|
|
|
|
|
|
|
Nadawcy telewizyjni rozmawiają o nowym badaniu telewizji. ,,Ile wkładu finansowego, tyle głosów"
Nadawcy telewizyjni spotkali się z szefem KRRiT Witoldem Kołodziejskim oraz zespołem Telemetria Polska w sprawie jednoźródłowego badania mediów. Deklarują współpracę i kontynuowanie prac, ale zaznaczają też swoje zdanie. - Powinna obowiązywać zasada: ile wkładu finansowego, tyle głosów. Jako nadawcy optujemy za tym, aby w ramach JIC - jeżeli ktoś chce mieć tyle samo głosów w dyskusji, co nadawcy: telewizja, radio, internet - powinien wyłożyć tyle samo pieniędzy na stół - uważa Marcin Klepacki z TVP.
więcej
|
Na razie bez zmian w zarządzie TVP. "Matyszkowicz najpoważniejszym kandydatem, ma poparcie premiera"
Do zmian w zarządzie Telewizji Polskiej nie dojdzie z pewnością przed Wielkanocą. Najszybciej Rada Mediów Narodowych zbierze się pod koniec kwietnia. Jeśli zdecyduje się na uzupełnienie zarządu, najpoważniejszym kandydatem jest Mateusz Matyszkowicz - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
TVN24 zwiększa przewagę nad TVP Info i Polsat News o poranku, wszystkie stacje ze spadkiem wpływów
Spośród trzech głównych polskich stacji informacyjnych największą oglądalność w godzinach porannych w bieżącym roku gromadzi kanał TVN24, który powiększył swoją przewagę nad TVP Info i Polsatem News. Wszystkie stacje zanotowały jednak spadki wpływów reklamowych - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Zablokowany użytkownik Twittera napisał skargę do RPO. Kurski: Obrzucał obelgami
Internauta został zablokowany na Twitterze na oficjalnym koncie TVP, ponieważ porównał redaktora naczelnego portalu Tvp.info do rzecznika rządu PRL Jerzego Urbana. Według prezesa TVP Jacka Kurskiego to uzasadnione działanie, ponieważ „debata publiczna nie powinna polegać na obrzucaniu niezasłużonymi obelgami osób o innych poglądach”.
więcej
|
Telewizja WP pokaże ,,Top Gear". Prawa wykupione od BBC Studios
Od 7 kwietnia 2019 roku Telewizja WP rozpocznie emisję motoryzacyjnego programu „Top Gear”. Jak na razie stacja od BBC Studios wykupiła prawa do pokazywania pięciu serii kultowego show.
więcej
|
CNN Prima News nową stacją informacyjną w Czechach
W ramach współpracy CNN International Commercial z Grupą Prima na rynku czeskim zostanie uruchomiony nowy kanał CNN Prima News. Będzie to stacja informacyjną nadawana 7 dni w tygodniu, która zaoferuje widzom przegląd najważniejszych wydarzeń z Czech i ze świata.
więcej
|
Fokus TV liderem oglądalności. TVP Historia wyprzedziła TVN Turbo i Discovery Channel
W marcu br. liderem oglądalności wśród kanałów dokumentalnych był Fokus TV. Z czwartego na drugie miejsce awansowała TVP Historia, która wyprzedziła TVN Turbo i Discovery Channel. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Polsat Viasat History, a najwięcej stracił kanał Adventure - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Trzeci sezon programu ,,Kossakowski. Wtajemniczenie" od 21 kwietnia w TTV
W niedzielę 21 kwietnia br. stacja TTV rozpocznie emisję trzeciej serii programu dokumentalnego „Kossakowski. Wtajemniczenie”, w którym dziennikarz Przemysław Kossakowski podróżuje po świecie.
więcej
|
Dokument ,,Wojciech Chmielarz. Rozmowa o zbrodni" 10 kwietnia w CI Polsat
W środę 10 kwietnia br. stacja Crime+Investigation Polsat (A+E Networks Polska) wyemituje program dokumentalny „Wojciech Chmielarz. Rozmowa o zbrodni”, w którym pisarz Wojciech Chmielarz odwiedzi w więzieniu kobietę skazaną za morderstwo i porozmawia z nią o popełnionej zbrodni.
więcej
|
Cztery dokumenty o ekologii na Dzień Ziemi w Planete+
21 i 22 kwietnia br. z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi stacja Planete+ wyemituje premierowo cztery filmy dokumentalne o tematyce ekologicznej: „Czy uratujemy Wielką Rafę?”, „Dieselgate, „Recykling - przyszłość bez śmieci?” oraz „Co w śmieciach piszczy”.
więcej
|
,,Kuba Winkowski - najlepszy brytyjski szef kuchni" w Food Network
W niedzielę, 7 kwietnia Food Network rozpocznie emisję nowego programu „Kuba Winkowski - najlepszy brytyjski szef kuchni”.
więcej
|
Serial ,,Zagadki kryminalne panny Fisher" w Stopklatka TV (wideo)
Od 6 kwietnia Stopklatka TV rozpocznie emisję nowego serialu „Zagadki kryminalne panny Fisher”. Będzie to premierowa emisja tej produkcji w telewizji ogólnopolskiej.
więcej
|
Kultowa animacja ,,Shin-Chan" od 8 kwietnia w FOX Comedy
Od 8 kwietnia 2019 roku FOX Comedy rozpocznie emisję kultowej japońskiej animacji „Shin-Chan”.
więcej
|
Questvertising - nowy trend reklamowy
Questvertising to połączenie dwóch słów: "quest", czyli zadanie, oraz "advertising", czyli reklamowanie. Można by więc opisać to podejście jako reklamowanie poprzez stawianie zadań. Pozornie wydaje się to więc niemożliwe. Ludzie nie chcą widzieć reklam. Jak więc ich skłonić, aby nie tylko świadomie dostrzegli naszą kampanię, ale wręcz weszli z nią w interakcję?
materiał partnerski
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zenith wygrał przetarg na trzyletnią obsługę Grupy Lotos
Dom mediowy Zenith (należący do Publicis Media) wygrał przetarg na kompleksową obsługę mediową Grupy Lotos. Zajmie się planowaniem i zakupem mediów do kampanii spółki w latach 2019-2021.
więcej
|
Accenture Interactive kupuje agencję Droga5
Firma konsultingowa Accenture Interactive ogłosiła, że kupuje niezależną agencję reklamową Droga5. Transakcja ma zostać sfinalizowana do końca maja. Dzięki niej firma chce poszerzyć swoje usługi o kreację i reklamę.
więcej
|
Perypetie wampirów reklamują pożyczkę internetową z zerowym oprocentowaniem w eurobanku (wideo)
W nowej kampanii eurobanku reklamowana jest pożyczka gotówkowa udzielana przez internet. Bohaterami akcji, przygotowanej przez Leo Burnett Warszawa i Starcom, są trójka wampirów i Piotr Adamczyk.
więcej
|
UOKiK sprawdza opłaty pobierane przez związki sportowe od bukmacherów za wyniki meczów
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podjął postępowanie wyjaśniające dotyczące opłat pobieranych od firm bukmacherskich przez PZPN i inne związki sportowe za wykorzystywanie wyników organizowanych przez nie rozgrywek.
więcej
|
Grupa Żywiec wprowadza kolejne piwa bezalkoholowe: Żywiec Białe i Warka Radler Ciemne Cytrynowe
Grupa Żywiec w ramach oferty Strefa Zero wprowadzi piwo Żywiec Białe 0.0% i Warka Radler Ciemne Cytrynowe 0.0%. Natomiast Heineken 0.0.% będzie dostępny także w puszkach.
więcej
|
Ser Królewski promowany hasłem "Każdy wybiera ten smak"
Ruszyła kampania sera żółtego marki Królewski (OSM Sierpc). Przygotowało ją konsorcjum Lvov/Eatme.
więcej
|
PwC rusza z kampanią ,,Be a game changer" na 30 rynkach
Firma konsultingowea PwC rozpoczęła kampanię employer brandingową pod hasłem „Be a game changer”. Działania prowadzone są w 30 krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Za ich realizację odpowiadają H2O Creative i Performance Media.
więcej
|
Bitme! Concept otwiera dom produkcyjny Food and Pro. Na jego czele Beata Królik
Agencja reklamowa Bitme! Concept utworzyła własny dom produkcyjny Food and Pro. Zajmuje się produkcją filmów reklamowych dla sektora food & beverage w Polsce i zagranicą. Kieruje nim Beata Królik.
więcej
|
Feeders.agency i 2012 Agency zdobywają w przetargu obsługę Żubrówki Czarnej
CEDC International powierza grupie złożonej z agencji Feeders i 2012 obsługę reklamową marki Żubrówka Czarna.
więcej
|
Sylwia Kostrzewa, Agata Gryczan i Elwira Skwarczyńska awansowały w Polsat Media
W zespole biura reklamy Polsat Media awansowały Sylwia Kostrzewa, Agata Gryczan i Elwira Skwarczyńska. Wszystkie objęły stanowiska group account directorów.
więcej
|
Wałbrzych zakazuje używania plastikowych naczyń, sztućców i opakowań jednorazowych
Z początkiem maja br. w Wałbrzychu zacznie obowiązywać całkowity zakaz używania plastikowych jednorazowych opakowań, naczyń i sztućców. Władze miasta wprowadzają go we wszystkich miejskich instytucjach oraz imprezach organizowanych przez miasto. Działania te wesprze akcja promocyjna.
więcej
|
Maciej Zakościelny promuje Wyborową
Rusza kampania „Tysiące powodów do spotkań" marki Wyborowa (Wyborowa Pernod Ricard). Twarzą projektu jest aktor Maciej Zakościelny.
więcej
|
Ralph Lauren redukuje liczbę agencji mediowych, z którymi pracuje
Firma odzieżowa Ralph Lauren zmniejszyła z 12 do 4 liczbę agencji, które zajmują się obsługą jej budżetu mediowego na świecie. Nastąpiło to w efekcie prowadzonego przetargu.
więcej
|
Zuzanna Feldman kieruje działem zakupu książki w firmie Azymut
Zuzanna Feldman objęła stanowisko kierownika działu zakupów książki w firmie Azymut, zajmującej się dystrybucją książek, gier i zabawek. Sylwester Wrzesień awansował na kierownika działu zakupów zabawek i artykułów papierniczych.
więcej
|
Indesit ponownie zachęca do podziału obowiązków domowych kampanią #ZróbyToRazem
Marka sprzętu AGD Indesit prezentuje kolejną odsłonę platformy komunikacyjnej #DoItTogether (#ZróbyToRazem), w której sprawdza, jak polskie pary i małżeństwa dzielą się obowiązkami domowymi.
więcej
|
Galeria Katowicka organizuje loterię paragonową ,,Kopalnia Nagród"
Od 8 kwietnia rusza loteria Galerii Katowickiej „Kopalnia Nagród”, w której do wygrania jest 800 kart podarunkowych o wartości 50 zł oraz ponad 400 lokalnych gadżetów.
więcej
|
Mindspot osługuje w mediach społecznościowych markę innogy go
Agencja Mindspot Communication & Media wygrała przetarg na obsługą kanałów social media nowej usługi car sharingowej innogy go.
więcej
|
Rusza międzynarodowa kampania "Witaj w świecie Nice! Po prostu Nice"
Włoski producent automatyki domowej Nice rusza z pierwszą kampanią reklamową o międzynarodowym zasięgu. Działania prowadzone są pod hasłem "Witaj w świecie Nice! Po prostu Nice".
więcej
|
Optima w nowej kampanii zaprasza do wyzwania zdrowej diety
„Wyzwanie Optima” to hasło nowej kampanii marki margaryn funkcjonalnych Optima. Realizuje ją agencja On Board Think Kong.
więcej
|
Lech Free 0,0% w nowych smakach i opakowaniach
Do sprzedaży trafiły dwa nowe warianty smakowe piwa Lech Free 0,0% (produkowanego przez Kompanię Piwowarską): Pomelo i Grejpfrut oraz Granat i Acai. Pojawiły się też nowe warianty opakowań z odświeżoną szatą graficzną.
więcej
|
Questvertising - nowy trend reklamowy
Questvertising to połączenie dwóch słów: "quest", czyli zadanie, oraz "advertising", czyli reklamowanie. Można by więc opisać to podejście jako reklamowanie poprzez stawianie zadań. Pozornie wydaje się to więc niemożliwe. Ludzie nie chcą widzieć reklam. Jak więc ich skłonić, aby nie tylko świadomie dostrzegli naszą kampanię, ale wręcz weszli z nią w interakcję?
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Prokuratura Krajowa wycofuje się z próby zwolnienia dziennikarki ,,Gazety Wyborczej" z tajemnicy zawodowej
Sąd Dyscyplinarny przy Prokuratorze Generalnym miał zająć się wnioskiem rzecznika dyscyplinarnego prokuratorów o zwolnienie Ewy Ivanovej z „Gazety Wyborczej” z tajemnicy dziennikarskiej. Krytycznie oceniło to wielu dziennikarzy, prawników i Helsińska Fundacja Praw Człowieka. Prokuratura Krajowa zapewnia, że o przesłuchanie dziennikarki wnioskował obrońca prokuratura, którego dotyczy postępowanie dyscyplinarne.
więcej
|
,,Cztery Kąty" wrócą w maju, Katarzyna Wangin redaktor naczelną
W maju ukaże się pierwszy numer miesięcznika wnętrzarskiego „Cztery Kąty” przygotowany przez firmę Pressland, która pod koniec ub.r. przejęła tytuł od Agory. Redaktor naczelną pisma została Katarzyna Wangin, pełniąca też taką funkcję w „Ładny Domu”.
więcej
|
Wszystkie dzienniki regionalne i lokalne z dużymi spadkami, ,,Nowa Trybuna Opolska" najbardziej w dół
W lutym br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Nowa Trybuna Opolska” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Apple News+ z 200 tysiącami użytkowników na starcie. Więcej niż Texture u szczytu powodzenia
Uruchomiony przez Apple serwis prasowy Apple News+ w ciągu pierwszych 48 godzin przyciągnął do siebie ponad 200 tys. subskrybentów. Podana liczba to niewielki ułamek wszystkich użytkowników korzystających z urządzeń Apple, jednak jest ona wyższa od tej jaką posiadał w szczytowym momencie popularności prowadzony przez koncern podobny do News+ serwis Texture.
więcej
|
Roger Lynch zamiast Boba Sauerberga nowym szefem Conde Nast
Roger Lynch został mianowany nowym dyrektorem wykonawczym koncernu wydawniczego Conde Nast, właściciela między innymi „Vogue”, „Wired” i „New Yorkera”. Wcześniej Lynch kierował internetową platformą Pandora, na stanowisku szefa wydawnictwa zastąpi odchodzącego z firmy Boba Sauerberga.
więcej
|
Uruchomiono Instytut Dobrego Życia, platformę z kursami rozwoju osobistego pod marką "Wysokich Obcasów"
Instytut Dobrego Życia, projekt marki „Wysokich Obcasów” od 3 kwietnia br. oferuje porady z zakresu rozwoju osobistego oraz szkolenia e-learningowe. Znalazły się tam kursy z zakresu mindfulness, dbania o siebie czy tego jak mówić, by nas słuchano.
więcej
|
Eliza Michalik skrytykowana za słowa, że Małgorzata Terlikowska nie ma dorobku. ,,Jest bardziej uprawniona do debaty niż plagiatorka"
Publicystka Superstacji Eliza Michalik stwierdziła, że nie zamierza brać udziału w programach razem z Małgorzatą Terlikowską, ponieważ „rodzenie dzieci i bycie czyjąś żoną to żadna kwalifikacja”. Dziennikarze szybko zwrócili uwagę na dorobek naukowy Terlikowskiej oraz zarzuty plagiatów wysuwane wobec Michalik.
więcej
|
|
|
Komputerswiat.pl wchłonął Technologie.onet.pl, redaktorem naczelnym Robert Graczyk
Onet zrezygnował z sekcji Technologie, a jej redakcja będzie teraz współtworzyć serwis Komputerswiat.pl (oba należą do Ringier Axel Springer Polska). Redaktorem naczelnym serwisu został Robert Graczyk, natomiast Rafał Kamiński pozostaje naczelnym magazynu „Komputer Świat”.
więcej
|
Jan Nowak wybrany przez Sejm na nowego prezesa UODO. ,,Powinien odciąć się od członkostwa w PiS"
Rekomendowany przez Prawo i Sprawiedliwość Jan Nowak został zaakceptowany przez Sejm na stanowisko prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Nowy szef UODO jest obecnie dyrektorem w tej instytucji, jego wybór z rezerwą oceniają środowiska zajmujące się ochroną prywatności. - Wybrany prezes powinien otoczyć się fachowcami i po objęciu urzędu zrezygnować z członkostwa w PiS - ocenia Fundacja Panoptykon.
więcej
|
Australia zaostrza przepisy dla serwisów społecznościowych. Do trzech lat więzienia za opóźnienia w kasowaniu ekstremistycznych treści
Po zamachu w Christchurch parlament australijski przegłosował ostrzejsze przepisy dotyczące publikowania w serwisach społecznościowych treści o charakterze ekstremistycznym. Zgodnie z przyjętymi regulacjami menedżerowie platform internetowych za zbytnią zwłokę w usuwaniu brutalnych materiałów mogą trafić do więzienia nawet na 3 lata, a sama firma zapłacić karę w wysokości 10 procent jej rocznych obrotów.
więcej
|
Po rozwodzie z żoną Jeff Bezos zachowa 75 procent akcji Amazona należących do małżeństwa
Jeff Bezos, założyciel i szef Amazona oraz jego żona McKenzie Bezos, którzy są w trakcie rozwodu ogłosili porozumienie w sprawie własności akcji koncernu należących do pary. Jeff Bezos zachowa 75 proc. tych udziałów, pozostanie także właścicielem dziennika „The Washington Post” oraz firmy Blue Origin zajmującej się technologiami kosmicznymi. Z kolei McKenzie Bezos z 4 proc. akcji wartych 36 mld dolarów stanie się jedną z najbogatszych kobiet na świecie.
więcej
|
Questvertising - nowy trend reklamowy
Questvertising to połączenie dwóch słów: "quest", czyli zadanie, oraz "advertising", czyli reklamowanie. Można by więc opisać to podejście jako reklamowanie poprzez stawianie zadań. Pozornie wydaje się to więc niemożliwe. Ludzie nie chcą widzieć reklam. Jak więc ich skłonić, aby nie tylko świadomie dostrzegli naszą kampanię, ale wręcz weszli z nią w interakcję?
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Nadawcy telewizyjni rozmawiają o nowym badaniu telewizji. ,,Ile wkładu finansowego, tyle głosów"
Nadawcy telewizyjni spotkali się z szefem KRRiT Witoldem Kołodziejskim oraz zespołem Telemetria Polska w sprawie jednoźródłowego badania mediów. Deklarują współpracę i kontynuowanie prac, ale zaznaczają też swoje zdanie. - Powinna obowiązywać zasada: ile wkładu finansowego, tyle głosów. Jako nadawcy optujemy za tym, aby w ramach JIC - jeżeli ktoś chce mieć tyle samo głosów w dyskusji, co nadawcy: telewizja, radio, internet - powinien wyłożyć tyle samo pieniędzy na stół - uważa Marcin Klepacki z TVP.
więcej
|
|
|