|
|
|
|
|
|
|
Rośnie rynek SVOD przy spadku popularności torrentów. Za treści wideo płaci już 51 proc. e-widzów
Co trzeci polski internauta codziennie ogląda programy w sieci, a już co drugiemu z nich zdarza się płacić za wideo - pokazuje VideoTrack 4, cykliczne badanie agencji Wavemaker. Rynek SVOD nie zagroził na razie rozwojowi serwisów finansowanych reklamą, szacunki GroupM mówią, że wideo w sieci przyciągnie w tym roku jedną 1/5 wielkości budżetów telewizyjnych.
więcej
|
435 tys. widzów ,,Zakochanych po uszy" w TVN7. ,,Duża satysfakcja"
Nową telenowelę „Zakochani po uszy” od stycznia do maja br. w TVN7 oglądało średnio 435 tys. widzów. Wpływy z reklam emitowanych wokół serialu w tej stacji wyniosły 9,42 mln zł. - Z dużą satysfakcją możemy powiedzieć, że serial znalazł szerokie grono wiernych fanów - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Krystyna Lasoń, producentka telenoweli.
więcej
|
2 mln widzów ,,Milionerów" w TVN, 59,37 mln zł z reklam. Jesienią kolejna edycja
„Milionerów” w wiosennej ramówce br. oglądało średnio 1,98 mln osób, czyli niemal tyle samo ile rok temu. TVN w czasie emisji teleturnieju zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 59,37 mln zł. Nowe odcinki produkcji stacja pokaże w jesiennej ramówce.
więcej
|
Plus Bank Zygmunta Solorza z kuratorem od KNF, celem wzmocnienie nadzoru
Komisja Nadzoru Finansowego wyznaczyła kuratora dla Plus Banku, którego właścicielem jest Zygmunt Solorz Żak (główny akcjonariusz m.in. Cyfrowego Polsatu, ZE PAK i Elektrimu). Bank nie komentuje tej decyzji nadzorcy.
więcej
|
TD: w ,,Wiadomościach" przed eurowyborami prawie wszystkie relacje o PiS pozytywne, najczęściej wypowiadał się Kaczyński
Przez ostatnie dwa tygodnie przed wyborami do Parlamentu Europejskiego w „Wiadomościach” TVP prawie wszystkie materiały o PiS miały wydźwięk pozytywny, a wszystkie o Koalicji Europejskiej - negatywny. Spośród polityków zdecydowanie najczęściej wypowiadała się Jarosław Kaczyński - wynika z analizy Towarzystwa Dziennikarskiego. - Telewizja publiczna bezwstydnie uprawiała nachalną propagandę rządzącej partii, lekceważąc ustawowy obowiązek bezstronności pluralizmu - ocenia organizacja.
więcej
|
1,78 mln widzów ,,Sprawiedliwych" w Czwórce. Jesienią kolejny sezon
Szósty sezon serialu „Sprawiedliwi - Wydział Kryminalny” oglądało średnio 1,78 mln osób. Czwórka w czasie emisji produkcji była wiceliderem całego rynku telewizyjnego wygrywają m.in. z TVN, TVP1, Polsatem i TVN7. Siódmy sezon cyklu stacja pokaże jesienią br.
więcej
|
,,Planety" od 17 czerwca w BBC Earth. Jacek Koskowski: serię wyróżniają unikatowe zdjęcia oraz prowadzący
W poniedziałek, 17 czerwca BBC Earth rozpocznie emisję nowego edukacyjnego cyklu „Planety”, którego gospodarzem jest prof. Brian Cox. - Jest to pierwszy projekt dłuższego cyklu dokumentów poświęconych kosmosowi. Kolejne serie tego typu będą powstawać w ciągu najbliższych kilku lat - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Koskowski, GM & VP BBC Studios w Polsce.
więcej
|
KRRiT odpowiada RPO ws. "Plastusi" z Jerzym Owsiakiem. "Dopuszczalna satyra, godziła w telewizję publiczną"
W styczniowym wydaniu „Minęła 20”, tuż przed finałem WOŚP w TVP Info bohaterami animacji Barbary Pieli – tzw. Plastusi - byli Jerzy Owsiak i Hanna Gronkiewicz-Waltz. Wywołała ona wiele kontrowersji, w tej sprawie do KRRiT złożono kilkadziesiąt skarg, o wyjaśnienia poprosił także RPO Adam Bodnar. KRRiT podzieliła stanowisko prezesa TVP i stwierdziła, że „satyra, choć dopuszczalna, godziła w wiarygodność i powagę telewizji publicznej”.
więcej
|
CBS i Viacom będą rozmawiać o połączeniu. Celem zwiększenie konkurencyjności na rynku
Szefowie koncernów CBS oraz Viacom rozpoczną negocjacje w sprawie połączenia obu firm – wynika z nieoficjalnych informacji. Biznesowa integracja spółek ma pozwolić na osiągnięcie lepszych parametrów finansowych i zwiększyć konkurencyjność nowego podmiotu na amerykańskim rynku w walce m.in. o prawa do transmisji rozgrywek NFL.
więcej
|
Play Now TV Box z filmami i programami z Fox i National Geographic
Sieć Play wprowadziła do swojej oferty telewizyjnej Play Now TV Box nowe treści w dziale Wideo na żądanie. Widzowie mogą uzyskać dostęp do seriali, filmów i programów nadawanych przez kanały Fox, Fox Comedy, National Geographic oraz National Geographic Wild. W ofercie są między innymi „The Walking Dead”, „Demony Da Vinci” i „Katastrofa w przestworzach”.
więcej
|
Boomerang z wizerunkową kampanią ,,Oglądaj, baw się i śmiej!"
Wystartowała nowa kampania wizerunkowa „Boomerang. Oglądaj, baw się i śmiej!”, która potrwa do końca czerwca. Stacja w jej ramach umieściła w kinach oraz w przestrzeni miejskiej krzywe lustra.
więcej
|
Jeden Czarnobyl, dwie katastrofy i serial (recenzja produkcji HBO)
Piąty, finałowy odcinek miniserialu „Czarnobyl” już w poniedziałek na platformie HBO GO i we wtorek w HBO. Jeśli jeszcze nie znacie tego serialu, to macie weekend żeby stratę nadrobić. Bo minęło zaledwie pięć miesięcy, a wydaje mi się, że znam już zwycięzcę podsumowań 2019 roku w tej kategorii. To genialna produkcja. Tak po prostu. A dla nas może być szczególna.
więcej
|
,,La La Poland" jesienią na żywo na Torwarze. Reżyseruje Wawrzyniec Kostrzewski
Komediowy serial TVP2 „La La Poland” zostanie wystawiony na żywo w warszawskiej hali Torwar, premierę zaplanowano na październik tego roku. - To dla mnie duże zaskoczenie, biorąc pod uwagę, że wyrastamy z kabaretu piwnicznego - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Wawrzyniec Kostrzewski, reżyser widowiska.
więcej
|
Kanał telezakupowy TV Okazje w ofercie nc+
Od 1 czerwca na platformie cyfrowej telewizji NC+, na pozycji EPG 158, dostępny jest kanał telezakupowy TV Okazje.
więcej
|
TVP ze specjalną edycją "Wielkiego Testu" i dokumentami na 30-lecie 4. czerwca
Telewizja Polska w związku z obchodami 30-lecia częściowo wolnych wyborów 4. czerwca 1989 roku pokaże m.in. dokument "Solidarność według Krzysztofa Wyszkowskiego", specjalne wydanie programu "Alarm!" czy "Wielki Test", który będzie skupiać się na wydarzeniach czerwcowych.
więcej
|
Finał Ligi Mistrzów w TVP i Polsacie. Skomentują Szpakowski z Żewłakowem i Borek z Niedzielanem
W sobotęna stadionie Metropolitano w Madrycie rozegrany zostanie finał piłkarskiej Ligi Mistrzów. Zmierzą się Tottenham i Liverpool, a mecz na żywo pokażą telewizje: TVP1, TVP Sport, Polsat i Polsat Sport Premium. Można będzie też obejrzeć go w internecie.
więcej
|
Ringier Axel Springer Polska liderem w kategorii zdrowie i medycyna
Według danych Gemius/PBI za kwiecień 2019 grupa Ringier Axel Springer Polska zajmuje pierwsze miejsce w kategorii „Zdrowie i medycyna” pod względem liczby realnych użytkowników. W porównaniu z danymi z ubiegłego roku, liczba RU serwisów Medonet i Onet Zdrowie spektakularnie wzrosła - o ponad 100 proc.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tylko milion Polaków płaci abonament rtv
Na 13, 572 mln gospodarstw domowych w Polsce 96,4 proc. posiada odbiorniki telewizyjne, a tylko połowa gospodarstw je zarejestrowała. Spośród nich 3 689 310 (tj. 55,7 proc.) abonentów było zwolnionych z wnoszenia opłat. Na koniec 2018 roku opłaty uregulowało jedynie 994 637 zobowiązanych, co stanowiło tylko ponad 31 proc. uprawnionych.
więcej
|
|
,,Dzień dobry bardzo" w kampanii reklamowej Radia ZET (wideo)
Startuje wizerunkowa kampania reklamowa Radia ZET (należącego do Eurozetu) pod hasłem „Dzień dobry bardzo”, które jest też nazwą porannego pasma stacji. Akcję Eurozet przygotował wspólnie z Filip Haman Tofi Productions i Zenith.
więcej
|
|
Payback z wspólnym konkursem z Radiem Zet, będzie szersza współpraca z Eurozetem
Ruszyła druga edycja konkursu „Payback z Radiem ZET, który wspiera „Loterię Marzeń” rozgłośni. To początek szerszej współpracy Payback Polska z Grupą Eurozet, w skład której wchodzą też m.in. Antyradio, Meloradio, Chillizet i Radio Plus.
więcej
|
|
RMF FM liderem słuchalności w Kielcach. Meloradio i RMF Classic awansowały na podium
Pozycję lidera rynku radiowego w Kielcach w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br. zajęło RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Meloradio i RMF Classic - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
|
|
Mediacap ze wzrostem wpływów o 17 proc. i 1,25 mln zł straty. ,,Wynik nie odzwierciedla bardzo dobrej kondycji biznesu"
W minionym kwartale holding marketingowo-badawczy Mediacap zanotował wzrost przychodów sprzedażowych o 16,6 proc. do 19,2 mln zł oraz 1,25 mln zł straty netto (wobec 701 tys. zł straty rok wcześniej). - Wynik ten nie odzwierciedla jednak bardzo dobrej kondycji biznesu, a jedynie pokazuje nierównomierne rozłożenie rozliczenia projektów w ciągu roku obrotowego - zapewnia zarząd firmy.
więcej
|
Instagram usunął konto Kinsey Wolanski, która wbiegła na murawę podczas finału Ligi Mistrzów
W trakcie finałowego meczu Ligi Mistrzów w sobotę na murawę wbiegła ubrana jedynie w kostium kąpielowy młoda kobieta, Kinsey Wolanski. W ten sposób chciała zareklamować prowadzony wspólnie ze swoim chłopakiem kanał na YouTube. W ciągu kilku godzin jej profil na Instagramie zdobył ponad 2 mln followersów, a niedługo potem administrator platformy usunął konto dziewczyny.
więcej
|
Sare: Mateusz Walczak odszedł z zarządu, Anna Lubowska i Tomasz Woźniak powołani do rady nadzorczej
Mateusz Walczak zrezygnował z funkcji członka zarządu spółki Sare, podmiotu dominującego w grupie kapitałowej obejmującej też m.in. firmy Inis, Mr Target, Salelifter, VideoTarget i Fast White Cat. Natomiast do rady nadzorczej Sare powołano Tomasza Woźniaka i Annę Lubowską. W minionym kwartale Grupa Sare zanotowała 13,97 mln zł wpływów sprzedażowych i 360 tys. zł straty netto.
więcej
|
Żubr w letniej reklamie ,,zaprasza na Podlasie" (wideo)
Nowa odsłona kampanii reklamowej piwa Żubr (produkowanego przez Kompanię Piwowarską) jest prowadzona pod hasłem „Żubr zaprasza na Podlasie”. Akcję przygotowały i realizują firmy marketingowe PZL, Tailor Made PR, Huta 19 i Zenith.
więcej
|
Anna Starmach reklamuje ,,kuchnię zaprojektowaną ze smakiem" w Leroy Merlin (wideo)
W nowej kampanii reklamowej sklepów budowlanych Leroy Merlin występuje Anna Starmach, znana z programów kulinarnych. Promuje zabudowę kuchenną.
więcej
|
Krzysztof Piątek w roli napastnika w reklamie Netflixa promującej ,,Dom z papieru" (wideo)
W przerwie finału Ligi Mistrzów w sobotni wieczór Netflix wyemitował reklamę trzeciego sezonu hiszpańskiego serialu „Dom z papieru”. Jednym z jego bohaterów był Krzysztof Piątek, piłkarz klubu AC Milan i polskiej reprezentacji.
więcej
|
Mona Lisa ucieka z Luwru w nowej reklamie Perrier (wideo)
Agencja Rosepark przygotowała najnowszą, globalną reklamę marki Perrier pod hasłem „ Go for the Extraordinaire”. Słynna Mona Lisa ucieka z Luwru, by podobnie jak młodzi z pokolenia Z dobrze się bawić.
więcej
|
Payback z wspólnym konkursem z Radiem Zet, będzie szersza współpraca z Eurozetem
Ruszyła druga edycja konkursu „Payback z Radiem ZET, który wspiera „Loterię Marzeń” rozgłośni. To początek szerszej współpracy Payback Polska z Grupą Eurozet, w skład której wchodzą też m.in. Antyradio, Meloradio, Chillizet i Radio Plus.
więcej
|
,,Co pokolenie, to Wyborcza" w reklamach ,,Gazety Wyborczej" (wideo)
1 czerwca ruszyła wizerunkowa kampania reklamowa „Gazety Wyborczej” (Agora) pod hasłem „Co pokolenie, to Wyborcza”. Akcja nawiązuje do jubileuszu 30-lecia istnienia dziennika.
więcej
|
MSWiA organizuje konkurs na memy i gify
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji ogłosiło konkurs na najlepsze memy i gify zwracające uwagę na szkodliwość narkotyków i dopalaczy. Działania prowadzone w ramach kampanii „Narkotyki i dopalacze zabijają”.
więcej
|
Poznań wykorzystuje teksty z bajek do walki z dopalaczami
W Poznaniu ruszyła kolejna edycja kampanii "Dopalacze to nie bajka". Organizacją zajmuje się Stowarzyszenie Pedagogów Społecznych Riposta.
więcej
|
Ewa Chodakowska i Frisco.pl ze wspólnym konkursem
Supermarket online Frisco.pl nawiązał współpracę z marką BeRAW oraz stroną BeDiet.pl z dietami online (obie należą do trenerki Ewy Chodakowskiej). Na klientów Frisco.pl czeka konkurs, w którym do wygrania jest tydzień metamorfozy na Malediwach.
więcej
|
Boomerang z wizerunkową kampanią ,,Oglądaj, baw się i śmiej!"
Wystartowała nowa kampania wizerunkowa „Boomerang. Oglądaj, baw się i śmiej!”, która potrwa do końca czerwca. Stacja w jej ramach umieściła w kinach oraz w przestrzeni miejskiej krzywe lustra.
więcej
|
Płodni.com zajmują się obsługą social media Egger
Agencja marketingowa Płodni.com rozpoczęła współpracę z firmą Egger, przedsiębiorstwem z obszaru przemysłu drzewnego.
więcej
|
The North Face skrytykowana za kampanię, w której podmieniono zdjęcia w Wikipedii
Przedstawiciele Wikipedii skrytykowali firmę The North Face, producenta odzieży outdoorowej za kampanię, która powstała we współpracy z agencją Leo Burnett Tailor Made. W jej ramach agencja podmieniła na Wikipedii zdjęcia ciekawych lokalizacji geograficznych zastępując je takimi, na których byli ludzie w ubraniach i ze sprzętem marki.
więcej
|
KNF nie zgadza się na fuzję Idea Banku i Getin Noble Banku, z zarządu Idei odchodzą Górski, Petelewicz i Daniluk
Komisja Nadzoru Finansowego nie zgadza się na połączenie Idea Banku z Getin Noble Bankiem (większościowym akcjonariuszem obu jest Leszek Czarnecki). Uzasadnia, że mają za mało kapitału, a nie przedstawiły ofert od potencjalnych inwestorów. Jednocześnie z funkcji członków zarządu Idea Banku zrezygnowali Tomasz Górski, Piotr Petelewicz i Dariusz Daniluk.
więcej
|
Bank Millennium wydał 5,6 mld zł na przejęcie Euro Banku. Marka eurobank zniknie jesienią
Bank Millennium finalizował przejęcie za 1,833 mld zł 99,8 proc. akcji Euro Banku, spłacił też jego finansowanie od poprzedniego właściciela wynoszące ok. 3,6 mld zł. Połączona firma będzie działać jako Bank Millennium, w związku z czym jesienią br. zniknie marka eurobank.
więcej
|
Zarobki influencerów: od kilkunastu do kilku tysięcy dolarów za wpis. Szturm reklamodawców na Instagram Stories
W blisko 40-precentowym tempie rośnie rocznie liczba kampanii reklamowych z zaangażowanie influencerów. Najdroższy w ich cenniku jest film na YouTube, choć marketerzy coraz bardziej interesują się obecnością swoich marek w instagramowych Stories - pokazuje badanie firmy Klear.
więcej
|
ICP Group i Concept Publishing Polska wnioskują o upadłość
Agencja marketingowa ICP Group, notowana od prawie 7 lat na rynku giełdowym NewConnect, złożyła wniosek o upadłość. Taki wniosek skierowała też jej spółka zależna Concept Publishing Polska.
więcej
|
WP Kobieta z nową linią programową pod hasłem ,,Jestem, jaka chcę być"
Redakcja serwisu tworzy treści dla kobiet otwartych, ciekawych świata i śledzących trendy. Zgodnie z nową misją, kobiety w serwisie znajdą wszystko, co warto wiedzieć, by żyć lepiej. Zakres tematów w WP Kobieta oraz sposób pisania sformułowano na nowo. Inspiracją do zmian był m.in. raport „Lepsi my. Teczka trendów dobrego życia” 4P/2018. Linię programową pod hasłem „Jestem, jaka chcę być” zaprezentowano na śniadaniach prasowych.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
,,Gazeta Wyborcza" od wtorku z nową czcionką i makietą. Magazyny lokalne połączone z ,,Co Jest Grane"
Zmieniona czcionka, przewodni temat dnia i zupełnie odmienione piątkowe magazyny lokalne - to tylko niektóre ze zmian na makiecie, jakie „Gazeta Wyborcza” (Agora) wprowadzi w najbliższy wtorek - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Nową makietę opracował Jacek Utko.
więcej
|
Fundacje dziennikarzy ,,Gazety Polskiej" i Jana Pietrzaka z dotacjami państwowymi na koncerty
Fundacja Niezależne Media, założona i kierowana przez dziennikarzy „Gazety Polskiej” i „Gazety Polskiej Codziennie” w ramach rządowego programu dostała 84 tys. zł na organizację koncertu bardów - napisała „Gazeta Wyborcza”. - Oni mają obsesję na naszym punkcie. Co z tego, że dostaliśmy? I tak zabrakło - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Tomasz Sakiewicz.
więcej
|
Adam Michnik: władza może przysłać milicję do redakcji ,,Gazety Wyborczej", wrabiać mnie w narkotyki
Redaktor naczelny „Gazety Wyborczej” (Agora) Adam Michnik stwierdził, że boi się o własne bezpieczeństwo. - Wszystko może się zdarzyć. Mogą przysłać milicję do redakcji „GW” - powiedział magazynowi „Foreign Policy”. Natomiast wicenaczelny „Wyborczej” Jarosław Kurski uważa, że dziennik jest atakowany, bo jest jednym z kilku obrońców demokracji w Polsce.
więcej
|
PMPG Polskie Media za poręczenie dla firmy swojego byłego wiceprezesa zapłaci w ratach 1,68 mln zł
Firma PMPG Polskie Media (wydawca m.in. „Wprost” i „Do Rzeczy”) zawarła ugodę dotyczącą spłaty 563,1 mln euro i odsetek od 1,3 mln euro z tytułu poręczenia wekslowego, którego udzieliła spółce swojego byłego wiceprezesa. Firma w 27 miesięcznych ratach zapłaci 1,68 mln zł, wcześniej zawiązała na ten cel 3,17 mln zł rezerwy.
więcej
|
CMWP apeluje w obronie dziennikarki skazanej na zakaz pracy w mediach. HFPC też zapowiada interwencję
Skazanie lokalnej dziennikarki Anny Wilk na trzyletni zakaz pracy w mediach narusza jej prawa jako człowieka i obywatela - uważa Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP. Interwencję w tej sprawie zapowiedziała Helsińska Fundacja Praw Człowieka.
więcej
|
Izba Wydawców Prasy ws. dyrektywy o prawie autorskim: jej brak doprowadziłby do upadku prasy
Walne Zgromadzenie Członków Izby Wydawców Prasy w formie uchwały ws. dyrektywy UE o prawie autorskim i prawach pokrewnych na jednolitym rynku cyfrowym. - Dalszy brak prawno-ekonomicznych zasad rozpowszechniania w internecie treści objętych prawem autorskim i ich właściwej ochrony szybko doprowadziłby do upadku profesjonalnej prasy, wysokiej jakości twórczości i ograniczenia wolności prasy - uzasadniają.
więcej
|
Cimoszewicz pozywa ,,Gazetę Polską" za tekst o ogołoconej leśniczówce. Sakiewicz: przynieśmy do sądu sprzęt domowy dla niego
Włodzimierz Cimoszewicz pozwał „Gazetę Polską” i jej redaktora naczelnego Tomasz Sakiewicza za tekst, w którym tygodnik opisał stan leśniczówki, wynajmowanej przez polityka. - Czekam spokojnie na proces. Apeluję, by przynieść do sądu sprzęt domowy dla Cimoszewicza, żeby nie demolował Parlamentu Europejskiego - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Sakiewicz.
więcej
|
,,Fakt" na czele sprzedaży kioskowej w I kwartale, Tylko ,,DGP" na plusie
Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w pierwszym kwartale br. był „Fakt”. Większość tytułów w zestawieniu zanotowało spadki, a najwięcej stracił „GPC”. Wzrostem pochwalić się mogła tylko „DGP” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
KCI chce zmian w radzie nadzorczej Gremi Media
Podczas najbliższego walnego zgromadzenia akcjonariuszy Gremi Media, wydawcy „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, mają zostać uchwalone zmiany w radzie nadzorczej spółki. Zawnioskowała o to kontrolowana przez Grzegorza Hajdarowicza firma KCI, większościowy akcjonariusz Gremi Media.
więcej
|
,,Co pokolenie, to Wyborcza" w reklamach ,,Gazety Wyborczej" (wideo)
1 czerwca ruszyła wizerunkowa kampania reklamowa „Gazety Wyborczej” (Agora) pod hasłem „Co pokolenie, to Wyborcza”. Akcja nawiązuje do jubileuszu 30-lecia istnienia dziennika.
więcej
|
,,Nasz Dziennik" o zagrożeniu istnienia z powodu kryzysu Ruchu. Apel do księży o prenumeratę
Redakcja „Naszego Dziennika” (Spes) w piątek zaapelowała do czytelników, żeby promowali tytuł wśród znajomych i ułatwiali jego kupno, a w wydaniu sobotnio-niedzielnym podobny apel skierowała do duchownych. - Drogi Księże! Drogi Proboszczu! Czy zaprenumerowałeś już „Nasz Dziennik” dla siebie i Twojej wspólnoty? - spytała. Redakcja podkreśliła, że poważne problemy dziennika są związane z kryzysem Ruchu.
więcej
|
|
|
Rośnie rynek SVOD przy spadku popularności torrentów. Za treści wideo płaci już 51 proc. e-widzów
Co trzeci polski internauta codziennie ogląda programy w sieci, a już co drugiemu z nich zdarza się płacić za wideo - pokazuje VideoTrack 4, cykliczne badanie agencji Wavemaker. Rynek SVOD nie zagroził na razie rozwojowi serwisów finansowanych reklamą, szacunki GroupM mówią, że wideo w sieci przyciągnie w tym roku jedną 1/5 wielkości budżetów telewizyjnych.
więcej
|
Instagram usunął konto Kinsey Wolanski, która wbiegła na murawę podczas finału Ligi Mistrzów
W trakcie finałowego meczu Ligi Mistrzów w sobotę na murawę wbiegła ubrana jedynie w kostium kąpielowy młoda kobieta, Kinsey Wolanski. W ten sposób chciała zareklamować prowadzony wspólnie ze swoim chłopakiem kanał na YouTube. W ciągu kilku godzin jej profil na Instagramie zdobył ponad 2 mln followersów, a niedługo potem administrator platformy usunął konto dziewczyny.
więcej
|
Sare: Mateusz Walczak odszedł z zarządu, Anna Lubowska i Tomasz Woźniak powołani do rady nadzorczej
Mateusz Walczak zrezygnował z funkcji członka zarządu spółki Sare, podmiotu dominującego w grupie kapitałowej obejmującej też m.in. firmy Inis, Mr Target, Salelifter, VideoTarget i Fast White Cat. Natomiast do rady nadzorczej Sare powołano Tomasza Woźniaka i Annę Lubowską. W minionym kwartale Grupa Sare zanotowała 13,97 mln zł wpływów sprzedażowych i 360 tys. zł straty netto.
więcej
|
Odwilż na linii Google - Huawei. Chińska marka powraca do bety Andoida Q
Po zawieszeniu współpracy pomiędzy Google a koncernem Huawei w następstwie nowych amerykańskich przepisów są sygnały o ociepleniu relacji pomiędzy tymi firmami. Chińska marka powróciła na listę producentów smartfonów, którzy biorą udział w testach beta zapowiadanego systemu operacyjnego Android Q. Koncern zaprzecza też zarzutom by funkcjonował dzięki dotacjom od chińskich władz. - W ciągu ostatnich dziecięciu lat całkowite dotacje, jakie Huawei otrzymał na wsparcie badań i rozwoju technologicznego od rządów - zarówno w Chinach, jak i w innych krajach - stanowiło mniej niż 3 promile przychodów firmy - zapewnia firma w komunikacie przesłanym do Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Przeglądarki internetowe: Chrome zyskuje w Polsce, a na świecie lekko w dół - rywale daleko w tyle
Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w maju 2019 r. zanotowała niewielki spadek udziału w globalnym rynku. Zyskała natomiast w Polsce.
więcej
|
W czerwcu "Tarapaty", "Papusza" i "Twój Vincent" z portfolio Next Film w Netflixie
Kolejne tytuły z portfolio Next Film (Grupa Agora) pojawią się w bibliotece Netflixa. Od czerwca w serwisie będzie można znaleźć "Tarapaty", "Papuszę" i "Twój Vincent".
więcej
|
Zarobki influencerów: od kilkunastu do kilku tysięcy dolarów za wpis. Szturm reklamodawców na Instagram Stories
W blisko 40-precentowym tempie rośnie rocznie liczba kampanii reklamowych z zaangażowanie influencerów. Najdroższy w ich cenniku jest film na YouTube, choć marketerzy coraz bardziej interesują się obecnością swoich marek w instagramowych Stories - pokazuje badanie firmy Klear.
więcej
|
Sohayo i Hania Es zbierają w internecie środki na założenie fundacji wspierającej szpitale psychiatryczne
Youtuberki Sohayo (Aleksandra Aleszewicz) i Hania Es (Hanna Sywula) chcą wpierać finansowo szpitale psychiatryczne pomagające najmłodszym pacjentom. W tym celu zakładają fundację, proszą internautów o datki. - Chcemy realnie wpłynąć na coś w świecie rzeczywistym - mówi Hanna Sywula.
więcej
|
Sekielscy o zarzutach wobec sprzedaży koszulek z filmu ,,Tylko nie mów nikomu": to absurd i hipokryzja, nie zarabiamy na nich
Tomasz i Marek Sekielscy zaczęli internetową sprzedaż koszulek z grafiką promującą film „Tylko nie mów nikomu”. Część dziennikarzy zarzuca im, że próbują w ten sposób zmonetyzować sukces produkcji. - Zajmowanie się teraz koszulkami to absurd. Gdzie byli krytycy, kiedy ofiary potrzebowały pomocy? - mówi Tomasz Sekielski portalowi Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
CMWP przeciw zablokowaniu przez Twittera profili historyczno-patriotycznych. ,,Samowola internetowych monopolistów"
Centrum Monitoringu Wolności Prasy działające przy Stowarzyszeniu Dziennikarzy Polskich wyraziło sprzeciw wobec zablokowania przez administrację Twittera grupy polskich profili o charakterze historyczno-patriotycznym. - Należy wprowadzić zmiany w polskich przepisach prawa, tak by usuwanie treści z portali społecznościowych mogło następować tylko w ściśle określonych przypadkach - uważa organizacja.
więcej
|
Onet i Wirtualna Polska ze specjalnymi akcjami z okazji obchodów rocznicy 4. czerwca
4 czerwca przypada 30. rocznica częściowo wolnych wyborów 1989 roku, które zapoczątkowały proces transformacji w Polsce. Z tej okazji największe portale: Onet oraz Wirtualna Polska szykują specjalne akcje, które mają upamiętnić te wydarzenia.
więcej
|
Startuje Program "Facebook pomaga w Rozwoju" z bezpłatnymi kursami online
Przestrzeń from Facebook we współpracy z Pracuj.pl, Harvard Business Review oraz Mamopracuj.pl uruchomił platformę z bezpłatnymi kursami online. Zainteresowani znajdą tam kursy z zakresu marketingu społecznościowego, bezpieczeństwa w sieci, analizy danych czy porady ekspertów z zakresu budowania kariery.
więcej
|
Ringier Axel Springer Polska liderem w kategorii zdrowie i medycyna
Według danych Gemius/PBI za kwiecień 2019 grupa Ringier Axel Springer Polska zajmuje pierwsze miejsce w kategorii „Zdrowie i medycyna” pod względem liczby realnych użytkowników. W porównaniu z danymi z ubiegłego roku, liczba RU serwisów Medonet i Onet Zdrowie spektakularnie wzrosła - o ponad 100 proc.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Reputacja Kościoła katolickiego w kryzysie. "Komunikacja nie wystarczy, czas na działania"
Po premierze "Tylko nie mów nikomu" Tomasza i Marka Sekielskich nie cichą głosy krytykujące postawę przedstawicieli polskiego Kościoła katolickiego. Wielu Polaków obwinia hierarchów za bierność i ukrywanie przypadków pedofilii wśród księży. Zdaniem ekspertów ds. wizerunku, Kościół w Polsce mógł lepiej przygotować się na falę krytyki po filmie Sekielskich. Reputacja Kościoła katolickiego mocno się pogorszyła, a jej dalsze losy są w rękach hierarchów.
więcej
|
CDSR Communication współpracuje z Gwarancje24
Agencja CDSR Communication zajmuje się obsługą komunikacji serwisu Gwarancje24, oferującego bezgotówkowe kupno gwarancji wadialnej właścicielom małych i średnich firm.
więcej
|
|
|