|
|
|
|
|
|
|
Media przygotowują się do wieczorów wyborczych, badanie exit poll zrobi Ipsos. Wyniki, analizy i rozszerzona rzeczywistość
Na niedzielę 26 maja br. główni polscy nadawcy telewizyjni i platformy internetowe zaplanowali wieczory wyborcze. W trakcie audycji znani dziennikarze i prezenterzy mają przedstawić wyniki eurowyborów, analizy i komentarze publicystów, polityków oraz ekspertów. Badanie exit poll przeprowadzi Ipsos.
więcej
|
Dokument Sekielskich odwrócił ścieżkę dystrybucji filmu. ,,Dyrektor programowy za chwilę zmieni się w algorytm"
Podczas konferencji PIKE nadawcy i operatorzy dyskutowali m.in. o dokumencie Tomasza Sekielskiego w kontekście jego dystrybucji: najpierw pojawił się w internecie, a następnie w telewizji linearnej. - Dyrektor programowy zmieni się w algorytm, zaczyna się zmieniać. Za chwilę dyrektor programowy kanałów telewizyjnych nie będzie w ogóle potrzebny - ocenił Bogusław Kisielewski, prezes zarządu Kino Polska.
więcej
|
RPD kluczowym źródłem wiedzy o potrzebach klientów? Gemius i NASK widzą potencjał
Rynek mediów czeka na nowy pomiar tele- i audiometryczny, nad którym pracuje KRRiT w porozumieniu z przedstawicielami internetu, radia, telewizji oraz marketerów i domów mediowych. Gemius i NASK, które wspierają ten proces zapewniają, że kluczem do wiedzy o potrzebach klientów są dane ze ścieżki zwrotnej (RPD).
więcej
|
Dziennikarz Łukasz S. z zarzutem znęcania się nad partnerką, TVP go zawiesiła
Łukasz S., dziennikarz związany z TVP3 Gdańsk, a wcześniej także z TVP Info, usłyszał we wtorek prokuratorski zarzut znęcania się fizycznego i psychicznego nad swoją partnerką. Grozi za to od 3 miesięcy do 5 lat więzienia. S. na razie nie komentuje sprawy, Telewizja Polska zawiesiła go w obowiązkach służbowych.
więcej
|
,,Przyjaciółki 14" jesienią w Polsacie. Trwają już prace
Telewizja Polsat podjęła decyzję o kontynuacji „Przyjaciółek”. Już trwają prace nad czternastym sezonem serialu, który w ramówce stacji pojawi się w jesiennej ramówce - dowiedział się portal Wirtuanemedia.pl.
więcej
|
Oglądalność TVP Sport wzrosła o 220 proc. nSport+ stracił najwięcej
W kwietniubr. nowym liderem oglądalności wśród stacji sportowych został TVP Sport. Stacja ta pochwalić się mogła zdecydowanie największym wzrostem w zestawieniu. Na czele spadków uplasował się nSport+ - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Twoja twarz brzmi znajomo 11" zyskała 60 tys. widzów. Będzie kolejna edycja
Jedenastą edycję show „Twoja twarz brzmi znajomo” oglądało średnio 1,59 mln widzów, o 60 tys. osób więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Program dał Polsatowi pozycję zdecydowanego lidera w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 33,02 mln zł.
więcej
|
Doda & Virgin, Boys, Piersi i kabarety w ,,Wielkiej zabawie TV Puls w Mrągowie"
Telewizja Puls wraz ze Stowarzyszeniem PAKA pracują nad muzyczno-kabaretowym wydarzeniem „Wielka zabawa TV Puls w Mrągowie” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Podczas eventu wystąpią m.in.: Doda & Virgin, Boys, Piersi, Katarzyna Pakosińska, Kabaret pod Wyrwigroszem i Kabaret Rak.
więcej
|
Producent ,,Familiady" i nadawca E-Sport TV: wpływy 46 proc. w górę, strata zmalała do 43 tys. zł
W pierwszym kwartale br. Astro, producent „Familiady” i nadawca kanału E-Sport TV, zanotowało 884,4 tys. zł wpływów sprzedażowych (wobec 604,7 tys. zł rok wcześniej) i 42,7 tys. zł straty netto (przed rokiem wyniosła ona 82,3 tys. zł).
więcej
|
HFPC krytykuje zakaz wypowiedzi dla Michała Olszańskiego. ,,To tłumienie krytyki prasowej"
- Działania przełożonych względem Michała Olszańskiego stanowią ingerencję w wolność słowa - ocenia Helsińska Fundacja Praw Człowieka w piśmie do prezesa Telewizji Polskiej Jacka Kurskiego. List skierowano po tym, jak dziennikarz dostał zakaz wypowiadania się w mediach zewnętrznych. TVP nie komentuje sprawy.
więcej
|
Ringier Axel Springer Polska liderem w kategorii zdrowie i medycyna
Według danych Gemius/PBI za kwiecień 2019 grupa Ringier Axel Springer Polska zajmuje pierwsze miejsce w kategorii „Zdrowie i medycyna” pod względem liczby realnych użytkowników. W porównaniu z danymi z ubiegłego roku, liczba RU serwisów Medonet i Onet Zdrowie spektakularnie wzrosła - o ponad 100 proc.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wavemaker z nowym kierownictwem, Anna Jarzynka jako COO
Agencja mediowa Wavemaker powołała nowy zespół zarządzający. Są w nim CEO firmy Paweł Gala, a także Anna Jarzynka (objęła funkcję COO), Agata Flis, Łukasz Pytlewski, Tomasz Rzepniewski, Tomasz Fochtman i Piotr Czechowski.
więcej
|
59 proc. reklam w polskim internecie jest widoczna, wskaźnik viewability nadal rośnie
Wskaźnik viewability reklam online w Polsce wzrósł już trzeci kwartał z rzędu, do 59 proc., wobec 54 proc. w IV kwartale ubiegłego roku, tym samym osiągając swój rekordowy poziom od 2017 roku, od kiedy Meetrics monitoruje polski rynek. Najlepsze wyniki notują takie formaty reklam, jak halfpage i billboard. Europejskim liderem pozostaje Austria z wynikiem viewability na poziomie 71 proc. (69 proc. w poprzednim kwartale).
więcej
|
Piotr Zygo rozstał się z Multikinem, nowym prezesem Paweł Świst
Piotr Zygo zrezygnował z funkcji prezesa sieci kinowej Multikino. Jej nowym szefem został Paweł Świst, poprzednio wiceprezes.
więcej
|
UOKiK: Multikino może przejąć Cinema 3D, ale bez kina w Gdańsku
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał zgodę na kupno Cinema 3D przez Multikino, o ile transakcja nie będzie dotyczyć jednego z kin tej pierwszej firmy - w Galerii Morena w Gdańsku.
więcej
|
Ströer będzie obsługiwać reklamowo citylighty przy Dworcu Centralnym w Warszawie
Ströer Media zajmie się obsługą reklamową prawie 140 nośników citylight, znajdujących się w przejściach podziemnych pomiędzy warszawskim Dworcem Centralnym, a Hotelem Marriott.
więcej
|
T-Mobile bez nonsensów reklamuje video bez limitu danych w ofercie na kartę (wideo)
W nowej kampanii T-Mobile Polska reklamowana jest usługa video bez limitu danych dostępna w T-Mobile na kartę. Akcję przygotował departament zarządzania marką telekomu wspólnie z firmami marketingowymi FCBBridge2Fun, VMLY&R, ARC Worldwide. i Mindshare Polska.
więcej
|
Perypetie na plaży promują Pożyczkę z Mikrokosztami w Alior Banku (wideo)
Ruszyła letnia kampania reklamująca Pożyczkę z Mikrokosztami oferowaną przez Alior Bank. Akcja, przygotowana przez firmy marketingowe PZL i Mets, jest oparta na spotach rozgrywających się na plaży.
więcej
|
Anna Socha: z dyrektor zarządzającej click community do zespołu Harbingers
Anna Socha od maja odpowiada za obszar social media w agencji Harbingers. Poprzednio przez ponad dwa lata związana była z click community, z czego siedem miesięcy na stanowisko dyrektor zarządzającej tej agencji.
więcej
|
K2 promuje nowy wariant Desperadosa
Grupa Żywiec rozpoczęła kampanię wprowadzającą na rynek nowy wariant piwa Desperados o smaku Mojito. Jej realizację powierzono agencji K2.
więcej
|
Cannes Lions 2019: Apple kreatywnym marketerem roku
Firma Google odbierze nagrodę dla najbardziej kreatywnego marketera roku 2019 na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions.
więcej
|
Burzliwe rozstanie dwojga zakochanych w reklamie Lacoste (wideo)
Marka Lacoste, która świętuje 85-lecie istnienia rozpoczęła nową kampanię pod hasłem „Crocodile inside”. Spot pokazuje kłócącą się parę i rozpadający się dom, a kończy się słowami „Life is a beautiful sport”. Za kreację odpowiada agencja BETC z Paryża.
więcej
|
Maciej Sikorski business development managerem w Emlab
Do zespołu agencji eventowej Emlab (Grupa S/F) dołączył Maciej Sikorski i objął stanowisko business development managera. Przeszedł z Runmageddonu, gdzie pełnił funkcję commercial & sales directora.
więcej
|
adidas promuje buty Nite Jogger galerią sztuki w wirtualnej rzeczywistości
Na potrzeby promocji modelu adidas Nite Jogger “Nigdy nie jest zbyt późno”, marka wykorzystała technologię rozszerzonej rzeczywistości, łącząc ją z pracami graficznymi artystów. W efekcie powstała aplikacja CreatorsByNite, w którj można oglądać dzieła 3D w przestrzeni miejskiej. Za koncept kreatywny oraz egzekucję projektu odpowiedzialna jest agencja Labcon (Group One).
więcej
|
Poseł PiS po interwencji szefa policji usunął spot wyborczy, do którego zaangażowano policyjny śmigłowiec i antyterrorystów (wideo)
Marek Opioła, poseł PiS i szef sejmowej komisji ds. służb specjalnych, wycofał swój spot wyborczy, w którym wykorzystano ujęcia z policyjnym śmigłowcem i antyterrorystami. Zwrócił się o to komendant główny policji Jarosław Stróżyk, ujawniając, że Opioła prosząc o zgodę na wykorzystanie śmigłowca, zapewniał, że nagrany materiał będzie mu służył do bieżącej pracy w funkcji szefa komisji sejmowej. - Czuję się zbulwersowany i oszukany tą sytuacją - stwierdził Stróżyk.
więcej
|
WP Kobieta z nową linią programową pod hasłem ,,Jestem, jaka chcę być"
Redakcja serwisu tworzy treści dla kobiet otwartych, ciekawych świata i śledzących trendy. Zgodnie z nową misją, kobiety w serwisie znajdą wszystko, co warto wiedzieć, by żyć lepiej. Zakres tematów w WP Kobieta oraz sposób pisania sformułowano na nowo. Inspiracją do zmian był m.in. raport „Lepsi my. Teczka trendów dobrego życia” 4P/2018. Linię programową pod hasłem „Jestem, jaka chcę być” zaprezentowano na śniadaniach prasowych.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
PAP szykuje serwis z treściami z serwisów lokalnych, ich wydawcom udostępni swoje depesze
Polska Agencja Prasowa przygotowuje serwis z lokalnymi informacjami, który miałby działać w oparciu o niewielkie portale z terenu całego kraju - dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl. - Przedsięwzięcie to postrzegam jako bardzo ważną część naszej działalności - mówi nam prezes PAP Wojciech Surmacz.
więcej
|
Zarząd SDP protestuje przeciwko zaostrzeniu art. 212 Kodeksu karnego. ,,To utrwalenie patologii wymiaru sprawiedliwości"
Przegłosowane przez Sejm zaostrzenie art. 212 Kodeksu karnego jest utrwaleniem patologii polskiego wymiaru sprawiedliwości - uważa zarząd Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. I apeluje do Senatu o odrzucenie zmian. - Walczymy o to przecież od dawna, a rządzący są głusi na nasze apele - mówi dla Wirtualnemedia.pl prezes SDP Krzysztof Skowroński.
więcej
|
W ,,Gazecie Stołecznej" na razie bez nowego naczelnego, obowiązki Aleksandry Sobczak przejmują jej zastępcy
Edyta Różańska i Jakub Chełmiński przejmują obowiązki poprzedniej szefowej „Gazety Stołecznej” (Agora) Aleksandry Sobczak - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Wkrótce można też się spodziewać wzmocnienia zespołu serwisu Wyborcza.pl. - Żadnych rewolucji jednak nie będzie - mówi nam Aleksandra Sobczak.
więcej
|
Onet przed Wirtualną Polską najczęściej cytowanym medium w kwietniu. Wysoko Wirtualnemedia.pl
Portal Onet.pl był najczęściej cytowanym medium w Polsce w kwietniu br., wyprzedzając Wirtualną Polskę oraz telewizję TVN24 - pokazują dane Instytutu Monitorowania Mediów. W czołówce najbardziej opiniotwórczych portali internetowych kolejny miesiąc znalazły się Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Tylko ,,Poradnik Domowy" zwiększył sprzedaż w I kwartale, ,,Olivia" straciła najwięcej
W pierwszym kwartale br. pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych zajęła „Kobieta i Życie”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Claudia”. Zyskał tylko „Poradnik Domowy” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Aleksandra Sobczak szefową Wyborcza.pl, odszedł Zbigniew Pendel
Szefową portalu „Gazety Wyborczej” (Agora) została Aleksandra Sobczak zastąpiła na tym stanowisku Zbigniewa Pendla, który żegna się z Agorą po 24 latach pracy, według nieoficjalnych informacji ma przejść do „Polityki”.
więcej
|
|
|
Media przygotowują się do wieczorów wyborczych, badanie exit poll zrobi Ipsos. Wyniki, analizy i rozszerzona rzeczywistość
Na niedzielę 26 maja br. główni polscy nadawcy telewizyjni i platformy internetowe zaplanowali wieczory wyborcze. W trakcie audycji znani dziennikarze i prezenterzy mają przedstawić wyniki eurowyborów, analizy i komentarze publicystów, polityków oraz ekspertów. Badanie exit poll przeprowadzi Ipsos.
więcej
|
Dokument Sekielskich odwrócił ścieżkę dystrybucji filmu. ,,Dyrektor programowy za chwilę zmieni się w algorytm"
Podczas konferencji PIKE nadawcy i operatorzy dyskutowali m.in. o dokumencie Tomasza Sekielskiego w kontekście jego dystrybucji: najpierw pojawił się w internecie, a następnie w telewizji linearnej. - Dyrektor programowy zmieni się w algorytm, zaczyna się zmieniać. Za chwilę dyrektor programowy kanałów telewizyjnych nie będzie w ogóle potrzebny - ocenił Bogusław Kisielewski, prezes zarządu Kino Polska.
więcej
|
59 proc. reklam w polskim internecie jest widoczna, wskaźnik viewability nadal rośnie
Wskaźnik viewability reklam online w Polsce wzrósł już trzeci kwartał z rzędu, do 59 proc., wobec 54 proc. w IV kwartale ubiegłego roku, tym samym osiągając swój rekordowy poziom od 2017 roku, od kiedy Meetrics monitoruje polski rynek. Najlepsze wyniki notują takie formaty reklam, jak halfpage i billboard. Europejskim liderem pozostaje Austria z wynikiem viewability na poziomie 71 proc. (69 proc. w poprzednim kwartale).
więcej
|
Onet przed Wirtualną Polską najczęściej cytowanym medium w kwietniu. Wysoko Wirtualnemedia.pl
Portal Onet.pl był najczęściej cytowanym medium w Polsce w kwietniu br., wyprzedzając Wirtualną Polskę oraz telewizję TVN24 - pokazują dane Instytutu Monitorowania Mediów. W czołówce najbardziej opiniotwórczych portali internetowych kolejny miesiąc znalazły się Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Rakuten uruchamia platformę Live. Pozwoli twórcom na nadawanie materiałów na żywo i zarabianie na treściach
Firma Rakuten udostępniła platformę Rakuten Live. Pozwala ona internetowym twórcom na publikowanie materiałów na żywo, na które odbiorcy mogą reagować na bieżąco. Serwis ma być dostępny za darmo i pozwolić markom na generowanie przychodów.
więcej
|
Facebook: reklamy w naszym serwisie zwiększają zasięg tych w telewizji
Reklamy w Facebooku mogą zwiększyć zasięg telewizyjnej kampanii reklamowej średnio o 7,5 proc. Zwrot z inwestycji (ROI) z Facebooka to średnio 2,4 zł, a w telewizji 1,9 zł - pokazuje badanie GfK, na zlecenie Facebooka.
więcej
|
Play nowym liderem prędkości mobilnego internetu
Play awansował w kwietniu br. na pierwsze miejsce w kategorii średniej szybkości pobierania danych. Orange utrzymał pozycję lidera klasyfikacji najwyższej średniej szybkości wysyłania danych i odzyskał pierwsza pozycję w kategorii wartości ping - wynika z rankingu RFBenchmark.
więcej
|
Ofeminin.pl w nowej wersji z Klubem Shoppingowym i kampanią ,,W naszej bajce dziewczyny trzymają się razem"
Serwis dla kobiet Ofeminin.pl (należący do Ringier Axel Springer Polska) został uruchomiony w nowej odsłonie. W witrynie pojawiła się m.in. platforma e-commerce Klub Shoppingowy.
więcej
|
22 miliardy urządzeń podłączonych do internetu
Na koniec 2022 r. na świecie działały 22 miliardy urządzeń podłączonych do sieci - wynika z danych firmy badawczej Sttrategy Analytics.
więcej
|
Edukacyjna seria "Konopie Są Dobre!" na YouTube
Na YouTube ruszył edukacyjny cykl "Konopie są Dobre!", skupiający się na temacie konopi siewnych. Poprowadzi go Ewa Melania Gryt z DobreKonopie.pl, marki odpowiedzialnej za projekt.
więcej
|
Ringier Axel Springer Polska liderem w kategorii zdrowie i medycyna
Według danych Gemius/PBI za kwiecień 2019 grupa Ringier Axel Springer Polska zajmuje pierwsze miejsce w kategorii „Zdrowie i medycyna” pod względem liczby realnych użytkowników. W porównaniu z danymi z ubiegłego roku, liczba RU serwisów Medonet i Onet Zdrowie spektakularnie wzrosła - o ponad 100 proc.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
RPD kluczowym źródłem wiedzy o potrzebach klientów? Gemius i NASK widzą potencjał
Rynek mediów czeka na nowy pomiar tele- i audiometryczny, nad którym pracuje KRRiT w porozumieniu z przedstawicielami internetu, radia, telewizji oraz marketerów i domów mediowych. Gemius i NASK, które wspierają ten proces zapewniają, że kluczem do wiedzy o potrzebach klientów są dane ze ścieżki zwrotnej (RPD).
więcej
|
Polacy wierzą w wysoką frekwencję przed eurowyborami
Połowa Polaków deklaruje udział w niedzielnych wyborach do Parlamentu Europejskiego - wynika z nowego badania przeprowadzonego dla serwisu ciekaweliczby.pl na panelu Ariadna. 36 proc. ankietowanych uważa, że większość lub wszyscy członkowie ich najbliższej rodziny będą głosować 26 maja.
więcej
|
|
|