|
|
|
|
|
|
|
TVP1 przed Polsatem w lutym. TVN liderem w grupie komercyjnej. ,,M jak miłość" hitem
Liderem oglądalności rynku telewizyjnym w lutym br. była TVP1, a w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się serial „M jak miłość”, „Teleexpress” i PŚ w lotach narciarskich - raport Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Co nas truje 3" od 17 marca w TVN Style. Katarzyna Bosacka: ciekawa i maksymalnie użyteczna wiedza
W niedzielę 17 marca br. stacja TVN Style rozpocznie emisję trzeciego sezonu programu Katarzyny Bosackiej „Co nas truje”, w którym prowadząca przygląda się produktom spożywczym z półek sklepowych. - Ta wiedza jest maksymalnie użyteczna i niezwykle ciekawa - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl prowadząca.
więcej
|
Wywiady Konrada Piaseckiego będą emitowane w całości w TVN24 i na TVN24.pl
Od najbliższego poniedziałku poranne wywiady Konrada Piaseckiego w TVN24 nie będą już dzielone na część telewizyjną i internetową. W całości będą emitowane i w stacji, i na jej portalu internetowym.
więcej
|
TVN Style pokaże program ,,Przeszyj to sam" Ady Fijał. Odcinki nagrano w zeszłym roku
W sobotę 9 marca br. stacja TVN Style rozpocznie emisję program „Przeszyj to sam”, w którym prowadząca Ada Fijał i projektant Michał Szulc będą przerabiać ubrania bohaterów - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Cykl został nakręcony latem ub.r. i pierwotnie miał trafić do jesiennej ramówki pod innym tytułem.
więcej
|
TVP chce przeprosin i 75 tys. zł zadośćuczynienia od byłego pracownika TVP Info za oskarżenia o mobbing i manipulacje
Były pracownik Telewizji Polskiej Piotr Owczarski, który w Parlamencie Europejskim i wypowiedziach dla mediów oskarżył TVP m.in. o manipulacje i mobbing, dostał od publicznego nadawcy wezwanie przedsądowe dot. naruszenia dóbr osobistych. TVP chce przeprosin i 75 tys. zł zadośćuczynienia. - To są represje i będę się domagać pomocy prawnej ze strony Parlamentu i Komisji Europejskiej, a także ochrony prawnej, bo w Polsce nie czuję się już pewnie - mówi Owczarski portalowi Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Przenieś telewizor do 4K" - nc+ promuje Canal+ 4K Ultra HD bez opłat (wideo)
Platforma nc+ rozpoczęła promocję dotyczącą stacji Canal+ 4K Ultra HD. Wspiera to kampania reklamowa przygotowana przez Havas Warsaw i Havas Media.
więcej
|
Nielsen zmienił kryteria panelu telemetrycznego. Więcej domów z tv satelitarną i dwoma odbiornikami, mniej z tv kablową
Nielsen Audience Measurement wprowadził zmiany uniwersum panelu telemetrycznego na ten rok. Zwiększył w nim m.in. liczbę gospodarstw telewizyjnych z 13,6 mln do 13,9 mln.
więcej
|
Spór o zyski z serialu "Kości". Fox musi zapłacić 179 milionów dolarów
W wyniku rozstrzygnięcia sporu o zyski z serialu "Kości" ("Bones"), arbiter nakazał stacji Fox zapłatę 179 milionów dolarów dwójce aktorów wcielających się w główne role, twórcom i producentom tytułu.
więcej
|
Richard Plepler odchodzi z HBO po 27 latach. Zastąpi go Bob Greenblatt
Richard Plepler odchodzi ze stanowiska CEO i prezesa stacji HBO. Był z nią związany od 27 lat, a HBO kierował od 2013 roku.
więcej
|
Dokument ,,Miłość i puste słowa" 24 kwietnia w TVP1. Opowieść o miłości i wyniszczającej chorobie Alzheimer
W środę, 24 kwietnia na antenie Jedynki widzowie będą mogli obejrzeć dokument „Miłość i puste słowa”, którego koproducentem jest Telewizja Polska. To intymna opowieść o miłości na przekór cierpieniu, złości i bezsilności w obliczu nieuleczalnej, wyniszczającej choroby Alzheimera.
więcej
|
Nowe pasmo monodramów w TVP Kultura: Błaszczyk, Klynstra i Seweryn
Od wtorku 5 marca br. co miesiąc stacja TVP Kultura będzie emitować monodramy w wykonaniu polskich aktorów. Jako pierwszy widzowie zobaczą monodram Ewy Błaszczyk „Oriana Fallaci. Chwila, w której umarłam”.
więcej
|
Michał Bartkowiak awansował na wiceprezesa spółki Inea
Od początku marca, w związku ze zmianami w zarządzie Inei, Michał Bartkowiak - dotychczasowy członek zarządu ds. operacyjnych objął funkcję wiceprezesa spółki. Prezesem spółki bez zmian jest Janusz Kosiński, a w zarządzie zasiadają nadal Eugeniusz Grzybek i Piotr Sujecki.
więcej
|
Media Press przejmuje od Hachette Filipacchi Presse Plurimedia
Grupa kapitałowa Media Press przejęła od Hachette Filipacchi Presse - spółki zależnej Lagardère Active - firmę Plurimedia, działającą na rynku metadanych telewizyjnych.
więcej
|
Film ,,Free Solo: ekstremalna wspinaczka" debiutuje w National Geographic (wideo)
W niedzielę, 3 marca o godz. 21.00 na antenie National Geographic odbędzie się polska premiera dokumentalnego filmu „Free Solo: ekstremalna wspinaczka”, który został laureatem Oscara.
więcej
|
TVP nabyła prawa do emisji drugoligowych meczów. Transmisje w TVP3
Telewizja Polska dzięki współpracy z Polskim Związkiem Piłki Nożnej nabyła prawa sportowe do transmisji drugoligowych meczów. Publiczny nadawca transmitować będzie mecz kolejki w niedziele na antenie TVP3.
więcej
|
TVP wciąż bez zgody na nowy budynek kanałów informacyjnych
Telewizja Polska już kilkanaście miesięcy temu zapowiedziała inwestycję w nowy budynek kanałów informacyjnych. Jak wynika z naszych informacji, wciąż nie dostała zgody na postawienie „ABiS”, w którym miałyby mieścić się newsroomy. - Z punktu widzenia strategii rozwoju telewizji nie ma ważniejszej inwestycji, niż budynek kanałów informacyjnych - ocenia Maciej Stanecki, wiceprezes TVP w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Festiwal w Opolu od 14 do 17 czerwca. TVP podpisała umowę z władzami Opola
Telewizja Polska podpisała umowę z Miastem Opole na organizację tegorocznego 56. Krajowego Konkursu Piosenki Polskiej w Opolu. Widowisko będzie liczyć cztery dni i odbędzie się w dniach 14-17 czerwca br. Festiwal zakończy poniedziałkowy koncert „Scena alternatywna”.
więcej
|
Umorzono śledztwo ws. przyjęcia dokumentów Jacka Kurskiego w konkursie na prezesa TVP
Prokuratura Okręgowa w Warszawie umorzyła dochodzenie dotyczące ewentualnych nieprawidłowości przy przyjmowaniu we wrześniu 2016 roku dokumentów Jacka Kurskiego w konkursie na stanowisko prezesa Telewizji Polskiej. Śledczy ustalili, że nie doszło przy tym do czynów zabronionych.
więcej
|
TVP1 liderem oglądalności, TVN24 i TVP ABC na czele kanałów tematycznych (top 150 stacji)
W styczniu br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym była TVP1. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotowało TVN24. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Różowe lata 70." od 4 marca w FOX Comedy
Od 4 marca 2019 roku FOX Comedy rozpocznie emisję serialu „Różowe lata 70.”.
więcej
|
Dokąd zmierza internet? Najbardziej popularne formy aktywności w sieci
W ciągu zaledwie trzech dekad Internet w Polsce stał się powszechnym medium. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez GUS, w 2018 roku dostęp do internetu miało 84.2% gospodarstw domowych. To 1.7% wzrost względem poprzedniego roku. Z badań wynika, że internet najczęściej pojawia się tam, gdzie w domu oprócz dorosłych mieszkają także dzieci. Nie oszukujmy się, internet jest źródłem wiedzy (niestety również tej bezużytecznej) i ułatwia szybki dostęp do informacji. O tym, czy są one wiarygodne, można dyskutować i z jednej strony zauważamy tendencję do polepszenia jakości zawartości treści na stronach, z drugiej serwisy internetowe bezwstydnie kopiują siebie nawzajem, robiąc to bez jakiejkolwiek dbałości o prawa autorskie.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Santander Bank Polska wydał na reklamy 189 mln zł, mBank - 135 mln zł, a ING Bank Śląski - 118 mln zł
W ub.r. rzeczywiste wydatki marketingowe Santander Bank Polska (poprzednio BZ WBK) wyniosły 189,3 mln zł po wzroście o 41 proc., mBanku - 135,3 mln zł, a ING Banku Śląskiego - 118,1 mln zł. Natomiast Alior Bank wydał na marketing 78,7 mln zł, a Bank Millennium - 58,1 mln zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Morawiecki: ograniczymy ustawowo sprzedaż marek własnych w dużych sklepach, bo są niekorzystne dla polskich rolników
Premier Mateusz Morawiecki zapowiedział, że obóz rządzący chce przygotować ustawę, która ograniczy możliwość sprzedaży produktów marek własnych w sklepach wielkopowierzchniowych. Ma to przyczynić się do zwiększenia obecności polskiej żywności w tych sklepach.
więcej
|
,,Przenieś telewizor do 4K" - nc+ promuje Canal+ 4K Ultra HD bez opłat (wideo)
Platforma nc+ rozpoczęła promocję dotyczącą stacji Canal+ 4K Ultra HD. Wspiera to kampania reklamowa przygotowana przez Havas Warsaw i Havas Media.
więcej
|
Anna Lucińska w reklamach porównywarki Rankomat (wideo)
Wystartowała kolejna odsłona kampanii reklamowej porównywarki ubezpieczeń OC dla kierowców - Rankomat. Akcję przygotowały BTW Zbyszko Cieszyński i Wavemaker - w reklamach wystąpiła aktorka Anna Lucińska.
więcej
|
Kasia Kowalska z córką reklamuje karmę Whiskas z okazji Dnia Kota (wideo)
Trwa kampania reklamowa karmy dla kotów Whiskas (produkowanych przez Mars Polska) z udziałem piosenkarki Kasi Kowalskiej.
więcej
|
Wzrosły różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w WPP
W agencjach należących do koncernu WPP różnice płacowe w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn - mimo wcześniejszych zapowiedzi - wzrosły przez ostatni rok. Mediana luki płacowej wynosi obecnie 14,9 proc.
więcej
|
CCC promuje ofertę ,,Najlepszych marek sportowych"
Sieć sklepów CCC promuje na wiosnę swoją linię dla młodzieży Youngsters. Działania pod hasłem „Najlepsze sportowe marki teraz w CCC” przygotowały 2012 Agency, Lemon Film, H2O Creative i MullenLowe MediaHub.
więcej
|
,,Ty też niszczysz swój dom" - Marcin Dorociński w spocie WWF na Godzinę dla Ziemi (wideo)
WWF Polska zaczyna kampanię pod hasłem „Ty też niszczysz swój dom”, w której występuje aktor Marcin Dorociński. Jest ona związana z tegoroczną edycją akcji Godzina dla Ziemi WWF.
więcej
|
Play promuje internet mobilny LTE Advanced pod marką 5G Ready. Rzecznik Orange: to ściema roku (wideo)
Sieć telekomunikacyjna Play wprowadza na rynek markę 5G Ready obejmującą internet mobilny w technologii LTE Advanced. - Takie rozwiązania nie są żadną nowością i na całym świecie funkcjonują, jako 4G - skomentował rzecznik Orange Polska Wojciech Jabczyński określając akcję konkurenta jako ściemę roku.
więcej
|
Kia ProCeed "Łamie schematy" (wideo)
Ruszyła nowa kampania reklamowa modelu Kia ProCeed. Za jej przygotowanie odpowiadają Interactive Partners oraz Havas Media.
więcej
|
Starcom kontynuuje współpracę z Lindt & Sprüngli Polska
Dom mediowy Starcom wygrał przetarg na obsługę producenta słodyczy Lindt& Sprüngli w obszarze strategii komunikacji oraz planowania i zakupu mediów. Marketer kontynuuje tym samym współpracę rozpoczętą z agencją w 2015 roku.
więcej
|
Roger Federer daje kuchenny popis w reklamie makaronów Barilla
Szwajcarska gwiazda tenisa Roger Federer wystąpił w etiudzie reklamowej marki makaronów i sosów Barilla, której jest ambasadorem.
więcej
|
"Nauko, ufam Tobie" hasłem kampanii społecznej fundacji Wolność od Religii
Fundacja Wolność od Religii prowadzi kampanię społeczną "Nauko, ufam Tobie", w której chce uwrażliwiać na samodzielne, krytyczne myślenie oraz walczyć z mową nienawiści. Organizacja prowadzi w internecie zbiórkę na sfinansowanie działań.
więcej
|
Rossmann przenosi obsługę mediową z Blueway Com do Initiative
Sieć drogerii Rossmann zdecydowała, że obsługą mediową jej budżetu reklamowego zajmie się dom mediowy Initiative (IPG Mediabrands). Oznacza to koniec współpracy z Blueway Com.
więcej
|
Wojciech Życzyński dyrektorem segmentu kluczowych klientów w Microsofcie
Wojciech Życzyński, poprzednio zajmujący stanowiska członka zarządu i pełniącego obowiązki dyrektora marketing & operations, został dyrektorem segmentu kluczowych klientów, małych i średnich firm oraz partnerów w polskim oddziale Microsoftu.
więcej
|
Bosch reklamuje odkurzacze hasłami wymyślonymi przez internautów
Marka Bosch (należąca do BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego) wystartowała z kampanią billboardową, która promuje odkurzacze linii Athlet. Akcja wpisuje się w szersze działania reklamujące linię odkurzaczy, pod hasłem „Zamień tradycyjny na perfekcyjny".
więcej
|
Coraz więcej Polaków przeciwnych ograniczaniu handlu w niedziele
Do 51 proc. wzrosła liczba Polaków negatywnie oceniających zakaz handlu w niedzielę, który rozszerzono od początku tego roku. To o pięć punktów procentowych więcej, niż w poprzedniej fali badania, które przeprowadza Maison&Partners na zlecenie Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.
więcej
|
Ewa Chodakowska promuje swoją kolekcję Ohelo biżuterii W.Kruk (wideo)
Firma jubilerska wprowadza do sprzedaży kolekcję biżuterii Ohelo, której ambasadorką marketingową jest trenerka fitness Ewa Chodakowska.
więcej
|
Agencja Dziadek do Orzechów szuka NGO-u, dla którego będzie pracować za darmo
"Szukamy klienta, dla którego będziemy pracować za darmo" - tak brzmi hasło kampanii autopromocyjnej agencji reklamowej Dziadek do Orzechów. Zespół deklaruje wsparcie kreatywne pro publico bono dla wybranej organizacji pozarządowej.
więcej
|
Sandra Orłow: z Van Dorsen do Papaya Films
Sandra Orłow odchodzi z Van Dorsen i obejmuje stanowisko producenta sesji fotograficznych w Papaya Films.
więcej
|
Agencja Brave z 60 proc. wzrostem przychodów w 2018 roku
Nieustanne poszukiwanie nowych i kreatywnych rozwiązań oraz kompleksowe podejście do potrzeb klientów agencji Brave zaowocowały w zeszłym roku prawie 100 zrealizowanymi projektami i ponad 15,8 mln zł przychodu. Agencja pozyskała aż 11 nowych klientów, jednocześnie utrzymując wszystkich dotychczasowych.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Spór o budynek przy Foksal 3/5. Michał Sobański zarzuca SDP manipulacje i brak rzetelności
Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich zapowiedziało walkę o tzw. Dom Dziennikarza przy Foksal 3/5. Pod koniec stycznia br. wygasło organizacji użytkowanie wieczyste, a Michał Sobański - krewny pierwszego właściciela budynku - podkreśla, że nie ma zamiaru zrezygnować z roszczeń. Zarzuca też SDP manipulowanie informacjami i brak rzetelności.
więcej
|
170 tysięcy subskrybentów ,,Gazety Wyborczej" to nagroda za konsekwencję, ale za mało na podstawę biznesu
Agora podała, że liczba subskrybentów cyfrowej wersji „Gazety Wyborczej” przekroczyła poziom 170 tysięcy. Branża kibicuje wydawcy i chwali go za konsekwencję, a wynik uważa za obiecujący dla całego segmentu prasy. - Sukces „Gazety Wyborczej” przeczy opiniom, że w Polsce nie będzie się płacić za dziennikarskie treści w sieci. Agora podąża we właściwym kierunku, ale 170 tysięcy subskrybentów to jeszcze za mało by zapewnić finansowe bezpieczeństwo - oceniają dla Wirtualnemedia.pl wydawcy i eksperci rynku prasowego.
więcej
|
,,Party" liderem sprzedaży dwutygodników people w 2018 roku
W 2018 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników people było „Party”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Flesz” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Puls Biznesu": Tomasz Siemieniec odszedł, Grzegorz Nawacki nowym redaktorem naczelnym
Z końcem lutego z „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) odszedł redaktor naczelny Tomasz Siemieniec. Jego stanowisko przejął Grzegorz Nawacki, poprzednio wicenaczelny.
więcej
|
Holly Shackleton szefową Vogue International, odchodzi Justine Bellavita
Holly Shackleton będzie od kwietnia 2019 roku redaktorem naczelnym Vogue International, platformy dostarczającej treści dla lokalnych wersji Vogue na całym świecie. Zastąpi na stanowisku Justine Bellavitę, która odchodzi po roku kierowania Vogue International.
więcej
|
Bartek Godusławski ze stałą rubryką w weekendowym wydaniu ,,Dziennika Gazety Prawnej"
Od piątku, 1 marca br. Bartek Godusławski, dziennikarz „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) co tydzień w piątek będzie publikować tekst publicystyczny w weekendowym wydaniu gazety. W rubryce publicystycznej będzie komentować wybrany twitt tygodnia.
więcej
|
INFORLEX 3.0 - nowa odsłona bazy wiedzy od wydawcy ,,Dziennika Gazety Prawnej"
Grupa Infor PL, wydawca „Dziennika Gazety Prawnej”, uruchomiła nową wersję płatnej bazy wiedzy INFORLEX, kierowaną m.in. do księgowych, kadrowych i menadżerów.
więcej
|
,,Kobieta i Życie" najchętniej kupowanym miesięcznikiem, ,,Twój Styl" stracił najwięcej w czołówce (top 100)
W listopadzie ub.r. liderem sprzedaży ogółem wśród wszystkich miesięczników była „Kobieta i Życie”. W czołowej dziesiątce najwięcej zyskała „Olivia”, a na czele spadków znalazł się „Twój Styl” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Książka ,,Echo" Maksymiliana Rigamonti najlepszą książką fotograficzną roku
Książka "Echo", autorstwa Maksymiliana i Magdaleny Rigamonti została ogłoszona książką fotograficzną roku w konkursie Pictures of the Year International w kategorii „Photography Book of the Year".
więcej
|
|
|
Serwisy ,,Gazety Wyborczej", ,,Super Expressu" i ,,Rzeczpospolitej" zyskują, w dół ,,Przegląd Sportowy" i ,,Gazeta Podatkowa"
Liderem zasięgowym wśród serwisów dzienników ogólnopolskich jest Wyborcza.pl, a najwięcej odsłon notuje Fakt.pl. W skali roku Wyborcza.pl oraz witryny „Super Expressu” i „Rzeczpospolitej” osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności, natomiast sporo straciły serwisy „Przeglądu Sportowego” i „Gazety Podatkowej”.
więcej
|
Netflix nowe cenniki abonamentu w Polsce. Najdroższy za 65 złotych
Polski oddział serwisu Netflix zaprezentował losowo niektórym użytkownikom nowe plany opłat za dostęp do treści. W jednym z wariantów droższe pakiety kosztują 49 i 65 złotych. Netflix wyjaśnia że jedynie testuje reakcje użytkowników na potencjalne zmiany w swoim cenniku.
więcej
|
Trzy stabilne fundamenty wzrostu Grupy Netsprint
Dane, dojrzałe portfolio produktów i programmatic - to główne obszary, które będzie rozwijać Grupa Netsprint, zrzeszająca takie marki jak LeadR, Email Network, Whitepress, Adrino, Way to Grow i Netsprint - mówi Łukasz Wejchert, założyciel holdingu Dirlango, jednego z właścicieli Grupy Netsprint, który w styczniu objął stanowisko acting chairman spółki.
więcej
|
YouTube blokuje komentarze pod filmami z udziałem dzieci. ,,Wyjątkiem kanały starannie moderowane"
Po niedawnym skandalu spowodowanym wykorzystywaniem przez pedofilów treści z udziałem dzieci serwis YouTube zapowiedział zablokowanie możliwości zamieszczania komentarzy pod większością materiałów na których występują nieletni. - Wyjątkiem będzie niewielka liczba kanałów, które aktywnie je moderują i podejmują dodatkowe kroki w celu ochrony dzieci - wyjaśnia serwis w komunikacie przesłanym do Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
170 tysięcy subskrybentów ,,Gazety Wyborczej" to nagroda za konsekwencję, ale za mało na podstawę biznesu
Agora podała, że liczba subskrybentów cyfrowej wersji „Gazety Wyborczej” przekroczyła poziom 170 tysięcy. Branża kibicuje wydawcy i chwali go za konsekwencję, a wynik uważa za obiecujący dla całego segmentu prasy. - Sukces „Gazety Wyborczej” przeczy opiniom, że w Polsce nie będzie się płacić za dziennikarskie treści w sieci. Agora podąża we właściwym kierunku, ale 170 tysięcy subskrybentów to jeszcze za mało by zapewnić finansowe bezpieczeństwo - oceniają dla Wirtualnemedia.pl wydawcy i eksperci rynku prasowego.
więcej
|
Twitter pozwoli użytkownikom ukrywać komentarze i odpowiedzi na wpisy
Twitter pracuje nad wprowadzeniem nowej funkcji, dzięki której autorzy konkretnych wpisów będą mogli ręcznie ukrywać wybrane komentarze i odpowiedzi ukazujące się pod tym tweetem. Według nieoficjalnych informacji opcja ma wejść w fazę testów w ciągu kilku najbliższych miesięcy.
więcej
|
Škoda rozpoczęła sprzedaż nowych aut przez internet
Škoda Auto Polska (Volkswagen Group Polska) uruchomiła platformę online oferującą samochody w leasingu. Klienci mogą kupić nowy samochód przez internet.
więcej
|
Amazon kończy sprzedaż przycisków Dash do szybkiego zamawiania towarów w sieci. Pokonała go Alexa
Koncern Amazon zapowiedział koniec sprzedaży przycisków o nazwie Dash, które pozwalały na szybkie kupowanie w internecie konkretnych produktów. Firma tłumaczy, że Dash są wypierane przez inteligentne głośniki Alexa umożliwiające składanie zamówień za pomocą poleceń głosowych. Obecni użytkownicy przycisków będą mogli korzystać z nich przez dowolny okres.
więcej
|
Przeglądarki internetowe: Chrome coraz popularniejszy w Polsce i globalnie, traci Firefox
Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w lutym 2019 r. zanotowała wzrost udziału zarówno w globalnym, jak i polskim rynku.
więcej
|
Młodzi Polacy chętnie oglądają seriale na smartfonach
Co trzeci Polak w wieku 9-22 lat deklaruje, że chce oglądać więcej seriali w aplikacji na smartfonie - pokazuje badanie agencji IQS. Im starsze pokolenie, tym mniejsze zainteresowanie konsumpcją rozrywki wideo na telefonach.
więcej
|
Czy po przejęciu GitHub i Red Hat skończą się złote czasy otwartego oprogramowania?
Duzi gracze rynku oprogramowania nauczyli się wykorzystywać otwarte licencje i zasoby, jakimi są zaangażowanie i aktywizm ludzi w dążeniu do własnych celów. Trudno powiedzieć, czy otwarte oprogramowanie i otwarta wiedza mają jeszcze szanse w dłuższej perspektywie. Nie tylko jako kosmetycznie inny sposób pozyskiwania zasobów przez korporacje, ale też jako nowe, transformacyjnie inne spojrzenie na wspólne zasoby i kooperację międzyludzką - analzuje prof. dr hab. Dariusz Jemielniak.
więcej
|
Olek Wandzel: ten rok zweryfikuje oczekiwania wobec esportu
Na rynku sportów elektronicznych ten rok będzie czasem, kiedy reklamodawcy i inwestorzy zaczną mówić "sprawdzam". - Rok 2019 zweryfikuje plany wielu osób wobec esportu - mówi portalowi Wirtulanemedia.pl Olek Wandzel, VP sales marketing Grupy Abstra, w skład której wchodzi drużyna esportowa Ago Gaming
więcej
|
Dokąd zmierza internet? Najbardziej popularne formy aktywności w sieci
W ciągu zaledwie trzech dekad Internet w Polsce stał się powszechnym medium. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez GUS, w 2018 roku dostęp do internetu miało 84.2% gospodarstw domowych. To 1.7% wzrost względem poprzedniego roku. Z badań wynika, że internet najczęściej pojawia się tam, gdzie w domu oprócz dorosłych mieszkają także dzieci. Nie oszukujmy się, internet jest źródłem wiedzy (niestety również tej bezużytecznej) i ułatwia szybki dostęp do informacji. O tym, czy są one wiarygodne, można dyskutować i z jednej strony zauważamy tendencję do polepszenia jakości zawartości treści na stronach, z drugiej serwisy internetowe bezwstydnie kopiują siebie nawzajem, robiąc to bez jakiejkolwiek dbałości o prawa autorskie.
materiał partnerski
więcej
|
|
|