|
|
|
|
|
|
|
Zarząd TVP na nowo podzielił się kompetencjami
Pod koniec kwietnia br. Rada Mediów Narodowych powołała Mateusza Matyszkowicza do zarządu Telewizji Polskiej. Pozostali członkowie zarządu TVP to prezes Jacek Kurski i członkini Marzena Paczuska. Nowy, trzyosobowy zarząd na nowo podzielił się kompetencjami - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Wiadomości" od niedzieli z nowym studiem i oprawą. Olechowski: wprowadzamy Virtual Window i rozszerzoną rzeczywistość
W niedzielę, 12 maja „Wiadomości” telewizyjnej Jedynki po raz pierwszy zostaną nadane z nowego studia - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Dziennik zyska również nową scenografię, a także odświeżoną oprawę wizualno-muzyczną. - Jako pierwsi w Polsce, w tej skali wprowadzamy technologię Virtual Window, a także rozszerzoną rzeczywistość - mówi nam Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.
więcej
|
Wydatki TVP na misję publiczną wzrosną do 3 mld zł rocznie. Coraz więcej na TVP3, stacje tematyczne i dla Polonii
W projekcie karty powinności Telewizja Polska prognozuje, że jej wydatki na misję publiczną wzrosną z 2,62 mld zł w 2020 roku do 2,97 mld zł w 2024 roku. Ponad połowę tej kwoty nadawca zamierza przeznaczać na TVP1 i TVP2, mocno wzrosną też wydatki na TVP3, stacje tematyczne i dla Polonii oraz usługi internetowe i hybrydowe - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
900 tys. widzów ,,Szóstki" w TVN. 10,49 mln zł z reklam
Nowy miniserial „Szóstka” oglądało średnio 898 tys. widzów. Produkcja dała TVN trzecie miejsce w rynku telewizyjnym w grupie 4+ i drugie w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 10,49 mln zł.
więcej
|
TVP1 i TVP Polonia z transmisją Eurowizji 2019. Zespół Tulia polskim reprezentantem
14, 16 i 18 maja br. w Tel Avivie odbędzie się 64. Konkurs Piosenki Eurowizji. Wszystkie koncerty będą transmitować TVP1 i TVP Polonia oraz portal Eurowizja.tvp.pl. Polskim reprezentantem jest zespół Tulia.
więcej
|
Właściciel nc+ musi zapłacić 1,2 mln zł kary za zmianę umów z klientami platformy N przy fuzji z Cyfrą+
Sąd Najwyższy utrzymał prawomocny wyrok sądowy nakładający na spółkę ITI Neovision, właściciela platformy nc+, ponad 1,2 mln kary za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów przy okazji fuzji platform N i Cyfra+ (to z nich powstała nc+). Karę nałożono m.in. za jednostronne zmiany umów z abonentami N.
więcej
|
Discovery z 2,7 mld dolarów wpływów i 418 mln dolarów zysku netto. Zmalały przychody i koszty poza USA
W pierwszym kwartale br. Discovery (właściciel m.in. Eurosportu i Grupy TVN) zanotowało 2,71 mld dolarów wpływów (17 proc. więcej niż rok wcześniej) i 418 mln dolarów zysku netto (wobec 3 mln dolarów w pierwszym kwartale ub.r.). Zmalały przychody i wydatki koncernu poza USA, bo w minionym kwartale nie było igrzysk olimpijskich.
więcej
|
1,65 mln widzów talent-show ,,MasterChef Junior 4", TVN liderem w 16-49
Czwarty sezon talent-show „MasterChef Junior” oglądało średnio 1,65 mln osób. W porównaniu do trzeciego sezonu, emitowanego w analogicznym okresie ub.r., produkcja straciła 360 tys. widzów. TVN w czasie nadawania programu był trzeci w całym rynku i pierwszy w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 25,46 mln zł.
więcej
|
Formuła 1 w Eleven Sports: Michał Gąsiorowski skończył współpracę, Andrzej Borowczyk nowym komentatorem
Michał Gąsiorowski skończył współpracę z Eleven Sports przy transmisjach z Formuły 1. Natomiast od najbliższego wyścigu jednym z komentatorów będzie Andrzej Borowczyk, od wielu lat związany z Telewizją Polsat.
więcej
|
NBCUniversal wprowadza nowy format reklamowy. Kody QR skanowane z ekranu telewizyjnego pozwalają na zakupy w sieci
Koncern NBCUniversal wprowadził nowy format reklamowy ułatwiający markom sprzedaż ich produktów. Widzowie mogą skanować z ekranów telewizorów kody QR, które prowadzą wprost na stronę sprzedawcy umożliwiając szybki zakup towarów promowanych w trakcie nadawanych programów.
więcej
|
Francuska telewizja i Orange pokażą turniej Roland Garros w jakości 8K z wykorzystaniem 5G
France Televisions we współpracy z Orange i innymi partnerami zapowiedziała transmisje z tegorocznego turnieju tenisowego Roland Garros w jakości 8K. W planach jest 100 godzin relacji, do których zostanie wykorzystania sieć 5G, a całość ma być realizowana przez 21 wyspecjalizowanych kamer.
więcej
|
Klarenbach do szefowej Nowoczesnej: nie chcę rozmawiać o materiałach ,,Wiadomości" o Tusku, sporadycznie oglądam
W poniedziałkowym wydaniu programu publicystycznego „Minęła 9” w TVP Info prowadzący Adrian Klarenbach odciął się od materiałów „Wiadomości” TVP1 o Donaldzie Tusku, tłumacząc, że sporadycznie ogląda ten serwis informacyjny. - Sporadycznie oglądam kiedy nie przygotowuję się do „Minęła 20”, z reguły siedzę już w studiu TVP Info - skomentował dziennikarz.
więcej
|
TVN Digital partnerem strategicznym Fundacji Digital Poland
Od maja TVN Digital - spółka wchodząca w skład Grupy TVN i Discovery Polska będzie partnerem strategicznym Fundacji Digital Poland. W ramach współpracy Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN i Discovery Polska odpowiedzialny za obszar digital oraz Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający player.pl wejdą w skład struktury Fundacji.
więcej
|
Oswald Rodrigo Pereira odszedł z TVP Sport
Oswald Rodrigo Pereira po 10 latach pracy w Telewizji Polskiej - w tym po ponad półtora roku w TVP Sport – rozstał się z publicznym nadawcą. Od maja objął stanowisko PR managera Polskiego Himalaizmu Zimowego im. Artura Hajzera.
więcej
|
Majówka należała do Polsatu. ,,M jak miłość" hitem
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły seriale „M jak miłość” i „Ojciec Mateusz” oraz dziennik „Fakty”. Wśród stacji w 4+ liderem był Polsat, a z czwartego na drugie miejsce awansowała TVP2 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Platforma Moneteasy wspiera działania sklepów internetowych. Pomoże również monetyzować treści wydawcom w Internecie
180 wydawców, ponad dwa tysiące sklepów, sześć milionów produktów i treści widoczne dla 90 procent internautów w Polsce. Ringier Axel Springer Polska przedstawia Moneteasy - platformę pozyskującą użytkowników dla sklepów internetowych. To pierwsze tak kompleksowe rozwiązanie na polskim rynku e-commerce, które pozwala na dotarcie do klienta na każdym etapie ścieżki zakupowej: od szukania inspiracji, poprzez weryfikację opinii o sklepie i produkcie, na procesie składania zamówienia skończywszy.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Polska e-reklama wzrosła do 4,5 mld zł. Dominują Google i Facebook
Według badania IAB AdEx ub.r. wartość polskiego rynku reklamy internetowej wyniosła 4,47 mld zł, o 12,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Nakłady na reklamy wideo i w mobile’u zwiększyły się o jedną trzecią, a na marketing w mediach społecznościowych - o 22 proc. 60 proc. wzrostu przypadło na Google i Facebooka.
więcej
|
NBCUniversal wprowadza nowy format reklamowy. Kody QR skanowane z ekranu telewizyjnego pozwalają na zakupy w sieci
Koncern NBCUniversal wprowadził nowy format reklamowy ułatwiający markom sprzedaż ich produktów. Widzowie mogą skanować z ekranów telewizorów kody QR, które prowadzą wprost na stronę sprzedawcy umożliwiając szybki zakup towarów promowanych w trakcie nadawanych programów.
więcej
|
Rembieliński, Roszczęda, Wesoła, Sawicki i Bolzon wzmacniają obszar ecommerce w Publicis Commerce
Do zespołu Publicis Commerce, części Publicis Groupe w Polsce odpowiedzialnej za rozwój i integrację kompetencji eCommerce dołączyli Maciej Rembieliński, Agnieszka Roszczęda i Kinga Wesoła. Dział strategii wzmocnili natomiast Giulio Bolzon i Dariusz Sawicki.
więcej
|
Johnson's zmienia formułę kosmetyków i rusza z kampanią ,,Wybierz łagodność"
Ruszyła akcja marki kosmetyków dla dzieci Johnson's „Wybierz łagodność”. Przygotowały ją Spółdzielnia PR, Medisson Media, hi.advertising oraz Hignoon.pl & Noon. Pictures.
więcej
|
Mirinda reklamowana w teledysku Margaret (wideo)
Koncern PepsiCo rozpoczął nową kampanię marki Mirinda Mix-it. Do komunikacji zaangażowano Margaret – to w jej teledysku pojawia się marka. Działania realizuje Digital Kingdom.
więcej
|
Sławomir Jurek: z Discovery do agencji Hilt&Co.
Z początkiem maja stanowisko dyrektora kreatywnego w agencji Hilt&Co. objął Sławomir Jurek. Przez ostatnie cztery lata pracował w Discovery Networks CEEMEA, a wcześniej był związany m.in. z agencją Leo Burnett.
więcej
|
Naklejki na ubrania w promocji chrupek Cheetos (wideo)
Ruszyła kampania promująca chrupki Cheetos (produkowane przez firmę Frito-Lay Poland należącą do PepsiCo), w której do zdobycia są naklejki na ubrania. Za realizację akcji odpowiada agencja Avanti.
więcej
|
,,Wybierz smak swojego buntu!" w reklamach batonów Wanted (wideo)
Ruszyła kampania reklamowa batonów Wanted (produkowanych przez ETi European Food Industries) pod hasłem „Wybierz smak swojego buntu!”. Przygotowały ją agencja Orchidea i dom mediowy UM.
więcej
|
Pomidory traktowane z szacunkiem w reklamie ketchupu Kotlin (wideo)
Pod hasłem „Nikt tak nie podchodzi do ketchupu” ruszyła kampania promująca ketchup Kotlin (produkowany przez Maspex Wadowice). Przygotowały ją firmy marketingowe 2012 Agency i Starcom.
więcej
|
"Góra siana" w loterii promocyjnej śmietanki Łaciata (wideo)
Mlekpol rozpoczął akcję wspierającą sprzedaż śmietanki marki Łaciata, którą realizuje agencja IQ Marketing. Wspiera to kampania reklamowa w telewizji, radiu, prasie i internecie.
więcej
|
Pracownicy IKEI nauczyli się języka migowego, by obsługiwać głuchych klientów
Sprzedawcy sklepu IKEA Łódź nauczyli się języka migowego, by móc obsługiwać klientów głuchych lub słabosłyszących. To element realizacji projektu „IKEA dla wszystkich”, w ramach którego przygotowano też specjalną strefę dla osób starszych i z niepełnosprawnością ruchu.
więcej
|
Letni Chamski Podryw w akcji promującej markę Frank's RedHot (wideo)
Firma McCormick Polska wprowadziła na polski rynek markę kultowego sosu amerykańskiego Frank's RedHot. Wspiera to kampania reklamowa przygotowania przez agencję Kamikaze, w którą zaangażowano zespół Letni Chamski Podryw
więcej
|
Rura wypełniona wodą w centrum Warszawy promuje picie wody z kranu
W słupie reklamowym należącym do Warexpo w centrum Warszawy umieszczono konstrukcję symbolicznie nawiązującą do wodociągu. To element kampanii „Naturalnie, na bieżąco” realizowanej dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji.
więcej
|
Bar z obsługą i wódka na wesele nagrodami w nowej akcji wódki Soplica
Rozpoczęła się nowa akcja wódki marki Soplica (CEDC Polska) w oparciu o koncepcję „Sielskie wesele”. W ramach konkursu można wygrać pełen bar z obsługą barmańską oraz 150 butelek wódki tej marki. Wspiera to kampania w internecie.
więcej
|
Podkarpacie promuje lokalną turystykę
Pod hasłem "Podkarpackie Pełne Zachwytów" trwa kampania reklamowa promująca walory turystyczne regionu Podkarpacia. Akcję przygotowała Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna (PROT).
więcej
|
45 tysięcy osób na żywo decydowało o wyglądzie jednej ilustracji w projekcie Reserved
Marka odzieżowa Reserved (LPP) we współpracy z z artystką Renatą Krawczyk zorganizowała live art, który w ostatni weekend kwietnia odbył się na InstaStories marki i artystki. Ilustrator Day to pierwsza aktywacja tego typu na polskim Instagramie, w którą zaangażowało się ponad 45 tys. osób.
więcej
|
,,Wyjątkowo szybkie zmywanie z prezentem!" w promocji Siemensa
Rusza akcja promocyjna marki Siemens (BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego). Klienci za zakup zmywarek tej marki mogą otrzymać nawet półroczny zapas kapsułek do zmywania lub zestaw garnków.
więcej
|
Duetka Familijna reklamowana jako ,,duet idealny"
Marka słodyczy Odra rozpoczęła nową kampanię promującą Duetkę Familijną z nowej limitowanej edycji. Działania pod hasłem „Duet Idealny” obejmują outdoor, internet oraz prasę.
więcej
|
Joanna Jędrzejczyk ambasadorką charytatywnego projektu sieci klubów CityFit
Pod hasłem „Trenuj i pomagaj” wystartowała kampania karnetu charytatywnego do sieci klubów fitness CityFit. Ambasadorką akcji jest 6-krotna mistrzyni świata UFC, Joanna Jędrzejczyk. Działania przygotowała agencja GDP.
więcej
|
Enea sponsorem generalnym Polskiego Związku Towarzystw Wioślarskich
Spółka energetyczna Enea oraz Polski Związek Towarzystw Wioślarskich podpisały nową umowę sponsorską. Oznacza to przedłużenie obecnego kontraktu o kolejne dwa lata. Współpraca obejmuje cały cykl przygotowawczy i występy na letnich igrzyskach olimpijskich Tokio 2020.
więcej
|
Piotr Narkiewicz w zespole agencji Arskom
Piotr Narkiewicz dołączył do agencji marketingu sportowego Arskom na stanowisko junior account executive.
więcej
|
Jak skutecznie dotrzeć do kobiet oraz zbudować ich lojalność? - trzecia edycja Women Power Day za nami
4 kwietnia po raz trzeci odbyła się organizowana przez Ringier Axel Springer Polska największa konferencja o komunikacji dla kobiet w Polsce – Women Power Day. Na scenie w warszawskim Ufficio Primo wystąpiło 15 prelegentek i prelegentów z Polski oraz zagranicy. Omawiali oni najważniejsze trendy związane z efektywną i innowacyjną komunikacją, budowaniem lojalności, a także zagadnienia związane z rolą kobiet i kobiecości w marketingu. Ponadto zaproszeni eksperci analizowali postawy kobiet, jako konsumentek. Klamrą spinającą wszystkie wystąpienia był również temat przewodni tegorocznej edycji – różnorodność kobiet jako konsumentek oraz to, jak różnorodne powinny być metody i narzędzia komunikacji z nimi.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Polska e-reklama wzrosła do 4,5 mld zł. Dominują Google i Facebook
Według badania IAB AdEx ub.r. wartość polskiego rynku reklamy internetowej wyniosła 4,47 mld zł, o 12,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Nakłady na reklamy wideo i w mobile’u zwiększyły się o jedną trzecią, a na marketing w mediach społecznościowych - o 22 proc. 60 proc. wzrostu przypadło na Google i Facebooka.
więcej
|
CDA w środę zadebiutuje na rynku giełdowym NewConnect
Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych zdecydował, że akcje spółki CDA, właściciela serwisu VoD o takiej samej nazwie, od środy będą notowane na rynku NewConnect. CDA w grudniu 2017 roku sprzedało mniejszościową część swoich akcji za 850,5 tys. zł.
więcej
|
Po oskarżeniach ze strony Spotify Unia Europejska rozpocznie dochodzenie antymonopolowe przeciwko Apple
Unia Europejska zamierza rozpocząć postępowanie w sprawie możliwego wykorzystywania przez Apple dominującej pozycji w prowadzonym przez siebie sklepie App Store. Zapowiedź śledztwa jest wynikiem wcześniej skargi ze strony serwisu Spotify który twierdzi, że Apple w nieuczciwy sposób dyskryminuje konkurentów platformy muzycznej Apple Music.
więcej
|
Przesyłki z Zalando można odbierać w sklepach Żabka i Freshmarket. 5 tysięcy punktów odbioru w Polsce
Platforma Zalando wprowadziła dla polskich klientów możliwość odbioru przesyłek z zakupionymi towarami w punktach typu „Pick Up Points” zlokalizowanych w sklepach Żabka i Freshmarket. Do dyspozycji użytkowników jest sieć 5 tysięcy punktów odbioru, w których można także realizować zamówienia z Zalando z opcją płatności za pobraniem.
więcej
|
Microsoft szykuje przeglądarkę Edge z trybem IE, zaawansowanymi opcjami prywatności i Kolekcjami
Koncern Microsoft zapowiedział wprowadzenie na rynek nowej wersji przeglądarki Edge, która ma zaoferować kilka nowości. Wśród nich jest opcja obsługi starszych aplikacji stworzonych dla Internet Eksplorera, całkowita kontrola użytkownika nad informacjami zbieranymi przez strony internetowe, a także udział sztucznej inteligencji w kolekcjonowaniu przez internautów treści zamieszczanych na witrynach.
więcej
|
Sklep internetowy Frisco pozbywa się plastiku
Supermarket internetowy Frisco.pl zobowiązał się, że do końca 2020 roku ograniczy zużycie plastiku o połowę. W planach są m.in. rezygnacja z tacek, więcej papierowych toreb i pakowanie zakupów do wysyłki w duchu "zero waste".
więcej
|
TVN Digital partnerem strategicznym Fundacji Digital Poland
Od maja TVN Digital - spółka wchodząca w skład Grupy TVN i Discovery Polska będzie partnerem strategicznym Fundacji Digital Poland. W ramach współpracy Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN i Discovery Polska odpowiedzialny za obszar digital oraz Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający player.pl wejdą w skład struktury Fundacji.
więcej
|
Netia wprowadza internet o prędkości 1 Gb/s w cenie 90 zł miesięcznie
Netia wprowadziła do oferty dostęp do światłowodowego internetu o maksymalnej przepustowości 1 Gb/s. Usługę o nazwie Szybki internet można kupić w cenie 90 zł miesięcznie, operator w promocji zapewnia brak opłat przez pierwsze 3 miesiące.
więcej
|
Platforma Moneteasy wspiera działania sklepów internetowych. Pomoże również monetyzować treści wydawcom w Internecie
180 wydawców, ponad dwa tysiące sklepów, sześć milionów produktów i treści widoczne dla 90 procent internautów w Polsce. Ringier Axel Springer Polska przedstawia Moneteasy - platformę pozyskującą użytkowników dla sklepów internetowych. To pierwsze tak kompleksowe rozwiązanie na polskim rynku e-commerce, które pozwala na dotarcie do klienta na każdym etapie ścieżki zakupowej: od szukania inspiracji, poprzez weryfikację opinii o sklepie i produkcie, na procesie składania zamówienia skończywszy.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Polacy otwierają się na ekonomię opartą o dane osobowe
Co szósty Polak byłby skłonny udostępnić swoje dane finansowe podmiotowi trzeciemu niebędącemu bankiem ani instytucją finansową z którą ma relację, aby móc korzystać z nowych usług, np. porównywarek finansowych czy aplikacji do płatności online - pokazują wyniki międzynarodowego badania Ipsos.
więcej
|
|
|