|
|
|
|
|
|
|
Braun krytykuje reformę w TVP. ,,Pozostawienie wszystkiego w jednej strukturze może rodzić konflikty, odbuduje kołchoz"
Zarząd Telewizji Polskiej wdraża kolejne etapy reformy organizacyjnej spółki, m.in. centralizację zarządzania programmingiem głównych anten i kanałów tematycznych oraz likwidację biura marketingu i promocji. - To może rodzić konflikty, niejasne relacje między jedną gigantyczną jednostką a agencjami kreacji. Od pracowników TVP wiem, że dla nich też są niejasne - krytykuje reformę Juliusz Braun, członek Rady Mediów Narodowych i były prezes TVP.
więcej
|
TVP uruchomi portal z treściami 16 oddziałów regionalnych. ,,Liczymy na współpracę z PAP-em"
W 2018 roku Ośrodek Mediów Interaktywnych TVP, zarządzany przez Kubę Sufina, uruchomi nowy portal, w którym zostaną zebrane wszystkie treści z szesnastu ośrodków regionalnych Telewizji Polskiej. Nadawca pracuje także nad nową wersją serwisu dla dzieci i rodziców Abc.tvp.pl, w którym premierowo będzie można obejrzeć animacje i programy - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Sławomir Big Music Quiz" w TVP1 ma o 430 tys. widzów mniej niż w TVP2
Prowadzony przez Sławomira Zapałę nowy program „Big Music Quiz” po trzech tygodniach emisji w piątkowym paśmie w TVP1 ogląda średnio 1,17 mln widzów. W porównaniu do odcinków emitowanych w TVP2 format stracił 430 tys. widzów.
więcej
|
,,Projekt lady 3" startuje już 21 maja, miesiąc przed mundialem
Trzeci sezon reality-show „Projekt lady”, w którym niesforne dziewczęta pod okiem perfekcyjnej Małgorzaty Rozenek-Majdan uczą się bycia damą, wystartuje już w poniedziałek 21 maja, czyli prawie miesiąc przed rozpoczęciem mistrzostw świata w piłce nożnej Rosja 2018.
więcej
|
KRRiT spotkała się z mediami w ramach obrad Okrągłego Stołu Mediów. Dołączyły WP i Kino Polska
Kolejne, już drugie spotkanie w ramach prac Okrągłego Stołu Medialnego odbyło się w Biurze Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Do grona nadawców dołączyła Telewizja WP (Grupa Wirtualna Polska) i Telewizja Kino Polska (Kino Polska TV), które nie były obecne na pierwszym posiedzeniu.
więcej
|
Marek Szkolnikowski odpowiada na pytania widzów w nowym interaktywnym cyklu
W połowie kwietnia br. Telewizja Polska rozpoczęła cykl, w którym kibice zadają pytania dyrektorowi TVP Sport Markowi Szkolnikowskiemu. Właśnie zostały zamieszczone pierwsze odpowiedzi.
więcej
|
Polsat i Polsat Sport pokażą finał Pucharu Polski
W środę, 2 maja 2018 roku odbędzie się finałowy mecz piłkarskiego Pucharu Polski. Sportowe wydarzenie na żywo pokazywać będą Polsat i Polsat Sport.
więcej
|
Za 22 mld funtów Comcast chce kupić telewizję Sky, oficjalnie przebija ofertę Foxa
Koncern Comcast wystąpił z oficjalną ofertą zakupu większościowego pakietu platformy satelitarnej Sky za kwotę 22 mld funtów. Proponowana cena jest wyższa o prawie 3 mld od proponowanej przez koncern 21st Century Fox, który jest obecnie właścicielem 31 proc. akcji Sky.
więcej
|
Piłkarski Puchar Mistrzów w Telewizji Polskiej
Telewizja Polska zakupiła prawa do transmitowania Intermational Champions Cup - przedsezonowego turnieju, w którym udział biorą m.in.: FC Barcelona, Real Madryt, Manchester United i Bayern Monachium.
więcej
|
TVP2 rozpoczyna emisję ,,La La Poland" (wideo)
Od 27 kwietnia br. na antenie TVP2 zadebiutuje nowy program satyryczny „La La Poland”. Będzie on emitowany w piątki o godz. 22.00.
więcej
|
Jesienią pierwsza produkcja tylko dla TVP VOD. ,,Krótkie formy, prawdopodobnie miniserial"
Na jesień tego roku Telewizja Polska planuje realizację pierwszej produkcji stworzonej tylko dla użytkowników TVP VOD i Strefy Abo. - Będą to krótkie formy po 8-10 minut, prawdopodobnie miniserial - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Stanecki, członek zarządu TVP.
więcej
|
Eleven Sports 4 w ofercie kilkunastu lokalnych operatorów telewizji kablowej i IPTV
W ostatnich dniach kanał Eleven Sports 4 został włączony do oferty kilkunastu lokalnych operatorów telewizji kablowej i IPTV.
więcej
|
Samsung Flip - spotkania biznesowe od nowa.
Firmowe szkolenie, spotkanie biznesowe, prezentacja nowego projektu – to tylko kilka przykładów spotkań, w których każdego dnia uczestniczy tysiące polskich pracowników biurowych. Jednymi z częstszych narzędzi wykorzystywanych w ich trakcie są flipcharty i tablice sucho ścieralne. Wykresy, kluczowe słowa i podkreślenia mają pomóc nieco zagubionym uczestnikom skupić się na przebiegu prezentacji. Jednak do obowiązków uczestników spotkań należy nie tylko aktywne w nich uczestniczenie, ale także sporządzanie notatek, które gęsto pokrywają tablice i flipcharty. Czy zatem tak prowadzone spotkania mogą być efektywne?
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Obroty firm z Klubu Producentów Reklamowych wyniosły w ubiegłym roku 260 mln zł
Z raportu Klubu Producentów Reklamowych wynika, że zrzeszone w nim domy produkcyjne osiągnęły w ubiegłym roku obroty na poziomie 260 mln zł brutto. W tym okresie przygotowały 1164 oferty przetargowe, z czego 40 proc. sfinalizowano podpisaniem umowy.
więcej
|
Play rusza z ubezpieczeniami dla graczy - ceny od 1,99 do 19,90 zł miesięcznie
Play Ubezpieczenia wprowadza pakiety dedykowane osobom grających w gry komputerowe. Oferta skierowana jest do klientów sieci (z wyłączeniem posiadaczy kart pre-paid i mixa) i obejmuje ubezpieczenia sprzętu, wirtualnych dóbr gracza czy kradzieży w uniwersum danej gry. Ceny pakietów zaczynają się 1,99 zł brutto miesięcznie.
więcej
|
Izabela Albrychiewicz liderem Wavemaker w Europie Środkowo-Wschodniej
Izabela Albrychiewicz, szefowa polskiego oddziału agencji mediowej Wavemaker (GroupM), z początkiem maja obejmie funkcję lidera agencji Wavemaker w hubie Europy Środkowo-Wschodniej. Nominacja została ogłoszona przez Ajita Verghese, global president market development.
więcej
|
Lotos z edukacyjną kampanią o wartości symboliki narodowej
Pod hasłem „Nasza historia ma dwa kolory. Nie pisz na fladze." od 2 maja wystartuje kampania społeczna zainicjowana przez Grupę Lotos, realizowana wspólnie z Narodowym Centrum Kultury oraz partnerami: programem Niepodległa, TVP i Polskim Radiem. Celem akcji jest zwiększenie świadomości wagi symboliki i barw narodowych oraz ich poprawnego wykorzystywania.
więcej
|
Agata Buzek i Jacek Braciak w kampanii Polskiego Stowarzyszenia Diabetyków
Wystartowała kampania społeczna Polskiego Stowarzyszenia Diabetyków, propagująca badania profilaktyczne pod kątem zachorowalności na cukrzycę. Główne role w spocie zagrali Agata Buzek i Jacek Braciak.
więcej
|
Dorota Mazur na czele Havas Creative Group Poland
Dorota Mazur, dotychczasowy partner zarządzający w Havas Creative Group w Polsce z końcem kwietnia br. obejmie stanowisko CEO. Będzie odpowiada za wszystkie spółki Havas Poland - Havas Warsaw, Havas Engage i Havas PR.
więcej
|
Kosmita w reklamach paliwa Efecta na stacjach Orlen (wideo)
PKN Orlen rozpoczął kampanię reklamującą nową markę paliw Efecta. Akcja jest utrzymana w formacie kreatywnym „Kierunek Orlen”. Koncern przygotował i realizuje ją wspólnie z firmami marketingowymi Publicis Poland i Mullen Lowe Media Hub.
więcej
|
Sklepy Żabka i Freshmarket będą otwarte w niedziele z zakazem handlu jako placówki DHL i Poczty Polskiej
Sklepy Żabka będą mogły być otwarte we wszystkie niedziele, ponieważ pełnią też funkcję placówek pocztowych współpracujących z Pocztą Polską i firmą kurierską DHL. Centrala spółki zaczęła przekazywać franczyzobiorcom stosowne oznaczenia do sklepów.
więcej
|
,,Jego legendarność" w reklamie piwa Prażubr (wideo)
Trwa kolejna kampania reklamująca piwo Prażubr (produkowane przez Kompanię Piwowarską), dostępne w sprzedaży od dwóch lat. Akcję przygotowały firmy marketingowe PZL, Platige Image, OTO Film, Juice Sound i Zenith.
więcej
|
Paul Polman z Unilevera z nagrodą specjalną LionHeart na tegorocznym festiwalu reklamowym Cannes Lions
Paul Polman, CEO firmy Unilever zostanie uhonorowany nagrodą LionHeart na tegorocznym festiwalu reklamowym Cannes Lions. Jest to honorowa nagroda przyznawana za wykorzystanie siły marki, która ma pozytywny wpływ na ludzi i na naszą planetę.
więcej
|
Mini to nie tylko samochody dla kobiet przekonuje kampania tej marki (wideo)
Rozpoczęła się lokalna kampania reklamowa marki samochodów Mini pod hasłem „Mini znaczy męski” przygotowana wspólnie przez dealera Mini Premium Arena w Łodzi oraz agencję Change Serviceplan (Group One). Przy kampanii pracowały też Media Ready i Initiative Media.
więcej
|
MullenLowe Group globalną agencją reklamową firmy Edgewell
Firma Edgewell Personal Care, producent i dystrybutor produktów takich marek, jak Wilkinson, Carefree, Skintimate wybrała sieć agencji MullenLowe Group do globalnej obsługi reklamowej.
więcej
|
,,Dobra Aukcja" - charytatywna akcja Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa i Przyjaciół
„Dobra Aukcja” to charytatywna akcja Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa i Przyjaciół, w ramach której można wylicytować piłkę z 1977 roku z podpisami piłkarzy grających na igrzyskach w Montrealu (1976) i na mundialu w Argentynie (1978. Za przygotowanie i realizację strategii komunikacji akcji oraz wsparcie działań event marketingowych odpowiada Walk.
więcej
|
Gang Szczurzaków - Sosnowiec odpowiada kampanią na problem grasujących gryzoni
Sosnowieckie Wodociągi wraz z Urzędem Miasta w Sosnowcu wystartowały z kampanią prewencyjno-edukacyjną pod hasłem „Gang Szczurzaków - STOP szczurom w kanalizacji miejskiej". Za koncept i realizację działań odpowiada Instytut Publico.
więcej
|
Złota statuetka Innovation Ad dla Innej Bajki - Dragon Rouge i Aybioo nagrodzone w konkursie SAR
Inna Bajka, marka zdrowego jedzenia typu „zalej i zjedz’”, wykreowana wspólnymi siłami przez firmę Aybioo Sp. z o.o. i czołową polską agencję strategiczno-brandingową Dragon Rouge, została doceniona w konkursie Innovation Ad. Misją organizowanego przez SAR konkursu jest nagradzanie najbardziej innowacyjnych projektów w obszarze marketingu - pomysłów na marki i ich komunikację, niestandardowe użycie mediów, zaskakujące aktywacje.
więcej
|
Samsung Flip - spotkania biznesowe od nowa.
Firmowe szkolenie, spotkanie biznesowe, prezentacja nowego projektu – to tylko kilka przykładów spotkań, w których każdego dnia uczestniczy tysiące polskich pracowników biurowych. Jednymi z częstszych narzędzi wykorzystywanych w ich trakcie są flipcharty i tablice sucho ścieralne. Wykresy, kluczowe słowa i podkreślenia mają pomóc nieco zagubionym uczestnikom skupić się na przebiegu prezentacji. Jednak do obowiązków uczestników spotkań należy nie tylko aktywne w nich uczestniczenie, ale także sporządzanie notatek, które gęsto pokrywają tablice i flipcharty. Czy zatem tak prowadzone spotkania mogą być efektywne?
więcej
|
|
|
Wydawcy tygodników opinii: koszty rosną mocno. ,,Gazeta Polska" podniosła cenę przy zmianie papieru na lepszy
Wzrost kosztów wydawania tytułów papierowych przy spadkach ich sprzedaży i wpływów reklamowych powoduje, że presja na podnoszenie ceny jest coraz wyższa - komentują dla Wirtualnamedia.pl przedstawiciele „Sieci”, „Newsweek Polska” i „Gazety Polskiej”. Ten ostatni tytuł podrożał niedawno, zmieniając papier z gazetowego na magazynowy.
więcej
|
Fratria: GetBack nie zapłacił za sponsorowanie Człowieka Wolności ,,Sieci", był chwalony przez rynek
Michał Karnowski i Henryk Uzdrowski z zarządu Fratrii poinformowali, że przeżywająca obecnie duże problemy finansowe spółka GetBack nie zapłaciła za to, że była partnerem gali Człowieka Wolności „Sieci”. - Firma notowana na giełdzie zgłosiła się sama, została sprawdzona - a miała wszystkie rekomendacje, nawet GW ją zachwalała - stwierdził Karnowski.
więcej
|
RMF FM i kanały TVN najbardziej opiniotwórczymi mediami w marcu, wysoko Wirtualnemedia.pl
Radio RMF FM było najbardziej opiniotwórczym medium w marcu br. - wynika z danych instytutu Monitorowania Mediów. Podium uzupełniają telewizje TVN i TVN24. W czołówce najczęściej cytowanych portali internetowych są Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Ukazał się pierwszy numer miesięcznika ,,Dworskie Życie"
„Dworskie Życie” (Wydawnictwo Bauer) - ukazujące się do tej pory jako wydanie specjalnie „Życia na Gorąco” - od 26 kwietnia staje się miesięcznikiem.
więcej
|
Karczewski nie będzie czytał ,,Faktu" po okładce nt. spływu Szydło, Gliński krytykuje dziennikarzy ,,Rzeczpospolitej", TVN i Polsatu
Marszałek Senatu Stanisław Karczewski zapowiedział, że nie będzie już czytał ani prenumerował „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska). Powód? Na okładce tabloidu znalazło się zdjęcie ze spływu flisackiego z Beatą Szydło opatrzone napisem „Szydło! Spływaj ale do roboty”. W ostatnich tygodniach dziennikarzy, m.in. z „Rzeczpospolitej”, TVN i OKO.press, krytykował wicepremier Piotr Gliński.
więcej
|
Wydawca ,,Guardiana" z niższą roczną stratą i stabilnymi przychodami
W 2017 roku Guardian News & Media (GNM), wydawca dziennika „The Guardian” i tygodnika „The Observer” zmniejszył roczną stratę do 19 mln funtów. Przychody firmy są na stabilnym poziomie, w 2017 roku osiągnęły poziom 216 mln funtów.
więcej
|
Dziennikarze ,,DGP", ,,Polityki" oraz ,,Pulsu Biznesu" w finale Nagród Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Club Polska
Właśnie ogłoszono finalistów trzeciej edycji Nagród Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Club Polska. Wśród nich znaleźli się Dziennikarze „Dziennika Gazety Prawnej”, „Polityki” oraz „Pulsu Biznesu”.
więcej
|
,,Tele Tydzień" i ,,Tele Świat" liderami wśród pism telewizyjnych, ,,Kurier TV" najbardziej w dół
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych w styczniu 2018 roku był „Tele Tydzień”. Z kolei na czele dwutygodników znalazł się „Tele Świat” - dane ZKDP pism telewizyjnych w raporcie Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Polska dalej spada w rankingu wolności prasy. ,,Media publiczne przekształcone w organ propagandy rządowej"
W tegorocznym rankingu wolności prasy, opracowanych przez Reporterów bez Granic, Polska zajęła 58. miejsce, po spadku o cztery pozycje w skali roku. Liderem zestawienia jest Norwegia przed Szwecją, Holandią i Finlandią.
więcej
|
|
|
TVP uruchomi portal z treściami 16 oddziałów regionalnych. ,,Liczymy na współpracę z PAP-em"
W 2018 roku Ośrodek Mediów Interaktywnych TVP, zarządzany przez Kubę Sufina, uruchomi nowy portal, w którym zostaną zebrane wszystkie treści z szesnastu ośrodków regionalnych Telewizji Polskiej. Nadawca pracuje także nad nową wersją serwisu dla dzieci i rodziców Abc.tvp.pl, w którym premierowo będzie można obejrzeć animacje i programy - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Wirtualna Polska wypłaci 27,8 mln zł dywidendy, po 3,6 mln zł dla Świderskiego, Brańskiego i Sieroty
Walne zgromadzenie akcjonariuszy Wirtualna Polska Holding przyjęło uchwałę o wypłaceniu w lipcu 27,78 mln zł w dywidendzie, po 96 groszy na akcję. Główni akcjonariusze i członkowie zarządu firmy - Jacek Świderski, Michał Brański i Krzysztof Sierota - dostaną po 3,63 mln zł.
więcej
|
Facebook z 2,2 mld użytkowników. W górę przychód i zysk, mimo afery z Cambridge Analytica
Afera Cambridge Analytica i wyciek danych użytkowników jak na razie nie zaszkodziły wynikom Facebooka. W I kwartale 2018 roku zanotował on wzrost zarówno jeśli chodzi o finanse, jak i popularność.
więcej
|
Twitter ze wzrostem przychodu i zysku, 336 mln użytkowników. Serwis szykuje się na RODO
W I kwartale 2018 roku Twitter zanotował przychód wyższy rok do roku o 21 proc., a także drugi z rzędu zysk netto. Z portalu korzysta na całym świecie 336 milionów użytkowników miesięcznie.
więcej
|
Nowy Gmail z dodatkowymi opcjami obsługi e-maili, przypomnieniami o odpowiedziach i ochroną prywatności
Google zaprezentował nową odsłonę usługi pocztowej Gmail. Wśród nowości w bieżącej wersji znalazła się m.in. wygodniejsza obsługa wiadomości z podglądem załączników, funkcja przypominania o odpowiedziach na odebrane e-maile oraz opcja blokowania zapisu czy drukowania wysłanych wiadomość. Według informacji Wirtualnemedia.pl w Polsce wszyscy użytkownicy Gmaila mają zobaczyć nową wersję w ciągu najbliższych trzech dni.
więcej
|
WhatsApp zablokuje dostęp do aplikacji użytkownikom poniżej 16 lat
Facebook zapowiedział, że w należącym do niego komunikatorze WhatsApp po wejściu przepisów RODO (GDPR) zablokuje dostęp do aplikacji użytkownikom, którzy nie ukończyli 16 lat. Podobne zmiany mogą w przyszłości dotyczyć także kont na Facebooku.
więcej
|
Instagram pozwala na pobranie wszystkich danych z własnego konta
Użytkownicy Instagrama mogą pobrać wszystkie dane ze swoich kont, które serwis przechowuje na serwerach.
więcej
|
IAB podaje specyfikacje techniczne dla wydawców dot. RODO
IAB Europe i IAB Tech Lab po 30-dniowych konsultacjach publicznych opublikowały specyfikacje techniczne dla Transparency & Consent Framework. Mają one ułatwiać wydawcom internetowym dostosowanie się do RODO.
więcej
|
WiFi przyspieszy do 1 terabita na sekundę. Przyszłością komunikacji radiowej jest wielodostępowość
Coraz bardziej rozwija się komunikacja poprzez światło. Technologia LiFi wciąż wymaga dopracowania, ale tempo wzrostu tego rynku sugeruje, że to będzie przyszłość komunikacji. Wi-Fi pozostanie jednak kluczową technologią transferu danych w najbliższych latach. Na standardyzację czekają już sieci, których przepustowość sięga nawet 1 Tb/s. Obecny standard 802.11ac pozwala transmitować dane z prędkością 1 Gb/s. Przyszłością Wi-Fi jest wielodostępowość sieci, która pozwoli na powszechny dostęp do internetu. Dostępność sieci jest kluczowa w dobie technologii 5G, Internetu rzeczy i Przemysłu 4.0.
więcej
|
Interia udostępniła darmową aplikację Quizeirro na Androida (wideo)
Interia przygotowała darmową aplikację mobilną Quizeirro oferującą testy o różnej tematyce. Aplikacja jest dostępna na urządzenia z systemem Android.
więcej
|
Samsung Flip - spotkania biznesowe od nowa.
Firmowe szkolenie, spotkanie biznesowe, prezentacja nowego projektu – to tylko kilka przykładów spotkań, w których każdego dnia uczestniczy tysiące polskich pracowników biurowych. Jednymi z częstszych narzędzi wykorzystywanych w ich trakcie są flipcharty i tablice sucho ścieralne. Wykresy, kluczowe słowa i podkreślenia mają pomóc nieco zagubionym uczestnikom skupić się na przebiegu prezentacji. Jednak do obowiązków uczestników spotkań należy nie tylko aktywne w nich uczestniczenie, ale także sporządzanie notatek, które gęsto pokrywają tablice i flipcharty. Czy zatem tak prowadzone spotkania mogą być efektywne?
więcej
|
|
|