|
|
|
|
|
|
|
Cyfrowy Polsat nie wypłaci dywidendy. Piotr Żak, syn Zygmunta Solorza, w radzie nadzorczej
Do rady nadzorczej Cyfrowego Polsatu powołany został Piotr Żak - syn Zygmunta Solorza, większościowego akcjonariusza spółki. Na kolejną kadencję w radzie nadzorczej wybrani zostali Marek Kapuściński (jest przewodniczącym), Józef Birka, Robert Gwiazdowski, Aleksander Myszka, Leszek Reksa i Tomasz Szeląg. Akcjonariusze spółki zdecydowali, że w br. nie wypłaci ona dywidendy.
więcej
|
Polsat liderem w naziemnej telewizji cyfrowej, TV Puls wyprzedził TVP1 w 16-49
Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w maju br. był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogły cztery kanały nadające na MUX-8, a najwięcej straciła ATM Rozrywka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Pierwsza miłość" straciła 150 tys. widzów. Polsat z reklam zarobił 233,90 mln zł
W sezonie 2017/2018 serial „Pierwsza miłość” gromadził średnio 1,63 mln widzów, o 150 tys. osób mniej niż rok wcześniej. Obyczajowa produkcja Polsatu nadal była liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 233,90 mln zł.
więcej
|
Delikatne zmiany w logotypach kanałów Eleven Sports
Firma Eleven Sports Network lekko zmodyfikowała swoje logo oraz logotypy czterech kanałów telewizyjnych.
więcej
|
Canal+ pokaże włoski serial ,,Cud. Tajemnica krwawych łez" dwa miesiące po premierze w Sky
Platforma nc+ kupiła od koncernu FremantleMedia International prawa do emisji włoskiego serialu „Cud. Tajemnica krwawych łez” („Il miracolo”). Premierę w Canal+ zaplanowano na czwartek 5 lipca br.
więcej
|
TVN, TTV i Player.pl z 11. edycją ,,Projektu plaża"
W okresie od 29 czerwca do 19 sierpnia 2018 roku odbywać się będzie „Projekt plaża”, który organizowany jest przez telewizję TVN i serwis internetowy Player.pl. W tegorocznej odsłonie projektu po raz pierwszy wezmą też udział gwiazdy znane z TTV. To już 11. edycja tego wydarzenia.
więcej
|
Miniseria ,,Polscy innowatorzy" w National Geographic
Od 5 lipca 2018 National Geographic emitować będzie nową serię dokumentalną „Polscy innowatorzy”. Cykl powstał we współpracy z Ministerstwem Inwestycji i Rozwoju.
więcej
|
Telewizja WP pokaże ,,Klikę Pudelka". ,,Dążymy do synergii treści video online z telewizją linearną"
Od 1 lipca 2018 roku Telewizja WP pokazywać będzie realizowana do tej pory on-line „Klikę Pudelka”. - Dążymy do synergii treści video online z telewizją linearną. „Klika Pudelka” dołącza więc do grona programów przystosowanych również dla widzów telewizji - mówi Jagna Wiszniewska, dyrektor zarządzająca Telewizji WP.
więcej
|
Reality-show ,,Very Cavallari" w kanale E!
Od 15 lipca 2018 roku kanał E! rozpocznie emisję nowego reality-show „Very Cavallari”.
więcej
|
Onet liderem wśród portali
Najnowsze wyniki Onet.pl potwierdzają, że użytkownicy Internetu najchętniej wybierają Onet. W maju portal odwiedziło aż 17,25 miliona internautów.
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RMF FM liderem słuchalności na wsi. Eska i A 17 z największym wzrostem
Zdecydowanie najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową na wsi jest RMF FM. Największy wzrost udziału ex aequo zanotowały sieci Eska i A 17, a na przeciwnym biegunie znalazła się Jedynka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl
więcej
|
|
Czech Media Invest dostał zgodę UOKiK-u na przejęcie Eurozetu
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraził zgodę na przejęcie przez Czech Media Invest Grupy Eurozet (nadawcy Radia ZET, Antyradia, Meloradia i Chillizet), a także aktywów radiowych koncernu Lagardère w Czechach, Rumunii i na Słowacji.
więcej
|
|
Startuje Festiwal Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej "Dwa Teatry"
25 konkursowych spektakli Teatru Telewizji i 27 słuchowisk Polskiego Radia walczyć będzie o laury XVIII Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej "Dwa Teatry". Impreza rozpocznie się w piątek w Sopocie.
więcej
|
|
,,Chillizet Live Sessions" - cykl letnich koncertów Chillizet na Półwyspie Helskim
W sobotę 30 czerwca br. w Chałupach startuje mobilne studio Chillizet (Eurozet), skąd stacja będzie nadawała co dwa tygodnie. Rozgłośnia przygotowała także cykl wakacyjnych koncertów „Chillizet Live Sessions”, a zagrają m.in. Linia Nocna, Last Blush i Novika & Lex.
więcej
|
|
RMF FM liderem w Kielcach. Radio Kielce na drugim miejscu
Pozycję lidera rynku radiowego w Kielcach w okresie od grudnia ub.r. do maja br. zajęło RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Radio Kielce i RMF MAXXX - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Radiowa Trójka relacjonuje festiwal Tauron Nowa Muzyka w Katowicach
W najbliższych dniach Program III Polskiego Radia będzie relacjonować festiwal Tauron Nowa Muzyka Katowice 2018. Słuchacze dowiedzą się o najważniejszych wydarzeniach imprezy poświęconej muzyce elektronicznej oraz posłuchają koncertów na żywo.
więcej
|
|
|
|
Klęska na mundialu rysą na wizerunku Roberta Lewandowskiego
Przegrany w Rosji mundial potwierdził, że Robert Lewandowski jest bohaterem eliminacji, a nie wielkich turniejów. Wciąż jest najlepszym i najbardziej rozpoznawalnym polskim piłkarzem, ale rosyjski mundial go odczarował - nie stał się narodowym bohaterem, który poprowadzi nas do sukcesów, czego wielu oczekiwało - komentują dla Wirtualnemedia.pl eksperci od marketingu sportowego.
więcej
|
Agencja Bardzo obroniła obsługę reklamową piwa Tyskie
Agencja Bardzo kontynuuje obsługę reklamową marki piwa Tyskie (należącej do Kompanii Piwowarskiej). W przetargu pokonała pięciu konkurentów: DDB&tribal, GPD, McCann Worldgroup, Ogilvy i PZL.
więcej
|
Facebook wprowadza reklamy wideo do Messengera
Po niedawnych testach Facebook wprowadził do komunikatora Messenger format reklam wideo. Opcja będzie dostępna dla wszystkich reklamodawców, spoty reklamowe mają być widoczne na głównej stronie Meesengera, a do kontrolowania kampanii posłużą te same narzędzia co na Facebooku.
więcej
|
Play reklamuje ,,mistrzowską 11" już bez biało-czerwonych i kibicowania naszym (wideo)
Sieć telekomunikacyjna Play po odpadnięciu polskiej reprezentacji z piłkarskich mistrzostw świata zaczęła nową odsłonę kampanii reklamującej ofertę „Mistrzowska 11”. W nowych spotach nie ma już biało-czerwonych barw i kibicowania naszym. - Spodziewaliśmy się, że nasza reprezentacja na którymś etapie zakończy grę w mistrzostwach - wyjaśnia rzecznik Play.
więcej
|
Zbigniew Gajewski za Jacka Barankiewicza prezesem Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy
Nowym prezesem Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy został Zbigniew Gajewski, który funkcję tę będzie łączył z dotychczasowym stanowiskiem dyrektora generalnego organizacji. Liczbę członków zarządu związku zmniejszono do sześciu, zaś do Komisji Etyki Reklamy powołano Natalię Suską z Neurohm i dr Jarosława Kończaka z Wydziału Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
więcej
|
Dawid Borowiec: z Facebooka na szefa marketingu Hortexu
Dawid Borowiec objął stanowisko dyrektora marketingu oraz wiceprezesa w Hortex Holding - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Ostatnio pracował w polskim biurze Facebooka.
więcej
|
Stowarzyszenie Twoja Sprawa prowadzi przetarg na obsługę mediową
Stowarzyszenie Twoja Sprawa szuka w przetargu agencji, która zajmie się obsługą mediową zaplanowanej kampanii. Jej budżet wynosi 390 tys. zł netto.
więcej
|
Świeże polskie pomidory w reklamie Stokrotki (wideo)
Pod hasłem "Świeżość na uwadze mamy" ruszyła kolejna odsłona kampanii promocyjnej sieci sklepów Stokrotka.
więcej
|
Magdalena Karłowicz, Ilona Cięszczyk, Monika Dymon, Katarzyna Gajlewicz i Aleksandra Zając w hyperCrew
Pracę w agencji strategiczno-kreatywnej hyperCrew zaczęły Magdalena Karłowicz, Ilona Cięszczyk, Monika Dymon, Katarzyna Gajlewicz i Aleksandra Zając.
więcej
|
4F debiutuje w Tajlandii
OTCF, właściciel marki odzieży sportowej 4F, otworzył pierwszy firmowy sklep w Bangkoku w Tajlandii. To początek ekspansji firmy na kontynencie azjatyckim.
więcej
|
Spółka Vabun Radosława Majdana zadebiutowała na NewConnect. Kurs akcji wystrzelił
Spółka kosmetyczna Vabun, której prezesem i współwłaścicielem jest Radosław Majdan, były piłkarz i mąż Małgorzaty Rozenek zadebiutowała w czwartek na rynku NewConnect, a kurs jej akcji w dniu giełdowego debiutu wzrósł o 130 proc.
więcej
|
Katowicki Saturn jako pierwszy w Polsce zmienia się w Media Markt
W katowickim centrum handlowym Silesia City Center działający sklep Saturn zostanie zastąpiony Media Marktem. To początek wycofywania marki Saturn z rynku.
więcej
|
CMO amerykańskeigo Samsunga radzi marketerem zmianę podejścia do digitalu
Marc Mathieu, szef marketingu amerykańskiego oddziału Samsunga, zachęca branżę do rewizji podejścia do digitalu i jego wpływu na sprzedaż produktów.
więcej
|
Christine Removille: z Accenture Interactive na prezesa sieci Carat
Christine Removille, współzałożycielka firmy Accenture Interactive, została powołana na stanowisko globalnego prezesa sieci domów mediowych Carat należącej do Dentsu Aegis Network.
więcej
|
Stars rozpoczyna obsługę Browarów Lubelskich Perła
Zajmująca się audytem mediowym firma Stars rozpoczyna współpracę z firmą Browary Lubelskie Perła, do której należą takie marki jak Perła, Zwierzyniec, Lubelskie i Goolman.
więcej
|
Carlsberg serwuje duńskim kibicom kawior o smaku piwa
Duński koncern Carlsberg z okazji piłkarskich mistrzostw świata przygotowała dla kibiców niespodziankę - kawior o smaku piwa. Firma jest oficjalnym sponsorem duńskiej reprezentacji w piłce nożnej.
więcej
|
Revlon wybiera Initiative do globalnej obsługi mediowej
Firma kosmetyczna Revlon wybrała w globalnym przetargu na obsługę mediową Initiative Media (IPG Mediabrands). Dotychczas współpracowała w tym zakresie z MediaComem (GroupM).
więcej
|
Paweł Wojtak w dziale kreacji os3
Paweł Wojtak objął stanowisko art & studio director w dziale kreacji os3. Do agencji przeszedł z Isobar Polska.
więcej
|
Shawn B. Mishra senior vice presidentem i global managing partnerem w Isobar
Shawn B. Mishra został powołany na stanowisko senior vice president i global managing partner w agencji Isobar. Będzie odpowiadać za globalny rozwój firmy w zakresie sprzedaży wielokanałowej.
więcej
|
Marzena Markowska i Mariusz Gibała w dziale sprzedaży Move TV
Do zespołu sprzedaży Move TV, platformy komunikacji w kategorii video out of home, dołączyli Marzena Markowska i Mariusz Gibała.
więcej
|
Policja, Straż Miejska i Związek Banków Polskich ze wspólną kampanią informacyjną dla seniorów
Pod hasłem "Seniorze nie daj się" ruszyła wspólna akcja stołecznej Policji, warszawskiej Straży Miejskiej i Związku Banków Polskich. Jej celem jest informacja dla seniorów na temat metod, jakie stosują oszuści w celu wyłudzania pieniędzy od osób starszych.
więcej
|
Onet liderem wśród portali
Najnowsze wyniki Onet.pl potwierdzają, że użytkownicy Internetu najchętniej wybierają Onet. W maju portal odwiedziło aż 17,25 miliona internautów.
więcej
|
|
|
Brytyjscy wydawcy tworzą sojusz by walczyć z dominacją Facebooka i Google. ,,Taki projekt możliwy w Polsce, ale nie przeciwko gigantom"
Brytyjscy wydawcy - The Telegraph, Guardian News and Media i News UK (właściciel „The Sun” i „The Times”) stworzyli projekt o nazwie The Ozone Project. Jest to porozumienie mające zaoferować reklamodawcom wspólną ofertę konkurencyjną dla dominujących na rynku Facebooka i Google. – Taki sojusz to dobry pomysł, w Polsce jest możliwy, choć trudny do osiągnięcia. Porozumienie powinno jednak mieć na celu zwiększenie jakości oferty, a nie konfrontację z internetowymi gigantami – oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl wydawcy i eksperci branży reklamowej.
więcej
|
Tomasz Piątek z Nagrodą za Wolność i Przyszłość Mediów. ,,W dziennikarstwie śledczym nie pozwala się zastraszyć"
Tomasz Piątek, publicysta „Gazety Wyborczej” i autor książki „Macierewicz i jego tajemnice”, został tegorocznym laureatem Nagrody za Wolność i Przyszłość Mediów przyznawanej przez Fundacji Mediów Sparkasse Leipzig.
więcej
|
,,Lego Ninjago" liderem sprzedaży w I kwartale, ,,Movie Star Planet" zyskał najwięcej
W pierwszym kwartale br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci znalazło się „Lego Ninjago”. Największy wzrost w zestawieniu zanotował magazyn „Movie Star Planet”, a na czele spadków znalazł się „Cartoon Network Magazyn” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Seria ,,Nielegalni" Vincenta V. Severskiego z ,,Newsweekiem" od 2 lipca
W poniedziałek 2 lipca br. do części wydań „Newsweeka” (Ringier Axel Springer Polska) zostanie dołączony pierwszy tom szpiegowsko-kryminalnej serii książek Vincenta V. Severskiego pt. „Nielegalni”. Powieść będzie można kupić także samodzielnie i w prenumeracie.
więcej
|
Prokuratura umorzyła śledztwo ws. felietonu w ,,Angorze" o urodzinach Radia Maryja mającego znieważać polski naród
Prokuratura Rejonowa Łódź-Śródmieście umorzyła śledztwo dotyczące felietonu Antoniego Szpaka w „Angorze”. Autorowi zarzucono znieważenie narodu polskiego, ponieważ napisał o „durnym, kołtuńskim kraju”, komentując uroczystą rocznicę uruchomienia Radia Maryja.
więcej
|
Według Gmyza i Pereiry ,,Fakt" nie eksponuje odpadnięcia Niemców z mundialu, bo ma niemieckiego współwłaściciela
Cezary Gmyz i Samuel Pereira wytknęli „Faktowi” (Ringier Axel Springer Polska), że w czwartek nie poinformował na pierwszej stronie o odpadnięciu niemieckiej reprezentacji z piłkarskich mistrzostw świata, za to eksponował porażki naszej drużyny. Zasugerowali, że powodem jest fakt, że wydawca tabloidu w prawie połowie należy do niemieckiej firmy. Mikołaj Wójcik, szef działu politycznego „Faktu”, wyśmiał tę teorię. - Bez wątpienia porażki polskich aktorek czy celebrytek są znacznie ciekawsze dla naszych czytelników - stwierdził.
więcej
|
|
|
Wykop.pl wzywa internautów do protestu przeciwko podatkowi od linków i filtrowaniu treści. ,,Obecne przepisy wystarczą, nowe są niewykonalne"
Serwis Wykop.pl rozpoczął akcję w której protestuje przeciwko planom wprowadzenia nowego unijnego prawa autorskiego przewidującego utrudnienia w linkowaniu i przymus filtrowania treści na stronach. W ramach akcji wzywa internautów by wywarli nacisk na europosłów i skłonili ich do odrzucenia projektu. - Obecny system prawny wystarczająco chroni treści i nie ma potrzeby jego zmiany. Co godzinę w internecie tworzone są tysiące utworów, nie widzę technicznej możliwości by każda firma budowała bazę, do której porównywałaby każdy wpis użytkownika - argumentuje Michał Białek, członek zarządu Wykop.pl.
więcej
|
Po wprowadzeniu RODO reklama programmatic wraca do normy. ,,Chaos trwał niedługo"
Wejście w życie RODO spowodowało kryzys w segmencie programmatic, wydatki spadły o 25 do 40 proc. Teraz jednak sytuacja zaczyna się normować, a nakłady i przychody powoli rosną. - Przed wejściem RODO wielu reklamodawców chciało „wypalić” swoje budżety, obecnie na rynku powraca stabilizacja, ale wejście nowych przepisów RODO wymaga od marketerów nieco innej alokacji budżetów i mniejszej zależności od gromadzenia danych o użytkownikach - oceniają dla Wirtualnemedia.pl eksperci modelu programmatic.
więcej
|
Facebook wprowadza reklamy wideo do Messengera
Po niedawnych testach Facebook wprowadził do komunikatora Messenger format reklam wideo. Opcja będzie dostępna dla wszystkich reklamodawców, spoty reklamowe mają być widoczne na głównej stronie Meesengera, a do kontrolowania kampanii posłużą te same narzędzia co na Facebooku.
więcej
|
Rośnie liczba Polaków kupujących online
W tym roku odsetek kupujących w sieci internautów wzrósł do 56 proc., o 2 p. proc. więcej niż w roku ubiegłym, pokazują najnowsze dane Gemiusa. Do 23 proc. wzrosła liczba osób kupujących w zagranicznych sklepach internetowych - to wynik lepszy o 7 p. proc. w skali roku.
więcej
|
Męskie Granie majowym liderem reklam na YouTube
Najchętniej oglądaną polską reklamą na YouTube w maju był klip Męskiego Grania (Żywiec) - wynika z najnowszego rankingu Ads Leaderboard. Podium uzupełnia spot serwisu Buduj Masę oraz Kuchni Lidla.
więcej
|
Facebook udostępnia informacje o reklamach zamieszczanych w serwisie
Facebook chce zwiększyć transparentność reklam wyświetlanych na platformie i udostępniać więcej informacji o stronach. Według serwisu przekazywanie użytkownikom większej ilości informacji o organizacjach i ich reklamach będzie oznaczać zwiększoną odpowiedzialność reklamodawców za zapobieganie nadużyciom.
więcej
|
Telewizja WP pokaże ,,Klikę Pudelka". ,,Dążymy do synergii treści video online z telewizją linearną"
Od 1 lipca 2018 roku Telewizja WP pokazywać będzie realizowana do tej pory on-line „Klikę Pudelka”. - Dążymy do synergii treści video online z telewizją linearną. „Klika Pudelka” dołącza więc do grona programów przystosowanych również dla widzów telewizji - mówi Jagna Wiszniewska, dyrektor zarządzająca Telewizji WP.
więcej
|
Onet liderem wśród portali
Najnowsze wyniki Onet.pl potwierdzają, że użytkownicy Internetu najchętniej wybierają Onet. W maju portal odwiedziło aż 17,25 miliona internautów.
więcej
|
|
|
Trzy czwarte Polaków dostrzega wady niedzielnego zakazu handlu
Blisko 75 proc. Polaków widzi wady we wprowadzonym od marca zakazie handlu w niedzielę. Dla blisko 70 proc. respondentów nie ma on wpływu na ilość czasu spędzanego z rodziną - wynika z badania ITBC Communication i Polskiej Rady Centrów Handlowych, które zrealizowało SW Research.
więcej
|
Rośnie liczba Polaków kupujących online
W tym roku odsetek kupujących w sieci internautów wzrósł do 56 proc., o 2 p. proc. więcej niż w roku ubiegłym, pokazują najnowsze dane Gemiusa. Do 23 proc. wzrosła liczba osób kupujących w zagranicznych sklepach internetowych - to wynik lepszy o 7 p. proc. w skali roku.
więcej
|
|
|