|
|
|
|
|
|
|
Coraz większa konsolidacja rynku telewizyjnego. ,,nc+ i Eurosport straciły swoją mocną pozycję"
Telewizja Polsat za 38 mln euro kupi większościowy pakiet udziałów w Eleven Sports Network. Eksperci oceniają tę transakcję jako przejaw coraz większej konsolidacji rynku. Według nich mali gracze nie mają w tej chwili szans w walce o prawa do transmisji największych imprez sportowych.
więcej
|
Opozycja nie bojkotuje całej TVP Info, tylko Rachonia i ,,Woronicza 17". ,,Jest rzecznikiem partii rządzącej"
W zeszłym tygodniu zebrał się Zarząd Krajowy Platformy Obywatelskiej, ale wbrew zapowiedziom nie zajmowano się potencjalnym bojkotem programów informacyjnych i publicystycznych TVP Info. - Utrzymujemy porozumienie z Nowoczesną i PSL w kwestii „Woronicza 17” i redaktora Rachonia, on nie ukrywa, że jest rzecznikiem partii rządzącej - wyjaśnia Wirtualnemedia.pl Jan Grabiec, rzecznik klubu PO.
więcej
|
,,Kossakowski. Wtajemniczenie 2" jesienią w TTV. Zdjęcia w Azji i Afryce
Wiosenna nowość stacji TTV „Kossakowski. Wtajemniczenie” doczeka się kontynuacji, drugi sezon widzowie obejrzą już jesienią br. - Pójdziemy o krok dalej. Tym razem Przemek wyruszy do Azji i Afryki - zdradza portalowi Wirtualnemedia.pl Lidia Kazen, dyrektor programowa TTV.
więcej
|
KRRiT ujawniła wysokość opłat abonamentowych w 2019 roku
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji poinformowała o wysokości abonamentu radiowo-telewizyjnego w 2019 roku. Ceny mają pozostać na niezmienionym poziomie względem 2018 roku.
więcej
|
,,Kuchenne rewolucje 17" hitem TVN, wygrały z konkurencją. 29,97 mln zł z reklam
Najnowszy sezon „Kuchennych rewolucji” Magdy Gessler gromadził 2,42 mln widzów. Reality-show dało TVN pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 29,97 mln zł.
więcej
|
760 tys. widzów ,,Magazynu 997". TVP1 wiceliderem rynku
Nowy program „Magazynu 997” oglądało średnio 760 tys. widzów. TVP1 w czasie emisji misyjnej audycji zajęła drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 1,06 mln zł.
więcej
|
910 tys. widzów ,,Wyjdź za mnie". Polsat zarobił z reklam 12,23 mln zł
Nowy program „Wyjdź za mnie” gromadził średnio 909 tys. widzów. Polsat w czasie nadawania nowego reality-show zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym w 4+ i drugie w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 12,23 mln zł.
więcej
|
Teleturniej ,,Milionerzy" stracił 360 tys. widzów. Jesienią kolejna edycja
Wiosenne odcinki „Milionerów” oglądało średnio 1,99 mln osób, o 360 tys. widzów mniej niż rok temu. TVN w czasie emisji teleturnieju zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 63,06 mln zł. Nowe odcinki produkcji stacja pokaże w jesiennej ramówce - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Lombard. Życie pod zastaw 2" hitem TV Puls. Jesienią kolejna edycja
Drugi sezon serialu Telewizji Puls „Lombard. Życie pod zastaw” oglądało średnio 747 tys. widzów, o 413 tys. osób więcej niż pierwsza edycja pokazywana jesienią ub.r. Wpływy reklamowe wyniosły 6,57 mln zł. Nowe odcinki produkcji stacja pokaże w jesiennej ramówce - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Mali Szefowie by MasterChef Junior" - nowy internetowy projekt TVN
W poniedziałek, 28 maja br. odbędzie się premiera digitalowego spin-off’a dziecięcego programu kulinarnego „Mali Szefowie by MasterChef Junior”. Produkcję będzie można zobaczyć na stronie tvn.pl oraz dostępnym na You Tubie kanale TVN Foodie.
więcej
|
Polsat najlepiej ocenianą stacją wśród Polaków, rośnie krytycyzm wobec Polskiego Radia
Z najnowszych badań CBOS wynika, że siedmiu na dziesięciu Polaków pozytywnie ocenia stację Polsat, dwie trzecie - TVN, a niecałe 60 proc. chwali TVP. Jeśli chodzi o stacje radiowe, lepiej oceniani są najwięksi nadawcy komercyjni - RMF FM i Radio Zet - niż publiczne Polskie Radio.
więcej
|
ATM Grupa wypłaci 0,22 zł dywidendy na akcję
Zarząd ATM Grupy poinformował, że akcjonariusze zdecydowali o wypłacie dywidendy – łącznie 18 mln 546 tys. złotych w cenie 0,22 zł za akcję.
więcej
|
Poranne rozmowy i podsumowanie tygodnia w TVN24 mogą zmienić nazwę i formułę. Od września przejmuje je Piasecki
Do wakacji odchodzący z TVN24 Bogdan Rymanowski będzie prowadził „Jeden na jeden” i „Kawę na ławę”, a od września te pasma przejmie Konrad Piasecki. Możliwe, że będą to nowe programy z odświeżonymi formułami - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
TVP Info i Polsat News zyskują w internecie. W dół TVN24 BiS, TV Republika i Superstacja
Wśród telewizyjnych stacji informacyjnych zdecydowanie najpopularniejszy serwis internetowy ma TVN24. W skali roku spore wzrosty odwiedzalności osiągnęły witryny TVP Info i Polsat News, a duże spadki zanotowały strony TVN24 BiS, Telewizji Republika i Superstacji.
więcej
|
Premier Mateusz Morawiecki nie ogląda telewizji. ,,To co tam pokazują, to nie zawsze jest prawda"
- Nie oglądam telewizji od PRL, bo to co tam pokazują, to nie zawsze jest prawda - miał powiedzieć premier Mateusz Morawiecki podczas wizyty w Radomiu. Kilka dni później na spotkaniu z mieszkańcami Bystrzycy Kłodzkiej o mediach nieprzychylnych partii rządzącej dodał jeszcze: „Pożal się Boże z ich neutralnością”.
więcej
|
TVP1 i Canal+ pokażą finałowy mecz Ligi Mistrzów
W sobotę w Kijowie odbędzie się finałowy mecz Ligi Mistrzów, w którym zmierzą się Real Madryt z Liverpoolem FC. Sportowe wydarzenie będzie można oglądać w Canal+ i TVP1.
więcej
|
Samsung Flip - spotkania biznesowe od nowa.
Firmowe szkolenie, spotkanie biznesowe, prezentacja nowego projektu – to tylko kilka przykładów spotkań, w których każdego dnia uczestniczy tysiące polskich pracowników biurowych. Jednymi z częstszych narzędzi wykorzystywanych w ich trakcie są flipcharty i tablice sucho ścieralne. Wykresy, kluczowe słowa i podkreślenia mają pomóc nieco zagubionym uczestnikom skupić się na przebiegu prezentacji. Jednak do obowiązków uczestników spotkań należy nie tylko aktywne w nich uczestniczenie, ale także sporządzanie notatek, które gęsto pokrywają tablice i flipcharty. Czy zatem tak prowadzone spotkania mogą być efektywne?
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KRRiT chce oddać zarząd nad pomiarem mediów w ręce rynku
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji proponuje, by zarządzaniem nowym badaniem oglądalności telewizji i słuchalności radia w Polsce zajęła się nowa jednostka - Joint Industry Committee (JIC). Polski JIC miałyby zrzeszać agencje badawcze, domy mediowe, media i marketerów. KRRiT chce w ten sposób przekazać zarząd nad pomiarem mediów uczestnikom rynku, sobie pozostawiając rolę nadzorczą. Nowe badanie ma być gotowe w perspektywie dwóch lat.
więcej
|
|
Odejście Piaseckiego początkiem zmian w Radiu ZET? (opinie)
Odejście Konrada Piaseckiego jest kolosalną stratą dla Radia ZET. Prowadzenie rozmów w tej rozgłośni daje bardzo prestiżową pozycję, więc na pewno kierownictwo kogoś znajdzie. Ale z drugiej strony nowy właściciel Czech Media Invest ma teraz czysty grunt i na tym gruncie może zbudować nowe radio, bardziej pasujące do jego koncepcji - odejście Konrada Piaseckiego oceniają Tomasz Machała, Bartosz Węglarczyk i Jerzy Sosnowski.
więcej
|
|
KRRiT ujawniła wysokość opłat abonamentowych w 2019 roku
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji poinformowała o wysokości abonamentu radiowo-telewizyjnego w 2019 roku. Ceny mają pozostać na niezmienionym poziomie względem 2018 roku.
więcej
|
|
RMF FM liderem słuchalności w nocy, Eska wyprzedziła Radio ZET
Najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową w godzinach nocnych (22.00.00 - 04.59.59) w okresie od lutego do kwietnia br. było RMF FM. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła Eska, która awansowała na drugie miejsce. Z kolei najwięcej straciła Jedynka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Polsat najlepiej ocenianą stacją wśród Polaków, rośnie krytycyzm wobec Polskiego Radia
Z najnowszych badań CBOS wynika, że siedmiu na dziesięciu Polaków pozytywnie ocenia stację Polsat, dwie trzecie - TVN, a niecałe 60 proc. chwali TVP. Jeśli chodzi o stacje radiowe, lepiej oceniani są najwięksi nadawcy komercyjni - RMF FM i Radio Zet - niż publiczne Polskie Radio.
więcej
|
|
KRRiT zorganizowała przetarg na monitoring mediów publicznych. Zgłosił się tylko Uniwersytet Papieski
Do przetargu na monitoring mediów publicznych zlecony przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji zgłosił się tylko Uniwersytet Papieski. Zaproponował jednak wyższą cenę, niż miała zamiar przeznaczyć na ten cele Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.
więcej
|
|
RMF FM na czele słuchalności w Łodzi. Eska wyprzedziła Trójkę i Radio ZET
Najchętniej słuchaną stacją radiową w Łodzi w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br. było RMF FM. W czołówce znalazły się jeszcze takie anteny, jak: Eska i Radio ZET - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
|
|
Mediacap szuka inwestora dla Grupy S/F
Holding marketingowo-badawczy Mediacap rozpoczął przeglądu rynku pod kątem znalezienia partnera kapitałowego do skalowania działalności Grupy S/F. Prowadzi go jedna z firm audytorskich.
więcej
|
Tauron unieważnił przetarg na obsługę mediową i rozpisał go na nowo
Spółka Tauron Sprzedaż unieważnił przetarg na planowanie i zakup mediów 22 maja br., a trzy dni później ogłosił go na nowo. O budżet w wysokości 12,3 mln zł walczyły Starcom (Publicis Media), ClickAd i Media Group.
więcej
|
16,3 mln zł wyda Urząd Transportu Kolejowego na kampanię ,,Kolejowe ABC"
Urząd Transportu Kolejowego planuje społeczną kampanię informacyjno-edukacyjną w ramach projektu „Kampania Kolejowe ABC”. Chce na nią przeznaczyć 16,3 mln zł netto.
więcej
|
Radosław Kotarski o piłkarskim talencie w reklamie pożyczki w Banku Millennium (wideo)
W kolejnej kampanii Banku Millennium z udziałem youtubera Radosława Kotarskiego reklamowana jest pożyczka gotówkowa. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiadają firmy marketingowe Change Serviceplan, Initiative Media i Isobar Poland.
więcej
|
Zakład naprawy laptopów w reklamach RTV Euro AGD (wideo)
Sieć elektromarketów RTV Euro AGD zaczęła kampanię reklamującą ofertę laptopów. Akcja jest oparta na spotach rozgrywających się w zakładzie naprawy laptopów.
więcej
|
Stokrotka promuje własne świeżo wypiekane pieczywo (wideo)
Pod hasłem „Pieczywo ze świeżego ciasta prosto z pieca” ruszyła telewizyjna kampania reklamowa sieci sklepów Stokrotka.
więcej
|
Cristiano Ronaldo nadal z Herbalife
Firma Herbalife podpisała nową umowę z Cristiano Ronaldo, piłkarzem reprezentacji Portugalii i klubu Real Madryt. Kontrakt obowiązuje do 2021 roku.
więcej
|
Rusza loteria "Mistrzowska rozgrzewka z Sokołowem!"
Sokół startuje z loterią konsumencką, w której nagrodami głównymi są telewizory Samsung. Za przeprowadzenie akcji odpowiada agencja Unique One.
więcej
|
"Tysiąc emocji, jedna twarz" - rusza kampania kosmetyków Hydra Vegetal od Yves Roche
W internecie trwa kampania linii kosmetyków do pielęgnacji Hydra Vegetal, marki sieci drogerii Yves Rocher. Działania realizuje, w wyniku wygranego przetargu, agencja Digital Kingdom.
więcej
|
MPM promuje markę Sam Cook w internecie
Wystartowała digitalowa kampania marki AGD Sam Cook, należącej do MPM. Akcję przygotowały Gorilla Agency, Veneo i PR Hub.
więcej
|
Samsung Flip - spotkania biznesowe od nowa.
Firmowe szkolenie, spotkanie biznesowe, prezentacja nowego projektu – to tylko kilka przykładów spotkań, w których każdego dnia uczestniczy tysiące polskich pracowników biurowych. Jednymi z częstszych narzędzi wykorzystywanych w ich trakcie są flipcharty i tablice sucho ścieralne. Wykresy, kluczowe słowa i podkreślenia mają pomóc nieco zagubionym uczestnikom skupić się na przebiegu prezentacji. Jednak do obowiązków uczestników spotkań należy nie tylko aktywne w nich uczestniczenie, ale także sporządzanie notatek, które gęsto pokrywają tablice i flipcharty. Czy zatem tak prowadzone spotkania mogą być efektywne?
więcej
|
|
|
Polska Agencja Prasowa miała 3,2 mln zł straty w 2017 roku. Wzrosła liczba zatrudnionych
Polska Agencja Prasowa miała 3,2 mln zł straty netto w 2017 roku - wynika ze sprawozdania, które wpłynęło do Rady Mediów Narodowych W ubiegłym roku wzrosła liczba zatrudnionych: w sumie to 411 osób, w tym 277 to dziennikarze. Jednocześnie zwolniono 49 reporterów, a zatrudniono 91.
więcej
|
Dziennikarzom ,,Gazety Wyborczej" i Sport.pl odmówiono akredytacji na Narodową Galę Boksu, bo są z Agory
Akredytacji na piątkową Narodową Galę Boksu - organizowaną przez firmę związaną z Marcinem Najmanem, a transmitowaną w TVP Sport i TVP1 - nie dostali dziennikarze „Gazety Wyborczej” i Sport.pl (oba tytuły należą do Agory). - Następnym razem na imprezę Najmana wyślę konia, żeby się uśmiał - skomentował Radosław Leniarski, szef działu sportowego „GW”. - No to my nie ten, z Agorą nie ten, no nie za bardzo - zrelacjonował wypowiedzi organizatorów Antoni Partum ze Sport.pl.
więcej
|
,,Świat Wiedzy" na czele pism popularnonaukowych w lutym, a ,,W Sieci Historii" - historycznych
W lutym br. liderem sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Z kolei wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Anne Applebaum wybrana Człowiekiem Roku ,,Gazety Wyborczej", liderzy WOŚP i Obywateli RP nagrodzeni przez czytelników
Dziennikarka i autorka książek Anne Applebaum jest laureatką tytułu Człowiek Roku 2017 „Gazety Wyborczej”. Wyróżnienie wręczono w piątek 25 maja br. podczas uroczystej gali z okazji 29. urodzin dziennika. Z kolei czytelnicy zdecydowali, że Ludźmi Roku 2017 są m.in. twórca Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Jurek Owsiak oraz Paweł Kasprzak, lider ruchu Obywatele RP.
więcej
|
|
|
RODO ciągnie w dół przychody wydawców w segmencie programmatic, spadki o 25 do 40 procent
Wkrótce po wejściu w życie nowych przepisów RODO przychody wielu wydawców sprzedających reklamy w systemie programatycznym zmniejszyły się o 25-40 procent - wynika z nieoficjalnych informacji. W największym stopniu konsekwencje unijnych regulacji dotknęły media z USA, które przejściowo zawiesiły emisję reklam programmatic dla odbiorców w krajach UE. - Poczujemy to może wkrótce wszyscy przy zwolnieniach grupowych w naszych firmach - alarmuje Marcin Gadziński, dyrektor zarządzający Grupy Gazeta.pl.
więcej
|
Maciej Nowak prezesem zarządu Goldenline
Maciej Nowak objął stanowisko prezesa zarządu Goldenline. Ostatnio był szefem e-commerce w Agorze.
więcej
|
,,Mali Szefowie by MasterChef Junior" - nowy internetowy projekt TVN
W poniedziałek, 28 maja br. odbędzie się premiera digitalowego spin-off’a dziecięcego programu kulinarnego „Mali Szefowie by MasterChef Junior”. Produkcję będzie można zobaczyć na stronie tvn.pl oraz dostępnym na You Tubie kanale TVN Foodie.
więcej
|
Po wejściu RODO Facebook i Google pozwane o 7,6 mld euro za niedozwolone praktyki
Organizacja non-profit noyb.eu oskarżyła Facebook i Google, że po wejściu w życie przepisów RODO ich serwisy wymuszają na użytkownikach zgody na akceptację przetwarzania danych strasząc zablokowaniem dostępu do usług. Zdaniem oskarżycieli taka praktyka to zaprzeczenie ducha RODO, a Facebook i Google powinny zapłacić kary w łącznej wysokości 7,6 mld euro.
więcej
|
Mark Zuckerberg: zasady z RODO wprowadzimy na Facebooku globalnie, użytkownicy będą mogli odwoływać się od usunięcia treści
- Od dłuższego czasu pracowaliśmy z wieloma osobami, żeby mieć pewność, że przestrzegamy dodatkowych zasad wprowadzany przez RODO. Po tym jak zrobiliśmy to w Europie, chcemy, żeby wszyscy użytkownicy mieli tak dużą kontrolę nad swoimi danymi - zapowiedział szef Facebooka Mark Zuckerberg. Dodał, że portal pracuje nad mechanizmem odwołań do decyzji o usuwaniu nieodpowiednich treści z portalu.
więcej
|
PayPal będzie współdziałać z Google Pay, pozwoli na płatności w Gmailu i YouTube
Platforma PayPal nawiązała ścisłą współpracę z Google, dzięki której użytkownicy otrzymają dodatkowe możliwości realizowania płatności w internecie. Integracja konta PayPal z systemem Google Pay pozwoli na szybkie finalizowanie transakcji w serwisach Google, takich jak Gmail czy YouTube. Wprowadzenie nowego rozwiązania przewidziano na II połowę 2018 roku.
więcej
|
Michał Kołodziejczyk poprowadzi w WP mundialowy program ,,Prosto z mistrzostw", wśród ekspertów Jacek Gmoch i Radosław Majdan
Podczas Mistrzostw Świata w piłce nożnej Telewizja WP pokaże nowy program na żywo. Produkcja „Prosto z mistrzostw” będzie emitowana zarówno w stacji telewizyjnej WP, jak i na stronie głównej portalu. W programie pojawią się eksperci, w tym Radosław Majdan, Jacek Gmoch i Cezary Kucharski, a poprowadzi go m.in. Michał Kołodziejczyk.
więcej
|
Michał Szafrański: zdrowe relacje to fundament robienia interesów (wywiad)
Zaufanie to motyw przewodni najnowszej książki Michała Szafrańskiego, twórcy bloga Jak Oszczędzać Pieniądze. W wywiadzie dla portalu Wirtualnemedia.pl rozmawiamy z nim o jego najmłodszym "dziecku" - "Zaufanie, czyli waluta przyszłości". - Interesy najchętniej robimy z tymi, z którymi się lubimy. Nie ma tego lubienia bez wcześniejszej budowy zdrowych relacji. A jeśli się już lubimy, to najlepsze interesy robimy niejako mimochodem, bo po prostu wzajemnie chcemy sobie pomóc - mówi nam Szafrański.
więcej
|
TVP Info i Polsat News zyskują w internecie. W dół TVN24 BiS, TV Republika i Superstacja
Wśród telewizyjnych stacji informacyjnych zdecydowanie najpopularniejszy serwis internetowy ma TVN24. W skali roku spore wzrosty odwiedzalności osiągnęły witryny TVP Info i Polsat News, a duże spadki zanotowały strony TVN24 BiS, Telewizji Republika i Superstacji.
więcej
|
Po wejściu RODO strony amerykańskich mediów niedostępne dla Europejczyków, blokady na ,,LA Times" i ,,Chicago Tribune"
Po wejściu w życie unijnej dyrektywy RODO o ochronie danych osobowych część internetowych stron amerykańskich wydawców stała się niedostępna dla czytelników w Europie. Wśród nich są m.in. serwisy „LA Times” i „Chicago Tribune”, z kolei „Washington Post” czy „Time” wymagają od europejskich użytkowników zgodny na akceptację regulaminu dotyczącego wykorzystania ich danych.
więcej
|
Pornhub uruchamia własną sieć VPN
Serwis erotyczny Pornhub uruchomił własną sieć VPN z darmową i nieograniczoną przepustowością. Nowość portalu ma służyć szczególnie użytkownikom, którzy chcą anonimowo przesyłać dane bez ich zapisywania i zbierania w przeglądarkach.
więcej
|
Samsung Flip - spotkania biznesowe od nowa.
Firmowe szkolenie, spotkanie biznesowe, prezentacja nowego projektu – to tylko kilka przykładów spotkań, w których każdego dnia uczestniczy tysiące polskich pracowników biurowych. Jednymi z częstszych narzędzi wykorzystywanych w ich trakcie są flipcharty i tablice sucho ścieralne. Wykresy, kluczowe słowa i podkreślenia mają pomóc nieco zagubionym uczestnikom skupić się na przebiegu prezentacji. Jednak do obowiązków uczestników spotkań należy nie tylko aktywne w nich uczestniczenie, ale także sporządzanie notatek, które gęsto pokrywają tablice i flipcharty. Czy zatem tak prowadzone spotkania mogą być efektywne?
więcej
|
|
|
KRRiT chce oddać zarząd nad pomiarem mediów w ręce rynku
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji proponuje, by zarządzaniem nowym badaniem oglądalności telewizji i słuchalności radia w Polsce zajęła się nowa jednostka - Joint Industry Committee (JIC). Polski JIC miałyby zrzeszać agencje badawcze, domy mediowe, media i marketerów. KRRiT chce w ten sposób przekazać zarząd nad pomiarem mediów uczestnikom rynku, sobie pozostawiając rolę nadzorczą. Nowe badanie ma być gotowe w perspektywie dwóch lat.
więcej
|
Biedronka i Lidl z najbardziej lojalnymi klientami
Sieci sklepów Biedronka i Lidl uzyskały najwyższy wskaźnik rekomendacji Net Promoter Score (NPS) dla sieci handlowych, określający stopień lojalności klientów - wynika z badania GfK Shopping Monitor 2018.
więcej
|
|
|