Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 13 Maja 2019
 
 
 
Nowa odsłona "Wiadomości". ,,Drogie efekciarstwo rodem z rozrywki"
 
Nowa scenografia, czołówka, muzyka i nowoczesne efekty wizualne zastosowane po raz pierwszy w niedzielnym wydaniu "Wiadomości" TVP1, nie przypadły do gustu osobom zajmującym się mediami. - Przekaz ten sam, a "świecidełka" mają tylko odwracać od niego uwagę - mówi dla Wirtualnemedia.pl medioznawca Maciej Mrozowski. więcej
Deloitte po raz pierwszy rusza z badaniem polskich szefów marketingu. Weź udział w ankiecie i otrzymaj bezpłatną analizę rynku
 
Jak zmieniają się oczekiwania rynku i samych firm wobec CMO? Z jakimi wyzwaniami borykają się szefowie marketingu? W jaki sposób korzystają z nowych technologii? Rewolucja technologiczna, którą obserwujemy od kilku lat, diametralnie zmienia dotychczasowy sposób funkcjonowania nie tylko poszczególnych firm, ale także całych rynków. Przeobrażenia te dotyczą otoczenia zewnętrznego firm, jak również wewnętrznego funkcjonowania ich poszczególnych działów. Dział marketingu jest jednym z nich. materiał partnerski więcej
 
 
Film ,,Tylko nie mów nikomu" hitem w internecie. Ponad 6 mln wyświetleń, zapowiedź współpracy z Netfliksem
 
Dokument o pedofilii w Kościele autorstwa Tomasza i Marka Sekielskich miał swoją premierę w sobotę, 11 maja o 14.30. Do wczoraj miał ponad 6,3 mln wyświetleń. - Wstrząsający film, polski „Spotlight”, któremu bliżej do reportażu niż dokumentu. Nie da się obok niego przejść obojętnie, ale nie ma co czekać na ciąg dalszy, bo ten musi dopisać życie - tak film „Tylko nie mów nikomu” - oceniają eksperci.   więcej
 
 
Redakcja ,,Super Expressu" oskarżana o współpracę z KPRM
 
Piątkowe i sobotnie publikacje „Super Expressu” o rodzinie premiera Mateusza Morawieckiego i jego adoptowanych dzieciach z jednej strony ociepliły wizerunek szefa rządu. Z drugiej - jeżeli faktycznie były ustawką - to bardzo cyniczną. Zdaniem ekspertów stosując taki zabieg celowo i wykorzystując do poprawy swojego wizerunku dzieci, Mateusz Morawiecki przekroczył wszelkie granice przyzwoitości. - Publikacja materiału była samodzielną decyzją redakcji - zapewnia „Super Express”. więcej
 
 
Zdrada tajemnic o byłym pracodawcy w przypadku rzecznika prasowego to zawodowe samobójstwo (opinie)
 
Napisanie tego typu książki przez osobę, która pracowała w public relations, jest złamaniem etosu tego zawodu. Rzecznikowanie, czy też szerzej, praktyka PR, to współpraca bazująca na zaufaniu. Jeżeli autorowi zleceniodawca się nie podobał, powinien zrezygnować z pracy i uposażenia, a nie ujawniać po latach tajemnice dotyczące swojego przełożonego - tak eksperci z agencji PR komentują fakt napisania przez Piotra Gajdzińskiego, byłego rzecznika banku BZ WBK książki „Delfin Mateusz Morawiecki”. więcej
 
 
HFPC broni Doroty Nygren z IAR. ,,Działania dziennikarzy powinny być wolne od nacisków, kontroli, niepotrzebnej ingerencji"
 
Helsińska Fundacja Praw Człowieka zabrała głos w sprawie dziennikarki Informacyjnej Agencji Radiowej, Doroty Nygren, która z Polskim Radiem związana jest od 20 lat. Przełożeni próbowali ją zmusić, żeby w materiale o zaatakowaniu księdza we Włoszech podała, że sprawca pochodzi z Maroka. - Działania dziennikarzy powinny być wolne od nacisków, kontroli oraz niepotrzebnej ingerencji - uznała organizacja. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
30-lecie ,,Gazety Wyborczej". Jarosław Kurski: Nigdy nie była tak potrzebna, jak dzisiaj więcej
 
Robert Janowski poprowadzi show ,,Gra Muzyka" w TV Puls więcej
 
Szef T-Mobile Polska: Nie planujemy rebrandingu, Play poszedł o krok za daleko więcej
 
Były rzecznik BZ WBK Piotr Gajdziński napisał książkę ,,Delfin" o Mateuszu Morawieckim więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Redaktor ds. Reklamy Natywnej - Warszawa Wirtualna Polska Media
Realizator Studio TV Wirtualna Polska Media
Manager ds. sprzedaży online Gremi Media
Promo Producer / Realizator Autopromocji TVN
Dokumentalista / Researcher TVN
Redaktor online w serwisie polki.pl Edipresse Polska
Junior Editor TIDAL
Specjalista ds. Sprzedaży TVN
Staż w Redakcji TVN24 TVN
Kierownik Produkcji Polskie Radio 24
Pracownik Sekretariatu Programowego Polskie Radio 24
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Nowa odsłona "Wiadomości". ,,Drogie efekciarstwo rodem z rozrywki"

Nowa scenografia, czołówka, muzyka i nowoczesne efekty wizualne zastosowane po raz pierwszy w niedzielnym wydaniu "Wiadomości" TVP1, nie przypadły do gustu osobom zajmującym się mediami. - Przekaz ten sam, a "świecidełka" mają tylko odwracać od niego uwagę - mówi dla Wirtualnemedia.pl medioznawca Maciej Mrozowski. więcej

W ,,Big Brotherze" pokazano aktualne wyniki na nominowanych przed zakończeniem głosowania widzów

W czwartek, 9 maja br. TVN po raz pierwszy w bieżącej edycji „Big Brothera” ujawniła aktualne wyniki na nominowanych przed zakończeniem głosowania widzów. - Pomysłodawczynią była Monika Lis - producent kreatywny z EndemolShine Polska. Niewykluczone, że również w przyszłości wykorzystamy taki zabieg - informuje portal Wirtualnemedia.pl biuro prasowe TVN Discovery Polska. więcej

TVN24 zdecydowanym liderem w kwietniu. Telewizja wPolsce.pl zyskała najwięcej

W kwietniu br. zdecydowanym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych był TVN24. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła Telewizja wPolsce.pl, a najwięcej straciła TV Republika - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Ruszyła sprzedaż biletów na 56. Krajowy Festiwal Polskiej Piosenki w Opolu

Telewizja Polska rozpoczęła sprzedaż biletów na 56. edycję Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu. Współorganizatorem wydarzenia jest Narodowe Centrum Polskiej Piosenki. więcej

Wraca "Beverly Hills 90210" (wideo)

W sierpniu tego roku zadebiutuje nowa odsłona jednego z najpopularniejszych seriali telewizyjnych lat 90. Do "Beverly Hills 90210" wracają Jason Priestley, Shannen Doherty i Jennie Garth. więcej

Działacz Konfederacji niewpuszczony do ,,Studia Polska" w TVP Info. Magdalena Ogórek: nadużył naszego zaufania (wideo)

Jacek Władysław Bartyzel, wiceprezes Federacji dla Rzeczypospolitej wchodzącej w skład Konfederacji, nie został dopuszczony do udziału w ostatnim wydaniu „Studia Polska” w TVP Info. W czasie programu ze studia wyszło kilkoro innych działaczy tego ugrupowania, pokazując TVP czerwone kartki. Współprowadząca Magdalena Ogórek wyjaśniła, że Bartyzel bez zgody TVP Info wykorzystał fragmenty programu w swoich materiałach promocyjnych. więcej

Listy od Morawieckiego, Szydło i Kaczyńskiego na 6-lecie TV Republika. ,,Waszą największą siłą jest niezależność"

Podczas gali z okazji 6-lecia Telewizji Republika odczytano listy od premiera Mateusza Morawieckiego, wicepremier Beaty Szydło i prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego. - Tworzycie medium, którego największą siłą jest niezależność, służba prawdzie i wierność fundamentalnym wartościom - stwierdził Morawiecki. - Wypełniliście państwo na nim dojmującą lukę, stając się konkurencją dla dominującej na wizji liberalno-lewicowej orientacji ideowej - napisał Kaczyński. więcej

,,Fakty" TVN bez sprostowania materiału o komitetach wyborczych - oddalono pozew Konfederacji

Sąd Apelacyjny w Warszawie zmienił orzeczenie pierwszej instancji, oddalając pozew partii Konfederacja przeciw TVN - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Pozew dotyczył materiału Katarzyny Kolendy-Zaleskiej z połowy kwietnia w „Faktach”. więcej

WP Kobieta z nową linią programową pod hasłem ,,Jestem, jaka chcę być"

Redakcja serwisu tworzy treści dla kobiet otwartych, ciekawych świata i śledzących trendy. Zgodnie z nową misją, kobiety w serwisie znajdą wszystko, co warto wiedzieć, by żyć lepiej. Zakres tematów w WP Kobieta oraz sposób pisania sformułowano na nowo. Inspiracją do zmian był m.in. raport „Lepsi my. Teczka trendów dobrego życia” 4P/2018. Linię programową pod hasłem „Jestem, jaka chcę być” zaprezentowano na śniadaniach prasowych. materiał partnerski więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
HFPC broni Doroty Nygren z IAR. ,,Działania dziennikarzy powinny być wolne od nacisków, kontroli, niepotrzebnej ingerencji"

Helsińska Fundacja Praw Człowieka zabrała głos w sprawie dziennikarki Informacyjnej Agencji Radiowej, Doroty Nygren, która z Polskim Radiem związana jest od 20 lat. Przełożeni próbowali ją zmusić, żeby w materiale o zaatakowaniu księdza we Włoszech podała, że sprawca pochodzi z Maroka. - Działania dziennikarzy powinny być wolne od nacisków, kontroli oraz niepotrzebnej ingerencji - uznała organizacja. więcej

 
RMF FM w I kwartale br. zarobiło na reklamach ponad dwa razy tyle co Radio ZET (Top10)

- Pierwszy kwartał 2019 roku zaskoczył cały rynek reklamowy swoją ospałością w wydatkach reklamowych - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF, która jako jedyna grupa radiowa zamknęła pierwsze trzy miesiące br. wzrostem przychodów z reklam względem tego samego okresu ub.r. więcej

 
Anglojęzyczna audycja Radia Gdańsk do słuchania także w internecie

Radio Gdańsk wystartowało z cyfrową wersją porannego, anglojęzycznego programu „Good Morning Gdańsk”. Od piątku można go słuchać w wydłużonej wersji także w wersji cyfrowej. - Idziemy w kierunku młodego słuchacza - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Artur Kiełbasiński, sekretarz redakcji stacji. więcej

 
Sześć firm zainteresowanych częstotliwością w Ełku

Sześć firm złożyło wniosek o udzielenie lub rozszerzenie koncesji na częstotliwość 90,1 MHz w Ełku w konkursie ogłoszonym przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. więcej

 
Radio Gra liderem w Toruniu. Duży awans Meloradia

Liderem rynku radiowego w Toruniu w okresie od października ub.r. do marca br. było Radio Gra. Na podium znalazły się jeszcze RMF FM i Meloradio - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Przed eurowyborami polskie partie wydały 18 tys. złotych na reklamy w Google. Koncern udostępnia statystyki

Przed wyborami do Parlamentu Europejskiego Google udostępnił Raport Przejrzystości Reklam Politycznych, gdzie znajdują się informacje o wszystkich reklamach wyborczych w UE, kosztach ich wyświetlenia oraz grupach osób, do których były kierowane. W Polsce do 12 maja 2019 roku na platformach Google zamieszczono 1466 reklam eurowyborczych, które w sumie kosztowały 17,9 tys. złotych. - System informacyjny będzie dostępny także przed wyborami parlamentarnymi w Polsce jesienią tego roku - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marta Poślad, dyrektorka ds. polityki publicznej Google w Europie Środkowo-Wschodniej. więcej

RMF FM w I kwartale br. zarobiło na reklamach ponad dwa razy tyle co Radio ZET (Top10)

- Pierwszy kwartał 2019 roku zaskoczył cały rynek reklamowy swoją ospałością w wydatkach reklamowych - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF, która jako jedyna grupa radiowa zamknęła pierwsze trzy miesiące br. wzrostem przychodów z reklam względem tego samego okresu ub.r. więcej

Biedronka nie będzie omijać zakazu handlu w niedziele, instalując maszyny paczkowe

Odbiór paczek z maszyn ustawionych w Biedronkach będzie możliwy tylko w godzinach pracy sklepów - informuje portal Wirtualnemedia.pl Jeronimo Martins Polska. To oznacza, że portugalska sieć nie będzie prowadziła sprzedaży w niedziele niehandlowe w sklepach, gdzie Poczta Polska postawi swoje automaty do odbioru przesyłek. więcej

PGE zapłaci przez trzy lata 36 mln zł za sponsoring tytularny klubu siatkarskiego Skra Bełchatów

PGE Polska Grupa Energetyczna podpisze umowę sponsorską z klubem siatkarskim PGE Skra Bełchatów. Kontrakt obowiązuje przez trzy najbliższe sezony, do 2022 roku włącznie. Opiewa na kwotę 36 mln zł netto. więcej

DDOB będzie sprawdzać bazy fanów influencerów, na początek Macademian Girl

Agencja Szeri by DDOB, należąca do platformy influencer marketingowej DDOB, opublikowała film, w którym zweryfikowała pod kątem jakości grono obserwujących instagramowy profil Tamary  Gonzalez Perey (Macademian Girl). Cel - dyskusja o autentyczności bazy fazów skupionych wokół digital influencerów. więcej

,,Takie to ten" w spocie promującym lody w sklepach Żabka (wideo)

W bieżącej odsłonie kampanii sklepów Żabka reklamowana jest m.in. promocja dotycząca lodów. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiadają agencja PZL i dom mediowy Blue 449. więcej

Cheetos z loterią i kampanią "Fashionista 2.0"

Marka chrupek Cheetos wystartowała z loterią i kampanią "Fashionista 2.0". Działania przygotowały VMLY&R Poland, Avanti i Media Direction OMD. więcej

Abonenci HBO GO z kartą Marstercard obejrzą finał "Gry o tron" w Multikinach

Abonenci HBO GO posiadający kartę Mastercard będą mogli obejrzeć zakończenie serialu "Gra o tron" w jednym z dziewięciu kin sieci Multikino. Aktywację wspiera kampania promocyjna przygotowana przez McCann Worldgroup i Carat Polska. więcej

Grupa Sare ze wzrostem wpływów o 40 proc. i 360 tys. zł straty netto

Według wstępnych danych zajmująca się marketingiem internetowym Grupa Sare w pierwszym kwartale br. zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 39 proc. do 14 mln zł oraz ok. 360 tys. zł straty netto (wobec 566 tys. zł zysku netto rok wcześniej). więcej

Ewa Przytulska w global account director agencji Streetcom. Monika Nurzyńska global e-comemerce manager

Do zespołu agencji reklamowej Streetcom dołączyły Ewa Przytulska, która objęła stanowisko global account director, Monika Nurzyńska jako global e-comemerce manager, Anna Pająk - senior account manager. Patrycja Wajer i Kamil Socik objęli funkcję sales managerów. więcej

Reklama telewizyjna w kwietniu warta 2,87 mld zł. Wyemitowano 2,99 mln spotów

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w kwietniu 2019 roku były o 6 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm. więcej

Burger King w reklamie przeciw upiornym clownom i urodzinom w McDonald's

Burger King w kampanii "Clown-Free Birthday" zwraca uwagę, że clowny dla wielu maluchów nie są kimś zabawnym, a wręcz przerażającym. Przy okazji, kolejny raz dostaje się konkurencyjnej sieci McDonald's. więcej

Konspol reklamuje kiełbaski śląskie i przekąski

Konspol startuje z kampanią reklamową, promującą kiełbaski śląskie, kiełbasę śląską z kurczaka oraz przekąski, m.in. panierowane polędwiczki i tortille. więcej

Gucci promuje szminkę zdjęciami niedoskonałego zgryzu Dani Miller

Gucci promuje linię szminek Rouge à Lèvres zdjęciami odbiegającymi od standardów wyznaczanych w poprzednich kampaniach. Produkty reklamuje zdjęcie skrzywionego uzębienia wokalistki punkowej Dani Miller. więcej

Fundacja Ratujemy Zwierzaki w zbiórce nawiązuje do ostatniego odcinka "Gry o tron"

Trwa zbiórka fundacji Ratujemy Zwierzaki, zajmującej się pomocą psom w schroniskach. Do promocji zbiórki wykorzystano motyw Ducha - wilkora z "Gry o Tron". więcej

WP Kobieta z nową linią programową pod hasłem ,,Jestem, jaka chcę być"

Redakcja serwisu tworzy treści dla kobiet otwartych, ciekawych świata i śledzących trendy. Zgodnie z nową misją, kobiety w serwisie znajdą wszystko, co warto wiedzieć, by żyć lepiej. Zakres tematów w WP Kobieta oraz sposób pisania sformułowano na nowo. Inspiracją do zmian był m.in. raport „Lepsi my. Teczka trendów dobrego życia” 4P/2018. Linię programową pod hasłem „Jestem, jaka chcę być” zaprezentowano na śniadaniach prasowych. materiał partnerski więcej

 
 
 
PRASA
 
Tomasz Piątek o krytyce książki nt. Mateusza Morawieckiego: to pokazuje strach, który ogarnął opisane osoby

Już przed premierą książki Tomasza Piątka „Morawiecki i jego tajemnice” niektórzy dziennikarze wyśmiali jej treści, zwłaszcza diagramy z powiązaniami mającymi łączyć premiera z Kremlem i rosyjską mafią. - Te diagramy są ilustracją do książki, nie można ich interpretować bez czytania książki. Jeżeli krytykują je ludzie, którzy nie przeczytali książki i nie wiedzą tak naprawdę, o czym są te wykresy, to pokazuje strach, który ogarnął osoby opisane w książce i ich otoczenie - komentuje Piątek. więcej

30-lecie ,,Gazety Wyborczej". Jarosław Kurski: Nigdy nie była tak potrzebna, jak dzisiaj

W tym roku "Gazeta Wyborcza" (Agora) obchodzi 30-lecie swojego istnienia. - Nie bez powodu nazywamy się "Wyborcza" z uwagi na częściowo demokratyczne, wolne wybory. Byliśmy głosem opozycji, a dziś obrońcą demokracji. "Gazeta" nigdy nie była tak potrzebna jak dzisiaj, bo znów jest wyborcza i jej rola jest równie ważna - mówi Wirtualnemedia.pl Jarosław Kurski, pierwszy zastępca redaktora naczelnego tytułu. więcej

Dziennikarze zarzucają Mateuszowi Morawieckiemu ustawkę z ,,Super Expressem" ws. adopcji dzieci

W sobotnio-niedzielnym „Super Expressie” (ZPR Media) w bardzo pozytywnym tonie opisano adopcję dwójki dzieci przez Mateusza Morawieckiego z żoną, podkreślając, że nie dowiedziały się o tym z piątkowej publikacji „SE”. Część dziennikarzy zarzuca premierowi ustawkę z tabloidem. więcej

Nagrody Dziennikarzy Małopolski: Grand Prix dla Janusza Schwertnera, nagrody dla reporterów Onetu i TVN

W tegorocznej edycji Nagród Dziennikarzy Małopolski tytuł Grand Prix i nagrodę w kategorii News otrzymał Janusz Schwertner z Onetu. Nagrodzono też kilku innych reporterów z Onetu, a także z TVN, „Gazety Krakowskiej”, Interii, „Gazety Magnetofonowej”, RMF FM, „Tygodnika Podhalańskiego” i Radia Wawa. więcej

Właściciel ZPR Media: ,,Super Express" nie naruszył żadnych norm, dzieci premiera wiedziały wcześniej o adopcji

- Nie uważam, że naruszyliśmy cokolwiek. Absolutnie bronię redaktora naczelnego, uważam, że postąpił właściwie - mówi Zbigniew Benbenek, właściciel Grupy ZPR Media, o piątkowej publikacji „Super Expressu” na temat adoptowanych dzieci premiera Mateusza Morawieckiego. więcej

,,Życie na Gorąco" najchętniej kupowane. ,,Na Żywo" najbardziej w dół

W lutym br. na pozycji zdecydowanego lidera średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników yellow znalazło się „Życie na Gorąco”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciło „Na Żywo” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Super Express" krytykowany za ujawnienie szczegółów dot. adopcji dzieci przez Mateusza Morawieckiego

W piątek w „Super Expressie” (Grupa ZPR Media) przytoczono ustalenia z książki byłego rzecznika BZ WBK o adopcji dzieci przez premiera Mateusza Morawieckiego i jego żonę. Publikację skrytykowało wielu dziennikarzy i niektórzy politycy, zarzucając tabloidowi rażące naruszenie prywatności. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Film ,,Tylko nie mów nikomu" hitem w internecie. Ponad 6 mln wyświetleń, zapowiedź współpracy z Netfliksem

Dokument o pedofilii w Kościele autorstwa Tomasza i Marka Sekielskich miał swoją premierę w sobotę, 11 maja o 14.30. Do wczoraj miał ponad 6,3 mln wyświetleń. - Wstrząsający film, polski „Spotlight”, któremu bliżej do reportażu niż dokumentu. Nie da się obok niego przejść obojętnie, ale nie ma co czekać na ciąg dalszy, bo ten musi dopisać życie - tak film „Tylko nie mów nikomu” - oceniają eksperci.   więcej

Przed eurowyborami polskie partie wydały 18 tys. złotych na reklamy w Google. Koncern udostępnia statystyki

Przed wyborami do Parlamentu Europejskiego Google udostępnił Raport Przejrzystości Reklam Politycznych, gdzie znajdują się informacje o wszystkich reklamach wyborczych w UE, kosztach ich wyświetlenia oraz grupach osób, do których były kierowane. W Polsce do 12 maja 2019 roku na platformach Google zamieszczono 1466 reklam eurowyborczych, które w sumie kosztowały 17,9 tys. złotych. - System informacyjny będzie dostępny także przed wyborami parlamentarnymi w Polsce jesienią tego roku - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marta Poślad, dyrektorka ds. polityki publicznej Google w Europie Środkowo-Wschodniej. więcej

DDOB będzie sprawdzać bazy fanów influencerów, na początek Macademian Girl

Agencja Szeri by DDOB, należąca do platformy influencer marketingowej DDOB, opublikowała film, w którym zweryfikowała pod kątem jakości grono obserwujących instagramowy profil Tamary  Gonzalez Perey (Macademian Girl). Cel - dyskusja o autentyczności bazy fazów skupionych wokół digital influencerów. więcej

Nagrody Dziennikarzy Małopolski: Grand Prix dla Janusza Schwertnera, nagrody dla reporterów Onetu i TVN

W tegorocznej edycji Nagród Dziennikarzy Małopolski tytuł Grand Prix i nagrodę w kategorii News otrzymał Janusz Schwertner z Onetu. Nagrodzono też kilku innych reporterów z Onetu, a także z TVN, „Gazety Krakowskiej”, Interii, „Gazety Magnetofonowej”, RMF FM, „Tygodnika Podhalańskiego” i Radia Wawa. więcej

Związki zawodowe grożą strajkiem w polskim Amazonie. Chcą podwyżki wynagrodzeń i lepszych warunków pracy

Związki zawodowe działające w polskich centrach dystrybucyjnych Amazona rozpoczęły spór zbiorowy z koncernem. Pracownicy domagają się podwyżki wynagrodzeń i ich wyrównania w skali kraju, a także poprawy warunków pracy, które są gorsze od tych obowiązujących w oddziałach Amazona w innych państwach europejskich. więcej

Zdjęcia polskich dzieci "lądują" w siecni niemal 100 razy rocznie. Wrzucają je rodzice

72 zdjęcia i 24 filmy z widoczną twarzą swojego dziecka publikują rocznie rodzice w internecie. Nawet 3 miliony dzieci ma już swoje zdjęcia w sieci. Publikuje je średnio czterech na dziesięciu rodziców - pokazuje raport Norstat na zlecenie agencji Clue PR. więcej

Haitong Bank rekomenduje kupno akcji Wirtualnej Polski, cena docelowa w górę

Haitong Bank utrzymał rekomendację "kupuj" dla Wirtualnej Polski i podniósł cenę docelową akcji z 63,2 zł do 67,9 zł. więcej

Facebook pozywa firmę analityczną Rankwave. Chce wiedzieć co robi z danymi użytkowników

Facebook skierował do sądu pozew przeciwko południowokoreańskiej firmie analitycznej Rankwave oskarżając ją o niedozwolone wykorzystywanie danych użytkowników serwisu. Facebook chce by sąd sprawdził w jaki sposób Rankwave korzysta z informacji na temat internautów i komu je udostępnia. więcej

Ringier Axel Springer Polska liderem w kategorii zdrowie i medycyna

Według danych Gemius/PBI za kwiecień 2019 grupa Ringier Axel Springer Polska zajmuje pierwsze miejsce w kategorii „Zdrowie i medycyna” pod względem liczby realnych użytkowników. W porównaniu z danymi z ubiegłego roku, liczba RU serwisów Medonet i Onet Zdrowie spektakularnie wzrosła - o ponad 100 proc. więcej

Film Sekielskiego o pedofilii w Kościele: już 5 mln odtworzeń, uznanie od dziennikarzy, przeprosiny od hierarchów

Film dokumentalny Tomasza Sekielskiego „Tylko nie mów nikomu” w ciągu 5,5 godzin od udostępnienia na YouTubie zanotował ponad 1 mln wyświetleń, a w niedzielę wieczorem miał ich 5 mln. Doceniło go wielu dziennikarzy, natomiast w „Wiadomościach” TVP stwierdzono, że wpisuje się w ataki opozycji na Kościół. Tuż po premierze filmu oświadczenia z przeprosinami dla ofiar molestowania wystosowali prymas abp Wojciech Polak i przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski abp Stanisław Gądecki. więcej

Połowa Polaków natrafia w internecie na dezinformacje, 44 proc. nie potrafi odróżnić faktów od opinii

Ponad 56 proc. Polaków napotyka w internecie na informacje, które uważa za sfałszowane lub zmanipulowane, a z górą 8 proc. styka się z nimi codziennie - wynika z raportu NASK. Mniej niż połowa internautów sprawdza w sieci wiarygodność przeglądanych treści, a ponad 44 proc. nie potrafi odróżnić faktów od opinii. Zdaniem Polaków głównym źródłem fake newsów są serwisy społecznościowe, stacje telewizyjne i serwisy internetowe. więcej

Premiera dokumentu Tomasza Sekielskiego o pedofilii w Kościele. "Nowe fakty, plany współpracy z Netflixem"

„Tylko nie mów nikomu” to tytuł najnowszego dokumentu dziennikarza Tomasza Sekielskiego oraz słowa, które najczęściej padały z ust księży pedofili. Dziennikarz nie tylko ujawnia nowe fakty i przypadki molestowania, ale i pokazuje, jakie emocje towarzyszą ofiarom i jak bezskutecznie szukają pomocy. Premiera filmu odbędzie się w sobotę, 11 maja o 14:30 na YouTubie. więcej

WP Kobieta z nową linią programową pod hasłem ,,Jestem, jaka chcę być"

Redakcja serwisu tworzy treści dla kobiet otwartych, ciekawych świata i śledzących trendy. Zgodnie z nową misją, kobiety w serwisie znajdą wszystko, co warto wiedzieć, by żyć lepiej. Zakres tematów w WP Kobieta oraz sposób pisania sformułowano na nowo. Inspiracją do zmian był m.in. raport „Lepsi my. Teczka trendów dobrego życia” 4P/2018. Linię programową pod hasłem „Jestem, jaka chcę być” zaprezentowano na śniadaniach prasowych. materiał partnerski więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Zdjęcia polskich dzieci "lądują" w siecni niemal 100 razy rocznie. Wrzucają je rodzice

72 zdjęcia i 24 filmy z widoczną twarzą swojego dziecka publikują rocznie rodzice w internecie. Nawet 3 miliony dzieci ma już swoje zdjęcia w sieci. Publikuje je średnio czterech na dziesięciu rodziców - pokazuje raport Norstat na zlecenie agencji Clue PR. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Redakcja ,,Super Expressu" oskarżana o współpracę z KPRM

Piątkowe i sobotnie publikacje „Super Expressu” o rodzinie premiera Mateusza Morawieckiego i jego adoptowanych dzieciach z jednej strony ociepliły wizerunek szefa rządu. Z drugiej - jeżeli faktycznie były ustawką - to bardzo cyniczną. Zdaniem ekspertów stosując taki zabieg celowo i wykorzystując do poprawy swojego wizerunku dzieci, Mateusz Morawiecki przekroczył wszelkie granice przyzwoitości. - Publikacja materiału była samodzielną decyzją redakcji - zapewnia „Super Express”. więcej

Zdrada tajemnic o byłym pracodawcy w przypadku rzecznika prasowego to zawodowe samobójstwo (opinie)

Napisanie tego typu książki przez osobę, która pracowała w public relations, jest złamaniem etosu tego zawodu. Rzecznikowanie, czy też szerzej, praktyka PR, to współpraca bazująca na zaufaniu. Jeżeli autorowi zleceniodawca się nie podobał, powinien zrezygnować z pracy i uposażenia, a nie ujawniać po latach tajemnice dotyczące swojego przełożonego - tak eksperci z agencji PR komentują fakt napisania przez Piotra Gajdzińskiego, byłego rzecznika banku BZ WBK książki „Delfin Mateusz Morawiecki”. więcej

Lighthouse hubem Huawei Enterprise w regionie CEE & Nordic

Huawei Enterprise powierzyło agencji doradztwa komunikacyjnego i PR Lighthouse koordynację działań public relations w regionie CEE & Nordic. Forma dotychczas wspierała klienta m.in. w zakresie komunikacji w Polsce. więcej

magnifiCo marketing&PR consultants odpowiada za komunikację Galerii Młociny

Echo Investment powierzył agencji magnifiCo marketing&PR consultants prowadzanie komunikacji otwarcia Galerii Młociny. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Uber ze słabym debiutem na Wall Street. Akcje w dół o 7,62 procent
Louis Vuitton szykuje torebki z elastycznymi ekranami. Cena nie mniej niż tysiąc dolarów
Niemcy testują elektryczną autostradę dla ciężarówek
Za 515 mln euro Orange przejmuje SecureLink, firmę oferującą systemy cyberbezpieczeństwa
Android: Oreo liderem, ponad 10 proc. dla Pie
Amazon i Google łeb w łeb na rynku inteligentnych głośników
Sprzedaż tabletów w dół o 5 proc. w I kw. Apple przed Samsungiem i Huawei
 
 
 
GOSPODARKA
 
Biedronka nie będzie omijać zakazu handlu w niedziele, instalując maszyny paczkowe
Związki zawodowe grożą strajkiem w polskim Amazonie. Chcą podwyżki wynagrodzeń i lepszych warunków pracy
Louis Vuitton szykuje torebki z elastycznymi ekranami. Cena nie mniej niż tysiąc dolarów
Niemcy testują elektryczną autostradę dla ciężarówek
Gra "Invisible Fist" trafiła na rynek. To pierwszy tytuł studia The Failcores
Gdańsk jednym z najważniejszych ośrodków start-upowych w Polsce. Wyspecjalizowane kadry i infrastruktura przyciągają kolejnych inwestorów
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Ruszyła sprzedaż biletów na 56. Krajowy Festiwal Polskiej Piosenki w Opolu
Wraca "Beverly Hills 90210" (wideo)
Gra "Invisible Fist" trafiła na rynek. To pierwszy tytuł studia The Failcores
Netflix zrobi serial o wyprawie na Marsa. Zagra Hilary Swank
30 czerwca premiera serialu ,,The Loudest Voice". Russell Crowe obmacuje Naomi Watts
ABC zapowiada serial "Stumptown". Cobie Smulders ma problemy z hazardem
Dawid Podsiadło i Taco Hemingway zagrają koncert na PGE Narodowym
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj