|
|
|
|
|
|
|
Telewizja WP: stawiamy na produkcje zewnętrzne. Maciej Orłoś: nie żałuję odejścia z TVP
Maciej Orłoś po półtora roku pracy pożegnał się z Telewizją WP należącą do Wirtualnej Polski. Nadawca tłumaczy rozstanie z Orłosiem ze zmiany strategii: ograniczeniu własnej produkcji i skupieniu się na treściach zewnętrznych. - Na pewno nie było takich wyników, jakich oczekiwano. Sprawy finansowe też miały znaczenie - komentuje Orłoś, dodając, że nie żałuje odejścia z Telewizji Polskiej.
więcej
|
,,Oko za oko" nowym serialem Tadeusza Lampki w Czwórce
Ruszyły zdjęcia do nowego serialu telewizyjnej Czwórki pt. „Oko za oko” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Jest to obyczajowa produkcja, za realizację której odpowiada firma Artrama z Tadeuszem Lampką.
więcej
|
Ponad 50 tys. zł za licencję na organizację stref kibica podczas mistrzostw świata Rosja 2018
Telewizja Polska przygotowała ofertę na organizację stref kibica w całym kraju podczas mistrzostwa świata w piłce nożnej 2018. W najdroższej pakiecie cena wynosi ponad 50 tys. zł.
więcej
|
,,Warsaw Shore" straciło widzów, ale i tak kilkunastokrotnie podnosi oglądalność MTV Polska
Dziewiątą edycję „Warsaw Shore” ogląda 81 tys. widzów. Względem siódmej edycji reality-show emitowanej wiosną ub.r., program stracił 38 tys. oglądających. MTV Polska w czasie emisji formatu nokautuje inne stacje z ofertą dla młodzieży.
więcej
|
BR TVP brokerem reklamowym Active Family
Od 8 maja 2018 roku za sprzedaż reklam i akcji specjalnych Active Family będzie odpowiedzialne Biuro Reklamy Telewizji Polskiej.
więcej
|
,,Wyjątkowa chwila" z Pauliną Krupińską w TVN promuje kosmetyki z Rossmann (wideo)
W TVN zaczął być emitowany krótki program „Wyjątkowa chwila”, w którym prezentowane są kosmetyki dostępne w drogeriach Rossmann. Gospodynią cyklu jest modelka Paulina Krupińska.
więcej
|
Telewizja Polska szuka agencji do kampanii pod hasłem ,,TVP liderem rekonstrukcji cyfrowej"
Telewizja Polska ogłosiła przetarg, w którym wybierze firmę do przeprowadzenia kampanii informacyjno -promocyjnej pod hasłem „TVP SA liderem rekonstrukcji cyfrowej”.
więcej
|
Nowa oferta internetowa i 4 nowe kanały HD w ofercie Toya
Od 16 kwietnia 2018 roku Toya zwiększy prędkości pakietów internetowych. Z kolei w ofercie telewizyjnej kablowego operatora znajdą się cztery nowe kanały. Działania są objęte kampanią reklamową.
więcej
|
Jerzy Schejbal o roli w ,,Kruku": każda moja scena jest osadzona na potężnych emocjach, odczuwałem silne napięcie
- Właściwie każda scena z moim udziałem osadzona była na potężnych emocjach i oparta o maksymalne skupienie, przez co ciągle odczuwałem ogromne napięcie. Nie mogę zdradzić, dlaczego ani co mną powodowało, ale to było wyczerpujące psychicznie i fizycznie – opowiada w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl aktor Jerzy Schejbal, grający w serialowym thrillerze Canal+ „Kruk. Szepty słychać po zmroku”.
więcej
|
Maciej Orłoś rozstał się z Telewizją WP. ,,Ta przygoda skończyła się szybciej niż zakładałem"
Dziennikarz Maciej Orłoś po półtora roku pracy pożegnał się z Telewizją WP (należącą do Wirtualnej Polski). Prowadził w niej programy informacyjne i swój talk-show.
więcej
|
Kanał TV Okazje w sieci Toya
Od poniedziałku, 16 kwietnia 2018 roku w ofercie operatora kablowego Toya pojawi się kanał telezakupowy TV Okazje.
więcej
|
Minierial ,,Odwrócić wyrok" w 13 Ulica
Od 25 kwietnia 2018 roku kanał 13 Ulica rozpocznie emisję nowego dokumentalnego miniserialu „Odwrócić wyrok”.
więcej
|
Historia analizy danych o klientach - droga ku sztucznej inteligencji
Analiza danych o klientach, czyli „customer analytics”, to wyrażenie powtarzane w branży jak mantra. Jeszcze kilka lat temu działy marketingu dysponowały ograniczoną ilością informacji o klientach. Informacje te były przechowywane w relacyjnych bazach danych, a ich analiza ograniczała się wyłącznie do segmentacji klientów skłonnych do zakupu produktów lub usług. Sprawy zaczęły przybierać inny obrót wraz z narodzinami inicjatyw biznesowych w sieci. W tym artykule postaramy się pokazać, jak ewoluowało podejście do analizy danych o klientach.
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nowe badania rynku mediów KRRiT, dzisiaj pierwsze spotkania. ,,Posiadamy technologie"
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w poniedziałek ma rozpocząć pierwsze spotkania z firmami, które zgłosiły się do dialogu technicznego na temat nowego badania oglądalności i słuchalności w telewizji, radiu i internecie - dowiedziały się Wirtualnemedia.pl. 23 zainteresowane podmioty dopiero będą dyskutować z Radą o swoich propozycjach, jednak kilka z nich już zdradziło nam, jakie technologie zaprezentują.
więcej
|
|
Do Sejmu trafił projekt zwiększający ilość polskiej muzyki w radio. Nadawcy: To przyniesie więcej szkody niż pożytku
Niezrzeszony poseł Piotr Liroy-Marzec złożył w Sejmie projekt zmian w ustawie o radiofonii i telewizji. Przewiduje on, że 50 procent oferty muzycznej rozgłośni radiowych muszą stanowić utwory polskich twórców i wykonawców. - Chcemy powrócić do momentu, w którym będzie można mówić o wolnej konkurencji na rynku muzycznym - tłumaczy serwisowi Wirtualnemedia.pl autor projektu. Z kolei nadawcy uważają nowe przepisy za całkowicie zbędne i szkodliwe dla branży radiowej i muzycznej.
więcej
|
|
Radio 98,9 FM Szczecin do czerwca będzie testować częstotliwość na której miało nadawać Radia Bajka
Od 3 kwietnia Radio 98,9 FM Szczecin, należące do spółki Kompas rozpoczęło emisję testową na częstotliwości 98,9 MHz. Miało na niej nadawać Radio Bajka, ale nigdy nie miało to miejsca. - Częstotliwość pomimo procesu koncesyjnego na przełomie 2011/2012 roku nigdy nie została uruchomiona, stąd nasz pomysł - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, Sławomir Adamski prezes spółki Kompas. Na testowanie częstotliwości zgodził się Urząd Komunikacji Elektronicznej.
więcej
|
|
Stanisław Skarżyński wyszedł ze studia RDC, bo nie chciał dyskutować z Rafałem Ziemkiewiczem
Dziennikarz „Gazety Wyborczej” Stanisław Skarżyński krótko po rozpoczęciu audycji „Co tam bzyka w polityce” wyszedł ze studia Radia dla Ciebie (RDC). - Jest granica obłędu, której nie można przekraczać - i zapraszanie Ziemkiewicza po tekstach o „chciwych parchach” jest tą granicą - uzasadnił.
więcej
|
|
Nożownik zaatakował dziennikarzy przed prokuraturą w Szczecinie
W piątek po południu dziennikarze czekający przed prokuraturą w Szczecinie zostali zaatakowani przez mężczyznę uzbrojonego w nóż. Nikt nie doznał obrażeń, a napastnik został natychmiast ujęty przez policjantów.
więcej
|
|
Radio Akademia nowym szkoleniowym projektem Grupy ZPR Media
Wystartował projekt szkoleniowy Radio Akademia uruchomiony przez stacje radiowe Grupy ZPR Media. Dla najlepszych absolwentów przewidziano możliwość realizacji stażu, praktyk i zatrudnienia w jednej ze stacji Grupy Radiowej Time.
więcej
|
|
RMF FM nowym liderem w Rzeszowie. Eska i Złote Przeboje Res na podium
Nowym liderem rynku radiowego w Rzeszowie w okresie od września 2017 roku do lutego 2018 roku zostało RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Radio ZET i Eska - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
|
|
Martin Sorrell po 33 latach pracy rezygnuje z funkcji szefa WPP
Martin Sorrell ogłosił w sobotę, że ustępuje ze stanowiska CEO koncernu marketingowego WPP. Sorrell założył firmę i kierował nią przez 33 lata. Od kilku tygodni zarzuca mu się niewłaściwie wykorzystywanie aktywów spółki narażające ją na straty.
więcej
|
P&G chce sprawdzać, czy reklama online faktycznie przekłada się na sprzedaż. "Święty Graal marketerów"
Marc Pritchard, chief brand officer w Procter&Gamble wezwał największe firmy cyfrowe, by pomogły dowieść, że inwestycje w digital marketing przekładają się na sprzedaż. - Idea, by zaangażować największych graczy na rynku w poszukiwanie tego Świętego Graala marketerów, jest jak najbardziej słuszna - ocenia dla portalu Wirtualnemedia.pl Bartosz Sikora z Havas Media Group.
więcej
|
Browary: warianty bez alkoholu nie są reakcją na ograniczenia reklam piwa w telewizji. Wrócą spoty ,,z przymrużeniem oka"?
Proponowane ograniczenie emisji reklam piwa w telewizjach do godzin późnonocnych może wyrządzić trochę strat piwnym markom. Dzięki niemu konsumpcja piwa nie powinna spaść, ale już znajomość spontaniczna piwnych marek może zmaleć. Dlatego browary w strategii komunikacji położą większy nacisk na internet, narzędzia BTL, komunikację viralową. Może dojść do zmian rynkowych wywoływanych ciekawymi propozycjami designu opakowań, wprowadzaniem nowych rodzajów i wariantów piw. O tym, jak mogą wyglądać reklamy piwa po zakazie emisji ich w telewizyjnym prime time mówią serwisowi Wirtualnemedia.pl eksperci z branży marketingowej.
więcej
|
Grupa Sare negocjuje kupno Sales Intelligence od HubStyle za minimum 1,9 mln zł
Grupa Sare podpisała umowę ustalającą wstępnie warunki kupna od HubStyle 100 proc. akcji spółki Sales Intelligence oferującą narzędzia do prowadzenia i promowania sklepów internetowych i porównywarek cenowych. Wstępna kwota transakcji to 1,9 mln zł plus premia (tzw. earn-out).
więcej
|
VML Poland będzie promować IKEA Retail w internecie
Agencja VML Poland zajmie się planowaniem i realizacją projektów internetowych oraz kampanii regionalnych dla IKEA Retail w Polsce. Drugim kluczowym partnerem marki w obszarze komunikacji marketingowej pozostaje Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, która odpowiada za komunikację ATL.
więcej
|
FoodCare przeprasza Dariusza Michalczewskiego ws. napoju Tiger, a obok informuje, że nie musi płacić odszkodowania
W piątkowej „Gazecie Wyborczej” zamieszczono przeprosiny od firmy FoodCare dla Dariusza Michalczewskiego dotyczące marki napoju energetycznego Tiger. Jednocześnie producent w ogłoszeniu poinformował, że w innym procesie z Michalczewskim sąd oddalił pozew o zapłatę odszkodowania.
więcej
|
Publicis Media tworzy dział commerce z Pawłem Wojciechowskim na czele
Agencja Publicis Media (należą do niej m.in. Starcom, Zenith) tworzy w ramach agencji Performics dział commerce, który będzie pomagać marketerom w integracji działań marketingowych i sprzedażowych, a także w rozwoju partnerstw biznesowych z marketplace’ami. Pokieruje nim Paweł Wojciechowski.
więcej
|
Julia Szostak i Daniel Przygoda na stanowiskach creative head w Wavemaker Content
Julia Szostak oraz Daniel Przygoda awansowali na stanowiska creative head w agencji content marketingowej Wavemaker Content (GroupM) kierowanej przez Emila Tumiłowicza.
więcej
|
Agencja Whites tworzy Content Studio, na czele Anna Mościcka
Agencja Whites wyodrębniła w swojej strukturze nową komórkę Content Studio odpowiedzialną za kompleksowe i strategiczne projekty contentowe. Kieruje nią Anna Mościcka.
więcej
|
Hamują wydatki na reklamę natywną w USA, mniejszy wzrost w 2018 roku
W 2018 roku wzrost wydatków na reklamę natywną w USA osiągnie poziom 31 procent - wynika z prognoz eMarketera. To oznacza słabnącą dynamikę rozwoju tej formy komunikacji, bowiem w latach poprzednich segment natywny notował wzrosty na poziomie ponad 50 i 63 procent. Powodem są głównie cięcia w budżetach reklamodawców.
więcej
|
BR TVP brokerem reklamowym Active Family
Od 8 maja 2018 roku za sprzedaż reklam i akcji specjalnych Active Family będzie odpowiedzialne Biuro Reklamy Telewizji Polskiej.
więcej
|
Gołębie promują kredyt z obniżoną prowizją w Banku Pocztowym (wideo)
Bank Pocztowy rozpoczął kampanię reklamującą kredyt gotówkowy z obniżoną prowizją. Akcję, której głównymi bohaterami są gołębie charakterystyczne dla tego banku, przygotowały i realizują firmy marketingowe Mind, Propeller Film i Value Media.
więcej
|
Cztery agencje w przetargu reklamowym Intermarché
W rozpoczętym w połowie marca przetargu na obsługę strategiczno-kreatywną sieci hipermarketów, o budżet walczą cztery agencje. Marketer nie zdradza ich nazw.
więcej
|
,,Wyjątkowa chwila" z Pauliną Krupińską w TVN promuje kosmetyki z Rossmann (wideo)
W TVN zaczął być emitowany krótki program „Wyjątkowa chwila”, w którym prezentowane są kosmetyki dostępne w drogeriach Rossmann. Gospodynią cyklu jest modelka Paulina Krupińska.
więcej
|
,,Kiedy chodzi o modę" w kampanii eObuwie.pl dla kobiet (wideo)
Rozpoczęła się kampania reklamowa sklepu internetowego eObuwie.pl z butami i torebkami (należącego do CCC). Kreacją kampanii zajęła się agencja MullenLowe Warsaw.
więcej
|
Edyta Górniak reklamuje lakiery do paznokci ChiodoPRO
Pod hasłem „My Life, My Choice, My ChiodoPRO” ruszyła kampania z udziałem piosenkarki Edyty Górniak reklamująca lakiery hybrydowe do paznokci ChiodoPRO (produkowane przez firmę Magnificco). Akcję przygotowała agencja Kuźnia PR.
więcej
|
Katarzyna Bujakiewicz i Agnieszka Więdłocha reklamują Garnier Color Naturals (wideo)
Startuje kampania reklamowa produktów do koloryzacji włosów (wytwarzanych przez L’Oréal Polska) z udziałem aktorek Katarzyny Bujakiewicz i Agnieszki Więdłochy. Poprzednio markę promowała Joanna Brodzik.
więcej
|
Ponad 5,4 mln zł na promocję Funduszy Europejskich, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju zaczęło przetarg
Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju szuka w przetargu agencji, która zajmie się długofalową obsługą promocyjną marki Fundusze Europejskie. Zwycięska firma zajmie się realizacją zleconych przez resort działań w tym i w przyszłym roku. Ich budżet wynosi ponad 5,4 mln zł netto.
więcej
|
Urszula Dębska i Michał Malinowski promują odzież Outhorn (wideo)
Ruszyła kampania z udziałem aktorów Urszuli Dębskiej i Michała Malinowskiego reklamująca wiosenno-letnią kolekcję odzieży Outhorn (produkowanej przez firmę OTCF). Akcja obejmuje internet, kina, ourdoor oraz sklepy.
więcej
|
Westernowy spot reklamuje Kiełbasę Teksańską Morliny z chilli (wideo)
Zaczęła się kampania reklamująca Kiełbasę Teksańską z chilli marki Morliny (produkowaną przez firmę Animex). Akcję przygotowały firmy marketingowe Publicis Poland i MEC.
więcej
|
Starcom wygrał przetarg mediowy Red Bulla w Ameryce Północnej
Firma Red Bull zdecydowała się powierzyć obsługę mediową swojego budżetu w Ameryce Północnej domowi mediowemu Starcom (Publicis Media). Agencja pokonała w nim Mindshare (GroupM) i dotychczas obsługujący marketera Carat (Dentsu Aegis Network).
więcej
|
Alior Bank sponsorem tytularnym turniejów golfowych organizowanych przez PGA Polska
Alior Bank nawiązał współpracę ze Stowarzyszeniem Instruktorów Golfa PGA Polska w zakresie wsparcia finansowego organizacji turniejów golfowych w 2018 roku. Został tym samym sponsorem cyklu pięć turniejów, które będą rozgrywane od kwietnia do września br. na polach golfowych w całej Polsce.
więcej
|
Historia analizy danych o klientach - droga ku sztucznej inteligencji
Analiza danych o klientach, czyli „customer analytics”, to wyrażenie powtarzane w branży jak mantra. Jeszcze kilka lat temu działy marketingu dysponowały ograniczoną ilością informacji o klientach. Informacje te były przechowywane w relacyjnych bazach danych, a ich analiza ograniczała się wyłącznie do segmentacji klientów skłonnych do zakupu produktów lub usług. Sprawy zaczęły przybierać inny obrót wraz z narodzinami inicjatyw biznesowych w sieci. W tym artykule postaramy się pokazać, jak ewoluowało podejście do analizy danych o klientach.
więcej
|
|
|
Izabela Ozga: z ,,Super Expressu" do Bonnier Business Polska
Izabela Ozga dołączyła do grupy Bonnier Business Polska, gdzie objęła stanowisko dyrektora ds. projektów medycznych i projektów sponsoringowych. Przez ostatnie 11 lat pracowała w ZPR Media.
więcej
|
Newsweek.pl musi sprostować informacje o procesie Macieja Pawlickiego z bankami
Sąd Apelacyjny w Warszawie orzekł, że serwis Newsweek.pl (należący do Grupy Onet-RAS Polska) musi sprostować informacje z października 2016 roku, że Maciej Pawlicki, prezes Stowarzyszenia Stop Bankowemu Bezprawiu, przegrał z bankami proces i musi je przeprosić.
więcej
|
,,CD-Action" liderem sprzedaży wśród pism komputerowych, ,,PC Format" stracił najwięcej
W styczniu 2018 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród magazynów komputerowych i o grach znalazł się miesięcznik „CD-Action”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „PC Format” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Rzeczpospolita" i ,,Dziennik Zachodni" liderami sprzedaży e-wydań (dane za luty)
W lutym br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Zachodni” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Płonący Wenezuelczyk na zdjęciu roku w World Press Photo 2018
Laureatem tegorocznej edycji World Press Photo 2018 został Ronaldo Schemidt za zdjęcie płonącego uczestnika protestów w Wenezueli. Wśród nominowanych i nagrodzonych nie ma Polaków.
więcej
|
|
|
Telewizja WP: stawiamy na produkcje zewnętrzne. Maciej Orłoś: nie żałuję odejścia z TVP
Maciej Orłoś po półtora roku pracy pożegnał się z Telewizją WP należącą do Wirtualnej Polski. Nadawca tłumaczy rozstanie z Orłosiem ze zmiany strategii: ograniczeniu własnej produkcji i skupieniu się na treściach zewnętrznych. - Na pewno nie było takich wyników, jakich oczekiwano. Sprawy finansowe też miały znaczenie - komentuje Orłoś, dodając, że nie żałuje odejścia z Telewizji Polskiej.
więcej
|
Przepisy europejskie ograniczą prawa do cytatu, Mozilla namawia do protestu
W Unii Europejskiej trwają prace nad zmianą przepisów dotyczących prawa autorskiego w internecie. Niektóre przepisy przewidujące odpłatność za wszystkie cytowane treści oraz odpowiedzialność wydawców za materiały zamieszczane przez użytkowników budzą spore kontrowersje. W opozycji do przepisów jest między innymi fundacja Mozilla, która namawia internautów by powstrzymali europosłów przed wprowadzeniem takich regulacji.
więcej
|
Dzięki FBLearner Flow Facebook przewidzi decyzje użytkowników pozwalając reagować marketerom
Facebook opracowuje narzędzie o nazwie FBLearner Flow, które pozwala przewidzieć zachowania użytkowników w serwisie. Dzięki temu rozwiązaniu opartemu na sztucznej inteligencji marki mogą otrzymać informacje na temat planów konkretnego internauty i zareagować na nie z odpowiednim wyprzedzeniem.
więcej
|
Hamują wydatki na reklamę natywną w USA, mniejszy wzrost w 2018 roku
W 2018 roku wzrost wydatków na reklamę natywną w USA osiągnie poziom 31 procent - wynika z prognoz eMarketera. To oznacza słabnącą dynamikę rozwoju tej formy komunikacji, bowiem w latach poprzednich segment natywny notował wzrosty na poziomie ponad 50 i 63 procent. Powodem są głównie cięcia w budżetach reklamodawców.
więcej
|
Wyzwania komunikacyjne związane z nowymi przepisami o ochronie danych osobowych (RODO)
Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które od 25 maja 2018 roku zacznie być stosowane w całej Unii Europejskiej, rozszerza kontrolę obywateli nad tym, jakie informacje na ich temat są zbierane, przez kogo i w jaki sposób są przetwarzane. Dla firm i instytucji oznacza to nowe wyzwania wizerunkowe wynikające z obowiązku informowania o niemal każdym przypadku naruszenia danych osobowych, a nawet tylko ryzyku, że do takiego naruszenia doszło – komentuje dla Wirtualnemedia.pl Olga Skotnicka, specjalista ds. ochrony danych osobowych w iSecure.
więcej
|
Agata Komosa szefową zespołu informacji w Wirtualnej Polsce
Agata Komosa, do tej pory szefowa serwisu Tokfm.pl przejdzie do Wirtualnej Polski. Będzie zajmować stanowisko szefowej zespołu informacji.
więcej
|
Ewa Bukowiecka-Janik wróciła z Wirtualnej Polski do naTemat
Dziennikarka Ewa Bukowiecka-Janik po zaledwie trzech miesiącach pracy rozstała się z Wirtualną Polską. Wróciła do Grupy naTemat, w której dołączyła do redakcji serwisu dla rodziców MamaDu.pl.
więcej
|
Kamil Bednarek z reklamą Play najchętniej oglądany na YouTube w marcu 2018
Według zestawienia AdsLeaderboard w marcu 2018 roku najpopularniejszą reklamą na polskim YouTube był spot Kamila Bednarka promujący Play na kartę. W pierwszej piątce po dwa filmy umieściły Studio Tymbark oraz Kuchnia Lidla.
więcej
|
Na Instagramie Ewa Chodakowska przed Joanną Krupą i Maffashion, a Stuu, Blowek i Jessica Mercedes przed Kubą Wojewódzkim (TOP20)
Zdecydowanie najpopularniejszym Polakiem na Instagramie jest Robert Lewandowskim, którego profil śledzi 12,4 mln użytkowników. Ewa Chodakowska ma więcej obserwujących niż Joanna Krupa i Julia „Maffashion” Kuczyńska, natomiast Blowek i Jessica Mercedes wyprzedzają Kubę Wojewódzkiego, który jest jedyną osobą w zestawieniu wywodzącą się z mediów tradycyjnych.
więcej
|
Cezary Pazura: nie zarabiam na YouTube, robię to dla przyjemności
Aktor Cezary Pazura, prowadzący autorski kanał na YouTube "Wujek Czarek", przyznał, że nie zarabia na tej działalności. - Robię to raczej dla przyjemności - powiedział podczas wtorkowego spotkania z dziennikarzami.
więcej
|
Historia analizy danych o klientach - droga ku sztucznej inteligencji
Analiza danych o klientach, czyli „customer analytics”, to wyrażenie powtarzane w branży jak mantra. Jeszcze kilka lat temu działy marketingu dysponowały ograniczoną ilością informacji o klientach. Informacje te były przechowywane w relacyjnych bazach danych, a ich analiza ograniczała się wyłącznie do segmentacji klientów skłonnych do zakupu produktów lub usług. Sprawy zaczęły przybierać inny obrót wraz z narodzinami inicjatyw biznesowych w sieci. W tym artykule postaramy się pokazać, jak ewoluowało podejście do analizy danych o klientach.
więcej
|
|
|