|
|
|
|
|
|
|
Reforma w TVP: marketing podzielony między biuro programowej i biuro spraw korporacyjnych
Telewizja Polska rozpoczyna kolejny etap reformy organizacyjnej spółki, która zakłada zmiany w biurze marketingu i promocji TVP: dział ten zostanie podzielony między biuro programowe i biuro spraw korporacyjnych - nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
HBO Go zmienia regulamin okresu próbnego by bronić się przed oszustwami
Serwis HBO Go zmodyfikował swój regulamin usług w zakresie korzystania z darmowego okresu próbnego na platformie. Według HBO zmiany mają za zadanie zapobiec próbom nadużyć pozwalającym użytkownikom na korzystanie z platformy przez dłuższy czas bez płacenia subskrypcji.
więcej
|
2,2 mln widzów ,,Korony królów". Historyczną telenowelę śledzą głównie osoby starsze
Od początku emisji „Koronę królów” oglądało średnio 2,20 mln osób. W pierwszym tygodniu telenowela miała 3,05 mln widzów, a w kolejnych jej widownia wahała się między 1,62 mln a 2,56 mln osób - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Polsat liderem w DVB-T w marcu, TV Puls o 41 proc. do góry. WP liderem wzrostu
Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w marcu br. był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogły cztery kanały nadające na MUX-8, a najwięcej straciła ATM Rozrywka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Multimedia Polska przedterminowo wykupuje obligacje za 780 mln zł
Zarząd sieci telekomunikacyjnej Multimedia Polska poinformował, że 10 maja br. przedterminowo wykupi obligacje, które wyemitowała pięć lat temu. Nominalna wartość to 782 mln zł.
więcej
|
Wzrosła oglądalność wszystkich programów śniadaniowych, ,,Dzień dobry TVN" liderem
Największą oglądalność spośród programów śniadaniowych w pierwszym kwartale br. miało „Dzień dobry TVN”. Wszystkie morning-shows pochwalić się mogły wzrostami oglądalności, a najwięcej widzów zyskało „Pytanie na śniadanie”.
więcej
|
Telewizja Polska chce kupić ponad 100 aut elektrycznych, zaczyna współpracę z Lotosem
Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski i p.o. prezesa Grupy Lotos Mateusz Bonca podpisali list intencyjny dotyczący współpracy firm w zakresie elektromobilności. TVP w 2018 i 2019 roku chce kupić 120 samochodów elektrycznych.
więcej
|
Kanały BBC przez kolejne 4 lata w nc+
BBC Studios Polska oraz nc+ przedłużyły umowę na dystrybucję kanałów tematycznych BBC na platformie nc+ na kolejne 4 lata.
więcej
|
Twoja.TV w ofercie Pasja TV
Do oferty Pasja TV dołączyła właśnie stacja Twoja.TV.
więcej
|
TVP pokaże MŚ dywizji 1A w hokeju na lodzie
Od 22 kwietnia br. rozpoczęły się mistrzostwa świata w hokeju na lodzie Dywizji 1A. Sportową imprezę na żywo można śledzić w TVP Sport, na stronie sport.tvp.pl oraz w aplikacji mobilnej TVP Sport.
więcej
|
Tomasz Hajto wyszedł ze studia w trakcie ,,Cafe Futbol" w Polsat Sport (wideo)
Do niecodziennej sytuacji doszło w programie „Cafe Futbol” w Polsat Sport: jego stały ekspert Tomasz Hajto nieoczekiwanie wyszedł ze studia. Prowadzący Bożydar Iwanow wyjaśnił, że powodem są sprawy rodzinne.
więcej
|
,,Kapitan Tsubasa" w TVP Sport reklamowany spotem z komentarzem Dariusza Szpakowskiego (wideo)
Od początku maja TVP Sport będzie emitować kultową kreskówkę o piłce nożnej „Kapitan Tsubasa”. Wspiera to spot, w którym wykorzystano fragmenty komentarza Dariusza Szpakowskiego do meczów piłkarskich.
więcej
|
Magda Mołek znika z ,,Dzień dobry TVN"
Dziennikarka i prowadząca weekendowe wydania „Dzień dobry TVN” Magda Mołek przechodzi na urlop macierzyński. W najbliższy weekend zastąpi ją Piotr Kraśko.
więcej
|
Niekorzystne wypowiedzi Grzegorza Schetyny i Krzysztofa Brejzy w dżinglach TVP Info (wideo)
W nowych dżinglach autopromocyjnych TVP Info pokazywane są mało korzystne wypowiedzi polityków Platformy Obywatelskiej Grzegorza Schetyny i Krzysztofa Brejzy.
więcej
|
Ryszard Sobiesiak zawiadomił prokuraturę o reportażu w ,,Magazynie śledczym Anity Gargas" już przed jego emisją
Biznesmen Ryszard Sobiesiak już w środę skierował do prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w dotyczącym go materiale, który w czwartek pokazano w „Magazynie śledczym Anity Gargas” - poinformowała redakcja programu. Zawiadomienie dotyczy artykułu 212 Kodeksu karnego mówiącego o zniesławieniu.
więcej
|
Historia analizy danych o klientach - droga ku sztucznej inteligencji
Analiza danych o klientach, czyli „customer analytics”, to wyrażenie powtarzane w branży jak mantra. Jeszcze kilka lat temu działy marketingu dysponowały ograniczoną ilością informacji o klientach. Informacje te były przechowywane w relacyjnych bazach danych, a ich analiza ograniczała się wyłącznie do segmentacji klientów skłonnych do zakupu produktów lub usług. Sprawy zaczęły przybierać inny obrót wraz z narodzinami inicjatyw biznesowych w sieci. W tym artykule postaramy się pokazać, jak ewoluowało podejście do analizy danych o klientach.
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bank Credit Agricole usuwa wielkoformatową reklamę w centrum Warszawy
Bank Credit Agricole zdecydował, że usunie wielkoformatową reklamę z wizerunkiem Dawida Podsiadło zamieszczoną na jednym z budynków w centrum Warszawy. - Nie jesteśmy stroną w tym sporze, jednak biorąc pod uwagę pojawiające się sygnały dotyczące wątpliwości prawnych podjęliśmy taką właśnie decyzję - mówi rzecznik banku Przemysław Przybylski.
więcej
|
Paweł Dunia w zarządzie Artegence
Paweł Dunia, head of design w Artegence, dołącza do zarządu firmy.
więcej
|
Władze Warszawy wybiorą dom mediowy do obsługi 1,5 mln zł budżetu
Urząd Miasta Warszawy rozpoczął przetarg na planowanie i zakup mediów do jego kampanii. Wybrany w nim dom mediowy będzie dla nich pracować do połowy grudnia 2020 roku.
więcej
|
Magda i Lara Gessler reklamują Formułę Perfect Box dla Firm w Play (wideo)
W nowej kampanii sieci telekomunikacyjnej Play, promującej Formułę Perfect Box dla Firm, występuje restauratorka Magda Gessler (znana głównie z programów TVN) razem ze swoją córką Larą.
więcej
|
Mateusz Walczak w zarządzie Grupy Sare
Mateusz Walczak został powołany do zarządu Grupy Sare. Z firmą jest związany od 11 lat, poprzednio był we władzach jej spółek zależnych Inis i Salelifter.
więcej
|
Władze Gdańska złożą skargę do WSA na rozstrzygnięcie wojewody ws. uchwały krajobrazowej
Władze Gdańska zapowiedziały w piątek, że zaskarżą do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego rozstrzygnięcie wojewody pomorskiego Dariusza Drelicha w sprawie uchwały krajobrazowej.
więcej
|
,,Macarena" reklamuje ,,Piciopaki" w Biedronce (wideo)
W sklepach Biedronka rusza promocja „Piciopaki” obejmująca opakowania z kilkoma butelkami napojów. Wspiera to kampania reklamowa, w której wykorzystywana jest piosenka „Macarena”.
więcej
|
Netia wybierze w przetargu agencję reklamową
Operator telekomunikacyjny Netia planuje rozpoczęcie przetargu, w którym wybierze agencję do obsługi reklamowej. W tym zakresie marketer pracuje z agencją Brasil.
więcej
|
Dawid Podsiadło promuje klub rabatowy w Credit Agricole (wideo)
W nowym spocie banku Credit Agricole z udziałem piosenkarza Dawida Podsiadło reklamowany jest klub rabatowy dostępny m.in. dla posiadaczy Konta dla Ciebie. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiadają firmy marketingowe Just, Opus Film, Cube Group, Performics i Arena Media.
więcej
|
Robert Makłowicz promuje ,,Przyprawy dookoła świata" marki Knorr
Należąca do koncernu Unilever marka Knorr po raz pierwszy w historii wprowadziła do swojej oferty tzw. przyprawy jednorodne. Markę promuje Robert Makłowicz.
więcej
|
Decathlon promuje hulajnogi w kolejnej odsłonie kampanii "Jedyną zasadą jest przyjemność"
Ruszyła kampania reklamowa sieci sklepów sportowych Decathlon. Działania stanowią kontynuację platformy komunikacyjnej "Jedyną zasadą jest przyjemność", którą przygotowały Ogilvy & Mather i MullenLowe MediaHub.
więcej
|
Radek Dudek ze Spark Foundry jurorem Euro Effie Awards 2018
Radek Dudek, dyrektor generalny agencji mediowej Spark Foundry, dołączył do jury europejskiej edycji konkursu branży marketingowej Effie Awards 2018.
więcej
|
Ford zaczyna globalny przetarg reklamowy. Obsługi broni WPP
Firma motoryzacja Ford rozpoczęła globalny przetarg reklamowy. Pojawiły się spekulacje, że koncern jako z największych klientów holdingu reklamowego WPP podjął decyzję o przeglądzie wskutek rezygnacji złożonej przez Martina Sorrella.
więcej
|
Człowiek z zasadami promuje aplikację mobilną z Kontem Proste Zasady w Getin Banku (wideo)
Getin Bank zaczął kolejną kampanię reklamową, której głównym bohaterem jest człowiek z zasadami. Akcję, promującą aplikację mobilną banku, przygotowały i realizują firmy marketingowe BBDO Warszawa, Opus Film, OMD i Performics.
więcej
|
Japońskie śniadanie w kampanii parówek Tarczyński z szynki i kurczaka (wideo)
Rozpoczęła się kampania reklamująca parówki marki Tarczyński z szynki i kurczaka. Akcja jest realizowana pod hasłem „Jesz lepiej, żyjesz lepiej”.
więcej
|
L'Oreal ze specjalnym talk show o sile kobiet na festiwalu filmowym w Cannes
Firma L’Oreal Paris zorganizuje podczas zbliżającego się festiwalu filmowego w Cannes specjalny talk show na temat siły i roli kobiet.
więcej
|
Brzydki hejt, czyli #TrollingIsUgly przeciw ubliżającym komentarzom w sieci
#TrollingIsUgly to społeczna akcja Fundacji Cybersmile i digital influencerki Chessie King, która ma na celu pokazanie, jak niszczący wpływ na ludzi mają negatywne komentarze pod zdjęciami wrzucanymi do mediów społecznościowych.
więcej
|
Antoni Kolek odchodzi z zarządu Polskiej Fundacji Narodowej, po tym jak ,,Fakt" opisał zarzuty dot. jego pracy w ZUS
Antoni Kolek zrezygnował ze stanowiska członka zarządu Polskiej Fundacji Narodowej, które zajmował od września ub.r. Jako powód podano zarzuty kierowane wobec Kolka w sprawie nieprawidłowości podczas pracy w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych.
więcej
|
Redd's Bianco reklamowany jako ,,inny niż inne" (wideo)
Ruszyła kampania reklamowa Redd’s Bianco, nowego wariantu piwa Redd’s (produkowanego przez Kompanię Piwowarską). Akcja, realizowana pod hasłem „Redd’s. Inny niż inne”, to pierwsza duża akcja reklamowa marki przygotowana przez agencją Nairobia. Ponadto przy akcji pracują firmy Tank, Platige Image, Lubię to - linked by Isobar, Mango i Tailor Made PR.
więcej
|
Historia analizy danych o klientach - droga ku sztucznej inteligencji
Analiza danych o klientach, czyli „customer analytics”, to wyrażenie powtarzane w branży jak mantra. Jeszcze kilka lat temu działy marketingu dysponowały ograniczoną ilością informacji o klientach. Informacje te były przechowywane w relacyjnych bazach danych, a ich analiza ograniczała się wyłącznie do segmentacji klientów skłonnych do zakupu produktów lub usług. Sprawy zaczęły przybierać inny obrót wraz z narodzinami inicjatyw biznesowych w sieci. W tym artykule postaramy się pokazać, jak ewoluowało podejście do analizy danych o klientach.
więcej
|
|
|
Węglarczyk zarzuca ,,Sieci" nieoznaczanie tekstów sponsorowanych. Karnowski: niemiecki słoń próbuje zadeptać polską mrówkę
Bartosz Węglarczyk, dyrektor programowy Onetu, wytknął tygodnikowi „Sieci” (Fratria), że publikowane są w nim nieoznaczone artykuły sponsorowane. - W pełni przestrzegamy standardów etycznych, profesjonalnych. Forma przepytywania polskiego wydawcy przez niemiecki kapitał jest niezrozumiała. Jest próbą zadeptania nas, to kolejny atak mediów z niemieckim kapitałem - odpowiada Michał Karnowski, członek zarządu Fratrii, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Wszystkie tygodniki lokalne na minusie w styczniu, ,,Tygodnik Ciechanowski" stracił najwięcej
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych w styczniu br. był „Tygodnik Zamojski”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a na czele pod tym względem uplasował się „Tygodnik Ciechanowski” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Axel Springer przegrywa w niemieckim Sądzie Najwyższym, korzystanie z adblockerów legalne
Niemiecki Sąd Najwyższy wydał wyrok, w którym oddalił pozew koncernu Axel Springer skierowany przeciwko firmie Eyeo, producentowi programu Adblock Plus. Trybunał orzekł, że programy do blokowania reklam nie naruszają uczciwej konkurencji, a korzystanie z nich przez internautów jest legalne.
więcej
|
Spadła sprzedaż kioskowa wszystkich dzienników w lutym. ,,Parkiet" najbardziej w dół
Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w lutym br. był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Giełdy Parkiet” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Konkurs World Press Photo 2018 nie zawiódł. ,,Są prawdziwe emocje, to w fotografii najważniejsze"
Eksperci segmentu fotografii prasowej chwalą tegoroczną edycję World Press Photo, ich zdaniem konkurs nie zawiódł i trzyma wysoki poziom. – Zwycięskie zdjęcie roku to kompletna historia zamknięta w jednym ujęciu, a większość prac potwierdza rolę fotoreporterów, odważnych ludzi którzy są wszędzie tam gdzie dzieją się rzeczy ważne - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Deutsche nasz. Reportaże berlińskie" - nowa książka Ewy Wanat
9 maja br. ukaże się książka dziennikarki Ewy Wanat „Deutsche nasz. Reportaże berlińskie”.
więcej
|
Tomasz Padło nagrodzony w Sony World Photography Awards 2018, Alys Tomlinson fotografem roku
W kategorii profesjonalnej Krajobraz tegorocznej edycji Sony World Photography Awards 2018 trzecie miejsce zajął Tomasz Padło. W kategoriach profesjonalnych tytuł fotografa roku otrzymała Alys Tomlinson z Wielkiej Brytanii, a w konkursie otwartym - Veselin Atanasov z Bułgarii.
więcej
|
Wydawca ,,Wprost" zaskarży do SN wyrok w procesie z Kamilem Durczokiem
Michał M. Lisiecki, wydawca tygodnika „Wprost” (należącego do PMPG Polskie Media) zdecydował, że złoży do Sądu Najwyższego skargę kasacyjną na prawomocny wyrok procesie z Kamilem Durczokiem. W czwartek Sąd Apelacyjny nakazał wydawcy i byłym dziennikarzom „Wprost” przeproszenie Durczoka i zapłacenie mu 150 tys. zadośćuczynienia.
więcej
|
|
|
Player.pl i VoD TVP.pl przyciągają najbardziej. VoD.pl liderem zasięgowym, Netflix przed Showmaxem
Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem VoD pod względem liczby użytkowników jest VoD.pl, natomiast najwięcej odsłon i najdłuższy średni czas korzystania przez internautów notują VoD.TVP.pl i Player.pl. Netflix ma więcej użytkowników i odsłon niż Showmax.
więcej
|
Axel Springer przegrywa w niemieckim Sądzie Najwyższym, korzystanie z adblockerów legalne
Niemiecki Sąd Najwyższy wydał wyrok, w którym oddalił pozew koncernu Axel Springer skierowany przeciwko firmie Eyeo, producentowi programu Adblock Plus. Trybunał orzekł, że programy do blokowania reklam nie naruszają uczciwej konkurencji, a korzystanie z nich przez internautów jest legalne.
więcej
|
Helios rusza z własną siecią społecznościową dla pracowników
Sieć kin Helios, należąca do Agory, uruchomiła własną, zamkniętą sieć społecznościową dla swoich pracowników - SalesPower. Za jej wdrożenie odpowiada LearnPlace.pl.
więcej
|
TVN i Step Records najpopularniejszymi markami na polskim YouTube
W marcu 2018 roku użytkownicy YouTube najczęściej oglądali treści zamieszczone na kanałach TVN, zaś najpopularniejszą marką okazała się wytwórnia Step Records – wynika z zestawienia YouTube Trends firmy Sotrender. Wśród programów telewizyjnych najwięcej odsłon zaliczył The Voice Kids Poland, a materiały zamieszczone przez „Super Express” były najpopularniejsze wśród kanałów prowadzonych przez tytuły prasowe.
więcej
|
Jedna trzecia internautów wykorzystuje Messengera do kontaktu z markami
Z Messengera codziennie korzysta prawie 66 proc. polskich internautów, a 36 proc. używało go do kontaktowania się z markami. W ciągu ostatnich trzech lat widać także wzrost w średniej dziennej liczby uruchomień aplikacji - wynika z danych IRCenter.
więcej
|
Netflixowy "Wiedźmin" będzie miał osiem odcinków
Wyczekiwana przez fanów serialowa adaptacja cyklu Andrzeja Sapkowskiego o Wiedźminie będzie liczyła osiem odcinków.
więcej
|
Historia analizy danych o klientach - droga ku sztucznej inteligencji
Analiza danych o klientach, czyli „customer analytics”, to wyrażenie powtarzane w branży jak mantra. Jeszcze kilka lat temu działy marketingu dysponowały ograniczoną ilością informacji o klientach. Informacje te były przechowywane w relacyjnych bazach danych, a ich analiza ograniczała się wyłącznie do segmentacji klientów skłonnych do zakupu produktów lub usług. Sprawy zaczęły przybierać inny obrót wraz z narodzinami inicjatyw biznesowych w sieci. W tym artykule postaramy się pokazać, jak ewoluowało podejście do analizy danych o klientach.
więcej
|
|
|
Kiedy słupki falują, tracimy jako społeczeństwo - czyli o rozbieżnościach w sondażach (opinie)
W przypadku badań preferencji partyjnych jest duża pokusa, zarówno po stronie mediów, jak i po stronie polityków, aby wynikami manipulować i interpretować po swojemu w doraźnym interesie, natomiast nie ma potrzeby, czasu, miejsca na głębszą refleksję, aby wyjaśnić czytelnikowi, widzowi, co faktycznie kryje się za konkretnymi procentami poparcia. Przez brak refleksji i brak spójności na poziomie komunikatów cierpi opinia publiczna, jakość debaty, jakość informacji, no i przede wszystkim poziom samowiedzy społeczeństwa - tak rozbieżności w sondażach preferencji politycznych komentują eksperci.
więcej
|
|
|