościowe udziały w brytyjskiej spółce Purplebricks działającej na rynku handlu nieruchomościami. Wartość transakcji wynosi 143,3 miliona euro. W ramach umowy Andreas Wiele, prezes segmentu Classifieds Media w Axel Springer znajdzie się w zarządzie Purplebricks.
więcej
|
Robert Lewandowski na okładce ,,Elle Man". Pierwszy numer Oliviera Janiaka
W środę, 28 marca na rynku ukaże się nowy numer magazynu „Elle Man” (Burda Media Polska) pierwszy, przygotowany przez nowego naczelnego Oliviera Janiaka. Na okładce znalazł się Robert Lewandowski.
więcej
|
|
|
Joanna Pawlak za Jacka Świderskiego na czele Wirtualna Polska Media, Adam Plona prezesem Domodi
Joanna Pawlak zastąpiła Jacka Świderskiego, prezesa Wirtualna Polska Holding, na stanowisko CEO spółki Wirtualna Polska Media. Natomiast Adam Plona został prezesem należącej do WP spółki Domodi.
więcej
|
Polska reklama w br. 2,3 proc. w górę. Internet zyska 8 proc., prasa straci 12 proc. (analiza)
Według domu mediowego Zenith w br. wydatki reklamowe netto w Polsce wzrosną o 2,3 proc. do 7,231 mld zł, a globalnie - o 4,6 proc. do 579 mld dolarów. W naszym kraju wartość reklamy internetowej ma zwiększyć się o 8,1 proc., a prasowej - zmaleć o 12 proc. Globalnie przez najbliższe trzy lata udział telewizji w rynku reklamowym zmaleje o 2,9 pkt proc., a udział internetu mobilnego wzrośnie o 9,5 pkt proc.
więcej
|
Powstanie film ,,Kobiety mafii 2" Patryka Vegi, premiera na początku 2019 roku
Po kinowym sukcesie filmu sensacyjnego „Kobiety mafii” producent i reżyser Patryk Vega już planuje nakręcenie kontynuacji. Premiera drugiej części „Kobiet” odbędzie się na początku 2019 roku - nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Julita Ziółkowska po roku pracy odchodzi z Grupy ZPR Media
W maju br. z Grupą ZPR rozstanie się Julita Ziółkowska, która od niecałego roku zajmuje stanowisko dyrektora handlowego ds. internetu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Jej obowiązki w firmie przejmie Barbara Jednacz.
więcej
|
FTC rozpoczyna śledztwo w sprawie Facebooka, akcje serwisu w dół o 6 procent
Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) potwierdziła rozpoczęcie oficjalnego dochodzenia w sprawie wykorzystania do celów politycznych danych 50 milionów użytkowników Facebooka. Giełda zareagowała dalszymi spadkami akcji serwisu, w efekcie których kapitalizacja Facebooka spadła od połowa marca o 100 mld dol.
więcej
|
HBO GO dostępny w Polsce bez umów z operatorami. Cena: 29,90 zł miesięcznie
Stacja HBO udostępniła w Polsce dla wszystkich użytkowników swoją platformę VoD HBO GO. Do korzystania z oferty nie jest konieczna umowa z żadnym operatorem, miesięczny abonament kosztuje 29,90 złotych, a przez pierwsze 30 dni z serwisu można korzystać za darmo.
więcej
|
Axel Springer inwestuje 143 miliony euro w Purplebricks, brytyjską firmę z segmentu nieruchomości
Koncern Axel Springer wykupił mniejszościowe udziały w brytyjskiej spółce Purplebricks działającej na rynku handlu nieruchomościami. Wartość transakcji wynosi 143,3 miliona euro. W ramach umowy Andreas Wiele, prezes segmentu Classifieds Media w Axel Springer znajdzie się w zarządzie Purplebricks.
więcej
|
Zalando wchodzi na rynek kosmetyków, uruchamia kategorię Zalando Beauty
Niemiecka platforma sprzedażowa Zalando uruchomiła nowy dział o nazwie Zalando Beauty. W ofercie znajdują się kosmetyki do pielęgnacji skóry i włosów, perfumy oraz akcesoria kosmetyczne. Na razie nowa propozycja jest przeznaczona dla niemieckich użytkowników serwisu.
więcej
|
Facebook z zarzutami o gromadzenie historii połączeń i SMS-ów. ,,Nie zapisujemy treści rozmów ani wiadomości"
Po wybuchu afery z Cambridge Analytica Facebook spotkał się z kolejnymi zarzutami dotyczącymi prywatności. Chodzi o gromadzenie przez firmę informacji o połączeniach telefonicznych i wiadomościach SMS wymienianych przez użytkowników Messengera i Facebooka Lite. Serwis broni się twierdząc, że dane są zbierane za zgodą i dla wygody osób korzystających z aplikacji, a Facebook nie ma dostępu do treści rozmów i korespondencji.
więcej
|
Polacy korzystają z internetu przez ponad 2 godziny dziennie, najdłużej na Mazowszu
W lutym 2018 roku średni dzienny czas poświęcony na przeglądanie internetu wynosił 2 godziny i 6 minut – wynika z danych firmy Gemius. Najdłużej korzystali z sieci mieszkańcy Mazowsza, najkrócej zaś użytkownicy w województwie opolskim. Z kolei w Lubuskiem najwięcej internautów do surfowania w internecie używało wyłącznie urządzeń mobilnych.
więcej
|
W 2017 roku pirackie serwisy miały ponad 300 miliardów odsłon, Polska poza pierwszą dziesiątką
W 2017 roku globalna skala korzystania z nielegalnych kopii filmów, muzyki i audycji telewizyjnych wzrosła o 1,6 procent – wynika ze statystyk firmy Muso. Na czele krajów z największą liczbą odsłon pirackich serwisów są Stany Zjednoczone, Rosja i Indie, Polska jest poza pierwszą dziesiątką, w której notowano ją rok wcześniej.
więcej
|
Facebook przegrywa w walce o zaufanie Amerykanów z Amazonem, Google i Microsoftem
41 procent Amerykanów ufa Facebookowi, podczas gdy do Amazona zaufanie czuje 66 procent użytkowników w USA - wynika z badania Reutersa i firmy Ipsos. 28 procent respondentów nie korzystających z Facebooka nie ukrywa, że powodem tego są obawy o udostępnianie prywatnych informacji obcym osobom i podmiotom.
więcej
|
Przed debiutem na giełdzie Spotify zapowiada 96 milionów płatnych użytkowników i 6,6 miliarda dolarów przychodu
Przed startem na Wall Street serwis Spotify ujawnił prognozy rozwoju, w których przewiduje wzrost liczby płacących subskrybentów o 36 procent w 2018 roku, przychody wyższe o 30 procent oraz redukcję rocznych strat do poziomu 409 milionów dolarów.
więcej
|
Coraz więcej treści w social media z YouTube i Instagrama, coraz mniej na blogach i forach internetowych
Na przestrzeni lat 2016-2017 największy przyrost opublikowanych treści odnotowano na YouTube (+39 proc.) i Instargramie (+20 proc.). Z kolei największe spadki pod tym względem dotknęły blogów (-36 proc.) oraz forów internetowych (-17 proc.) - wynika z badania IRCenter, przeprowadzonego we współpracy z SentiOne i Spicy Mobile.
więcej
|
Asystent głosowy Google w języku polskim jeszcze w tym roku. Nie wszystkie funkcje będą jednak dostępne od razu
Google jeszcze w tym roku chce udostępnić swojego Asystenta w polskiej wersji językowej. Nie wszystkie jego funkcje znane z angielskiej wersji będą jednak dostępne od razu. Petycję w sprawie opracowania polskiej wersji Asystenta podpisało w internecie niemal osiem tysięcy osób. Oczekiwane są również polskojęzyczne wersje innych asystentów głosowych - Alexy od Amazona oraz Cortany od Microsoftu.
więcej
|
Dwa miliony darmowych użytkowników serwisu Spotify nie ogląda reklam
Dwa miliony darmowych użytkowników serwisu Spotify wykorzystuje programy blokujące reklamy.
więcej
|
Właściciel Cinkciarz.pl skasował facebookowe profile firmy. ,,Prywatność naszych klientów wartością nadrzędną"
Cinkciarz.pl i inne spółki z grupy Conotoxia Holding dołączają do akcji #deletefacebook, usuwając prowadzone profile marek w serwisie Facebook. - Prywatność naszych klientów traktujemy jako wartość nadrzędną - uzasadnia Marcin Pióro, założyciel i właściciel Conotoxia Holding.
więcej
|
|
|