Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 1 Kwietnia 2019
 
 
 
Kontynuacja serialu ,,39 i pół" jesienią w TVN. Trwają już zdjęcia
 
Jesienią br. stacja TVN wyemituje serial, który pokaże ciąg dalszy historii bohaterów „39 i pół” 10 lat po zakończeniu emisji. Zdjęcia do nowych odcinków już trwają, a na plan powrócili główni aktorzy, m.in. Tomasz Karolak - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
Deloitte po raz pierwszy rusza z badaniem polskich szefów marketingu. Weź udział w ankiecie i otrzymaj bezpłatną analizę rynku
 
Jak zmieniają się oczekiwania rynku i samych firm wobec CMO? Z jakimi wyzwaniami borykają się szefowie marketingu? W jaki sposób korzystają z nowych technologii? Rewolucja technologiczna, którą obserwujemy od kilku lat, diametralnie zmienia dotychczasowy sposób funkcjonowania nie tylko poszczególnych firm, ale także całych rynków. Przeobrażenia te dotyczą otoczenia zewnętrznego firm, jak również wewnętrznego funkcjonowania ich poszczególnych działów. Dział marketingu jest jednym z nich. materiał partnerski więcej
 
 
Premier Morawiecki chce bronić internautów przed ACTA 2. Prawnicy: Tu nie ma miejsca na dowolność
 
Premier Mateusz Morawiecki zapowiedział, że rząd w obliczu nowego prawa autorskiego będzie walczył o wolność w sieci i tak implementował dyrektywę unijną, by zachować jak najwięcej swobód dla internautów. Prawnicy nie mają wątpliwości, że premier może nie dotrzymać obietnicy, bowiem Polska jako członek wspólnoty europejskiej ma niewielką swobodę we wdrażaniu unijnych przepisów. - Wypaczenie ducha dyrektywy może skończyć się dla naszego kraju poważnymi konsekwencjami, a wypowiedź premiera ma raczej charakter przedwyborczy - oceniają dla Wirtualnemedia.pl prof. Robert Grzeszczak i adwokat Piotr Schramm. więcej
 
 
Agora wydłużyła o 5 miesięcy limit kredytowy, po kupnie Eurozetu ma 35 mln zł do wykorzystania
 
W ramach aneksu do umowy kredytowej Agora przesunęła końcowy termin obowiązywania limitu kredytowego w DNB Bank Polska z 23 maja na 29 sierpnia br. Z puli 135 mln zł pozostało jej jeszcze 35 mln zł. Spółka negocjuje z konsorcjum banków pozyskanie nowego finansowania. więcej
 
 
Dziennikarz ,,Polityki": w ,,Superwizjerze" powtórzono moje ustalenia o Pikio. ,,Tekst wprowadzał w błąd"
 
Jan Rojewski zarzucił autorom reportażu w „Superwizjerze” TVN o serwisie fake newsowym Newsweb.pl / Raportdnia.pl, że powtórzyli jego ustalenia przedstawione na łamach „Polityki”. - Nie mogliśmy zacytować tekstu, który wprowadza opinię publiczną w błąd. Newswebu nie zamknięto ani po Pana tekście, ani po naszym reportażu, tylko po tym, jak Facebook drastycznie ograniczył clickbaitom zasięgi - odpowiedziała mu reporterka „Superwizjera” Anna Sobolewska. więcej
 
 
Jerzy Owsiak z Rzecznikiem Praw Obywatelskich chce walczyć z mową nienawiści
 
Fundacja WOŚP wspólnie z Rzecznikiem Praw Obywatelskich Adamem Bodnarem zorganizowała debatę „Ja nie hejtuję, ja rock'n'rolluję", której celem była dyskusja o mowie nienawiści. - Nie wykłady, tylko aktywne działania wciągające ludzi, tak by dany problem właśnie ich dotyczył, mogą spowodować zmianę postaw - uważa Zbigniew Hołdys. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Szefowie komunikacji i promocji w NBP 11-krotność średniej krajowej zarabiali także za kadencji Balcerowicza i Belki więcej
 
Widzowie narzekają na nudę w ,,Big Brotherze". Ohme: dni bez zadań zaplanowane celowo, prowokują do kreatywności więcej
 
Wirtualna Polska rozmawia o przejęciach za granicą. Z e-commerce ma połowę wpływów i jedną trzecią zysku więcej
 
W Polsacie po 12 minut reklam na godzinę, mocno w dół TVN. ,,Koniunktura osłabła, stacje przeszacowały oczekiwania" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Programme Scheduler A+E Networks Poland
Starszy/ Specjalista ds. Promocji TVN
Redaktor Online w Serwisie Party.pl Edipresse Polska
Specjalista ds. komunikacji marketingowej i wizerunkowej Edenred Polska
Redaktor serwisu murator.pl Grupa ZPR Media
Account Manager Screen Network
Młodszy Konsultant ds. Analiz Sprzedaży Online TVN
(Młodszy) Specjalista ds. Sprzedaży Bezpośredniej TVN
Specjalista ds. Planowania i Zakupu Produktu Reklamowego TVN
Redaktor Online w Serwisie Wizaż.pl Edipresse Polska
operator / montażysta Polskieradio.pl
Kierownik produkcji do działu multimedialnego Polskieradio.pl
Redaktor Polskieradio.pl
Redaktor działu ,,Historia" Polskieradio.pl
Redaktor social media Polskieradio.pl
Fotograf / Fotoedytor Polskieradio.pl
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Kontynuacja serialu ,,39 i pół" jesienią w TVN. Trwają już zdjęcia

Jesienią br. stacja TVN wyemituje serial, który pokaże ciąg dalszy historii bohaterów „39 i pół” 10 lat po zakończeniu emisji. Zdjęcia do nowych odcinków już trwają, a na plan powrócili główni aktorzy, m.in. Tomasz Karolak - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Dziennikarz ,,Polityki": w ,,Superwizjerze" powtórzono moje ustalenia o Pikio. ,,Tekst wprowadzał w błąd"

Jan Rojewski zarzucił autorom reportażu w „Superwizjerze” TVN o serwisie fake newsowym Newsweb.pl / Raportdnia.pl, że powtórzyli jego ustalenia przedstawione na łamach „Polityki”. - Nie mogliśmy zacytować tekstu, który wprowadza opinię publiczną w błąd. Newswebu nie zamknięto ani po Pana tekście, ani po naszym reportażu, tylko po tym, jak Facebook drastycznie ograniczył clickbaitom zasięgi - odpowiedziała mu reporterka „Superwizjera” Anna Sobolewska. więcej

,,Polska wybiera" - nowy program Polsat News na okres wyborczy. Prowadzi Bogdan Rymanowski

W niedzielę 7 kwietnia br. w paśmie przedpołudniowym Polsat News zadebiutuje program „Polska wybiera” z udziałem polityków i kandydatów w wyborach. Prowadzącym będzie Bogdan Rymanowski - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Drugi sezon ,,Śladu" od 2 kwietnia w Polsacie. Zagrają Joanna Koroniewska, Waldemar Błaszczyk i Ada Fijał

We wtorek, 2 kwietnia Telewizja Polsat rozpocznie emisję drugiego sezonu serialu „Ślad”. W nowych odcinkach do obsady produkcji dołączą m.in. Joanna Koroniewska, Marcel Sabat, Waldemar Błaszczyk i Ada Fijał. więcej

244 tys. widzów ,,Salonu dziennikarskiego" braci Karnowskich w TVP Info

W sezonie 2018/2019 prowadzony przez Jacka i Michała Karnowskich program „Salon dziennikarski” ogląda średnio 244 tys. widzów. Jest to o 10 tys. osób mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Cyfrowy Polsat: 1,2 mld zł z reklam tv. Eleven Sports i Polsat Sport Premium podniosły wpływy hurtowe i koszty marketingu

W ub.r. Telewizja Polsat zanotowała wzrost przychodów z reklam i sponsoringu o 6,8 proc. do 1,2 mld zł. Natomiast w czwartym kwartale, w związku z uruchomieniem Polsat Sport Premium i przejęciem Eleven Sports, Cyfrowy Polsat zanotował duży wzrost wpływów hurtowych oraz kosztów treści, dystrybucji i marketingu. więcej

Komisja Etyki TVP oddaliła skargę na reportaż ,,Alarmu!" zarzucający firmie Investorius niezwrócenie pożyczek

Materiał Piotra Sułka w programie „Alarm!” TVP1 w krytycznym świetle opisujący działalność firmy Investorius i jej prezesa Michała Kołtysia nie naruszył norm etyki dziennikarskiej - oceniła Komisja Etyki Telewizji Polskiej w odpowiedzi na skargę Kołtysia. więcej

,,Minęła 20" w TVP Info straciła 62 tys. widzów. Wydanie o ataku na Ogórek hitem

W tym roku program „Minęła 20” ogląda średnio 544 tys. widzów. Jest to o 62 tys. osób mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Największą widownię zgromadził odcinek, w którym m.in. poruszono temat ataku na Magdalenę Ogórek - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Spółka Eska TV zmieni się w Music TV

Spółka Eska TV - nadawca kanałów Eska TV, Eska TV Extra i Eska Rock TV zmieni nazwę na Music TV. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wyraziła zgodę na przejęcie uprawnień wynikających z koncesji z jednej spółki na drugą. Ma to związek z planowanym przekształceniem formy prawnej firmy - ze spółki akcyjnej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. więcej

KRRiT chce przeanalizować wizerunek kobiet w polskich serialach

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji poszukuje wykonawcy do przeprowadzenia badań programów radiowych i telewizyjnych. Chodzi m.in. o sprawdzenie, jak są przedstawiane kobiety w polskich serialach. więcej

Kontynuacje sprawdzonych programów w wiosennej ramówce Polsat Play (wideo)

Wiosną 2019 roku w ramówce Polsatu Play widzowie mogą zobaczyć kontynuacje znanych już programów, m.in.: „Chłopaków do wzięcia” czy „Kloszarda Story”. więcej

,,Wrogi świat" od 14 kwietnia w National Geographic

Od 14 kwietnia w National Geographic będzie można oglądać nocy cykl „Wrogi świat”. więcej

Zmarła Agnieszka Mieleszkiewicz, wieloletnia dziennikarka TVP3 Warszawa

W wieku 47 lat zmarła dziennikarka Agnieszka Mieleszkiewicz. Przez wiele lat pracowała w TVP3 Warszawa. więcej

Poseł Nowoczesnej zarzucił dziennikarzowi TVP3, że wspiera PiS, bo ma w klapie polską flagę (wideo)

W programie „Twój wybór” w TVP3 poseł Nowoczesnej Jerzy Meysztowicz zarzucił prowadzącemu Wojciechowi Musze, że jest stronniczy, ponieważ ma w klapie znaczek z flagą Polski, a to symbol PiS. więcej

TVP1 liderem oglądalności, TVN24, TVP Info i TVP ABC topowymi kanałami tematycznymi (top 150 stacji)

W lutym br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym była TVP1. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotowało TVN24. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Dzień z Disneyem" w Poniedziałek Wielkanocny w Polsacie (wideo)

W poniedziałek, 22 kwietnia Polsat przez cały dzień będzie prezentować animowane i aktorskie filmy kinowe Disneya w ramach tzw. „Dnia z Disneyem”. więcej

Deloitte po raz pierwszy rusza z badaniem polskich szefów marketingu. Weź udział w ankiecie i otrzymaj bezpłatną analizę rynku

Rewolucja technologiczna, którą obserwujemy od kilku lat, diametralnie zmienia dotychczasowy sposób funkcjonowania nie tylko poszczególnych firm, ale także  całych rynków. Przeobrażenia te dotyczą otoczenia zewnętrznego firm, jak również wewnętrznego funkcjonowania ich poszczególnych działów. Dział marketingu jest jednym z nich. Jak zmieniają się oczekiwania rynku i samych firm wobec CMO? Z jakimi wyzwaniami borykają się szefowie marketingu? W jaki sposób korzystają z nowych technologii? materiał partnerski więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Radio TOK FM z wyszukiwarką transkrypcji programów radiowych

W ramach projektu „Search the Radio” w Radiu TOK FM (Grupa Radiowa Agora) możliwe jest pełnotekstowe wyszukiwanie w treściach audycji radiowych. więcej

 
,,Rowerowy kwiecień" w Radiu ZET. Stacja rozdaje rowery

W poniedziałek 1 kwietnia br. Radio ZET (Eurozet) rozpocznie akcję antenową „Rowerowy kwiecień z Radiem ZET”, w której rozgłośnia będzie obdarowywać swoich słuchaczy rowerami. więcej

 
Radio Fama bez zgody KRRiT na zmiany w koncesji

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie zgodziła się, by Radio Fama - należące do spółki Radio Top z Kielc - nadawało więcej muzyki, a nie jak było w zapisach koncesji - audycji o tematyce lokalnej. Organ nie wyraził również zgody na zmianę nazwy stacji. więcej

 
RMF FM wyprzedziło Radio Gra w Toruniu. Duży awans Meloradia

Liderem rynku radiowego w Toruniu w okresie od września ub.r. do stycznia br. zostało RMF FM, które wyprzedziło Radio Gra. Na podium znalazło się jeszcze Meloradio. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Zenith przejmuje od Arena Media obsługę mediową Crédit Agricole

Bank Crédit Agricole rozstrzygnął przetarg na planowanie i zakup mediów offline, wybierając w nim ofertę Zenith (Grupa Publicis). Marketer zakończył współpracę w tym zakresie z Arena Media (Havas Media Group). więcej

,,Viva" wyprzedziła ,,Twój Styl" we wpływach reklamowych, mocno w górę także ,,Claudia" (Top 10)

Po dwóch miesiącach br. na pozycję lidera wpływów z reklam wśród magazynów wysunął się dwutygodnik „Viva”, detronizując „Twój Styl”. Spadły przychody „Tele Tygodnia”, „Życia na gorąco” i „Urody życia”. więcej

Jacek Braciak jako nieprzejednany ojciec w reklamie oferty telewizyjnej Cyfrowego Polsatu z IPTV (wideo)

Ruszyła kampania reklamująca ofertę telewizyjną Cyfrowego Polsatu z kanałami HBO i Eleven Sports oraz opcją IPTV. W akcji występuje aktor Jacek Braciak. więcej

Jalape?o Burger wraca do menu McDonald's

W wyniku głosowania internautów, do menu McDonald's Polska wróciła kanapka Jalapeño Burger. Działania reklamowe przygotowała agencja Isobar Polska. więcej

Kancelaria premiera szuka producenta spotów promujących ,,piątkę Kaczyńskiego"

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów szuka w przetargu firmy, która wyprodukuje spoty telewizyjne i radiowe promujące tzw. „piątkę Kaczyńskiego” - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Przeznaczy na to 762,6 tys. zł. więcej

Unilever będzie walczyć z zawyżaniem statystyk kampanii w digitalu

Unilever będzie walczyć z wydawcami próbującymi zawyżać statystyki reklamowe na swoich stronach. Bardziej restrykcyjne kontrole mają pomóc wyeliminować boty sztucznie nabijające wyświetlenia kampaniom tego marketera w serwisach internetowych. więcej

Grupa K2 ze 108,8 mln zł wpływów i 2,3 mln zł zysku. Mało nowych klientów K2 i K2 Media, w górę Fabrity i Oktawave

W ub.r. grupa kapitałowa K2 zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 1,4 proc. do 108,79 mln zł oraz 2,32 mln zł zysku netto (wobec 3,79 mln zł rok wcześniej. - Niezadowalające okazały się przede wszystkim procesy pozyskiwania nowych klientów w segmencie agencyjnym oraz mediowym - przyznaje prezes firmy Tomasz Tomczyk. Wzrosły natomiast przychody platform technologicznych Fabrity i Oktawave. więcej

W 2021 roku Amazon zdobędzie 11 procent amerykańskiego rynku reklam. Przychody przekroczą 19 mld dolarów

Za trzy lata Amazon osiągnie w Stanach Zjednoczonych przychody reklamowe na poziomie 19,2 mld dol. - przewiduje firma analityczna eMarketer. Udział Amazona w amerykańskim rynku reklam wyniesie 11,2 proc. ustępując jedynie Google i Facebookowi. Ponadto muzyczna platforma Amazon Music w 2021 roku zgromadzi prawie 42 mln użytkowników w USA stając się najszybciej rosnącym serwisem muzycznym w tym kraju. więcej

Cola-Cola wypuszcza na rynek własny napój energetyczny pod marką Coke

Coca-Cola Energy pojawi się w przyszłym miesiącu na rynku hiszpańskim i węgierskim. więcej

Media Saturn wynagradza bonami za naruszenie interesów konsumentów

Media Saturn zmieniła warunki umów sprzedaży określające terminy złożenia reklamacji przez klientów. To wynik decyzji prezesa UOKiK, który uznał, że firma naruszyła zbiorowe interesy konsumentów. Pokrzywdzeni mogą liczyć na bony. więcej

Usain Bolt superbohaterem w reklamie Virgin Media

Biegacz Usain Bolt został twarzą najnowszej kampanii reklamowej Virgin Media, dostawcy usług telekomunikacyjnych. więcej

North Face stworzyła torby ze starych namiotów

Producent outdoorowej odzieży i akcesoriów North Face wypuściła na rynek serię toreb, wyprodukowanych ze starych namiotów. więcej

McDonald's reklamuje serwowanie McMuffina z jajkiem przez cały dzień (wideo)

Sieć restauracji McDonald's będzie teraz sprzedawać kanapkę McMuffin z jajkiem nie tylko w porze śniadaniowej. Promuje to specjalny spot reklamowy przygotowany przez TBWAParis. więcej

Przemysław Kurdziel odpowiada za strategię biznesową Focus Media Group

Do zespołu Focus Media Group dołączył Przemysław Kurdziel, obejmując stanowisko new business directora. Wcześniej przez blisko cztery lata pracował w Walk Events. więcej

Znikające w praniu skarpetki? Monoprix w spocie ma rozwiązanie (wideo)

Francuska marka odzieżowa Monoprix wzięła się za problem znikających w praniu skarpetek. Swoje rozwiązanie promuje zabawnym spotem reklamowym, który przygotowała agencja Rosapark. więcej

mBank wycofuje z użycia plastikowe butelki i naczynia

Grupa mBank wycofuje się z kupna plastikowych butelek. Nie będzie też używać plastikowych sztućców, talerzy i kubków. Klienci i pracownicy banku będą pić filtrowaną kranówkę. więcej

Dove tworzy bazę nieretuszowanych zdjęć kobiet

Należąca do Unilevera marka Dove rozpoczęła współpracę z Getty Images, by w ramach projektu fotograficznego  #ShowUs zmienić obraz kobiet na świecie. więcej

Konqubinat zmienia nazwę na Lewicka & Kapuściński

Duet reżyserski, Karolina Lewicka i Tomasz Kapuściński, wcześniej jako Konqubinat, działają teraz pod marką Lewicka & Kapuściński. więcej

Simon Cook pokieruje festiwalem reklamowym Cannes Lions

Firma Ascential przywraca stanowisko dyrektora zarządzającego Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Objął je Simon Cook. więcej

Tauron reklamuje serwis internetowy dla klientów

Tauron wystartował właśnie z kampanią informacyjno-marketingową, która podkreśla zalety oferty i serwisu internetowego Mój Tauron. więcej

Proponowane ograniczenia dotyczące marek własnych mogą też zaszkodzić polskim sieciom handlowym

Zapowiedziane przez premiera Mateusza Morawieckiego ograniczenia dotyczące sprzedaży marek własnych w dużych sklepach, a mające pomóc polskim rolnikom mogą w efekcie uderzyć w polskich producentów i dostawców. Mogą też zaszkodzić polskim sieciom handlowym, dla których są narzędziem walki konkurencyjnej z dyskontami. więcej

Women Power Day

Już 4 kwietnia w Warszawie odbędzie się Women Power Day - trzecia edycja największej w Polsce konferencji o komunikacji marketingowej skierowanej do kobiet, organizowanej przez Ringier Axel Springer Polska. Women Power Day to niezwykłe spotkanie łączące w jednym miejscu uznanych Ekspertów z Polski i zagranicy dzielących się swoją unikalną wiedzą, badaniami i inspirującymi case studies na temat komunikacji do kobiet. materiał partnerski więcej

 
 
 
PRASA
 
Agora wydłużyła o 5 miesięcy limit kredytowy, po kupnie Eurozetu ma 35 mln zł do wykorzystania

W ramach aneksu do umowy kredytowej Agora przesunęła końcowy termin obowiązywania limitu kredytowego w DNB Bank Polska z 23 maja na 29 sierpnia br. Z puli 135 mln zł pozostało jej jeszcze 35 mln zł. Spółka negocjuje z konsorcjum banków pozyskanie nowego finansowania. więcej

,,Viva" wyprzedziła ,,Twój Styl" we wpływach reklamowych, mocno w górę także ,,Claudia" (Top 10)

Po dwóch miesiącach br. na pozycję lidera wpływów z reklam wśród magazynów wysunął się dwutygodnik „Viva”, detronizując „Twój Styl”. Spadły przychody „Tele Tygodnia”, „Życia na gorąco” i „Urody życia”. więcej

Dom Spotkań z Historią nowym wydawcą Dwutygodnik.com

Od 27 kwietnia w sprzedaży pojawi pierwszy numer "Dwutygodnika" po jego reaktywacji, który będzie finansować miasto stołeczne Warszawa. Nowym wydawcą magazynu został Dom Spotkań z Historią. więcej

Nowe pismo ,,W drodze" dla rosyjskojęzycznych katolików

W marcu ukazało się wydanie dominikańskiego miesięcznika „W drodze” („? ????”) w języku rosyjskim. Nowy magazyn jest adresowany do rosyjskojęzycznych katolików, ma pomóc czytelnikom w rozwoju wiary oraz pogłębieniu spojrzenia na współczesność z perspektywy katolickiej. więcej

,,Rzeczpospolita" i ,,Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski" liderami sprzedaży e-wydań

W styczniu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Działkowiec" liderem w styczniu. ,,Mój Piękny Ogród" najbardziej w dół

W styczniu br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników o ogrodnictwie uplasował się „Działkowiec”. Tytuł ten jako jedyny pochwalić się mógł wzrostem, z kolei najbardziej stracił „Mój Piękny Ogród”. więcej

,,Gazeta Wyborcza" ma sprostować sugestię, że agencja Bridge była kanałem kontaktów GetBacku z rządem

Sąd Apelacyjny w Warszawie nakazał publikację w „Gazecie Wyborczej” (Agora) i jej portalu internetowym Wyborcza.pl sprostowania sugestii z artykułu Wojciecha Czuchnowskiego i Małgorzaty Kolińskiej-Dąbrowskiej z czerwca ub.r., jakoby agencja komunikacyjna Bridge była kanałem kontaktu firmy windykacyjnej GetBack z osobami z rządu. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Premier Morawiecki chce bronić internautów przed ACTA 2. Prawnicy: Tu nie ma miejsca na dowolność

Premier Mateusz Morawiecki zapowiedział, że rząd w obliczu nowego prawa autorskiego będzie walczył o wolność w sieci i tak implementował dyrektywę unijną, by zachować jak najwięcej swobód dla internautów. Prawnicy nie mają wątpliwości, że premier może nie dotrzymać obietnicy, bowiem Polska jako członek wspólnoty europejskiej ma niewielką swobodę we wdrażaniu unijnych przepisów. - Wypaczenie ducha dyrektywy może skończyć się dla naszego kraju poważnymi konsekwencjami, a wypowiedź premiera ma raczej charakter przedwyborczy - oceniają dla Wirtualnemedia.pl prof. Robert Grzeszczak i adwokat Piotr Schramm. więcej

Jerzy Owsiak z Rzecznikiem Praw Obywatelskich chce walczyć z mową nienawiści

Fundacja WOŚP wspólnie z Rzecznikiem Praw Obywatelskich Adamem Bodnarem zorganizowała debatę „Ja nie hejtuję, ja rock'n'rolluję", której celem była dyskusja o mowie nienawiści. - Nie wykłady, tylko aktywne działania wciągające ludzi, tak by dany problem właśnie ich dotyczył, mogą spowodować zmianę postaw - uważa Zbigniew Hołdys. więcej

Studio Filmów Rysunkowych z własnym kanałem na YouTube. Wytwórnia usuwa pirackie kopie ,,Bolka i Lolka", ,,Reksia" i ,,Przygód Baltazara Gąbki"

Studio Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej zawarło z Google umowę, dzięki której w serwisie YouTube powstał oficjalny kanał wytwórni oferujący za darmo i legalnie filmy animowane. W bibliotece są odcinki „Bolka i Lolka”, „Reksia” czy „Porwania Baltazara Gąbki”. Jednocześnie SFR za zgodą administracji YouTube samodzielnie odnalazła i usunęła z serwisu kilka tysięcy nielegalnych kopii swoich kultowych tytułów. więcej

CDA chce przeprosin i 100 tys. zł zadośćuczynienia od dziennikarki ,,Gazety Wyborczej"

Właściciel serwisu CDA.pl skierował do Sylwii Czubkowskiej z „Gazety Wyborczej” (Agora) pismo wzywające do publikacji przeprosin i zapłaty 100 tys. zł zadośćuczynienia na cel społeczny. Powodem jest tekst Czubkowskiej, w którym o CDA.pl jest tylko krótka wzmianka. więcej

Tomasz Bagiński podpisze osobną umowę na reżyserowanie ,,Wiedźmina" dla Netflixa

Firma produkcyjna Platige Image poinformowała, że związany z nią Tomasz Bagiński podpisze osobne porozumienie dotyczące współpracy przy realizacji serialu „Wiedźmin” („Witcher”) dla Netflixa. więcej

Wirtualna Polska ma już ponad tysiąc pracowników, jedna czwarta rotuje się w ciągu roku. Zarobki zarządu o 1,1 mln zł w górę

W ub.r. w Wirtualna Polska Holding pracowało na etacie 1046 osób (87 więcej niż rok wcześniej), z czego 42 proc. w wieku do 30 lat. W skali roku zmieniła się jedna czwarta pracowników. Czworo członków zarządu zarobiło łączni 5,52 mln zł, o 1,12 mln zł więcej niż w 2017 roku. więcej

Amazon szykuje newsowy serwis wideo z materiałami od zewnętrznych nadawców

Koncern Amazon przygotowuje nowy serwis newsowy przeznaczony na platformę wideo Fire TV – wynika z nieoficjalnych doniesień. Oferta ma obejmować bieżące wiadomości oraz materiały publicystyczne przygotowywane przez zewnętrznych nadawców, wśród nich jest między innymi Verizon. więcej

Unilever będzie walczyć z zawyżaniem statystyk kampanii w digitalu

Unilever będzie walczyć z wydawcami próbującymi zawyżać statystyki reklamowe na swoich stronach. Bardziej restrykcyjne kontrole mają pomóc wyeliminować boty sztucznie nabijające wyświetlenia kampaniom tego marketera w serwisach internetowych. więcej

Grupa K2 ze 108,8 mln zł wpływów i 2,3 mln zł zysku. Mało nowych klientów K2 i K2 Media, w górę Fabrity i Oktawave

W ub.r. grupa kapitałowa K2 zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 1,4 proc. do 108,79 mln zł oraz 2,32 mln zł zysku netto (wobec 3,79 mln zł rok wcześniej. - Niezadowalające okazały się przede wszystkim procesy pozyskiwania nowych klientów w segmencie agencyjnym oraz mediowym - przyznaje prezes firmy Tomasz Tomczyk. Wzrosły natomiast przychody platform technologicznych Fabrity i Oktawave. więcej

W 2021 roku Amazon zdobędzie 11 procent amerykańskiego rynku reklam. Przychody przekroczą 19 mld dolarów

Za trzy lata Amazon osiągnie w Stanach Zjednoczonych przychody reklamowe na poziomie 19,2 mld dol. - przewiduje firma analityczna eMarketer. Udział Amazona w amerykańskim rynku reklam wyniesie 11,2 proc. ustępując jedynie Google i Facebookowi. Ponadto muzyczna platforma Amazon Music w 2021 roku zgromadzi prawie 42 mln użytkowników w USA stając się najszybciej rosnącym serwisem muzycznym w tym kraju. więcej

Facebook zaostrza zasady reklam politycznych przed wyborami do Parlamentu Europejskiego

Facebook zapowiedział, że w związku z kampanią wyborczą do Parlamentu Europejskiego wprowadza nowe regulacje dotyczące zamieszczania politycznych reklam w serwisie. Podmioty chcące opublikować przekaz o charakterze wyborczym będą musiały przejść proces weryfikacji, przy reklamach pojawią się informacje o źródłach ich finansowania, a użytkownicy otrzymają możliwość przeglądania historii politycznych materiałów promocyjnych zamieszczanych na Facebooku. więcej

Po reportażu ,,Superwizjera" właściciel Pikio.pl przeprasza za serwis fake newsowy i zapowiada platformę fact checkingową

W „Superwizjerze” TVN pokazano reportaż Bertolda Kittela i Anny Sobolewskiego o należącym do HGA Media serwisie Newsweb.pl (potem przemianowanym na Raportdnia.pl) publikującym fake newsy m.in. o imigrantach. Szef HGA Media Albert Wójcik zapewnił, że strona działała „za plecami” władz firmy i została zamknięta jesienią ub.r. więcej

Deloitte po raz pierwszy rusza z badaniem polskich szefów marketingu. Weź udział w ankiecie i otrzymaj bezpłatną analizę rynku

Rewolucja technologiczna, którą obserwujemy od kilku lat, diametralnie zmienia dotychczasowy sposób funkcjonowania nie tylko poszczególnych firm, ale także  całych rynków. Przeobrażenia te dotyczą otoczenia zewnętrznego firm, jak również wewnętrznego funkcjonowania ich poszczególnych działów. Dział marketingu jest jednym z nich. Jak zmieniają się oczekiwania rynku i samych firm wobec CMO? Z jakimi wyzwaniami borykają się szefowie marketingu? W jaki sposób korzystają z nowych technologii? materiał partnerski więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Play i T-Mobile Polska zapowiadają wprowadzenie standardu eSIM
Apple kasuje projekt bezprzewodowej ładowarki AirPower. ,,Nie spełnia naszych standardów"
W 2023 roku globalne wydatki na aplikacje mobilne wzrosną do 156 mld dolarów
Huawei ze wzrostem przychodów i zysku, motorem większa sprzedaż smartfonów
Apple Watch Series 4 z LTE dzięki Orange także w Polsce
Lyft startuje na giełdzie. Po pierwszym dniu notowań jest wart 22,2 mld dolarów
 
 
 
GOSPODARKA
 
Media Saturn wynagradza bonami za naruszenie interesów konsumentów
Proponowane ograniczenia dotyczące marek własnych mogą też zaszkodzić polskim sieciom handlowym
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Drugi sezon ,,Śladu" od 2 kwietnia w Polsacie. Zagrają Joanna Koroniewska, Waldemar Błaszczyk i Ada Fijał
Studio Filmów Rysunkowych z własnym kanałem na YouTube. Wytwórnia usuwa pirackie kopie ,,Bolka i Lolka", ,,Reksia" i ,,Przygód Baltazara Gąbki"
Tomasz Bagiński podpisze osobną umowę na reżyserowanie ,,Wiedźmina" dla Netflixa
Tom Hanks zagra menadżera Elvisa Presleya. Nowy film Baza Luhrmanna
Sonequa Martin-Green i LeBron James w filmie "Kosmiczny mecz 2"
Denzel Washington zagra w filmie "Makbet" Joela Coena
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj