Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Niedziela 3 Czerwca 2018
 
 
 
CBA zakończyło kontrolę w Telewizji Polskiej, nie wykryto nieprawidłowości
 
Centralne Biuro Antykorupcyjne skończyło analizę dokumentów finansowych Telewizji Polskiej. Funkcjonariusze mieli skontrolować procesy zakupowe z obszaru IT realizowane przez obecny zarząd. CBA nie stwierdziło nieprawidłowości - nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Powstanie serial animowany ,,Kajko i Kokosz". 5 mln zł budżetu pierwszego sezonu
 
Warszawskie studio animacji EGo FILM zrealizuje serial animowany na podstawie komiksu „Kajko i Kokosz”. Umowę w tej sprawie podpisało z Fundacją Kreska im. Janusza Christy, która zajmuje się promowaniem sztuki artysty. Docelowo mają powstać około 52 odcinki serialu. więcej
 
 
Robert Lewandowski za udział w reklamie dostaje milion zł, inni zawodnicy i trener reprezentacji - ponad dwa razy mniej
 
Dzięki udziałowi polskiej reprezentacji piłkarskiej w mundialu w Rosji większość jej zawodników ma teraz swoje reklamowe pięć minut.  Przedział stawek za ich udział w reklamach jest dość duży. Najdroższy jest oczywiście Robert Lewandowski – negocjacje rozpoczynają się od 1 mln zł. Pozostali zawodnicy są do pozyskania w zasięgu od 400 tys. do 700 tys. zł. Udział w kampanii selekcjonera Adama Nawałki wyceniany jest na 250-300 tys. zł - szacują dla Wirtualnemedia.pl eksperci od marketingu sportowego. więcej
 
 
TVP.pl, HBO GO i WP Pilot mocno w górę, Player.pl i ShowMax w dół (TOP serwisów VoD)
 
Wśród platform VoD liderem zasięgowym jest niezmiennie VoD.pl, natomiast najdłużej użytkowników przyciągają VoD.TVP.pl, Player.pl i Ipla.tv. Ten pierwszy serwis, podobnie jak HBO GO i WP Pilot, w skali roku osiągnął duży wzrost odwiedzalności, znaczące spadki zanotowały natomiast Player.pl i ShowMax. więcej
 
 
Małgorzata Lubelska (Grupa Żywiec): w atmosferze zaufania rodzą się najlepsze pomysły
 
O modelach współpracy na linii agencja-klient, podejściu do kreatywności i digitalu w reklamie opowiada w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Małgorzata Lubelska, dyrektor marketingu i członek zarządu Grupy Żywiec - reklamodawcy roku w tegorocznym konkursie KTR. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Polsat i TVN liderami w maju. Seriale TVP2 i Polsat SuperHit Festiwal 2018 hitami więcej
 
48 mld euro na reklamę cyfrową w Europie. ,,Tradycyjne media się digitalizują, wydatki będą rosnąć" więcej
 
Google najcenniejszą marką świata. Trzy najszybciej rosnące marki pochodzą z Chin (top 100) więcej
 
Transmisja mundialu w 4K to dla TVP ,,potężne wyzwanie technologiczne". TVP Sport na MUX3 od 7 czerwca więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Social Planner Starcom
INŻYNIER WOZU SATELITARNEGO Telewizja Polsat
Reżyser /Realizator B3 Films
ACCOUNT MANAGER (Branża: FMCG, Pharma, Beauty, Parenting) Grupa ZPR Media
PHP Backend Engineer SOLVEN FINANCE
Web Designer Displate
Publisher Development Manager Grupa ZPR Media
FOTOGRAF GPD FILM STUDIO
Dyrektor Finansowy SOLVEN FINANCE
Marketing Specialist SOLVEN FINANCE
Marketing - Specjalista SEM Comarch
DIGITAL SALES MANAGER HTTPOOL Polska
Foto producent GPD
Specjalista ds. Obsługi Klienta w języku niemieckim i angielskim upday
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
CBA zakończyło kontrolę w Telewizji Polskiej, nie wykryto nieprawidłowości

Centralne Biuro Antykorupcyjne skończyło analizę dokumentów finansowych Telewizji Polskiej. Funkcjonariusze mieli skontrolować procesy zakupowe z obszaru IT realizowane przez obecny zarząd. CBA nie stwierdziło nieprawidłowości - nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Powstanie serial animowany ,,Kajko i Kokosz". 5 mln zł budżetu pierwszego sezonu

Warszawskie studio animacji EGo FILM zrealizuje serial animowany na podstawie komiksu „Kajko i Kokosz”. Umowę w tej sprawie podpisało z Fundacją Kreska im. Janusza Christy, która zajmuje się promowaniem sztuki artysty. Docelowo mają powstać około 52 odcinki serialu. więcej

3,9 mln widzów ,,Na dobre i na złe". TVP2 zmiażdżyła konkurencję

Serial „Na dobre i na złe” w sezonie 2017/2018 oglądało średnio 3,88 mln osób. Produkcja straciła widzów względem poprzedniego sezonu, ale i tak dała Dwójce pozycję bezkonkurencyjnego lidera rynku telewizyjnego zarówno w grupie 4+, jak i w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 39,67 mln zł. więcej

,,Ojciec Mateusz" stracił 330 tys. widzów, ale TVP1 nadal była zdecydowanym liderem pasma

19. sezon „Ojca Mateusza” oglądało średnio 3,11 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 17. serii, widownia produkcji spadła o 330 tys. oglądających. Serial nadal dawał TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego w 4+, ale w 16-49 stacja przegrała z TVN. więcej

TVP i nc+ z ofertą dystrybucji TVP 4K dla operatorów płatnej telewizji

Telewizja Polska i platforma nc+ przygotowały ofertę dystrybucji kanału TVP 4K na czas mistrzostw świata w piłce nożnej. Oznacza to, że stacja może trafić dla wszystkich chętnych operatorów płatnej telewizji - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Polsat i TVN liderami w maju. Seriale TVP2 i Polsat SuperHit Festiwal 2018 hitami

Liderem oglądalności rynku telewizyjnego w maju br. był Polsat. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się seriale TVP2: „M jak miłość” i „Na dobre i na złe” oraz kabarety w ramach Polsat SuperHit Festiwal 2018 - raport Wirtualnemedia.pl. więcej

Jolanta Zasępa przechodzi ze Sport.pl do Polsat Sport

Dziennikarka i producentka Jolanta Zasępa zaczyna pracę w Polsat Sport. Poprzednio była związana ze Sport.pl (Agora), a wcześniej m.in. z magazynem „Olé”, Polish Soccer Skills i Pure Sky Club. więcej

Tomasz Terlikowski: ,,dziennikarz" TVP powiedział, że nie zapraszają mnie, bo jestem oszołomem

- Właśnie od „dziennikarza” TVP Info dowiedziałem się, że nie jestem zapraszany do TVP bom oszołom - stwierdził publicysta Tomasz Terlikowski, członek zarządu Telewizji Republika ds. programowych. Podobne zarzuty wobec TVP wysuwali m.in. Piotr Nisztor i Witold Gadowski. więcej

Jacek Kurski zadowolony z serialu ,,Korona królów": Projekt pozostanie na lata

Pierwszy sezon „Korony królów” oglądało średnio 2,05 mln osób. - Uważam tę produkcję za jeden z flagowych sukcesów TVP. Myślę, że ten projekt pozostanie na lata i warto pielęgnować ten format telenoweli - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes TVP. więcej

ATM Grupa ze wzrostem wpływów o 28 proc. i 18,3 mln zł zysku. Aidem Media mocno w górę, Echo 24 na minusie

W pierwszym kwartale br. ATM Grupa zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 28 proc. do 58,17 mln zł oraz 18,33 mln zł zysku netto (wobec 3,62 mln zł rok wcześniej). Aż 12,85 mln zł zysku miała dzięki spółce Aidem Media, natomiast pion nadawania telewizyjnego (obejmujący ATM Rozrywkę i Echo 24) zanotował 1,3 mln zł straty netto. więcej

Matt LeBlanc odchodzi z Top Gear

Po raz trzeci w ciągu czterech lat program BBC Brit Top Gear zmieni głównego gospodarza. Z show po zakończeniu następnego sezonu żegna się Matt LeBlanc, aktor znany m.in. z serialu "Przyjaciele". więcej

Agnieszka Hyży ambasadorką nowego reality-show Polsatu ,,Cztery wesela i podróż"

Prezenterka Agnieszka Hyży została ambasadorką nowego reality-show Polsatu „Cztery wesela i podróż” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Właśnie trwają castingi do projektu. więcej

5,8 mln widzów ,,M jak miłość". Wzrost wpływów reklamowych

Właśnie zakończony sezon „M jak miłość” oglądało średnio 5,77 mln osób. Produkcja zanotowała mały spadek widowni względem poprzedniego sezonu, ale wzrosły jej wpływy reklamowe. TVP2 w czasie emisji serialu miała pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie 16-49. więcej

106 tys. widzów Ekstraklasy w nc+ i Eurosporcie

Właśnie zakończony sezon Lotto Ekstraklasy na kanałach nc+ i Eurosportu gromadził średnio 106 tys. widzów. Największą widownię zgromadził mecz Lech Poznań-Legia Warszawa, pokazany w Canal+ - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Grupa 4fun Media: wpływy 19 proc. w górę, zysk ponad dwa rady wyższy

W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa 4fun Media osiągnęła 11,4 mln zł wpływów sprzedażowych (po wzroście o 19 proc. w skali roku) oraz 1,45 mln zł zysku netto (wobec 650 tys. zł rok wcześniej). Pion reklamy zewnętrznej podwoił przychody i osiągnął zysk. więcej

PKP Intercity promuje się w telewizyjnej Dwójce miniserialem ,,Pociąg do podróży"

W niedzielę, 3 czerwca w TVP2 zadebiutował nowy miniserial PKP Intercity. Sześcioodcinkowy „Pociąg do podróży” widzowie zobaczą przed serialem „Rodzinka.pl”. więcej

,,Fakt" na jedynce ubolewa za nazwanie Joanny Klimek ,,kochanką" Jacka Kurskiego

W weekendowym wydaniu „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) na pierwszej stronie ukazało się „oświadczenie redakcji”, w którym redakcja gazety wyraża ubolewanie za określenia użyte w artykułach dotyczących TVP, prezesa Jacka Kurskiego i byłej dyrektor programowej Joanny Klimek. - Ta chwila, gdy wielkie koncerny medialne od lat szczujące na mnie i moich bliskich muszą podkulić ogon i przeprosić - komentuje na Twitterze Kurski. więcej

TVP ABC z kolejnymi rekordami oglądalności. Nicktoons z największym spadkiem

Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w kwietniu br. była stacja TVP ABC, która pochwalić się mogła również największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił Nicktoons - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Łukasz Warzecha zarzuca TV Republice cenzurę, bo nie udostępniła ,,#TweetUpu" z jego udziałem. ,,Stacja coraz bardziej betonowa"

Publicysta „Do Rzeczy” Łukasz Warzecha zwrócił uwagę, że odcinek programu „#TweetUp Republika” z jego udziałem nie został zamieszczony na stronie internetowej i kanale youtube’owym Telewizji Republika. - Jeżeli faktycznie jest tak, że program został zdjęty na zasadzie cenzury za niesłuszne poglądy, pokazuje to, że Telewizja Republika całkowicie odeszła od swoich pierwotnych założeń, od swojej misji - komentuje Warzecha. więcej

Telewizja ABC anulowała sitcom "Roseanne" przez rasistowski komentarz aktorki. Pracę straciło 200 osób

Szefowie ABC zrezygnowali z emisji serialu "Roseanne" po rasistowskim komentarzu gwiazdy serialu Roseanne Barr. więcej

Polsat liderem w DVB-T, TV Puls wyprzedził TV4 i TVP Info

Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w kwietniu br. był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogły cztery kanały nadające na MUX-8, a najwięcej straciła ATM Rozrywka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Po 36 latach Canal+ straci prawa do transmisji francuskiej ekstraklasy. Mediapro głównym nadawcą

Prawa do transmisji meczów francuskiej ligi piłki nożnej w tym kraju na lata 2020-2024 zostały sprzedane za sumę 4,6 mld euro. Transakcja okazała się poważnym ciosem dla Canal+, który pokazuje Ligue 1 od 1984 roku. więcej

Magda Gessler zaatakowana w Łodzi podczas kręcenia ,,Kuchennych rewolucji"

Restauratorka Magda Gessler w środę wieczorem została zaatakowana przez dwóch mężczyzn przed lokalem w Łodzi, gdzie kręciła kolejny odcinek „Kuchennych rewolucji”. Na miejscu interweniowała policja, Gessler nic się nie stało. więcej

Interaktywna platforma o Robercie Lewandowskim na stronie sport.tvp.pl

Od piątku, 1 czerwca br. pod adresem projektlewy.tvp.pl będzie dostępna interaktywna platforma o Robercie Lewandowskim „Projekt: Lewy”. więcej

TVN24 będzie kontynuować ,,Kropkę nad i" jesienią. Co z ,,Piaskiem po oczach"?

Po wakacyjnej przerwie do TVN24 na pewno powróci wieczorny program publicystyczny „Kropka nad i” Moniki Olejnik. Na razie nie wiadomo czy w piątki widzowie obejrzą „Piaskiem po oczach” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Pomoc drogowa 24h" hitem TVN Turbo. Jesienią kolejna edycja

Nowy program TVN Turbo „Pomoc drogowa 24h” oglądało średnio 155 tys. widzów. Cykl dwukrotnie podniósł średnie długookresowe wyniki oglądalności stacji. Nowe odcinki produkcji widzowie zobaczą w jesiennej ramówce tego roku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Blok programowy ,,Kto wygra mecz?" w National Geographic

9 czerwca na antenie National Geographic odbędzie się polska premiera dwóch dokumentów „Rosja - futbol ekstremalny” i „Być jak Maradona”. więcej

Samsung Flip - spotkania biznesowe od nowa.

Firmowe szkolenie, spotkanie biznesowe, prezentacja nowego projektu – to tylko kilka przykładów spotkań, w których każdego dnia uczestniczy tysiące polskich pracowników biurowych. Jednymi z częstszych narzędzi wykorzystywanych w ich trakcie są flipcharty i tablice sucho ścieralne. Wykresy, kluczowe słowa i podkreślenia mają pomóc nieco zagubionym uczestnikom skupić się na przebiegu prezentacji. Jednak do obowiązków uczestników spotkań należy nie tylko aktywne w nich uczestniczenie, ale także sporządzanie notatek, które gęsto pokrywają tablice i flipcharty. Czy zatem tak prowadzone spotkania mogą być efektywne? więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Anna Kiemystowicz, Marlena Chudzio i Wojciech Marczyk w ,,Fakty" RMF FM

Zespół RMF FM (Grupa RMF) w ostatnim czasie powiększył się o trzy nowe osoby. Wojciech Marczyk trafił do redakcji sportowej, a Anna Kiemystowicz i Marlena Chudzio do krakowskiej redakcji „Faktów” jako prezenterki. więcej

 
Konrad Piasecki spiera się z Marcinem Bosackim i Tomaszem Lisem o symetryzm dziennikarski

Według Konrada Piaseckiego symetryzm dziennikarski to synonim obiektywizmu i zdrowego rozsądku, więc nie powinien być używany jako obelga. Dla Marcina Bosackiego i Tomasza Lisa to określenie mocno pejoratywne, bliskie oportunizmowi i koniunkturalizmowi. Dziennikarze spierają się o to na Twitterze. więcej

 
RMF FM wyprzedziło Trójkę w Lublinie. Złote Przeboje Puls wiceliderem

Nowym liderem słuchalności w Lublinie w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br. zostało RMF FM. Podium w tej fali uzupełniają: Złote Przeboje Puls, Radio ZET i Trójka - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
Czech Media Invest złożyła wniosek do UOKiK w sprawie przejęcia Grupy Eurozet

Spółka Czech Media Invest złożyła wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie przejęcie polskiej Grupy Eurozet, właściciela m.in. Radia Zet. Teraz Urząd zdecyduje czy transakcja nie ogranicza konkurencji. więcej

 
Andrzej Twarowski gospodarzem dwóch nowych audycji w Zapinamypasy.pl

Dziennikarz piłkarski Andrzej Twarowski od początku czerwca w serwisie Zapinamypasy.pl będzie prowadził autorskie audycje „Mam pytanie” i „Twaro why”. Ponadto będzie jednym z gospodarzy programu „ExtraTajm” oraz specjalnego magazynu „Halo tu Mundial”. więcej

 
RMF FM zdecydowanym liderem w Bydgoszczy. Radio Pogoda tuż za podium

Pozycja lidera rynku radiowego w Bydgoszczy w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br. należała do RMF FM. Podium w tym czasie uzupełniły Eska i Radio ZET - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Robert Lewandowski za udział w reklamie dostaje milion zł, inni zawodnicy i trener reprezentacji - ponad dwa razy mniej

Dzięki udziałowi polskiej reprezentacji piłkarskiej w mundialu w Rosji większość jej zawodników ma teraz swoje reklamowe pięć minut.  Przedział stawek za ich udział w reklamach jest dość duży. Najdroższy jest oczywiście Robert Lewandowski – negocjacje rozpoczynają się od 1 mln zł. Pozostali zawodnicy są do pozyskania w zasięgu od 400 tys. do 700 tys. zł. Udział w kampanii selekcjonera Adama Nawałki wyceniany jest na 250-300 tys. zł - szacują dla Wirtualnemedia.pl eksperci od marketingu sportowego. więcej

Małgorzata Lubelska (Grupa Żywiec): w atmosferze zaufania rodzą się najlepsze pomysły

O modelach współpracy na linii agencja-klient, podejściu do kreatywności i digitalu w reklamie opowiada w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Małgorzata Lubelska, dyrektor marketingu i członek zarządu Grupy Żywiec - reklamodawcy roku w tegorocznym konkursie KTR. więcej

MediaMarkt w promocji zwróci koszt zakupów za minimum 500 zł, jeśli polscy piłkarze awansują do półfinału mundialu

Sieć sklepów MediaMarkt rozpoczyna promocję, w ramach której zwróci klientom wydatki na jednorazowe zakupy o wartości minimum 500 zł, jeżeli polska reprezentacja piłkarska awansuje do półfinału mistrzostw świata. Akcja potrwa od 4 do 8 czerwca. więcej

PKP Intercity chce zatrudnić audytora mediowego

Spółka PKP Intercity planuje zatrudnić do współpracy firmę, która zajmie się dla niej doradztwem i audytem mediowym. Współpracę zaplanowano na dwa lata. więcej

Zbigniew Boniek w piłkarskiej promocji Play ze smartfonami (wideo)

Sieć telekomunikacyjna Play zaczyna promocję „Mistrzowska 11” związaną z piłkarskimi mistrzostwami świata. Wspiera to kampania reklamowa, w której oprócz promujących już wcześniej Play Kuby Wojewódzkiego, Agnieszki Dygant, Sarsy, Kuby Błaszczykowskiego, Karoliny Malinowskiej i Oliviera Janiaka występuje Zbigniew Boniek. więcej

Jerzy Dudek reklamuje promocję piw Grupy Żywiec w sklepach Żabka i Freshmarket (wideo)

W sieciach sklepów Żabka i Freshmarket (należących do Żabka Polska) ruszyła promocja marek piwnych Grupy Żywiec. Towarzyszy temu kampania reklamowa z udziałem byłego piłkarza Jerzego Dudka, ambasadora marketingowego piwa Heineken. więcej

KNF ostrzega przed kryptowalutami w kampanii społecznej

Ruszyła kampania społeczna Komisja Nadzoru Finansowego, której celem jest ostrzeżenie przed inwestycjami w kryptowaluty i rynkiem Forex. Działania prowadzone są pod hasłem "A Ty kim będziesz kiedy bańka pęknie?" więcej

48 mld euro na reklamę cyfrową w Europie. ,,Tradycyjne media się digitalizują, wydatki będą rosnąć"

W 2017 roku w Europie wydatki na reklamę cyfrową wyniosły 48 mld euro i były wyższe rok do roku o 13,2 procent, a w ciągu ostatnich 5 lat wzrosły dwukrotnie - wynika z danych IAB Europe. Branża nie jest zdziwiona tym wynikiem i nie ma wątpliwości, że to stały trend, który jednak będzie ewoluował. – Wydatki na digital będą konsekwentnie rosły, reklama internetowa może stać się dominująca na rynku. Ale równie ważne jak liczby i budżety są kwestie związane z rosnącą jakością komunikacji - oceniają dla Wirtualnemedia.pl eksperci rynku reklamy. więcej

Piłkarze dbają o wygląd w reklamach transmisji 4K z mundialu w Orange TV (wideo)

Ruszyła kampania Orange TV podkreślająca, że w tej ofercie będzie dostępne kanały TVP 4K i Canal+ 4K Ultra HD z transmisjami z piłkarskich mistrzostw świata. Akcję przygotowały i realizują firmy marketingowe Leo Burnett Warszawa i Initiative Warszawa. więcej

Czereśniowy Dziki Sad reklamowany rockowym spotem z jeżami

Ruszyła nowa kampania telewizyjna piwa Dziki Sad o smaku czereśniowym (Grupa Żywiec). Za działania odpowiadają agencja 2012, Opus Film, GoldenSumbarine, Roots PR i Starcom. więcej

Zuzanna Budziszewska: z Saatchi&Saatchi IS do Foszer Sawicki

Zuzanna Budziszewska dołączyła do zespołu domu produkcyjnego Foszer Sawicki, gdzie objęła stanowisko head of business. Poprzednio pracowała w Saatchi&Saatchi IS jako group account director. więcej

Michał Pol będzie promował Zakłady Bukmacherskie eToto

Dziennikarz sportowy Michał Pol, pełniący też funkcję dyrektora zarządzającego segmentem sportowym Grupy Onet-RAS Polska, dołączył do grona ambasadorów marketingowych Zakładów Bukmacherskich eToto. Poprzednio promował inną firmę bukmacherską - Fortuna. więcej

Grupa 4fun Media: wpływy 19 proc. w górę, zysk ponad dwa rady wyższy

W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa 4fun Media osiągnęła 11,4 mln zł wpływów sprzedażowych (po wzroście o 19 proc. w skali roku) oraz 1,45 mln zł zysku netto (wobec 650 tys. zł rok wcześniej). Pion reklamy zewnętrznej podwoił przychody i osiągnął zysk. więcej

Legenda o kojocie i Johnny Depp promują perfumy Sauvage Dior (wideo)

W nowej kampanii promującej męskie perfumy Sauvage Dior wykorzystano buntowniczą naturę Johnny'ego Deppa, który został twarzą tej marki. więcej

,,Dancing in the streets" w kampanii Qatar Airwaves na mundial (wideo)

Linie lotnicze Qatar Airwaves, które są sponsorem piłkarskich mistrzostw świata w Rosji rozpoczęły kampanię, w której pokazują radość fanów piłki nożnej. Tłem muzycznym spotu jest piosenka „Dancing in the streets” w wykonaniu Nicole Scherzinger. więcej

Grupa Raben - po drodze z ekologią

W erze ciągłych doniesień o stanie naszego środowiska naturalnego, budowanie świadomości ekologicznej zyskuje coraz bardziej na znaczeniu. Bycie „eko”, nie jest już tylko modnym hasłem, ale powoli zaczyna być postrzegane jako odpowiedzialność społeczna każdej świadomej jednostki, za obecne i przyszłe pokolenia.  Tym tropem poszła Grupa Raben ze swoją kampanią „eco2way. Po drodze z ekologią”. więcej

Saatchi&Saatchi IS digitalowym partnerem Procter & Gamble na rynku amerykańskim

Saatchi & Saatchi IS została oficjalnym partnerem i dostawcą usług marketingu cyfrowego dla Procter & Gamble na rynku amerykańskim. Agencja uzyskała dostęp do budżetów digitalowych na projekty w USA i Kanadzie. więcej

Grzegorz Perek: z Wydawnictwa Bauer do Papaya Films

Grzegorz Perek dołączył do zespołu domu produkcyjnego Papaya Films. Ostatnio realizował sesje zdjęciowe dla magazynu „Pani” Wydawnictwa Bauer. więcej

Ośmiu zagranicznych youtuberów w akcji promującej walory turystyczne Polski

Ośmiu zagranicznych youtuberów zaproszonych przez Ministerstwo Sportu i Turystyki będzie na swoich kanałach w mediach społecznościowych promować Polskę. Jednym z nich jest FunForLouis, który ma 2 mln subskrypcji na YouTube. więcej

POT zaangażuje blogerów do promowania turystyki wiejskiej

Polska Organizacja Turystyczna uzyskała 625 tys. zł dofinansowania ze środków unijnych na promocję dobrych praktyk w turystyce na obszarach wiejskich. W kampanię mają zostać zaangażowani czołowi blogerzy specjalizujący się w tematyce turystycznej. więcej

Koszty sponsoringu sportowego a podatek dochodowy

Podejmowanie inicjatyw mających na celu wsparcie finansowe określonej działalności sportowej może nieść dla przedsiębiorcy nie tylko korzyści marketingowe, ale również podatkowe - pisze dla portalu Wirtualnemedia.pl Aleksandra Kołc z firmy consultingowej ECDP. więcej

PKP Intercity promuje się w telewizyjnej Dwójce miniserialem ,,Pociąg do podróży"

W niedzielę, 3 czerwca w TVP2 zadebiutował nowy miniserial PKP Intercity. Sześcioodcinkowy „Pociąg do podróży” widzowie zobaczą przed serialem „Rodzinka.pl”. więcej

Łukasz Bulik rusza z własnym studiem produkcyjnym MediaAssistance

Na rynku powstało nowe studio produkcji digtalowych MediaAssistance. Jego założycielem jest Łukasz Bulik. więcej

,,Rzuca się w oczy, ciśnie na usta" w kampanii ciastek Hit

Firma Bahlsen wspiera kampanią na nośnikach reklamy zewnętrznej limitowaną edycję ciastek Hit. Za projekt opakowań i reklamy odpowiada Wilk Studio. więcej

Centra handlowe straciły niemal 3 mln klientów od wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę

Od wprowadzenia zakazu handlu w niedziele - co miało miejsca na początku marca br. - centra handlowe odwiedziło o 2,75 mln klientów mniej niż w takim samym okresie roku ubiegłego - wynika z danych Retail Institute. więcej

WPP, McCann, Unilever, Pepsi i Sancho BBDO wśród liderów efektywności reklamowej (Top 100)

Unilever jako marketer, Pepsi jako marka, holding reklamowy WPP Group, sieć reklamowa McCann Worldgroup oraz agencje Sancho BBDO i ACG Advertising Agency zostały uznane za najefektywniejsze w swoich kategoriach – wynika z najnowszego raportu Effie Index. więcej

Frytki w pudełku McFlurry, czyli McDonald's nietypowo rekrutuje

Belgijski oddział McDonald’s przygotował zabawną kampanię outdoorową, która ma przekonać, że pracę w firmie można zacząć nawet bez większego doświadczenia. więcej

Martin Sorrell wraca do branży reklamowej z firmą S4 Capital

Zaledwie 6 tygodniu po rozstaniu z Grupą WPP Martin Sorrell ogłosił, że przejmuje stery w firmie Derriston Capital, dzięki której chce zbudować międzynarodowy biznes usług komunikacyjnych. Na początek przemianuje ją na S4 Capital. więcej

Heart&Brain wygrywa przetarg na obsługę Black Red White

Grupa meblarska Black Red White rozstrzygnęła przetarg na obsługę reklamową, który wygrała agencja Heart&Brain. Pokonała sześć innych agencji. więcej

Pies Grzegorza Halamy zaginiony u Joanny Brodzik i Pawła Wilczaka w spocie SmartDomu (wideo)

Ruszyła kolejna kampania reklamowa programu SmartDom, w której razem z Joanną Brodzik i Pawłem Wilczakiem występuje Grzegorz Halama. Akcja zachęca do przeniesienia numeru telefonicznego do Plusa i abonamentu telewizyjnego do Cyfrowego Polsatu. więcej

Legendarni piłkarze i młodzi zawodniczy w kampanii FIFA na mundial (wideo)

W trakcie mistrzostw świata w piłce nożnej w Rosji FIFA będzie prowadzić kampanię reklamową, w której historia futbolu jest zestawiona z teraźniejszością i przyszłością. Spoty wyprodukowało Mandalay Sports Media. więcej

Samsung Flip - spotkania biznesowe od nowa.

Firmowe szkolenie, spotkanie biznesowe, prezentacja nowego projektu – to tylko kilka przykładów spotkań, w których każdego dnia uczestniczy tysiące polskich pracowników biurowych. Jednymi z częstszych narzędzi wykorzystywanych w ich trakcie są flipcharty i tablice sucho ścieralne. Wykresy, kluczowe słowa i podkreślenia mają pomóc nieco zagubionym uczestnikom skupić się na przebiegu prezentacji. Jednak do obowiązków uczestników spotkań należy nie tylko aktywne w nich uczestniczenie, ale także sporządzanie notatek, które gęsto pokrywają tablice i flipcharty. Czy zatem tak prowadzone spotkania mogą być efektywne? więcej

 
 
 
PRASA
 
Resort sprawiedliwości przenosi ogłoszenia sądowe do sieci

Ministerstwo Sprawiedliwości pracuje nad nowelizacją kodeksu postępowania cywilnego, w ramach której ogłoszenia w sprawach cywilnych i karnych będą publikowane w internetowym Monitorze Sądowym i Gospodarczym. Dziś zamieszczane są głównie w prasie. więcej

Tomasz Jóźwik: z ,,Dziennika Gazety Prawnej" na szefa PAP Biznes

Od 1 czerwca stanowisko redaktora naczelnego działu Biznes Polskiej Agencji Prasowej objął Tomasz Jóźwik, poprzednio związany z „Dziennikiem Gazetą Prawną” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Zastąpił na tym stanowisku Macieja Danielewicza. więcej

PMPG Polskie Media nie wypłaci dywidendy. Chce zmniejszyć kapitał zakładowy, żeby pokryć stratę

Spółka PMPG Polskie Media, jednostka dominująca w grupie kapitałowej wydającej m.in. „Wprost” i „Do Rzeczy”, nie zamierza wypłacać w br. dywidendy. 4,07 mln zł zysku netto z ub.r. chce przeznaczyć na kapitał zapasowy i rezerwowy. Jednocześnie planuje obniżyć swój kapitał zakładowy ze 103,9 do 72,7 mln zł, żeby zmniejszyć pokrycie straty z wcześniejszych lat. więcej

Nowy numer ,,Time'a" z okładką ułożoną z dronów

Z okazji wydania nowego numeru z raportem na temat technologii i przyszłości dronów magazyn „Time” zorganizował akcję, w której 958 latających autonomicznych pojazdów ułożyło na niebie logo i okładkę tygodnika. Partnerem projektu był między innymi koncern Intel. więcej

,,Życie na Gorąco" liderem sprzedaży w I kwartale, ,,Dobry Tydzień" stracił najwięcej

W pierwszym kwartale 2018 roku na pozycji zdecydowanego lidera średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników yellow znalazło się „Życie na Gorąco”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki, a najwięcej stracił „Dobry Tydzień” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

48 mld euro na reklamę cyfrową w Europie. ,,Tradycyjne media się digitalizują, wydatki będą rosnąć"

W 2017 roku w Europie wydatki na reklamę cyfrową wyniosły 48 mld euro i były wyższe rok do roku o 13,2 procent, a w ciągu ostatnich 5 lat wzrosły dwukrotnie - wynika z danych IAB Europe. Branża nie jest zdziwiona tym wynikiem i nie ma wątpliwości, że to stały trend, który jednak będzie ewoluował. – Wydatki na digital będą konsekwentnie rosły, reklama internetowa może stać się dominująca na rynku. Ale równie ważne jak liczby i budżety są kwestie związane z rosnącą jakością komunikacji - oceniają dla Wirtualnemedia.pl eksperci rynku reklamy. więcej

Michał Pol będzie promował Zakłady Bukmacherskie eToto

Dziennikarz sportowy Michał Pol, pełniący też funkcję dyrektora zarządzającego segmentem sportowym Grupy Onet-RAS Polska, dołączył do grona ambasadorów marketingowych Zakładów Bukmacherskich eToto. Poprzednio promował inną firmę bukmacherską - Fortuna. więcej

,,Super Express" ze zmienionym logo, spójnym w gazecie i serwisie internetowym

Dziennik „Super Express” (Grupa ZPR Media) zyskał zmodyfikowane logo. Jest ono obecne zarówno w wersji drukowanej, jak i serwisie internetowym tabloidu. więcej

"Gazeta Wyborcza" rusza z cyklem "Miasta szpiegów" o kulisach pracy rosyjskiego wywiadu

Na łamach "Gazety Wyborczej" i Wyborczej.pl od 4 do 8 czerwca publikowane będą materiały w ramach specjalnego cyklu "Miasta szpiegów" o metodach pracy rosyjskiego wywiadu i obiektach jego zainteresowania. więcej

SDP o upozorowaniu śmierci Babczenki. ,,Świadome wprowadzenie w błąd opinii publicznej nieetyczne"

Centrum Monitoringu Wolności Prasy Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich w wydanym przez siebie oświadczeniu odniosło się do operacji spreparowania zabójstwa rosyjskiego dziennikarza Arkadija Babczenki. Według organizacji „świadome wprowadzenie w błąd opinii publicznej przez przedstawicieli władzy przy użyciu dziennikarzy jest działaniem nieetycznym i nie może być akceptowane”. Zaapelowano także o niewykorzystywanie prasy i dziennikarzy w działaniu służb specjalnych. więcej

Niezalezna.pl kontra wPolityce.pl ws. Stanisława Pięty. Czy romans to prywatna sprawa polityka?

wPolityce.pl (Fratria) skrytykowało wywiad posła PiS dla Niezalezna.pl dotyczący jego romansu ujawnionego przez „Fakt”. Dorota Kania wyjaśniła, że Niezalezna.pl nie pisze o tym temacie, bo romans to prywatna sprawa polityka, a dziennikarzom wPolityce.pl przypomniała biblijny cytat: kto jest bez grzechu, niech pierwszy rzuci kamień. - Jakoś nie widziałam, by koledzy redaktorzy kierowali się tą sprawą w przypadku Madery. I do tego to wybiórcze traktowanie Pisma Świętego. Przecież nawet hipokryzja ma swoje granice - skomentowała Marzena Nykiel, redaktor naczelna wPolityce.pl. więcej

,,Fakt" na jedynce ubolewa za nazwanie Joanny Klimek ,,kochanką" Jacka Kurskiego

W weekendowym wydaniu „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) na pierwszej stronie ukazało się „oświadczenie redakcji”, w którym redakcja gazety wyraża ubolewanie za określenia użyte w artykułach dotyczących TVP, prezesa Jacka Kurskiego i byłej dyrektor programowej Joanny Klimek. - Ta chwila, gdy wielkie koncerny medialne od lat szczujące na mnie i moich bliskich muszą podkulić ogon i przeprosić - komentuje na Twitterze Kurski. więcej

Casus Piotra Niewiechowicza - zaniepokojeni dziennikarze, skonsternowani autorzy i trochę gorzkiej prawdy o mediach

Piotr Maciążek i Jakub Wiech z portalu Energetyka24.com, autorzy głośnej prowokacji dziennikarskiej polegającej na wykreowaniu nieistniejącego eksperta, konsternacją reagują na komentarz w tej sprawie ministra Piotra Naimskiego o "zaprzestaniu istnienia w sektorze". Dziennikarze z niepokojem odbierają słowa polityka. Trwająca od ponad tygodnia dyskusja o kimś, kto nigdy nie istniał, obnaża także bolączki trawiące media w dobie informacji instant. więcej

Jakub Hartwich i Adrian Glinka z protestu niepełnosprawnych mają prowadzić program na portalu ,,Gazety Wyborczej"

Jakub Hartwich i Adrian Glinka, jedni z liderów protestu osób niepełnosprawnych i ich rodziców w Sejmie, dostali propozycję prowadzenia nowego programu na portalu „Gazety Wyborczej” (Agora). - Bardzo nam zależy, żeby zrealizować program będący podsumowaniem 40 dni protestu i żeby panowie byli gospodarzami tego spotkania - mówi Joanna Parczyńska, wydawca obszaru Kultura i multimedia w „Gazecie Wyborczej”. więcej

Arkadij Babczenko: wziąłem udział w akcji SBU z własnej woli. ,,Potępianie go za to byłoby nieuczciwe"

Rosyjski dziennikarz Arkadij Babczenko, który wziął udział w inscenizacji własnej śmierci, zapewnił w czwartek na konferencji prasowej w Kijowie, że uczestniczył w specjalnej operacji Służby Bezpieczeństwa Ukrainy (SBU) z własnej woli. - Teoretycznie dziennikarze nie powinni kreować rzeczywistości, kłamać ani współpracować ze służbami specjalnymi, bo jest to oczywiste naruszenie etyki. Z drugiej strony, jeśli rzeczywiście w grę wchodziło życie, potępianie go za to byłoby nieuczciwe - komentują eksperci. więcej

Kancelaria Sejmu: wiele nieścisłości i informacji nieprawdziwych w relacjach mediów. Do rozwagi efektywność dotychczasowych zasad wstępu

Centrum Informacyjne Sejmu podsumowało protest osób niepełnosprawnych. Jej zdaniem w relacjach, które pojawiały się w mediach było „wiele nieścisłości i informacji nieprawdziwych” i do „rozważenia przez Kancelarię Sejmu i Straż Marszałkowską będzie także efektywność dotychczasowych zasad wstępu na teren Parlamentu”. więcej

,,Tele Tydzień" i ,,Tele Świat" liderami w lutym, ,,Kurier TV" najbardziej w dół

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych w lutym 2018 roku był „Tele Tydzień”. Z kolei na czele dwutygodników znalazł się „Tele Świat” - dane ZKDP pism telewizyjnych w raporcie Wirtualnemedia.pl. więcej

Spadła sprzedaż kioskowa wszystkich dzienników w I kwartale. ,,Parkiet" najbardziej w dół

Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w pierwszym kwartale br. był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Giełdy Parkiet” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Premier Ukrainy za zabicie dziennikarza Arkadija Babczenko wini ,,rosyjską machinę totalitarną", Kreml oburzony

We wtorek wieczorem rosyjski dziennikarz Arkadij Babczenko został zastrzelony w Kijowie. - Jestem przekonany, że rosyjska machina totalitarna nie przebaczyła mu uczciwości i przekonań - skomentował Wołodymyr Hrojsman, premier Ukrainy. Przedstawiciele Kremla zarzucili mu rusofobię. więcej

Zabójstwo Arkadija Babczenki sfingowano, to prowokacja ukraińskich służb

Zabójstwo rosyjskiego dziennikarza Arkadija Babczenki zostało we wtorek sfingowane przez Służbę Bezpieczeństwa Ukrainy, żeby ująć osoby zainteresowane wykonaniem tej zbrodni. Szczegóły akcji podano w środę na konferencji, na której pojawił się sam Babczenko. więcej

 
 
 
INTERNET
 
TVP.pl, HBO GO i WP Pilot mocno w górę, Player.pl i ShowMax w dół (TOP serwisów VoD)

Wśród platform VoD liderem zasięgowym jest niezmiennie VoD.pl, natomiast najdłużej użytkowników przyciągają VoD.TVP.pl, Player.pl i Ipla.tv. Ten pierwszy serwis, podobnie jak HBO GO i WP Pilot, w skali roku osiągnął duży wzrost odwiedzalności, znaczące spadki zanotowały natomiast Player.pl i ShowMax. więcej

Resort sprawiedliwości przenosi ogłoszenia sądowe do sieci

Ministerstwo Sprawiedliwości pracuje nad nowelizacją kodeksu postępowania cywilnego, w ramach której ogłoszenia w sprawach cywilnych i karnych będą publikowane w internetowym Monitorze Sądowym i Gospodarczym. Dziś zamieszczane są głównie w prasie. więcej

Grzegorz Strzelec odchodzi z Grupy Onet-RAS Polska, zajmie się szkoleniami z e-marketingu

Po sześciu latach pracy z Grupą Onet-RAS Polska żegna się business development manager Grzegorz Strzelec. - W pierwszym względnie krótkim okresie będę wspierał kilka młodych perspektywicznych organizacji jednocześnie, w zakresie budowania długoterminowych strategii obecności w wyszukiwarkach i tworzenia wokół tego skutecznych procesów. To etap przejściowy do stworzenia kompletnego modelu szkoleń managerskich z zakresu digital marketingu w szczególności w obszarze wyszukiwarek - zapowiada. więcej

Przeglądarki internetowe: Chrome zyskuje i w Polsce, i globalnie

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w maju 2018 r. zanotowała wyraźny wzrost udziału zarówno na całym świecie, jak i w Polsce.   więcej

Facebook rezygnuje z sekcji Trending bo generuje tylko 1,5 procent ruchu dla wydawców

Facebook zapowiedział likwidację sekcji o nazwie Trending rekomendującej użytkownikom bieżące newsy powiązane z treściami pojawiającymi się w Newsfeedzie. Według serwisu platforma nie spełniła pokładanych w niej nadziei generując niewielki ruch dla wydawców. W miejsce Trending mają pojawić się nowe rozwiązania pozwalające internautom dotrzeć do bieżących informacji ze sprawdzonych źródeł. więcej

48 mld euro na reklamę cyfrową w Europie. ,,Tradycyjne media się digitalizują, wydatki będą rosnąć"

W 2017 roku w Europie wydatki na reklamę cyfrową wyniosły 48 mld euro i były wyższe rok do roku o 13,2 procent, a w ciągu ostatnich 5 lat wzrosły dwukrotnie - wynika z danych IAB Europe. Branża nie jest zdziwiona tym wynikiem i nie ma wątpliwości, że to stały trend, który jednak będzie ewoluował. – Wydatki na digital będą konsekwentnie rosły, reklama internetowa może stać się dominująca na rynku. Ale równie ważne jak liczby i budżety są kwestie związane z rosnącą jakością komunikacji - oceniają dla Wirtualnemedia.pl eksperci rynku reklamy. więcej

Google Chrome 67: logowanie się bez haseł - lepsze wsparcie dla AR i VR, poprawki błędów

Google udostępniło najnowszą stabilną wersję przeglądarki internetowej Chrome, oznaczoną numerem 67. więcej

Casus Piotra Niewiechowicza - zaniepokojeni dziennikarze, skonsternowani autorzy i trochę gorzkiej prawdy o mediach

Piotr Maciążek i Jakub Wiech z portalu Energetyka24.com, autorzy głośnej prowokacji dziennikarskiej polegającej na wykreowaniu nieistniejącego eksperta, konsternacją reagują na komentarz w tej sprawie ministra Piotra Naimskiego o "zaprzestaniu istnienia w sektorze". Dziennikarze z niepokojem odbierają słowa polityka. Trwająca od ponad tygodnia dyskusja o kimś, kto nigdy nie istniał, obnaża także bolączki trawiące media w dobie informacji instant. więcej

Globalnie jedna czwarta korzystania z mediów odbywa się w internecie mobilnym, w Polsce - 5 proc.

W br. 24 proc. czasu konsumpcji mediów przez ludzi z całego świata przypadnie na internet mobilny. W 2011 roku ten wskaźnik wynosił jedynie 5 proc., natomiast w 2020 roku wzrośnie do 28 proc. W Polsce obecnie jest to 5 proc., a za dwa lata będzie 6 proc. - prognozuje agencja mediowa Zenith. więcej

Papua-Nowa Gwinea blokuje Facebooka na miesiąc

Władze Papui-Nowej Gwinei zablokowały na miesiąc dostęp do Facebooka na terenie całego kraju. Będą weryfikować fake konta i sprawdzać, jak obywatele korzystają z serwisu. więcej

Bartłomiej Pucek odchodzi z Grupy Onet-RAS Polska

Bartłomiej Pucek, odpowiedzialny za projekty z obszaru mobile i digital, odchodzi z Grupy Onet-RAS Polska. więcej

Kanał GINX Esports TV w ofercie WP Pilot

Do oferty platformy WP Pilot dołączył kanał dla fanów e-sportu GINX Esports TV. więcej

Mapy Google dominują wśród lokalizatorów. Targeo.pl przed Zumi.pl, Jakdojade przed Yanosikiem

Zdecydowanie najpopularniejszą platformą w kategorii map i lokalizatorów są w Polsce Mapy Google. Wśród serwisów Targeo.pl ma wyższą odwiedzalność od Zumi.pl, a wśród aplikacji Jakdojade wyprzedza Yanosika. więcej

Solidarność chce rozszerzyć zakaz handlu w niedzielę na sklepy internetowe

Związkowcy z Solidarności chcą modyfikacji ustawy o ograniczeniu handlu w niedzielę. Obowiązujące od  trzech miesięcy przepisy miałyby zostać rozszerzone o handel internetowy. Zmiany dotyczyć mają także definicji palcówek pocztowych oraz godzin prac sklepów. więcej

Samsung Flip - spotkania biznesowe od nowa.

Firmowe szkolenie, spotkanie biznesowe, prezentacja nowego projektu – to tylko kilka przykładów spotkań, w których każdego dnia uczestniczy tysiące polskich pracowników biurowych. Jednymi z częstszych narzędzi wykorzystywanych w ich trakcie są flipcharty i tablice sucho ścieralne. Wykresy, kluczowe słowa i podkreślenia mają pomóc nieco zagubionym uczestnikom skupić się na przebiegu prezentacji. Jednak do obowiązków uczestników spotkań należy nie tylko aktywne w nich uczestniczenie, ale także sporządzanie notatek, które gęsto pokrywają tablice i flipcharty. Czy zatem tak prowadzone spotkania mogą być efektywne? więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Centra handlowe straciły niemal 3 mln klientów od wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę

Od wprowadzenia zakazu handlu w niedziele - co miało miejsca na początku marca br. - centra handlowe odwiedziło o 2,75 mln klientów mniej niż w takim samym okresie roku ubiegłego - wynika z danych Retail Institute. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Casus Piotra Niewiechowicza - zaniepokojeni dziennikarze, skonsternowani autorzy i trochę gorzkiej prawdy o mediach

Piotr Maciążek i Jakub Wiech z portalu Energetyka24.com, autorzy głośnej prowokacji dziennikarskiej polegającej na wykreowaniu nieistniejącego eksperta, konsternacją reagują na komentarz w tej sprawie ministra Piotra Naimskiego o "zaprzestaniu istnienia w sektorze". Dziennikarze z niepokojem odbierają słowa polityka. Trwająca od ponad tygodnia dyskusja o kimś, kto nigdy nie istniał, obnaża także bolączki trawiące media w dobie informacji instant. więcej

Jastrzębowski i Hofman: agencja R4S nie pracuje dla posła PiS Stanisława Pięty

Sławomir Jastrzębowski i Adam Hofman z kierownictwa agencji public relations R4S zaprzeczyli informacji, jakoby firma pracowała dla posła PiS Stanisława Pięty. W ostatnich dniach „Fakt” ujawnił romans Pięty. więcej

Jacek Cegła odchodzi z biura prasowego Kancelarii Prezydenta RP

Po ośmiu miesiącach pracy Jacek Cegła zrezygnował z funkcji dyrektora biura prasowego Kancelarii Prezydenta RP. - Przede mną nowe wyzwania - zapowiada. więcej

Rewolucja w branża PR. Przez rozwój mediów społecznościowych większa niż kiedykolwiek potrzeby wiarygodnej informacji

Media społecznościowe stały się ważnym narzędziem budowania wizerunku, komunikacji z dziennikarzami i bezpośrednimi odbiorcami. Zmieniły one radykalnie krajobraz branży public relations, ale na rynku wciąż jest miejsce dla tradycyjnej prasy, radia i telewizji – uważają eksperci i przedstawiciele agencji PR z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Polski i USA, którzy wzięli udział w debacie „Komunikacja – trendy. Perspektywa międzynarodowa”. Do kluczowych trendów, które wpłyną na przyszłość branży, zaliczyli też wiarygodność przekazu i coraz mocniejszy nacisk na weryfikowanie źródeł informacji. więcej

Dümmen Orange nowym klientem polskiego oddziału Sigma International

Polski oddział agencji public relations Sigma International nawiązał współpracę z Dümmen Orange, producentem kwiatów ciętych. Strony nie zdradzają szczegółów współpracy. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
T-Mobile z dopłatami za roaming dla użytkowników pre-paid, 0,04 zł za minutę wykonanego połączenia
Zbigniew Boniek w piłkarskiej promocji Play ze smartfonami (wideo)
Blisko trzy tysiące aplikacji na iOS zarabia ponad milion dolarów rocznie
Nowy numer ,,Time'a" z okładką ułożoną z dronów
,,Il Fascino Ferrari" - książka z obudową i rzeźbą inspirowaną silnikiem (wideo)
Concept 9cento - koncepcyjny motocykl BMW Motorrad (wideo)
PHT2-10 - przenośny telewizor Ferguson z tunerem DVB-T/T2 i obsługą H.256/HEVC
Pies Grzegorza Halamy zaginiony u Joanny Brodzik i Pawła Wilczaka w spocie SmartDomu (wideo)
Xiaomi Mi 8 oficjalnie. Będą trzy wersje
Sygic Car Navigation z funkcjami Pioneer
Dzięki inteligentnym przymierzalniom i elektronicznym metkom sprzedaż ubrań ma wzrosnąć
Rynek smartfonów w I kw. wrócił do wzrostu. Rządzi Android, Samsung przed Apple
 
 
 
GOSPODARKA
 
KNF ostrzega przed kryptowalutami w kampanii społecznej
48 mld euro na reklamę cyfrową w Europie. ,,Tradycyjne media się digitalizują, wydatki będą rosnąć"
Alibaba wykłada miliardy na kolejną falę inwestycji
Concept 9cento - koncepcyjny motocykl BMW Motorrad (wideo)
Dzięki inteligentnym przymierzalniom i elektronicznym metkom sprzedaż ubrań ma wzrosnąć
Polska gospodarka pędzi, ale trochę spowolni
GetBack z 1,33 mld zł straty netto w 2017 roku
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Jacek Kurski zadowolony z serialu ,,Korona królów": Projekt pozostanie na lata
Matt LeBlanc odchodzi z Top Gear
,,Il Fascino Ferrari" - książka z obudową i rzeźbą inspirowaną silnikiem (wideo)
Legenda o kojocie i Johnny Depp promują perfumy Sauvage Dior (wideo)
Telewizja ABC anulowała sitcom "Roseanne" przez rasistowski komentarz aktorki. Pracę straciło 200 osób
Netflix wyprodukuje drugi sezon ,,The rain"
Serial "Trzynaście powodów" ogląda mniej widzów niż "Stranger Things"
Uma Thurman w serialu "Chambers". Nowa produkcja Netflix
"Waste7and" - nowa płyta Riverside
Andrew Lincoln odchodzi z serialu "The Walking Dead"
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj