|
|
|
|
|
|
|
,,Rodzina Winnych" - nowy serial historyczny Ilony Łepkowskiej i Endemola. Premiera wiosną w TVP1
Telewizja Polska kończy zdjęcia do serialu historycznego pt. „Rodzina Winnych”, który na antenie TVP1 zadebiutuje wiosną 2019 roku. Producentem jest Endemol Shine Polska, a za scenariusz odpowiada Ilona Łepkowska.
więcej
|
TVN wyprzedził Polsat w październiku. ,,M jak miłość", ,,Rolnik szuka zony" i Liga Narodów hitami
Nowym liderem oglądalności rynku telewizyjnym w październiku br. został TVN, który minimalnie wyprzedził Polsat. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się serial „M jak miłość”, reality-show „Rolnik szuka zony” i mecz Polska-Włochy - raport Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
11 listopada startuje POLAND IN, anglojęzyczny kanał Telewizji Polskiej
Kanał anglojęzyczny Telewizji Polskiej wystartuje dokładnie 11 listopada br. - w 100. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. POLAND IN będzie kanałem streamingowym, ma mieć nowoczesną oprawę graficzną i łączyć technologie telewizyjne z internetem - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
TVP Info przenosi się do nowego studia z 22-metrową ścianą ekranów LED (wideo)
Od najbliższego wtorku programy TVP Info będą nadawane z nowego studia. Zainstalowano w nim ścianę ekranów LED o długości 22 metrów - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
102 tys. widzów serialu ,,Znaki" w AXN
Oryginalny serial AXN „Znaki” po czterech pierwszych odcinkach gromadzi średnio 102 tys. widzów. Produkcja ma dwukrotnie wyższą oglądalność od średnich długookresowych wyników stacji. Dotychczas kontakt z serialem miało 1,01 mln osób.
więcej
|
TVP nie zapłaci za prawa do Lotto Ekstraklasy za 70 mln zł za sezon
Rada nadzorcza Telewizji Polskiej nie wyraziła zgody, żeby spółka kupiła pakiet praw do transmisji piłkarskiej Lotto Ekstraklasy za ok. 70 mln zł rocznie. Umowa miała obowiązywać przed dwa sezony.
więcej
|
,,Gliniarze" i ,,Ukryta prawda" najchętniej oglądanymi paradokumentami
Najwięcej widzów wśród seriali typu scripted-docu w 4+ gromadzą „Gliniarze”, w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce zajmuje „Ukryta prawda” - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Kossakowski. Wtajemniczenie 2" od 11 listopada w TTV
W niedzielę, 11 listopada 2018 roku TTV rozpocznie emisję drugiego sezonu programu „Kossakowski. Wtajemniczenie”.
więcej
|
nc+ będzie transmitować piłkarską ligę angielską przez kolejne trzy sezony
Platforma nc+ pozyskała w przetargu wyłączne prawa do transmisji w Polsce meczów piłkarskiej ligi angielskiej Premier League w sezonach 2019/20, 2020/21 i 2021/22.
więcej
|
Z ,,Panoramą" TVP żegna się szefowa Aneta Kołodziej
Aneta Kołodziej odchodzi ze stanowiska szefowej redakcji „Panoramy” Telewizji Polskiej - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Programem kierowała przez ponad dwa lata.
więcej
|
Discovery pokaże na żywo kryzys imigracyjny na granicy USA
Na początek grudnia 2018 roku Discovery planuje emisję „Border Live”, programu poświęconego fali imigrantów zbliżających się do granic USA od strony Meksyku. Na program złożą się zarówno specjalnie przygotowane materiały, jak i relacje prowadzone na żywo. Discovery zamierza nadać 6 części „Border Live”.
więcej
|
HBO kontra Donald Trump. Protest przeciwko wykorzystaniu serialu "Gra o Tron" w walce politycznej
Kanał HBO, który jest producentem popularnego serialu "Gra o Tron", wydał w piątek oświadczenie, w którym wyraził niezadowolenie z użycia przez prezydenta USA Donalda Trumpa symboliki związanej z serialem do promowania sankcji nakładanych na Iran.
więcej
|
Nowa telenowela TVN7 ,,Zakochani po uszy" w porze ,,Wiadomości". ,,Inwestujemy w Siódemkę"
Na początku 2019 roku na antenę TVN7 trafi serial codzienny „Zakochani po uszy”, który będzie emitowany o godz. 19.30 - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Chcieliśmy stworzyć serial korespondujący ze wszystkimi pokoleniami. Nasz ukłon w kierunku młodszego pokolenia to pojawienie się wątku mediów społecznościowych - tłumaczy Małgorzata Jopek, szefowa TVN7.
więcej
|
Tomasz Sekielski zebrał już ponad 300 tys. zł na film o pedofilii w Kościele
Dziennikarz i producent filmowy Tomasz Sekielski od kilku miesięcy pracuje nad filmem dokumentalnym o pedofilii w polskim Kościele. Na ten cel udało mu się zebrać już ponad 300 tys. zł. Kolejny cel zbiórki to 400 tys. zł, pieniądze będą przeznaczone na postprodukcję.
więcej
|
Producent ,,Paktu" i ,,Nielegalnych" ze spadkiem wpływów o 45 proc. i 320 tys. zł straty
W ub.r. firma Telemark, producent seriali m.in. dla HBO i nc+, zanotowała 8 mln zł przychodów sprzedażowych (po spadku o 45,7 proc. w skali roku) oraz 320,8 tys. zł straty netto (w 2016 roku miała 757,8 tys. zł zysku).
więcej
|
,,M jak miłość" kończy 18 lat. TVP2 emituje specjalny urodzinowy spot serialu (wideo)
Telewizyjna Dwójka rozpoczęła emisję specjalnego urodzinowego spotu serialu „M jak miłość”, który 4 listopada br. będzie obchodzić jubileusz 18-lecia nadawania.
więcej
|
W tym roku spadła oglądalność Polsatu i TVN, zyskały TVP1 i TVP2. ,,Widza przyciągają polskie seriale i sport"
Liderem oglądalności rynku telewizyjnego w trzech pierwszych kwartałach br. w 4+ był Polsat, a w 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się takie pozycje jak: transmisja TCS w Bischofshofen i serial „M jak miłość”. - Nowości nowościami, ale to co przyciąga najbardziej masowego widza to ukochane polskie seriale i sport - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska, tv director w Codemedia.
więcej
|
,,Przegląd Rzeczpospolitej" w Polsat News ma 49 tys. widzów
Pierwsze wydania nowego cotygodniowego programu Polsatu News „Przegląd Rzeczpospolitej” śledziło średnio 49 tys. widzów. Magazyn daje stacji trzecie miejsce w rynku oglądalności wśród stacji informacyjnych.
więcej
|
,,Hackerville" od 4 listopada w HBO GO i HBO3 (wideo)
W niedzielę, 4 listopada 2018 roku w serwisie HBO GO i linearnym kanale HBO3 odbędzie się premiera nowego serialu „Hackerville”.
więcej
|
TVP i Nielsen negocjują zasady audytowania przez Sadren badania oglądalności
Telewizja Polska oraz Nielsen Audience Measurement Polska negocjują główne zasady audytu badania oglądalności, który na zlecenie publicznego nadawcy ma zostać przeprowadzony przez firmę Sadren. Nielsen ma zweryfikować możliwość wsparcia procesu przygotowań oraz przebiegu audytu przez własnych ekspertów ze struktur międzynarodowych - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
98 tys. widzów ,,Czterech stron prasy" w Polsat News
Pierwsze wydania nowego cotygodniowego programu Polsatu News „Cztery strony prasy” oglądało średnio 98 tys. widzów. Audycja daje stacji trzecie miejsce w rynku oglądalności wśród stacji newsowych.
więcej
|
Druga tura wyborów samorządowych. Wieczory wyborcze w telewizji i internecie
4 listopada odbędzie się druga tura wyborów samorządowych w miastach, w których kandydaci nie uzyskali bezwzględnej większości głosów. Dotyczy to m.in. Krakowa, Gdańska i Kielc. Telewizje – tak jak w przypadku pierwszej tury wyborów – pokażą wieczory wyborcze oraz wyniki sondażu exit poll.
więcej
|
Paweł Adamowicz zbojkotował debatę wyborczą w TVP Gdańsk, zarzuca stacji propagandę
Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz wbrew wcześniejszym ustaleniom nie wziął udziału w debacie z Kapcrem Płażyńskim w TVP Gdańsk przed drugą turą wyborów na prezydenta tego miasta. - Ostatnie propagandowe programy tej stacji czy zakłócanie szkolnych uroczystości przez pracownika TVP Gdańsk pokazują, że granica przyzwoitości została przekroczona - uzasadnił.
więcej
|
OLX i ASZdziennik rzucają wyzwanie sklepom z elektroniką. Debiut gazetki z mistrzowskimi ofertami
Serwis OLX z przytupem zamknął kampanię promującą kategorię "Elektronika". Wraz z ASZdziennikiem, serwisem satyrycznym Grupy na:Temat 360, przeprowadził pomysłową akcję. W ramach kampanii "Kupuj elektronikę jak #mistrz z OLX" rozdawane są w Warszawie gazetki zachwalające używaną elektronikę w cenach o wiele niższych niż w tradycyjnych sklepach z branży RTV.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W środę wybór prezesa Polskiego Radia
We wtorek 6 listopada mija termin oddelegowania Andrzeja Rogoyskiego, przewodniczącego rady nadzorczej na p.o. prezesa Polskiego Radia. Z informacji portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że posiedzenie Rady Mediów Narodowych odbędzie się w środę, 7 listopada br. W porządku obrad znalazł się punkt o wyborze szefa publicznej rozgłośni.
więcej
|
|
Telemetria Polska chce podpisać list intencyjny z przedstawicielami rynku dot. badań konsumpcji mediów
We wtorek, 6 listopada br. Telemetria Polska spotka się z przedstawicielami rynku mediów, Międzynarodowym Stowarzyszeniem Reklamy IAA Polska oraz Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej (SAR). Podczas spotkania ma nastąpić podpisanie listu intencyjnego o współpracy dotyczącej konieczności powołania JIC – Joint Industry Comittee - podmiotu, który ma współpracować z rynkiem w celu wypracowania koncepcji badań konsumpcji mediów - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Polskie Radio rozstało się z reporterką Trójki Anną Rokicińską. ,,Bez związku z jej przynależnością do związków zawodowych"
Z końcem października z radiową Trójką pożegnała się reporterka Anna Rokicińska, nie przedłużono jej umowy o pracę. Polskie Radio zapewnia, że ta decyzja nie ma nic wspólnego z przynależnością dziennikarki do związków zawodowych. - Kolegom, życzę wytrwałości i równie wrednego charakterku, jak mój oraz przypominam, że wciąż istnieje art. 10 prawa prasowego. Trzymajcie się - napisała Rokicińska.
więcej
|
|
Młodzi Polacy najchętniej słuchają RMF FM i Eski. Tylko 2 proc. udziału PR3 i 1,1 proc. PR1
Najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową wśród osób w wieku od 15 do 24 lat w trzech pierwszych kwartałach br. było RMF FM, a drugie miejsce zajęła Eska, która zanotowała największy wzrost w zestawieniu. Podium uzupełnia Radio ZET - raport Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Rekord FM traci w Radomiu w II i III kwartale, ale nadal zdecydowanym liderem. Eska awansowała na podium
Pozycja lidera rynku radiowego w Radomiu w drugim i trzecim kwartale br. należała do Rekord FM. Drugie miejsce zajęło RMF FM, a trzecie - Eska - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Bitwaoanglie.Polskieradio24.pl - nowy portal tematyczny Polskiego Radia
Polskie Radio uruchomiło specjalny serwis internetowy Bitwaoanglie.Polskieradio24.pl, poświęcony polskim lotnikom walczącym w Anglii.
więcej
|
|
Juliusz Braun zarzuca Radiu Kielce brak bezstronności oraz tendencyjność przekazu
Członek Rady Mediów Narodowych i były prezes Telewizji Polskiej Juliusz Braun napisał list do prezesa zarządu Radia Kielce, Janusza Knapa. Zwraca w nim uwagę na „brak bezstronności, mieszanie informacji i komentarza oraz tendencyjność przekazu”.
więcej
|
|
RMF FM nowym liderem w Częstochowie w II i III kwartale. Radio Jura awansowało na drugie miejsce
Nowym liderem rynku radiowego w Częstochowie w II i III kwartale br. zostało RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Radio Jura i Radio ZET - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
|
|
Effie Awards 2018 oczami jurorów - oceny konkursu i wyłaniające się trendy (cz.1)
Effie Awards 2018 komentują dla portalu Wirtualnemedia.pl członkowie jury. Zapytaliśmy jurorów, jak oceniają poziom konkursu oraz jakie trendy w komunikacji marektingowej wyznacza.
więcej
|
Totalizator Sportowy wybierze agencję interaktywną
Totalizator Sportowy jest w trakcie przetargu, w którym wybierze agencję interaktywną – wynika z ustaleń Wirtualnemedia.pl. Będzie z nią pracować przez dwa lata od zawarcia umowy.
więcej
|
Świąteczne całusy od Małgorzaty Rozenek-Majdan i Radosława Majdana w świątecznej kampanii Avon
„Kisses for Christmas” to hasło najnowszej, świątecznej kampanii reklamowej Avonu. Twarzami akcji są Małgorzata Rozenek-Majdan i jej mąż, Radosław Majdan. Spoty przygotował Marcin Tyszka, a głosu udzielił w nich Wiktor Zborowski.
więcej
|
SAR inicjuje klub dyskusyjny Ad/Tech
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR rozpoczyna nowy projekt edukacyjny. Klub dyskusyjny Ad/Tech skupiać będzie podmioty działające w branży reklamowej z tymi, których działalność jest ściśle powiązana z nowymi technologiami. Cel - wymiana doświadczeń i wzajemne wzmacnianie kompetencji.
więcej
|
SEKO wybiera dom mediowy i agencję interaktywną
Firma SEKO zajmująca się przetwórstwem rybnym, wybiera w dwóch oddzielnych przetargach dom mediowy i agencję interaktywną - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Burger King wykorzystuje prawdziwe kolizje przy jego restauracjach do promowania opcji dostawy
Sieć Burger King w swojej najnowszej kampanii pokazuje zdjęcia faktycznych kraks samochodowych przy jej restauracjach. Promuje w ten sposób opcję dostawy do domu klienta.
więcej
|
Ponad 100 agencji popiera kampanię o molestowaniu seksualnym w branży reklamowej (wideo)
Ponad 100 agencji w Wielkiej Brytanii podpisało się pod kampanią "timeTo", której celem jest ostateczne położenie kresu molestowaniu seksualnemu w branży reklamowej. W spotach pokazano wiele niewygodnych i niejednoznacznych sytuacji, z którymi muszą zmagać się kobiety w środowisku reklamowym.
więcej
|
Creative Strategy Lion i Entertainment Lion for Sport nowymi nagrodami na Cannes Lions Festival
Firma Ascential, organizator międzynarodowego festiwalu kreatywności Cannes Lions wprowadza od 2019 roku dwie nowe nagrody: Creative Strategy Lion i Entertainment Lion for Sport. Likwiduje natomiast kategorię Product Design Lions.
więcej
|
Vistula łączy się z Bytomiem, zmienia nazwę na VRG. "Budowa domu marek"
Akcjonariusze spółek Vistula i Bytom zgodzili się na ich połączenie. W wyniku fuzji ma powstać firma z przychodami przekraczającymi 1 mld zł. W kolejnym etapie Vistula Group zmieni nazwę na VRG.
więcej
|
Resort zdrowia zapewnia, że nie pracuje nad podatkiem od reklam leków
Ministerstwo Zdrowia w piśmie skierowanym do PASMI Polskiego Związku Producentów Leków Bez Recepty zapewniło, że nie prowadzi obecnie żadnych prac nad wprowadzeniem dodatkowego podatku od reklam leków.
więcej
|
Polacy czują przesyt reklamą zewnętrzną, choć cenią sobie murale
31 proc. Polaków sądzi, że wolnostojące reklamy powinny zniknąć z przestrzeni publicznej. Jednocześnie, ponad 60 proc. uważa, że w otoczeniu powinno być więcej reklam w formie murali - Widać przesycenie pewnymi formami reklamy - komentuje Wirtualnemedia.pl Mateusz Galica z firmy Kantar, która przeprowadziła to badanie.
więcej
|
Radosław Kotarski o dyniach i oszczędzaniu w kampanii konta Profit w Banku Millennium (wideo)
Ruszyła kolejna kampania z udziałem youtubera Radosława Kotarskiego promująca Bank Millennium. W akcji promowane jest konto oszczędnościowe Profit.
więcej
|
Nieudany koncert Plushaka promuje internet w Plush na Kartę (wideo)
W nowej kampanii oferty Plush na Kartę reklamowany jest pakiet internetowy z dodatkowymi 10 GB na korzystanie z YouTube’a. Akcję przygotowały i realizują firmy marketingowe Scholz & Friends Warszawa, TFP i Vizeum Polska.
więcej
|
Black Friday w Carrefour Polska
Z okazji promocji "Black Friday" sieć Carrefour Polska przygotowała akcje rabatowe dla swoich klientów, które trwają przez kilkanaście dni listopada.
więcej
|
Procter&Gamble uruchomił pierwszy Pampers room na stacji Orlenu
Koncern Procter&Gamble we współpracy z PKN Orlen uruchomił pierwszy tzw. Pampers room na stacji paliwowej Orlenu pod Wrocławiem.
więcej
|
Ruszyła promocja "Płać Blikiem w Paczkomacie"
Wystartowała wspólna promocja Polskiego Standardu Płatności, operatora usługi Blik oraz InPostu. W ramach akcji "Płać Blikiem w Paczkomacie” klienci dostają 5 zł zniżki na dostawy z InPostu. Akcja potrwa do końca listopada.
więcej
|
Stare zdjęcia Bono, Oprah Winfrey i Sereny Williams w reklamie Apple (wideo)
Firma Apple rozpoczęła kampanię reklamową nowego iPada Pro, Mac Mini i MacBook Air. Jej głównym elementem jest spot zatytułowany „Make Something Wonderful”, w którym wykorzystano archiwalne zdjęcia z udziałem wielu gwiazd, m.in. Oprah Winfrey, Anna Wintour czy Serena Williams.
więcej
|
Pokoleniowe kolędowanie w świątecznej kampanii Zalando
Platforma e-commerce Zalando rozpoczyna międzynarodową kampanię reklamową „Święta. Zawsze modnie". Akcję przygotowała agencja Wieden+Kennedy z Amsterdamu.
więcej
|
Whisky J.A. Baczewski w nowym opakowaniu
Polska whisky marki J.A. Baczewski zmienia recepturę i opakowanie, na wzór pierwowzoru z początków XX wieku.
więcej
|
Carrefour otworzył w Brukseli sklep typu pop-up store
Sieć hipermarketów Carrefour otworzyła w Brukseli sklep typu pop-up store. Jego celem jest promowanie zdrowego odżywiania wśród konsumentów. Placówka, która będzie działać do końca br. ma pełnić nie tylko funkcję sprzedażową, ale też edukacyjną.
więcej
|
easyJet uruchamia nowe połączenia z Warszawy, przewoźnik pracuje nad elektrycznym samolotem
Linia lotnicza easyJet zainaugurowała kolejne nowe połączenia - tym razem z Warszawy na lotnisko Londyn Gatwick, Berlin Tegel oraz do Bazylei i Genewy. Nowe trasy mają być dostępne w atrakcyjnych cenach i pozwolić sieci na zwiększenie liczby klientów biznesowych.
więcej
|
Film ,,7 uczuć" Marka Koterskiego podbija kina. Ponad 540 000 widzów
W ponad dwa tygodnie wyświetlania nowy film Marka Koterskiego „7 uczuć” obejrzało już 539 961 widzów, dzięki czemu zanotował on wynik lepszy nawet niż „Dzień świra”. Kultowe dzieło z Markiem Kondratem w roli głównej przyciągnęło do kin 418 843 widzów.
więcej
|
Marc Bignell globalnym szefem ds. tradingu w WPP
Marc Bignell objął stanowisko globalnego dyrektora ds. tradingu w holdingu reklamowym WPP. Ostatnio pracował m.in. w Yahoo i Miroma Ventures.
więcej
|
OLX i ASZdziennik rzucają wyzwanie sklepom z elektroniką. Debiut gazetki z mistrzowskimi ofertami
Serwis OLX z przytupem zamknął kampanię promującą kategorię "Elektronika". Wraz z ASZdziennikiem, serwisem satyrycznym Grupy na:Temat 360, przeprowadził pomysłową akcję. W ramach kampanii "Kupuj elektronikę jak #mistrz z OLX" rozdawane są w Warszawie gazetki zachwalające używaną elektronikę w cenach o wiele niższych niż w tradycyjnych sklepach z branży RTV.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
,,Gazeta Wyborcza" drożeje o 50 groszy. "Wyższe koszty papieru i prądu"
Z początkiem listopada rosną ceny drukowanej wersji „Gazety Wyborczej” (Agora) - droższe o 50 groszy są wszystkie wydania oprócz wtorkowego.
więcej
|
,,The New York Times" z czterema milionami prenumeratorów. Rosną przychody wydawcy
W III kwartale 2018 roku dziennik „The New York Times” zanotował przychody wyższe o 8 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym, lecz zysk netto wydawcy zmniejszył się do kwoty 24,9 mln dolarów. Rośnie liczba prenumeratorów gazety, która przekroczyła poziom 4 mln, z czego z górą 3 mln to subskrybenci cyfrowej wersji „New York Timesa”.
więcej
|
Tomasz Włodarczyk nie jest już wicenaczelnym ,,Przeglądu Sportowego", skupi się na pracy reporterskiej
Po pięciu latach Tomasz Włodarczyk przestał pełnić funkcję zastępcy redaktora naczelnego „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska). Skupi się na przygotowywaniu artykułów do dziennika oraz materiałów wideo - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Anna Jurgaś po 9 latach odchodzi z Burda Media. Będzie nowa naczelna ,,Glamour"
Z końcem października 2018 roku Anna Jurgaś odeszła z Burda Media Polska, gdzie od 2009 roku była redaktor naczelną miesięcznika „Glamour”.
więcej
|
,,Gazeta Wyborcza" najlepiej sprzedaje się w piątki i weekendy, a najsłabiej - w środku tygodnia
W podziale na dni tygodnia „Gazeta Wyborcza” zdecydowanie najlepiej sprzedaje się w piątki, a następnie w weekendy. Z kolei najgorsze wyniki notowane są w środku tygodnia - w czwartki, środy i wtorki - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Agora otworzy pierwsze lokale gastronomiczne Papa Diego w Gdańsku, Katowicach i Warszawie
Grupa Agora wchodzi w biznes gastronomiczny i wkrótce uruchomi nowe lokale gastronomiczne. Ich otwarcie planowane było od sierpnia br., obecnie wiadomo, że dwie z zapowiadanych lokalizacji ruszą w listopadzie, a trzecia - w Warszawie - w przyszłym roku.
więcej
|
Łukasz Warzecha kontra Cezary Gmyz i TVP Info ws. felietonu o relacjach polsko-niemieckich
Łukasz Warzecha został skrytykowany przez Cezarego Gmyza i serwis internetowy TVP Info za felieton dla WP.pl o znaczeniu stosunków polsko-niemieckich napisany po wizycie w Niemczech na zaproszenie władz tego kraju. - Ten tekst bezpodstawnie uderza w moją zawodową wiarygodność. Całkiem serio zastanawiam się nad skierowaniem pozwu przeciwko portalowi i jego redakcji - napisał Warzecha o publikacji TVP Info.
więcej
|
Wszystkie dzienniki z dużymi spadkami sprzedaży kioskowej, ,,Parkiet" najbardziej w dół
Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w sierpniu br. był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały duże spadki, a najwięcej stracił „Parkiet” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Mateusz Morawiecki: niemieckie media bardzo uaktywniły się w kampanii samorządowej
Zdaniem premiera Mateusza Morawieckiego media należące do niemieckich koncernów bardzo uaktywniły się w czasie kampanii samorządowej. Szef rządu skrytykował to, że duża część mediów w Polsce ma zagranicznych właścicieli. - To skutek dziecięcej choroby III RP, gdzie wielu osobom wmawiano, że kapitał nie ma narodowości i nie ma znaczenia, kto jest właścicielem mediów - stwierdził.
więcej
|
|
|
125 tys. wzmianek o filmie "Kler" w miesiąc. Największy hit kinowy w tym wieku
W ciągu pierwszego miesiąca od oficjalnej premiery "Kleru", na temat filmu pojawiło się w internecie niemal 125 tysięcy wzmianek - wynika z danych firmy Senti One, przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Frisco.pl: wpływy wzrosły z 57 do 75,7 mln zł, 12,7 mln zł straty
W ub.r. firma zarządzająca sklepem internetowych z żywnością Frisco.pl zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 32,9 proc. do 75,74 mln zł oraz 12,72 mln zł straty netto (wobec 13,22 mln zł straty rok wcześniej). Liczba pracowników firmy zwiększyła się z 81 do 181.
więcej
|
Spotify z rosnącymi przychodami i malejącą stratą. Prawie 200 milionów użytkowników
W III kwartale 2018 roku serwis Spotify zanotował wzrost przychodów rok do roku o 31 procent. Spółka wykazała stratę, która jednak była mniejsza o 92 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. Ze Spotify korzysta globalnie 191 mln użytkowników, z czego 87 mln płaci subskrypcje.
więcej
|
Flickr zapowiada ograniczenia. Limit tysiąca zdjęć na koncie lub wersja Pro za 49,99 dol. rocznie
Internetowa platforma Flickr służąca do przechowywania i udostępniania zdjęć zapowiedziała wprowadzenie zmian. Użytkownicy darmowych kont w serwisie będą mogli zgromadzić na nich do tysiąca fotografii, zdjęcia przekraczające limit zostaną automatycznie usunięte. Aby ominąć to ograniczenie trzeba wykupić wersję Pro w cenie 49,99 dol. za cały rok.
więcej
|
Netflix zaczyna zdjęcia do ,,Wiedźmina", w obsadzie Maciej Musiał
Netflix ogłasza start zdjęć do serialu „Wiedźmin”. Poznaliśmy także kolejnych członków obsady. Maciej Musiał wcieli się w postać Sir Lazlo, Triss zagra Anna Shaffer, a Jaskra - Joey Batey.
więcej
|
Facebook udostępnia w Polsce informacje o wydawcach postów. ,,Bardziej dla Wikipedii niż użytkowników"
W polskiej wersji Facebooka przy niektórych postach pojawiły się informacje na temat ich wydawców, co ma pomagać w walce z fake newsami. Jak ustaliły Wirtualnemedia.pl dane nie pochodzą od mediów publikujących treści, ale serwis nie zdradza bliższych szczegółów funkcjonowania tego mechanizmu. - Taka funkcjonalność chyba bardziej przysłuży się Wikipedii niż zmieni coś w zachowaniach odbiorców i pomoże walczyć z dezinformacją - ocenia Anna Robotycka z F11 Agency/Amin Worldwide.
więcej
|
God-is Rivera jako global director of culture & community w Twitterze
Twitter powołał God-is Rivera na nowo utworzone stanowisko global director culture & community. Wcześniej pracowała w VMLY&R jako director of inclusion & cultural resonance.
więcej
|
Znakomite wyniki programu ,,Misja Esport"
„Misja Esport” to nowy program w jesiennej ramówce Onetu i jedyny w polskim internecie, w którym można zobaczyć topowych influencerów esportowych. Pierwsze dwa odcinki były obejrzane średnio po 400 tys. razy i zyskały wiele pozytywnych recenzji od widzów i fanów esportu w Polsce.
więcej
|
Nawet pojedyncze przypadki kryptoreklamy pogrążają cały rynek współpracy z youtuberami
14 proc. czołowych polskich youtuberów nie oznacza filmów sponsorowanych przez komercyjne firmy. Zdaniem ekspertów, takie praktyki fatalnie wpływają na renomę całej branży i psują ją od środka.
więcej
|
Darowizna na blog do kwoty 4902 zł bez podatku. Konieczny spis wpłacających
Osoby prowadzące własny blog mogą bez podatku przyjmować datki na jego rozwój w wysokości nie przekraczającej 4902 zł od każdego darczyńcy - wynika z interpretacji Krajowej Informacji Skarbowej. Przekroczenie tej kwoty wiąże się z koniecznością rozliczeń z fiskusem, a bloger w wypadku kontroli powinien posiadać imienny spis osób wpłacających datki.
więcej
|
Netflix kasuje projekt spinoffu ,,House of Cards" z Dougiem Stamperem jako głównym bohaterem
Netflix postanowił zrezygnować z produkcji spinoffu serialu „House of Cards” opowiadającego o Dougu Stamperze, jednej z wiodących postaci serii. Przyczyny decyzji nie są jasne. 2 listopada 2018 roku serwis pokaże ostatni, szósty sezon „House of Cards” z Robin Wright w roli głównej.
więcej
|
Tomasz Sekielski zebrał już ponad 300 tys. zł na film o pedofilii w Kościele
Dziennikarz i producent filmowy Tomasz Sekielski od kilku miesięcy pracuje nad filmem dokumentalnym o pedofilii w polskim Kościele. Na ten cel udało mu się zebrać już ponad 300 tys. zł. Kolejny cel zbiórki to 400 tys. zł, pieniądze będą przeznaczone na postprodukcję.
więcej
|
Wasze rządy obalą kobiety. Pożegnanie z "House of Cards"
Przed nami ostatni sezon serialu, dzięki któremu świat oszalał na punkcie Netflixa. "House of Cards" będzie nas trzymał w napięciu do samego końca, to pewne. Za wszystkie sznurki pociąga jedna kobieta - Claire Underwood.
więcej
|
Twitter usprawnia walkę ze spamem. Pozwala zgłaszać fałszywe konta
Twitter wprowadził nowe opcje pozwalające użytkownikom na raportowanie przypadków wykorzystywania serwisu do rozsyłania spamu. Internauci mają możliwość bardziej precyzyjnego określania z jakim rodzajem szkodliwych treści mają do czynienia oraz zgłaszania kont które mogą być fałszywe.
więcej
|
WhatsApp wprowadzi reklamy w sekcji Status
Facebook zapowiedział, że w należącym do niego komunikatorze WhatsApp wprowadzi reklamy do sekcji Status pozwalającej użytkownikom na dzielenie się treściami ze znajomymi. Szefostwo aplikacji wyjaśnia, że reklamy mają być głównym sposobem monetyzacji WhatsAppa który pozwoli reklamodawcom na dotarcie do rzeszy użytkowników których liczba wynosi obecnie ponad 1,5 miliarda na świecie.
więcej
|
OLX i ASZdziennik rzucają wyzwanie sklepom z elektroniką. Debiut gazetki z mistrzowskimi ofertami
Serwis OLX z przytupem zamknął kampanię promującą kategorię "Elektronika". Wraz z ASZdziennikiem, serwisem satyrycznym Grupy na:Temat 360, przeprowadził pomysłową akcję. W ramach kampanii "Kupuj elektronikę jak #mistrz z OLX" rozdawane są w Warszawie gazetki zachwalające używaną elektronikę w cenach o wiele niższych niż w tradycyjnych sklepach z branży RTV.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Telemetria Polska chce podpisać list intencyjny z przedstawicielami rynku dot. badań konsumpcji mediów
We wtorek, 6 listopada br. Telemetria Polska spotka się z przedstawicielami rynku mediów, Międzynarodowym Stowarzyszeniem Reklamy IAA Polska oraz Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej (SAR). Podczas spotkania ma nastąpić podpisanie listu intencyjnego o współpracy dotyczącej konieczności powołania JIC – Joint Industry Comittee - podmiotu, który ma współpracować z rynkiem w celu wypracowania koncepcji badań konsumpcji mediów - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
|