|
|
|
|
|
|
|
Chajzer, Woźniak-Starak i ekipa ,,Ameryki Express" przepraszają za całowanie nieznajomych, odcinek usunięto z Player.pl
Filip Chajzer, Agnieszka Woźniak-Starak i ekipa produkująca „Amerykę Express” (emitowaną w TVN) przeprosili osoby urażone tym, jak w programie realizowano zadanie polegające na całowaniu nieznajomych. Pokazujący to odcinek usunięto z portalu Player.pl.
więcej
|
Serwis VoD Disneya wystartuje w 2019 roku pod nazwą Disney+. W ofercie filmy ze świata Marvela i Gwiezdnych Wojen
Koncern Disney ujawnił, że szykowany przez niego serwis streamingu wideo będzie nosił nazwę Disney+. Start platformy jest zapowiadany na połowę 2019 roku, a w ofercie znajdą się m.in. produkcje ze świata Marvela oraz Gwiezdnych Wojen. Disney zamierza też wycofać wszystkie swoje treści dostępne obecnie u potencjalnych konkurentów, m.in. w serwisie Netflix.
więcej
|
Filmy i seriale NBCUniversal w 4K tylko na antenie Canal+ 4K
Platforma nc+ przedłużyła umowy licencyjne z NBCUniversal International, w ramach której filmy kinowe i wybrane seriale będą dostępne na wyłączność w Canal+ i Player+, w tym również w jakości 4K. Ponadto nc+ odnowiła umowę dystrybucyjną na kanały 13 Ulica, Sci-Fi i E! Entertainment.
więcej
|
Telewizja wPolsce.pl pokaże ukraiński serial ,,Sługa narodu" (wideo)
We wtorek wieczorem Telewizji wPolsce.pl zacznie emisję ukraińskiego serialu komediowego „Sługa narodu”. - Na Ukrainie ten serial był emitowany przez prywatną telewizję i miał bardzo duży udział w rynku. Liczymy, że wzbudzi duże zainteresowanie także w Polsce - komentuje Piotr Barełkowski, publicysta stacji.
więcej
|
Trzecia edycja miniserii ,,Polscy innowatorzy" w National Geographic
Od 26 listopada 2018 National Geographic emitować będzie trzecią edycję serii dokumentalnej „Polscy innowatorzy” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Cykl powstaje we współpracy z Ministerstwem Inwestycji i Rozwoju.
więcej
|
Polsat zadowolony ze startu stacji Games i Rodzina. ,,Dzięki Eleven Sports i Polsat Sport Premium weszliśmy w segment premium"
Kierownictwo Cyfrowego Polsatu jest zadowolone ze startu uruchomionych w październiku stacji Polsat Games i Polsat Rodzina. Firma pozytywnie ocenia też wyniki sprzedaży pakietów Eleven Sports i Polsat Sport Premium. - Już na początku naszej drogi z kanałami premium ich monetyzacja odbywa się w bardzo skuteczny sposób - mówi Maciej Stec z zarządu Cyfrowego Polsatu.
więcej
|
Miszczak, Wojewódzki i Prokop zadają trudne pytania Agnieszce Chylińskiej w materiale promującym jej album
W materiale promującym nowy album Agnieszki Chylińskiej pt. „Pink Punk” wystąpili Edward Miszczak, Kuba Wojewódzki i Marcin Prokop, którzy przepytują wokalistkę i rozmawiają z nią o trudnych sprawach. Nagranie trafiło do sieci w poniedziałek.
więcej
|
Miniserial na podstawie powieści Philipa Rotha w HBO
HBO nakręci miniserial na podstawie powieści Philipa Rotha „The Plot Against America”. Pomysłodawcami produkcji są David Simon i Ed Burns.
więcej
|
Cezary Gmyz z racą na Marszu Niepodległości. ,,Zapewniam, że nie złamałem prawa"
Korespondent Telewizji Polskiej w Niemczech Cezary Gmyz na niedzielnym Marszu Niepodległości trzymał zapaloną racę. - nikt nawet z najbardziej szlachetnych pobudek - jak manifestowanie miłości do Ojczyzny - nie powinien łamać przepisów prawa. Przypomniałem o tej zasadzie red. Cezaremu Gmyzowi - poinformował Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. - Zapewniam, że nie złamałem prawa. Przed odpaleniem racy zapoznałem się z przepisami o zgromadzeniach publicznych - stwierdził Gmyz.
więcej
|
,,Pytanie na śniadanie" w TVP2 pokazało nowe studio, logo i czołówkę (wideo)
W sobotnim wydaniu „Pytania na śniadanie” w TVP2 zadebiutowały nowe studio i oprawa graficzna programu. - Piękna telewizja musi być pięknie pokazywana i tacy właśnie jesteśmy - stwierdził Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.
więcej
|
Filip Chajzer zamieścił zdjęcie dziennikarki WP zarzucającej mu, że molestował w ,,Ameryka Express". ,,To świństwo"
Dziennikarka Helena Łygas na łamach Wirtualnej Polski skrytykowała Filipa Chajzera za zmuszanie nieznajomych kobiet do pocałunku w programie „Ameryka Express”. W odpowiedzi Chajzer zamieścił na Facebooku zdjęcie dziennikarki, zarzucając jej, że wysunęła swoje zarzuty jedynie po to by zdobyć czytelników. Przeprosił też osoby urażone tym, że w programie całował nieznajome kobiety.
więcej
|
65 tys. widzów ,,Ex na plaży Polska 4". Kilkunastokrotnie wyższe wyniki od średnich MTV Polska
Czwarty sezon polskiej edycji programu „Ex na plaży” oglądało średnio 64 tys. widzów. Reality-show miało kilkunastokrotnie wyższe udziały, niż średnie dobowe wyniki MTV Polska. Wpływy z reklam wyniosły 259 tys. zł. Dobre wyniki oglądalności notowały powtórki cyklu, emitowane tuż po odcinkach premierowych.
więcej
|
Producent ,,M jak miłość" ze spadkiem wpływów do 32,8 mln zł i zysku do 3,3 mln zł
W ub.r. firma MTL MaxFilm, producent serialu „M jak miłość”, zanotowała 32,84 mln zł wpływów ze sprzedaży, o 9,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast zysk netto spółki zmalał w skali roku z 4,53 do 3,26 mln zł.
więcej
|
,,Ślepnąc od świateł" to najlepszy polski serial od czasu ,,Gliny" i ,,Pitbulla" (opinie)
Serial „Ślepnąc od świateł” nie naśladuje zagranicznych trendów, jest mocno osadzony w lokalności, pokazuje Warszawę jak do tej pory nikt nie pokazał. Kamil Nożyński pasuje do głównej postaci choć w niektórych momentach widać, że jest nowicjuszem. Widownia zagraniczna może obdarzyć sympatią „Ślepnąc od świateł”, które niczym nie ustępuje amerykańskim produkcjom, skoro pokochała „Watahę” - tak eksperci oceniają dla Wirtualnemedia.pl nowość serialową HBO.
więcej
|
Dzisiaj startuje POLAND IN, anglojęzyczny kanał TVP. ,,Prawdziwy wizerunek Polski"
11 listopada startuje POLAND IN, anglojęzyczny kanał Telewizji Polskiej, który w całości nadawany jest w internecie. Streaming będzie dostępny na całym świecie, poza Ameryką Północną - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
TVP1 dwukrotnie pokaże dziś pilot nowego serialu ,,Ziuk. Młody Piłsudski" (wideo)
W niedzielę, 11 listopada 2018 roku, czyli w dniu 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, telewizyjna Jedynka dwukrotnie pokaże pilot nowego serialu historycznego „Ziuk. Młody Piłsudski”.
więcej
|
Aktorzy serialu ,,Wikingowie" składają Polakom życzenia na 100-lecie odzyskania niepodległości
29 listopada 2018 roku History rozpocznie emisję drugiej części piątego sezonu serialu „Wikingowie”. Aktorzy produkcji składają Polakom życzenia na 100-lecie odzyskania niepodległości.
więcej
|
Trwa zbiórka dla byłej dziennikarki TVP, którą po zwolnieniu firma pozwała o 68 tys. zł składek ZUS
Sąd Najwyższy oddalił skargę kasacyjną byłej dziennikarki Telewizji Polska, którą firma po zwolnieniu pozwała o 68 tys. zł składek ZUS, po tym jak sąd orzekł, że kobieta powinna była być zatrudniona na etacie. Trwa internetowa zbiórka tej kwoty.
więcej
|
OLX i ASZdziennik rzucają wyzwanie sklepom z elektroniką. Debiut gazetki z mistrzowskimi ofertami
Serwis OLX z przytupem zamknął kampanię promującą kategorię "Elektronika". Wraz z ASZdziennikiem, serwisem satyrycznym Grupy na:Temat 360, przeprowadził pomysłową akcję. W ramach kampanii "Kupuj elektronikę jak #mistrz z OLX" rozdawane są w Warszawie gazetki zachwalające używaną elektronikę w cenach o wiele niższych niż w tradycyjnych sklepach z branży RTV.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Instytut Łączności przetestuje dekodery audio do badań rynku mediów - jest umowa z KRRiT
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podpisała z Instytutem Łączności - Państwowym Instytutem Badawczym, umowę na badania detektorów audio - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Celem testów jest ustalenie norm, wedle jakich docelowo mają pracować urządzenia do jednolitego badania rynku mediów, nad którym pracuje KRRiT. Umowa opiewa na ponad 2 mln złotych netto.
więcej
|
|
Szef radiowej Trójki: Wojciech Reszczyński przeprosił za brak reakcji na obrażenie prof. Bartoszewskiego
Wojciech Reszczyński w rozmowie ze mną przeprosił za błąd - mówi Wirtualnemedia.pl Wiktor Świetlik, dyrektor radiowej Trójki. Reszczyński nie zareagował w swojej audycji, gdy jego gość nazwał prof. Władysława Bartoszewskiego „bydlakiem”.
więcej
|
|
Radio Wnet za koncesję zapłaci prawie pół miliona zł. Stacja z emisją analogową od 12 listopada
Pod koniec września Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała o przyznaniu Radiu Wnet koncesji w Warszawie - na 87,8 MHz i na 95,2 MHz - w Krakowie. Szef i założyciel stacji Krzysztof Skowroński zapowiadał, że rozgłośnia zainauguruje swoją działalność w eterze 16 października. Ostatecznie ruszyła 12 listopada. Za koncesję stacja zapłaci niemal pół miliona złotych.
więcej
|
|
RMF FM na czele w Białymstoku w II i III kwartale. Radio ZET i Trójka na podium
Pozycja lidera rynku radiowego w Białymstoku w drugim i trzecim kwartale br. należała do RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Radio ZET i Trójka - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Polskie Radio 24 rezygnuje z jednej z audycji Łukasza Warzechy
Z ramówki Polskiego Radia 24 znika audycja „Szukając dziury w całym” publicysty „Do Rzeczy” Łukasza Warzechy. Dziennikarz nadal będzie prowadził w stacji program „Wróżenie z faktów”.
więcej
|
|
Stowarzyszenie dziennikarzy Polskiego Radia oburzone nazwaniem w Trójce prof. Bartoszewskiego ,,bydlakiem"
Zarząd Stowarzyszenia Dziennikarzy i Twórców Radia Publicznego wyraził oburzenie na to, że w środę goszczący w radiowej Trójce Paweł Piekarczyk nazwał „bydlakiem” prof. Władysława Bartoszewskiego. - Protestujemy przeciwko tak drastycznemu obniżaniu standardów pracy dziennikarskiej i prosimy władze Polskiego Radia o zajęcie jednoznacznego stanowiska w tej sprawie. Warto być przyzwoitym! - stwierdziło kierownictwo organizacji.
więcej
|
|
11 listopada w samo południe radia zagrają hymn Polski
W niedzielę 11 listopada br. o godzinie 12.00 z okazji stulecia odzyskania niepodległości największe polskie rozgłośnie wyemitują Mazurka Dąbrowskiego. Będzie to wspólna akcja „Niepodległa dla hymnu”.
więcej
|
|
|
|
Dariusz Andrian: musimy kontynuować to co udało się zbudować w SAR
Nowy prezes SAR, Dariusz Andrian, w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl mówi o wyzwaniach w nowej kadencji, kondycji branży reklamy oraz nowych projektach stowarzyszenia. - Musimy absolutnie kontynuować to, co udało się w SAR zbudować. Ewolucyjne będziemy rozwijać cenne projekty, jak choćby konkurs Effie - mówi Andrian.
więcej
|
,,Podaruj radość i bądź # jakMikołaj" w świątecznym spocie Coca-Coli (wideo)
Startuje bożonarodzeniowa kampania reklamowa napoju Coca-Cola. Jest realizowana pod hasłem „Podaruj radość i bądź #jakMikołaj”.
więcej
|
Innova Capital zainwestuje w Oshee Polska, Gałęzewski i Doliński nadal z pakietem większościowym
Firma Oshee Polska, właściciel marki napojów sportowych i witaminowych Oshee oraz właściciel marki wody mineralnej Kinga Pienińska chce pozyskać partnera strategicznego. Ma nim być fundusz Innova Capital.
więcej
|
Urszula Dudziak śpiewa z córkami w bożonarodzeniowej kampanii Play (wideo)
Rozpoczęła się kampania reklamowa sieci telekomunikacyjnej Play związana z Bożym Narodzeniem. W akcji występuje piosenkarka Urszula Dudziak ze swoimi dwoma córkami.
więcej
|
Chłopak ze Szkocji reklamuje smartfony Samsung i Huawei w świątecznej promocji Orange Love i Planów Komórkowych (wideo)
Orange Polska rozpoczął bożonarodzeniową kampanię reklamową, w której prezentowana jest promocja ze smartfonami Samsung i Huawei w ofertach Orange Love i Plan Komórkowy. Kampanię przygotowały i realizują firmy marketingowe Leo Burnett Warszawa i Initiative Media Warszawa.
więcej
|
,,Dwa Żubry na rozgrzewkę" w reklamie piwa Żubr (wideo)
Nowa kampania reklamowa piwa Żubr (produkowanego przez Kompanię Piwowarską) jest realizowana pod hasłem „Dwa Żubry na rozgrzewkę”. Za obsługę reklamową marki odpowiadają firmy PZL, Tailor Made PR, Huta 19 i Zenith.
więcej
|
W świątecznej kampanii Visa zachęca do płatności bezgotówkowych
Operator płatności Visa rozpoczyna działania reklamowe przed świętami Bożego Narodzenia. Działania przygotowały Saatchi & Saatchi IS oraz Starcom.
więcej
|
Katarzyna Gordian po 13 latach odchodzi z agencji Polymus
Katarzyna Gordian, ostatnio pełniąca funkcję dyrektor zarządzającej rozstaje się z agencją Polymus. Pracowała w niej 13 lat.
więcej
|
Rynek reklamy zewnętrznej w trzecim kwartale wart 124 mln zł
W trzecim kwartale tego roku rynek reklamy na nośnikach zewnętrznych był warty 124 mln złotych. To o 9,3 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu z roku ubiegłego - podała Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej.
więcej
|
Magia na wyciągnięcie ręki w świątecznych reklamach IKEA
IKEA rusza ze świąteczną kampanią reklamową. Za akcję odpowiadają Saatchi & Saatchi IS, Tank, VMLY&R Poland, Garden od Words, Wavemaker, Hash.fm i Makatę.
więcej
|
Alipay sponsorem UEFA za 200 mln euro
Alipay, platforma płatności należąca do Alibaba Group i zarządzana przez Ant Financial Services Group zawarła 8-letni kontrakt sponsorski z UEFA. Firma będzie oficjalnym partnerem płatniczym przy wszystkich międzynarodowych rozgrywkach piłkarskich UEFA w latach 2018-2026.
więcej
|
Opinie kontra uprzedzenia w nowej kampanii Burger King w Brazylii (wideo)
Burger King w Brazylii w swojej kampanii chce uświadomić różnice między opiniami a uprzedzeniami wyrażanymi i okazywanymi w internecie. Porównuje w niej krytykę własnej marki z uwagami w social mediach błędnie uważanymi za opinie.
więcej
|
Rimmel podejmuje walkę z cyberprzemocą dotyczącą urody (wideo)
Marka kosmetyczna Rimmel (należy do Coty) rozpoczęła kampanię pod hasłem #Iwillnotbedeleted. Wykorzystany w niej spot bazuje na emocjach, by walczyć z przemocą w sieci dotyczącą wyglądu i urody.
więcej
|
Seria zabawnych obrazków promuje McDonald's drive-through
W rozpoczętej właśnie we Francji kampanii sieć fast-food McDonald's prowadzi kampanię promującą opcję drive-through. Ma to być „szczęśliwe miejsce” niezależnie od tego, jak wiele złego mogło wydarzyć się w ciągu dnia.
więcej
|
Spot and Dot reklamuje w Polsce lody Breyers Delights
Unilever Polska wprowadził do sprzedaży nową markę lodów Breyers Delights. Kompleksową obsługę reklamową tego brandu powierzył agencji Spot and Dot.
więcej
|
Grupa Atlas: Paweł Kisiel nowym prezesem, Piotr Grzelak członkiem zarządu
Nowym prezesem Grupy Atlas został z początkiem listopada br. Paweł Kisiel, dotychczasowy wiceprezes spółki. Do zarządu firmy wszedł też Piotr Grzelak.
więcej
|
Szał zakupów i niezapłacony rachunek w kampanii aplikacji MAM
„Święta, święta... i po rachunkach” to hasło świątecznej kampanii platformy do opłacania rachunków MAM. Promuje aplikację mobilną, pomocną w zarządzaniu domowym budżetem i rachunkami.
więcej
|
Mel Gibson w spocie PFN na 100-lecie niepodległości Polski, z panoramy Warszawy usunięto Pałac Kultury i Nauki (wideo)
Z okazji 100. rocznicy odzyskania przez nasz kraj niepodległości Polska Fundacja Narodowa przygotowała spot z udziałem aktora i reżysera Mela Gibsona. W klipie z panoramy Warszawy usunięto Pałac Kultury i Nauki.
więcej
|
Walka Polaków o wolność w spocie ,,Odrodzenie" na 100-lecie niepodległości (wideo)
Z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości Ruch Społeczny im. Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego wspólnie z Polską Fundacją Narodową przygotował 5-minutowy spot opowiadający skrótowo o walce naszego kraju o wolność.
więcej
|
AMS City Tracker w nowej odsłonie
AMS wprowadził nową wersję narzędzia AMS City Tracker, które umożliwia prezentację zasięgu nośników autobusowych i wizualizację oferty City Transport.
więcej
|
Attention Marketing zaczyna obsługę Porta Drzwi
Agencja Attention Marketing specjalizująca się w doradztwie komunikacyjnym będzie odpowiadać za budowanie wizerunku firmy Porta Drzwi jako dobrego pracodawcy.
więcej
|
Instytut Pamięci Narodowej i Kancelaria Premiera zapraszają do wspólnego fetowania Święta Niepodległości
Instytut Pamięci Narodowej przygotował z okazji 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości spot "Moja Niepodległa". Specjalny materiał wideo z tej okazji przygotowała też Kancelaria Premiera.
więcej
|
OLX i ASZdziennik rzucają wyzwanie sklepom z elektroniką. Debiut gazetki z mistrzowskimi ofertami
Serwis OLX z przytupem zamknął kampanię promującą kategorię "Elektronika". Wraz z ASZdziennikiem, serwisem satyrycznym Grupy na:Temat 360, przeprowadził pomysłową akcję. W ramach kampanii "Kupuj elektronikę jak #mistrz z OLX" rozdawane są w Warszawie gazetki zachwalające używaną elektronikę w cenach o wiele niższych niż w tradycyjnych sklepach z branży RTV.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Agora negocjuje przejęcia kilku podmiotów. ,,Śledzimy informacje o sprzedaży Eurozet"
Agora negocjuje przejęcia kilku podmiotów, w tym - firm wspierających handel w internecie. Jak powiedział w piątek prezes Bartosz Hojka firma śledzi informacje dotyczące ewentualnej sprzedaży Eurozet, nadawcy programów radiowych w tym m.in. Radia ZET.
więcej
|
Wydawca ,,Rzeczpospolitej" i ,,Parkietu": 4,9 mln zł należności od Ruchu jest zagrożonych nieściągalnością
Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, poinformował, że jego przeterminowane, zagrożone prawdopodobieństwem nieściągalności należności od Ruchu wynoszą ok. 4,9 mln zł. Jednocześnie zdecydował się dokonać odpis w wysokości 2,45 mln zł aktualizujący obecną wartość tych należności.
więcej
|
Rząd planuje niższy VAT na e-booki i e-prasę od przyszłego roku
W piątek Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowelizacji ustawy o podatku VAT. Zgodnie z zawartymi w niej zapisami od przyszłego roku zostanie obniżony VAT na e-booki i e-prasę oraz książki. Ponadto wszystkie gazety, dzienniki i czasopisma drukowane będą objęte jedną, 8 proc. stawką podatku. Wyższy VAT będą mieć czasopisma specjalistyczne.
więcej
|
Mężczyzna, który zaatakował dziennikarkę ,,Gazety Wyborczej" na Marszu Niepodległości, poszukiwany przez policję
Komenda Stołeczna Policji szuka mężczyzny, który w niedzielę podczas Marszu Niepodległości próbował wyrwać kamerę dziennikarce „Gazety Wyborczej”. Czynności służbowe są prowadzone w sprawie gróźb karalnych.
więcej
|
,,Rzeczpospolita" publikuje film dokumentalny o życiu jej właściciela Grzegorza Hajdarowicza (wideo)
We wtorek na portalu internetowym „Rzeczpospolitej” został zamieszczony film dokumentalny „Obywatel GH. Grzegorz Hajdarowicz z innej strony”. Grzegorz Hajdarowicz jest pośrednio głównym akcjonariuszem firmy Gremi Media wydającej „Rzeczpospolitą” i „Parkiet”.
więcej
|
Wydawca ,,Newsweeka" przeprasza prezesa lotniska w Gdańsku za tekst o ,,nepotyzmie, kolesiostwu, dojeniu kasy"
W nowym wydaniu „Newsweek Polska” zamieszczono przeprosiny od wydającej tygodnik firmy Ringier Axel Springer Polska dla Tomasza Kloskowskiego, prezesa Zarządu Portu Lotniczego Gdańsk. Przeprosiny dotyczą naruszenia dóbr osobistych menedżera w artykule z września 2012 roku.
więcej
|
Szef Polityki Insight Wawrzyniec Smoczyński po 11 latach pracy odchodzi z Wydawnictwa Polityka
Z końcem listopada Wawrzyniec Smoczyński przestanie kierować zespołem Polityka Insight, a z końcem lutego 2019 roku odejdzie z Wydawnictwa Polityka. Pracuje w nim od 11 lat. Jego miejsce zajmą Andrzej Bobiński i Joanna Bekker.
więcej
|
,,The Guardian" z wpłatami od miliona czytelników. ,,Dla polskich wydawców to trudna droga"
Brytyjski dziennik „The Guardian” ujawnił, że od 2016 roku otrzymał finansowe wsparcie od ponad miliona czytelników. Datki pochodzą od użytkowników ze 170 krajów, przeważają jednak użytkownicy z USA. - „Guardian” ma zaufanie czytelników, ten model biznesowy dla polskich wydawców to trudna droga, nie wiem czy ktoś chciałby ją obrać - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Paweł Nowacki, konsultant rozwiązań dla mediów.
więcej
|
Google zamieni na postać cyfrową 7 mln zdjęć ,,New York Timesa"
Koncern Google w ramach umowy z „The New York Times” zdigitalizuje tradycyjne fotografie znajdujące się w archiwach dziennika. Sztuczna inteligencja wykorzystana przez Google ma nie tylko zamienić zdjęcia na postać cyfrową, ale także udostępnić rozwiązanie pozwalające dziennikarzom na łatwe przeszukiwanie zasobów i wykorzystywanie archiwalnych fotografii w tworzonych przez nich materiałach.
więcej
|
Dziennikarka ,,Gazety Wyborczej" szarpana przez zamaskowanego mężczyznę na Marszu Niepodległości. ,,Nie prowokuję, tylko filmuję"
Podczas Marszu Niepodległości dziennikarka „Gazety Wyborczej” została zaatakowana przez filmowanego przez nią mężczyznę z zasłoniętą twarzą. Osoby idące obok radziły jej, żeby od niego odeszła, na co reporterka tłumaczyła, że ma prawo tam być i nagrywać materiał. - Ja tylko filmuję, nikogo nie prowokuję - stwierdziła.
więcej
|
,,Kobieta i Życie" najchętniej kupowana. ,,Dobre Rady" zyskały najwięcej
W sierpniu br. pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych zajęła „Kobieta i Życie”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Cała Ty”. Sprzedaż zwiększyły dwa tytuły: „Dobre Rady” i „Poradnik Domowy” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Rzeczpospolita" i ,,Dziennik Zachodni" liderami sprzedaży e-wydań w I-III kwartale
W pierwszych trzech kwartałach br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Zachodni” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Maria Skłodowska-Curie Polką Stulecia w plebiscycie ,,Wysokich Obcasów"
W głosowaniu czytelników „Wysokich Obcasów”, weekendowego wydania „Gazety Wyborczej” (Agora ) na Polkę Stulecia zwyciężyła Maria Skłodowska-Curie. Będzie bohaterką okładki nowego numeru pisma.
więcej
|
Agora ze wzrostem wpływów o 2,9 proc. i 2,8 mln zł straty. W górę Helios, AMS i Yieldbird - w dół radio, druk i ,,Gazeta Wyborcza"
W trzecim kwartale br. grupa kapitałowa Agora zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 2,9 proc. do 258,8 mln zł oraz 2,8 mln zł straty netto (wobec 1,6 mln zł straty rok wcześniej). Wzrosły przychody należących do niej firm AMS i Yieldbird, a zmalały wpływy z radia, druku i „Gazety Wyborczej”.
więcej
|
|
|
Sylwester Latkowski uruchomił internetowy magazyn reporterski ,,Konfrontacja"
Ruszył serwis i internetowy magazyn „Konfrontacja”, którego szefem jest Sylwester Latkowski. Artykuły do pierwszego wydania napisali m.in. Cezary Łazarewicz, Hubert Kęska, Ewa Ornacka i Paulina Socha-Jakubowska. - Zapewniam, że będzie bezkompromisowo i w poprzek schematów - zapowiada Latkowski.
więcej
|
Serwis VoD Disneya wystartuje w 2019 roku pod nazwą Disney+. W ofercie filmy ze świata Marvela i Gwiezdnych Wojen
Koncern Disney ujawnił, że szykowany przez niego serwis streamingu wideo będzie nosił nazwę Disney+. Start platformy jest zapowiadany na połowę 2019 roku, a w ofercie znajdą się m.in. produkcje ze świata Marvela oraz Gwiezdnych Wojen. Disney zamierza też wycofać wszystkie swoje treści dostępne obecnie u potencjalnych konkurentów, m.in. w serwisie Netflix.
więcej
|
Grupa RAS Polska wyprzedziła Facebooka. Mocno w górę TVN, Gazeta.pl i Polska Press (Gemius/PBI z października)
W październiku br. strony i aplikacje Grupy RAS Polska wyprzedziły pod względem zasięgu Facebooka, którego aplikacja mobilna zanotowała duży spadek. Większość wydawców i serwisów osiągnęła duże wzrosty - najwięcej zyskały Grupa TVN, Gazeta.pl i Wyborcza.pl oraz Grupa Polska Press.
więcej
|
"Nasza planeta" - nowy serial przyrodniczy Netflixa. Narratorem David Attenborough
Netflix pracuje nad ośmioodcinkowym serialem przyrodniczym "Nasza planeta", który powstaje razem z WWF. Narratorem będzie David Attenborough. Premiera 5 kwietnia 2019 roku.
więcej
|
CDA.pl w br. ze wzrostem wpływów o 51 proc. i 3,4 mln zł zysku
W pierwszym trzech kwartałach br. firma CDA, właściciel serwisu CDA.pl, zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 51 proc. do 18,67 mln zł oraz 3,41 mln zł zysku netto (wobec 2,36 mln zł rok wcześniej). Wpływy ze sprzedaży subskrypcji wyniosły 16,8 mln zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,The Guardian" z wpłatami od miliona czytelników. ,,Dla polskich wydawców to trudna droga"
Brytyjski dziennik „The Guardian” ujawnił, że od 2016 roku otrzymał finansowe wsparcie od ponad miliona czytelników. Datki pochodzą od użytkowników ze 170 krajów, przeważają jednak użytkownicy z USA. - „Guardian” ma zaufanie czytelników, ten model biznesowy dla polskich wydawców to trudna droga, nie wiem czy ktoś chciałby ją obrać - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Paweł Nowacki, konsultant rozwiązań dla mediów.
więcej
|
Google zamieni na postać cyfrową 7 mln zdjęć ,,New York Timesa"
Koncern Google w ramach umowy z „The New York Times” zdigitalizuje tradycyjne fotografie znajdujące się w archiwach dziennika. Sztuczna inteligencja wykorzystana przez Google ma nie tylko zamienić zdjęcia na postać cyfrową, ale także udostępnić rozwiązanie pozwalające dziennikarzom na łatwe przeszukiwanie zasobów i wykorzystywanie archiwalnych fotografii w tworzonych przez nich materiałach.
więcej
|
Twitter ponownie usuwa fałszywe konta. Elon Musk stracił 20 tysięcy obserwujących
Twitter dokonał blokady kont które mogły być fałszywe lub obsługiwane przez boty i wykorzystywane do działań niezgodnych z regulaminem serwisu. W konsekwencji wielu użytkowników zauważyło na swoich profilach spadek liczby obserwujących. Jednym z nich jest Elon Musk, z którego konta zniknęło ok. 200 tys. followersów.
więcej
|
Alibaba z rekordem sprzedaży w Dniu Singla. Zamówienia na 30,8 mld dolarów
W niedzielę 11 listopada w tegorocznym Dniu Singla holding Alibaba zanotował rekord osiągając sprzedaż o wartości 30,8 mld dolarów. Analitycy zwracają jednak uwagę, że platforma traci impet związany z Dniem Singla, a tegoroczny wzrost zamówień był najniższy od początku stworzenia tego wydarzenia.
więcej
|
Netflix w Nintendo Wii tylko do końca stycznia 2019 roku. Firma kończy wsparcie dla serwisów VoD
Firma Nintendo zapowiedziała, że od 31 grudnia 2019 roku zakończy wsparcie dla Netflixa i innych platform VoD na konsoli Wii. To oznacza że użytkownicy urządzenia nie będą mogli oglądać treści z serwisów streamingowych wideo. Planowane jest także zamknięcie internetowego sklepu Wii Shop.
więcej
|
Alipay sponsorem UEFA za 200 mln euro
Alipay, platforma płatności należąca do Alibaba Group i zarządzana przez Ant Financial Services Group zawarła 8-letni kontrakt sponsorski z UEFA. Firma będzie oficjalnym partnerem płatniczym przy wszystkich międzynarodowych rozgrywkach piłkarskich UEFA w latach 2018-2026.
więcej
|
Sataniści pozywają Netflixa za serial ,,Chilling Adventures of Sabrina". Domagają się 50 mln dolarów
Organizacja satanistyczna The Satanic Temple skierowała do sądu pozew przeciwko Netflixowi. Zarzuca serwisowi że w serialu „Chilling Adventures of Sabrina” wykorzystał w bezprawny sposób wizerunek Bafometa i umieścił go w kontekście szkodzącym wizerunkowi satanistów. W pozwie zażądano 50 mln dolarów odszkodowania i zaprzestania emisji serialu.
więcej
|
Dzisiaj startuje POLAND IN, anglojęzyczny kanał TVP. ,,Prawdziwy wizerunek Polski"
11 listopada startuje POLAND IN, anglojęzyczny kanał Telewizji Polskiej, który w całości nadawany jest w internecie. Streaming będzie dostępny na całym świecie, poza Ameryką Północną - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
naTemat na 100-lecie niepodległości Polski ze spotem na Times Square (wideo)
Z okazji z 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości Grupa naTemat wynajęła banner na Times Square w centrum Nowego Jorku. Jest tam wyświetlany spot, w którym pojawiają się m.in. Lech Wałęsa, Robert Lewandowski, Aleksander Doba, polscy siatkarze i gra „Wiedźmin”.
więcej
|
WP Sportowe Fakty przed Sport Onet. Mocno w górę TVP Sport, w dół Meczyki.pl (TOP 15)
Wśród serwisów o tematyce sportowej liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon są WP Sportowe Fakty, a pod względem średniego czasu korzystania przez internautę - Flashscore.pl. W skali roku ogromny wzrost odwiedzalności zanotowała witryna TVP Sport, dużo zyskały też sekcje sportowe Interii i SE.pl oraz 90minut.pl, a sporo straciły Meczyki.pl i dział sportowy Fakt.pl
więcej
|
OLX i ASZdziennik rzucają wyzwanie sklepom z elektroniką. Debiut gazetki z mistrzowskimi ofertami
Serwis OLX z przytupem zamknął kampanię promującą kategorię "Elektronika". Wraz z ASZdziennikiem, serwisem satyrycznym Grupy na:Temat 360, przeprowadził pomysłową akcję. W ramach kampanii "Kupuj elektronikę jak #mistrz z OLX" rozdawane są w Warszawie gazetki zachwalające używaną elektronikę w cenach o wiele niższych niż w tradycyjnych sklepach z branży RTV.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Jak silną marką narodową jest Polska?
23. miejsce Polski w rankingu Nation Brands można przyjąć z entuzjazmem. Choć nie warto przeceniać realnej wartości tego typu zestawień, z pewnością na dłuższą metę opłaca się nam jako krajowi budować silny brand narodowy "Polska" - oceniają dla portalu Wirtualnemedia.pl eksperci ds. komunikacji.
więcej
|
|
|