Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 8 Lipca 2019
 
 
 
PAP z 52,5 mln zł wpływów i 3,6 mln zł straty. Mniej z serwisów, a więcej z foto i wynajmu, ubyło 34 pracowników
 
W ub.r. Polska Agencja Prasowa zanotowała wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 4 proc. do 52,56 mln zł oraz 3,65 mln zł straty netto (wobec 2,04 mln zł straty rok wcześniej). Zmalały przychody ze sprzedaży serwisów ogólnoinformacyjnych i ekonomicznych oraz Centrum Prasowego, a wzrosły z PAP Foto, obsługi medialnej i wynajmu. Na koniec ub.r. firma zatrudniała 401 osób. więcej
 
 
W Polskim Radiu dyrektor stacji zarabia 16,1 tys. zł, a szef redakcji - 12 tys. zł. Prezes z kontraktem menedżerskim (lista płac)
 
W ub.r. w Polskim Radiu dyrektor - redaktor naczelny zarabiał przeciętnie 16 148 zł miesięcznie, kierownik redakcji - 12 036 zł, rzecznik prasowy - 12 132 zł, redaktor wydawca - 10 545 zł, a spiker-lektor - 3 978 zł (wszystkie kwoty brutto). Członkowie zarządu mieli podpisane kontrakty menedżerskie, a odwołanemu w sierpniu ub.r. prezesowi Jackowi Sobali wypłacono odszkodowanie za konkurencyjność. więcej
 
 
Wpływy wydawcy ,,Naszego Dziennika" zmalały o 8 proc. Wynik netto w dół o 4,7 mln zł, apel do czytelników
 
W ub.r. firma Spes wydająca „Nasz Dziennik” zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 8 proc. do 18,21 mln zł, a jej wynik netto pogorszył się w skali roku z 1,56 do 3,12 mln zł. Spółka zatrudnia 89 osób, ograniczyła koszty usług obcych, a więcej wydała na wynagrodzenia oraz zużycie materiałów i energii. więcej
 
 
Dzięki reklamom Netflix może zwiększyć przychody o 1,3 mld dolarów rocznie. ,,To byłby odważny krok"
 
Jeśli Netflix wprowadziłby do swojej oferty nowe darmowe konto powiązane z wyświetlaniem reklam, to w samych Stanach Zjednoczonych mógłby dzięki nim uzyskać rocznie dodatkowe przychody w wysokości 1,3 mld dolarów - wynika z analiz firmy Instinet. Zdaniem ekspertów zastosowanie nowej opcji byłoby interesujące z punktu widzenia reklamodawców, ale długofalowo może okazać się błędem. - Netfliksa może skusić prosta kalkulacja finansowa, ale wyświetlanie reklam to byłby bardzo odważny krok - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Sergiusz Geller, video director w Havas Media Group. więcej
 
 
,,Rodzinny interes 2" jesienią w TV Puls. Pierwszy sezon oglądało 213 tys. widzów
 
W jesiennej ramówce br. TV Puls pokaże drugi sezon serialu „Rodzinny interes” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Skupiamy się na rozwinięciu najciekawszych wątków głównych, wprowadzamy nowe, wyraziste postaci i oryginalne case’y - zapowiada nam Dariusz Dąbski, prezes zarządu Telewizji Puls. Premierowe odcinki pierwszej odsłony oglądało 213 tys. osób. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Wydawca Vogue Polska wkrótce z "Vogue Uroda" i "Vogue Polska Men". Trwają prace nad aplikacją mobilną więcej
 
TVN24 zdecydowanym liderem w I półroczu. Telewizja wPolsce.pl zyskała najwięcej więcej
 
Polsat zapowiada duże podwyżki dla operatorów za retransmisję swoich kanałów więcej
 
Toyota po krytyce usuwa reklamy z mazurskich jezior. ,,Źle to wpływało na wizerunek marki" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
MEDIA PLANNER & BUYER Dom mediowy Media People
Junior Programmatic Specialist Ringier Axel Springer Media
Senior Programmatic Specialist w Kerris Group Kerris Group
DZIENNIKARZ z Bydgoszczy lub Łodzi Telewizja Polsat
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Wydawca Polskie Radio 24
Account manager z j. niemieckim GPD
Kierownik Produkcji Golden Media Polska
Redaktor Video Online Wirtualna Polska Media
PRODUCENT TELEWIZYJNY Telewizja Polsat
CHARAKTERYZATOR (K/M) Telewizja Polsat
Redaktor / redaktorka serwisów kulinarnych Burda Media Polska
Kierownik produkcji do działu multimedialnego Polskieradio.pl
operator / montażysta Polskieradio.pl
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
,,Rodzinny interes 2" jesienią w TV Puls. Pierwszy sezon oglądało 213 tys. widzów

W jesiennej ramówce br. TV Puls pokaże drugi sezon serialu „Rodzinny interes” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Skupiamy się na rozwinięciu najciekawszych wątków głównych, wprowadzamy nowe, wyraziste postaci i oryginalne case’y - zapowiada nam Dariusz Dąbski, prezes zarządu Telewizji Puls. Premierowe odcinki pierwszej odsłony oglądało 213 tys. osób. więcej

Superstacja w ub.r. przy spadku wpływów o 13 proc. miała 2,3 mln zł straty

W ub.r. Superstacja, należąca do Telewizji Polsat, zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 12,8 proc. do 11,16 mln zł oraz 2,34 mln zł straty netto (wobec 143 tys. zł zysku w 2017 roku). Nadawca dużo więcej wydał na wynagrodzenia, ma do spłaty 5,56 mln zł pożyczki. więcej

1,27 mln widzów ,,Alarmu!" w sezonie 2018/2019. Program zyskał 340 tys. widzów

Od września ub.r. do końca czerwca br. „Alarm!” oglądało w TVP1 średnio 1,27 mln widzów. Program w porównaniu do pierwszego sezonu zyskał 340 tys. oglądających - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Prezydent Poznania nie musi przepraszać TVP za ,,perfidnych propagandzistów" i ,,nienawistne materiały"

Sąd Okręgowy w Poznaniu oddalił pozew Telewizji Polskiej przeciwko prezydentowi tego miasta Jackowi Jaśkowiakowi. Publiczny nadawca żądał przeprosin i wpłaty 10 tys. zł na publiczny cel za słowa o „nienawistnych materiałach” i „perfidnych propagandzistach”, jakie Jaśkowiak wypowiedział o firmie tuż po śmierci prezydenta Pawła Adamowicza. Wyrok nie jest prawomocny, TVP chce się od niego odwołać. więcej

Canal+ zwolni we Francji 18 procent pracowników. Nadawca przegrywa konkurencję z serwisami VOD

Platforma Canal+ zamierza zwolnić 500 pracowników zatrudnionych przez nadawcę na lokalnym francuskim rynku. Dzięki cięciom telewizja chce obniżyć koszty działalności o ok. 300 mln euro, co jest konieczne w obliczu coraz słabszej pozycji Canal+ wobec konkurentów ze strony internetowych serwisów streamingowych. więcej

Kuba Wątły: moje zwolnienie z Superstacji to decyzja polityczna

Należąca do grupy Polsat telewizja Superstacja, po 12 latach rozstała się z Kubą Wątłym. Dziennikarz ostatnio prowadził dwa programy: „Krzywe zwierciadło” i „Suma tygodnia”. Oba znikają z ramówki wraz z nim. więcej

,,Fakty" liderem oglądalności w I półroczu, ,,Panorama" z największym spadkiem

Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w pierwszym półroczu br. były „Fakty” TVN, które odnotowały największy wzrost - zyskały ponad 200 tys. widzów. Najwięcej straciła „Panorama” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

PO-KO zarzuca Telewizji Polskiej przestępstwa w kampanii wyborczej. Zawiadamia prokuraturę, PKW i KRRiT

Posłanki klubu parlamentarnego Platforma Obywatelska - Koalicja Obywatelska zapowiedziały, że z powodu naruszeń popełnionych przez Telewizję Polską w czasie kampanii przed eurowyborami złożą zawiadomienia do prokuratury i Państwowej Komisji Wyborczej oraz skargę do Krajowe Rady Radiofonii i Telewizji. więcej

Polsat z największymi wpływami z reklam w pierwszym półroczu. Aflofarm największym reklamodawcą telewizyjnym

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w pierwszym półroczu 2019 roku były o 2 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm. więcej

TVP Seriale na czele kanałów filmowo-serialowych w I półroczu, duży wzrost FOX w czołówce

Pozycję niekwestionowanego lidera oglądalności wśród stacji filmowo-serialowych w pierwszym półroczu br. zajęły TVP Seriale. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Epic Drama, a liderem spadków było CBS Action. więcej

Rynek telewizyjny w Polsce niemal gotowy na DVB-T2, coraz więcej odbiorników umożliwiających odbiór w tym standardzie

Prawie 7 mln odbiorników telewizyjnych na 11,5 mln sprzedanych w ostatnich pięciu latach w Polsce umożliwia odbiór naziemnej telewizji cyfrowej drugiej generacji (DVB-T2). Według szacunków potrzebny sprzęt będzie znajdować się już w 90 proc. gospodarstw domowych. więcej

Emitel zmodernizował Centrum Zarządzania Siecią w Krakowie

Firma Emitel, operator naziemnej infrastruktury radiowo-telewizyjnej otworzyła zmodernizowane Centrum Zarządzania Siecią w Krakowie. Odnowiono m.in. obiekt nadawczy z którego emitowane są programy telewizyjne oraz radiowe dla mieszkańców Krakowa. więcej

Rafał Lesiecki przeszedł z Defence24.pl do TVN24.pl

Dziennikarz Rafał Lesiecki, specjalizujący się w tematyce wojskowej, dołączył do redakcji portalu TVN24.pl. Poprzednio pracował w Defence24.pl, a wcześniej przez 10 lat w Polskiej Agencji Prasowej. więcej

TVN na początku ,,Faktów" przeprosił komornika za nierzetelne informacje o zajęciu wozów strażackich

Na początku sobotniego wydania „Faktów” TVN pokazano przeprosiny dla komornika sądowego Grzegorza Bartysia za nieprawdziwe i nierzetelne informacje o nim podane cztery lata temu. To realizacja prawomocnego wyroku sądowego. Wcześniej Bartysia za podobne publikacje przeprosiło RMF FM. więcej

Łukasz Warzecha wyszedł z programu Superstacji po sugestiach Jana Śpiewaka, że reprezentuje interesy obcych gospodarek

W trakcie czwartkowego programu „Polska w kawałkach” w Superstacji aktywista miejski Jan Śpiewak zarzucił publicyście Łukaszowi Warzesze z „Do Rzeczy”, że w kwestiach klimatycznych reprezentuje interesy rosyjskie, arabskie i niemieckie. Oburzony Warzecha wyszedł ze studia. - Oskarżenie niezależnego publicysty o to, że występuje w imieniu interesów obcego państwa uważam za jedno z najcięższych możliwych. Ewidentnie godzi to w moją wiarygodność - uzasadnił. więcej

IQS z technologią text miningu

Netdive to platforma badawcza analizy treści zamieszczanych w Internecie i mediach społecznościowych. Nowe narzędzie umożliwia eksplorację dowolnego tematu, który angażuje ludzi w sieci. materiał partnerski więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
W Polskim Radiu dyrektor stacji zarabia 16,1 tys. zł, a szef redakcji - 12 tys. zł. Prezes z kontraktem menedżerskim (lista płac)

W ub.r. w Polskim Radiu dyrektor - redaktor naczelny zarabiał przeciętnie 16 148 zł miesięcznie, kierownik redakcji - 12 036 zł, rzecznik prasowy - 12 132 zł, redaktor wydawca - 10 545 zł, a spiker-lektor - 3 978 zł (wszystkie kwoty brutto). Członkowie zarządu mieli podpisane kontrakty menedżerskie, a odwołanemu w sierpniu ub.r. prezesowi Jackowi Sobali wypłacono odszkodowanie za konkurencyjność. więcej

 
Dziennikarka Polskiego Radia Agata Kasprolewicz po reorganizacji struktury nie została przydzielona do żadnej z anten

Od początku lipca br. Polskie Radio zmieniło strukturę wewnętrzną i zlikwidowano m.in. redakcję publicystyki międzynarodowej PR. Kierownictwo miało deklarować, że w związku ze zmianami nikt nie zostanie zwolniony, ale do tej pory przydziału do żadnej z anten nie otrzymała Agata Kasprolewicz, pracująca wcześniej w tej redakcji. więcej

 
Celem kolejnej kadencji PiS stworzenie "niedolegliwego dla Polaków finansowania mediów publicznych"

- Mam nadzieję, że uda nam się w przyszłej kadencji stworzyć system finansowania mediów publicznych, który nie byłby dolegliwy dla Polaków, a najlepiej w ogóle nieangażujący obywatela - mówił podczas konwencji programowej PiS w Katowicach wiceminister kultury Paweł Lewandowski. więcej

 
Trasa Eska Summer City pierwszy raz z imprezowym busem

Wystartowała kolejna edycja letniej zabawy Radia Eska - Eska Summer City. 14 załóg reporterskich ruszyło w Polskę, by do 31 sierpnia odwiedzić kilkadziesiąt polskich miast i  pokazać jakie są najlepsze sposoby letniego wypoczynku. Patronami akcji są Tauron i operator sieci Play. więcej

 
W 2019 roku wydatki na reklamy w podcastach przekroczą miliard dolarów. Format jest coraz atrakcyjniejszy i dojrzały

Do końca 2019 roku globalne nakłady na reklamy emitowane w trakcie słuchania podcastów przekroczą kwotę miliarda dolarów – wynika z prognoz firmy analitycznej PwC. Za wzrostami będzie stać rosnąca atrakcyjność formatu, inwestycje w podcasty ze strony takich graczy jak Spotify oraz coraz lepsze narzędzia analityczne wprowadzane w tym segmencie. więcej

 
Ernest Zozuń zniknął z anteny Trójki, a Sylwia Zadrożna z Jedynki, dział kadr pyta o ich prawa pracownicze

Dziennikarz radiowej Trójki Ernest Zozuń został oddelegowany do archiwum Informacyjnej Agencji Radiowej, natomiast dziennikarka gospodarcza Sylwia Zadrożna zniknęła z anteny Jedynki, nadal przygotowuje za to materiały do Polskiego Radia 24. Związki zawodowe zostały zapytane o prawa pracownicze Zozunia, Zadrożnej i Agaty Kasprolewicz. więcej

 
RMF FM liderem słuchalności w Rzeszowie, awans Trójki

Liderem rynku radiowego w Rzeszowie w okresie od grudnia 2018 roku do maja 2019 roku było RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Radio ZET i Eska - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Wartość sponsoringu sportowego w telewizji spadła do 3,9 mld zł. Na czele TVP dzięki mundialowi i igrzyskom

Wartość mediowa sponsoringu sportowego wyniosła 3,9 mld zł w telewizji w 2018 roku, co stanowi spadek o 0,5 mld zł w porównaniu do poprzedniego roku. Największą wartość sponsoringu sportowego spośród grup telewizyjnych zanotowała TVP.  więcej

Podpowiedź od organizmu i dziewczyna jak piwo w reklamach Żabki (wideo)

Do emisji trafiły nowe spoty Żabki pod hasłem „Mały wielki sklep”. Za przygotowanie i realizację kampanii odpowiadają firmy marketingowe PZL, Blue 449, Easy Hell Productions, Bites, Coloroffon Film i Halo Productions. więcej

Conrado Moreno reklamuje promocję Loteriada (wideo)

Totalizator Sportowy zaczął tegoroczną edycję promocji Loteriada obejmującą gry liczbowe firmy. Wspiera to kampania reklamowa z udziałem Conrado Moreno, prezentera Studio Lotto. więcej

Radosław Kotarski opowiada o kitesurfingu w reklamie aplikacji mobilnej Banku Millennium (wideo)

Bank Millennium w nowej kampanii z udziałem youtubera Radosława Kotarskiego reklamuje swoją aplikację mobilną. Obsługą marketingową banku zajmują się Change Serviceplan, Initiative Media Warszawa i Carat Poland. więcej

Polsat z największymi wpływami z reklam w pierwszym półroczu. Aflofarm największym reklamodawcą telewizyjnym

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w pierwszym półroczu 2019 roku były o 2 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm. więcej

Betclic głównym sponsorem Piasta Gliwice

Firma bukmacherska Betclic została sponsorem głównym klubu piłkarskiego Piast Gliwice. W ramach dwuletniej umowy logo bukmachera pojawi się na koszulkach zawodników. więcej

Zniżki na Coca-Colę i kuchnię azjatycką w promocjach PizzaPortal.pl (wideo)

PizzaPortal.pl zaczęła promocję, w której w czwartki przy zamówieniach z Coca-Colą z wybranych restauracji dostaje się 20 proc. zniżki. Z kolei w promocji „Środa w pięciu smakach” dostępne są 20-procentowe zniżki na dania kuchni azjatyckiej. Wspiera to kampania reklamowa pod hasłem „GIF me food”. więcej

Burgery Maestro od McDonald's w spocie serwowane z letniego foodtrucka (wideo)

Ruszyła wakacyjna kampania reklamująca burgery Maestro w lokalach gastronomicznych McDonald’s. Akcję przygotowały i realizują firmy marketingowe DDB Warszawa, OMD i 24/7Communication. więcej

Samsung oskarżony o wprowadzanie użytkowników w błąd. Kwestię wodoodporności smartfonów zbada sąd

Australijski urząd do spraw ochrony konsumentów rozpoczął postępowanie mające wyjaśnić czy Samsung w swoich reklamach wprowadzał tamtejszych użytkowników w błąd. Chodzi o spoty i plakaty sugerujące że telefony Galaxy można zanurzać podczas kąpieli w słonej wodzie lub surfowania w oceanie. Sprawą ma się zająć australijski sąd, Samsung zapowiada walkę z oskarżeniami. więcej

Zrozpaczona opryszczka w reklamie Heviran Comfort (wideo)

Ruszyła telewizyjna kampania reklamowa preparatu na opryszczkę Heviran Comfort (produkowanego przez Polpharmę). Akcje przygotowały firmy marketingowe Red8, Bomaye, Badi Badi i MediaCom Warszawa. więcej

Sarsa reklamuje Play na Kartę z YouTube'em bez zużycia pakietu internetowego (wideo)

Ruszyła kolejna kampania reklamowa sieci Play z udziałem piosenkarki Sarsy. Akcja wspiera promocję w Play na Kartę dotyczącą YouTube’a. więcej

Większość marek mogłaby zniknąć z rynku, bo łatwo je zastąpić innymi

Marki, które potrafią konsumentom pokazać swoje wartości nie tylko w reklamie, ale również w działaniach firmy, są tymi które nie mogłyby zniknąć z rynku bez żalu konsumentów, ponieważ budują swoją unikalność. Podobnie jest z markami, które potrafią zbudować swoją rolę w życiu człowieka wykraczając poza swoją kategorię. Przykładem jest Lidl i jego działania inspiracyjne i edukacyjne wokół gotowania, które pozwalają klientom myśleć o marce długo przed i długo po zakupach w tradycyjnym sklepie - mówi Alicja Cybulska, chief strategy officer w Havas Media Group. więcej

Mobilne sklepy eobuwie.pl wyruszyły w Polskę (wideo)

Należący do Grupy Kapitałowej CCC sklep internetowy eobuwie.pl rozpoczął wakacyjną akcję promocyjną. W jej ramach mobilne Foot Trucki pojawią się w wybranych nadmorskich miejscowościach. więcej

Allegro Brand Experience Agency dla warszawskiego ZOO

Od czerwca prowadzona jest kampania warszawskiego ogrodu zoologicznego „ZOOstaw, nie dokarmiaj”. Akcję przygotowała Allegro Brand Experience Agency. więcej

Heads Advertising rozbudowuje dział kreacji

Do zespołu kreacji agencji Heads Advertising dołączyli Agnieszka Rączk, Marcin Nurkiewicz i Mariusz Pająk. więcej

P&G zmienia markę Fairy w Fair, by zwrócić uwagę na prawa społeczności LGBTQ+ (wideo)

Procter&Gamble w Wielkiej Brytanii przeprowadził rebranding marki Fairy na Fair, by „zaskoczyć ludzi” i zwrócić ich uwagę na prawa społeczności LGBTQ+, zwłaszcza wśród młodszych konsumentów. więcej

Byli współpracownicy ministra kultury w zarządzie Polskiej Fundacji Narodowej, Marcin Zarzecki nowym prezesem

Do zarządu Polskiej Fundacji Narodowej zostali powołani Marcin Zarzecki i Michał Góras, ten pierwszy na stanowisko prezesa. Obaj niedawno pracowali w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego. więcej

Użytkownik Instagrama z liczbą 30 tys. obserwujących to influencer podlegający regulacjom dotyczącym reklamy

Advertising Standards Authority (ASA), brytyjski regulator reklamowy uznał, że użytkowniczka Instagrama, której profil obserwuje ponad 30 tys. osób jest influencerką, która podlega regulacjom dotyczącym reklam. Dlatego powinna oznaczać swoje posty reklamowe. więcej

Samsung ze strefami Galaxy A na festiwalach muzycznych

Samsung przygotował specjalne festiwalowe strefy Galaxy A na Orange Warsaw Festiwal, Open’era w Gdyni i Kraków Live Festival. więcej

IQS z technologią text miningu

Netdive to platforma badawcza analizy treści zamieszczanych w Internecie i mediach społecznościowych. Nowe narzędzie umożliwia eksplorację dowolnego tematu, który angażuje ludzi w sieci. materiał partnerski więcej

 
 
 
PRASA
 
PAP z 52,5 mln zł wpływów i 3,6 mln zł straty. Mniej z serwisów, a więcej z foto i wynajmu, ubyło 34 pracowników

W ub.r. Polska Agencja Prasowa zanotowała wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 4 proc. do 52,56 mln zł oraz 3,65 mln zł straty netto (wobec 2,04 mln zł straty rok wcześniej). Zmalały przychody ze sprzedaży serwisów ogólnoinformacyjnych i ekonomicznych oraz Centrum Prasowego, a wzrosły z PAP Foto, obsługi medialnej i wynajmu. Na koniec ub.r. firma zatrudniała 401 osób. więcej

Wpływy wydawcy ,,Naszego Dziennika" zmalały o 8 proc. Wynik netto w dół o 4,7 mln zł, apel do czytelników

W ub.r. firma Spes wydająca „Nasz Dziennik” zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 8 proc. do 18,21 mln zł, a jej wynik netto pogorszył się w skali roku z 1,56 do 3,12 mln zł. Spółka zatrudnia 89 osób, ograniczyła koszty usług obcych, a więcej wydała na wynagrodzenia oraz zużycie materiałów i energii. więcej

Rafał Skórski wprowadza do sprzedaży kwartalnik ,,Gourmet" o restauracjach premium

We wtorek na rynku zadebiutuje kwartalnik „Gourmet” skierowany do właścicieli, menedżerów i gości restauracji z segmentu premium. Jego redaktorem naczelnym jest Rafał Skórski, a wydawcą należąca do niego spółka Skoorpress Media & Publishing. więcej

e-Kiosk kupił markę ComPress, szykuje agencję komunikacji zintegrowanej

Firma e-Kiosk (jej większościowym akcjonariuszem jest Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”) kupiła markę ComPress od spółki Thunderbolt (do niedawna działającej jako ComPress), której 82 proc. akcji Gremi Media sprzedało dwóm inwestorom. e-Kiosk pod marką ComPress chce uruchomić agencję zintegrowanej komunikacji marketingowej. więcej

Satyryczny magazyn ,,Mad" znika z kiosków po 67 latach. Czytelnicy rozczarowani

Ceniony amerykański magazyn satyryczny „Mad” od sierpnia 2019 roku zniknie ze sprzedaży po 67 latach od momentu pojawienia się na rynku. Wydawca nie wyjaśnia przyczyn swojej decyzji, a wpływowi czytelnicy pisma nie kryją swojego rozczarowania. więcej

Rekomendacja DM BDM dla Agory - ,,kupuj". Cena docelowa wyznaczona na 16 zł za akcję

Dom Maklerski BDM wydał rekomendację „kupuj” dla spółki Agora. W raporcie cenę docelową akcji wyznaczono na poziomie 16 zł. więcej

SDP: niższe przychody z działalności statutowej, wzrost wpływów z działalności gospodarczej

Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich miało w 2018 roku 266,2 tys. zł z działalności statutowej i 4,44 mln zł z działalności gospodarczej. Strata z pierwszego zmniejszyła się z 1,5 mln zł do 837,6 tys. zł, w drugim przypadku zmalała z 822,1 tys. zł do 491,2 tys. zł. więcej

Specjalne wydanie miesięcznika "Świerszczyk"

Od czwartku, 4 lipca br. dostępne jest w sprzedaży specjalne wydanie magazynu dla dzieci "Świerszczyk". Wakacyjny numer zawiera gry, zabawy i łamigłówki dla całej rodziny, będzie można go kupić do końca września. więcej

,,Życie na Gorąco" najchętniej kupowane. ,,Dobry Tydzień" najbardziej w dół

W kwietniu br. na pozycji zdecydowanego lidera średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników yellow znalazło się „Życie na Gorąco”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciło „Dobry Tydzień” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Dzięki reklamom Netflix może zwiększyć przychody o 1,3 mld dolarów rocznie. ,,To byłby odważny krok"

Jeśli Netflix wprowadziłby do swojej oferty nowe darmowe konto powiązane z wyświetlaniem reklam, to w samych Stanach Zjednoczonych mógłby dzięki nim uzyskać rocznie dodatkowe przychody w wysokości 1,3 mld dolarów - wynika z analiz firmy Instinet. Zdaniem ekspertów zastosowanie nowej opcji byłoby interesujące z punktu widzenia reklamodawców, ale długofalowo może okazać się błędem. - Netfliksa może skusić prosta kalkulacja finansowa, ale wyświetlanie reklam to byłby bardzo odważny krok - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Sergiusz Geller, video director w Havas Media Group. więcej

Bartosz Witak i Rafał Agnieszczak w radzie nadzorczej Abstra

Od początku lipca do rady nadzorczej firmy produkującej treści wideo na YoTube'a Abstra wszedł Bartosz Witak - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W ostatnich latach Witak zarządzał Viacom International Media Networks w regionie Europy Środkowej i Izraela. Kilka miesięcy temu do rady nadzorczej dołączył także przedsiębiorca internetowy Rafał Agnieszczak. więcej

W 2019 roku wydatki na reklamy w podcastach przekroczą miliard dolarów. Format jest coraz atrakcyjniejszy i dojrzały

Do końca 2019 roku globalne nakłady na reklamy emitowane w trakcie słuchania podcastów przekroczą kwotę miliarda dolarów – wynika z prognoz firmy analitycznej PwC. Za wzrostami będzie stać rosnąca atrakcyjność formatu, inwestycje w podcasty ze strony takich graczy jak Spotify oraz coraz lepsze narzędzia analityczne wprowadzane w tym segmencie. więcej

Serwisy mailowe: Gmail liderem zasięgowym, w dół witryny WP i Interii

Gmail jest niezmiennie zdecydowanym liderem zasięgowym wśród serwisów poczty elektronicznej, natomiast najwięcej odsłon generują serwisy mailowe WP i Onetu. W skali roku duże spadki zanotowały witryny WP i Interii, natomiast wzrósł zasięgu stron Gazeta.pl i Yahoo. więcej

SUBIEKTYWNY PRZEGLĄD ŻYCIA MEDIÓW, czyli TYDZIEŃ ZLECIAŁ

W tzw. przestrzeni publicznej co tydzień pojawia się mnóstwo ważnych i pozornie ważnych informacji. I łatwo coś przegapić w tym codziennym szumie. Warto zatem wybrać kilka z nich i zastanowić się o co chodzi. Dzisiaj między innymi o szaleństwach redaktora Rachonia, o karuzeli stanowisk w TVP, o tym że posłowie nawet język znają lepiej, o autobusowej przechowalni talentów i coraz bardziej wątłej Superstacji. Z przekąsem. Ale szczerze Wojciech Krzyżaniak. więcej

IQS z technologią text miningu

Netdive to platforma badawcza analizy treści zamieszczanych w Internecie i mediach społecznościowych. Nowe narzędzie umożliwia eksplorację dowolnego tematu, który angażuje ludzi w sieci. materiał partnerski więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Wartość sponsoringu sportowego w telewizji spadła do 3,9 mld zł. Na czele TVP dzięki mundialowi i igrzyskom

Wartość mediowa sponsoringu sportowego wyniosła 3,9 mld zł w telewizji w 2018 roku, co stanowi spadek o 0,5 mld zł w porównaniu do poprzedniego roku. Największą wartość sponsoringu sportowego spośród grup telewizyjnych zanotowała TVP.  więcej

Mieszkańcy wsi i mniejszych miast traktują niedzielne wyjście do centrum handlowego jak rozrywkę

Najliczniejszą grupę wśród osób, które niedzielne wizyty w centrach handlowych traktowały jako możliwość spędzenia czasu z rodziną i przyjaciółmi stanowili mieszkańcy wsi oraz mniejszych miejscowości - pokazuje badanie SW Research i Danae. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
e-Kiosk kupił markę ComPress, szykuje agencję komunikacji zintegrowanej

Firma e-Kiosk (jej większościowym akcjonariuszem jest Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”) kupiła markę ComPress od spółki Thunderbolt (do niedawna działającej jako ComPress), której 82 proc. akcji Gremi Media sprzedało dwóm inwestorom. e-Kiosk pod marką ComPress chce uruchomić agencję zintegrowanej komunikacji marketingowej. więcej

Grzegorz Brudnik kieruje komunikacją Lechii Gdańsk

Grzegorz Brudnik objął stanowisko szefa działu public relations w piłkarskim klubie Lechia Gdańsk. więcej

Andrzej Mirowski dyrektorem w Lighthouse

Do zespołu firmy doradztwa komunikacyjnego Lighthouse dołączył Andrzej Mirowski. Objął nowo utworzone stanowisko director w praktyce corporate. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Aplikację Żabki pobrało już milion klientów
Sejm przyjął megaustawę telekomunikacyjną, bliżej wdrożenia sieci 5G
Samsung oskarżony o wprowadzanie użytkowników w błąd. Kwestię wodoodporności smartfonów zbada sąd
Sarsa reklamuje Play na Kartę z YouTube'em bez zużycia pakietu internetowego (wideo)
Huawei naprawi za darmo uszkodzony ekran i obudowę w smartfonach serii P30. Promocja do końca lipca 2019 roku
Głośniki Sonos w kształcie półki lub lampki nocnej w ofercie IKEA
 
 
 
GOSPODARKA
 
Rekomendacja DM BDM dla Agory - ,,kupuj". Cena docelowa wyznaczona na 16 zł za akcję
Aplikację Żabki pobrało już milion klientów
Po zwolnieniu pracownika za biblijny cytaty o mniejszościach seksualnych IKEA jest kontrolowana przez PIP
Głośniki Sonos w kształcie półki lub lampki nocnej w ofercie IKEA
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Juan Antonio Bayona wyreżyseruje "Władcę pierścieni" Amazona
Film "Spider-Man: Far from Home" podbija kina
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj