|
|
|
|
|
|
|
TVP o procesie z Adamem Bodnarem: uzasadnienie wyroku wewnętrznie sprzeczne, będzie apelacja
W piątek Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił pozew o ochronę dób osobistych skierowany wobec Rzecznika Praw Obywatelskich Adama Bodnara przez Telewizję Polską. Bodnar przyjął to z satysfakcją, natomiast TVP ocenia, że „ustne motywy rozstrzygnięcia są niekonsekwentne i wewnętrznie sprzeczne” oraz zapowiada apelację.
więcej
|
,,Kuchenne rewolucje 19" zdecydowanym liderem w 16-49. 31,73 mln zł z reklam
Najnowszy sezon „Kuchennych rewolucji” Magdy Gessler gromadził 2,07 mln widzów, o 350 tys. osób mniej niż przed rokiem. Reality-show dało TVN drugie miejsce w rynku telewizyjnym w 4+ i pozycję zdecydowanego lidera w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 31,73 mln zł.
więcej
|
1,68 mln widzów ,,Przyjaciółek 13". Będzie kolejny sezon
Najnowszy sezon „Przyjaciółek” oglądało średnio 1,68 mln osób. W porównaniu do jedenastej serii, nadawanej rok temu, widownia produkcji spadła o 110 tys. oglądających. Polsat w czasie emisji serialu zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym w 4+ i drugie w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 27,59 mln zł.
więcej
|
TVN uczci 30-lecie transformacji w Polsce programem ,,Studio 4. czerwca" i dokumentem ,,My, Naród"
4. czerwca przypada 30-lecie częściowo wolnych wyborów, które dały początek transformacji. Na antenie TVN24 i TVN24BiS pojawią się specjalne programy oraz akcje, które uczczą tę rocznicę: „Studio 4. czerwca”, „Debatę o wolności”, dokument „My, Naród”.
więcej
|
1,19 mln widzów ,,Świata według Kiepskich". Polsat przegrał z konkurencją
Nowe odcinki serialu „Świat według Kiepskich” oglądało średnio 1,19 mln widzów. Polsat w paśmie emisji produkcji zajął ostatnie miejsce wśród tzw. „wielkiej czwórki” w 4+ i trzecie w 16-49.
więcej
|
1,49 mln widzów reality-show ,,Nasz nowy dom". Polsat wiceliderem w 16-49
Reality-show „Nasz nowy dom 12” śledziło średnio 1,49 mln widzów, minimalnie mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Polsat w czasie emisji wypadł najgorzej na tle swoich głównych konkurentów w 4+, ale w grupie 16-49 stacja była wiceliderem. Wpływy z reklam wyniosły 22,57 mln zł.
więcej
|
TVP ABC liderem rynku telewizyjnego w grupie 4-12
Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w kwietniu br. była stacja TVP ABC. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał TOP KIDS. Z kolei najwięcej straciła stacja MiniMini+ - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Pisarze. Serial na krótko" nową krótkometrażową produkcją Canal+. Maciej Stuhr i Magdalena Cielecka w rolach głównych
W sobotę, 8 czerwca Canal+ 4K Ultra HD rozpocznie emisję kilkuodcinkowej autorskiej serii „Pisarze. Serial na krótko”. W rolach głównych w cyklu występują Maciej Stuhr i Magdalena Cielecka.
więcej
|
Dziennikarz z Belgii krytykujący w TVP Info Tuska to były stażysta w ,,Pytaniu na śniadanie". Olechowski: bez wpływu na jego opinie
W materiale TVP Info z krytycznymi opiniami o Donaldzie Tusku wypowiedział się m.in. belgijski dziennikarz Sebastien Meuwissen. Niektórzy polscy dziennikarze zwrócili uwagę, że na LinkedIn chwali się stażem w Telewizji Polskiej, o czym nie wspomniano w materiale. Meuwissen usunął tę informację ze swojego profilu. - Kilka miesięcy temu odbył krótkie praktyki studenckie w „Pytaniu na śniadanie” TVP2. Sugerowanie, że ma to wpływ na opinie które prezentuje jest manipulacją i dezinformacją - napisał o Meuwissenie dyrektor TAI Jarosław Olechowski.
więcej
|
KRRiT ponaglała TVP w sprawie raportu Uniwersytetu Papieskiego jeszcze przed publikacją ,,Wyborczej"
KRRiT zamówiła analizę programów publicznego nadawcy w 2017 roku, a oceny - w wielu punktach krytycznej - dokonał Uniwersytet Papieski. Krajowa Rada do tej pory go nie opublikowała, ponieważ tłumaczyła, że czeka na odpowiedź spółki. Jak wynika z informacji Wirtualnemedia.pl, regulator wysłał pismo ponaglające do prezesa TVP Jacka Kurskiego w tej sprawie 6 maja br. - jeszcze przed ujawnieniem wniosków z raportu.
więcej
|
Towarzystwo Dziennikarskie: ,,Wiadomości" w kampanii eksponowały PiS, to nie dziennikarstwo - to propaganda"
Towarzystwo Dziennikarskie zakończyło trwający dwa tygodnie monitoring „Wiadomości” pod względem przedstawienia w nich poszczególnych komitetów wyborczych, języka, sposobu prezentacji polityków partii rządzącej w czasie kampanii wyborczej. - To nie jest dziennikarstwo, to propaganda - uważa Andrzej Krajewski, jeden z autorów raportu, członek Towarzystwa Dziennikarskiego.
więcej
|
Sąd oddalił pozew TVP przeciw Adamowi Bodnarowi dot. słów o TVP Info i mordercy Adamowicza
Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił w piątek pozew skierowany przeciw Rzecznikowi Praw Obywatelskich Adamowi Bodnarowi przez Telewizję Polską. Powództwo dotyczyło wypowiedzi, w której Bodnar stwierdził, że należy sprawdzić, czy na zabójcę Pawła Adamowicza mogło wpłynąć oglądanie TVP Info.
więcej
|
Ringier Axel Springer Polska liderem w kategorii zdrowie i medycyna
Według danych Gemius/PBI za kwiecień 2019 grupa Ringier Axel Springer Polska zajmuje pierwsze miejsce w kategorii „Zdrowie i medycyna” pod względem liczby realnych użytkowników. W porównaniu z danymi z ubiegłego roku, liczba RU serwisów Medonet i Onet Zdrowie spektakularnie wzrosła - o ponad 100 proc.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ustalono plan struktury projektu Telemetria Polska ws. realizacji jednoźródłowego badania mediów
Ustalono plan organizacji dalszych prac w ramach realizowanego przez KRRiT projektu Telemetria Polska. W ramach podziału zadań na instytuty: Instytut Łączności i NASK - głos decydujący będzie należał do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na czele z jej przewodniczącym, Witoldem Kołodziejskim - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Elżbieta Kruk i Beata Mazurek wybrane do europarlamentu - Kopcińska, Lichocka, Sellin i Bosacki raczej bez mandatów. PiS wygrywa wybory
Według sondażu exit poll mandaty do Parlamentu Europejskiego uzyskały m.in. rzeczniczka prasowa PiS Beata Mazurek i członkini Rady Mediów Narodowych Elżbieta Kruk. Prawdopodobnie nie zostali natomiast wybrani m.in. rzeczniczka rządu Joanna Kopcińska, członkini Rady Mediów Narodowych Joanna Lichocka, wiceminister kultury Jarosław Sellin oraz były dziennikarz i rzecznik MSZ Marcin Bosacki.
więcej
|
|
Polskie Radio chce rozwijać multipleks cyfrowy
KRRiT ogłosiła konkursy na cyfrowe multipleksy lokalne w 34 miastach, w których o częstotliwości będą mogli ubiegać się zarówno nowi, jak i obecni już na rynku nadawcy lokalni i regionalni. Plany rozszerzenia zasięgu multipleksu cyfrowego ma Polskie Radio, które planuje do końca roku zwiększyć zakres swojej działalności w dziedzinie cyfryzacji.
więcej
|
|
UOKiK nadal bada przejęcie Eurozetu przez Agorę i SFS Ventures. W planach kolejne inwestycje
Agora, wspólnie z czeską spółką SFS Ventures kupiła Grupę Eurozet, nadawcę m.in. Radia Zet. Nabyła 40 proc. udziałów, ale do 2022 roku będzie mogła przejąć 100 proc. pakiet akcji. Transakcję nadal bada UOKiK, a spółka ma w planach kolejne przejęcia.
więcej
|
|
RMF FM liderem słuchalności we Wrocławiu. Awans TOK FM na podium
Liderem rynku radiowego we Wrocławiu w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br. było RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze TOK FM i Trójka - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Radio budzi w Europejczykach największe zaufanie. Social media najmniej wiarygodne
Radiu ufa 59 proc. mieszkańców krajów Unii Europejskiej. To najlepszy wynik spośród wszystkich mediów. Na przeciwległym biegunie są social media, którym ufa tylko co czwarty Europejczyk - pokazuje raport Europejskiej Unii Nadawców "Trust in Media" (zaufanie do mediów).
więcej
|
|
|
|
Multikino mimo decyzji UOKiK-u kupuje Cinema 3D
Sieć Multikino (należąca do brytyjskiego koncernu Vue International) sfinalizowała przejęcie firmy Cinema 3D mającej 13 kin. Firma zdecydowała się na to mimo nieprawomocnej decyzji UOKiK-u zakazującej jej przejęcia jednego z kin Cinema 3D.
więcej
|
Łukasz Zaleśny consumer experience strategy directorem w Starcomie
Łukasz Zaleśny objął nowo utworzone stanowisko consumer experience strategy directora w agencji mediowej Starcom (Publicis Media). Wzmocnił tym samym zespół strategii, kierowany przez Sebastiana Szadego.
więcej
|
WhatsApp wprowadzi w przyszłym roku reklamy
Od 2020 w komunikatorze WhatsApp, należącym do Facebooka, pojawią się reklamy.
więcej
|
Netflix wykorzystuje ogłoszenie na Pracuj.pl do promocji nowego serialu "What/If"
W nietypowy sposób Netflix reklamuje w Polsce swój nowy serial, "What/If" z Renée Zellweger. W serwisie rekrutacyjnym Pracuj.pl (Grupa Pracuj) pojawiło się ogłoszenie nawiązujące do tej serii.
więcej
|
Mediacap: wpływy wzrosły o 17 proc. dzięki grupie S/F i TalentMedia, 0,1 mln zł straty EBITDA
Według wstępnych danych holding marketingowo-technologiczny Mediacap w zeszłym kwartale zanotował 19,2 mln zł przychodów sprzedażowych (17 proc. więcej niż rok wcześniej) i 0,1 mln zł straty EBITDA.
więcej
|
Najbardziej ekipowy klip z Dawidem Kwiatkowskim promuje 2forU w McDonald's (wideo)
Ruszyła kampania reklamująca ofertę 2forU w lokalach gastronomicznych McDonald’s. Bohaterem akcji, pod hasłem „Fajnie się składa”, jest piosenkarz Dawid Kwiatkowski.
więcej
|
MenMag Energy reklamowany jako ,,męski magnez o poszerzonym składzie" (wideo)
Trwa kampania reklamująca magnez dla mężczyzn MenMag (produkowany przez Aflofarm Farmacja Polska) także w wersji MenMag Energy. Akcja obejmuje m.in. telewizję i kina.
więcej
|
W Szwecji powstał najmniejszy na świecie McDonald's. Służy pszczołom
McDonald's razem z agencją reklamową NORD DDB otworzył w Szwecji swój najmniejszy na świecie lokal, w którym schronienie znalazły pszczoły. Akcja zwraca uwagę na spadającą populację tych owadów na świecie.
więcej
|
Piękne zakończenie pewnej epoki. O kasowym sukcesie "Avengers: Koniec gry"
"Avengers: Koniec gry" zbiera na całym świecie świetne recenzje i zarabia kolejne miliony dolarów. Na listach najbardziej kasowych produkcji wszechczasów wyprzedził już kultowego "Titanica" Jamesa Camerona, a w USA dogonił "Avatara". Zdaniem ekspertów, globalny sukces filmu to nie tylko zasługa znakomitej machiny promocji. Film ściągnął uwagę absolutnie wszystkich fanów uniwersum Marvela na świecie.
więcej
|
Oddala się fuzja Getin Noble Banku i Idea Banku, rozmowy z inwestorami tylko o Getinie
Połączenie Getin Noble Banku i Idea Banku (większościowym akcjonariuszem obu jest Leszek Czarnecki), w efekcie którego miała zniknąć ta pierwsza marka, jest coraz mniej prawdopodobne. Obecnie Czarnecki rozmawia z dwoma funduszami o inwestycji tylko w Getin Noble Bank. KNF chce, żeby Idea Bank szybko przedstawił alternatywny plan restrukturyzacji.
więcej
|
,,Efekt Aaach!" w reklamie dodatków do zmywarki Finish
Pod hasłem „Efekt Aaach!” trwa digitalowa akcja reklamowa dodatków do zmywarki marki Finish. Za jej przygotowanie odpowiadają Chromatique i OMD.
więcej
|
Piosenka Stinga i Shaggy'ego w reklamie nowych wersji Fiata 500 (wideo)
Koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA) rozpoczął kampanię reklamową promującą dwa nowe modele Fiata 500 - Star i Rockstar. W spocie „New Fiat stars are born” wykorzystano specjalnie przygotowany singiel Stinga i Shaggy’ego „Just One Lifetime”.
więcej
|
Transseksualny nastolatek uczy się golić w nowej reklamie Gillette (wideo)
„First shave, the story of Samson” - pod tym tytułem marka Gillette emituje spot reklamowy w ramach swojej nowej kampanii, którą chce promować integrację płci. Jego bohaterem jest prawdziwy, rzeczywisty transseksualny nastolatek.
więcej
|
Unilever opracował nową technologię recyklingu czarnego plastiku
Specjaliści firmy Unilever opracowali nową technologię tworzenia czarnego plastiku, która umożliwi jego skuteczne sortowanie i recykling. Do tej pory nie było to możliwe ze względu na skład materiału.
więcej
|
Tesco marnotrawi coraz mniej żywności
W ciągu ostatnich dwóch lat sieć hipermarketów Tesco ograniczyła marnowanie żywności o 41 proc. Jednocześnie w ubiegłym roku przekazała 3 411 ton żywności - wynika z raportu detalisty o marnowaniu żywności i przekazywaniu nadwyżek produktów.
więcej
|
W Galerii Młociny otwarto nowy koncept sklepu RTV Euro AGD
Sieć RTV Euro AGD otworzyła w warszawskiej Galerii Młociny pierwszy, w którym zastosowano nową aranżację przestrzeni i sposób komunikacji z klientem.
więcej
|
Nowe, niby dostosowane do wymagań grupy docelowej logo Uniwersytetu Rzeszowskiego jest teraz proste, bezosobowe i nie niesie oczekiwanej treści
Uniwersytet Rzeszowski wprowadził nowe logo, które spotkało się z dużą krytyką w internecie. Pomysłodawcy zmian tłumaczą je chęcią odświeżenia wizerunku, dostosowaniem do trendów i grupy docelowej. Internautów to nie przekonują, a pod petycją o przywrócenie starego znaku uczelni podpisało się do wczoraj ponad 1,6 tys. osób. Zdaniem ekspertów zmiana ta jest odważna, bo znak zaprojektowany przez prof. Wiesława Grzegorczyka, silnie odwołujący się do głównych wartości uniwersytetu zastąpiono znakiem prostym, bezosobowym i nie niosącym oczekiwanej treści.
więcej
|
,,#MamyWybory" w akcji zachęcającej do głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego (wideo)
Ruszyła kampania zachęcająca do głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Akcję organizuje rządowa agencja Narodowy Instytut Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego.
więcej
|
E-sport i gaming: co mogą tam zrobić marki reklamowo i sprzedażowo? (analiza)
Wiele aktywacji marek w świat e-sportu ogranicza się dziś do pokazania logotypu. A to w świecie digitalu to dziś zdecydowanie za mało, można powiedzieć, że jest to marnowanie potencjału tego kanału komunikacji. Myślmy o e-sporcie czy gamingu jak o płaszczyźnie wielowymiarowej, wokół której możemy tworzyć content, historie, storytelling, oferty, reagować na zasadzie real time w komunikacji - potencjał marketingowy e-sportu analizują Maciej Boroń i Tomasz Przeździecki z Mediacom Beyond Advertising.
więcej
|
1,5 mln zł na reklamy eurowyborcze na Facebooku, 382 tys. zł w Google. Najwięcej wydały PiS, Konfederacja i KE
Od marca 2019 roku partie polityczne zamieściły na polskim Facebooku ponad 12 tys. reklam o łącznej wartości przekraczającej 1,49 mln złotych. Z kolei na platformach prowadzonych przez Google za 3 tys. materiałów promocyjnych polscy politycy zapłacili ponad 382 tys. złotych. Najbardziej aktywne były Koalicja Europejska, Prawo i Sprawiedliwość, Konfederacja oraz Wiosna.
więcej
|
Dawid Podsiadło pokazał "Trofea". ,,To największa produkcja teledyskowa jaką zrealizowaliśmy do tej pory" (wideo)
Dawid Podsiadło opublikował teledysk do singla "Trofea" z diamentowej płyty "Małomiasteczkowy". Producentem klipu jest Papaya Films.
więcej
|
Schetyna i Trzaskowski krytykowani za spoty na terenie powodzi, posłowie PiS w reklamach z prezydentem RP
W piątek Grzegorz Schetyna i Rafał Trzaskowski na terenach powodziowych na Podkarpaciu nagrali kilka klipów wyborczych, w których m.in. chwalili posłankę PO startującą z tego regionu do europarlamentu. Zostali za to skrytykowani przez wielu polityków i dziennikarzy. Natomiast politycy PiS Izabela Kloc i Bolesław Piecha w reklamach facebookowych chwalili się poparciem od prezydenta Andrzeja Dudy.
więcej
|
WP Kobieta z nową linią programową pod hasłem ,,Jestem, jaka chcę być"
Redakcja serwisu tworzy treści dla kobiet otwartych, ciekawych świata i śledzących trendy. Zgodnie z nową misją, kobiety w serwisie znajdą wszystko, co warto wiedzieć, by żyć lepiej. Zakres tematów w WP Kobieta oraz sposób pisania sformułowano na nowo. Inspiracją do zmian był m.in. raport „Lepsi my. Teczka trendów dobrego życia” 4P/2018. Linię programową pod hasłem „Jestem, jaka chcę być” zaprezentowano na śniadaniach prasowych.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Lokalna dziennikarka z 3-letnim zakazem pracy w mediach, Amica oskarżyła ją o zniesławienie w tekstach nt. mobbingu
Trzy lata zakazu pracy w mediach, ponad 2 tys. zł grzywny i 5 tys. zł na cel charytatywny - taki wyrok zapadł w piątek względem Anny Wilk redaktor naczelnej „Gazety Powiatowej” z Wronek. - Będziemy się odwoływali - zapowiada dziennikarka w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
UOKiK nadal bada przejęcie Eurozetu przez Agorę i SFS Ventures. W planach kolejne inwestycje
Agora, wspólnie z czeską spółką SFS Ventures kupiła Grupę Eurozet, nadawcę m.in. Radia Zet. Nabyła 40 proc. udziałów, ale do 2022 roku będzie mogła przejąć 100 proc. pakiet akcji. Transakcję nadal bada UOKiK, a spółka ma w planach kolejne przejęcia.
więcej
|
,,Rzeczpospolita" i ,,Dziennik Zachodni" liderami sprzedaży e-wydań w I kwartale
W pierwszym kwartale br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pierwsze miejsce zajął „Dziennik Zachodni” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Prokuratura nie podejmie śledztwa ws. SMS-ów do Karoliny Bacy-Pogorzelskiej, by ,,dała sobie spokój" z tematem importu antracytu
Warszawska prokuratura odmówiła podjęcia śledztwa w sprawie SMS-ów z ostrzeżeniami, żeby nie zajmowała się tematem importu węgla z Donbasu, które na początku br. dostała Karolina Baca-Pogorzelska z „Dziennika Gazety Prawnej”. Śledczy uzasadnili to brakiem znamion czynu zabronionego. - Za to ja jestem oskarżona z 212kk za to, że wysłałam maile z pytaniami w sprawie tematu jakim się zajmowałam. Spoko - skomentowała Baca-Pogorzelska.
więcej
|
3,7 mln widzów na trzech filmach Next Film, Helios z 4,1 mln sprzedanych biletów i 5 kinami w budowie
W minionym kwartale trzy filmy dystrybuowane przez Next Film zgromadziły 3,7 mln widzów, a w kinach Helios (obie firmy należą do Agory) sprzedano 4,15 mln biletów, o 19 proc. więcej niż rok wcześniej. W br. Next Film wprowadzi do kin jeszcze pięć filmów, a Helios uruchomi dwa multipleksy.
więcej
|
Robert Ziębiński po półtora roku odchodzi z funkcji redaktora naczelnego ,,Playboya"
Z miesięcznikiem „Playboy” (Marquard Media Polska) rozstaje się redaktor naczelny Robert Ziębiński, który kierował pismem przez półtora roku. Zapowiedział, że zamierza skupić się na pisaniu książek.
więcej
|
|
|
,,Tylko nie mów nikomu" to crowdfundingowy fenomen. ,,Siła społeczności otwiera drzwi do nowego wymiaru dziennikarstwa".
Film Tomka i Marka Sekielskich „Tylko nie mów nikomu” równo dwa tygodnie od premiery ma ponad 21,5 mln wyświetleń na YouTubie. Nadawcy telewizyjni stwierdzili, że produkcja odwróciła tradycyjną ścieżkę dystrybucji. Z kolei twórcy platformy Patronite na której trwa zbiórka na kolejny dokument - o SKOK-ach - mówią: siła społeczności otwiera drzwi do nowego wymiaru dziennikarstwa.
więcej
|
W informacjach i publicystyce WP przed Onetem. TVN24.pl przed Interią, a Wyborcza.pl przed Gazeta.pl (TOP10)
Najpopularniejszym portalem w kategorii informacji i publicystyki (uwzględniając tematykę regionalną) jest WP.pl, wyprzedzająca we wszystkich Onet głównych statystykach. Natomiast TVN24.pl na wyższe wyniki od Interii, a Wyborcza.pl od Gazeta.pl.
więcej
|
Google wprowadza do aplikacji Mapy ostrzeżenia o fotoradarach
Google zaczął wprowadzać informacje o fotoradarach w polskiej wersji aplikacji Mapy. Ostrzeżenia pojawiają się jedynie u wybranych użytkowników i według internautów nie są pełne. Google nie komentuje na razie nowej funkcjonalności.
więcej
|
WhatsApp wprowadzi w przyszłym roku reklamy
Od 2020 w komunikatorze WhatsApp, należącym do Facebooka, pojawią się reklamy.
więcej
|
Netflix wykorzystuje ogłoszenie na Pracuj.pl do promocji nowego serialu "What/If"
W nietypowy sposób Netflix reklamuje w Polsce swój nowy serial, "What/If" z Renée Zellweger. W serwisie rekrutacyjnym Pracuj.pl (Grupa Pracuj) pojawiło się ogłoszenie nawiązujące do tej serii.
więcej
|
Polska skarży do trybunału unijnego dyrektywę o prawach autorskich. Gliński: art. 17 prowadzi do cenzury prewencyjnej
Polska złożyła do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej skargę na zapisy przyjętej ponad miesiąc temu dyrektywy o prawach autorskich na jednolitym rynku cyfrowym. - Uważamy, że niektóre artykuły, zwłaszcza obecny 17, związany z filtrowaniem treści, zagrażają wolności w internecie i są sprzeczne z podstawowymi wartościami UE dotyczącymi wolności słowa i wolności idei - uzasadnia minister kultury i dziedzictwa narodowego prof. Piotr Gliński.
więcej
|
Facebook potwierdza własną kryptowalutę. GlobalCoin trafi na rynek w 2020 roku
Facebook potwierdził wcześniejsze informacje o wprowadzeniu na rynek własnej kryptowaluty o nazwie GlobalCoin. Cyfrowy pieniądz ma się pojawić w wybranych krajach na początku 2020 roku. Będą z niego korzystać między innymi użytkownicy WhatsApp i Instagrama realizując przekazy pieniężne w planowanym przez Facebook własnym systemie płatności online.
więcej
|
Google z nowym wyglądem mobilnej wyszukiwarki. Ikony firm przy reklamach
Google wprowadza zmiany w wyglądzie reklam pojawiających się w mobilnej wersji wyszukiwarki. W wypadku wyników sponsorowanych będą one oznaczane ikonami reklamujących się firm lub oznaczeniami zdefiniowanymi przez właścicieli stron internetowych.
więcej
|
Netflix uruchomi nowe biuro w Berlinie. Przeniesie tam część pracowników z Amsterdamu
Netflix zapowiedział że do końca 2019 roku otworzy swoje biuro w Berlinie. Nowe centrum ma wspierać partnerstwo serwisu z lokalnymi niemieckimi twórcami i wytwórniami. Do berlińskiego biura zostanie przeniesiona część pracowników Netfliksa zatrudnionych obecnie w Amsterdamie, do obsługi centrum zostaną także zaangażowane nowe osoby.
więcej
|
Ringier Axel Springer Polska liderem w kategorii zdrowie i medycyna
Według danych Gemius/PBI za kwiecień 2019 grupa Ringier Axel Springer Polska zajmuje pierwsze miejsce w kategorii „Zdrowie i medycyna” pod względem liczby realnych użytkowników. W porównaniu z danymi z ubiegłego roku, liczba RU serwisów Medonet i Onet Zdrowie spektakularnie wzrosła - o ponad 100 proc.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Ustalono plan struktury projektu Telemetria Polska ws. realizacji jednoźródłowego badania mediów
Ustalono plan organizacji dalszych prac w ramach realizowanego przez KRRiT projektu Telemetria Polska. W ramach podziału zadań na instytuty: Instytut Łączności i NASK - głos decydujący będzie należał do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na czele z jej przewodniczącym, Witoldem Kołodziejskim - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
PiS wygrał eurowybory z 45 proc. poparcia. Dziennikarze komentowali to już w czasie ciszy wyborczej
Według badania late poll wybory do Parlamentu Europejskiego wygrało Prawo i Sprawiedliwość, uzyskując 45,3 proc. poparcia. Koalicja Europejska dostała 37,9 proc. głosów, Wiosna - 6 proc., Konfederacja - 5,2 proc., Kukiz ’15 - 3,8 proc., a Lewica Razem - 1,4 proc. Niektórzy dziennikarze i politycy aluzyjnie komentowali to już przed końcem głosowania i ciszy wyborczej.
więcej
|
Ekożywność popularna, bo zdrowsza niż tradycyjna
Dwie trzecie Polaków kupuje żywność ekologiczną, ponieważ jest zdrowsza niż konwencjonalna - pokazuje badanie Imas International. To najczęstszy powód wyboru ekożywności.
więcej
|
|
|