Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 13 Czerwca 2019
 
 
 
Powstanie kolejna edycja show ,,Big Brother". Emisja jesienią w TVN7
 
Kolejna edycja reality-show „Big Brother” zostanie wyemitowana na antenie Siódemki oraz na platformie player.pl jesienią 2019 roku. - „Big Brother” w TVN7 to niekwestionowany sukces. Program znacząco zwiększył wyniki oglądalności całego kanału - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Mazurkiewicz, dyrektor programowa stacji. więcej
 
 
TVN i Onet najpopularniejszymi źródłami newsów, RMF FM najbardziej wiarygodne. 38 proc. internautów słucha podcastów
 
Wśród polskich internautów najpopularniejszymi źródłami informacji są stacje TVN i Onet, najbardziej godnym zaufania - RMF FM, a najmniej wiarygodnymi - Radio Maryja, TVP i „Gazeta Polska Codziennie”. 16 proc. internautów płaci w sieci za informacje, a 38 proc. słuchało w ostatnim miesiącu podcastów. więcej
 
 
Dobry przetarg mediowy, czyli jaki? "Wyłóżmy karty na stół, przestańmy się nawzajem oszukiwać"
 
Na temat dobrych praktyk w obszarze przetargów mediowych rozmawiano podczas środowej konferencji Polzak Marketing 2019. Zaprezentowano na niej wyniki dialogu reklamodawców i agencji w kategorii media, które zostaną opublikowane w najbliższych dniach jako kolejny rozdział Białej Księgi Komunikacji Marketingowej. więcej
 
 
Agora wypłaci 23,3 mln zł dywidendy, rada nadzorcza będzie zarabiać więcej
 
Akcjonariusze Agory zgodnie z propozycją zarządu i rady nadzorczej zdecydowali, że firma wypłaci 23,29 mln zł dywidendy, po 50 groszy na akcję. Do rady nadzorczej w miejsce Andrzeja Dobosza powołano Tomasza Karusewicza. Jednocześnie zaakceptowano propozycję zarządu dotyczącą podwyższenia wynagrodzenia członków rady nadzorczej. więcej
 
 
Serwisy społecznościowe: Facebook, Fotka i GG ze spadkami. Instagram, Twitter i Reddit mocno w górę
 
Facebook pozostaje zdecydowanie najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Polsce, przy czym w skali roku podobnie jak GG.pl i Fotka.com zanotował spadki odwiedzalności. Dużo zyskały natomiast Instagram, Twitter i Reddit. Wśród aplikacji lideruje Messenger mający dwa razy więcej użytkowników niż WhatsApp, natomiast Tik Tok wyprzedza Twittera. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Uniwersytet Papieski: "Wiadomości" i Danuta Holecka najmniej obiektywne w TVP więcej
 
BrandZ 2019: Amazon najcenniejszą marką świata, koniec wieloletniej dominacji Apple i Google więcej
 
Anna Mierzejewska redaktor naczelną ,,Playboya". "Zawsze definiował przestrzeń wolności w myśleniu" (wywiad) więcej
 
Branża chwali Keanu Reevesa w ,,Cyberpunku 2077". ,,Przebije sukces cyklu z Wiedźminem" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Account z językiem niemieckim GPD
Senior Account Manager Grupa ZPR Media
Graphic Designer GPD
Account Manager (Podróże) Grupa ZPR Media
Menedżer ds. Produktu Digital/E-commerce TVN
Senior Copywriter Agencja reklamowa Twożywo
Kierownik Oddziału, Fakt Ringier Axel Springer Media
Specjalista ds. Sprzedaży Wirtualnemedia.pl
Event Manager Gremi Media
Junior Media Planner / Media Planner Grupa ZPR Media
Product Manager, Newsweek & Forbes Ringier Axel Springer Media
Dokumentalista / Researcher TVN
Specjalista ds. Digital Marketing Sprzedaż subskrypcji cyfrowych Polityka
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Powstanie kolejna edycja show ,,Big Brother". Emisja jesienią w TVN7

Kolejna edycja reality-show „Big Brother” zostanie wyemitowana na antenie Siódemki oraz na platformie player.pl jesienią 2019 roku. - „Big Brother” w TVN7 to niekwestionowany sukces. Program znacząco zwiększył wyniki oglądalności całego kanału - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Mazurkiewicz, dyrektor programowa stacji. więcej

TVN i Onet najpopularniejszymi źródłami newsów, RMF FM najbardziej wiarygodne. 38 proc. internautów słucha podcastów

Wśród polskich internautów najpopularniejszymi źródłami informacji są stacje TVN i Onet, najbardziej godnym zaufania - RMF FM, a najmniej wiarygodnymi - Radio Maryja, TVP i „Gazeta Polska Codziennie”. 16 proc. internautów płaci w sieci za informacje, a 38 proc. słuchało w ostatnim miesiącu podcastów. więcej

Rochstar ze wzrostem wpływów o 57 proc. i 3,8 mln zł zysku netto

W ub.r. firma produkcyjna Rochstar osiągnęła 52,13 mln zł przychodów sprzedażowych (57 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz 3,78 mln zł zysku netto (wobec 2,32 mln zł w 2017 roku). Oprócz programów telewizyjnych i internetowych zrealizowała w ub.r. przedstawienie „100 lat niepodległości” dla NBP. więcej

1,81 mln widzów ,,Familiady" w sezonie 2018/2019. TVP2 znokautowała konkurencję

Teleturniej „Familiada” w sezonie 2018/2019 oglądało średnio 1,81 mln widzów, o 130 tys. osób mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. TVP2 w czasie emisji audycji nadal była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 15,66 mln zł. więcej

Szef KRRiT: raport Uniwersytetu Papieskiego miażdżący dla TVP ale pozytywnie, w karaniu potrzebna symetryczność

Nie ma potrzeby karania telewizji publicznej za błędy wytknięte w raporcie Uniwersytetu Papieskiego, bo w karaniu należy zachowywać symetryczność - powiedział na posiedzeniu sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Witold Kołodziejski. - Nie widzę też potrzeby podawania się do dymisji - skwitował. więcej

Daria Grunt producentem programów rozrywkowych w Telewizji Puls

Do zespołu Telewizji Puls dołączyła Daria Grunt, która objęła stanowisko producenta programów rozrywkowych. Wcześniej pracował m.in. w Endemol Shine Polska i TVN. więcej

TVP chce wybrać nowego operatora technicznego MUX-3

Telewizja Polska ogłosiła przeprowadzenie dialogu technicznego, który ma poprzedzić ogłoszenie zamówienia na wybór operatora technicznego multipleksu trzeciego (MUX-3). Obecnie tym operatorem jest Emitel. więcej

Turecki serial ,,Marzę o Tobie" letnią nowością TVP2

W poniedziałek, 17 czerwca TVP2 rozpocznie emisję nowego tureckiego serialu „Marzę o Tobie”. Telenowela będzie emitowana od poniedziałku do piątku o godzinie 13:15, zastąpi „Miłosne potyczki”. więcej

Uniwersytet Papieski: "Wiadomości" i Danuta Holecka najmniej obiektywne w TVP

KRRiT po ponad 1,5 roku upubliczniła raporty na temat mediów publicznych. Wynika z nich, że najmniej obiektywne są "Wiadomości", w których - według autorów badania z Uniwersytetu Papieskiego - łamana jest m.in. zasada oddzielania informacji od komentarza oraz naruszana jest zasada pluralizmu i wyważenia. Za najmniej obiektywną prowadzącą została uznana Danuta Holecka - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Jaka to melodia?" z Norbim miała o 370 tys. widzów mniej niż z Robertem Janowskim

Teleturniej „Jaka to melodia?” z udziałem Norbiego w sezonie 2018/2019 oglądało średnio 1,57 mln widzów. Względem analogicznego okresu rok wcześniej, gdy program prowadził jeszcze Robert Janowski, jego widownia spadła o 370 tys. osób. TVP1 w czasie jego emisji była wiceliderem rynku, a wpływy z reklam wyniosły 65,38 mln zł. więcej

Telewizja Polska planuje uruchomić TVP Sport 2 i kanał 4K. Szkolnikowski: chcemy się dalej rozwijać

Telewizja Polska planuje wprowadzić na rynek drugi kanał sportowy o roboczym tytule TVP Sport 2, który będzie dostępny w internecie - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Z naszych informacji wynika, że publiczny nadawca zastanawia się również nad kanałem w jakości 4K, w którym m.in. byłyby transmitowane najważniejsze wydarzenia sportowe. więcej

Robert Lewandowski ma największą wartość, a Małgorzata Rdest i Ewa Swoboda najwyższy potencjał sponsorski

Robert Lewandowski jest najbardziej rozpoznawanym sportowcem oraz posiada największą wartość sponsorską. Z kolei Małgorzata Rdest i Ewa Swoboda mają najwyższy potencjał sponsorski. Według danych firmy Sponsoring Insight rynek sponsoringu sportowego w 2018 roku wart był 916 mln zł. więcej

,,Klan" stracił 110 tys. widzów, ale dał TVP1 pozycję lidera. 40,56 mln zł z reklam

Właśnie zakończony sezon „Klanu” śledziło średnio 1,53 mln widzów, o 110 tys. osób mniej niż rok wcześniej. Serial jednak nadal dał TVP1 pozycję lidera rynku wśród wszystkich widzów, a wpływy z reklam wyniosły 40,56 mln zł. więcej

Allegro partnerem serialu ,,Ultravioletu 2". Konkurs ,,Zagadka kryminalna Ultraviolet"

Rozpoczęły się już zdjęcia do drugiego sezonu serialu AXN „Ultraviolet”. W nowych odcinkach seriali ponownie zagrają m.in. Marta Nieradkiewicz, Sebastian Fabijański, Michał Żurawski, Agata Kulesza i Bartłomiej Topa, a do obsady dołączyli Karolina Gorczyca i Piotr Stramowski. Partnerem serialu jest Allegro. więcej

"Wataha 3" jesienią w HBO, opublikowano pierwszy zwiastun (wideo)

HBO Europe opublikowało pierwsze wideo zapowiadające trzeci sezon "Watahy". Serial o Straży Granicznej w Bieszczadach wróci na antenę HBO jesienią br. więcej

Cyfrowy Polsat z podwyższonym ratingiem od Moody's dzięki obniżeniu wskaźników zadłużenia

Agencja ratingowa Moody’s Investors Service podwyższyła we wtorek rating korporacyjny grupy kapitałowej Cyfrowy Polsat. Uzasadniła to m.in. spadkiem wskaźników zadłużenia firmy oraz jej silną pozycją na rynkach telewizji i telekomunikacji. więcej

Samuel Pereira odpiera teorie dot. koszulki ,,88" na meczu z Izraelem, RDC usunęło ,,pogrom" z relacji

Szef TVP.info Samuel Pereira zamieścił swoje zdjęcie z meczu Polska - Izrael w koszulce naszej reprezentacji z numerem 88 (to rok jego urodzin). Niektórzy dziennikarze dopatrzyli się w tym niestosownego nawiązania do symboliki neonazistowskiej, inni uznali taką interpretację za absurdalną. - Najpierw pomyślcie, później piszcie - napisał Pereira do tych pierwszych. Z kolei Polskie Radio RDC ze swojego tekstu o meczu usunęło słowo „pogrom”, które pojawiło się też w relacji serwisu PZPN-u. więcej

Dokument ,,Apollo: droga na Księżyc" w National Geographic

We wtorek, 2 lipca National Geographic premierowo - z okazji 50. rocznicy pierwszego lądowania człowieka na Księżycu - pokaże dokumentalny film „Apollo: droga na Księżyc”. więcej

Ringier Axel Springer Polska liderem w kategorii zdrowie i medycyna

Według danych Gemius/PBI za kwiecień 2019 grupa Ringier Axel Springer Polska zajmuje pierwsze miejsce w kategorii „Zdrowie i medycyna” pod względem liczby realnych użytkowników. W porównaniu z danymi z ubiegłego roku, liczba RU serwisów Medonet i Onet Zdrowie spektakularnie wzrosła - o ponad 100 proc. materiał partnerski więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Radio ZET liderem słuchalności w Warszawie, RMF FM i TOK FM na podium

Liderem rynku radiowego w Warszawie w okresie od grudnia ub.r. do maja br. było Radio ZET. Na podium znalazły się jeszcze RMF FM i TOK FM - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
Marketerzy powołali koalicję, aby mieć wpływ na nowe badanie mediów

Marketerzy, którzy pracują wspólnie z rynkiem nad nowym badaniem mediów w Polsce utworzyli koalicję "Marketerzy dla lepszych badań". Celem jej powstania ma być zadbanie o reklamodawców i ich interesy w procesie tworzenia jednoźródłowego badania. więcej

 
Radio ZET i Trójka z największymi spadkami, RMF FM liderem słuchalności

W okresie od marca do maja br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem w zestawieniu. Liderem spadków były Radio ZET i Trójka - raport Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Sejmowa Komisja Kultury za przyjęciem sprawozdania z działalności KRRiT i RMN

Komisja Kultury i Środków Przekazu głosowała we wtorek za rekomendowaniem przyjęcia sprawozdania z działalności Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w 2018 roku przez Sejm. Sprawozdanie Rady Mediów Narodowych za ubiegły rok również spotkało się z akceptacją większości komisji. więcej

 
Ryszard Gromadzki z TV Republika współpracuje z Polskim Radiem 24

Dziennikarz Telewizji Republika Ryszard Gromadzki zaczął stałą współpracę z Polskim Radiem 24. W rozgłośni przeprowadza wywiady z politykami. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Dobry przetarg mediowy, czyli jaki? "Wyłóżmy karty na stół, przestańmy się nawzajem oszukiwać"

Na temat dobrych praktyk w obszarze przetargów mediowych rozmawiano podczas środowej konferencji Polzak Marketing 2019. Zaprezentowano na niej wyniki dialogu reklamodawców i agencji w kategorii media, które zostaną opublikowane w najbliższych dniach jako kolejny rozdział Białej Księgi Komunikacji Marketingowej. więcej

Papaya Young Directors 2019: Grand Prix dla Julii Popławskiej, Zarzycki, Karbowski, Wiśniowski i Kuriata z nagrodami

Nagrodę Grand Prix szóstej edycja konkursu Papaya Young Directors otrzymała Julia Popławska za film reklamowy dla marki Decathlon. Nagrodzeni zostali także Jakub Zarzycki, duet Patryk Karbowski i Michał Wiśniowski oraz Szymon Kuriata. więcej

IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie ma nowe władze

Członkowie IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy wybrali nowe władze na lata 2019-2021. W jej skład weszli przedstawiciele marketerów (mBank, Play, Procter & Gamble, Volkswagen Group), mediów (Ringier Axel Springer Polska, Grupa TVN, Google, Telewizja Polsat, Polska Izba Komunikacji Elektronicznej) oraz agencji (GroupM, MEDIACAP SA, BBDO, Communication Unlimited, Group One, METRO Advertising,  Adtoox, Gemius, GfK Polonia, Nielsen). więcej

Interprima wygrała przetarg kancelarii premiera na kampanie informacyjne w internecie

Spółka Interprima z Wrocławia wygrała przetarg Kancelarii Prezesa Rady Ministrów na prowadzenie kampanii informacyjnych w mediach społecznościowych i innych serwisach internetowych. Pokonała w nim 12 konkurentów, wśród nich takie agencje jak Partner of Promotion i ClickAd Interactive. więcej

Legia Warszawa mimo spadku najbogatszym klubem Ekstraklasy, coraz istotniejsze wpływy od sponsorów i z gadżetów

W ub.r. łączne wpływy klubów piłkarskiej Lotto Ekstraklasy wyniosły 528 mln zł, wobec 550,4 mln zł rok wcześniej. Wzrosły natomiast przychody komercyjne, głównie od sponsorów i ze sprzedaży gadżetów. Mimo dużego spadku wpływów zdecydowanie najbogatszym klubem pozostaje Legia Warszawa, a dalej są Lech Poznań i Lechia Gdańsk. więcej

Publicis Groupe wraca na Cannes Lions Festival, ale z mniejszą liczbą zgłoszeń

Publicis Groupe po roku nieobecności w Cannes wraca w tym roku na Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions. Do rywalizacji o nagrody wystawia jednak znacznie mniej zgłoszeń niż w latach poprzednich. więcej

Nike, Coca-Cola i Amazon w czołówce rankingu reklam przygotowanego przez YouTube na Cannes Lions Festival

Z okazji zbliżającego się Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, YouTube przygotował zestawienie najchętniej oglądanych kreacji od ostatniej edycji wydarzenia. Ranking otwiera brazylijski spot Coca-Cola. więcej

,,Isn't that wonderful" w reklamach piwa Somersby Pear 0,0% (wideo)

Ruszyła kampania reklamująca Somersby Pear 0,0% - nowy, bezalkoholowy wariant piwa Somersby (produkowanego przez Carlsberg Polska). Akcję przygotowały firmy marketingowe Grey Group Poland, Initiative Warszawa i Kamikaze. więcej

,,Odkryj czyszczącą siłę roślin" - Beata Sadowska reklamuje środki czyszczące Seventh Generation (wideo)

Zaczęła się kampania reklamująca wprowadzone niedawno do sprzedaży przez Unilever Polska środki czystości pochodzenia roślinnego Seventh Generation. Bohaterką akcji, realizowanej pod hasłem „Odkryj czyszczącą siłę roślin”, jest dziennikarka Beata Sadowska. więcej

Małgorzata Socha doradza w wyborze mebli kuchennych w nowym spocie Agata (wideo)

Rusza kolejna odsłona spotów telewizyjnych firmy meblarskiej Agata z cyklu „Dla każdego coś”. Tym razem Małgorzata Socha przychodzi z pomocą klientowi, który staje przed wyborem odpowiednich mebli do kuchni. więcej

Małgorzata Guryn i Małgorzata Leszkiewicz dołączyły do Havas Warsaw

Do zespołu agencji reklamowej Havas Warsaw dołączyły Małgorzata Guryn, która przeszła z BBDO Warszawa i Małgorzata Leszkiewicz ostatnio pracująca w VML Y&R Poland - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

Łomża Radler 0% w trzech nowych smakach

Marka Łomża (Van Pur) wprowadza na lato trzy nowe smaki bezalkoholowego piwa Radler. Limitowana edycja Polskie Smaki obejmuje trzy propozycje: Pigwa z Miętą, Malina z Rozmarynem i Mirabelka. więcej

PGNiG chce zatrudnić producenta filmu korporacyjnego

Spółka Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo szuka w przetargu firmy, która zajmie się produkcją jej filmu korporacyjnego. Będzie z nią pracować trzy miesiące. więcej

Marketerzy powołali koalicję, aby mieć wpływ na nowe badanie mediów

Marketerzy, którzy pracują wspólnie z rynkiem nad nowym badaniem mediów w Polsce utworzyli koalicję "Marketerzy dla lepszych badań". Celem jej powstania ma być zadbanie o reklamodawców i ich interesy w procesie tworzenia jednoźródłowego badania. więcej

BrandZ 2019: Amazon najcenniejszą marką świata, koniec wieloletniej dominacji Apple i Google

Agencje Kantar i WPP ogłosiły na giełdzie nowojorskiej wyniki tegorocznego raportu BrandZ Global Top 100. Po raz pierwszy od 12 lat liderem zestawienia nie jest Apple, ani Google (miejsca drugie i trzecie). Najcenniejszą marką świata został Amazon, wyceniony na 315,505 mld dolarów - o 52 proc. więcej niż w poprzedniej edycji zestawienia. więcej

Robert Lewandowski ma największą wartość, a Małgorzata Rdest i Ewa Swoboda najwyższy potencjał sponsorski

Robert Lewandowski jest najbardziej rozpoznawanym sportowcem oraz posiada największą wartość sponsorską. Z kolei Małgorzata Rdest i Ewa Swoboda mają najwyższy potencjał sponsorski. Według danych firmy Sponsoring Insight rynek sponsoringu sportowego w 2018 roku wart był 916 mln zł. więcej

Natalia Szroeder promuje na Instagramie akcję Oriflame #PięknaSobota

Szwedzka marka kosmetyczna Oriflame wystartowała z kampanią #PięknaSobota. Wspólnie z piosenkarką Natalią Szroeder firma przekonuje Polki, że zasługują na chwilę relaksu i czasu wyłącznie dla siebie. więcej

Tork reklamuje bardziej ekologiczny papier toaletowy

Firma Essit rozpoczęła kampanię reklamową papieru toaletowego Tork Midsize bez gilzy. więcej

Hit Moniki Brodki reklamuje Żywiec Zdrój "z nutą owoców" (wideo)

Rozpoczęła się kampania reklamowa nowych wersji smakowych napoju Żywiec Zdrój (produkowanego przez Danone Polska). Za jego obsługę marketingową odpowiadają VMLY&R, K2 Media, MediaCom Warszawa i MSL. więcej

,,Ż jak nigdy dotąd" w reklamach piwa Żywiec 0,0% (wideo)

Ruszyła kampania reklamująca bezalkoholowe warianty piwa Żywiec (produkowanego przez Grupę Żywiec). Za akcję, pod hasłem „Ż jak nigdy dotąd”, odpowiadają firmy marketingowe 2012 Agency, Opus Film, Televisor, Ztudio&Burza, Starcom i Hope. więcej

Bluecloud Interactive - nowa agencja na rynku. Na czele Łukasz Janowski

Działalność rozpoczęła nowa agencja Bluecloud Interactive, która powstała z połączenia dotychczasowej części struktury Loyalty Point, odpowiedzialnej za dostarczanie rozwiązań strategiczno-kreatywnych z agencją interaktywną Vacaloca. Kieruje nią na stanowisku CEO Łukasz Janowski. więcej

Sylwia Zdulska marketing and brand managerem w Payback Polska

Sylwia Zdulska objęła stanowisko marketing and brand managera w Payback Polska. Dołączyła do zespołu marketingu kierowanego przez Katarzynę Grzywaczewską, dyrektor marketingu firmy. więcej

Krakus zachęca ,,Chrup na grilla"

Firma Maspex rozpoczęła kampanię reklamową marki Krakus, w której promuje m.in. ogórki konserwowe tej marki jako idealną przekąskę do grillowanych potraw. Za działania reklamowe odpowiadają agencje Change Integrated (Group One) i Trzask!. więcej

Vienio, Karolina Pilarczyk i Kasia Bigos twarzami trzeciej edycji kampanii "Trzeźwo myślę" Carlsberga

Raper Vienio, drifterka Karolina Pilarczyk oraz trenerka fitness Kasia Bigos zostali ambasadorami trzeciej edycji programu edukacyjnego Carlsberg Polska "Trzeźwo myślę". Celem akcji jest nakłonienie młodych osób do odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. więcej

Paul Rudd i Michael Pe?a w reklamie Pepsi

Paul Rudd i Michael Peña zagrali w nowej reklamie Pepsi. To kolejna odsłona platformy komunikacyjnej "For the love of it". więcej

Katarzyna Wac i Jerzy Kurczak wzmacniają zespół Ogilvy Poland

Do zespołu agencji Ogilvy Poland dołączyło kilka nowych osób. Wśród nich m.in. Katarzyna Wac i Jerzy Kurczak - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

Cannes Lions Festival stawia na CSR, partnerem Deloitte Digital

Organizatorzy tegorocznej edycji międzynarodowego festiwalu kreatywności Cannes Lions zobowiązali się do aktywizacji na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości i uczynienia festiwalu wydarzeniem bardziej przyjaznym dla środowiska. Pierwszym oficjalnym partnerem w tym zakresie zostało Deloitte Digital. więcej

Kompromitujące hasła na foliowych torebkach East West Marketing (wideo)

East West Market w Kanadzie chce zachęcić klientów, by robiąc zakupy przynosili swoje torby i nie korzystali z foliowych reklamówek. Dlatego na plastikowych torbach firma zamieszcza kompromitujące hasła. więcej

Anna Rezner po 4 latach awansowała w agencji Plej

Anna Rezner - ostatnio pełniąca funkcję account managera - awansowała w agencji Plej na stanowisko account supervisora. więcej

Codzienne życiowe sytuacje jako ekstremalne wyzwania w reklamie Magne-B6 Forte (wideo)

Rozpoczęła się nowa kampania reklamowa leku Magne-B6 Forte (produkowanego przez Sanofi Polska). Adresowane do kobiet spoty przygotowała agencja reklamowa Leo Burnett (Publicis Group). więcej

Agencja love to talk wypromuje w social mediach Tullamore D.W.E.

Agencja love to talk rozpoczyna pracę dla marki whiskey Tullamore D.W.E. więcej

Aleksandra Popławska dołącza do Roberta Karasia jako ambasadorka marki Cupra

Aktorka Aleksandra Popławska znana z takich produkcji, jak „Wataha”, „Belfer” czy „Kobiety mafii” została nową ambasadorką marki samochodów Cupra (Seat/ Volkswagen Group). Będzie je reklamować obok Roberta Karasia, światowego rekordzisty w potrójnym Ironmanie. więcej

Na rynek wchodzi Hashares. ,,Influencer marketing prościej"

Hashares to nowo powstała platforma specjalizująca się w realizacjach kampanii marketingowych z udziałem influencerów. Zarządza nią Zofia Cichoń, prezesem firmy jest Mateusz Rozwadowski. Partnerem w agencji jest Marta Fila. więcej

Nikodem Rachoń awansował w Enerdze na dyrektora marketingu i komunikacji

Od kwietnia br. Nikodem Rachoń pełni w spółce Energa funkcję dyrektora departamentu marketingu i komunikacji. Zastąpił na tym stanowisku Annę Ziobroń, która rozstała się z firmą. więcej

Paweł Murawski senior account managerem w Mobiem

Do zespołu agencji mobile marketingu Mobiem dołączył Paweł Murawski, który jako senior account manager wzmocni dział handlowy firmy. więcej

McCann Worldgroup z trzema nagrodami na Polish Graphic Design Awards

Agencja reklamowa McCann Worldgroup zdobyła trzy nagrody główne w konkursie Polish Graphic Design Awards, podsumowującym scenę graficzną w Polsce. więcej

Agencje Imagine Nation i Focus Event łączą się w ramach Focus Media Group

Agencje event marketingowe Imagine Nation i Focus Event będą działać razem jako podmiot należący do Focus Media Group. Połączoną agencją będą zarządzać Artur Ucher, Przemysław Witkowski i Krzysztof Kamiński. więcej

WP Kobieta z nową linią programową pod hasłem ,,Jestem, jaka chcę być"

Redakcja serwisu tworzy treści dla kobiet otwartych, ciekawych świata i śledzących trendy. Zgodnie z nową misją, kobiety w serwisie znajdą wszystko, co warto wiedzieć, by żyć lepiej. Zakres tematów w WP Kobieta oraz sposób pisania sformułowano na nowo. Inspiracją do zmian był m.in. raport „Lepsi my. Teczka trendów dobrego życia” 4P/2018. Linię programową pod hasłem „Jestem, jaka chcę być” zaprezentowano na śniadaniach prasowych. materiał partnerski więcej

 
 
 
PRASA
 
Agora wypłaci 23,3 mln zł dywidendy, rada nadzorcza będzie zarabiać więcej

Akcjonariusze Agory zgodnie z propozycją zarządu i rady nadzorczej zdecydowali, że firma wypłaci 23,29 mln zł dywidendy, po 50 groszy na akcję. Do rady nadzorczej w miejsce Andrzeja Dobosza powołano Tomasza Karusewicza. Jednocześnie zaakceptowano propozycję zarządu dotyczącą podwyższenia wynagrodzenia członków rady nadzorczej. więcej

Przyrost cyfrowych subskrypcji hamuje, internauci zmęczeni natłokiem informacji

Po kilku latach wzrostów skłonność użytkowników do kupowania płatnego dostępu do treści u wydawców wyraźnie słabnie - wynika z nowego raportu „Digital News Report” przygotowanego przez Reuters Institute for the Study of Journalism. Temu zjawisku towarzyszy wybieranie przez odbiorców tylko jednego płatnego dostawcy informacji, a także zmęczenie wielu użytkowników natłokiem newsów w internecie. Dla mediów najważniejszym kanałem społecznościowym pozostaje Facebook, na znaczeniu zyskują jednak komunikatory. więcej

,,Więź" zbiera w internecie pieniądze od czytelników. ,,Dotacja ministra kultury pokrywa niewiele wydatków"

Czasopismo „Więź” zaapelowało do swoich czytelników o większe wpłaty na utrzymanie i rozwój pisma, ale także na rozszerzenie akcji prowadzonych przez redakcję. - Nie mamy żadnego wsparcia ze strony Kościoła, a dotacja ministra kultury pokrywa niewielką część wydatków - mówi Wirtualnemedia.pl Ewa Buczek z redakcji „Więzi”. więcej

Fundusz KKR wykupi mniejszościowy pakiet w Axel Springer. Wraz z Friede Springer i Mathiasem Doepfnerem przejmie kontrolę nad wydawnictwem

Axel Springer oraz fundusz KKR zawarli porozumienie, zgodnie z którym amerykański inwestor wykupi mniejszościowych pakiet akcji niemieckiego wydawcy od drobnych udziałowców. KKR zainwestuje w wykupienie przynajmniej 20 procent udziałów w Axel Springer, co w połączeniu z akcjami należącymi do Friede Springer i Mathiasa Doepfnera ma zapewnić trzem partnerom kontrolę nad firmą i warunki do stabilnego rozwoju w obszarze cyfrowym. więcej

Lionel Messi najlepiej opłacanym sportowcem na świecie, za nim Ronaldo i Neymar

Lionel Messi jest obecnie najlepiej zarabiającym sportowcem na świecie - wynika z rankingu magazynu „Forbes”. Znany piłkarz w ostatnim roku zanotował łączne wpływy w wysokości 127 mln dolarów. Messi wyprzedził na liście dwóch swoich konkurentów z boiska - Cristiano Ronaldo oraz Neymara. W rankingu stu najlepiej opłacanych sportowców najwięcej jest koszykarzy grających w lidze NBA. więcej

Uniwersytet Warszawski zwyciężył w 20. edycji Rankingu Szkół Wyższych Perspektywy 2019

Uniwersytet Warszawski zajął pierwsze miejsce w 20. Rankingu Szkół Wyższych magazynu "Perspektywy". Podium uzupełniają Uniwersytet Jagielloński i Politechnika Warszawska. Najlepszą szkołą niepubliczną została Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie. więcej

Polska Press Grupa przekształca ,,Miasta Kobiet" w ,,Stronę Kobiet". ,,Chcemy mieć ujednolicony brand"

Polska Press Grupa zlikwidowała wydawany przy „Expressie Bydgoskim” od sześciu lat magazyn „Miasta Kobiet”, wprowadzając tam nowe pismo „Strona Kobiet” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Redaktorem prowadzącym nowego magazynu, tak samo jak poprzedniego, jest Lucyna Tataruch. więcej

Morawiecki: bracia Karnowscy rozszczelnili medialny układ zamknięty, bez nich nie byłoby dobrej zmiany

Odbierając Biało-Czerwone Róże od wPolityce.pl (Fratria) premier Mateusz Morawiecki skomplementował założycieli tego serwisu Jacka i Michała Karnowskich. -Jestem przekonany, że nie byłoby dobrej zmiany, nie byłoby też zwycięstwa 2015 roku bez was, kochani, bez waszej uporczywej wiary w zwycięstwo - powiedział szef rządu. więcej

Edipresse wprowadza na rynek magazyn true stories ,,Będzie Dobrze"

W czwartek 13 czerwca w kioskach ukaże się pierwszy numer nowego miesięcznika wydawanego przez Edipresse Polska - „Będzie Dobrze”. Tytuł jest kierowany do czytelników w segmencie wiekowym 35+. Redaktor naczelną została Barbara Florkiewicz. więcej

Rosyjski dziennikarz Iwan Gołunow opuszcza areszt. Zarzuty wycofano, policjanci zawieszeni

Umorzono sprawę karną wobec rosyjskiego dziennikarza śledczego Iwana Gołunowa, któremu zarzucano próbę handlu narkotykami. Jednocześnie zawieszono policjantów, po tym jak po pobycie w areszcie Gołunow z obrażeniami trafił do szpitala. więcej

,,Gazeta Wyborcza" z dwuczęściowym przewodnikiem astronomicznym od Karola Wójcickiego

W środę i czwartek „Gazeta Wyborcza” (Agora) dołączy do nakładu ilustrowany dwuczęściowy „Przewodnik astronomiczny na lato”. Jego autorem jest popularyzator astronomii Karol Wójcicki. więcej

 
 
 
INTERNET
 
TVN i Onet najpopularniejszymi źródłami newsów, RMF FM najbardziej wiarygodne. 38 proc. internautów słucha podcastów

Wśród polskich internautów najpopularniejszymi źródłami informacji są stacje TVN i Onet, najbardziej godnym zaufania - RMF FM, a najmniej wiarygodnymi - Radio Maryja, TVP i „Gazeta Polska Codziennie”. 16 proc. internautów płaci w sieci za informacje, a 38 proc. słuchało w ostatnim miesiącu podcastów. więcej

Serwisy społecznościowe: Facebook, Fotka i GG ze spadkami. Instagram, Twitter i Reddit mocno w górę

Facebook pozostaje zdecydowanie najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Polsce, przy czym w skali roku podobnie jak GG.pl i Fotka.com zanotował spadki odwiedzalności. Dużo zyskały natomiast Instagram, Twitter i Reddit. Wśród aplikacji lideruje Messenger mający dwa razy więcej użytkowników niż WhatsApp, natomiast Tik Tok wyprzedza Twittera. więcej

Przyrost cyfrowych subskrypcji hamuje, internauci zmęczeni natłokiem informacji

Po kilku latach wzrostów skłonność użytkowników do kupowania płatnego dostępu do treści u wydawców wyraźnie słabnie - wynika z nowego raportu „Digital News Report” przygotowanego przez Reuters Institute for the Study of Journalism. Temu zjawisku towarzyszy wybieranie przez odbiorców tylko jednego płatnego dostawcy informacji, a także zmęczenie wielu użytkowników natłokiem newsów w internecie. Dla mediów najważniejszym kanałem społecznościowym pozostaje Facebook, na znaczeniu zyskują jednak komunikatory. więcej

Facebook Watch ma 720 mln użytkowników miesięcznie. 140 mln odwiedza platformę codziennie

Facebook poinformował, że prowadzona przez niego platforma wideo o nazwie Watch ma na całym świecie 720 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Każdego dnia sekcję odwiedza ponad 140 mln internautów, zaś każdy z użytkowników spędza na Watch 26 średnio minut dziennie. więcej

Nike, Coca-Cola i Amazon w czołówce rankingu reklam przygotowanego przez YouTube na Cannes Lions Festival

Z okazji zbliżającego się Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, YouTube przygotował zestawienie najchętniej oglądanych kreacji od ostatniej edycji wydarzenia. Ranking otwiera brazylijski spot Coca-Cola. więcej

T-Mobile z najszybszym internetem mobilnym w maju

Portal RFBenchmark.pl opublikował ranking prędkości internetu u operatorów komórkowych w maju 2019 roku. T-Mobile został liderem w kategorii średniej szybkości pobierania danych w sieci LTE. W pozostałych dwóch kategoriach (średnia szybkość wysyłania danych i najniższa wartość ping) pierwsze miejsce zajmuje Orange. więcej

W październiku druga część filmu braci Sekielskich o pedofilii w Kościele

Tomasz i Marek Sekielscy, twórcy "Tylko nie mów nikomu" o pedofilii w polskim Kościele pracują nad drugą częścią dokumentu. Jego premierę zaplanowali na październik - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie trwają zdjęcia i zbiórka w internecie na film o SKOK-ach. więcej

Firefox otrzyma płatną wersję premium. Usługa VPN i przestrzeń na przechowywanie plików

Chris Beard, szef firmy Mozilla zapowiedział, że jesienią 2019 roku na rynku pojawi się płatna wersja premium przeglądarki Firefox. W zamian za miesięczną subskrypcję użytkownicy otrzymają dodatkowe usługi, wśród nich może się znaleźć platforma VPN oraz możliwość przechowywania plików w chmurze. Według zapewnień dostęp do wszystkich obecnych opcji oferowanych przez Firefoksa pozostanie darmowy. więcej

Opera wprowadza przeglądarkę dla graczy. Można kontrolować obciążenie pamięci i procesora

Opera Software zaprezentowała wstępną wersję przeglądarki Opera GX, która posiada mechanizmy pozwalające kontrolować użytkownikowi jakie część zasobów procesora i pamięci RAM ma być wykorzystywane przez przeglądarkę. Opera GX jest kierowana głównie do komputerowych graczy, którzy wymagają maksymalnej wydajności od swoich komputerów. więcej

YouTube odcina homofobiczny kanał od pieniędzy, ale nie usuwa filmów. Susan Wojcicki przeprasza

Serwis YouTube znalazł się w ogniu krytyki po tym, jak pozbawił publikującego homofobiczne treści youtubera Stevena Crowdera możliwości monetyzowania treści, jednak nie usunął kontrowersyjnych materiałów. Susan Wojcicki, szefowa YT przeprasza za to społeczność LGBT, jednak broni decyzji podjętej przez serwis wyjaśniając, że konieczne jest zachowanie spójnej polityki wobec treści budzących wątpliwości. więcej

Rakuten uruchamia sportowy serwis VOD. Na początek japońska liga piłkarska i Iniesta TV

Firma Rakuten uruchomi sportowy serwis streamingowy, w którym mają się znaleźć transmisje z meczów i rozgrywek w różnych dyscyplinach sportu. Na początek centralnym punktem oferty będą transmisje i materiały związane z japońską ligą piłki nożnej, w bibliotece znalazł się także kanał Iniesta TV poświęcony znanemu hiszpańskiemu piłkarzowi występującemu obecnie w klubie Vissel Kobe. więcej

Marc Dorcel zapowiada ,,pornograficznego Netfliksa". 30 euro miesięcznie za dostęp do serwisu

Marc Dorcel, francuski producent i reżyser filmów porno zapowiada uruchomienie serwisu streamingowego z filmami dla dorosłych. Platforma ma być odpowiednikiem Netfliksa w branży pornograficznej, a nieograniczony dostęp do filmów będzie kosztować 29,99 euro miesięcznie. Start usługi zaplanowano w drugiej połowie 2019 roku. więcej

Wiktor Mazur w zarządzie Sare

Do zarządu spółki technologicznej Sare dołączył Wiktor Mazur. Obowiązki łączy ze stanowiskiem wiceprezesa Sales Intelligence. więcej

Grupa Interia.pl w AdRetail będzie korzystać z rozwiązań Roq.ad

AdRetail, jednostka biznesowa Grupy Interia.pl, zaczęła współpracę technologiczną i sprzedażową z firmą Roq.ad oferującą rozwiązania technologiczne z zakresu probabilistycznych identyfikacji internautów przeglądających sieć na różnych urządzeniach. więcej

Nowe sekcje na stronie Banku Pekao

Bank Pekao we współpracy z firmą Artegence wdraża na swojej stronie internetowej nowe mikroserwisy. więcej

Ringier Axel Springer Polska liderem w kategorii zdrowie i medycyna

Według danych Gemius/PBI za kwiecień 2019 grupa Ringier Axel Springer Polska zajmuje pierwsze miejsce w kategorii „Zdrowie i medycyna” pod względem liczby realnych użytkowników. W porównaniu z danymi z ubiegłego roku, liczba RU serwisów Medonet i Onet Zdrowie spektakularnie wzrosła - o ponad 100 proc. materiał partnerski więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Marketerzy powołali koalicję, aby mieć wpływ na nowe badanie mediów

Marketerzy, którzy pracują wspólnie z rynkiem nad nowym badaniem mediów w Polsce utworzyli koalicję "Marketerzy dla lepszych badań". Celem jej powstania ma być zadbanie o reklamodawców i ich interesy w procesie tworzenia jednoźródłowego badania. więcej

BrandZ 2019: Amazon najcenniejszą marką świata, koniec wieloletniej dominacji Apple i Google

Agencje Kantar i WPP ogłosiły na giełdzie nowojorskiej wyniki tegorocznego raportu BrandZ Global Top 100. Po raz pierwszy od 12 lat liderem zestawienia nie jest Apple, ani Google (miejsca drugie i trzecie). Najcenniejszą marką świata został Amazon, wyceniony na 315,505 mld dolarów - o 52 proc. więcej niż w poprzedniej edycji zestawienia. więcej

Robert Lewandowski ma największą wartość, a Małgorzata Rdest i Ewa Swoboda najwyższy potencjał sponsorski

Robert Lewandowski jest najbardziej rozpoznawanym sportowcem oraz posiada największą wartość sponsorską. Z kolei Małgorzata Rdest i Ewa Swoboda mają najwyższy potencjał sponsorski. Według danych firmy Sponsoring Insight rynek sponsoringu sportowego w 2018 roku wart był 916 mln zł. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Lafarge klientem FleishmanHillard

Producent materiałów budowlanych Lafarge rozpoczyna współpracę z agencją PR FleishmanHillard. więcej

Aliganza ma wyłączność na obsługę autorskich marek Jessiki Mercedes

Do grona klientów agencji Aliganza Fashion Agency dołączyły autorskie brandy Jessiki Mercedes Kirschner. Są to Veclaim i Moiess Swimwear. więcej

Olsen w gronie klientów Aliganza Fashion Agency

Do grona marek modowych obsługiwanych przez Aliganza Fashion Agency dołaczyła marka odzieżowa Olsen. Zespołem jej dedykowanym kieruje Przemek Dankowski. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Volvo Cars z Uber: SUV XC90 gotowy do jazdy autonomicznej (wideo)
Mi 9T - nowy smartfon Xiaomi (wideo)
Elektrownia słoneczna na dachach bloków we Wrocławiu, mniejsze rachunki za prąd
T-Mobile z najszybszym internetem mobilnym w maju
Creative: nowe słuchawki Outlier Air Sports i Outlier Active, głośnik Muvo Play i zestaw głośnikowy 2.1 do komputera Pebble Plus
Polska daleko w tyle w unijnym rankingu cyfryzacji
Huawei obniża prognozy. Nie będzie największym producentem smartfonów w 2019 roku
Orange Polska kupuje BlueSoft za 200 mln zł - jest zgoda UOKiK-u
Revolut oficjalnie wprowadza w Polsce obsługę Apple Pay
U19e - nowy smartfon HTC (wideo)
Galaxy Xcover 4s - nowy smartfon Samsunga za 300 euro (wideo)
Do 2021 roku Ogólnopolska Sieć Edukacyjna połączy z szybkim internetem 26 tys. polskich szkół
Sony: nowy superteleobiektyw stałoogniskowy 600 mm F4 G Master
 
 
 
GOSPODARKA
 
Volvo Cars z Uber: SUV XC90 gotowy do jazdy autonomicznej (wideo)
Elektrownia słoneczna na dachach bloków we Wrocławiu, mniejsze rachunki za prąd
BrandZ 2019: Amazon najcenniejszą marką świata, koniec wieloletniej dominacji Apple i Google
Cyfrowy Polsat z podwyższonym ratingiem od Moody's dzięki obniżeniu wskaźników zadłużenia
Polska daleko w tyle w unijnym rankingu cyfryzacji
Revolut oficjalnie wprowadza w Polsce obsługę Apple Pay
Do 2021 roku Ogólnopolska Sieć Edukacyjna połączy z szybkim internetem 26 tys. polskich szkół
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
,,Klan" stracił 110 tys. widzów, ale dał TVP1 pozycję lidera. 40,56 mln zł z reklam
"Wataha 3" jesienią w HBO, opublikowano pierwszy zwiastun (wideo)
Elsa i Anna ruszą w świat w drugiej części filmu "Kraina lodu"
Amazon szykuje serial "Mrocza wieża". Zagra Michael Rooker
Rafał Zawierucha i Adam Woronowicz zagrają w filmie "Orzeł. Ostatni patrol"
Clint Eastwood zapowiada film "The Ballad Of Richard Jewell". Zagra Sam Rockwell
Sandra Bullock zrobi serial dla Amazona inspirowany jej studenckimi latami
John Cena wystąpi w filmie "Szybcy i wściekli 9"
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj