|
|
|
|
|
|
|
2017 rok w TVP: zysk tylko 500 tys. zł, niższe przychody reklamowe, więcej dyrektorów i doradców
Członek Rady Mediów Narodowych i były prezes TVP Juliusz Braun przedstawił na konferencji prasowej wyniki finansowe Telewizji Polskiej na podstawie raportu z wynikami rocznymi za 2017 rok, który kilka dni wcześniej przedstawił Radzie prezes Jacek Kurski. W ub.r. wynik finansowy spółki był dodatni, zysk wyniósł 500 tys. zł. Poza tym zmniejszono zatrudnienie, a wynagrodzenia dla wszystkich grup pracowników zwiększyły się.
więcej
|
Kolejna edycja ,,Tańca z Gwiazdami" za rok. Nina Terentiew: jesteśmy zadowoleni z jakości i wyników
Telewizja Polsat podjęła decyzję o kontynuacji „Tańca z Gwiazdami” w wiosennej ramówce 2019 roku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Jesteśmy zadowoleni z jakości i wyników oglądalności obecnych odcinków show. Bardzo nas również cieszy różnorodność uczestników - mówi nam Nina Terentiew, dyrektor programowa oraz członek zarządu Telewizji Polsat.
więcej
|
Sąd rozstrzygnie o wyborze prezesa TVP? ,,Zakwestionowanie wyboru, nie okoliczności złożenia dokumentów"
Rada Mediów Narodowych rozstrzygnęła konkurs na prezesa TVP w oparciu o dokumenty dostarczone przez Kancelarię Sejmu i już nie będzie zajmować się sprawą. - Gdyby ktoś zakwestionował prawomocność wyboru Jacka Kurskiego, a nie okoliczności złożenia przez niego dokumentów, to sąd miałby poważny problem żeby to rozstrzygnąć, ale na pewno rozstrzygnięcie byłoby później niż kończy się kadencja prezesa Kurskiego - ocenia Juliusz Braun, członek Rady Mediów Narodowych i były prezes TVP.
więcej
|
122 tys. widzów premierowych odcinków ,,Kruka" w Canal+. Kontakt z serialem miało 1,18 mln osób
Nowy serial „Kruk. Szepty słychać po zmroku” w Canal+ oglądało średnio 122 tys. widzów. Z kolei odcinki produkcji pokazywane z godzinnym opóźnieniem w Canal+ 1 gromadziły 27 tys. oglądających. Przynajmniej przez 1 minutę styczność z serialem w kanałach platformy nc+ miało 1,18 mln widzów.
więcej
|
TVP rozpoczęła negocjacje z Emitelem w sprawie wejścia na MUX8
Firma Emitel otrzymała w miniony piątek od Telewizji Polskiej zaproszenie do rozmów w celu zawarcia umowy o dostęp do multipleksu ósmego. Na podjęcie negocjacji obie strony miały czas do 30 kwietnia br.
więcej
|
,,The story of my life" wygrało z konkurencją. 6,01 mln zł z reklam
Nowy program „The story of my life” gromadził średnio 1,60 mln widzów. Polsat w czasie nadawania nowego talk-show był liderem rynku telewizyjnego w 4+ i drugi w grupie 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 6,01 mln zł.
więcej
|
Stopklatka z spadkiem wpływów o 3 proc., strata netto zmalała z 930 do 776 tys. zł
W pierwszym kwartale br. Stopklatka, nadawca kanału Stopklatka, zanotowała 5,92 mln zł wpływów ze sprzedaży (o 3 proc. mniej niż rok wcześniej) oraz 776 tys. zł straty netto (wobec 930 tys. zł straty w pierwszym kwartale ub.r.).
więcej
|
Polsat i TVN liderami, TVP1 z najniższym wynikiem w historii w 16-49. Seriale Dwójki ratingowymi hitami tygodnia
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły hitowe seriale Dwójki: „M jak miłość”, „Na dobre i na złe” i „Barwy szczęścia”. Wśród stacji liderem w 4+ był Polsat, a w 16-49 - TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Eleven Sports będzie transmitować piłkarski Puchar Anglii przez kolejne trzy sezony
Eleven Sports przedłużył o trzy lata umowę z IMG dotyczącą pokazywania w Polsce rozgrywek Pucharu Anglii w piłce nożnej The Emirates FA Cup. Nowy kontrakt dotyczy sezonów 2018/2019, 2019/2020 i 2020/2021.
więcej
|
Francuski rząd zapowiada skuteczną walkę z piractwem, Canal+ deklaruje współpracę
Françoise Nyssen, francuska minister kultury obiecała skuteczniejszą niż dotąd walkę z piractwem treści wideo w internecie. Według planów strony oferujące nielegalny streaming filmów z pominięciem praw autorskich mają być szybko wykrywane i na stałe blokowane. Wsparcie dla działań francuskiego rządu zadeklarowała Grupa Canal+ podkreślając, że chce aktywnie uczestniczyć we wprowadzaniu nowych rozwiązań prawnych.
więcej
|
Jacek Kurski w konkursie na prezesa TVP mógł spóźnić się o 20 minut. Cofnięto zegar w monitoringu Sejmu?
Według ustaleń „Rzeczpospolitej” Jacek Kurski mógł złożyć swoje dokumenty w konkursie Rady Mediów Narodowych na prezesa Telewizji Polskiej nawet 20 minut po wyznaczonym terminie. Mimo to dokumenty zostały przyjęte przez pracownicę Wydziału Podawczego Sejmu. Sprawę bada warszawska prokuratura.
więcej
|
Nowy program ,,Dziewczyny z wypiekami" w Food Network
We wtorek, 24 kwietnia 2018 roku Food Network rozpocznie emisję nowego autorskiego programu „Dziewczyny z wypiekami”. Jego gospodyniami są: Agata Stankiewicz i Małgorzata Nagat.
więcej
|
Historia analizy danych o klientach - droga ku sztucznej inteligencji
Analiza danych o klientach, czyli „customer analytics”, to wyrażenie powtarzane w branży jak mantra. Jeszcze kilka lat temu działy marketingu dysponowały ograniczoną ilością informacji o klientach. Informacje te były przechowywane w relacyjnych bazach danych, a ich analiza ograniczała się wyłącznie do segmentacji klientów skłonnych do zakupu produktów lub usług. Sprawy zaczęły przybierać inny obrót wraz z narodzinami inicjatyw biznesowych w sieci. W tym artykule postaramy się pokazać, jak ewoluowało podejście do analizy danych o klientach.
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 złotych nagród w konkursie Innovation 2018
W tegorocznej edycji konkursu Innovation 2018 wręczono łącznie 33 nagrody - 11 złotych, 9 srebrnych i 13 brązowych. Siedem statuetek, w tym cztery złote oraz tytuł najbardziej innowacyjnej agencji roku trafiły do Grey Group Poland.
więcej
|
Effie Awards 2018: cztery nowe kategorie, zgłoszenia do 29 czerwca
Najpóźniej do 29 czerwca br. przyjmowane są zgłoszenia do tegorocznej edycji konkursu marketingowego Effie Awards organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Reklamowych. W tym roku pojawiły się cztery nowe kategorie, a kilka już istniejących na nowo zdefiniowano.
więcej
|
YouTube przy drastycznych treściach emitował reklamy podan 300 marek, firmy o tym nie wiedziały
Reklamy ponad 300 marek i organizacji - w tym takich firm, jak Adidas, Amazon, LinkedIn, Under Armour oraz organizacji rządowych, jak np. Departament Transportu w USA - były wyświetlane na YouTubie przy treściach promujących m.in. nazizm, pedofilię, teorię spiskową i propagandę północnokoreańską.
więcej
|
Mets obronił w przetargu obsługę mediową Wawelu
Dom mediowy Mets (GroupM/WPP) wygrał przetarg na planowanie i zakup mediów produkującej słodycze firmy Wawel. Pokonał w nim pięciu konkurentów.
więcej
|
Wavemaker odpowiada za promowanie programu Polska Bezgotówkowa
Agencja Wavemaker należąca do GroupM odpowiada za przygotowanie i realizację działań komunikacyjnych programu Polska Bezgotówkowa - wspólnej inicjatywy uczestników rynku usług płatniczych w Polsce: wydawców kart, agentów rozliczeniowych oraz organizacji Visa i Mastercard przy udziale Związku Banków Polskich i Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii.
więcej
|
DPDgroup promuje z humorem usługi kurierskie międzynarodową kampanią ,,Prawa dostawy"
Pod hasłem "Prawa dostawy" (#LawsOfDelivery) ruszyła kampania firmy spedycyjnej DPDgroup. Działania prowadzone są na dwudziestu rynkach europejskich, w 17 językach.
więcej
|
Michele Oliver w nowej funkcji w Marsie, firma chce bardziej promować różnorodność
Michele Oliver, wiceprezes ds. marketingu w Marsie, została powołana w tej firmie na stanowisko global corporate brand&purpose directora. Utworzenie tej funkcji jest związane z promowaniem przez firmę różnorodności w Ameryce Północnej.
więcej
|
Shula Sinclair szefową globalnej strategii w Spark Foundry
Shula Sinclair, poprzednio związana z agencją Wavemaker, objęła nowo utworzone stanowisko szefowej globalnej strategii w agencji Spark Foundry należącej do Publicis Groupe.
więcej
|
Shake Hands kolejny rok obsługuje markę Tikkurila w social media
Agencja Shake Hands (należąca do Brand Support) wygrała przetarg na obsługę farb marki Tikkurila (produkowanych przez Tikkurila Polska) w mediach społecznościowych. Oznacza to kontynuację współpracy obu firm.
więcej
|
Okna dachowe Dakea reklamowane przez 180heartbeats + Jung v Matt (wideo)
Agencja 180heartbeats + Jung v Matt przygotowała serię filmów, dzięki którym firma Altaterra (VKR) chce zachęcić dekarzy i sprzedawców do rekomendowania okien dachowych marki Dakea.
więcej
|
,,Wyremontowani" i ,,Samo się nie zrOBI" - dwa cykle youtube'owe od TalentMedia promują OBI
Startuje kampania sieci sklepów budowlanych OBI oparta na dwóch programach youtube’owych: „Wyremontowani” i „Samo się nie zrOBI”. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiada agencja TalentMedia (należąca do MediaCapu).
więcej
|
Cztery polskie kampanie marketingowe z nominacjami do Mixx Awards Europe 2018
Projekty autorstwa McCann Worldgroup & Reprise, Mosqi.to, VML Poland i They.pl otrzymały nominacje do tegorocznej edycji europejskich nagród branży marketingowej - Mixx Awards.
więcej
|
Hitachi Koki zmienia się w HiKOKI
Marka elektronarzędzi Hitachi Koki po 70 latach obecności na rynku zmienia nazwę. Od jesieni tego roku będzie funkcjonować na całym świecie jako HiKOKI.
więcej
|
Igor Cyprjak strategiem w FFW Communication
Do zespołu agencji content marketingowej FFW Communication jako strateg dołączył Igor Cyprjak. Ostatnio pracował w Valkea Media.
więcej
|
Cut The Mustard promuje Happy Color w digitalu
Agencja Cut The Mustard wygrała przetarg na obsługę marki produktów szkolnych i kreatywnych Happy Color w social mediach. W postępowaniu brały udział jeszcze cztery agencje, których nazw marketer nie zdradza.
więcej
|
Alicja Stefaniak awansowała w GetHero na group account directora
Alicja Stefaniak awansowała w agencji influencer marketingu GetHero ze stanowiska team lead na group account directora.Z firmą związana jest od ponad pięciu miesięcy.
więcej
|
Historia analizy danych o klientach - droga ku sztucznej inteligencji
Analiza danych o klientach, czyli „customer analytics”, to wyrażenie powtarzane w branży jak mantra. Jeszcze kilka lat temu działy marketingu dysponowały ograniczoną ilością informacji o klientach. Informacje te były przechowywane w relacyjnych bazach danych, a ich analiza ograniczała się wyłącznie do segmentacji klientów skłonnych do zakupu produktów lub usług. Sprawy zaczęły przybierać inny obrót wraz z narodzinami inicjatyw biznesowych w sieci. W tym artykule postaramy się pokazać, jak ewoluowało podejście do analizy danych o klientach.
więcej
|
|
|
,,National Geographic" zmienia szatę graficzną we wszystkich edycjach
Polska edycja popularnonaukowego miesięcznika „National Geographic” (wydawana przez Burda International Polska) od nowego numeru będzie mieć nową szatę graficzną. Przygotowano też trzy nowe rubryki i dwie nowe czcionki.
więcej
|
Paweł Lisicki: wpis Rafała Ziemkiewicza o ,,parchach" nie do przyjęcia, ale to nie hańba, nikt w ,,Do Rzeczy" go nie broni
Redaktor naczelny „Do Rzeczy” Paweł Lisicki ocenił, że wpis twitterowy, w którym Rafał Ziemkiewicz grupę Żydów określił jako „chciwych parchów”, jest nie do przyjęcia. - Nie spotkałem ani jednego głosu poparcia dla tego sformułowania - stwierdził. Ostro skrytykował przy tym dyrektora Muzeum Polin prof. Dariusza Stolę, natomiast nie odniósł się do okoliczności odejścia Andrzeja Horubały z „Do Rzeczy”.
więcej
|
,,Gazeta Wyborcza" przystąpiła do sojuszu LENA podnoszącego standardy dziennikarstwa
„Gazeta Wyborcza” (Agora) przystąpiła do Leading European Newspaper Alliance, dzięki czemu będzie mogła współpracować z dziennikarzami z innych europejskich krajów. Czytelnicy „GW” będą mieli także dostęp do treści z innych tytułów zrzeszonych w tym sojuszem.
więcej
|
Grzegorz Hajdarowicz i Dariusz Bąk dalej w zarządzie KCI
Na kolejną kadencję w zarządzie KCI (głównego akcjonariusza Gremi Media, wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”) powołani zostali Grzegorz Hajdarowicz jako prezes i Dariusz Bąk jako wiceprezes.
więcej
|
Wojciech Bojanowski i Wojciech Królikowski laureatami konkursu im. Krystyny Bochenek
Związany z TVP Katowice dziennikarz i reżyser Wojciech Królikowski oraz reporter TVN i TVN24 Wojciech Bojanowski zwyciężyli w siódmej edycji Ogólnopolskiego Konkursu Dziennikarskiego im. Krystyny Bochenek. Konkurs upamiętnia tragicznie zmarłą wicemarszałek Senatu, a także ma promować woj. śląskie.
więcej
|
Miesięcznik ,,Podróże" z nową szatą graficzną i rubrykami
Majowy numer magazynu "Podróże" (ZPR Media) ma nową szatę graficzną, przygotowaną przez Adama Olchowika. Zmiany obejmują także warstwę redakcyjną.
więcej
|
,,The Sun" najpopularniejszym dziennikiem w Wielkiej Brytanii, wersje mobilne wygrywają z drukiem
W 2017 roku dziennik „The Sun” osiągnął ponad 33,3 mln czytelników miesięcznie w formie cyfrowej oraz drukowanej i był najpopularniejszą gazetą w Wielkiej Brytanii. Odnotował także największą liczbę odbiorców korzystających ze smartfonów. „The Guardian” był najchętniej czytany na ekranach komputerów, a największą liczbę czytelników drukowanych wydań miało „Metro”.
więcej
|
,,Działkowiec" liderem w styczniu, ,,Mam Ogród" wyprzedził ,,Przepis na Ogród"
W styczniu br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników o ogrodnictwie uplasował się „Działkowiec”. Prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki, a na czele pod tym względem znalazł się „Przepis na Ogród”. Zyskał tylko „Mam Ogród” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Gazeta Polska" dołącza w całości raport podkomisji smoleńskiej Antoniego Macierewicza
Do nowego numeru tygodnika „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) zostanie dołączony w całości raport techniczny podkomisji Ministerstwa Obrony Narodowej ds. ponownego zbadania katastrofy smoleńskiej.
więcej
|
|
|
Donald Tusk na Instagramie. "Wiedz, że coś się dzieje"
Z okazji swoich 61. urodzin Donald Tusk, przewodniczący Rady Europejskiej, założył konto na Instagramie. Zdaniem ekspertów, może to być z góry zaplanowane działanie, obliczone co najmniej na ocieplenie wizerunku, a najpewniej - preludium do powrotu do bieżącej polskiej polityki. Dla portalu Wirtualnemedia.pl komentują Łukasz Antkiewicz, Marek Gieorgica i Zbigniew Lazar.
więcej
|
Agresywna wypowiedź zawodnika podczas zawodów Polskiej Ligi Esportowej, organizator przeprasza i zapowiada konsekwencje
W czasie weekendowych rozgrywek Polskiej Ligi Esportowej, jeden z graczy, Damian Defles Filipow, zagrzewając rywali do walki, powiedział: "Jak widzę, co gracze sobą reprezentują, to myślę, że powinno ich się wieszać". Fantasy Expo, organizator PSL, przeprosił za zaistniałą sytuację i zapowiedział pociągnięcie do odpowiedzialności osób odpowiedzialnych za sytuację.
więcej
|
Alphabet z rosnącymi przychodami i zyskiem, ponad 26 mld dolarów z reklam
W I kwartale 2018 roku holding Alphabet wykazał wzrost przychodów o 26 procent, a zysk netto przekroczył kwotę 9,4 mld dolarów. Motorem kwartalnych wzrostów był koncern Google, który wypracował z górą 26,6 mld przychodów z segmentu reklamowego.
więcej
|
Sławomir Gąsiorowski: z Idea Banku na prezesa Trader.com. Magdalena Wasilewska-Michalska odeszła
Sławomir Gąsiorowski objął funkcję prezesa spółki Trader.com (należącej do Agory), wydawcy serwisów ogłoszeniowych Domiporta.pl i Autotrader.pl. Poprzednio był dyrektorem marketingu w Grupie Idea Bank.
więcej
|
Wirtualna Polska na warszawskiej giełdzie trafia do indeksu mWIG40
We wtorek po zakończeniu sesji giełdowej akcje Wirtualna Polska Holding zostaną włączone do indeksu średnich spółek mWIG40. Firma jest obecna na warszawskiej giełdzie od prawie trzech lat.
więcej
|
Szef Netflixa z 24,4 mln dolarów zarobków w 2017 roku
W 2017 roku Reed Hastings, szef Netflixa otrzymał w ramach zarobków za pracę 24,4 mln dolarów. To więcej o 5 procent niż rok wcześniej. O 18 procent wzrosło wynagrodzenie Teda Sarandosa, dyrektora firmy ds. programowych, który otrzymał w ubiegłym roku 22,4 miliona dolarów.
więcej
|
Francuski rząd zapowiada skuteczną walkę z piractwem, Canal+ deklaruje współpracę
Françoise Nyssen, francuska minister kultury obiecała skuteczniejszą niż dotąd walkę z piractwem treści wideo w internecie. Według planów strony oferujące nielegalny streaming filmów z pominięciem praw autorskich mają być szybko wykrywane i na stałe blokowane. Wsparcie dla działań francuskiego rządu zadeklarowała Grupa Canal+ podkreślając, że chce aktywnie uczestniczyć we wprowadzaniu nowych rozwiązań prawnych.
więcej
|
,,The Sun" najpopularniejszym dziennikiem w Wielkiej Brytanii, wersje mobilne wygrywają z drukiem
W 2017 roku dziennik „The Sun” osiągnął ponad 33,3 mln czytelników miesięcznie w formie cyfrowej oraz drukowanej i był najpopularniejszą gazetą w Wielkiej Brytanii. Odnotował także największą liczbę odbiorców korzystających ze smartfonów. „The Guardian” był najchętniej czytany na ekranach komputerów, a największą liczbę czytelników drukowanych wydań miało „Metro”.
więcej
|
Serwis SET TV oskarżony o piractwo przez Netflixa, Amazona i hollywoodzkie studia filmowe
Firma SET Broadcast prowadząca serwis wideo SET TV została posądzona o umyślne rozpowszechnianie pirackich kopii filmów. Oskarżenia pochodzą od Netlflixa, Amazona, Disneya, Sony i innych hollywoodzkich studiów filmowych, a kwota odszkodowań może wynosić 150 tys. dolarów za każdy tytuł udostępniany ze złamaniem prawa.
więcej
|
Vice Media startuje w Indiach, będzie produkować treści dla lokalnych odbiorców
Koncern medialny Vice Media uruchomił w Indiach swój oddział. Firma zamierza produkować oryginalne treści przeznaczone dla lokalnych odbiorców za pośrednictwem platform cyfrowych, mobilnych oraz tradycyjnej telewizji. Na potrzeby Vice India będzie pracować zespół 40 dziennikarzy, wydawców i producentów, a materiały będą powstawać we współpracy z markami oraz „The Times of India”, największym dziennikiem w Indiach.
więcej
|
Ziemkiewicz, Ogórek, Terlikowski i Gadowski w akcji Ordo Iuris przeciw lewicowej cenzurze w social media (wideo)
Instytut na rzecz Kultury Prawnej Ordo Iuris ogłosił petycję do rządu pod hasłem „Internet bez lewicowej cenzury!” dotyczącą głównie platform społecznościowych na czele z Facebookiem. Petycję w krótkim materiałach wideo popierają Rafał Ziemkiewicz, Magdalena Ogórek, Tomasz Terlikowski i Witold Gadowski.
więcej
|
Historia analizy danych o klientach - droga ku sztucznej inteligencji
Analiza danych o klientach, czyli „customer analytics”, to wyrażenie powtarzane w branży jak mantra. Jeszcze kilka lat temu działy marketingu dysponowały ograniczoną ilością informacji o klientach. Informacje te były przechowywane w relacyjnych bazach danych, a ich analiza ograniczała się wyłącznie do segmentacji klientów skłonnych do zakupu produktów lub usług. Sprawy zaczęły przybierać inny obrót wraz z narodzinami inicjatyw biznesowych w sieci. W tym artykule postaramy się pokazać, jak ewoluowało podejście do analizy danych o klientach.
więcej
|
|
|