|
|
|
|
|
|
|
Powstanie kolejna edycja show ,,Big Brother". Emisja jesienią w TVN7
Kolejna edycja reality-show „Big Brother” zostanie wyemitowana na antenie Siódemki oraz na platformie player.pl jesienią 2019 roku. - „Big Brother” w TVN7 to niekwestionowany sukces. Program znacząco zwiększył wyniki oglądalności całego kanału - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Mazurkiewicz, dyrektor programowa stacji.
więcej
|
TVN i Onet najpopularniejszymi źródłami newsów, RMF FM najbardziej wiarygodne. 38 proc. internautów słucha podcastów
Wśród polskich internautów najpopularniejszymi źródłami informacji są stacje TVN i Onet, najbardziej godnym zaufania - RMF FM, a najmniej wiarygodnymi - Radio Maryja, TVP i „Gazeta Polska Codziennie”. 16 proc. internautów płaci w sieci za informacje, a 38 proc. słuchało w ostatnim miesiącu podcastów.
więcej
|
Rochstar ze wzrostem wpływów o 57 proc. i 3,8 mln zł zysku netto
W ub.r. firma produkcyjna Rochstar osiągnęła 52,13 mln zł przychodów sprzedażowych (57 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz 3,78 mln zł zysku netto (wobec 2,32 mln zł w 2017 roku). Oprócz programów telewizyjnych i internetowych zrealizowała w ub.r. przedstawienie „100 lat niepodległości” dla NBP.
więcej
|
1,81 mln widzów ,,Familiady" w sezonie 2018/2019. TVP2 znokautowała konkurencję
Teleturniej „Familiada” w sezonie 2018/2019 oglądało średnio 1,81 mln widzów, o 130 tys. osób mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. TVP2 w czasie emisji audycji nadal była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 15,66 mln zł.
więcej
|
Szef KRRiT: raport Uniwersytetu Papieskiego miażdżący dla TVP ale pozytywnie, w karaniu potrzebna symetryczność
Nie ma potrzeby karania telewizji publicznej za błędy wytknięte w raporcie Uniwersytetu Papieskiego, bo w karaniu należy zachowywać symetryczność - powiedział na posiedzeniu sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Witold Kołodziejski. - Nie widzę też potrzeby podawania się do dymisji - skwitował.
więcej
|
Daria Grunt producentem programów rozrywkowych w Telewizji Puls
Do zespołu Telewizji Puls dołączyła Daria Grunt, która objęła stanowisko producenta programów rozrywkowych. Wcześniej pracował m.in. w Endemol Shine Polska i TVN.
więcej
|
TVP chce wybrać nowego operatora technicznego MUX-3
Telewizja Polska ogłosiła przeprowadzenie dialogu technicznego, który ma poprzedzić ogłoszenie zamówienia na wybór operatora technicznego multipleksu trzeciego (MUX-3). Obecnie tym operatorem jest Emitel.
więcej
|
Turecki serial ,,Marzę o Tobie" letnią nowością TVP2
W poniedziałek, 17 czerwca TVP2 rozpocznie emisję nowego tureckiego serialu „Marzę o Tobie”. Telenowela będzie emitowana od poniedziałku do piątku o godzinie 13:15, zastąpi „Miłosne potyczki”.
więcej
|
Uniwersytet Papieski: "Wiadomości" i Danuta Holecka najmniej obiektywne w TVP
KRRiT po ponad 1,5 roku upubliczniła raporty na temat mediów publicznych. Wynika z nich, że najmniej obiektywne są "Wiadomości", w których - według autorów badania z Uniwersytetu Papieskiego - łamana jest m.in. zasada oddzielania informacji od komentarza oraz naruszana jest zasada pluralizmu i wyważenia. Za najmniej obiektywną prowadzącą została uznana Danuta Holecka - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Jaka to melodia?" z Norbim miała o 370 tys. widzów mniej niż z Robertem Janowskim
Teleturniej „Jaka to melodia?” z udziałem Norbiego w sezonie 2018/2019 oglądało średnio 1,57 mln widzów. Względem analogicznego okresu rok wcześniej, gdy program prowadził jeszcze Robert Janowski, jego widownia spadła o 370 tys. osób. TVP1 w czasie jego emisji była wiceliderem rynku, a wpływy z reklam wyniosły 65,38 mln zł.
więcej
|
Telewizja Polska planuje uruchomić TVP Sport 2 i kanał 4K. Szkolnikowski: chcemy się dalej rozwijać
Telewizja Polska planuje wprowadzić na rynek drugi kanał sportowy o roboczym tytule TVP Sport 2, który będzie dostępny w internecie - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Z naszych informacji wynika, że publiczny nadawca zastanawia się również nad kanałem w jakości 4K, w którym m.in. byłyby transmitowane najważniejsze wydarzenia sportowe.
więcej
|
Robert Lewandowski ma największą wartość, a Małgorzata Rdest i Ewa Swoboda najwyższy potencjał sponsorski
Robert Lewandowski jest najbardziej rozpoznawanym sportowcem oraz posiada największą wartość sponsorską. Z kolei Małgorzata Rdest i Ewa Swoboda mają najwyższy potencjał sponsorski. Według danych firmy Sponsoring Insight rynek sponsoringu sportowego w 2018 roku wart był 916 mln zł.
więcej
|
,,Klan" stracił 110 tys. widzów, ale dał TVP1 pozycję lidera. 40,56 mln zł z reklam
Właśnie zakończony sezon „Klanu” śledziło średnio 1,53 mln widzów, o 110 tys. osób mniej niż rok wcześniej. Serial jednak nadal dał TVP1 pozycję lidera rynku wśród wszystkich widzów, a wpływy z reklam wyniosły 40,56 mln zł.
więcej
|
Allegro partnerem serialu ,,Ultravioletu 2". Konkurs ,,Zagadka kryminalna Ultraviolet"
Rozpoczęły się już zdjęcia do drugiego sezonu serialu AXN „Ultraviolet”. W nowych odcinkach seriali ponownie zagrają m.in. Marta Nieradkiewicz, Sebastian Fabijański, Michał Żurawski, Agata Kulesza i Bartłomiej Topa, a do obsady dołączyli Karolina Gorczyca i Piotr Stramowski. Partnerem serialu jest Allegro.
więcej
|
"Wataha 3" jesienią w HBO, opublikowano pierwszy zwiastun (wideo)
HBO Europe opublikowało pierwsze wideo zapowiadające trzeci sezon "Watahy". Serial o Straży Granicznej w Bieszczadach wróci na antenę HBO jesienią br.
więcej
|
Cyfrowy Polsat z podwyższonym ratingiem od Moody's dzięki obniżeniu wskaźników zadłużenia
Agencja ratingowa Moody’s Investors Service podwyższyła we wtorek rating korporacyjny grupy kapitałowej Cyfrowy Polsat. Uzasadniła to m.in. spadkiem wskaźników zadłużenia firmy oraz jej silną pozycją na rynkach telewizji i telekomunikacji.
więcej
|
Samuel Pereira odpiera teorie dot. koszulki ,,88" na meczu z Izraelem, RDC usunęło ,,pogrom" z relacji
Szef TVP.info Samuel Pereira zamieścił swoje zdjęcie z meczu Polska - Izrael w koszulce naszej reprezentacji z numerem 88 (to rok jego urodzin). Niektórzy dziennikarze dopatrzyli się w tym niestosownego nawiązania do symboliki neonazistowskiej, inni uznali taką interpretację za absurdalną. - Najpierw pomyślcie, później piszcie - napisał Pereira do tych pierwszych. Z kolei Polskie Radio RDC ze swojego tekstu o meczu usunęło słowo „pogrom”, które pojawiło się też w relacji serwisu PZPN-u.
więcej
|
Dokument ,,Apollo: droga na Księżyc" w National Geographic
We wtorek, 2 lipca National Geographic premierowo - z okazji 50. rocznicy pierwszego lądowania człowieka na Księżycu - pokaże dokumentalny film „Apollo: droga na Księżyc”.
więcej
|
Ringier Axel Springer Polska liderem w kategorii zdrowie i medycyna
Według danych Gemius/PBI za kwiecień 2019 grupa Ringier Axel Springer Polska zajmuje pierwsze miejsce w kategorii „Zdrowie i medycyna” pod względem liczby realnych użytkowników. W porównaniu z danymi z ubiegłego roku, liczba RU serwisów Medonet i Onet Zdrowie spektakularnie wzrosła - o ponad 100 proc.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dobry przetarg mediowy, czyli jaki? "Wyłóżmy karty na stół, przestańmy się nawzajem oszukiwać"
Na temat dobrych praktyk w obszarze przetargów mediowych rozmawiano podczas środowej konferencji Polzak Marketing 2019. Zaprezentowano na niej wyniki dialogu reklamodawców i agencji w kategorii media, które zostaną opublikowane w najbliższych dniach jako kolejny rozdział Białej Księgi Komunikacji Marketingowej.
więcej
|
Papaya Young Directors 2019: Grand Prix dla Julii Popławskiej, Zarzycki, Karbowski, Wiśniowski i Kuriata z nagrodami
Nagrodę Grand Prix szóstej edycja konkursu Papaya Young Directors otrzymała Julia Popławska za film reklamowy dla marki Decathlon. Nagrodzeni zostali także Jakub Zarzycki, duet Patryk Karbowski i Michał Wiśniowski oraz Szymon Kuriata.
więcej
|
IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie ma nowe władze
Członkowie IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy wybrali nowe władze na lata 2019-2021. W jej skład weszli przedstawiciele marketerów (mBank, Play, Procter & Gamble, Volkswagen Group), mediów (Ringier Axel Springer Polska, Grupa TVN, Google, Telewizja Polsat, Polska Izba Komunikacji Elektronicznej) oraz agencji (GroupM, MEDIACAP SA, BBDO, Communication Unlimited, Group One, METRO Advertising, Adtoox, Gemius, GfK Polonia, Nielsen).
więcej
|
Interprima wygrała przetarg kancelarii premiera na kampanie informacyjne w internecie
Spółka Interprima z Wrocławia wygrała przetarg Kancelarii Prezesa Rady Ministrów na prowadzenie kampanii informacyjnych w mediach społecznościowych i innych serwisach internetowych. Pokonała w nim 12 konkurentów, wśród nich takie agencje jak Partner of Promotion i ClickAd Interactive.
więcej
|
Legia Warszawa mimo spadku najbogatszym klubem Ekstraklasy, coraz istotniejsze wpływy od sponsorów i z gadżetów
W ub.r. łączne wpływy klubów piłkarskiej Lotto Ekstraklasy wyniosły 528 mln zł, wobec 550,4 mln zł rok wcześniej. Wzrosły natomiast przychody komercyjne, głównie od sponsorów i ze sprzedaży gadżetów. Mimo dużego spadku wpływów zdecydowanie najbogatszym klubem pozostaje Legia Warszawa, a dalej są Lech Poznań i Lechia Gdańsk.
więcej
|
Publicis Groupe wraca na Cannes Lions Festival, ale z mniejszą liczbą zgłoszeń
Publicis Groupe po roku nieobecności w Cannes wraca w tym roku na Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions. Do rywalizacji o nagrody wystawia jednak znacznie mniej zgłoszeń niż w latach poprzednich.
więcej
|
Nike, Coca-Cola i Amazon w czołówce rankingu reklam przygotowanego przez YouTube na Cannes Lions Festival
Z okazji zbliżającego się Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, YouTube przygotował zestawienie najchętniej oglądanych kreacji od ostatniej edycji wydarzenia. Ranking otwiera brazylijski spot Coca-Cola.
więcej
|
,,Isn't that wonderful" w reklamach piwa Somersby Pear 0,0% (wideo)
Ruszyła kampania reklamująca Somersby Pear 0,0% - nowy, bezalkoholowy wariant piwa Somersby (produkowanego przez Carlsberg Polska). Akcję przygotowały firmy marketingowe Grey Group Poland, Initiative Warszawa i Kamikaze.
więcej
|
,,Odkryj czyszczącą siłę roślin" - Beata Sadowska reklamuje środki czyszczące Seventh Generation (wideo)
Zaczęła się kampania reklamująca wprowadzone niedawno do sprzedaży przez Unilever Polska środki czystości pochodzenia roślinnego Seventh Generation. Bohaterką akcji, realizowanej pod hasłem „Odkryj czyszczącą siłę roślin”, jest dziennikarka Beata Sadowska.
więcej
|
Małgorzata Socha doradza w wyborze mebli kuchennych w nowym spocie Agata (wideo)
Rusza kolejna odsłona spotów telewizyjnych firmy meblarskiej Agata z cyklu „Dla każdego coś”. Tym razem Małgorzata Socha przychodzi z pomocą klientowi, który staje przed wyborem odpowiednich mebli do kuchni.
więcej
|
Małgorzata Guryn i Małgorzata Leszkiewicz dołączyły do Havas Warsaw
Do zespołu agencji reklamowej Havas Warsaw dołączyły Małgorzata Guryn, która przeszła z BBDO Warszawa i Małgorzata Leszkiewicz ostatnio pracująca w VML Y&R Poland - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Łomża Radler 0% w trzech nowych smakach
Marka Łomża (Van Pur) wprowadza na lato trzy nowe smaki bezalkoholowego piwa Radler. Limitowana edycja Polskie Smaki obejmuje trzy propozycje: Pigwa z Miętą, Malina z Rozmarynem i Mirabelka.
więcej
|
PGNiG chce zatrudnić producenta filmu korporacyjnego
Spółka Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo szuka w przetargu firmy, która zajmie się produkcją jej filmu korporacyjnego. Będzie z nią pracować trzy miesiące.
więcej
|
Marketerzy powołali koalicję, aby mieć wpływ na nowe badanie mediów
Marketerzy, którzy pracują wspólnie z rynkiem nad nowym badaniem mediów w Polsce utworzyli koalicję "Marketerzy dla lepszych badań". Celem jej powstania ma być zadbanie o reklamodawców i ich interesy w procesie tworzenia jednoźródłowego badania.
więcej
|
BrandZ 2019: Amazon najcenniejszą marką świata, koniec wieloletniej dominacji Apple i Google
Agencje Kantar i WPP ogłosiły na giełdzie nowojorskiej wyniki tegorocznego raportu BrandZ Global Top 100. Po raz pierwszy od 12 lat liderem zestawienia nie jest Apple, ani Google (miejsca drugie i trzecie). Najcenniejszą marką świata został Amazon, wyceniony na 315,505 mld dolarów - o 52 proc. więcej niż w poprzedniej edycji zestawienia.
więcej
|
Robert Lewandowski ma największą wartość, a Małgorzata Rdest i Ewa Swoboda najwyższy potencjał sponsorski
Robert Lewandowski jest najbardziej rozpoznawanym sportowcem oraz posiada największą wartość sponsorską. Z kolei Małgorzata Rdest i Ewa Swoboda mają najwyższy potencjał sponsorski. Według danych firmy Sponsoring Insight rynek sponsoringu sportowego w 2018 roku wart był 916 mln zł.
więcej
|
Natalia Szroeder promuje na Instagramie akcję Oriflame #PięknaSobota
Szwedzka marka kosmetyczna Oriflame wystartowała z kampanią #PięknaSobota. Wspólnie z piosenkarką Natalią Szroeder firma przekonuje Polki, że zasługują na chwilę relaksu i czasu wyłącznie dla siebie.
więcej
|
Tork reklamuje bardziej ekologiczny papier toaletowy
Firma Essit rozpoczęła kampanię reklamową papieru toaletowego Tork Midsize bez gilzy.
więcej
|
Hit Moniki Brodki reklamuje Żywiec Zdrój "z nutą owoców" (wideo)
Rozpoczęła się kampania reklamowa nowych wersji smakowych napoju Żywiec Zdrój (produkowanego przez Danone Polska). Za jego obsługę marketingową odpowiadają VMLY&R, K2 Media, MediaCom Warszawa i MSL.
więcej
|
,,Ż jak nigdy dotąd" w reklamach piwa Żywiec 0,0% (wideo)
Ruszyła kampania reklamująca bezalkoholowe warianty piwa Żywiec (produkowanego przez Grupę Żywiec). Za akcję, pod hasłem „Ż jak nigdy dotąd”, odpowiadają firmy marketingowe 2012 Agency, Opus Film, Televisor, Ztudio&Burza, Starcom i Hope.
więcej
|
Bluecloud Interactive - nowa agencja na rynku. Na czele Łukasz Janowski
Działalność rozpoczęła nowa agencja Bluecloud Interactive, która powstała z połączenia dotychczasowej części struktury Loyalty Point, odpowiedzialnej za dostarczanie rozwiązań strategiczno-kreatywnych z agencją interaktywną Vacaloca. Kieruje nią na stanowisku CEO Łukasz Janowski.
więcej
|
Sylwia Zdulska marketing and brand managerem w Payback Polska
Sylwia Zdulska objęła stanowisko marketing and brand managera w Payback Polska. Dołączyła do zespołu marketingu kierowanego przez Katarzynę Grzywaczewską, dyrektor marketingu firmy.
więcej
|
Krakus zachęca ,,Chrup na grilla"
Firma Maspex rozpoczęła kampanię reklamową marki Krakus, w której promuje m.in. ogórki konserwowe tej marki jako idealną przekąskę do grillowanych potraw. Za działania reklamowe odpowiadają agencje Change Integrated (Group One) i Trzask!.
więcej
|
Vienio, Karolina Pilarczyk i Kasia Bigos twarzami trzeciej edycji kampanii "Trzeźwo myślę" Carlsberga
Raper Vienio, drifterka Karolina Pilarczyk oraz trenerka fitness Kasia Bigos zostali ambasadorami trzeciej edycji programu edukacyjnego Carlsberg Polska "Trzeźwo myślę". Celem akcji jest nakłonienie młodych osób do odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.
więcej
|
Paul Rudd i Michael Pe?a w reklamie Pepsi
Paul Rudd i Michael Peña zagrali w nowej reklamie Pepsi. To kolejna odsłona platformy komunikacyjnej "For the love of it".
więcej
|
Katarzyna Wac i Jerzy Kurczak wzmacniają zespół Ogilvy Poland
Do zespołu agencji Ogilvy Poland dołączyło kilka nowych osób. Wśród nich m.in. Katarzyna Wac i Jerzy Kurczak - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Cannes Lions Festival stawia na CSR, partnerem Deloitte Digital
Organizatorzy tegorocznej edycji międzynarodowego festiwalu kreatywności Cannes Lions zobowiązali się do aktywizacji na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości i uczynienia festiwalu wydarzeniem bardziej przyjaznym dla środowiska. Pierwszym oficjalnym partnerem w tym zakresie zostało Deloitte Digital.
więcej
|
Kompromitujące hasła na foliowych torebkach East West Marketing (wideo)
East West Market w Kanadzie chce zachęcić klientów, by robiąc zakupy przynosili swoje torby i nie korzystali z foliowych reklamówek. Dlatego na plastikowych torbach firma zamieszcza kompromitujące hasła.
więcej
|
Anna Rezner po 4 latach awansowała w agencji Plej
Anna Rezner - ostatnio pełniąca funkcję account managera - awansowała w agencji Plej na stanowisko account supervisora.
więcej
|
Codzienne życiowe sytuacje jako ekstremalne wyzwania w reklamie Magne-B6 Forte (wideo)
Rozpoczęła się nowa kampania reklamowa leku Magne-B6 Forte (produkowanego przez Sanofi Polska). Adresowane do kobiet spoty przygotowała agencja reklamowa Leo Burnett (Publicis Group).
więcej
|
Agencja love to talk wypromuje w social mediach Tullamore D.W.E.
Agencja love to talk rozpoczyna pracę dla marki whiskey Tullamore D.W.E.
więcej
|
Aleksandra Popławska dołącza do Roberta Karasia jako ambasadorka marki Cupra
Aktorka Aleksandra Popławska znana z takich produkcji, jak „Wataha”, „Belfer” czy „Kobiety mafii” została nową ambasadorką marki samochodów Cupra (Seat/ Volkswagen Group). Będzie je reklamować obok Roberta Karasia, światowego rekordzisty w potrójnym Ironmanie.
więcej
|
Na rynek wchodzi Hashares. ,,Influencer marketing prościej"
Hashares to nowo powstała platforma specjalizująca się w realizacjach kampanii marketingowych z udziałem influencerów. Zarządza nią Zofia Cichoń, prezesem firmy jest Mateusz Rozwadowski. Partnerem w agencji jest Marta Fila.
więcej
|
Nikodem Rachoń awansował w Enerdze na dyrektora marketingu i komunikacji
Od kwietnia br. Nikodem Rachoń pełni w spółce Energa funkcję dyrektora departamentu marketingu i komunikacji. Zastąpił na tym stanowisku Annę Ziobroń, która rozstała się z firmą.
więcej
|
Paweł Murawski senior account managerem w Mobiem
Do zespołu agencji mobile marketingu Mobiem dołączył Paweł Murawski, który jako senior account manager wzmocni dział handlowy firmy.
więcej
|
McCann Worldgroup z trzema nagrodami na Polish Graphic Design Awards
Agencja reklamowa McCann Worldgroup zdobyła trzy nagrody główne w konkursie Polish Graphic Design Awards, podsumowującym scenę graficzną w Polsce.
więcej
|
Agencje Imagine Nation i Focus Event łączą się w ramach Focus Media Group
Agencje event marketingowe Imagine Nation i Focus Event będą działać razem jako podmiot należący do Focus Media Group. Połączoną agencją będą zarządzać Artur Ucher, Przemysław Witkowski i Krzysztof Kamiński.
więcej
|
WP Kobieta z nową linią programową pod hasłem ,,Jestem, jaka chcę być"
Redakcja serwisu tworzy treści dla kobiet otwartych, ciekawych świata i śledzących trendy. Zgodnie z nową misją, kobiety w serwisie znajdą wszystko, co warto wiedzieć, by żyć lepiej. Zakres tematów w WP Kobieta oraz sposób pisania sformułowano na nowo. Inspiracją do zmian był m.in. raport „Lepsi my. Teczka trendów dobrego życia” 4P/2018. Linię programową pod hasłem „Jestem, jaka chcę być” zaprezentowano na śniadaniach prasowych.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Agora wypłaci 23,3 mln zł dywidendy, rada nadzorcza będzie zarabiać więcej
Akcjonariusze Agory zgodnie z propozycją zarządu i rady nadzorczej zdecydowali, że firma wypłaci 23,29 mln zł dywidendy, po 50 groszy na akcję. Do rady nadzorczej w miejsce Andrzeja Dobosza powołano Tomasza Karusewicza. Jednocześnie zaakceptowano propozycję zarządu dotyczącą podwyższenia wynagrodzenia członków rady nadzorczej.
więcej
|
Przyrost cyfrowych subskrypcji hamuje, internauci zmęczeni natłokiem informacji
Po kilku latach wzrostów skłonność użytkowników do kupowania płatnego dostępu do treści u wydawców wyraźnie słabnie - wynika z nowego raportu „Digital News Report” przygotowanego przez Reuters Institute for the Study of Journalism. Temu zjawisku towarzyszy wybieranie przez odbiorców tylko jednego płatnego dostawcy informacji, a także zmęczenie wielu użytkowników natłokiem newsów w internecie. Dla mediów najważniejszym kanałem społecznościowym pozostaje Facebook, na znaczeniu zyskują jednak komunikatory.
więcej
|
,,Więź" zbiera w internecie pieniądze od czytelników. ,,Dotacja ministra kultury pokrywa niewiele wydatków"
Czasopismo „Więź” zaapelowało do swoich czytelników o większe wpłaty na utrzymanie i rozwój pisma, ale także na rozszerzenie akcji prowadzonych przez redakcję. - Nie mamy żadnego wsparcia ze strony Kościoła, a dotacja ministra kultury pokrywa niewielką część wydatków - mówi Wirtualnemedia.pl Ewa Buczek z redakcji „Więzi”.
więcej
|
Fundusz KKR wykupi mniejszościowy pakiet w Axel Springer. Wraz z Friede Springer i Mathiasem Doepfnerem przejmie kontrolę nad wydawnictwem
Axel Springer oraz fundusz KKR zawarli porozumienie, zgodnie z którym amerykański inwestor wykupi mniejszościowych pakiet akcji niemieckiego wydawcy od drobnych udziałowców. KKR zainwestuje w wykupienie przynajmniej 20 procent udziałów w Axel Springer, co w połączeniu z akcjami należącymi do Friede Springer i Mathiasa Doepfnera ma zapewnić trzem partnerom kontrolę nad firmą i warunki do stabilnego rozwoju w obszarze cyfrowym.
więcej
|
Lionel Messi najlepiej opłacanym sportowcem na świecie, za nim Ronaldo i Neymar
Lionel Messi jest obecnie najlepiej zarabiającym sportowcem na świecie - wynika z rankingu magazynu „Forbes”. Znany piłkarz w ostatnim roku zanotował łączne wpływy w wysokości 127 mln dolarów. Messi wyprzedził na liście dwóch swoich konkurentów z boiska - Cristiano Ronaldo oraz Neymara. W rankingu stu najlepiej opłacanych sportowców najwięcej jest koszykarzy grających w lidze NBA.
więcej
|
Uniwersytet Warszawski zwyciężył w 20. edycji Rankingu Szkół Wyższych Perspektywy 2019
Uniwersytet Warszawski zajął pierwsze miejsce w 20. Rankingu Szkół Wyższych magazynu "Perspektywy". Podium uzupełniają Uniwersytet Jagielloński i Politechnika Warszawska. Najlepszą szkołą niepubliczną została Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie.
więcej
|
Polska Press Grupa przekształca ,,Miasta Kobiet" w ,,Stronę Kobiet". ,,Chcemy mieć ujednolicony brand"
Polska Press Grupa zlikwidowała wydawany przy „Expressie Bydgoskim” od sześciu lat magazyn „Miasta Kobiet”, wprowadzając tam nowe pismo „Strona Kobiet” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Redaktorem prowadzącym nowego magazynu, tak samo jak poprzedniego, jest Lucyna Tataruch.
więcej
|
Morawiecki: bracia Karnowscy rozszczelnili medialny układ zamknięty, bez nich nie byłoby dobrej zmiany
Odbierając Biało-Czerwone Róże od wPolityce.pl (Fratria) premier Mateusz Morawiecki skomplementował założycieli tego serwisu Jacka i Michała Karnowskich. -Jestem przekonany, że nie byłoby dobrej zmiany, nie byłoby też zwycięstwa 2015 roku bez was, kochani, bez waszej uporczywej wiary w zwycięstwo - powiedział szef rządu.
więcej
|
Edipresse wprowadza na rynek magazyn true stories ,,Będzie Dobrze"
W czwartek 13 czerwca w kioskach ukaże się pierwszy numer nowego miesięcznika wydawanego przez Edipresse Polska - „Będzie Dobrze”. Tytuł jest kierowany do czytelników w segmencie wiekowym 35+. Redaktor naczelną została Barbara Florkiewicz.
więcej
|
Rosyjski dziennikarz Iwan Gołunow opuszcza areszt. Zarzuty wycofano, policjanci zawieszeni
Umorzono sprawę karną wobec rosyjskiego dziennikarza śledczego Iwana Gołunowa, któremu zarzucano próbę handlu narkotykami. Jednocześnie zawieszono policjantów, po tym jak po pobycie w areszcie Gołunow z obrażeniami trafił do szpitala.
więcej
|
,,Gazeta Wyborcza" z dwuczęściowym przewodnikiem astronomicznym od Karola Wójcickiego
W środę i czwartek „Gazeta Wyborcza” (Agora) dołączy do nakładu ilustrowany dwuczęściowy „Przewodnik astronomiczny na lato”. Jego autorem jest popularyzator astronomii Karol Wójcicki.
więcej
|
|
|
TVN i Onet najpopularniejszymi źródłami newsów, RMF FM najbardziej wiarygodne. 38 proc. internautów słucha podcastów
Wśród polskich internautów najpopularniejszymi źródłami informacji są stacje TVN i Onet, najbardziej godnym zaufania - RMF FM, a najmniej wiarygodnymi - Radio Maryja, TVP i „Gazeta Polska Codziennie”. 16 proc. internautów płaci w sieci za informacje, a 38 proc. słuchało w ostatnim miesiącu podcastów.
więcej
|
Serwisy społecznościowe: Facebook, Fotka i GG ze spadkami. Instagram, Twitter i Reddit mocno w górę
Facebook pozostaje zdecydowanie najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Polsce, przy czym w skali roku podobnie jak GG.pl i Fotka.com zanotował spadki odwiedzalności. Dużo zyskały natomiast Instagram, Twitter i Reddit. Wśród aplikacji lideruje Messenger mający dwa razy więcej użytkowników niż WhatsApp, natomiast Tik Tok wyprzedza Twittera.
więcej
|
Przyrost cyfrowych subskrypcji hamuje, internauci zmęczeni natłokiem informacji
Po kilku latach wzrostów skłonność użytkowników do kupowania płatnego dostępu do treści u wydawców wyraźnie słabnie - wynika z nowego raportu „Digital News Report” przygotowanego przez Reuters Institute for the Study of Journalism. Temu zjawisku towarzyszy wybieranie przez odbiorców tylko jednego płatnego dostawcy informacji, a także zmęczenie wielu użytkowników natłokiem newsów w internecie. Dla mediów najważniejszym kanałem społecznościowym pozostaje Facebook, na znaczeniu zyskują jednak komunikatory.
więcej
|
Facebook Watch ma 720 mln użytkowników miesięcznie. 140 mln odwiedza platformę codziennie
Facebook poinformował, że prowadzona przez niego platforma wideo o nazwie Watch ma na całym świecie 720 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Każdego dnia sekcję odwiedza ponad 140 mln internautów, zaś każdy z użytkowników spędza na Watch 26 średnio minut dziennie.
więcej
|
Nike, Coca-Cola i Amazon w czołówce rankingu reklam przygotowanego przez YouTube na Cannes Lions Festival
Z okazji zbliżającego się Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, YouTube przygotował zestawienie najchętniej oglądanych kreacji od ostatniej edycji wydarzenia. Ranking otwiera brazylijski spot Coca-Cola.
więcej
|
T-Mobile z najszybszym internetem mobilnym w maju
Portal RFBenchmark.pl opublikował ranking prędkości internetu u operatorów komórkowych w maju 2019 roku. T-Mobile został liderem w kategorii średniej szybkości pobierania danych w sieci LTE. W pozostałych dwóch kategoriach (średnia szybkość wysyłania danych i najniższa wartość ping) pierwsze miejsce zajmuje Orange.
więcej
|
W październiku druga część filmu braci Sekielskich o pedofilii w Kościele
Tomasz i Marek Sekielscy, twórcy "Tylko nie mów nikomu" o pedofilii w polskim Kościele pracują nad drugą częścią dokumentu. Jego premierę zaplanowali na październik - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie trwają zdjęcia i zbiórka w internecie na film o SKOK-ach.
więcej
|
Firefox otrzyma płatną wersję premium. Usługa VPN i przestrzeń na przechowywanie plików
Chris Beard, szef firmy Mozilla zapowiedział, że jesienią 2019 roku na rynku pojawi się płatna wersja premium przeglądarki Firefox. W zamian za miesięczną subskrypcję użytkownicy otrzymają dodatkowe usługi, wśród nich może się znaleźć platforma VPN oraz możliwość przechowywania plików w chmurze. Według zapewnień dostęp do wszystkich obecnych opcji oferowanych przez Firefoksa pozostanie darmowy.
więcej
|
Opera wprowadza przeglądarkę dla graczy. Można kontrolować obciążenie pamięci i procesora
Opera Software zaprezentowała wstępną wersję przeglądarki Opera GX, która posiada mechanizmy pozwalające kontrolować użytkownikowi jakie część zasobów procesora i pamięci RAM ma być wykorzystywane przez przeglądarkę. Opera GX jest kierowana głównie do komputerowych graczy, którzy wymagają maksymalnej wydajności od swoich komputerów.
więcej
|
YouTube odcina homofobiczny kanał od pieniędzy, ale nie usuwa filmów. Susan Wojcicki przeprasza
Serwis YouTube znalazł się w ogniu krytyki po tym, jak pozbawił publikującego homofobiczne treści youtubera Stevena Crowdera możliwości monetyzowania treści, jednak nie usunął kontrowersyjnych materiałów. Susan Wojcicki, szefowa YT przeprasza za to społeczność LGBT, jednak broni decyzji podjętej przez serwis wyjaśniając, że konieczne jest zachowanie spójnej polityki wobec treści budzących wątpliwości.
więcej
|
Rakuten uruchamia sportowy serwis VOD. Na początek japońska liga piłkarska i Iniesta TV
Firma Rakuten uruchomi sportowy serwis streamingowy, w którym mają się znaleźć transmisje z meczów i rozgrywek w różnych dyscyplinach sportu. Na początek centralnym punktem oferty będą transmisje i materiały związane z japońską ligą piłki nożnej, w bibliotece znalazł się także kanał Iniesta TV poświęcony znanemu hiszpańskiemu piłkarzowi występującemu obecnie w klubie Vissel Kobe.
więcej
|
Marc Dorcel zapowiada ,,pornograficznego Netfliksa". 30 euro miesięcznie za dostęp do serwisu
Marc Dorcel, francuski producent i reżyser filmów porno zapowiada uruchomienie serwisu streamingowego z filmami dla dorosłych. Platforma ma być odpowiednikiem Netfliksa w branży pornograficznej, a nieograniczony dostęp do filmów będzie kosztować 29,99 euro miesięcznie. Start usługi zaplanowano w drugiej połowie 2019 roku.
więcej
|
Wiktor Mazur w zarządzie Sare
Do zarządu spółki technologicznej Sare dołączył Wiktor Mazur. Obowiązki łączy ze stanowiskiem wiceprezesa Sales Intelligence.
więcej
|
Grupa Interia.pl w AdRetail będzie korzystać z rozwiązań Roq.ad
AdRetail, jednostka biznesowa Grupy Interia.pl, zaczęła współpracę technologiczną i sprzedażową z firmą Roq.ad oferującą rozwiązania technologiczne z zakresu probabilistycznych identyfikacji internautów przeglądających sieć na różnych urządzeniach.
więcej
|
Nowe sekcje na stronie Banku Pekao
Bank Pekao we współpracy z firmą Artegence wdraża na swojej stronie internetowej nowe mikroserwisy.
więcej
|
Ringier Axel Springer Polska liderem w kategorii zdrowie i medycyna
Według danych Gemius/PBI za kwiecień 2019 grupa Ringier Axel Springer Polska zajmuje pierwsze miejsce w kategorii „Zdrowie i medycyna” pod względem liczby realnych użytkowników. W porównaniu z danymi z ubiegłego roku, liczba RU serwisów Medonet i Onet Zdrowie spektakularnie wzrosła - o ponad 100 proc.
materiał partnerski
więcej
|
|
|