|
|
|
|
|
|
|
Droższy cennik Play winduje kursy także Orange i Cyfrowego Polsatu. Czy to koniec wojny cenowej telekomów?
Po tym jak w środę Play ogłosił podwyżki cen w ofercie abonamentowej, w czwartek mocno wzrosły kursy giełdowe także Orange Polska i Cyfrowego Polsatu (właściciela Plusa). Telekomy wydają dużo na rozbudowę sieci internetowej, a klienci są coraz mniej wyczuleni na wzrosty cen, więc wojna cenowa nie jest już priorytetem - komentują dla Wirtualnemedia.pl analitycy sektora telekomunikacyjnego.
więcej
|
Sąd nakazał dwa sprostowania w TVP Info informacji o Bertoldzie Kittelu z TVN24
Sąd Apelacyjny w Warszawie podtrzymał wyrok z pierwszej instancji nakazujący TVP Info publikację dwóch sprostowań dotyczących informacji o dziennikarzu „Superwizjera” TVN Bertolda Kittela. W kwietniu w podobnym procesie nakazano publikację sprostowania w „Wiadomościach”, na razie się tam nie pojawiło.
więcej
|
Prezydent Opola nie musi przepraszać TVP. Sąd oddalił pozew nadawcy
Po rocznym procesie Sąd Okręgowy w Opolu oddalił w czwartek pozew o ochronę dóbr osobistych, jaki TVP wytoczyła prezydentowi tego miasta Arkadiuszowi Wiśniewskiemu. Poszło o nagranie, w którym prezydent odnosił się do krytycznych materiałów lokalnego oddziału TVP. - Sąd potwierdził, że nasze działania mieściły się w granicach prawa - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Katarzyna Oborska-Marciniak, rzecznik prasowy ratusza.
więcej
|
,,Na sygnale" zyskało 100 tys. widzów. TVP2 zdecydowanym liderem
Właśnie zakończony sezon serialu „Na sygnale” oglądało średnio 2,20 mln osób, o 100 tys. widzów więcej niż w analogicznym okresem rok wcześniej. TVP2 w czasie emisji medycznej produkcji była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 35,49 mln zł.
więcej
|
Trwają castingi do ,,The Voice Kids 3". Emisja zimą 2020 roku w TVP2
Telewizja Polska właśnie poszukuje uczestników do trzeciej edycji talent-show „The Voice Kids”. Produkcja na antenie TVP2 będzie emitowana w zimowej ramówce 2020 roku.
więcej
|
Amerykanie więcej czasu spędzają w smartfonach niż przed telewizorem. Dominują aplikacje mobilne
W 2019 roku ilość czasu spędzana przez Amerykanów przy urządzeniach mobilnych wyniesie średnio 3 godziny i 43 minuty i po raz pierwszy w historii przewyższy liczbę godzin poświęcanych codziennie na oglądanie telewizji - wynika z prognoz eMarketera. Najwięcej czasu Amerykanie poświęcają w smartfonach na korzystanie z aplikacji muzycznych i obecność w mediach społecznościowych.
więcej
|
ProSiebenSatSat.1 i RTL zawierają sojusz. Będą walczyć reklamowo z Google i Facebookiem
Dwaj niemieccy nadawcy - ProSiebenSat.1 i RTL Deutschland zapowiedziały współpracę. Obie stacje zamierzają uruchomić wspólną platformę reklamową, dzięki której będą mogły razem kierować do reklamodawców swoją ofertę i skutecznie walczyć o przychody z reklam z największymi graczami na rynku, takimi jak Google i Facebook.
więcej
|
Lifetime pokaże film o pierwszym roku małżeństwa księcia Harrego i księżnej Meghan
W niedzielę, 9 czerwca, o godz. 18.00 na kanale Lifetime, premierę będzie miał film fabularny „Harry i Meghan: królewski mezalians”. Obraz wyreżyserował Menhaj Huda, a w rolach tytułowych wystąpią Charlie Field i Tiffany Smith.
więcej
|
Jacek Łęski z TVP przepychał się z ochroniarzami prezydent Gdańska. ,,Spotkanie z mediami to laurki i kanapki"
Prezydent Gdańska, Aleksandra Dulkiewicz, przerwała konferencję prasową po pytaniu zadanym jej przez dziennikarza TVP Info Jacka Łęskiego. - Dziennikarz agresywnym zachowaniem zakłócił spotkanie, jest nam bardzo przykro - informuje portal Wirtualnemedia.pl Olimpia Schneider z referatu prasowego UM w Gdańsku. - Żadnego wyrywania słuchawki nie było. To ja byłem szarpany i wypychany na chama z konferencji prasowej przez przybocznych pani prezydent - zapewnił Łęski.
więcej
|
Ringier Axel Springer Polska liderem w kategorii zdrowie i medycyna
Według danych Gemius/PBI za kwiecień 2019 grupa Ringier Axel Springer Polska zajmuje pierwsze miejsce w kategorii „Zdrowie i medycyna” pod względem liczby realnych użytkowników. W porównaniu z danymi z ubiegłego roku, liczba RU serwisów Medonet i Onet Zdrowie spektakularnie wzrosła - o ponad 100 proc.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dariusz Zatorski i Jarek Ziębiński z nagrodą KTR Hall of Fame 2019
W tym nagrody specjalne konkursu KTR Hall of Fame odbiorą Dariusz Zatorski oraz Jarek Ziębiński.
więcej
|
Walka z ad fraud. Jak ustrzec swój budżet?
Niestety większość osób, które zarządzają wydatkami, planując i kupując media digital, marnuje budżet. Smutna prawda jest taka, że nawet najlepiej zaplanowane kampanie pod kątem strategicznym i taktycznym, całościowo przemyślane i dobrane grupy celowe, wyjątkowe i angażujące kreacje nie uchronią nad przed utratą części budżetu. Pytanie brzmi: jaki procent środków którymi dysponujemy został źle zainwestowany oraz jaki jest tego powód: niedopatrzenie, brak wiedzy a może dzieje się tak z premedytacją? W końcu KPI na koniec kwartału muszą wypaść zadowalająco - pisze Przemysław Bryk, Project Manager OmniConsole (Digital Resolution).
więcej
|
Stuu, 4Dreamers, Kinga Sawczuk, Marysia Jeleniewska i Magda Bereda w kampanii Fanty ,,Fabryka śmiechu" (wideo)
Ruszyła kampania reklamowa napoju Fanta (produkowanego przez Coca-Cola Poland Services), której bohaterami są twórcy internetowi: Stuu, Kinga Sawczuk, Marysia Jeleniewska i Magda Bereda, a także zespół 4Dreamers. Akcja jest realizowana pod hasłem „Fabryka śmiechu”.
więcej
|
Anna Jezierska client managing partnerem w MullenLowe MediaHub
Anna Jezierska objęła stanowisko client managing partnera w domu mediowym MullenLowe MediaHub. W agencji pracuje od 2000 roku.
więcej
|
Daria Zawiałow, Ralph Kaminski i Schafter w pierwszej muzycznej odsłonie Puma Talents (wideo)
Puma rozpoczyna najnowszą odsłonę projektu Puma Talents pod hasłem „Talent is not a crime”, w ramach którego Daria Zawiałow, ambasadorka programu i marki, zaprosiła do współpracy dwóch artystów – Ralpha Kaminskiego i Schaftera. Wspólnie nagrali piosenkę „Czy Ty słyszysz mnie?”. Kampanię przygotowały Havas Media, OTO Film, high& oraz Aliganza.
więcej
|
Innova Capital przejmuje agencję CS Group Polska, zapowiada kolejne inwestycje w marketing internetowy
Fundusz private equity Innova Capital podpisał umowę kupna większościowego pakietu akcji firmy CS Group Polska oferującej usługi marketingu internetowego dla małych i średnich firm. Transakcja zostanie sfinalizowana po uzyskaniu zgody od UOKiK-u.
więcej
|
Mediaplus wspiera sprzedaż samochodów Mini w internecie
Dom mediowy Mediaplus, należący do Group One rozpoczyna obsługę marki samochodów Mini (BMW Group). To wynik wygranego przez agencję przetargu.
więcej
|
Danone wprowadza ŚniaDanio, przekąskę promują Mały Głód i Burczek (wideo)
Danone Polska poszerzył ofertę marki Danio o nową przekąskę - ŚniaDanio. Wspiera to kampania reklamowa z udziałem Małego Głoda i Burczka przygotowana przez agencje H2O Creative i VMLY&R.
więcej
|
Heinz spełnia marzenie Eda Sheerana, wprowadzi Edchup, także w Polsce
Ed Sheeran oficjalnie rozpoczyna współpracę z firmą Heinz. Po tym, jak muzyk kilka miesięcy temu zaproponował firmie, że chętnie weźmie udział w reklamie jej ketczupu, ta postanowiła wprowadzić specjalną linię produktu Edchup i będzie go reklamować spotem autorstwa muzyka. Produkt ma być dostępny również w Polsce -wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Ronaldinho w reklamie Warki skacze na piwo ze spadochronem (wideo)
Zaczęła się główna część kampanii reklamowej wspierającej loterię piwa Warka (produkowanego przez Grupę Żywiec), której ambasadorem jest były brazylijski piłkarz Ronaldinho. Akcję przygotowały i realizują firmy Agencja 2012, Global Shopper Marketing, The Digitals, Starcom i Roots.
więcej
|
,,I wszystko gra" w reklamie firmy bukmacherskiej forBET (wideo)
Firma forBET Zakłady Bukmacherskie rozpoczęła kampanię reklamową pod hasłem „I wszystko gra”. Przygotowała ją wspólnie z firmami marketingowymi Video Ex Machina i Adstore.
więcej
|
Mery Spolsky, Ola Nowak i Vogule Poland w reklamach napoju Mazagrande (wideo)
Ruszyła kampania reklamowa napoju z ekstraktem kawowym Mazagrande produkowanego przez Tchibo. W reklamach występują m.in. Ola Nowak, Mery Spolsky i autorzy Vogule Poland.
więcej
|
Natalia Lewandowska, KatkaVlog, Julia Żugaj, Julita Juchnowicz i Marlena Sojka w polskiej odsłonie kampanii Always #JakDziewczyna
Ruszyła lokalna, polska odsłona globalnej kampanii marki podpasek i wkładek higienicznych Always #JakDziewczyna. Do akcji zaproszono influencerki reprezentujące młode pokolenie - Natalię Lewandowską, KatkęVlog, Julię Żugaj, Julitę Juchnowicz i Marlenę Sojkę.
więcej
|
Pierwszy żeński manekin do nauki udzielania pierwszej pomocy (wideo)
Agencja reklamowa Joan z Nowego Jorku stworzyła pierwszy żeński manekin do ćwiczenia resuscytacji krążeniowo-oddechowej. Skłoniły ją do tego badania, z których wynika, że kobiety są mniej chętnie reanimowane niż mężczyźni.
więcej
|
Mariusz Pitura: z Walk Creative do Scholz&Friends Warszawa
Do agencji Scholz & Friends Warszawa (Grupa S/F) dołączył Mariusz Pitura na stanowisko creative group head w zespole zarządzanym przez Józka Dutkiewicza, creative directora agencji. Ostatnio pracował w Walk Creative.
więcej
|
Orkiestra na polu pomidorów w reklamie ketchupu Kotlin
Marka ketchupu Kotlin (Maspex Wadowice) ruszyła z kampanią „Nikt tak nie podchodzi do ketchupu”. Realizację powierzono agencji Big Picture.
więcej
|
Podcasty coraz atrakcyjniejsze dla amerykańskich reklamodawców. Ponad 678 mln dolarów nakładów w 2019 roku
W 2018 roku wydatki amerykańskich reklamodawców na promocję w podcastach były wyższe o 53 procent niż rok wcześniej, a w 2019 roku osiągną poziom ponad 678 mln dolarów - wynika z raportu przygotowanego wspólnie przez organizację IAB oraz firmę PwC. Na razie środki przeznaczane na tę formę audio pomimo wzrostów nie mają większego znaczenia dla tortu reklamowego w USA, gdzie w tym roku na reklamę telewizyjną pójdzie z górą 70 mld dolarów.
więcej
|
Spotify reklamuje w polskich miastach ofertę dla studentów
W Warszawie, Gdańsku i Wrocławiu stanęły reklamy promujące ofertę Spotify dla studentów. Autorką projektów jest polska ilustratorka Beata Śliwińska Barrakuz.
więcej
|
Na reklamie Renault w Bukareszcie cena auta spada, gdy rośnie zanieczyszczenie powietrza
Koncern Renault, by zachęcić mieszkańców Bukaresztu do zakupu nowego modelu samochodu Zoe zainstalowało w centrum miasta cyfrowy billboard. Pokazana na nim cena auta maleje w momencie, gdy rośnie zanieczyszczenie powietrza. Za strategię i realizację tego projektu odpowiada agencja Publicis Romania.
więcej
|
Pikantne Berlinki w trzech nowych smakach (wideo)
Parówki Berlinki są dostępne w trzech nowych, limitowanych smakach: pepperoni, chilli i jalapeno. Towarzyszy temu kampania reklamowa i konkurs dla konsumentów, za którą odpowiadają Publicis, Film Produkcja i Human Ark.
więcej
|
Co drugi Polak czeka na letnie wyprzedaże
Początkiem czerwca sklepy zaczynają oferować klientom produkty po obniżonych cenach. I to właśnie letnie promocje interesują konsumentów najbardziej - wynika z badania IBRIS.
więcej
|
Podróbki towarów to 261 mld zł straty rocznie w UE. W Polsce: 9,5 mld zł
Bezpośrednie roczne straty z powodu podrabiania i piractwa w 11 kluczowych sektorach gospodarki UE to 261 mld zł - wynika z szacunkowych danych Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO).
więcej
|
Film rekrutacyjny traktujący o kwestiach klimatycznych i ekologicznych w nowej globalnej kampanii Danfoss (wideo)
Firma Danfoss rozpoczyna globalną kampanię i tworzy markę Engineering Tomorrow, której zadaniem będzie komunikowanie roli Danfoss w budowaniu lepszej przyszłości poprzez skoncentrowanie się i zrównoważonym rozwoju.
więcej
|
Mother New York globalną agencją kreatywną Wranglera
Globalną obsługą kreatywną marki jeansów Wrangler zajmie się agencja reklamowa Mother New York. To efekt rozstrzygniętego po kilku miesiącach przetargu.
więcej
|
Kajetan Kajetanowicz twarzą kampanii Delphi Technologies
Kierowca rajdowy Kajetan Kajetanowicz jest twarzą kampanii reklamowej Delphi Technologies, dostawcy rozwiązań motoryzacyjnych i usług dla segmentu aftermarket. Zasięg akcji obejmie Polskę i inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej.
więcej
|
Opus B wygrywa przetarg Wyborowej
Agencja Opus B zwyciężyła w przetargu na digitalową obsługę marki Wyborowa (Pernod Ricard).
więcej
|
Co wyróżnia kategorię Performance marketing/e-commerce w Effie 2019?
Branża Performance marketing/e-commerce, pod wieloma względami różni się od tradycyjnych form działań marketingowych i komunikacyjnych. Biorąc pod uwagę jej specyfikę, organizatorzy Effie Poland od tego roku wprowadzili zmiany w formularzu zgłoszeniowym tej kategorii. To na pewno ułatwi zgłaszającym opisanie kampanii, a jurorom ich ocenę. Warto jednak wiedzieć na co zwrócić uwagę, by dobrze wypełnić formularz.
więcej
|
Jason Lusty globalnym dyrektorem marketingu Seata
Jason Lusty został globalnym dyrektorem marki Seat w Volkswagen Group. Zastąpił na tym stanowisku Susan Franz, która objęła funkcję head of brand communication&content marketing w Audi, również należącym do VW Group.
więcej
|
WP Kobieta z nową linią programową pod hasłem ,,Jestem, jaka chcę być"
Redakcja serwisu tworzy treści dla kobiet otwartych, ciekawych świata i śledzących trendy. Zgodnie z nową misją, kobiety w serwisie znajdą wszystko, co warto wiedzieć, by żyć lepiej. Zakres tematów w WP Kobieta oraz sposób pisania sformułowano na nowo. Inspiracją do zmian był m.in. raport „Lepsi my. Teczka trendów dobrego życia” 4P/2018. Linię programową pod hasłem „Jestem, jaka chcę być” zaprezentowano na śniadaniach prasowych.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Gremi Media nie wypłaci dywidendy, zysk na kapitał zapasowy
Rada nadzorcza Gremi Media (wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”) pozytywnie oceniła propozycję zarządu, żeby zeszłoroczny zysk spółki prawie w całości przeznaczyć na kapitał zapasowy. Tak samo zaopiniowała wyjaśnienia zarządu dotyczące niezmienienia wyceny udziałów spółki zależnej Kariera.pl, która zawiesiła działalność.
więcej
|
Wszystkie dzienniki regionalne i lokalne z dużymi spadkami, ,,Kurier Poranny" najbardziej w dół
W kwietniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Kurier Poranny” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Freedom House: wolność mediów w Polsce na trójkę, lepiej jest w USA, Niemczech i Skandynawii
Według organizacji Freedom House poziom wolności mediów w Polsce w skali 0-5 wynosi obecnie trzy, tak samo jak m.in. we Włoszech, Hiszpanii i Grecji. Zerowe oceny otrzymały m.in. Rosja, Białoruś, Chiny, Arabia Saudyjska i ZEA, a czwórki - Francja, Niemcy, Wielka Brytania i USA.
więcej
|
Google, IBM, ,,Vogue" i Nielsen wspierają Paradę Równości, ,,Gazeta Wyborcza" z codziennym newsletterem LGBT+
Z okazji Parady Równości, która w sobotę odbędzie się w Warszawie, „Gazeta Wyborcza” (Agora) przygotowuje specjalne wydania swojego newslettera dla społeczności LGBT+. Na samej demonstracji będzie natomiast rozdawać kody do swojej prenumeraty cyfrowej. Paradę wspierają też m.in. Google, Discovery, MTV Pride, Nielsen, IBM, Microsoft i „Vogue”.
więcej
|
|
|
Katarzyna Bosacka szykuje swój kanał na YouTubie. ,,Miałam już pięć propozycji nowej pracy"
Dziennikarka Katarzyna Bosacka, która właśnie rozstała się z TVN Style, uruchomi w sierpniu własny kanał na YouTube. Będzie nazywał się „Eko Bosacka” i dotyczył m.in. zdrowej żywności. - Ona jest marką w swojej dziedzinie, warto wykorzystać taki potencjał - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Wojciech Krzyżaniak, dziennikarz zajmujący się telewizją.
więcej
|
Allegro wprowadza panel ,,Jakość mojej sprzedaży". Pomoże sprzedawcom ocenić własną skuteczność
Allegro wprowadziło do swojej oferty nowe narzędzie skierowane do sprzedawców. Panel o nazwie „Jakość mojej sprzedaży” ma pomóc firmom ocenić jaka jest ich jakość obsługi klientów i skuteczność biznesowa na Allegro.
więcej
|
Amerykanie więcej czasu spędzają w smartfonach niż przed telewizorem. Dominują aplikacje mobilne
W 2019 roku ilość czasu spędzana przez Amerykanów przy urządzeniach mobilnych wyniesie średnio 3 godziny i 43 minuty i po raz pierwszy w historii przewyższy liczbę godzin poświęcanych codziennie na oglądanie telewizji - wynika z prognoz eMarketera. Najwięcej czasu Amerykanie poświęcają w smartfonach na korzystanie z aplikacji muzycznych i obecność w mediach społecznościowych.
więcej
|
Podcasty coraz atrakcyjniejsze dla amerykańskich reklamodawców. Ponad 678 mln dolarów nakładów w 2019 roku
W 2018 roku wydatki amerykańskich reklamodawców na promocję w podcastach były wyższe o 53 procent niż rok wcześniej, a w 2019 roku osiągną poziom ponad 678 mln dolarów - wynika z raportu przygotowanego wspólnie przez organizację IAB oraz firmę PwC. Na razie środki przeznaczane na tę formę audio pomimo wzrostów nie mają większego znaczenia dla tortu reklamowego w USA, gdzie w tym roku na reklamę telewizyjną pójdzie z górą 70 mld dolarów.
więcej
|
Spotify reklamuje w polskich miastach ofertę dla studentów
W Warszawie, Gdańsku i Wrocławiu stanęły reklamy promujące ofertę Spotify dla studentów. Autorką projektów jest polska ilustratorka Beata Śliwińska Barrakuz.
więcej
|
Ringier Axel Springer Polska liderem w kategorii zdrowie i medycyna
Według danych Gemius/PBI za kwiecień 2019 grupa Ringier Axel Springer Polska zajmuje pierwsze miejsce w kategorii „Zdrowie i medycyna” pod względem liczby realnych użytkowników. W porównaniu z danymi z ubiegłego roku, liczba RU serwisów Medonet i Onet Zdrowie spektakularnie wzrosła - o ponad 100 proc.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Patrycja Kwiatkowska-Mizera dyrektor zarządzającą R4S Consulting
Patrycja Kwiatkowska-Mizera, wcześniej związana m.in. z Kaufland Polska, została dyrektor zarządzającą w agencji R4S Consulting. - Praca w tak szybko rozwijającej się spółce jak R4S Consulting jest dla mnie fantastycznym wyzwaniem. Bardzo silny zespół nadaje firmie niezwykłej dynamiki - mówi Kwiatkowska-Mizera.
więcej
|
Ewelina Steczkowska p.o. rzecznika prasowego Polskiego Radia
Ewelina Steczkowska przejęła obowiązki p.o. rzecznik prasowej Polskiego Radia. Zastąpiła na tym stanowisku tymczasową rzecznik, Monikę Kuś.
więcej
|
Platinium Cast wygrywa przetarg Noble Place
Platinium Cast wygrała przetarg w zakresie działań PR oraz obsługi mediów społecznościowych dla Noble Place, sieci butików premium.
więcej
|
Ewa Wójcikowska w zespole Platinium Cast
Do zespołu agencji Platinium Cast dołączyła Ewa Wójcikowska. Objęła stanowisko head of PR beauty team.
więcej
|
Osiem osób awansowało w 24/7Communication
W agencji 24/7Communication awanse otrzymali: Magdalena Klejment, Dorota Piejko-Foltyn, Karolina Partyka, Katarzyna Czajkowska, Aleksandra Jasińska, Karolina Papis, Rafał Śliwczyński i Szymon Marczak.
więcej
|
On Board PR i Think Kong to teraz On Board Think Kong
Agencje On Board PR i Think Kong działają od teraz pod wspólną marką On Board Think Kong (OBTK) i integrują ofertę. Kierują nią Norbert Ofmański i Norbert Kilen.
więcej
|
|
|