Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Niedziela 15 Kwietnia 2018
 
 
 
Telewizja WP: stawiamy na produkcje zewnętrzne. Maciej Orłoś: nie żałuję odejścia z TVP
 
Maciej Orłoś po półtora roku pracy pożegnał się z Telewizją WP należącą do Wirtualnej Polski. Nadawca tłumaczy rozstanie z Orłosiem ze zmiany strategii: ograniczeniu własnej produkcji i skupieniu się na treściach zewnętrznych. - Na pewno nie było takich wyników, jakich oczekiwano. Sprawy finansowe też miały znaczenie - komentuje Orłoś, dodając, że nie żałuje odejścia z Telewizji Polskiej. więcej
 
 
,,Oko za oko" nowym serialem Tadeusza Lampki w Czwórce
 
Ruszyły zdjęcia do nowego serialu telewizyjnej Czwórki pt. „Oko za oko” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Jest to obyczajowa produkcja, za realizację której odpowiada firma Artrama z Tadeuszem Lampką. więcej
 
 
Nowe badania rynku mediów KRRiT, dzisiaj pierwsze spotkania. ,,Posiadamy technologie"
 
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w poniedziałek ma rozpocząć pierwsze spotkania z firmami, które zgłosiły się do dialogu technicznego na temat nowego badania oglądalności i słuchalności w telewizji, radiu i internecie - dowiedziały się Wirtualnemedia.pl. 23 zainteresowane podmioty dopiero będą dyskutować z Radą o swoich propozycjach, jednak kilka z nich już zdradziło nam, jakie technologie zaprezentują. więcej
 
 
Do Sejmu trafił projekt zwiększający ilość polskiej muzyki w radio. Nadawcy: To przyniesie więcej szkody niż pożytku
 
Niezrzeszony poseł Piotr Liroy-Marzec złożył w Sejmie projekt zmian w ustawie o radiofonii i telewizji. Przewiduje on, że 50 procent oferty muzycznej rozgłośni radiowych muszą stanowić utwory polskich twórców i wykonawców. - Chcemy powrócić do momentu, w którym będzie można mówić o wolnej konkurencji na rynku muzycznym - tłumaczy serwisowi Wirtualnemedia.pl autor projektu. Z kolei nadawcy uważają nowe przepisy za całkowicie zbędne i szkodliwe dla branży radiowej i muzycznej. więcej
 
 
Martin Sorrell po 33 latach pracy rezygnuje z funkcji szefa WPP
 
Martin Sorrell ogłosił w sobotę, że ustępuje ze stanowiska CEO koncernu marketingowego WPP. Sorrell założył firmę i kierował nią przez 33 lata. Od kilku tygodni zarzuca mu się niewłaściwie wykorzystywanie aktywów spółki narażające ją na straty. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Duże wzrosty słuchalności RMF FM i Eski w I kwartale. Trójka najbardziej w dół więcej
 
RMF, Polsat, Kantar Media, TV Republika, Agora i Exatel wśród uczestników dialogu z KRRiT o nowym badaniu więcej
 
Mark Zuckerberg - bezbłędny cyborg czy zagubiony lider? (opinie) więcej
 
,,Gazeta Wyborcza" broni wystąpienia Czuchnowskiego. ,,Jako jedyny złamał konwencję, powiedział prawdę, którą wszyscy znają" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Manager ds. sprzedaży (obszar online) Gremi Media
SENIOR DIGITAL ACCOUNT MANAGER Edipresse Polska
E-commerce Project Manager Edipresse Polska
Foto producent GPD
Account Manager Grupa ZPR Media
TECHNIK EMISJI Telewizja Polsat
SOCIAL MEDIA MANAGER Platige Image S.A.
Administrator - IT Specialist BTI Studios
Social Media Ninja Onet-Ringier Axel Springer
Redaktor serwisów informacyjnych Onet-Ringier Axel Springer
Ad Product Manager Media Impact Polska
Programmatic Specialist K2
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Telewizja WP: stawiamy na produkcje zewnętrzne. Maciej Orłoś: nie żałuję odejścia z TVP

Maciej Orłoś po półtora roku pracy pożegnał się z Telewizją WP należącą do Wirtualnej Polski. Nadawca tłumaczy rozstanie z Orłosiem ze zmiany strategii: ograniczeniu własnej produkcji i skupieniu się na treściach zewnętrznych. - Na pewno nie było takich wyników, jakich oczekiwano. Sprawy finansowe też miały znaczenie - komentuje Orłoś, dodając, że nie żałuje odejścia z Telewizji Polskiej. więcej

,,Oko za oko" nowym serialem Tadeusza Lampki w Czwórce

Ruszyły zdjęcia do nowego serialu telewizyjnej Czwórki pt. „Oko za oko” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Jest to obyczajowa produkcja, za realizację której odpowiada firma Artrama z Tadeuszem Lampką. więcej

Ponad 50 tys. zł za licencję na organizację stref kibica podczas mistrzostw świata Rosja 2018

Telewizja Polska przygotowała ofertę na organizację stref kibica w całym kraju podczas mistrzostwa świata w piłce nożnej 2018. W najdroższej pakiecie cena wynosi ponad 50 tys. zł. więcej

,,Warsaw Shore" straciło widzów, ale i tak kilkunastokrotnie podnosi oglądalność MTV Polska

Dziewiątą edycję „Warsaw Shore” ogląda 81 tys. widzów. Względem siódmej edycji reality-show emitowanej wiosną ub.r., program stracił 38 tys. oglądających. MTV Polska w czasie emisji formatu nokautuje inne stacje z ofertą dla młodzieży. więcej

BR TVP brokerem reklamowym Active Family

Od 8 maja 2018 roku za sprzedaż reklam i akcji specjalnych Active Family będzie odpowiedzialne Biuro Reklamy Telewizji Polskiej. więcej

,,Wyjątkowa chwila" z Pauliną Krupińską w TVN promuje kosmetyki z Rossmann (wideo)

W TVN zaczął być emitowany krótki program „Wyjątkowa chwila”, w którym prezentowane są kosmetyki dostępne w drogeriach Rossmann. Gospodynią cyklu jest modelka Paulina Krupińska. więcej

Telewizja Polska szuka agencji do kampanii pod hasłem ,,TVP liderem rekonstrukcji cyfrowej"

Telewizja Polska ogłosiła przetarg, w którym wybierze firmę do przeprowadzenia kampanii informacyjno -promocyjnej pod hasłem „TVP SA liderem rekonstrukcji cyfrowej”. więcej

Nowa oferta internetowa i 4 nowe kanały HD w ofercie Toya

Od 16 kwietnia 2018 roku Toya zwiększy prędkości pakietów internetowych. Z kolei w ofercie telewizyjnej kablowego operatora znajdą się cztery nowe kanały. Działania są objęte kampanią reklamową. więcej

Jerzy Schejbal o roli w ,,Kruku": każda moja scena jest osadzona na potężnych emocjach, odczuwałem silne napięcie

- Właściwie każda scena z moim udziałem osadzona była na potężnych emocjach i oparta o maksymalne skupienie, przez co ciągle odczuwałem ogromne napięcie. Nie mogę zdradzić, dlaczego ani co mną powodowało, ale to było wyczerpujące psychicznie i fizycznie – opowiada w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl aktor Jerzy Schejbal, grający w serialowym thrillerze Canal+ „Kruk. Szepty słychać po zmroku”. więcej

Maciej Orłoś rozstał się z Telewizją WP. ,,Ta przygoda skończyła się szybciej niż zakładałem"

Dziennikarz Maciej Orłoś po półtora roku pracy pożegnał się z Telewizją WP (należącą do Wirtualnej Polski). Prowadził w niej programy informacyjne i swój talk-show. więcej

Kanał TV Okazje w sieci Toya

Od poniedziałku, 16 kwietnia 2018 roku w ofercie operatora kablowego Toya pojawi się kanał telezakupowy TV Okazje. więcej

Minierial ,,Odwrócić wyrok" w 13 Ulica

Od 25 kwietnia 2018 roku kanał 13 Ulica rozpocznie emisję nowego dokumentalnego miniserialu „Odwrócić wyrok”. więcej

Historia analizy danych o klientach - droga ku sztucznej inteligencji

Analiza danych o klientach, czyli „customer analytics”, to wyrażenie powtarzane w branży jak mantra. Jeszcze kilka lat temu działy marketingu dysponowały ograniczoną ilością informacji o klientach. Informacje te były przechowywane w relacyjnych bazach danych, a ich analiza ograniczała się wyłącznie do segmentacji klientów skłonnych do zakupu produktów lub usług. Sprawy zaczęły przybierać inny obrót wraz z narodzinami inicjatyw biznesowych w sieci. W tym artykule postaramy się pokazać, jak ewoluowało podejście do analizy danych o klientach. więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Nowe badania rynku mediów KRRiT, dzisiaj pierwsze spotkania. ,,Posiadamy technologie"

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w poniedziałek ma rozpocząć pierwsze spotkania z firmami, które zgłosiły się do dialogu technicznego na temat nowego badania oglądalności i słuchalności w telewizji, radiu i internecie - dowiedziały się Wirtualnemedia.pl. 23 zainteresowane podmioty dopiero będą dyskutować z Radą o swoich propozycjach, jednak kilka z nich już zdradziło nam, jakie technologie zaprezentują. więcej

 
Do Sejmu trafił projekt zwiększający ilość polskiej muzyki w radio. Nadawcy: To przyniesie więcej szkody niż pożytku

Niezrzeszony poseł Piotr Liroy-Marzec złożył w Sejmie projekt zmian w ustawie o radiofonii i telewizji. Przewiduje on, że 50 procent oferty muzycznej rozgłośni radiowych muszą stanowić utwory polskich twórców i wykonawców. - Chcemy powrócić do momentu, w którym będzie można mówić o wolnej konkurencji na rynku muzycznym - tłumaczy serwisowi Wirtualnemedia.pl autor projektu. Z kolei nadawcy uważają nowe przepisy za całkowicie zbędne i szkodliwe dla branży radiowej i muzycznej. więcej

 
Radio 98,9 FM Szczecin do czerwca będzie testować częstotliwość na której miało nadawać Radia Bajka

Od 3 kwietnia Radio 98,9 FM Szczecin, należące do spółki Kompas rozpoczęło emisję testową na częstotliwości 98,9 MHz. Miało na niej nadawać Radio Bajka, ale nigdy nie miało to miejsca. - Częstotliwość pomimo procesu koncesyjnego na przełomie 2011/2012 roku nigdy nie została uruchomiona, stąd nasz pomysł - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, Sławomir Adamski prezes spółki Kompas. Na testowanie częstotliwości zgodził się Urząd Komunikacji Elektronicznej. więcej

 
Stanisław Skarżyński wyszedł ze studia RDC, bo nie chciał dyskutować z Rafałem Ziemkiewiczem

Dziennikarz „Gazety Wyborczej” Stanisław Skarżyński krótko po rozpoczęciu audycji „Co tam bzyka w polityce” wyszedł ze studia Radia dla Ciebie (RDC). - Jest granica obłędu, której nie można przekraczać - i zapraszanie Ziemkiewicza po tekstach o „chciwych parchach” jest tą granicą - uzasadnił. więcej

 
Nożownik zaatakował dziennikarzy przed prokuraturą w Szczecinie

W piątek po południu dziennikarze czekający przed prokuraturą w Szczecinie zostali zaatakowani przez mężczyznę uzbrojonego w nóż. Nikt nie doznał obrażeń, a napastnik został natychmiast ujęty przez policjantów. więcej

 
Radio Akademia nowym szkoleniowym projektem Grupy ZPR Media

Wystartował projekt szkoleniowy Radio Akademia uruchomiony przez stacje radiowe Grupy ZPR Media. Dla najlepszych absolwentów przewidziano możliwość realizacji stażu, praktyk i zatrudnienia w jednej ze stacji Grupy Radiowej Time. więcej

 
RMF FM nowym liderem w Rzeszowie. Eska i Złote Przeboje Res na podium

Nowym liderem rynku radiowego w Rzeszowie w okresie od września 2017 roku do lutego 2018 roku zostało RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Radio ZET i Eska - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Martin Sorrell po 33 latach pracy rezygnuje z funkcji szefa WPP

Martin Sorrell ogłosił w sobotę, że ustępuje ze stanowiska CEO koncernu marketingowego WPP. Sorrell założył firmę i kierował nią przez 33 lata. Od kilku tygodni zarzuca mu się niewłaściwie wykorzystywanie aktywów spółki narażające ją na straty. więcej

P&G chce sprawdzać, czy reklama online faktycznie przekłada się na sprzedaż. "Święty Graal marketerów"

Marc Pritchard, chief brand officer w Procter&Gamble wezwał największe firmy cyfrowe, by pomogły dowieść, że inwestycje w digital marketing przekładają się na sprzedaż. - Idea, by zaangażować największych graczy na rynku w poszukiwanie tego Świętego Graala marketerów, jest jak najbardziej słuszna - ocenia dla portalu Wirtualnemedia.pl Bartosz Sikora z Havas Media Group. więcej

Browary: warianty bez alkoholu nie są reakcją na ograniczenia reklam piwa w telewizji. Wrócą spoty ,,z przymrużeniem oka"?

Proponowane ograniczenie emisji reklam piwa w telewizjach do godzin późnonocnych może wyrządzić trochę strat piwnym markom. Dzięki niemu konsumpcja piwa nie powinna spaść, ale już znajomość spontaniczna piwnych marek może zmaleć. Dlatego browary w strategii komunikacji położą większy nacisk na internet, narzędzia BTL, komunikację viralową. Może dojść do zmian rynkowych wywoływanych ciekawymi propozycjami designu opakowań, wprowadzaniem nowych rodzajów i wariantów piw. O tym, jak mogą wyglądać reklamy piwa po zakazie emisji ich w telewizyjnym prime time mówią serwisowi Wirtualnemedia.pl eksperci z branży marketingowej. więcej

Grupa Sare negocjuje kupno Sales Intelligence od HubStyle za minimum 1,9 mln zł

Grupa Sare podpisała umowę ustalającą wstępnie warunki kupna od HubStyle 100 proc. akcji spółki Sales Intelligence oferującą narzędzia do prowadzenia i promowania sklepów internetowych i porównywarek cenowych. Wstępna kwota transakcji to 1,9 mln zł plus premia (tzw. earn-out). więcej

VML Poland będzie promować IKEA Retail w internecie

Agencja VML Poland zajmie się planowaniem i realizacją projektów internetowych oraz kampanii regionalnych dla IKEA Retail w Polsce. Drugim kluczowym partnerem marki w obszarze komunikacji marketingowej pozostaje Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, która odpowiada za komunikację ATL. więcej

FoodCare przeprasza Dariusza Michalczewskiego ws. napoju Tiger, a obok informuje, że nie musi płacić odszkodowania

W piątkowej „Gazecie Wyborczej” zamieszczono przeprosiny od firmy FoodCare dla Dariusza Michalczewskiego dotyczące marki napoju energetycznego Tiger. Jednocześnie producent w ogłoszeniu poinformował, że w innym procesie z Michalczewskim sąd oddalił pozew o zapłatę odszkodowania. więcej

Publicis Media tworzy dział commerce z Pawłem Wojciechowskim na czele

Agencja Publicis Media (należą do niej m.in. Starcom, Zenith) tworzy w ramach agencji Performics dział commerce, który będzie pomagać marketerom w integracji działań marketingowych i sprzedażowych, a także w rozwoju partnerstw biznesowych z marketplace’ami. Pokieruje nim Paweł Wojciechowski. więcej

Julia Szostak i Daniel Przygoda na stanowiskach creative head w Wavemaker Content

Julia Szostak oraz Daniel Przygoda awansowali na stanowiska creative head w agencji content marketingowej Wavemaker Content (GroupM) kierowanej przez Emila Tumiłowicza. więcej

Agencja Whites tworzy Content Studio, na czele Anna Mościcka

Agencja Whites wyodrębniła w swojej strukturze nową komórkę Content Studio odpowiedzialną za kompleksowe i strategiczne projekty contentowe. Kieruje nią Anna Mościcka. więcej

Hamują wydatki na reklamę natywną w USA, mniejszy wzrost w 2018 roku

W 2018 roku wzrost wydatków na reklamę natywną w USA osiągnie poziom 31 procent - wynika z prognoz eMarketera. To oznacza słabnącą dynamikę rozwoju tej formy komunikacji, bowiem w latach poprzednich segment natywny notował wzrosty na poziomie ponad 50 i 63 procent. Powodem są głównie cięcia w budżetach reklamodawców. więcej

BR TVP brokerem reklamowym Active Family

Od 8 maja 2018 roku za sprzedaż reklam i akcji specjalnych Active Family będzie odpowiedzialne Biuro Reklamy Telewizji Polskiej. więcej

Gołębie promują kredyt z obniżoną prowizją w Banku Pocztowym (wideo)

Bank Pocztowy rozpoczął kampanię reklamującą kredyt gotówkowy z obniżoną prowizją. Akcję, której głównymi bohaterami są gołębie charakterystyczne dla tego banku, przygotowały i realizują firmy marketingowe Mind, Propeller Film i Value Media. więcej

Cztery agencje w przetargu reklamowym Intermarché

W rozpoczętym w połowie marca przetargu na obsługę strategiczno-kreatywną sieci hipermarketów, o budżet walczą cztery agencje. Marketer nie zdradza ich nazw. więcej

,,Wyjątkowa chwila" z Pauliną Krupińską w TVN promuje kosmetyki z Rossmann (wideo)

W TVN zaczął być emitowany krótki program „Wyjątkowa chwila”, w którym prezentowane są kosmetyki dostępne w drogeriach Rossmann. Gospodynią cyklu jest modelka Paulina Krupińska. więcej

,,Kiedy chodzi o modę" w kampanii eObuwie.pl dla kobiet (wideo)

Rozpoczęła się kampania reklamowa sklepu internetowego eObuwie.pl z butami i torebkami (należącego do CCC). Kreacją kampanii zajęła się agencja MullenLowe Warsaw. więcej

Edyta Górniak reklamuje lakiery do paznokci ChiodoPRO

Pod hasłem „My Life, My Choice, My ChiodoPRO” ruszyła kampania z udziałem piosenkarki Edyty Górniak reklamująca lakiery hybrydowe do paznokci ChiodoPRO (produkowane przez firmę Magnificco). Akcję przygotowała agencja Kuźnia PR. więcej

Katarzyna Bujakiewicz i Agnieszka Więdłocha reklamują Garnier Color Naturals (wideo)

Startuje kampania reklamowa produktów do koloryzacji włosów (wytwarzanych przez L’Oréal Polska) z udziałem aktorek Katarzyny Bujakiewicz i Agnieszki Więdłochy. Poprzednio markę promowała Joanna Brodzik. więcej

Ponad 5,4 mln zł na promocję Funduszy Europejskich, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju zaczęło przetarg

Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju szuka w przetargu agencji, która zajmie się długofalową obsługą promocyjną marki Fundusze Europejskie. Zwycięska firma zajmie się realizacją zleconych przez resort działań w tym i w przyszłym roku. Ich budżet wynosi ponad 5,4 mln zł netto. więcej

Urszula Dębska i Michał Malinowski promują odzież Outhorn (wideo)

Ruszyła kampania z udziałem aktorów Urszuli Dębskiej i Michała Malinowskiego reklamująca wiosenno-letnią kolekcję odzieży Outhorn (produkowanej przez firmę OTCF). Akcja obejmuje internet, kina, ourdoor oraz sklepy. więcej

Westernowy spot reklamuje Kiełbasę Teksańską Morliny z chilli (wideo)

Zaczęła się kampania reklamująca Kiełbasę Teksańską z chilli marki Morliny (produkowaną przez firmę Animex). Akcję przygotowały firmy marketingowe Publicis Poland i MEC. więcej

Starcom wygrał przetarg mediowy Red Bulla w Ameryce Północnej

Firma Red Bull zdecydowała się powierzyć obsługę mediową swojego budżetu w Ameryce Północnej domowi mediowemu Starcom (Publicis Media). Agencja pokonała w nim Mindshare (GroupM) i dotychczas obsługujący marketera Carat (Dentsu Aegis Network). więcej

Alior Bank sponsorem tytularnym turniejów golfowych organizowanych przez PGA Polska

Alior Bank nawiązał współpracę ze Stowarzyszeniem Instruktorów Golfa PGA Polska w zakresie wsparcia finansowego organizacji turniejów golfowych w 2018 roku. Został tym samym sponsorem  cyklu pięć turniejów, które będą rozgrywane od kwietnia do września br. na polach golfowych w całej Polsce. więcej

Historia analizy danych o klientach - droga ku sztucznej inteligencji

Analiza danych o klientach, czyli „customer analytics”, to wyrażenie powtarzane w branży jak mantra. Jeszcze kilka lat temu działy marketingu dysponowały ograniczoną ilością informacji o klientach. Informacje te były przechowywane w relacyjnych bazach danych, a ich analiza ograniczała się wyłącznie do segmentacji klientów skłonnych do zakupu produktów lub usług. Sprawy zaczęły przybierać inny obrót wraz z narodzinami inicjatyw biznesowych w sieci. W tym artykule postaramy się pokazać, jak ewoluowało podejście do analizy danych o klientach. więcej

 
 
 
PRASA
 
Izabela Ozga: z ,,Super Expressu" do Bonnier Business Polska

Izabela Ozga dołączyła do grupy Bonnier Business Polska, gdzie objęła stanowisko dyrektora ds. projektów medycznych i projektów sponsoringowych. Przez ostatnie 11 lat pracowała w ZPR Media. więcej

Newsweek.pl musi sprostować informacje o procesie Macieja Pawlickiego z bankami

Sąd Apelacyjny w Warszawie orzekł, że serwis Newsweek.pl (należący do Grupy Onet-RAS Polska) musi sprostować informacje z października 2016 roku, że Maciej Pawlicki, prezes Stowarzyszenia Stop Bankowemu Bezprawiu, przegrał z bankami proces i musi je przeprosić. więcej

,,CD-Action" liderem sprzedaży wśród pism komputerowych, ,,PC Format" stracił najwięcej

W styczniu 2018 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród magazynów komputerowych i o grach znalazł się miesięcznik „CD-Action”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „PC Format” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Rzeczpospolita" i ,,Dziennik Zachodni" liderami sprzedaży e-wydań (dane za luty)

W lutym br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Zachodni” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Płonący Wenezuelczyk na zdjęciu roku w World Press Photo 2018

Laureatem tegorocznej edycji World Press Photo 2018 został Ronaldo Schemidt za zdjęcie płonącego uczestnika protestów w Wenezueli. Wśród nominowanych i nagrodzonych nie ma Polaków. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Telewizja WP: stawiamy na produkcje zewnętrzne. Maciej Orłoś: nie żałuję odejścia z TVP

Maciej Orłoś po półtora roku pracy pożegnał się z Telewizją WP należącą do Wirtualnej Polski. Nadawca tłumaczy rozstanie z Orłosiem ze zmiany strategii: ograniczeniu własnej produkcji i skupieniu się na treściach zewnętrznych. - Na pewno nie było takich wyników, jakich oczekiwano. Sprawy finansowe też miały znaczenie - komentuje Orłoś, dodając, że nie żałuje odejścia z Telewizji Polskiej. więcej

Przepisy europejskie ograniczą prawa do cytatu, Mozilla namawia do protestu

W Unii Europejskiej trwają prace nad zmianą przepisów dotyczących prawa autorskiego w internecie. Niektóre przepisy przewidujące odpłatność za wszystkie cytowane treści oraz odpowiedzialność wydawców za materiały zamieszczane przez użytkowników budzą spore kontrowersje. W opozycji do przepisów jest między innymi fundacja Mozilla, która namawia internautów by powstrzymali europosłów przed wprowadzeniem takich regulacji. więcej

Dzięki FBLearner Flow Facebook przewidzi decyzje użytkowników pozwalając reagować marketerom

Facebook opracowuje narzędzie o nazwie FBLearner Flow, które pozwala przewidzieć zachowania użytkowników w serwisie. Dzięki temu rozwiązaniu opartemu na sztucznej inteligencji marki mogą otrzymać informacje na temat planów konkretnego internauty i zareagować na nie z odpowiednim wyprzedzeniem. więcej

Hamują wydatki na reklamę natywną w USA, mniejszy wzrost w 2018 roku

W 2018 roku wzrost wydatków na reklamę natywną w USA osiągnie poziom 31 procent - wynika z prognoz eMarketera. To oznacza słabnącą dynamikę rozwoju tej formy komunikacji, bowiem w latach poprzednich segment natywny notował wzrosty na poziomie ponad 50 i 63 procent. Powodem są głównie cięcia w budżetach reklamodawców. więcej

Wyzwania komunikacyjne związane z nowymi przepisami o ochronie danych osobowych (RODO)

Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które od 25 maja 2018 roku zacznie być stosowane w całej Unii Europejskiej, rozszerza kontrolę obywateli nad tym, jakie informacje na ich temat są zbierane, przez kogo i w jaki sposób są przetwarzane. Dla firm i instytucji oznacza to nowe wyzwania wizerunkowe wynikające z obowiązku informowania o niemal każdym przypadku naruszenia danych osobowych, a nawet tylko ryzyku, że do takiego naruszenia doszło – komentuje dla Wirtualnemedia.pl Olga Skotnicka, specjalista ds. ochrony danych osobowych w iSecure.   więcej

Agata Komosa szefową zespołu informacji w Wirtualnej Polsce

Agata Komosa, do tej pory szefowa serwisu Tokfm.pl przejdzie do Wirtualnej Polski. Będzie zajmować stanowisko szefowej zespołu informacji. więcej

Ewa Bukowiecka-Janik wróciła z Wirtualnej Polski do naTemat

Dziennikarka Ewa Bukowiecka-Janik po zaledwie trzech miesiącach pracy rozstała się z Wirtualną Polską. Wróciła do Grupy naTemat, w której dołączyła do redakcji serwisu dla rodziców MamaDu.pl. więcej

Kamil Bednarek z reklamą Play najchętniej oglądany na YouTube w marcu 2018

Według zestawienia AdsLeaderboard w marcu 2018 roku najpopularniejszą reklamą na polskim YouTube był spot Kamila Bednarka promujący Play na kartę. W pierwszej piątce po dwa filmy umieściły Studio Tymbark oraz Kuchnia Lidla. więcej

Na Instagramie Ewa Chodakowska przed Joanną Krupą i Maffashion, a Stuu, Blowek i Jessica Mercedes przed Kubą Wojewódzkim (TOP20)

Zdecydowanie najpopularniejszym Polakiem na Instagramie jest Robert Lewandowskim, którego profil śledzi 12,4 mln użytkowników. Ewa Chodakowska ma więcej obserwujących niż Joanna Krupa i Julia „Maffashion” Kuczyńska, natomiast Blowek i Jessica Mercedes wyprzedzają Kubę Wojewódzkiego, który jest jedyną osobą w zestawieniu wywodzącą się z mediów tradycyjnych. więcej

Cezary Pazura: nie zarabiam na YouTube, robię to dla przyjemności

Aktor Cezary Pazura, prowadzący autorski kanał na YouTube "Wujek Czarek", przyznał, że nie zarabia na tej działalności. - Robię to raczej dla przyjemności - powiedział podczas wtorkowego spotkania z dziennikarzami. więcej

Historia analizy danych o klientach - droga ku sztucznej inteligencji

Analiza danych o klientach, czyli „customer analytics”, to wyrażenie powtarzane w branży jak mantra. Jeszcze kilka lat temu działy marketingu dysponowały ograniczoną ilością informacji o klientach. Informacje te były przechowywane w relacyjnych bazach danych, a ich analiza ograniczała się wyłącznie do segmentacji klientów skłonnych do zakupu produktów lub usług. Sprawy zaczęły przybierać inny obrót wraz z narodzinami inicjatyw biznesowych w sieci. W tym artykule postaramy się pokazać, jak ewoluowało podejście do analizy danych o klientach. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
16 proc. Polaków kupuje produkty spożywcze w internecie, najczęściej napoje i alkohol

Regularne zakupy spożywcze w sieci robi 16 proc. Polaków - wynika z badania Mobile Institute. Najczęściej wybieranymi kategoriami produktów są napoje, alkohol, pieczywo, a także warzywa i owoce. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Anna Zielińska-Rakowicz i Wojciech Maćkowski: z Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych do Hill+Knowlton Strategies

Do zespołu agencji Hill+Knowlton Strategies dołączyli Anna Zielińska-Rakowicz i Wojciech Maćkowski, wzmacniając kompetencje firmy z zakresu współpracy biznesu z sektorem publicznym. Oboje poprzednio pracowali w Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych. więcej

 
 
 
GOSPODARKA
 
Browary: warianty bez alkoholu nie są reakcją na ograniczenia reklam piwa w telewizji. Wrócą spoty ,,z przymrużeniem oka"?
Grupa Sare negocjuje kupno Sales Intelligence od HubStyle za minimum 1,9 mln zł
Wyzwania komunikacyjne związane z nowymi przepisami o ochronie danych osobowych (RODO)
Wchodzi Konstytucja dla Biznesu. Duże zmiany dla przedsiębiorców
16 proc. Polaków kupuje produkty spożywcze w internecie, najczęściej napoje i alkohol
Inflacja wyhamowuje
W ostatnim sezonie infekcyjnym Polacy wydali na farmaceutyki 3,3 mld zł. 90 proc. leki bez recepty
Zarząd lotniska Modlin: Sprzeciw dla rozbudowy odbije się na pasażerach i zmieni polski rynek lotniczy. To naturalne lotnisko zapasowe dla Warszawy
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
,,Oko za oko" nowym serialem Tadeusza Lampki w Czwórce
Jerzy Schejbal o roli w ,,Kruku": każda moja scena jest osadzona na potężnych emocjach, odczuwałem silne napięcie
HBO zamawia drugi sezon serialu "Barry" i szósty "Dolina Krzemowa"
Wraca serial "Szaleję za tobą". Zagrają Paul Reiser i Helen Hunt
Robert Więckiewicz i Olgierd Łukaszewicz w filmie "Jak pies z kotem"
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj