Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 5 Lutego 2019
 
 
 
TVP szuka firmy do badania oglądalności telewizji. Nielsen: o udziale w przetargu zdecydujemy po analizie dokumentów
 
Telewizja Polska ogłosiła przetarg na dostarczanie danych telemetrycznych. Umowę z wybraną firmą zawrze tylko na rok, a nie jak poprzednio - na kilka lat. - Poddamy dokumenty przetargowe szczegółowej analizie. Po jej zakończeniu podejmiemy właściwą decyzję - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Mikołaj Piotrowski z firmy Nielsen Audience Measurement, który jest obecnym dostawcą telemetrii dla TVP. więcej
 
 
Ponad 500 tys. widzów przewagi ,,Faktów" nad ,,Wiadomościami". ,,Teleexpress" stracił najwięcej
 
Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w styczniu br. były „Fakty” TVN, które pochwalić się mogły największym wzrostem. Widzów zyskały również „Wiadomości” TVP1, a najwięcej stracił nadawany w tej samej stacji „Teleexpress” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Na razie Robert Biedroń pokazał festiwal obietnic. Bierzyński: liczymy na młodych, niezdecydowanych wyborców
 
- Wiosna ma być klinem wbitym w wieczny konflikt pomiędzy PiS i PO. Liczymy przede wszystkim na niezdecydowanych dotychczas i obecnie wyborców. Silny społeczny program Roberta Biedronia może mu dać nawet 20 proc. poparcia w wyborach parlamentarnych. Robert Biedroń będzie premierem - twierdzi Jakub Bierzyński, doradca Roberta Biedronia. W ocenie ekspertów od marketingu politycznego program Wiosny jest odważny, ale jakby krojony pod wielkomiejski progresywny elektorat, brakuje w nim ważnych odpowiedzi i mocno brakuje wizji. Stanowi pewnego rodzaju „festiwal obietnic", bo zawiera postulaty, które łatwo jest głosić, gdy do ich realizacji jest jeszcze daleka droga. więcej
 
 
TVP odcina się od akcji ,,Jaoka" przed siedzibą TVP Info. ,,Nie wysłała go TAI, nagrywał do swojego internetowego programu"
 
Telewizja Polska zapewniła, że Mikołaj „Jaok” Janusz w sobotę wieczorem nie został wysłany przez TAI do demonstrujących przed siedzibą TVP Info i nie reprezentował tam publicznego nadawcy. - Uczestniczył w proteście przed TVP aby zarejestrować materiał do swojego, internetowego programu - poinformowano. więcej
 
 
Wirtualna Polska zapowiada walkę z hejtem i prosi użytkowników, by zgłaszali obraźliwe komentarze
 
Wirtualna Polska (Wirtualna Polska Media) poinformowała, że w ciągu 24 godzin od morderstwa prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza usunęła ok. 100 tys. komentarzy zawierających hejt, agresję czy przypadki wezwania do przemocy. - Dyskusja nie może oznaczać nienawiści. Mówimy hejtowi: stop - komentuje Tomasz Machała, redaktor naczelny WP. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Wszystkie reklamy z Super Bowl 2019: Pepsi, Google, Amazon, Doritos, Audi, M&M's, Olay, Burger King (wideo) więcej
 
TVP1 i TVN liderami oglądalności w styczniu, ,,M jak miłość", PŚ w skokach i ,,Teleexpress" hitami więcej
 
Krzysztof Ziemiec odszedł z ,,Wiadomości", zastąpi go Edyta Lewandowska więcej
 
Ruch przedstawił wydawcom plan restrukturyzacji. Chrabota: Mam wrażenie, że na szczeblu rządowym ustalono, aby nie odpuszczać tej ścieżki kolportażu [WYWIAD] więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Redaktor Wydawnictwo Bauer
MONTAŻYSTA TVN
OPERATOR KAMERY TVN
Dźwiękowiec TVN
Stażysta Redakcji Informacyjnej TVN
Manager ds. sprzedaży online Gremi Media
Specjalista ds. Wsparcia Sprzedaży TVP
Analityk w Zespole Analiz i Zarządzania Czasem Reklamowym Biura Reklamy TVP
Digital & Marketing Manager Randstad
Data Performance Expert TVN
SENIOR SALES MANAGER Gremi Media
Specjalista ds. Sprzedaży TVN
Junior Sales Manager Filmweb
Sales Manager Filmweb
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
TVP szuka firmy do badania oglądalności telewizji. Nielsen: o udziale w przetargu zdecydujemy po analizie dokumentów

Telewizja Polska ogłosiła przetarg na dostarczanie danych telemetrycznych. Umowę z wybraną firmą zawrze tylko na rok, a nie jak poprzednio - na kilka lat. - Poddamy dokumenty przetargowe szczegółowej analizie. Po jej zakończeniu podejmiemy właściwą decyzję - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Mikołaj Piotrowski z firmy Nielsen Audience Measurement, który jest obecnym dostawcą telemetrii dla TVP. więcej

Ponad 500 tys. widzów przewagi ,,Faktów" nad ,,Wiadomościami". ,,Teleexpress" stracił najwięcej

Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w styczniu br. były „Fakty” TVN, które pochwalić się mogły największym wzrostem. Widzów zyskały również „Wiadomości” TVP1, a najwięcej stracił nadawany w tej samej stacji „Teleexpress” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

TVP odcina się od akcji ,,Jaoka" przed siedzibą TVP Info. ,,Nie wysłała go TAI, nagrywał do swojego internetowego programu"

Telewizja Polska zapewniła, że Mikołaj „Jaok” Janusz w sobotę wieczorem nie został wysłany przez TAI do demonstrujących przed siedzibą TVP Info i nie reprezentował tam publicznego nadawcy. - Uczestniczył w proteście przed TVP aby zarejestrować materiał do swojego, internetowego programu - poinformowano. więcej

,,Sanatorium miłości" hitem TVP, prawie 4 mln widzów. Jacek Kurski: sukces tkwi w podjęciu realnego problemu

Nowy program „Sanatorium miłości” ogląda średnio 3,73 mln widzów. Produkcja daje TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku, a widownia rośnie z odcinka na odcinek. - Sukces tkwi w podjęciu realnego problemu milionów Polaków jakim jest pragnienie miłości oraz wyzwolenia się z samotności i poczucia rezygnacji - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej. więcej

,,Wiadomości" pokazały nazwiska i zdjęcia uczestników protestu przed TVP Info

W poniedziałkowych „Wiadomościach” podano nazwiska 10 osób regularnie uczestniczących w protestach przed siedzibą TVP Info. Niektórzy dziennikarze ocenili materiał jako nienawistny, zarzucali też redakcji niezgodną z prawem publikację nazwisk i zdjęć uczestników manifestacji. - Osoby demonstrujące przed TVP same przedstawiają się i chwalą swoją działalnością. Wielokrotnie brały udział w antyrządowych protestach. Wielokrotnie były pokazywane i opisywane przez media - tłumaczy Jarosław Olechowski, szef TAI. więcej

Edyta Lewandowska we wtorek zadebiutuje w ,,Wiadomościach"

We wtorek, 5 lutego Edyta Lewandowska po raz pierwszy poprowadzi główne wydanie „Wiadomości” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W roli gospodarza tego dziennika zastąpi Krzysztofa Ziemca. więcej

,,Twoja twarz brzmi znajomo 11" od 23 lutego w Polsacie (wideo)

W sobotę, 23 lutego Polsat rozpocznie emisję jedenastej edycji rozrywkowego programu „Twoja twarz brzmi znajomo”. Nie zmieni się skład prowadzących i jury widowiskach, a w nowych odcinkach wystąpią m.in.: Elżbieta Romanowska, Katarzyna Dąbrowska, Iga Krefft, Staszek Karpiel-Bułecka i Antoni Smykiewicz. więcej

Startują zdjęcia do ,,Watahy 3". Olga Hajdas reżyserką

W Warszawie rozpoczęły się prace na planie „Watahy 3”, natomiast w przyszłym tygodniu ekipa przeniesie się w Bieszczady. Nadawca telewizyjny HBO Europe, do którego należy polski oddział HBO, zdecydował o kontynuacji serialowej opowieści o Straży Granicznej w Bieszczadach. Odcinki wyreżyseruje Olga Hajdas, a Tomasz Augustyniak stanie za kamerą. więcej

Startuje aplikacja MTV Play w cenie 3,99 funta miesięcznie

Koncern Viacom, właściciel stacji telewizyjnej MTV zaoferował mobilną aplikację o nazwie MTV Play. Platforma typu SVOD pozwala na oglądanie zarówno najnowszych, jak i starszych produkcji MTV, aplikacja jest na razie dostępna w Wielkiej Brytanii w cenie 3,99 funta miesięcznie. więcej

Józef Matusz ponownie dyrektorem TVP3 Rzeszów

Po dwóch miesiącach przerwy Józef Matusz ponownie został ustanowiony dyrektorem i redaktorem naczelnym TVP3 Rzeszów. więcej

Fundacja Polsat rozpoczęła kampanię ,,1% podatku" (wideo)

Wysatrtowała kampania Fundacji Polsat i Telewizji Polsat zachęcająca do przekazywania 1 proc. podatku na działania fundacji. więcej

,,M jak miłość", ,,Teleexpress" i PŚ w lotach hitami tygodnia. Liderem TVP1

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził serial „M jak miłość”, dziennik „Teleexpress”, PŚ w lotach narciarskich i „Sanatorium miłości”. Wśród stacji w 4+ nowym liderem została TVP1, która wyprzedziła Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Ewa Siedlecka i Hanna Lis nie widzą agresji w zajściu z Magdaleną Ogórek, dyskusja o utarczce ,,Jaoka" z demonstrantami (wideo)

Zdaniem Ewy Siedleckiej i Hanny Lis w działaniach protestujących, którzy w sobotę wieczorem przed siedzibą TVP Info obrażali Magdalenę Ogórek, nie było agresji ani próby linczu, tylko gniew i chamstwo. Dziennikarze krytycznie ocenili zachowanie Mikołaja „Jaoka” Janusza, który w groteskowym przebraniu przed budynkiem kłócił się z demonstrantami. - Byłem w tym i jeszcze innych strojach na setkach demonstracji i jakoś nie wywoływało to szału, ale rozumiem, że zwierzę da się sprowokować samym wyglądem - skomentował Janusz. więcej

,,Przejście" od 18 lutego w FOX (wideo)

Od 18 lutego FOX rozpocznie emisję serialu „Magnum: Detektyw z Hawajów”. więcej

,,The HAPPOS Family 2" na antenie Boomeranga

Od 11 lutego na antenie Boomeranga widzowie będą mogli drugi sezon serialu „The HAPPOS Family”. więcej

Dokąd zmierza internet? Najbardziej popularne formy aktywności w sieci

W ciągu zaledwie trzech dekad Internet w Polsce stał się powszechnym medium. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez GUS, w 2018 roku dostęp do internetu miało 84.2% gospodarstw domowych. To 1.7% wzrost względem poprzedniego roku. Z badań wynika, że internet najczęściej pojawia się tam, gdzie w domu oprócz dorosłych mieszkają także dzieci. Nie oszukujmy się, internet jest źródłem wiedzy (niestety również tej bezużytecznej) i ułatwia szybki dostęp do informacji. O tym, czy są one wiarygodne, można dyskutować i z jednej strony zauważamy tendencję do polepszenia jakości zawartości treści na stronach, z drugiej serwisy internetowe bezwstydnie kopiują siebie nawzajem, robiąc to bez jakiejkolwiek dbałości o prawa autorskie. materiał partnerski więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Tomasz Sokołowski poprowadzi ,,Magazyn Sportowy" w Radiu dla Ciebie

Tomasz Sokołowski będzie gospodarzem „Magazynu Sportowego” w Radiu dla Ciebie. Były piłkarz Legii zadebiutuje na antenie 8 lutego br. więcej

 
Joanna Skrzypiec koordynuje pracę redakcji informacji PR24

Koordynatorem redakcji informacji Polskiego Radia 24 została Joanna Skrzypiec. Zastąpiła Michała Przerwę, który pozostaje serwisantem Programu III Polskiego Radia. więcej

 
KRRiT ogłosiła wolne częstotliwości, wkrótce rozpisze konkursy dla nadawców

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji opublikowała wykaz wolnych częstotliwości, w którym znalazły się cztery nowe lokalizacje: Szczecin, Białystok, Konin i Kamienna Góra. więcej

 
Radio Szczecin liderem słuchalności w II półroczu, Radio ZET wyprzedziło RMF FM

Liderem rynku radiowego w Szczecinie jest Radio Szczecin. Na podium znajdują się jeszcze Radio ZET i RMF FM - wynika z fali badań słuchalności radia za II półrocze 2018 roku. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Na razie Robert Biedroń pokazał festiwal obietnic. Bierzyński: liczymy na młodych, niezdecydowanych wyborców

- Wiosna ma być klinem wbitym w wieczny konflikt pomiędzy PiS i PO. Liczymy przede wszystkim na niezdecydowanych dotychczas i obecnie wyborców. Silny społeczny program Roberta Biedronia może mu dać nawet 20 proc. poparcia w wyborach parlamentarnych. Robert Biedroń będzie premierem - twierdzi Jakub Bierzyński, doradca Roberta Biedronia. W ocenie ekspertów od marketingu politycznego program Wiosny jest odważny, ale jakby krojony pod wielkomiejski progresywny elektorat, brakuje w nim ważnych odpowiedzi i mocno brakuje wizji. Stanowi pewnego rodzaju „festiwal obietnic", bo zawiera postulaty, które łatwo jest głosić, gdy do ich realizacji jest jeszcze daleka droga. więcej

Wszystkie reklamy z Super Bowl 2019: Pepsi, Google, Amazon, Doritos, Audi, M&M's, Olay, Burger King (wideo)

Przedstawiamy wszystkie spoty wyemitowane przy transmisji tegorocznego meczu o Super Bowl. Wśród promowanych marek są Microsoft, Budweiser, Pepsi, Google, T-Mobile, Turkish Airlines, Amazon, Doritos, Hulu, Audi, M&M’s, Toyota, Pringles, Olay i Burger King. więcej

Lucyna Koba business development directorem w Gemius

Lucyna Koba, która przez 23 lata pracowała w domu mediowym MullenLowe MediaHub objęła stanowisko business development directora w firmie Gemius - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

Mailowy marketing bezpośredni, czyli biznes wysokiego ryzyka...regulacyjnego

Przepisy dotyczące ochrony danych osobowych sprawiają firmom wiele problemów. Działy marketingu i firmy prowadzące usługi reklamowe zmagają się z odpowiednim formułowaniem próśb o zgody na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną. Problem jest szczególnie istotny w przypadku, gdy zgody mają dotyczyć nie tylko podmiotów, które je zbierają, lecz również osób trzecich. Naruszenie przepisów może skutkować narażeniem się na wysokie kary finansowe - pisze Łukasz Rutkowski, radca prawny, Managing Associate, Deloitte Legal. więcej

Małgorzata Kożuchowska reklamuje perfumy Avon Eve Truth (wideo)

W nowej kampanii zapachów Avon z udziałem aktorki Małgorzaty Kożuchowskiej reklamowana jest woda perfumowana Avon Eve Truth. Akcję producent Avon Cosmetics Polska przygotował wspólnie z fotografem Marcinem Tyszką oraz firmami marketingowymi Warsaw Creatives, Starcom i Garden of Words. więcej

Amica w nowej kampanii zwraca uwagę na problem samotności i zgorzknienia seniorów

Wystartowała kampania firmy Amica, producenta sprzętu AGD. Działania „Amica for others” przygotowały C108 (dawniej Creaktive), Papert Pictures i Q&A Communications. więcej

Papaya Films z globalną kampanią dla Deliveroo

Deliveroo, aplikacja do zamawiania posiłków online, rozpoczyna globalną kampanię reklamową pod hasłem "Food Freedom". Za jej kreację odpowiada Wieden+Kennedy, za produkcję Papaya Films. więcej

Ustronianka kupuje od Kofoli firmę Hoop Polska

Firma ZMB Capital, właściciel marki wody Ustronianka podpisała wstępną umowę zakupu 100 proc. udziałów w spółce Hoop Polska, do której należą takie marki, jak m.in. Hoop Cola, Paola. Odkupi ją od czeskiej spółki Kofola ČeskoSlovensko po uzyskaniu zgód od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. więcej

Tadeusz Żórawski pokieruje strategią w Molecular BBDO

Tadeusz Żórawski zajmie się rozwojem globalnej strategii w hubie eCommerce Molecular BBDO. więcej

Emilia Klepacka odpowiada za komunikację korporacyjną Group One

Do zespołu grupy komunikacyjnej Group One dołączyła Emilia Klepacka, która objęła nowo utworzone stanowisko corporate PR managera. więcej

Pernod Ricard po raz pierwszy reklamuje się jako grupa w kampanii ,,Be A Convivialist!"

Grupa Pernod Ricard, producent win i napojów alkoholowych, rozpoczyna pierwszą globalną kampanię korporacyjną. Działania pod hasłem „Be A Convivialist!" promują wartości serdecznej atmosfery budowanej w swoim otoczeniu. więcej

Mama pomaga muzykowi rockowemu w spocie Etopiryny Extra (wideo)

Ruszyła kolejna odsłona kampanii reklamowej tabletek przeciwbólowych Etopiryna Extra (produkowanych przez Polpharmę) z mamą w roli głównej. Akcję przygotowały firmy marketingowe Cut The Mustard, Watchout Productions i MediaCom Warszawa. więcej

,,The Washington Post" w reklamie na Super Bowl głosem Toma Hanksa opowiada o dziennikarzach (wideo)

„The Wahington Post” w swojej pierwszej w historii reklamie na Super Bowl zwrócił uwagę na niebezpieczną pracę dziennikarzy. Przypomniał w niej o tych, którzy podczas wykonywania swojej pracy zostali zabici lub zaginęli. Narratorem w spocie jest aktor Tom Hanks.  więcej

Colian promuje w telewizji i internecie loterię ,,Milion Grześków do wygrania"

Wystartowała kampania reklamowa loterii promocyjnej batoników Grześki (Colian). Przygotowały ją agencje Just i Initiative. więcej

Havas Media Group tworzy Programmatic Hub, na czele Krzysztof Dumbal

W Havas Media Group powstał Programmatic Hub - zespół kilkunastu specjalistów integrujących wszystkie narzędzia do zakupu programatycznego. Na jego czele stanął Krzysztof Dumbal. więcej

Fervex reklamowany jako ,,genialny filtr" do selfie (wideo)

W telewizji i internecie trwa kampania reklamowa leku na objawy przeziębienia i grypy Fervex (produkowanego przez A&D Pharma Poland). Jest realizowana pod hasłem „Fervex - genialny filtr”. więcej

"Zdrowo pomyślane" soki Tymbark Vitamini (wideo)

Pod hasłem "Zdrowo pomyślane" ruszyła kampania reklamowa soków Tymbark Vitamini (Grupa Maspex). Działania przygotowały Bardzo, Grey i Starcom.  więcej

Fundacja Rak'n'Roll spełnia marzenia swoich podopiecznych w kampanii #Rakstar

Pod koniec stycznia br. wystartowała kampania #Rakstar, której celem jest spełnienie marzeń podopiecznych fundacji Rak’n’Roll. Inicjatorem działania jest podróżnik i reporter Tomasz Michniewicz. więcej

Škoda świętuje 15-lecie współpracy z TOPR

Z początkiem lutego ruszyła część digitalowa kampanii Škoda 4x4, podkreślająca trwającą od 15 lat współpracę marki z Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym. więcej

Fundacja Polsat rozpoczęła kampanię ,,1% podatku" (wideo)

Wysatrtowała kampania Fundacji Polsat i Telewizji Polsat zachęcająca do przekazywania 1 proc. podatku na działania fundacji. więcej

Sesja zdjęciowa z Omeną Mensah nagrodą w konkursie E. Wedel

Lotte Wedel nową kampanią promuje czekolady premium. Jej głównym elementem jest konkurs, w którym do wygrania jest udział w profesjonalnej sesji zdjęciowej z Omeną Mensah, która pojawi się w magazynie "Viva!". więcej

ING Bank Śląski kontynuuje kampanię reklamową oszczędności

Na outdorze w 12 miastach trwa kolejna odsłona kampanii ING Banku Śląskiego, w której marka podejmuje temat świadomego konsumowania. Kreacje przygotowała agencja Brain. więcej

On Board Think Kong realizuje akcję na rzecz marihuany leczniczej

Grupa On Board Think Kong prowadzi dla Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa w Warszawie działania związane z edukacją na temat marihuany leczniczej. Pracami zespołu kieruje Izabela Sałamacha. więcej

Dokąd zmierza internet? Najbardziej popularne formy aktywności w sieci

W ciągu zaledwie trzech dekad Internet w Polsce stał się powszechnym medium. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez GUS, w 2018 roku dostęp do internetu miało 84.2% gospodarstw domowych. To 1.7% wzrost względem poprzedniego roku. Z badań wynika, że internet najczęściej pojawia się tam, gdzie w domu oprócz dorosłych mieszkają także dzieci. Nie oszukujmy się, internet jest źródłem wiedzy (niestety również tej bezużytecznej) i ułatwia szybki dostęp do informacji. O tym, czy są one wiarygodne, można dyskutować i z jednej strony zauważamy tendencję do polepszenia jakości zawartości treści na stronach, z drugiej serwisy internetowe bezwstydnie kopiują siebie nawzajem, robiąc to bez jakiejkolwiek dbałości o prawa autorskie. materiał partnerski więcej

 
 
 
PRASA
 
Dziennikarka ,,Dziennika Gazety Prawnej" dostała ,,ostrzeżenie", aby nie zajmowała się tematem

Karolina Baca-Pogorzelska, dziennikarka „Dziennika Gazety Prawnej” opublikowała SMS wskazujący na to, że dostaje wiadomości z „dobrymi radami” od anonima, który chciał wpłynąć na jej publikację. Sugerowano jej, aby przestała zajmować się tematem nad którym obecnie pracuje. więcej

,,The Washington Post" w reklamie na Super Bowl głosem Toma Hanksa opowiada o dziennikarzach (wideo)

„The Wahington Post” w swojej pierwszej w historii reklamie na Super Bowl zwrócił uwagę na niebezpieczną pracę dziennikarzy. Przypomniał w niej o tych, którzy podczas wykonywania swojej pracy zostali zabici lub zaginęli. Narratorem w spocie jest aktor Tom Hanks.  więcej

,,Przyjaciółka" liderem w listopadzie. Tylko ,,Pani Domu" na plusie

W listopadzie ub.r. prawie wszystkie dwutygodniki poradnikowych dla kobiet zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciła „Tina”. Zyskała tylko „Pani Domu”, a pozycję lidera sprzedaży zajęła „Przyjaciółka” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Wirtualna Polska zapowiada walkę z hejtem i prosi użytkowników, by zgłaszali obraźliwe komentarze

Wirtualna Polska (Wirtualna Polska Media) poinformowała, że w ciągu 24 godzin od morderstwa prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza usunęła ok. 100 tys. komentarzy zawierających hejt, agresję czy przypadki wezwania do przemocy. - Dyskusja nie może oznaczać nienawiści. Mówimy hejtowi: stop - komentuje Tomasz Machała, redaktor naczelny WP. więcej

YouTube ograniczy korzystanie z ,,łapki w dół" przy treściach w serwisie. Opcja może zniknąć

Szefostwo YouTube’a chce zniechęcić użytkowników do zbyt częstego korzystania z ikony kciuka skierowanego w dół, która służy do wyrażania dezaprobaty dla treści zamieszczanych w serwisie. W ten sposób firma zamierza walczyć z masowymi akcjami kierowanymi przeciwko konkretnym twórcom i materiałom, a wśród rozpatrywanych metod są dodatkowe czynności konieczne do skorzystania z ikony, wycofanie liczników przy tych oznaczeniach, a także całkowite wycofanie przycisku z serwisu. więcej

Amazon rośnie w siłę, przychody i zysk w górę. 840 mld dol. rynkowej wyceny

W 2018 roku przychody koncernu Amazon wzrosły o 30 procent, a zysk netto spółki zamknął się kwotą 10,1 mld dolarów. W ciągu 12 miesięcy akcje Amazona podrożały o 18 proc. czyniąc z koncernu najdroższą spółkę giełdową na świecie z wyceną przekraczającą 840 mld dolarów. więcej

Przychody YouTube'a w górę o 11 procent. Geico, Samsung i Disney największymi reklamodawcami

W 2018 roku przychody reklamowe serwisu YouTube wzrosły o 11 procent - wynika z z analiz firmy MediaRadar. Największymi partnerami platformy były marki Geico, Samsung oraz Disney, które odpowiadają w sumie za 15,5 procent ubiegłorocznych wpływów YouTube’a. więcej

Vice Media zwolni 250 pracowników aby uzyskać rentowność

Wydawnictwo Vice Media zapowiedziało zwolnienie w nadchodzących tygodniach 250 swoich pracowników. Redukcje będą stanowić 10 procent całej załogi firmy i mają dotknąć wszystkie działy. Szefostwo zapowiada, że dzięki zwolnieniom wydawca w ciągu roku powinien uzyskać rentowność i zadowolić udziałowców. więcej

Były szef Ubera chce sprzedawać w Chinach jedzenie przez internet

Travis Kalanick, współtwórca i były szef Ubera zamierza uruchomić na chińskim rynku nową firmę. Biznesmen chce realizować w Chinach pomysł shared kitchens, czyli gotowania i dostarczania odbiorcom potraw zamówionych przez internet. więcej

Dokąd zmierza internet? Najbardziej popularne formy aktywności w sieci

W ciągu zaledwie trzech dekad Internet w Polsce stał się powszechnym medium. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez GUS, w 2018 roku dostęp do internetu miało 84.2% gospodarstw domowych. To 1.7% wzrost względem poprzedniego roku. Z badań wynika, że internet najczęściej pojawia się tam, gdzie w domu oprócz dorosłych mieszkają także dzieci. Nie oszukujmy się, internet jest źródłem wiedzy (niestety również tej bezużytecznej) i ułatwia szybki dostęp do informacji. O tym, czy są one wiarygodne, można dyskutować i z jednej strony zauważamy tendencję do polepszenia jakości zawartości treści na stronach, z drugiej serwisy internetowe bezwstydnie kopiują siebie nawzajem, robiąc to bez jakiejkolwiek dbałości o prawa autorskie. materiał partnerski więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
TVP szuka firmy do badania oglądalności telewizji. Nielsen: o udziale w przetargu zdecydujemy po analizie dokumentów

Telewizja Polska ogłosiła przetarg na dostarczanie danych telemetrycznych. Umowę z wybraną firmą zawrze tylko na rok, a nie jak poprzednio - na kilka lat. - Poddamy dokumenty przetargowe szczegółowej analizie. Po jej zakończeniu podejmiemy właściwą decyzję - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Mikołaj Piotrowski z firmy Nielsen Audience Measurement, który jest obecnym dostawcą telemetrii dla TVP. więcej

Lucyna Koba business development directorem w Gemius

Lucyna Koba, która przez 23 lata pracowała w domu mediowym MullenLowe MediaHub objęła stanowisko business development directora w firmie Gemius - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Emilia Klepacka odpowiada za komunikację korporacyjną Group One

Do zespołu grupy komunikacyjnej Group One dołączyła Emilia Klepacka, która objęła nowo utworzone stanowisko corporate PR managera. więcej

Cohn&Wolfe dla Przewozów Regionalnych

Spółka Przewozy Regionalne wybrała agencję Cohn&Wolfe do obsługi komunikacji korporacyjnej marki Polregio. więcej

Tomasz Tonder rzecznikiem prasowym Grupy Volkswagen. Awansowała Magda Piekarczyk

Tomasz Tonder awansował w firmie na nowe stanowisko dyrektora PR i corporate affairs Grupy Volkswagen w Polsce. Będzie tez pełnił funkcję rzecznika prasowego spółki. Magda Piekarczyk objęła natomiast stanowisko kierownik ds. komunikacji i PR marki Volkswagen Samochody Użytkowe. więcej

Planet PR zmienia nazwę na Planet Partners

Agencja public relations Planet PR modyfikuje swoje pozycjonowanie na firmę zajmującą się konsultingiem, doradztwem komunikacyjnym i kryzysowym. Po 12 latach działania na rynku, zmienia nazwę na Planet Partners. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Startuje aplikacja MTV Play w cenie 3,99 funta miesięcznie
Zotac na ISE 2019: nowa rodzina komputerów klasy embedded Zbox Pro
 
 
 
GOSPODARKA
 
Mailowy marketing bezpośredni, czyli biznes wysokiego ryzyka...regulacyjnego
Ustronianka kupuje od Kofoli firmę Hoop Polska
Polakom zależy na atrakcyjnym wyglądzie, dwie trzecie chciałoby schudnąć
BASF i B2B Cosmetics pracują wspólnie nad spersonalizowanymi produktami do pielęgnacji i higieny osobistej
Nowa ustawa deweloperska będzie chronić nabywcę mieszkań jak klientów banków. Ma zabezpieczyć przed upadkiem dewelopera
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Startują zdjęcia do ,,Watahy 3". Olga Hajdas reżyserką
Ponad 1,38 mln widzów filmu ,,Miszmasz, czyli Kogel-mogel 3"
25 kwietnia premiera filmu "Avengers: Endgame". Zobacz zwiastun
Mel Gibson i Sean Penn w filmie "The Professor and the Madman"
Lady Gaga i Bradley Cooper wykonają piosenkę "Shallow" na Oscarach
ABC kręci serial "Heart of Life" na podstawie piosenki Johna Mayera
,,Przejście" od 18 lutego w FOX (wideo)
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj