|
|
|
|
|
|
|
Nielsen zaczął rozmowy z Sadren ws. zlecenego przez TVP audytu badania oglądalności
Nielsen Audience Measurement Polska rozpoczął wstępne rozmowy z firmą Sadren, która na zlecenie Telewizji Polskiej ma dokonać audytu pomiaru oglądalności dostarczanego przez Nielsena - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
O 46 proc. wzrosły wpływy firmy Wojciecha Cejrowskiego. 15 proc. z dziennikarstwa - 54 proc. ze sprzedaży herbaty i naczyń
W ub.r. spółka W. Cejrowski miała 1,59 mln zł wpływów ze sprzedażowych (o 46 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz 68,1 tys. zł zysku netto (wobec 24,3 tys. zł zysku w 2016 roku). 54,9 proc. wpływów pochodziło ze sprzedaży towarów (głównie herbaty i naczyń do picia), a 14,2 proc. - z usług dziennikarskich.
więcej
|
Strony Jakuba Wątłego na Facebooku zostały zablokowane, po tym jak informował o pedofilii w Kościele
Dziennikarz i publicysta Jakub Wątły, który prowadził trzy strony na Facebooku poświęcone zagadnieniom pedofilii w Kościele zostały zablokowane. Wątły założył nowy fanpejdż i zapowiada, że po próbach blokowania go, będzie tworzył kolejne strony. - W Polsce mamy teoretyczną wolność słowa. Zgodnie z zapowiedzią będę tworzył kolejne fanpejdże - powiedział Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Klan" stracił widzów. Nowe odcinki śledzi 1,08 mln osób
Pierwsze dziewięć odcinków nowej serii serialu „Klan” oglądało średnio 1,08 mln osób. W porównaniu do całego poprzedniego sezonu produkcja zanotowała spadek oglądalności - zarówno widowni jak i rynkowych udziałów - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
1,2 mln widzów nowych odcinków ,,Koła fortuny"
Pierwsze trzynaście wydań nowego sezonu „Koła fortuny” oglądało średnio 1,20 mln osób - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Pułapka" to zapowiedź ambitniejszych produkcji na antenie TVN (opinie)
- TVN postawił na serial z jedną główną historią i skomplikowaną bohaterką, czasem nieprzyjemną i nie zawsze kierującą się dobrem innych. Taka odmiana po przewidywalnych produkcjach o lekarzach czy prawnikach cieszy i może być zapowiedzią ambitniejszych produkcji na głównej antenie - serial „Pułapka” dla Wirtualnemedia.pl oceniają Karolina Korwin-Piotrowska, Dawid Muszyński, Kamila Czaja i Monika Chojnacka.
więcej
|
Mecze Polaków w Lidze Narodów i ,,M jak miłość" z najdroższe w ofercie reklamowej TVP
W cenniku reklamowym TVP na październik najwyżej wyceniono spoty emitowane przy piłkarskim meczach Polaków w Lidze Narodów w TVP1 oraz przy serialu „M jak miłość” w TVP2.
więcej
|
Nowe studio sportowe Polsatu kosztowało ponad 15 mln zł. Marian Kmita: ultranowoczesne na tle całego świata
Ponad 15 mln zł kosztowało Polsat nowe studio sportowe. Jego najważniejszą częścią jest ekran LED firmy Samsung o wymiarach 24x3 metry, który znajduje się za prowadzącymi. Składa się on z 1728 modułów LED (czterech połączonych ze sobą ekranów 4K) i w 33 mln pikseli.
więcej
|
16 filmów walczy o Złote Lwy na Festiwalu w Gdyni: Koterski, Zanussi, Bajon, Smarzowski i Szumowska (wideo)
W poniedziałek 17 września br. rozpoczyna się 43. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, podczas którego o główną nagrodę Złotych Lwów i 100 tys. zł walczyć będzie szesnaście filmów. Wśród reżyserów z obrazami w Konkursie Głównym znaleźli się m.in. Marek Koterski, Krzysztof Zanussi, Filip Bajon, Wojtek Smarzowski, Kinga Dębska, Jan Jakub Kolski i Małgorzata Szumowska.
więcej
|
4fun Media inwestuje 920 tys. zł w maszyny do nadruków na ubrania
Firma 4fun Media zainwestuje 920 tys. zł w spółkę YRS Ventures 2 (docelowa nazwa: Print Logistic), która będzie zajmować się produkcją ubrań i tworzeniem na nich nadruków. Trzy miesiące temu 4fun Media kupiła spółkę CupSell prowadzącą sklep internetowy z ubraniami i gadżetami z nadrukami.
więcej
|
TVP kupuje 464 kolejne telefony i 15 tabletów
Telewizja Polska planuje zakupić 464 fabrycznie nowe telefony komórkowe oraz 15 tabletów. Najtańsze urządzenie może kosztować maksymalnie 900 zł.
więcej
|
Wisła Kraków i jej były wiceprezes chcą pozwać za reportaż TVN24. Szymon Jadczak: nie podważono moich ustaleń
W „Superwizjerze” TVN24 pokazano reportaż Szymona Jadczaka opisujący bliskie relacje Wisły Kraków i jej obecnego kierownictwa ze środowiskiem kiboli zamieszanych w przestępstwa. Klub i jego były wiceprezes Damian Dukat zapowiadają pozwy. - Cieszę się że w swoim oświadczeniu Wisła Kraków nie podważyła żadnego z ustaleń pokazanych w „Superwizjerze” - skomentował Jadczak.
więcej
|
Zarząd TVN musi przeprosić Joannę Szczepkowską za przypisanie jej homofobii w materiałach o jej tekście nt. gejowskiego lobby w teatrze
Sąd Apelacyjny w Warszawie orzekł, że zarząd TVN musi przeprosić Joannę Szczepkowską za przypisanie jej poglądów homofobicznych w dwóch materiałach TVN24 opisujących felieton aktorki o lobby homoseksualnym w środowisku teatralnym. Sąd jeszcze raz zajął się tą sprawą na wniosek Sądu Najwyższego.
więcej
|
TVP Kultura zrelacjonuje 43. FPFF w Gdyni
Od poniedziałku, 17 września widzowie TVP Kultura będą mogli codzienne śledzić najważniejsze wydarzenia na odbywającym się w Gdyni 43. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych. Stacja pokaże relacje, rozmowy z twórcami i krytykami oraz Galę rozdania nagród.
więcej
|
Dziennikarze i blogerzy podróżniczy apelują do Wojciecha Cejrowskiego, żeby podróżował ,,z szacunkiem przez świat"
Autorzy inicjatywy „Z szacunkiem przez świat” zwrócili się do podróżnika i publicysty Wojciecha Cejrowskiego z apelem, żeby zmienił ton swoich relacji z podróży. - Utrwalanie stereotypów, europocentryzm i ksenofobia prowadzą do niewiedzy. Do strachu, lekceważenia i nienawiści. Nie chcemy się na to godzić - podkreślają.
więcej
|
Autorka klipu w TVP Info o opozycji: wbrew wpisom Piaseckiego, Szułdrzyńskiego i Szackiego nie ma w niej Żyda, tylko ochroniarz (wideo)
W czwartek w „Minęła 20” w TVP Info pokazano animację Barbary Pieli ostro krytykującą demonstracje środowisk opozycyjnych. Niektórzy dziennikarze uznali ją za niestosowną, a Konrad Piasecki, Wojciech Szacki i Michał Szułdrzyński dopatrzyli się w niej wątku żydowskiego. - Gdzie Pan widzi ten wątek antyżydowski? Ja ten film zrobiłam i tego nie widzę. To rzeczywistość w moich oczach, nie żadna propaganda, nikt mi za to nie płaci ani nie zleca - odpowiedziała Piaseckiemu Barbara Piela.
więcej
|
,,Wiadomości" zarzucają ,,Faktom", że nie informują o dyrektywie ws. praw autorskich
W czwartkowym wydaniu „Wiadomości” TVP zasugerowano, że „Fakty” i „Newsweek” przemilczały lub bagatelizują negatywne konsekwencje dyrektywy o praw autorskich, bo mają zagranicznych właścicieli. Natomiast Tadeuszowi Zwiefce, który jako jeden z europosłów PO poparł dyrektywę, wytknięto, że przygotowywał w TVP w latach 80. materiały dziennikarskie o charakterze propagandowym.
więcej
|
Nowe odcinki drugiego sezonu ,,Śledczy do pary" w 13 Ulica (wideo)
Od 7 października 2018 roku 13 Ulica będzie emitować nowe odcinki drugiego sezonu serialu „Śledczy do pary” w którym dwóch detektywów rozwiązuje zagadki kryminalne. W rolach głównych występują: Jason Priestley i Cindy Sampson.
więcej
|
,,Spisane krwią 2" od 13 listopada w CBS Reality
Od 13 listopada 2018 roku CBS Reality rozpocznie emisję drugiej edycji dokumentalnego cyklu „Spisane krwią”. Jest to produkcja własna stacji.
więcej
|
Chmura w marketingu. Dlaczego marketerzy wybierają rozwiązania typu cloud computing?
Chmura obliczeniowa już nie raczkuje - osiągnęła dojrzałość i systematycznie wypiera starą technologię z rynku. Kolejne branże dostrzegają jej zalety, w tym cały sektor reklamowo-marketingowy. Dziś rozmawiamy z Dariuszem Nawojczykiem, CMO polskiej chmury obliczeniowej Oktawave, który opowiada nam, w jaki sposób scena digitalowa wykorzystuje cloud computing.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Czwarta edycja Muzofest w Muzo.FM
W piątek, 19 października 2018 roku odbędzie się czwarta edycja Muzofest, czyli imprezy urodzinowej Muzo.FM. Od 17 września rusza konkurs w których słuchacze stacji będą mogli zdobyć wejściówki na to wydarzenie. Tego samego dnia wystartuje również głosowanie na listę 500 najlepszych utworów wszechczasów.
więcej
|
|
Piotr Najsztub ma zapłacić 3 370 zł za jazdę bez prawa jazdy, OC i przeglądu samochodu
Sąd Rejonowy w Piasecznie wymierzył karę Piotrowi Najsztubowi za jazdę samochodem bez prawa jazdy oraz ubezpieczenia OC i przeglądy technicznego auta. Najsztub ma zapłacić 3 tys. zł grzywny oraz 370 zł innych kosztów.
więcej
|
|
|
|
Żabka zapowiada ,,sklepy jutra" z inteligentnymi półkami i kasami rozpoznającymi produkty
Sieć Żabka - obecna na polskim rynku od dwudziestu lat - zapowiedziała, że do swoich placówek wprowadzi nowe rozwiązania technologiczne. W nowoczesnych sklepach klienci mają zrobić zakupy dzięki sztucznej inteligencji, kasom samoobsługowym oraz aplikacji, która podpowie, jakie produkty są najlepiej dopasowane do klienta.
więcej
|
Powstały napoje gazowane dla fanów przygód Kajko i Kokosza
Kajko i Kokosz, bohaterowie komiksów autorstwa Janusza Christy znaleźli się na butelkach nowej linii napojów bezalkoholowych. Lemoniada dla fanów komiksów produkowana jest w browarze Jan Olbracht.
więcej
|
Mistrzowie zakupów elektroniki w reklamach OLX.pl (wideo)
Ruszyła nowa kampania reklamowa serwisu ogłoszeniowego OLX.pl. Bohaterami spotów są ludzie, którzy na tej platformie kupili używany sprzęt elektroniczny.
więcej
|
Dorota Wellman w szkolnej kampanii T-Mobile na Kartę (wideo)
Rozpoczęła się kampania reklamowa T-Mobile na Kartę nawiązująca do startu roku szkolnego. W akcji występuje dziennikarka Dorota Wellman.
więcej
|
Bernard Czajkowski w zarządzie Grupy Netsprint, odchodzi Artur Banach
Artur Banach kończy pracę w kierownictwie Grupy Netsprint, przy czym nadal będzie jej mniejszościowym udziałowcem. Do zarządu firmy dołączył natomiast Bernard Czajkowski poprzednio związany z Grupą TVN. W zarządzie są też Monika Bronowska, Agata Lauko i Sebastian Białousz.
więcej
|
Druga edycja konkursu Timecode AKCJA ANIMACJA
Trwa druga edycja konkursu Timecode AKCJA ANIMACJA, którego celem jest wyłonienie młodych twórców animacji i motion designerów oraz umożliwienie im zaistnienia w branży kreatywnej.
więcej
|
PHD i Omnicom Media Group tworzą dedykowaną jednostkę do obsługi Volkswagena
PHD i Omnicom Media Group utworzyły w swoich strukturach jednostkę Engine, która pracuje dla koncernu motoryzacyjnego Volkswagena. Wykorzystuje anonimowe dane generowane przez osoby badające rynek samochodów w internecie.
więcej
|
Robert Górski i Mikołaj Cieślak przy bieganiu reklamują Orange na Kartę (wideo)
Ruszyła kolejna kampania reklamowa Orange na Kartę z udziałem artystów kabaretowych Roberta Górskiego i Mikołaja Cieślaka. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiadają firmy marketingowe Leo Burnett Warszawa i Initiative Media Warszawa.
więcej
|
Biedronka testuje kasy samoobsługowe
Jeronimo Martins, właściciel Biedronki, w wybranych sklepach prowadzi pilotaż kas samoobsługowych. Ostatnio takie rozwiązanie wprowadzono w jednym z warszawskich punktów sieci.
więcej
|
Volkswagen kończy produkcję kultowego garbusa. Stawia na modele elektryczne
Koncern Volkswagena ogłosił, że w przyszłym roku kończy produkcję Volkswagena Beetle, czyli tzw. garbusa. Ostatni model zjedzie z linii produkcyjnej w Meksyku w lipcu 2019 roku.
więcej
|
Piotr Gabalewicz: z Grupy Empik do Performics
Piotr Gabalewicz dołączył do agencji marketingu efektywnościowego Performics (należy do Publicis Media) na nowo utworzone stanowisko head of SEO. Poprzednio zajmował się obszarem SEO w Grupie Empik.
więcej
|
Krzysztof Czekała senior menedżerem ds. strategii, badań rynku i wiedzy o kliencie w Avivie
Krzysztof Czekała, związany z firmą ubezpieczeniową Aviva od 2015 roku jako menedżer ds. planowania strategicznego i analiz, przejmuje również odpowiedzialność za obszar badań rynku i wiedzy o kliencie. Obejmuje stanowisko senior menedżera ds. strategii, badań rynku i wiedzy o kliencie.
więcej
|
Polsat Media brokerem reklamowym serwisu Buckshee
Biuro Reklamy Polsat Media zostało oficjalnym i wyłącznym brokerem serwisu Buckshee, należącego do firmy Moben.
więcej
|
Influencerzy i gra miejska promują targi Poznań Game Arena
Firma reklamy zewnętrznej AMS we współpracy z agencją Imagine przygotowały zintegrowaną kampanię dla targów gier komputerowych Poznań Game Arena. Działania obejmują grę miejską, współpracę z influencerami, akcje w mediach społecznościowych, a także konkursy. Dopełnia je ogólnopolska kampania prowadzona na nośnikach AMS.
więcej
|
Braciak jako Napoleon odwrócił negatywny trend wizerunkowy Carrefoura, ale nie pasuje do promocji zdrowej żywności
Sieć hipermarketów Carrefour zakończyła cykl kampanii reklamowych z Napoleonem. Teraz stawia na program „Act For Food”. - Napoleon był rozpoznawalny i ocieplił wizerunek Carrefoura, ale teraz marka potrzebuje nowej strategii, by spełnić oczekiwania konsumentów - komentują dla Wirtualnemedia.pl eksperci od strategii marketingowych.
więcej
|
Piłkarze ręczni PGE VIVE Kielce i Orlenu Wisły Płock bez logo Nord Stream 2 na koszulkach. ,,Konflikt branżowy"
Władze klubów piłki ręcznej PGE VIVE Kielce i Orlen Wisła Płock zdecydowały, że na koszulkach ich zawodników w meczach EHF Velux Ligi Mistrzów nie będzie logo sponsorującego od niedawna te rozgrywki Nord Stream 2. Jako powód podano konflikt branżowy.
więcej
|
Dziennikarze spierają się o boty w kampanii Andrzeja Dudy: nieetyczne wsparcie czy normalna praktyka
„Gazeta Wyborcza” i Radio Zet ujawniły, że sztab Andrzeja Dudy w czasie kampanii przed wyborami prezydenckimi zlecił „automatyczne komentarze”. Zdaniem niektórych dziennikarzy to nieetyczne narzędzie, a według innych - standardowa praktyka, która nie miała dużego wpływu na wynik wyborów.
więcej
|
Chmura w marketingu. Dlaczego marketerzy wybierają rozwiązania typu cloud computing?
Chmura obliczeniowa już nie raczkuje - osiągnęła dojrzałość i systematycznie wypiera starą technologię z rynku. Kolejne branże dostrzegają jej zalety, w tym cały sektor reklamowo-marketingowy. Dziś rozmawiamy z Dariuszem Nawojczykiem, CMO polskiej chmury obliczeniowej Oktawave, który opowiada nam, w jaki sposób scena digitalowa wykorzystuje cloud computing.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Kolporter zwiększa nadziały prasy w związku z problemami Ruchu. ,,Jesteśmy w pełni przygotowani na różne scenariusze"
Do punktów sprzedaży prasy, obsługiwanych przez Kolportera trafiają zwiększone nakłady gazet i czasopism. - To efekt dynamicznie zmieniającej się sytuacji na rynku - przekazali Wirtualnemedia.pl. przedstawiciele spółki. Od kilku miesięcy konkurent Kolportera - Ruch zmaga się z problemami finansowymi, a w ostatnim czasie kilku wydawców ograniczyło nakłady prasy u tego dystrybutora.
więcej
|
Wydawca ,,Detektywa" zwiększył wpływy dzięki wynajmowi, zysk zmalał z 1 mln zł do 640 tys. zł
Przedsiębiorstwo Wydawnicze „Rzeczpospolita” w ub.r. osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 4 proc. do 4,23 mln zł, przy czym wpływy ze sprzedaży czasopism „Detektyw” spadły o 8,1 proc. do 2,52 mln zł. Zysk spółki zmalał z 1 mln zł do 640,3 tys. zł.
więcej
|
Wydawnictwo Bauer znów w pełni współpracuje z Ruchem, podpisano umowy krótkoterminowe
Kilka dni temu Wydawnictwo Bauer znacząco zmniejszyło dystrybucję swoich czasopism w punktach Ruchu. Wydawca zdecydował się już przywrócić pełną współpracę z dystrybutorem, ale na podstawie umów krótkoterminowych - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Wszystkie dzienniki z dużymi spadkami sprzedaży kioskowej, ,,DGP", ,,Parkiet" i ,,GW" najbardziej w dół
Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w lipcu br. był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały duże spadki, a najwięcej stracił „Dziennik Gazeta Prawna” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Moje Mieszkanie" najchętniej kupowanym miesięcznikiem wnętrzarskim w I półroczu
Na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród magazynów wnętrzarskich w pierwszym półroczu br. znalazło się „Moje Mieszkanie”. Wszystkie tytuły w zestawieniu odnotowały spadki, a najwięcej straciło „M jak Mieszkanie” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
|
Popularność fake newsów maleje na Facebooku, ale rośnie na Twitterze. ,,Zupełnie różne podejście do problemu"
Od początku 2017 do lipca 2018 roku zaangażowanie użytkowników przy fake newsach publikowanych na Facebooku zmniejszyło się o 50 procent - wynika z badań ujawnionych przez Uniwersytet Stanforda w USA. Według tych samych analiz popularność treści niosących dezinformację rośnie systematycznie na Twitterze. - O ile Facebook rzeczywiście podjął walkę z fake newsami, o tyle Twitter chyba o wiele wyżej stawia wskaźniki interaktywności (de facto botów) niż wiarygodność przekazów - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Anna Robotycka, partner zarządzający w F11 Agency / Amin Worldwide.
więcej
|
Co dalej z "Saturday Night Live Polska"? Decyzja Showmax w przyszłym roku
Showmax na początku przyszłego roku najprawdopodobniej podejmie decyzję, czy będzie kontynuować produkcję "Saturday Night Live Polska" - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Platforma posiada obecnie prawa do tego formatu.
więcej
|
Jeff Bezos przeznaczy 2 mld dolarów na pomoc bezdomnym i nowe szkoły
Jeff Bezos, twórca Amazona i lider listy najbogatszych ludzi na świecie przeznaczył 2 miliardy dolarów na powołany przez siebie charytatywny fundusz Day One Fund. Z tych środków organizacja ma wspierać młode bezdomne rodziny z dziećmi oraz otwieranie darmowych szkół w ubogich regionach świata.
więcej
|
Mary Meeker odchodzi z funduszu Kleiner Perkins, otworzy własną firmę
Mary Meeker, znana i ceniona w branży nowych technologii m.in. z dorocznych raportów „Internet Trends” zapowiedziała swoje odejście z funduszu VC Kleiner Perkins. Powodem decyzji mają być rozbieżności pomiędzy obecnym kierownictwem firmy a Mary Meeker, która zamierza otworzyć wraz ze wspólnikami nowy biznes.
więcej
|
KNF zawiadomił prokuraturę o podejrzeniu przestępstwa w tekście Business Insidera o Altus i Trigon TFI
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zawiadomił Prokuraturę Okręgową w Warszawie o uzasadnionym podejrzeniu popełnienia przestępstwa poprzez publikację półtora tygodnia temu w serwisie Business Insider Polska (należącym do Ringier Axel Springer Polska) artykułu informującego, że KNF w październiku odbierze licencje Altus TFI i Trigon TFI.
więcej
|
Koncerny tytoniowe po cichu płaciły influencerom za promocję
Największe koncerny tytoniowe promowały palenie papierosów, kupując posty u digital influencerów - wynika ze śledztwa Campaign for Tobacco-Free Kids i agencji badań konsumenckich Netnografica. Eksperci zgodnie krytykują za takie praktyki i firmy oraz współpracujących z nimi twórców.
więcej
|
Booking.com na czele serwisów turystycznych. e-Turysta i Wakacje.pl mocno w górę (TOP11)
Wśród serwisów turystycznych zdecydowanym liderem zasięgowym był w lipcu Booking.com. W czołówce przeważają agregatory ofert biur podróży, hoteli i linii lotniczych. W zestawieniu są też sekcje turystyczne WP.pl i Onetu - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Chmura w marketingu. Dlaczego marketerzy wybierają rozwiązania typu cloud computing?
Chmura obliczeniowa już nie raczkuje - osiągnęła dojrzałość i systematycznie wypiera starą technologię z rynku. Kolejne branże dostrzegają jej zalety, w tym cały sektor reklamowo-marketingowy. Dziś rozmawiamy z Dariuszem Nawojczykiem, CMO polskiej chmury obliczeniowej Oktawave, który opowiada nam, w jaki sposób scena digitalowa wykorzystuje cloud computing.
materiał partnerski
więcej
|
|
|