|
|
|
|
|
|
|
Nowa wizja zmian w mediach publicznych. "PO miała osiem lat na zmiany" [SZCZEGÓŁY]
W lipcu na swojej konwencji programowej PO ma przedstawić m.in. własną wizję mediów publicznych i zmiany, jakie chciałaby przeprowadzić po odejściu PiS od władzy. To m.in. stworzenie holdingu radiowo-telewizyjnego, likwidacja abonamentu RTV i Rady Mediów Narodowych oraz finansowanie TVP i Polskiego Radia z budżetu państwa. - PO miała osiem lat na zmiany - komentuje Paweł Lewandowski, wiceminister kultury w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Twórcy i producenci ,,Ojca Mateusza" Krzysztof Grabowski i Katarzyna Anczarska odchodzą z ATM Grupy. Otwierają własną firmę producencką
Krzysztof Grabowski i Katarzyna Anczarska odeszli z firmy ATM Grupa - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Tym samym twórcy i producenci „Ojca Mateusza” rezygnują z dalszej pracy nad serialem. Z naszych informacji wynika, że będą realizować nowe projekty telewizyjne i filmowe we własnej firmie.
więcej
|
Edward Miszczak: Druga edycja "Big Brothera" będzie wyzwaniem
Telewizja TVN7 pokaże kolejną edycję reality-show "Big Brother". - Druga seria "Big Brothera" w TVN7 będzie wyzwaniem - wszyscy pamiętamy, jak wchodziliśmy na rynek i pierwszy "BB" był gigantycznym sukcesem - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN.
więcej
|
Programy Piaseckiego i ,,Kropka nad i" z przerwą wakacyjną w TVN24, zostaje ,,Szkło kontaktowe"
TVN24 podczas wakacji nie będzie premierowo emitować takich programów, jak: „Rozmowa Piaseckiego”, „Czarno na białym”, „Kropka nad i” i „Kawa na ławę”. Bez przerwy wakacyjnej pozostają w ramówce m.in. „Tak jest”, „Szkło kontaktowe”, „Drugie śniadanie mistrzów” i „Loża prasowa”.
więcej
|
Powstaje wspólny serial Canal+ i FOX - "Wojna światów". Pierwsze zdjęcia
Jeszcze w tym roku na antenie telewizji FOX swoją premierę będzie miał nowy serial "Wojna światów" - koprodukcja Canal+, Fox Networks Group, Europe & Africa i AGC Television.
więcej
|
Producent ,,Familiady" i nadawca E-Sport TV sprzedał obligacje za 2,95 mln zł
Spółka Astro, producent teleturnieju „Familiada” i nadawca stacji E-Sport TV, przydzieliła swoje obligacje serii D o łącznej wartości emisyjnej 2,95 mln zł.
więcej
|
865 tys. widzów widowiska ,,Wielki test" w TVP1. Hitem quiz o lesie
„Wielki test” w sezonie 2018/2019 oglądało średnio 865 tys. widzów. Produkcja dała Jedynce ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki” zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej. Najwięcej widzów miał quiz „Wielki test o lesie”.
więcej
|
Kurdej-Szatan: dziękuję władzom TVP, że mimo mojej niepokorności politycznej dawaliście się namówić na współpracę
Barbara Kurdej-Szatan opublikowała oświadczenie w sprawie zakończenia współpracy z nią przez Telewizję Polską. - Dziękuję władzom TVP, że mimo mojej niepokorności politycznej (zawsze uważałam, że powinnam żyć w zgodzie ze swoim sumieniem) dawaliście się namówić przez te parę lat producentom i reżyserom, którzy chcieli ze mną pracować i pozwalaliście na kontynuowanie mojej pracy. Nie dziękuję za sposób pożegnania się ze mną. Można to było zrobić w bardziej elegancki sposób - stwierdziła.
więcej
|
Polsat liderem oglądalności w DVB-T, Zoom TV z największym wzrostem
Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w maju br. był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał Zoom TV, a najwięcej straciła TVP Rozrywka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Krzysztof Skórzyński rozmawia ze znanymi ojcami o tacierzyństwie w książce "Świat na głowie"
W sprzedaży pojawiła się pierwsza książka autorstwa dziennikarza Krzysztofa Skórzyńskiego - "Świat na głowie". W pogłębionych wywiadach rozmawia ze znanymi ojcami: Michałem Koterskim, Bartkiem Królikiem, Adamem Nowakiem, Cezarym „Cezikiem” Nowakiem i Przemysławem Saletą o byciu tatą, niedocenianiu roli ojca w przestrzeni publicznej, ale i o życiu, chorobie i upadkach.
więcej
|
Nowe odcinki ,,Szansy na sukces" od 8 września w TVP2. Trwają castingi (wideo)
Telewizja Polska podjęła decyzję o kontynuacji „Szansy na sukces”. Nowe odcinki muzycznego programu widzowie Dwójki będą mogli oglądać od 8 września w niedzielne popołudnia. Właśnie trwają poszukiwania uczestników.
więcej
|
IQS z technologią text miningu
Netdive to platforma badawcza analizy treści zamieszczanych w Internecie i mediach społecznościowych. Nowe narzędzie umożliwia eksplorację dowolnego tematu, który angażuje ludzi w sieci.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Radio Wnet przy 458 tys. zł wpływów miało 266 tys. zł straty, 1 mln zł z dokapitalizowania
W ub.r. Radio Wnet zanotowało 458,1 tys. zł wpływów sprzedażowych i 265,8 tys. zł straty netto, wobec 1 mln zł przychodów i 15 tys. zł zysku netto w 2017 roku. Jesienią ub.r. stacja została dokapitalizowana kwotą 1 mln zł.
więcej
|
|
BCAST nowym operatorem dla części emisji Radia Maryja
Operator techniczny, firma BCAST rozpoczęła świadczenie usługi emisji sygnału FM dla Radia Maryja - docelowo będzie to robić dla tej rozgłośni w 12 miastach w Polsce, m.in. w Warszawie, Lublinie czy Częstochowie.
więcej
|
|
Rada programowa Polskiego Radia nie przyjęła letniej ramówki PR24
Podczas ostatniego posiedzenia rady programowej Polskiego Radia zajmowano się zmianami w ramówkach publicznego nadawcy, które wprowadzono na okres letni. Zaakceptowano wszystkie wakacyjne propozycje anten, poza jedną - nie przyjęto letniej ramówki Polskiego Radia 24.
więcej
|
|
Trójka zmienia ramówkę na wakacyjną. Więcej muzyki i rozrywki
Od początku lipca na antenie Trójki pojawią się nowe audycje i cykle, które mają być lżejsze i przystosowane do atmosfery wakacji. Pojawią się m.in. programy: „Cudze chwalicie…”, „Zupełnie inne popołudnie”, „Nie do powiedzenia”, „Adamski seryjny” czy „Z Żądą smakuje lepiej”.
więcej
|
|
Radio Eska z 32,33 mln zł przychodów i zyskiem 8,5 mln zł
Spółka Radio Eska, która jest nadawcą 42 rozgłośni radiowych pod tą nazwą zamknęła 2018 rok przychodami netto w kwocie 32,33 mln zł i zyskiem netto w wysokości 8,51 mln zł. Spadły wpływy ze sprzedaży reklam, ale udało się to zrekompensować wpływami ze sprzedaży praw autorskich.
więcej
|
|
Piotr Majewski nowym prowadzącym program "Południe z Animuszem" w Radiu dla Ciebie
Od początku lipca nowym prowadzącym program "Południe z Animuszem" w Radiu dla Ciebie będzie Piotr Majewski. Audycję będzie można usłyszeć w każdy wtorek i czwartek w godzinach 10.00-13.00.
więcej
|
|
Dziennikarz Radia Gdańsk Paweł Luciński nie żyje. Policja podejrzewa zabójstwo, zatrzymała kobietę
W wieku 49 lat zmarł Paweł Luciński, dziennikarz muzyczny Radia Gdańsk. Policja bada tę sprawę w kierunku zabójstwa, zatrzymano już 34 letnią kobietę.
więcej
|
|
RMF FM na czele rynku w Częstochowie. Radio Jura wiceliderem
Liderem rynku radiowego w Częstochowie jest RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze Radio Jura i Trójka - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
|
|
Zarobki w branży marketingowej dalej rosną, ale wolniej niż rok wcześniej. 13,5 tys. zł dla account directora (raport)
68 proc. firm z sektora komunikacji marketingowej w ubiegłym roku zwiększyło przychody lub co najmniej utrzymało je na dotychczasowym poziomie. Płace pracowników wzrosły średnio o 3,2 proc. Wśród typowych stanowisk najwyższe pensje są dla account directora (13,5 tys. zł), senior art directora (11,45 tys. zł), senior strategic plannera (11,3 tys. zł), senior copywritera (11,15 tys. zł) i media managera (11 tys. zł).
więcej
|
Martyna Kaczmarek: Ben&Jerry's nie zrezygnuje ze wspierania LGBT+, bo ludziom się to nie podoba
Na czym powinna polegać dzisiaj społeczna odpowiedzialność biznesu? Jak prowadzić markę, która jako pierwsza na polskim rynku zaczęła głośno domagać się równości dla osób LGBT+? O tym rozmawiamy z Martyną Kaczmarek, country business lead marki Ben&Jerry's (Unilever).
więcej
|
Video Brothers z 3,7 mln wpływów i 1 mln zł zysku. Rozmawia z inwestorami mediowymi
Obsługująca kanały youtube’owe firma Video Brothers w ub.r. osiągnęła 3,72 mln zł wpływów sprzedażowych i 1,04 mln zł zysku netto, wobec 1,81 mln zł przychodów i 120,7 tys. zł zysku rok wcześniej. - Rozmawiamy z potencjalnymi inwestorami, dwoma partnerami bezpośrednio z branży mediów, bo zależy nam na pozyskaniu podmiotu synergicznego z naszymi działaniami i zorientowanego w tematyce obrotu prawami audiowizualnymi - mówi Łukasz Skalik, szef i właściciel firmy.
więcej
|
Wpływy agencji Bardzo zmalały o połowę, a zysk do 12,7 tys. zł
W ub.r. agencja reklamowa Bardzo zanotowała 5,11 mln zł wpływów sprzedażowych i 12,7 tys. zł zysku netto, wobec 10,07 mln zł przychodów i 997,1 tys. zł zysku netto rok wcześniej. Firma ograniczyła wydatki na wynagrodzenia i usługi obce.
więcej
|
6 ofert w przetargu mediowym Banku Gospodarstwa Krajowego. ClickAd i Media Group proponują miesięczny ryczałt za obsługę w kwocie 0,01 zł
W trwającym przetargu na roczną obsługę mediową Banku Gospodarstwa Krajowego wpłynęło sześć ofert. O budżet tego klienta walczą m.in. Zenith (Publicis Media), ClickAd, Media Group i Fabryka Komunikacji Społecznej - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Anna Koszur w zarządzie Scholz & Friends Warszawa
Do zarządu agencji reklamowej Scholz & Friends Warszawa (należącej do holdingu Mediacap) powołana została Anna Koszur (posługująca się też nazwiskiem Arkuszewska). W firmie pracuje od ponad roku.
więcej
|
T-Mobile rusza z kampanią reklamową oferty Meganeta 1 z internetem światłowodowym i Netflixem
W ramach nowej odsłony kampanii reklamowej "Bez nonsensów", T-Mobile promuje wprowadzone właśnie taryfy Magenta 1 obejmujące oprócz usług mobilnych m.in. internet światłowodowy i dostęp do Netflixa. Działania przygotował departament zarządzania marką telekomu wspólnie z firmami marketingowymi FCBBridge2Fun, VMLY&R, ARC Worldwide i Mindshare Polska.
więcej
|
Provident i Axa partnerami 12. edycji Kina Letniego
Startuje 12. edycja wakacyjnego festiwalu filmowego Kino Letnie Sopot-Zakopane. Impreza, której partnerami są firma pożyczkowa Provident i firma ubezpieczeniowa Axa, a organizatorem Outdoor Cinema potrwa do końca sierpnia br.
więcej
|
Festiwal Cannes Lions 2019 - gdzie zmierza nasza branża?
„Marki ukierunkowane na cel” i „autentyczność” to frazy rzucane wciąż podczas tegorocznego Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Empatia, otwartość i autentyczność były tkanką łączną tegorocznych Cannes Lions. I w przeciwieństwie do ostatnich lat, to nastawienie nie było po prostu sztucznym tworem - w tym momencie jest tak, że ten trend jest częścią DNA marketingu wielu marek - o trendach tegorocznego Cannes Lions widzianych oczami dyrektora strategii pisze dla Wirtualnemedia.pl Joanna Uniwersal, strategy director w Ogilvy.
więcej
|
Magdalena Wymazała na czele zarządu OmniPro
Magdalena Wymazała objęła stanowisko prezes zarządu agencji reklamowej OmniPro. Zastąpiła Agnieszkę Jabłońską, która teraz objęła stanowisko wiceprezesa zarządu. Marta Szmajda dołączyła do zespołu jako new business manager.
więcej
|
Vouchery lotnicze za zakup smartfona Honor
1 lipca startuje promocja "Leć robić zdjęcia" marki Honor, należącej do Huawei. Klienci decydujący się na zakup smartfonów Honor mogą otrzymać vouchery na lot do jednego z 16 europejskich miast. Za organizację akcji odpowiada RIX Group.
więcej
|
Piotr Ćwikliński: z Universal Music Publishing do CORD Warsaw
Z początkiem lipca br. do zespołu agencji muzycznej CORD Warsaw dołącza Piotr Ćwikliński, wieloletni music supervisor & licensing manager w Universal Music Publishing oraz Paris Music (biblioteka muzyki produkcyjnej koncernu muzycznego Universal).
więcej
|
Jury o kampaniach na KTR 2019: imponujący poziom
Członkowie jury tegorocznego konkursu reklamowego KTR oceniają dla portalu Wirtualnemedia.pl tegoroczny poziom zgłaszanych prac i najlepsze kampanie.
więcej
|
Aktywiści klimatyczni ogłaszają symboliczny pogrzeb ludzkości, nekrologi w Warszawie i Wrocławiu
Extinction Rebellion Polska, społeczny ruch na ratunek klimatu, rozpowszechnił w Warszawie i Wrocławiu kilkaset nekrologów nawiązujących do końca naszej cywilizacji, co według naukowców czeka nas w 2050 roku. - Ten symboliczny akt ma zwrócić uwagę na ignorowany przez nasz rząd kryzys klimatyczny - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Robert Rient, działacz Extinction Rebellion Polska.
więcej
|
Przejmujący film P&G ujawnia zmagania swoich pracowników LGBT+ o równość w miejscu pracy
Koncern Procter&Gamble rozpoczął emisję filmu dokumentalnego „Out of the shadows”, w którym pokazuje wyzwania stojące przed grupą byłych i obecnych pracowników LGBT+, którzy na początku lat 90. połączyli siły, aby walczyć o równość w swoim miejscu pracy.
więcej
|
Burza po słowach Mike'a Tysona: ,,Polakom stało się gó...o". Włodarski: "Znam poglądy Tysona, ma ogromny szacunek do Powstania"
Bokser Mike Tyson, ambasador marki Black (FoodCare) w ostrych słowach odniósł się do krytyki filmu, w którym mówił o Powstaniu Warszawskim. - Polakom stało się gó…o w porównaniu do tego co dotyka czarnych w Ameryce - powiedział w rozmowie z z TVP Info. Wiesław Włodarski, prezes FoodCare, przekonuje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl, że bokser żywi szacunek do powstania. - Bardzo dobrze znam przekonania i poglądy Mike'a Tysona w sprawie Powstania Warszawskiego. To jest ogromny szacunek i emocje, które budzą w nim historie dotyczące tego okresu - mówi nam Włodarski.
więcej
|
W Warszawie powstał muzyczny mural wykorzystujący rozszerzoną rzeczywistość
Na ulicy Waryńskiego obok stacji Metro Politechnika powstał muzyczny mural wykorzystujący rozszerzoną rzeczywistość (AR). Instalacja promuje solową płytę Kubiego Producenta (Sony Music). Aktywację przygotowała Sony Music we współpracy z High Grade IS.
więcej
|
IQS z technologią text miningu
Netdive to platforma badawcza analizy treści zamieszczanych w Internecie i mediach społecznościowych. Nowe narzędzie umożliwia eksplorację dowolnego tematu, który angażuje ludzi w sieci.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Michał Danielewski odchodzi z ,,Gazety Wyborczej". ,,Poczułem, że doszedłem do ściany"
Michał Danielewski, zastępca szefa działu krajowego „Gazety Wyborczej” (Agora) żegna się z firmą. - Potrzebuję nowego impulsu do rozwoju - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
PMPG Polskie Media nie wypłaci dywidendy, rada nadzorcza bez Jarosława Pachowskiego
Akcjonariusze PMPG Polskie Media, wydawcy m.in. „Wprost” i „Do Rzeczy”, zdecydowali, żeby cały jednostkowy zysk netto z ub.r. przeznaczyć na kapitał zapasowy. Jednocześnie na nową kadencję powołano radę nadzorczą spółki, nie znalazł się już w niej Jarosław Pachowski.
więcej
|
"Focus Śledczy" nowym magazynem Burdy
Od 1 lipca br. w sprzedaży pojawi się nowy magazyn "Focus Śledczy" (Wydawnictwo Burda Media Polska), który na swoich łamach będzie poruszać sprawy kryminalne. Redakcji przedstawi w nim prawdziwe historie zbrodni - ofiary, sprawców i motywy, które sprawiły, że zdecydowali się na takie działanie.
więcej
|
Karol Tokarczyk analitykiem ds. gospodarki cyfrowej Polityki Insight
Karol Tokarczyk od połowy sierpnia rozpocznie współpracę z Polityką Insight. W ostatnim czasie pracował w Polskim Radiu.
więcej
|
Piotr Łysek prezesem KCI
Prezesem zarządu spółki KCI (większościowy udziałowiec Gremi Media) został Piotr Łysek.
więcej
|
,,Fakt" na czele sprzedaży kioskowej w kwietniu, ,,Puls Biznesu" najbardziej w dół
Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w kwietniu br. był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Puls Biznesu” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Moje Mieszkanie" liderem sprzedaży, tylko ,,M jak Mieszkanie" na plusie
Na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród magazynów wnętrzarskich w kwietniu br. znalazło się „Moje Mieszkanie”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki, a na czele pod tym względem znalazło się „Dobre Wnętrze”. Jedynym wzrostem pochwalić się mogło „M jak Mieszkanie” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
|
Polska spółka Facebooka z 51,9 mln zł wpływów i 3,6 mln zł zysku. 13,1 mln zł ze sprzedaży krajowej
W ub.r. spółka Facebook Poland osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych netto o 69,2 proc. do 51,94 mln zł oraz 3,64 mln zł zysku netto (wobec 2,85 mln zł rok wcześniej). W październiku ub.r. zaczęła sprzedawać ofertę reklamową bezpośrednio polskim firmom, zanotowała już 13,15 mln zł wpływów ze sprzedaży krajowej.
więcej
|
Video Brothers z 3,7 mln wpływów i 1 mln zł zysku. Rozmawia z inwestorami mediowymi
Obsługująca kanały youtube’owe firma Video Brothers w ub.r. osiągnęła 3,72 mln zł wpływów sprzedażowych i 1,04 mln zł zysku netto, wobec 1,81 mln zł przychodów i 120,7 tys. zł zysku rok wcześniej. - Rozmawiamy z potencjalnymi inwestorami, dwoma partnerami bezpośrednio z branży mediów, bo zależy nam na pozyskaniu podmiotu synergicznego z naszymi działaniami i zorientowanego w tematyce obrotu prawami audiowizualnymi - mówi Łukasz Skalik, szef i właściciel firmy.
więcej
|
CDA wypłaci 5,08 mln zł dywidendy, ustanowiło program motywacyjny dla menedżerów
Akcjonariusze spółki CDA zarządzającej serwisem VoD o takiej samej nazwie zdecydowali, że z 5,39 mln zł zeszłorocznego zysku netto 5,08 mln zł zostanie wypłacone w dywidendzie. Ponadto utworzono program motywacyjny dla menedżerów na lata 2019-2022, który będzie obejmował maksymalnie 150 tys. akcji.
więcej
|
Już ponad 60 proc. internautów kupuje online
W tym roku już 62 proc. internautów dokonało zakupów online - to skok o 6 p.p. w porównaniu do roku ubiegłego. Nieco wolniej rośnie liczba kupujących online na platformach zagranicznych - obecnie kupuje tak co czwarty internauta, w ubiegłym roku 23 proc. - wynika z badania Gemiusa i Izby Gospodarki Elektronicznej, poświęconego handlowi elektronicznemu.
więcej
|
Michał Protaziuk po 11 latach odchodzi z Gazeta.pl
Michał Protaziuk, który ostatnio pełnił funkcję wydawcy i project managera w Gazeta.pl (Agora) po 11 latach zdecydował się na odejście z firmy.
więcej
|
Tomasz Fedyna nowym prezesem Wonga Polska
Rada nadzorcza firmy windykacyjnej Wonga powołała Tomasza Fedynę, dotychczasowego członka zarządu do spraw finansowych, na prezesa zarządu spółki. Stanowisko było nieobsadzone od stycznia, kiedy z firmy odszedł Marcin Borowiecki.
więcej
|
IQS z technologią text miningu
Netdive to platforma badawcza analizy treści zamieszczanych w Internecie i mediach społecznościowych. Nowe narzędzie umożliwia eksplorację dowolnego tematu, który angażuje ludzi w sieci.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Już ponad 60 proc. internautów kupuje online
W tym roku już 62 proc. internautów dokonało zakupów online - to skok o 6 p.p. w porównaniu do roku ubiegłego. Nieco wolniej rośnie liczba kupujących online na platformach zagranicznych - obecnie kupuje tak co czwarty internauta, w ubiegłym roku 23 proc. - wynika z badania Gemiusa i Izby Gospodarki Elektronicznej, poświęconego handlowi elektronicznemu.
więcej
|
CBOS: wpływy z działalności gospodarczej zmalały o 965 tys. zł, 367 tys. zł straty
W ub.r. Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS) zanotowała wzrost wpływów z działalności statutowej o 3,8 proc. do 4,43 mln zł oraz spadek przychodów gospodarczych o 40,2 proc. do 1,44 mln zł. Strata netto zwiększyła się w skali roku z 42,6 do 367,5 tys. zł.
więcej
|
|
|