Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 14 Czerwca 2018
 
 
 
Zmiany w strukturach TVN i Discovery: nowe jednostki i likwidacje zdublowanych ról. Zwolniono ponad 20 osób
 
Po trzech miesiącach od sfinalizowania przejęcia Scripps Networks Interactive, właściciela TVN, przez Discovery, nowy zespół zarządzający obu firm wprowadza zmiany w strukturalne firmy. - Zakończenie tego etapu integracji wiąże się z likwidacją niewielkiej liczby stanowisk - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe TVN. Z naszych informacji wynika, że pracę straciło już ponad 20 osób. więcej
 
 
Dla Rosji mundial będzie świętem bardziej propagandowym niż sportowym
 
Głównym benefitem dla Rosji z tego mundialu będzie jakakolwiek poprawa wizerunku na arenie międzynarodowej. To oczywiste, że impreza nie zwróci się finansowo, ale naszemu wschodniemu sąsiadowi nie o pieniądze tu chodzi - oceniają dla portalu Wirtualnemedia.pl Piotr Bieńko, Radek Dudek, Sebastian Hejnowski i Norbert Ofmański. więcej
 
 
Mediacap uruchamia agencję performance marketingu Booost, szefami i wspólnikami Łucja Gdala oraz Sławomir Kornicki
 
Holding marketingowo-badawcy Medicap przekształcił swoją spółkę MCP Publica w agencję Booost, która będzie zajmować się performance marketingiem. Członkami jej zarządu i udziałowcami zostali Łucja Gdala i Sławomir Kornicki, wcześniej związani m.in. z Codemedia, Mediacontacts i Centraals. więcej
 
 
TVP gotowa uruchomić TVP Sport HD w DVB-T. Jacek Kurski: oferta EmiTela jest zdecydowanie za droga
 
Telewizja Polska była zainteresowana uruchomieniem TVP Sport w DVB-T w jakości HD jeszcze przed rozpoczęciem mundialu, ale nie zgodziła się na warunki finansowe zaoferowane przez Emitela - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl - Muszę szanować publiczne pieniądze. Jest to jeden z przykładów rozsądnego gospodarowania środkami publicznymi - mówi nam Jacek Kurski, prezes publicznego nadawcy. więcej
 
 
Strony główne: WP z większym zasięgiem od Onetu, o2.pl przyciąga na najdłużej
 
W maju strona główna WP.pl miała więcej użytkowników od strony głównej Onetu, ale zanotowała mniej odsłon i krótszy średni czas korzystania przez odwiedzających. Mocno zmalał zasięg strony głównej o2.pl, przy czym użytkownik spędza na niej ponad dwa razy więcej czasu niż u konkurentów. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Mundial zapewni TVP skok oglądalności, ale wpływy z reklam nie pokryją kosztów praw do transmisji (opinie) więcej
 
Newsy na Fakt.pl i Plejadzie zaczęły odsyłać na stronę główną Onet. ,,To odpowiedź na działania konkurencji" więcej
 
Eska wyprzedziła Jedynkę i Trójkę. Duży wzrost Radia Maryja więcej
 
2 mln widzów opolskiego festiwalu. TVP1 liderem rynku więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Manager ds. sprzedaży Gremi Media
Specjalista ds. Sprzedaży Agencyjnej Media Impact Polska
Dziennikarz / Redaktor Cavatina
Wydawca Wirtualna Polska Media
Redaktor Wirtualna Polska Media
Dziennikarz Wideo Edipresse Polska
SPECJALISTA DO SPRAW BADAŃ I ANALIZ Grupa RMF
Social Planner Starcom
PROJECT MANAGER Grupa ZPR Media
Reżyser /Realizator B3 Films
PHP Backend Engineer SOLVEN FINANCE
Web Designer Displate
Dyrektor Finansowy SOLVEN FINANCE
Marketing Specialist SOLVEN FINANCE
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Zmiany w strukturach TVN i Discovery: nowe jednostki i likwidacje zdublowanych ról. Zwolniono ponad 20 osób

Po trzech miesiącach od sfinalizowania przejęcia Scripps Networks Interactive, właściciela TVN, przez Discovery, nowy zespół zarządzający obu firm wprowadza zmiany w strukturalne firmy. - Zakończenie tego etapu integracji wiąże się z likwidacją niewielkiej liczby stanowisk - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe TVN. Z naszych informacji wynika, że pracę straciło już ponad 20 osób. więcej

TVP gotowa uruchomić TVP Sport HD w DVB-T. Jacek Kurski: oferta EmiTela jest zdecydowanie za droga

Telewizja Polska była zainteresowana uruchomieniem TVP Sport w DVB-T w jakości HD jeszcze przed rozpoczęciem mundialu, ale nie zgodziła się na warunki finansowe zaoferowane przez Emitela - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl - Muszę szanować publiczne pieniądze. Jest to jeden z przykładów rozsądnego gospodarowania środkami publicznymi - mówi nam Jacek Kurski, prezes publicznego nadawcy. więcej

Małgorzata Mikulska-Rembek nie jest już szefem redakcji ,,Państwo w państwie" w Polsat News. Odchodzi Jan Kunert

Michał Troiński został nowym szefem redakcji programu interwencyjnego Polsat News „Państwo w państwie”, zastępując Małgorzatę Mikulską-Rembek. Z redakcji odchodzi dziennikarz Jan Kunert. więcej

Firma Heronima Ruty wycofuje się z Cyfrowego Polsatu, sprzedaje 4,4 proc. akcji za 630 mln zł

Spółka Sensor Overseas należąca do Heronima Ruty, wieloletniego współpracownika Zygmunta Solorza, wystawiła na sprzedaż 28,18 mln akcji Cyfrowego Polsatu w cenie 22,5 zł za sztukę. Z ich sprzedaży ma uzyskać 634 mln zł. więcej

2,28 mln widzów koncertu ,,Gwiazdy dla Zbyszka" w TVN

Pokazany we wtorek w TVN koncert „Gwiazdy dla Zbyszka. Tribute to Zbigniew Wodecki” oglądało średnio 2,28 mln widzów. Stacja w czasie nadawania widowiska była liderem rynku telewizyjnego. - Oczywiście chętnie podejmiemy rozmowy w sprawie naszego udziału w kolejnych odsłonach tej imprezy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN. więcej

Jarosław Olechowski o braku materiału we wtorkowych ,,Wiadomościach" nt. referendum prezydenta: była relacja w TVP Info

We wtorek „Panorama” i „Wiadomości” jako jedyne programy informacyjne głównych stacji nie poinformowały o pytaniach, które prezydent Andrzej Duda chce zadać w jesiennym referendum. W „Wiadomościach” krótki materiał o tym pokazano w środę. Jarosław Olechowski, szef Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, tłumaczy, że wystąpienie prezydenta na żywo transmitowano w TVP Info. więcej

Polsat Sport nowym liderem kanałów sportowych. Eleven Sports 1 zyskał najwięcej

W maju br. nowym liderem oglądalności wśród stacji sportowych został Polsat Sport, który wyprzedził Eurosport 1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Eleven Sports 1, a na czele spadków znalazł się Canal+ Sport 2 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Barwy szczęścia" z akcją ,,Barwna Strefa Kibica" na mundialu Rosja 2018 (wideo)

Telewizyjna Dwójka i Artrama na czas trwania mundialu w Rosji przygotowały akcję „Barwna Strefa Kibica”, w którą zaangażowali się aktorzy z serialu „Barwy szczęścia” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Zgoda na fuzję AT&T i Time Warner. CNN, HBO, DC Comics i Warner Bros z nowym właścicielem

Sędzia federalny wyraził zgodę na transakcję wartą 85 miliardów dolarów, która może poważnie zmienić rynek medialny. AT&T dostał zielone światło na przejęcie Time Warner co oznacza, że CNN, HBO, DC Comics i Warner Bros stały się własnością telekomunikacyjnego giganta. więcej

Andrzej Mastalerz i Michał Czernecki w serialu AXN ,,Znaki" (teaser i zdjęcia)

Andrzej Mastalerz, Michał Czernecki, Magdalena Żak i Piotr Trojan dołączyli do obsady serialu AXN „Znaki”. Stacja ujawniła pierwszy teaser i zdjęcia z planu. więcej

Kolejna edycja ,,Milionerów" w jesiennej ramówce TVN. Właśnie trwają castingi

Telewizja TVN podjęła decyzję o realizacji kolejnego sezonu teleturnieju „Milionerzy”, który widzowie zobaczą w jesiennej ramówce 2018 roku. Właśnie trwają poszukiwania uczestników do projektu. więcej

Krzysztof Ziemiec o zacytowaniu w ,,GW" jego słów sprzed pół roku o mediach i dziennikarzach: ubeckie metody

„Gazeta Wyborcza” ujawniła wypowiedzi Krzysztofa ZIemca ze spotkania na UW w listopadzie ub.r. Dziennikarz stwierdził wtedy, że nie czuje się odpowiedzialny za przekaz programów informacyjnych i publicystycznych Telewizji Polskiej i pochwalił Polsat za obiektywizm. - Co jeszcze znajdziecie by mnie zaatakować?! Obrzydliwe! - skomentował tę publikację Ziemiec. - Przecież to są cytaty z Twoich wypowiedzi na publicznym spotkaniu - odpowiedziała mu Dominika Wielowieyska z „GW”. więcej

Kino Polska TV planuje wypłacić 10,9 mln zł dywidendy, po 55 groszy na akcję

Zarząd i rada nadzorcza nadawcy telewizyjnego Kino Polska TV chcą, żeby spółka z 21,88 mln zł zysku w ub.r. wypłaciła 10,9 mln zł w formie dywidendy. Musi się na to zgodzić walne zgromadzenie akcjonariuszy spółki. więcej

Epic Drama w ofercie UPC Polska

Od 12 czerwca 2018 roku w ofercie UPC Polska dostępny jest kanał Epic Drama. więcej

Oszczędzać da się sprytnie

Planowanie budżetu domowego rozpala dyskusje w wielu domach. Choć statystycznie Polacy zarabiają z każdym rokiem coraz więcej, warto jednak zachować dyscyplinę w wydatkach, a oszczędności szukać na różne sposoby. To wcale nie takie trudne, jak może się wydawać! więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Publicysta ,,Sieci" Łukasz Adamski gospodarzem audycji filmowej w Polskim Radiu 24

Łukasz Adamski, krytyk filmowy tygodnika „Sieci”, będzie prowadził autorską audycję „Wieczór filmowy z Łukaszem Adamskim” w Polskim Radiu 24. więcej

 
RMF FM na czele w Białymstoku. Kilkukrotny wzrost słuchalności Radia Maryja

Pozycja lidera rynku radiowego w Białymstoku w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br. należała do RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Radio ZET i RMF MAXXX - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
Kamil Rutkowski będzie relacjonować mundial dla VOX FM

Radia VOX FM wysłało na mistrzostwa świata w piłce nożnej specjalnego korespondenta Kamila Rutkowskiego. Będzie on współprowadził na żywo z Rosji codzienne pasmo popołudniowe a także przygotuje relacje na antenę oraz materiały wideo do mediów społecznościowych. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Mediacap uruchamia agencję performance marketingu Booost, szefami i wspólnikami Łucja Gdala oraz Sławomir Kornicki

Holding marketingowo-badawcy Medicap przekształcił swoją spółkę MCP Publica w agencję Booost, która będzie zajmować się performance marketingiem. Członkami jej zarządu i udziałowcami zostali Łucja Gdala i Sławomir Kornicki, wcześniej związani m.in. z Codemedia, Mediacontacts i Centraals. więcej

Atmedia wznawia działalność - właścicielami Maria Wajda, Marcin Boroszko i Jacek Skrodzki

Cztery lata po zniknięciu z rynku spółka Atmedia, specjalizująca się w pośrednictwie sprzedaży czasu reklamowego w telewizji, wznawia działalność. Jej udziałowcami są teraz Maria Wajda, Marcin Boroszko i Jacek Skrodzki. O potencjalnych klientów będzie walczyć dziś głównie z TVN Media i Polsat Media, które zduopolizowały rynek brokerki telewizyjnej. więcej

Tomasz Chrapusta i Katarzyna Czeżyk zwycięzcami Grand Prix Papaya Young Directors za kampanię EB

Grand Prix 5. edycji konkursu Papaya Young Directors organizowanego przez Papaya Films trafiło do duetu kreatywnego Tomasz Chrapusta i Katarzyna Czeżyk. Wśród nagrodzonych znaleźli się też m.in. Tessa Moult-Milewska, Michał Radziejewski, Paweł Soja. więcej

Dariusz Andrian prezesem zarządu SAR

Wczoraj walne zgromadzenie członków Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz Związku Agencji Reklamowych wybrało nowe władze. Nowym prezesem został Dariusz Andrian CEO VML Poland i Grupy Young & Rubicam Brands, który zastąpił Szymona Gutkowskiego. więcej

Partyka / takie.pany: ,,Kanterstrajk" - odczarować wizerunek gier komputerowych (wywiad)

- Chciałem pokazać sytuacje, gdzie młody dzieciak otoczony przez zaniedbujących go rodziców, nieprzyjazne środowisko w szkole itd. szukał ucieczki i pozytywnych relacji w świecie gier. Zależało mi na tym, żeby przedstawić gry w innym świetle niż zwykle przedstawiają je masowe media - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl laureat tegorocznej nagrody Best of Craft na konkursie KTR - Łukasz Partyka. Razem z duetem takie.pany otrzymał nagrodę za teledysk „Kanterstrajk" Fisza Emade Tworzywo. więcej

LPP przedstawia nową strategię. Nowe salony, centrum dystrybucyjne i technologie na pierwszym miejscu

Polski producent odzieży, firma LPP, która w swoim portfolio ma takie marki jak Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay zapowiedziała nową strategię, którą ma zamiar realizować w ciągu najbliższych kilku lat. Ambitne plany odzieżowego potentata zakładają m.in. budowę salonów na nowych, zagranicznych rynkach, wzrost sprzedaży z e-handlu do 20 proc. czy powstanie fundacji, która umożliwi w przyszłości sukcesję spółki. więcej

Circle K z akcją Circlozaury promuje swój program lojalnościowy

Na stacjach paliw Circle K wystartował program Circlozaury, w ramach którego klienci mogą zbierać figurki dinozaurów. Aktywację wspiera kampania promocyjna, przygotowana przez Opus B i Watchout Studio. więcej

Polska Press i władze Wielkopolski z konkursem na film z okazji 100-lecia Powstania Wielkopolskiego

Wydawnictwo Polska Press wspólnie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego prowadzi konkurs na film upamiętniający 100. rocznicę Powstania Wielkopolskiego. Pula nagród w nim wynosi łącznie 45 tys. zł. więcej

Stworek Akuk reklamuje żelki Akuku!

Firma Colian, producent żelków Akuku!, rozpoczęła kampanię, w której debiutuje nowy brand hero marki - stworek Akuk. Akcję prowadzą Havas, Human Ark, Initiative i Kolterman Media Communications. więcej

Sztokholm zakazuje emanujących seksem reklam na ulicach miasta

Władze Sztokholmu uchwaliły właśnie nowe przepisy, które zakazują publicznego wyświetlania reklam przedstawiających kobiety i mężczyzn jako obiekty seksualne na terenie miasta. Możliwe będzie ich usuwanie w ciągu 24 godzin od momentu ich ujawnienia. więcej

Grzegorz Karwowski: z MRM & McCann do Plej

Grzegorz Karwowski zaczął pracę jako senior art director w agencji marketingowej Plej. Wcześniej był związany m.in. z agencjami Young & Rubicam, DDB Warszawa, K2 i MRM & McCann. więcej

IPG przypomina pracownikom, by zachowywali się odpowiedzialnie na Cannes Lions 2018

Szefowie grupy reklamowej IPG w wysłanym e-mailu do wszystkich pracowników biorących udział w nadchodzącym festiwalu Cannes Lions w 2018 roku przypominają,  aby zachowywali się właściwie podczas pobytu tam i unikali "niewłaściwego zachowania", zwłaszcza przy alkoholu. więcej

15 tys. zł nagrody za film promujący gospodarkę morską w Polsce

Pomorska Fundacja Filmowa w Gdyni rozpoczęła konkurs na film promujący gospodarkę morską. Główną nagrodą w nim jest 15 tys. zł. więcej

O skutkach nieprawidłowego parkowania ostrzega w kampanii społecznej Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie

Pod hasłem "10 metrów zachowaj (się)" ruszyła informacyjna kampania społeczna warszawskiego Zarządu Dróg Miejskich. Temat przewodni akcji to uświadomienie kierowcom, jakie niebezpieczeństwo stwarzają na drodze, parkując w rejonie przejścia dla pieszych. więcej

Łukasz Kusiak product managerem Continental Opony Polska

W dziale marketingu Continental Opony Polska awansował Łukasz Kusiak. Objął nowe stanowisko product managera. więcej

Jacek Gmoch i Izak skomentują mecze Reziego z innymi influencerami w FIFA 2018

W kolejnej odsłonie kampanii promującej telewizory LG OLED ThinQ AI zobaczymy aktywację z udziałem popularnych digital influencerów - Piotra „Izak” Skowyrskiego, reZigiusza, Jacoba, Lacha i Kozy. Towarzyszyć im będzie twarz akcji - były trener piłkarski Jacek Gmoch. Akcję przygotowała agencja GetHero. więcej

Katarzyna Ułan i Krzysztof Smosarski nowymi eventowcami Expresji

Zespół agencji Expresja powiększył się o dwoje producentów. Do działu produkcji eventowej dołączyli Katarzyna Ułan i Krzysztof Smosarski. więcej

Danonki w wakacyjnej odsłonie

W czerwcu do sklepów trafią Danonki (Danone) w promocyjnych opakowaniach z kolorowymi patyczkami do przygotowania mrożonych serków. Aktywacja wspierana jest samplingiem produktów. więcej

Anna Tarkowska wzmacnia dział kreacji Mosqui.To

Dział kreacji agencji interaktywnej Mosqui.To wzmocniła Anna Tarkowska. Bedzie wspierać prace zespołu z zakresu UX/UI oraz animacji. więcej

Marta Prokop: z Discovery Networks do Move TV

Marta Prokop dołączyła do zespołu Move TV i objęła stanowisko video content managera. Zastąpiła Adriana Jarockiego, który odszedł z firmy. więcej

Paula Jagodzińska ambasadorką hi hybrid

Influencerka beauty Paula Jagodzińska rozpoczęła współpracę z firmą Nesperta, producentem lakierów hybrydowych hi hybrid. Dla marki zaprojektowała autorską kolekcję produktów hi Vibes. więcej

Platforma marketin9 - pomocna dłoń na każdym etapie kampanii content marketingowej

Internet pełen jest wszelkiego rodzaju treści, jednak ich odbiorca jest coraz bardziej wymagający. Oczekuje przekazów jednocześnie interesujących, łatwych w odbiorze, pomocnych i różniących się od innych. Poprzeczka stawiana marketingowcom znajduje się coraz wyżej. Czy platforma content marketingowa może mu pomóc? więcej

 
 
 
PRASA
 
Bogusław Chrabota prezesem Izby Wydawców Prasy, Wiesław Podkański rezygnuje z powodów zdrowotnych

Bogusław Chrabota - redaktor naczelny „Rzeczpospolitej" (Gremi Media) - został wczoraj wybrany na prezesa Izby Wydawców Prasy (IWP). Zastąpił Wiesława Podkańskiego, który piastował to stanowisko od 15 lat. więcej

Towarzystwo Dziennikarskie wybrało nowe władze stowarzyszenia. Celem kolejnej kadencji ochrona prawna freelancerów

Podczas odbywającego się we wtorek walnego zebrania Towarzystwa Dziennikarskiego wybrano nowe władze stowarzyszenia, na kolejną dwuletnią kadencję. Stowarzyszenie zapowiada, że w nowej kadencji zajmie się kwestią wynagrodzeń freelencerów - problemami z ich wyegzekwowaniem oraz niskimi stawkami rynkowymi. więcej

Michał Karnowski dementuje informacje ,,Służb Specjalnych" o płaceniu detektywowi za materiały nt. Anny Grodzkiej

Według magazynu „Służby Specjalne” detektyw Szymon Sikora miał otrzymać 20 tys. zł za materiały o Annie Grodzkiej, które wykorzystano w publikacji tygodnika „W Sieci” (obecnie „Sieci”). - To same kłamstwa. Niektórym trudno uwierzyć, że można mieć dział śledczy, który samodzielnie realizuje materiały - komentuje Michał Karnowski, publicysta „Sieci”. więcej

Andrzej Choynowski wiceprezesem Wydawnictwa Bauer

Andrzej Choynowski, dotychczasowy członek zarządu Wydawnictwa Bauer został jego wiceprezesem. więcej

Polska Press i władze Wielkopolski z konkursem na film z okazji 100-lecia Powstania Wielkopolskiego

Wydawnictwo Polska Press wspólnie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego prowadzi konkurs na film upamiętniający 100. rocznicę Powstania Wielkopolskiego. Pula nagród w nim wynosi łącznie 45 tys. zł. więcej

,,Rzeczpospolita" z wakacyjnym dodatkiem ,,Rzecz na lato"

Od czerwca do końca sierpnia br. w każdą środę do „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) dołączany jest wakacyjny dodatek „Rzecz na lato”. więcej

Anna Popiołek i Piotr Śmiłowicz nagrodzeni przez Związek Banków Polskich

Dziennikarka „Gazety Wyborczej” Anna Popiołek i Piotr Śmiłowicz z Polskiej Agencji Prasowej otrzymali od Związku Banków Polskich Nagrodę Dziennikarską im. Mariana Krzaka. Wyróżnienie przyznano Natalii Skwierawskiej z „Rzeczpospolitej”. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Strony główne: WP z większym zasięgiem od Onetu, o2.pl przyciąga na najdłużej

W maju strona główna WP.pl miała więcej użytkowników od strony głównej Onetu, ale zanotowała mniej odsłon i krótszy średni czas korzystania przez odwiedzających. Mocno zmalał zasięg strony głównej o2.pl, przy czym użytkownik spędza na niej ponad dwa razy więcej czasu niż u konkurentów. więcej

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii daje startupom do 250 tys. finansowania z programu ScaleUp

Resort przedsiębiorczości i technologii chce zapewnić wsparcie finansowe dla 400 startupów w ramach programu ScaleUp, będącego częścią Start in Poland. Początkujący przedsiębiorcy mogą otrzymać do 250 tys. złotych wsparcia z akceleratorów, na które rozpisano właśnie konkurs. więcej

4 na 10 Polaków opłaca zakupy za pomocą płatności mobilnych

39 proc. polskich konsumentów opłaca codzienne zakupy używając płatności mobilnych. 17 proc.  Polaków kupuje za pomocą smartfona przynajmniej raz w tygodniu, a 7 proc. robi to codziennie - wynika z raportu firmy doradczej PwC. więcej

Google Translate udostępnia tłumaczenia w oparciu o sztuczną inteligencję (SI) w trybie offline

Google Translate wydało aktualizację, dzięki której użytkownicy będą mogli skorzystać z tłumaczeń opartych o sztuczną inteligencję (SI) w trybie offline. Tłumaczenia takie pozwalają np. na rozpoznawanie napisów w wybranym języku. więcej

Google, Apple i Amazon najcenniejszymi markami rozrywkowymi świata, Netflix z najwyższym wzrostem

W tegorocznym rankingu BrandZ agencji Kantar Millward Brown i WPP, podium w segmencie najcenniejszych marek rozrywkowych zajmują liderzy zestawienia ogólnego - Google, Apple i Amazon. O 31 miejsc awansował Netflix, głównie za sprawą rosnącego trendu nałogowego oglądania seriali. więcej

Google blokuje pobieranie rozszerzeń do Chrome z nieautoryzowanych źródeł

Google blokuje możliwość pobierania rozszerzeń do przeglądarki Chrome z nieautoryzowanych źródeł. Ograniczenie instalacji rozszerzeń Chrome wyłącznie do sklepu Google Web Store ma uchronić użytkowników przed działaniem hakerów. więcej

Facebook będzie blokować reklamy nierzetelnym firmom

Facebook będzie mógł blokować możliwość zamieszczania reklam w serwisie przez nierzetelne firmy. Nowa funkcjonalność będzie wykorzystywała opinie klientów niezadowolonych z jakości świadczonych usług. więcej

Polacy nadal korzystają z nielegalnego oprogramowania i oglądają pirackie treści w internecie

Poziom piractwa spada, ale w Polsce wciąż niemal połowa oprogramowania jest używana nielegalnie. Użytkownicy prywatni z pirackich wersji programów, ale także muzyki i filmów pochodzących z nielegalnych źródeł, korzystają jeszcze częściej, nie zdając sobie sprawy z zagrożeń. Walka z piractwem przybiera różne formy, w tym zaostrzenia prawa antypirackiego. Przykłady nakładania większych restrykcji pokazują, że skala piractwa rośnie jeszcze bardziej. Rozwiązaniem może być upowszechnienie się w wielu dziedzinach subskrypcyjnych modeli płacenia za treści. Dla firm, szczególnie narażonych na ataki cyberprzestępców, wykorzystujących luki w nielegalnym oprogramowaniu, pomocne mogą się okazać systemy zarządzania oprogramowaniem. więcej

Interia.pl na mundial: specjalny serwis, trzech reportów Rosji i w magazyn wideo "Szybka kontra"

Włodzimierz Lubański otrzymał statuetkę dla najlepszego polskiego piłkarza w historii we wspólnym plebiscycie eurosport.interia.pl oraz RMF FM. Interia z okazji zbliżających się mistrzostw świata w Rosji oprócz konkursu szykuje także relacje live, materiały wideo, ciekawostki dla kibiców oraz analizy ekspertów. więcej

Oszczędzać da się sprytnie

Planowanie budżetu domowego rozpala dyskusje w wielu domach. Choć statystycznie Polacy zarabiają z każdym rokiem coraz więcej, warto jednak zachować dyscyplinę w wydatkach, a oszczędności szukać na różne sposoby. To wcale nie takie trudne, jak może się wydawać! więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
4 na 10 Polaków opłaca zakupy za pomocą płatności mobilnych

39 proc. polskich konsumentów opłaca codzienne zakupy używając płatności mobilnych. 17 proc.  Polaków kupuje za pomocą smartfona przynajmniej raz w tygodniu, a 7 proc. robi to codziennie - wynika z raportu firmy doradczej PwC. więcej

Google, Apple i Amazon najcenniejszymi markami rozrywkowymi świata, Netflix z najwyższym wzrostem

W tegorocznym rankingu BrandZ agencji Kantar Millward Brown i WPP, podium w segmencie najcenniejszych marek rozrywkowych zajmują liderzy zestawienia ogólnego - Google, Apple i Amazon. O 31 miejsc awansował Netflix, głównie za sprawą rosnącego trendu nałogowego oglądania seriali. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Dla Rosji mundial będzie świętem bardziej propagandowym niż sportowym

Głównym benefitem dla Rosji z tego mundialu będzie jakakolwiek poprawa wizerunku na arenie międzynarodowej. To oczywiste, że impreza nie zwróci się finansowo, ale naszemu wschodniemu sąsiadowi nie o pieniądze tu chodzi - oceniają dla portalu Wirtualnemedia.pl Piotr Bieńko, Radek Dudek, Sebastian Hejnowski i Norbert Ofmański. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Apple Support w Polsce i w polskiej wersji językowej
4 na 10 Polaków opłaca zakupy za pomocą płatności mobilnych
Sophia po raz pierwszy w Polsce. Humoidalny robot rozmawia, odpowiada na pytania i wyciąga wnioski
Google Translate udostępnia tłumaczenia w oparciu o sztuczną inteligencję (SI) w trybie offline
Intel zapowiada własną kartę graficzną
Zgoda na fuzję AT&T i Time Warner. CNN, HBO, DC Comics i Warner Bros z nowym właścicielem
Polacy nadal korzystają z nielegalnego oprogramowania i oglądają pirackie treści w internecie
 
 
 
GOSPODARKA
 
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii daje startupom do 250 tys. finansowania z programu ScaleUp
LPP przedstawia nową strategię. Nowe salony, centrum dystrybucyjne i technologie na pierwszym miejscu
4 na 10 Polaków opłaca zakupy za pomocą płatności mobilnych
Polski eksport się broni, ale nadciągają złe wieści z Europy
Polacy nadal korzystają z nielegalnego oprogramowania i oglądają pirackie treści w internecie
Marcin Bąk nowym szefem produkcji grupy w Porta
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Andrzej Mastalerz i Michał Czernecki w serialu AXN ,,Znaki" (teaser i zdjęcia)
Film "Avengers: Wojna bez granic" zarobił już 2 miliardy dolarów
Lauryn Hill w drugim sezonie serialu "Luke Cage" (wideo)
Julia Roberts w filmie "Little Bee" spotyka małą Nigeryjkę
John Cena i Jackie Chan w filmie "Project X" na platformie w Bagdadzie
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj