Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 28 Maja 2018
 
 
 
KRRiT chce oddać zarząd nad pomiarem mediów w ręce rynku
 
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji proponuje, by zarządzaniem nowym badaniem oglądalności telewizji i słuchalności radia w Polsce zajęła się nowa jednostka - Joint Industry Committee (JIC). Polski JIC miałyby zrzeszać agencje badawcze, domy mediowe, media i marketerów. KRRiT chce w ten sposób przekazać zarząd nad pomiarem mediów uczestnikom rynku, sobie pozostawiając rolę nadzorczą. Nowe badanie ma być gotowe w perspektywie dwóch lat. więcej
 
 
Coraz większa konsolidacja rynku telewizyjnego. ,,nc+ i Eurosport straciły swoją mocną pozycję"
 
Telewizja Polsat za 38 mln euro kupi większościowy pakiet udziałów w Eleven Sports Network. Eksperci oceniają tę transakcję jako przejaw coraz większej konsolidacji rynku. Według nich mali gracze nie mają w tej chwili szans w walce o prawa do transmisji największych imprez sportowych. więcej
 
 
Opozycja nie bojkotuje całej TVP Info, tylko Rachonia i ,,Woronicza 17". ,,Jest rzecznikiem partii rządzącej"
 
W zeszłym tygodniu zebrał się Zarząd Krajowy Platformy Obywatelskiej, ale wbrew zapowiedziom nie zajmowano się potencjalnym bojkotem programów informacyjnych i publicystycznych TVP Info. - Utrzymujemy porozumienie z Nowoczesną i PSL w kwestii „Woronicza 17” i redaktora Rachonia, on nie ukrywa, że jest rzecznikiem partii rządzącej - wyjaśnia Wirtualnemedia.pl Jan Grabiec, rzecznik klubu PO. więcej
 
 
RODO ciągnie w dół przychody wydawców w segmencie programmatic, spadki o 25 do 40 procent
 
Wkrótce po wejściu w życie nowych przepisów RODO przychody wielu wydawców sprzedających reklamy w systemie programatycznym zmniejszyły się o 25-40 procent - wynika z nieoficjalnych informacji. W największym stopniu konsekwencje unijnych regulacji dotknęły media z USA, które przejściowo zawiesiły emisję reklam programmatic dla odbiorców w krajach UE. - Poczujemy to może wkrótce wszyscy przy zwolnieniach grupowych w naszych firmach - alarmuje Marcin Gadziński, dyrektor zarządzający Grupy Gazeta.pl. więcej
 
 
Odejście Piaseckiego początkiem zmian w Radiu ZET? (opinie)
 
Odejście Konrada Piaseckiego jest kolosalną stratą dla Radia ZET. Prowadzenie rozmów w tej rozgłośni daje bardzo prestiżową pozycję, więc na pewno kierownictwo kogoś znajdzie. Ale z drugiej strony nowy właściciel Czech Media Invest ma teraz czysty grunt i na tym gruncie może zbudować nowe radio, bardziej pasujące do jego koncepcji - odejście Konrada Piaseckiego oceniają Tomasz Machała, Bartosz Węglarczyk i Jerzy Sosnowski. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Polsat za 38 mln euro kupi większościowy pakiet Eleven Sports Network. ,,Potencjał dalszego dynamicznego rozwoju" więcej
 
Ponad 2 mln widzów pierwszego sezonu serialu ,,Korona królów". Po wakacjach nowe odcinki więcej
 
mBank zmienia wygląd serwisu transakcyjnego - mieszane opinie ekspertów. "Wzór dla innych banków", "grafik czegoś zapomniał" więcej
 
Netflix kupił prawa do polskiego serialu ,,Ultraviolet" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
INŻYNIER WOZU SATELITARNEGO Telewizja Polsat
Reżyser /Realizator B3 Films
Social Planner Starcom
ACCOUNT MANAGER (Branża: FMCG, Pharma, Beauty, Parenting) Grupa ZPR Media
PHP Backend Engineer SOLVEN FINANCE
Web Designer Displate
Publisher Development Manager Grupa ZPR Media
FOTOGRAF GPD FILM STUDIO
Dyrektor Finansowy SOLVEN FINANCE
Marketing Specialist SOLVEN FINANCE
Marketing - Specjalista SEM Comarch
DIGITAL SALES MANAGER HTTPOOL Polska
Foto producent GPD
Specjalista ds. Obsługi Klienta w języku niemieckim i angielskim upday
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Coraz większa konsolidacja rynku telewizyjnego. ,,nc+ i Eurosport straciły swoją mocną pozycję"

Telewizja Polsat za 38 mln euro kupi większościowy pakiet udziałów w Eleven Sports Network. Eksperci oceniają tę transakcję jako przejaw coraz większej konsolidacji rynku. Według nich mali gracze nie mają w tej chwili szans w walce o prawa do transmisji największych imprez sportowych. więcej

Opozycja nie bojkotuje całej TVP Info, tylko Rachonia i ,,Woronicza 17". ,,Jest rzecznikiem partii rządzącej"

W zeszłym tygodniu zebrał się Zarząd Krajowy Platformy Obywatelskiej, ale wbrew zapowiedziom nie zajmowano się potencjalnym bojkotem programów informacyjnych i publicystycznych TVP Info. - Utrzymujemy porozumienie z Nowoczesną i PSL w kwestii „Woronicza 17” i redaktora Rachonia, on nie ukrywa, że jest rzecznikiem partii rządzącej - wyjaśnia Wirtualnemedia.pl Jan Grabiec, rzecznik klubu PO. więcej

,,Kossakowski. Wtajemniczenie 2" jesienią w TTV. Zdjęcia w Azji i Afryce

Wiosenna nowość stacji TTV „Kossakowski. Wtajemniczenie” doczeka się kontynuacji, drugi sezon widzowie obejrzą już jesienią br. - Pójdziemy o krok dalej. Tym razem Przemek wyruszy do Azji i Afryki - zdradza portalowi Wirtualnemedia.pl Lidia Kazen, dyrektor programowa TTV. więcej

KRRiT ujawniła wysokość opłat abonamentowych w 2019 roku

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji poinformowała o wysokości abonamentu radiowo-telewizyjnego w 2019 roku. Ceny mają pozostać na niezmienionym poziomie względem 2018 roku. więcej

,,Kuchenne rewolucje 17" hitem TVN, wygrały z konkurencją. 29,97 mln zł z reklam

Najnowszy sezon „Kuchennych rewolucji” Magdy Gessler gromadził 2,42 mln widzów. Reality-show dało TVN pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 29,97 mln zł. więcej

760 tys. widzów ,,Magazynu 997". TVP1 wiceliderem rynku

Nowy program „Magazynu 997” oglądało średnio 760 tys. widzów. TVP1 w czasie emisji misyjnej audycji zajęła drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 1,06 mln zł. więcej

910 tys. widzów ,,Wyjdź za mnie". Polsat zarobił z reklam 12,23 mln zł

Nowy program „Wyjdź za mnie” gromadził średnio 909 tys. widzów. Polsat w czasie nadawania nowego reality-show zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym w 4+ i drugie w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 12,23 mln zł. więcej

Teleturniej ,,Milionerzy" stracił 360 tys. widzów. Jesienią kolejna edycja

Wiosenne odcinki „Milionerów” oglądało średnio 1,99 mln osób, o 360 tys. widzów mniej niż rok temu. TVN w czasie emisji teleturnieju zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 63,06 mln zł. Nowe odcinki produkcji stacja pokaże w jesiennej ramówce - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Lombard. Życie pod zastaw 2" hitem TV Puls. Jesienią kolejna edycja

Drugi sezon serialu Telewizji Puls „Lombard. Życie pod zastaw” oglądało średnio 747 tys. widzów, o 413 tys. osób więcej niż pierwsza edycja pokazywana jesienią ub.r. Wpływy reklamowe wyniosły 6,57 mln zł. Nowe odcinki produkcji stacja pokaże w jesiennej ramówce - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Mali Szefowie by MasterChef Junior" - nowy internetowy projekt TVN

W poniedziałek, 28 maja br. odbędzie się premiera digitalowego spin-off’a dziecięcego programu kulinarnego „Mali Szefowie by MasterChef Junior”. Produkcję będzie można zobaczyć na stronie tvn.pl oraz dostępnym na You Tubie kanale TVN Foodie. więcej

Polsat najlepiej ocenianą stacją wśród Polaków, rośnie krytycyzm wobec Polskiego Radia

Z najnowszych badań CBOS wynika, że siedmiu na dziesięciu Polaków pozytywnie ocenia stację Polsat, dwie trzecie - TVN, a niecałe 60 proc. chwali TVP. Jeśli chodzi o stacje radiowe, lepiej oceniani są najwięksi nadawcy komercyjni - RMF FM i Radio Zet - niż publiczne Polskie Radio. więcej

ATM Grupa wypłaci 0,22 zł dywidendy na akcję

Zarząd ATM Grupy poinformował, że akcjonariusze zdecydowali o wypłacie dywidendy – łącznie 18 mln 546 tys. złotych w cenie 0,22 zł za akcję. więcej

Poranne rozmowy i podsumowanie tygodnia w TVN24 mogą zmienić nazwę i formułę. Od września przejmuje je Piasecki

Do wakacji odchodzący z TVN24 Bogdan Rymanowski będzie prowadził „Jeden na jeden” i „Kawę na ławę”, a od września te pasma przejmie Konrad Piasecki. Możliwe, że będą to nowe programy z odświeżonymi formułami - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

TVP Info i Polsat News zyskują w internecie. W dół TVN24 BiS, TV Republika i Superstacja

Wśród telewizyjnych stacji informacyjnych zdecydowanie najpopularniejszy serwis internetowy ma TVN24. W skali roku spore wzrosty odwiedzalności osiągnęły witryny TVP Info i Polsat News, a duże spadki zanotowały strony TVN24 BiS, Telewizji Republika i Superstacji. więcej

Premier Mateusz Morawiecki nie ogląda telewizji. ,,To co tam pokazują, to nie zawsze jest prawda"

- Nie oglądam telewizji od PRL, bo to co tam pokazują, to nie zawsze jest prawda - miał powiedzieć premier Mateusz Morawiecki podczas wizyty w Radomiu. Kilka dni później na spotkaniu z mieszkańcami Bystrzycy Kłodzkiej o mediach nieprzychylnych partii rządzącej dodał jeszcze: „Pożal się Boże z ich neutralnością”. więcej

TVP1 i Canal+ pokażą finałowy mecz Ligi Mistrzów

W sobotę w Kijowie odbędzie się finałowy mecz Ligi Mistrzów, w którym zmierzą się Real Madryt z Liverpoolem FC. Sportowe wydarzenie będzie można oglądać w Canal+ i TVP1. więcej

Samsung Flip - spotkania biznesowe od nowa.

Firmowe szkolenie, spotkanie biznesowe, prezentacja nowego projektu – to tylko kilka przykładów spotkań, w których każdego dnia uczestniczy tysiące polskich pracowników biurowych. Jednymi z częstszych narzędzi wykorzystywanych w ich trakcie są flipcharty i tablice sucho ścieralne. Wykresy, kluczowe słowa i podkreślenia mają pomóc nieco zagubionym uczestnikom skupić się na przebiegu prezentacji. Jednak do obowiązków uczestników spotkań należy nie tylko aktywne w nich uczestniczenie, ale także sporządzanie notatek, które gęsto pokrywają tablice i flipcharty. Czy zatem tak prowadzone spotkania mogą być efektywne? więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
KRRiT chce oddać zarząd nad pomiarem mediów w ręce rynku

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji proponuje, by zarządzaniem nowym badaniem oglądalności telewizji i słuchalności radia w Polsce zajęła się nowa jednostka - Joint Industry Committee (JIC). Polski JIC miałyby zrzeszać agencje badawcze, domy mediowe, media i marketerów. KRRiT chce w ten sposób przekazać zarząd nad pomiarem mediów uczestnikom rynku, sobie pozostawiając rolę nadzorczą. Nowe badanie ma być gotowe w perspektywie dwóch lat. więcej

 
Odejście Piaseckiego początkiem zmian w Radiu ZET? (opinie)

Odejście Konrada Piaseckiego jest kolosalną stratą dla Radia ZET. Prowadzenie rozmów w tej rozgłośni daje bardzo prestiżową pozycję, więc na pewno kierownictwo kogoś znajdzie. Ale z drugiej strony nowy właściciel Czech Media Invest ma teraz czysty grunt i na tym gruncie może zbudować nowe radio, bardziej pasujące do jego koncepcji - odejście Konrada Piaseckiego oceniają Tomasz Machała, Bartosz Węglarczyk i Jerzy Sosnowski. więcej

 
KRRiT ujawniła wysokość opłat abonamentowych w 2019 roku

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji poinformowała o wysokości abonamentu radiowo-telewizyjnego w 2019 roku. Ceny mają pozostać na niezmienionym poziomie względem 2018 roku. więcej

 
RMF FM liderem słuchalności w nocy, Eska wyprzedziła Radio ZET

Najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową w godzinach nocnych (22.00.00 - 04.59.59) w okresie od lutego do kwietnia br. było RMF FM. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła Eska, która awansowała na drugie miejsce. Z kolei najwięcej straciła Jedynka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Polsat najlepiej ocenianą stacją wśród Polaków, rośnie krytycyzm wobec Polskiego Radia

Z najnowszych badań CBOS wynika, że siedmiu na dziesięciu Polaków pozytywnie ocenia stację Polsat, dwie trzecie - TVN, a niecałe 60 proc. chwali TVP. Jeśli chodzi o stacje radiowe, lepiej oceniani są najwięksi nadawcy komercyjni - RMF FM i Radio Zet - niż publiczne Polskie Radio. więcej

 
KRRiT zorganizowała przetarg na monitoring mediów publicznych. Zgłosił się tylko Uniwersytet Papieski

Do przetargu na monitoring mediów publicznych zlecony przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji zgłosił się tylko Uniwersytet Papieski. Zaproponował jednak wyższą cenę, niż miała zamiar przeznaczyć na ten cele Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. więcej

 
RMF FM na czele słuchalności w Łodzi. Eska wyprzedziła Trójkę i Radio ZET

Najchętniej słuchaną stacją radiową w Łodzi w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br. było RMF FM. W czołówce znalazły się jeszcze takie anteny, jak: Eska i Radio ZET - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Mediacap szuka inwestora dla Grupy S/F

Holding marketingowo-badawczy Mediacap rozpoczął przeglądu rynku pod kątem znalezienia partnera kapitałowego do skalowania działalności Grupy S/F. Prowadzi go jedna z firm audytorskich. więcej

Tauron unieważnił przetarg na obsługę mediową i rozpisał go na nowo

Spółka Tauron Sprzedaż unieważnił przetarg na planowanie i zakup mediów 22 maja br., a trzy dni później ogłosił go na nowo. O budżet w wysokości 12,3 mln zł walczyły Starcom (Publicis Media), ClickAd i Media Group. więcej

16,3 mln zł wyda Urząd Transportu Kolejowego na kampanię ,,Kolejowe ABC"

Urząd Transportu Kolejowego planuje społeczną kampanię informacyjno-edukacyjną w ramach projektu „Kampania Kolejowe ABC”. Chce na nią przeznaczyć 16,3 mln zł netto. więcej

Radosław Kotarski o piłkarskim talencie w reklamie pożyczki w Banku Millennium (wideo)

W kolejnej kampanii Banku Millennium z udziałem youtubera Radosława Kotarskiego reklamowana jest pożyczka gotówkowa. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiadają firmy marketingowe Change Serviceplan, Initiative Media i Isobar Poland. więcej

Zakład naprawy laptopów w reklamach RTV Euro AGD (wideo)

Sieć elektromarketów RTV Euro AGD zaczęła kampanię reklamującą ofertę laptopów. Akcja jest oparta na spotach rozgrywających się w zakładzie naprawy laptopów. więcej

Stokrotka promuje własne świeżo wypiekane pieczywo (wideo)

Pod hasłem „Pieczywo ze świeżego ciasta prosto z pieca” ruszyła telewizyjna kampania reklamowa sieci sklepów Stokrotka. więcej

Cristiano Ronaldo nadal z Herbalife

Firma Herbalife podpisała nową umowę z Cristiano Ronaldo, piłkarzem reprezentacji Portugalii i klubu Real Madryt. Kontrakt obowiązuje do 2021 roku. więcej

Rusza loteria "Mistrzowska rozgrzewka z Sokołowem!"

Sokół startuje z loterią konsumencką, w której nagrodami głównymi są telewizory Samsung. Za przeprowadzenie akcji odpowiada agencja Unique One. więcej

"Tysiąc emocji, jedna twarz" - rusza kampania kosmetyków Hydra Vegetal od Yves Roche

W internecie trwa kampania linii kosmetyków do pielęgnacji Hydra Vegetal, marki sieci drogerii Yves Rocher. Działania realizuje, w wyniku wygranego przetargu, agencja Digital Kingdom. więcej

MPM promuje markę Sam Cook w internecie

Wystartowała digitalowa kampania marki AGD Sam Cook, należącej do MPM. Akcję przygotowały Gorilla Agency, Veneo i PR Hub. więcej

Samsung Flip - spotkania biznesowe od nowa.

Firmowe szkolenie, spotkanie biznesowe, prezentacja nowego projektu – to tylko kilka przykładów spotkań, w których każdego dnia uczestniczy tysiące polskich pracowników biurowych. Jednymi z częstszych narzędzi wykorzystywanych w ich trakcie są flipcharty i tablice sucho ścieralne. Wykresy, kluczowe słowa i podkreślenia mają pomóc nieco zagubionym uczestnikom skupić się na przebiegu prezentacji. Jednak do obowiązków uczestników spotkań należy nie tylko aktywne w nich uczestniczenie, ale także sporządzanie notatek, które gęsto pokrywają tablice i flipcharty. Czy zatem tak prowadzone spotkania mogą być efektywne? więcej

 
 
 
PRASA
 
Polska Agencja Prasowa miała 3,2 mln zł straty w 2017 roku. Wzrosła liczba zatrudnionych

Polska Agencja Prasowa miała 3,2 mln zł straty netto w 2017 roku -  wynika ze sprawozdania, które wpłynęło do Rady Mediów Narodowych W ubiegłym roku wzrosła liczba zatrudnionych: w sumie to 411 osób, w tym 277 to dziennikarze. Jednocześnie zwolniono 49 reporterów, a zatrudniono 91. więcej

Dziennikarzom ,,Gazety Wyborczej" i Sport.pl odmówiono akredytacji na Narodową Galę Boksu, bo są z Agory

Akredytacji na piątkową Narodową Galę Boksu - organizowaną przez firmę związaną z Marcinem Najmanem, a transmitowaną w TVP Sport i TVP1 - nie dostali dziennikarze „Gazety Wyborczej” i Sport.pl (oba tytuły należą do Agory). - Następnym razem na imprezę Najmana wyślę konia, żeby się uśmiał - skomentował Radosław Leniarski, szef działu sportowego „GW”. - No to my nie ten, z Agorą nie ten, no nie za bardzo - zrelacjonował wypowiedzi organizatorów Antoni Partum ze Sport.pl. więcej

,,Świat Wiedzy" na czele pism popularnonaukowych w lutym, a ,,W Sieci Historii" - historycznych

W lutym br. liderem sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Z kolei wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Anne Applebaum wybrana Człowiekiem Roku ,,Gazety Wyborczej", liderzy WOŚP i Obywateli RP nagrodzeni przez czytelników

Dziennikarka i autorka książek Anne Applebaum jest laureatką tytułu Człowiek Roku 2017 „Gazety Wyborczej”. Wyróżnienie wręczono w piątek 25 maja br. podczas uroczystej gali z okazji 29. urodzin dziennika. Z kolei czytelnicy zdecydowali, że Ludźmi Roku 2017 są m.in. twórca Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Jurek Owsiak oraz Paweł Kasprzak, lider ruchu Obywatele RP. więcej

 
 
 
INTERNET
 
RODO ciągnie w dół przychody wydawców w segmencie programmatic, spadki o 25 do 40 procent

Wkrótce po wejściu w życie nowych przepisów RODO przychody wielu wydawców sprzedających reklamy w systemie programatycznym zmniejszyły się o 25-40 procent - wynika z nieoficjalnych informacji. W największym stopniu konsekwencje unijnych regulacji dotknęły media z USA, które przejściowo zawiesiły emisję reklam programmatic dla odbiorców w krajach UE. - Poczujemy to może wkrótce wszyscy przy zwolnieniach grupowych w naszych firmach - alarmuje Marcin Gadziński, dyrektor zarządzający Grupy Gazeta.pl. więcej

Maciej Nowak prezesem zarządu Goldenline

Maciej Nowak objął stanowisko prezesa zarządu Goldenline. Ostatnio był szefem e-commerce w Agorze. więcej

,,Mali Szefowie by MasterChef Junior" - nowy internetowy projekt TVN

W poniedziałek, 28 maja br. odbędzie się premiera digitalowego spin-off’a dziecięcego programu kulinarnego „Mali Szefowie by MasterChef Junior”. Produkcję będzie można zobaczyć na stronie tvn.pl oraz dostępnym na You Tubie kanale TVN Foodie. więcej

Po wejściu RODO Facebook i Google pozwane o 7,6 mld euro za niedozwolone praktyki

Organizacja non-profit noyb.eu oskarżyła Facebook i Google, że po wejściu w życie przepisów RODO ich serwisy wymuszają na użytkownikach zgody na akceptację przetwarzania danych strasząc zablokowaniem dostępu do usług. Zdaniem oskarżycieli taka praktyka to zaprzeczenie ducha RODO, a Facebook i Google powinny zapłacić kary w łącznej wysokości 7,6 mld euro. więcej

Mark Zuckerberg: zasady z RODO wprowadzimy na Facebooku globalnie, użytkownicy będą mogli odwoływać się od usunięcia treści

- Od dłuższego czasu pracowaliśmy z wieloma osobami, żeby mieć pewność, że przestrzegamy dodatkowych zasad wprowadzany przez RODO. Po tym jak zrobiliśmy to w Europie, chcemy, żeby wszyscy użytkownicy mieli tak dużą kontrolę nad swoimi danymi - zapowiedział szef Facebooka Mark Zuckerberg. Dodał, że portal pracuje nad mechanizmem odwołań do decyzji o usuwaniu nieodpowiednich treści z portalu. więcej

PayPal będzie współdziałać z Google Pay, pozwoli na płatności w Gmailu i YouTube

Platforma PayPal nawiązała ścisłą współpracę z Google, dzięki której użytkownicy otrzymają dodatkowe możliwości realizowania płatności w internecie. Integracja konta PayPal z systemem Google Pay pozwoli na szybkie finalizowanie transakcji w serwisach Google, takich jak Gmail czy YouTube. Wprowadzenie nowego rozwiązania przewidziano na II połowę 2018 roku. więcej

Michał Kołodziejczyk poprowadzi w WP mundialowy program ,,Prosto z mistrzostw", wśród ekspertów Jacek Gmoch i Radosław Majdan

Podczas Mistrzostw Świata w piłce nożnej Telewizja WP pokaże nowy program na żywo. Produkcja „Prosto z mistrzostw” będzie emitowana zarówno w stacji telewizyjnej WP, jak i na stronie głównej portalu. W programie pojawią się eksperci, w tym Radosław Majdan, Jacek Gmoch i Cezary Kucharski, a poprowadzi go m.in. Michał Kołodziejczyk.   więcej

Michał Szafrański: zdrowe relacje to fundament robienia interesów (wywiad)

Zaufanie to motyw przewodni najnowszej książki Michała Szafrańskiego, twórcy bloga Jak Oszczędzać Pieniądze. W wywiadzie dla portalu Wirtualnemedia.pl rozmawiamy z nim o jego najmłodszym "dziecku" - "Zaufanie, czyli waluta przyszłości". - Interesy najchętniej robimy z tymi, z którymi się lubimy. Nie ma tego lubienia bez wcześniejszej budowy zdrowych relacji. A jeśli się już lubimy, to najlepsze interesy robimy niejako mimochodem, bo po prostu wzajemnie chcemy sobie pomóc - mówi nam Szafrański. więcej

TVP Info i Polsat News zyskują w internecie. W dół TVN24 BiS, TV Republika i Superstacja

Wśród telewizyjnych stacji informacyjnych zdecydowanie najpopularniejszy serwis internetowy ma TVN24. W skali roku spore wzrosty odwiedzalności osiągnęły witryny TVP Info i Polsat News, a duże spadki zanotowały strony TVN24 BiS, Telewizji Republika i Superstacji. więcej

Po wejściu RODO strony amerykańskich mediów niedostępne dla Europejczyków, blokady na ,,LA Times" i ,,Chicago Tribune"

Po wejściu w życie unijnej dyrektywy RODO o ochronie danych osobowych część internetowych stron amerykańskich wydawców stała się niedostępna dla czytelników w Europie. Wśród nich są m.in. serwisy „LA Times” i „Chicago Tribune”, z kolei „Washington Post” czy „Time” wymagają od europejskich użytkowników zgodny na akceptację regulaminu dotyczącego wykorzystania ich danych. więcej

Pornhub uruchamia własną sieć VPN

Serwis erotyczny Pornhub uruchomił własną sieć VPN z darmową i nieograniczoną przepustowością. Nowość portalu ma służyć szczególnie użytkownikom, którzy chcą anonimowo przesyłać dane bez ich zapisywania i zbierania w przeglądarkach. więcej

Samsung Flip - spotkania biznesowe od nowa.

Firmowe szkolenie, spotkanie biznesowe, prezentacja nowego projektu – to tylko kilka przykładów spotkań, w których każdego dnia uczestniczy tysiące polskich pracowników biurowych. Jednymi z częstszych narzędzi wykorzystywanych w ich trakcie są flipcharty i tablice sucho ścieralne. Wykresy, kluczowe słowa i podkreślenia mają pomóc nieco zagubionym uczestnikom skupić się na przebiegu prezentacji. Jednak do obowiązków uczestników spotkań należy nie tylko aktywne w nich uczestniczenie, ale także sporządzanie notatek, które gęsto pokrywają tablice i flipcharty. Czy zatem tak prowadzone spotkania mogą być efektywne? więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
KRRiT chce oddać zarząd nad pomiarem mediów w ręce rynku

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji proponuje, by zarządzaniem nowym badaniem oglądalności telewizji i słuchalności radia w Polsce zajęła się nowa jednostka - Joint Industry Committee (JIC). Polski JIC miałyby zrzeszać agencje badawcze, domy mediowe, media i marketerów. KRRiT chce w ten sposób przekazać zarząd nad pomiarem mediów uczestnikom rynku, sobie pozostawiając rolę nadzorczą. Nowe badanie ma być gotowe w perspektywie dwóch lat. więcej

Biedronka i Lidl z najbardziej lojalnymi klientami

Sieci sklepów Biedronka i Lidl uzyskały najwyższy wskaźnik rekomendacji Net Promoter Score (NPS) dla sieci handlowych, określający stopień lojalności klientów -  wynika z badania GfK Shopping Monitor 2018. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Jaguar Land Rover restrukturyzuje marketing, sprzedaż, usługi i PR

Firma motoryzacyjna Jaguar Land Rover rozpoczyna restrukturyzację funkcji marketingowych, sprzedażowych, usługowych i PR. Zmiany mają pomóc w sprostaniu zmieniającym się potrzebom jej globalnych klientów. więcej

Igor Janke chce przeprosin od Sławomira Neumanna za słowa o interwencji u Kornela Morawieckiego ws. GetBacku

Poseł PO Sławomir Neumann stwierdził, że Igor Janke z agencji Bridge obsługującej m.in. GetBack prosił Kornela Morawieckiego, żeby zainteresował premiera Mateusza Morawieckiego problemami GetBacku. - To kłamstwo. Nie rozmawiałem nigdy z Kornelem Morawieckim w sprawie GetBack - stwierdził Janke, zapowiadając kroki prawne wobec Neumanna. więcej

LoveBrands Relations wygrała przetarg na obsługę marki Danonki

LoveBrands Relations wygrała przetarg na obsługę komunikacyjną marki Danonki, należącej do koncernu Danone. więcej

Ewa Sadowska odchodzi z UPC Polska

Po prawie ośmiu latach pracy z UPC Polska żegna się Ewa Sadowska, która ostatnio była szefową działań CSR i brand PR w Europie Środkowo-Wschodniej. Wcześniej pracowała m.in. w Euro RSCG Sensors i Pandora Jewelry. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Sąd: Samsung skopiował rozwiązania Apple, musi zapłacić 539 mln dolarów
Plus wprowadza dodatkowe opłaty roamingowe w abonamencie i usługach na kartę, 0,07 zł dopłaty za minutę wykonanego połączenia
"Dla Kibica" i "Dla Kinomaniaka" - nowe pakiety z TV w ofercie Netii
 
 
 
GOSPODARKA
 
GfK: handel detaliczny w Europie w tym roku o 2,1 proc. wyższy
Bezrobocie w Polsce spada, ale liczba aktywnych zawodowo maleje
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
,,Kraina bezprawia 3" w AMC
John Malkovich zagra w "The ABC Murders", nowej produkcji BBC. Będzie detektywem Poirot
"Szukaj w snach" - kołysanki Natalii Kukulskiej i Marka Napiórkowskiego (wideo)
Anne Hathaway zagra w filmie "The Last Thing He Wanted"
Jake Gyllenhaal i Carey Mulligan w filmie "Wildlife"
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj