Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 9 Lipca 2019
 
 
 
TVP z 2,2 mld zł wpływów i 3,5 mln zł zysku w ub.r. Ma 2,7 tys. pracowników, do spłaty 350 mln zł pożyczki i 48 mln zł obligacji
 
W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów. więcej
 
 
Poczta Polska namierza dłużników abonamentowych. Ponad 64 tys. upomnień w I kwartale
 
W pierwszym kwartale 2019 roku Poczta Polska wysłała 64 166 upomnień w sprawie niepłacenia abonamentu. Zaległości uregulowało 18 383 osób, co dało łączną kwotę ok. 10 mln zł  - wynika z danych KRRiT. więcej
 
 
Edipresse ze spadkiem wpływów o 5,7 proc. i 26,4 mln zł straty. 8,3 mln zł odpisu dot. Ruchu
 
W ub.r. Edipresse Polska zanotowało spadek przychodów sprzedażowych netto o 5,7 proc. do 153,66 mln zł i 26,44 mln zł straty netto (wobec 7,45 mln zł zysku rok wcześniej). Firma odpisała 8,34 mln zł należności od Ruchu, a pod koniec ub.r. sprzedała innej firmie z koncernu Edipresse udziały w spółkach P&P, Lincoln i Edipresse Kolekcje. więcej
 
 
R4S Consulting prawie podwoiła wpływy i potroiła zysk. 3,4 mln zł dywidendy dla Sokołowskiego, Hofmana i Wiórkiewicza
 
Agencja public relations R4S Consulting w ub.r. osiągnęła 7,88 mln zł wpływów sprzedażowych i 3,45 mln zł zysku netto, wobec 4,2 mln zł przychodów i 1,07 mln zł zysku rok wcześniej. 99 proc. zeszłorocznego zysku trafi jako dywidenda do właścicieli firmy: Mariusza Sokołowskiego, Adama Hofmana i Michała Wiórkiewicza. więcej
 
 
Zenith: polski rynek reklamy będzie rósł wolniej niż przewidywano. W 2021 roku internet globalnie z 52 proc. udziałem w rynku
 
Polski rynek reklamowy wzrośnie w 2019 roku o 3,9 proc, a nie jak prognozowano wcześniej o 5,3 proc. - informuje agencja Zenith (Publicis Media). Jego wartość wyniesie 7,908 mld zł netto. Globalne wydatki na reklamę wzrosną w tym roku o 4,6 proc., a ich suma zamknie się w kwocie 639 mld USD. Nakłady na reklamę internetową w 2021 roku będą stanowić 52 proc. ogółu wydatków reklamowych. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
PAP z 52,5 mln zł wpływów i 3,6 mln zł straty. Mniej z serwisów, a więcej z foto i wynajmu, ubyło 34 pracowników więcej
 
W Polskim Radiu dyrektor stacji zarabia 16,1 tys. zł, a szef redakcji - 12 tys. zł. Prezes z kontraktem menedżerskim (lista płac) więcej
 
Wydawca Vogue Polska wkrótce z "Vogue Uroda" i "Vogue Polska Men". Trwają prace nad aplikacją mobilną więcej
 
TVN24 zdecydowanym liderem w I półroczu. Telewizja wPolsce.pl zyskała najwięcej więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
MEDIA PLANNER & BUYER Dom mediowy Media People
Junior Programmatic Specialist Ringier Axel Springer Media
Senior Programmatic Specialist w Kerris Group Kerris Group
DZIENNIKARZ z Bydgoszczy lub Łodzi Telewizja Polsat
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Wydawca Polskie Radio 24
Account manager z j. niemieckim GPD
Kierownik Produkcji Golden Media Polska
Redaktor Video Online Wirtualna Polska Media
PRODUCENT TELEWIZYJNY Telewizja Polsat
CHARAKTERYZATOR (K/M) Telewizja Polsat
Redaktor / redaktorka serwisów kulinarnych Burda Media Polska
Kierownik produkcji do działu multimedialnego Polskieradio.pl
operator / montażysta Polskieradio.pl
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
TVP z 2,2 mld zł wpływów i 3,5 mln zł zysku w ub.r. Ma 2,7 tys. pracowników, do spłaty 350 mln zł pożyczki i 48 mln zł obligacji

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów. więcej

TVP2 wiosną 2020 roku planuje kontynuację show ,,Europa da się lubić". ,,To był udany powrót"

Telewizja Polska będzie kontynuować reaktywowany talk-show „Europę da się lubić” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Z naszych informacji wynika, że nowe odcinki TVP2 wstępnie ma pokazać wiosną 2020 roku. więcej

TVN Style na czele stacji lifestylowych w I półroczu, HGTV wyprzedziło Polsat Play

W pierwszym półroczu 2019 roku liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych było TVN Style. Największy wzrost w zestawieniu zanotowało Active Family, a na czele spadków uplasował się kanał E! - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

TVN Style z nowym programem "Stylowy projekt" w jesiennej ramówce stacji, ruszają castingi

W jesiennej ramówce TVN Style pojawi się nowa pozycja - "Stylowy projekt", w którym zmagania stylistów z całej Polski będą oceniać Tomasz Ossoliński, Agnieszka Ścibor i Karla Gruszecka. Ruszyły castingi do produkcji, program pojawi się na antenie pod koniec sierpnia br. więcej

Polsat liderem oglądalności. ,,Sprawa dla reportera", ,,Fakty" i ,,Wakacyjna Trasa Dwójki" hitami tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: program „Sprawa dla reportera”, dziennik TVN „Fakty” oraz koncert w ramach „Wakacyjnej Trasy Dwójki”. Wśród stacji liderem był Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

TVP szuka dostawcy systemu technologicznego dla studia telewizyjnego dla zagranicznych kanałów

Od 5 lipca br. można składać oferty w zamówieniu publicznym organizowanym przez Telewizję Polską na dostawę systemu technologicznego studia telewizyjnego w ramach projektu budowy infrastruktury dla kanałów dla zagranicy. więcej

IQS z technologią text miningu

Netdive to platforma badawcza analizy treści zamieszczanych w Internecie i mediach społecznościowych. Nowe narzędzie umożliwia eksplorację dowolnego tematu, który angażuje ludzi w sieci. materiał partnerski więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Poczta Polska namierza dłużników abonamentowych. Ponad 64 tys. upomnień w I kwartale

W pierwszym kwartale 2019 roku Poczta Polska wysłała 64 166 upomnień w sprawie niepłacenia abonamentu. Zaległości uregulowało 18 383 osób, co dało łączną kwotę ok. 10 mln zł  - wynika z danych KRRiT. więcej

 
Dwanaście firm zainteresowanych 97,5 MHz w Szczecinie, a trzy - 98,9 MHz

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w połowie maja ogłosiła konkursy na wolne częstotliwości w Szczecinie - na 97,5 MHz oraz na 98,9 MHz. Pierwszą z nich zainteresowanych jest dwanaście podmiotów, a drugą – trzy. więcej

 
RMF FM na czele w Białymstoku, Trójka awansowała na podium

Pozycja lidera rynku radiowego w Białymstoku w okresie od grudnia ub.r. do maja br. należała do RMF FM. Na podium uplasowały się jeszcze: Trójka i Radio ZET - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Zenith: polski rynek reklamy będzie rósł wolniej niż przewidywano. W 2021 roku internet globalnie z 52 proc. udziałem w rynku

Polski rynek reklamowy wzrośnie w 2019 roku o 3,9 proc, a nie jak prognozowano wcześniej o 5,3 proc. - informuje agencja Zenith (Publicis Media). Jego wartość wyniesie 7,908 mld zł netto. Globalne wydatki na reklamę wzrosną w tym roku o 4,6 proc., a ich suma zamknie się w kwocie 639 mld USD. Nakłady na reklamę internetową w 2021 roku będą stanowić 52 proc. ogółu wydatków reklamowych. więcej

Rada Reklamy ma nowe władze. Agnieszka Kępińska-Sadowska prezesem

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy wybrał nowe władze. Na czele zarządu stanęła Agnieszka Kępińska-Sadowska, area manager corporate affairs w Mondelez International regionu Centralnej Europy.  więcej

Edyta Kowal odchodzi z Prowly

Z końcem lipca Edyta Kowal, szefowa marketingu Prowly, żegna się z firmą. więcej

Lotos Oil wybiera agencję do obsługi w zakresie digital marketingu

Lotos Oil wybiera w przetargu agencję, która zajmie się usługami digital marketingu, w tym będzie też odpowiadać za obsługę profili spółki w social mediach 0 wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Z wybraną agencją będzie pracować do końca roku. więcej

Będzie rządowa kampania o gospodarce odpadami

Ministerstwo Środowisko chce jeszcze w tym roku przeprowadzić ogólnopolską kampanię informacyjno-edukacyjną dotyczącą gospodarowania odpadami. Przeznaczy na nią ponad 1,6 mln zł netto - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

Polska Organizacja Turystyczna będzie reklamować polskie miasta za granicą

Polska Organizacja Turystyczna szuka w przetargu agencji, która opracuj linię kreatywną dla filmu promującego turystykę miejską i kulinarną w Polsce. więcej

Samsung reklamuje innowacyjne lodówki

Ruszyła kampania reklamowa lodówek Samsung z innowacyjnymi technologiami. Przygotowały ją Cheil, Selfish3 Production i Stacom. więcej

Ruszyła nowa odsłona kampanii ,,Loteria Orlen" z udziałem Roberta Kubicy

PKN rozpoczął nową odsłonę swojej kampanii reklamowej z udziałem Roberta Kubicy. W  ramach „Loterii Orlen" na stacjach paliw dostępne są już nowe zestawy promocyjne, dzięki którym można wygrać m.in. rodzinne samochody i wyjazdy na wyścigi Formuły 1 z udziałem Roberta Kubicy. Za jej przygotowanie odpowiadała agencja Red8 Advertising. więcej

Unilever planuje wycofać marki bez określonego celu i dodatkowych wartości dla konsumentów

Alan Jope, dyrektor generalny koncernu Unilever (należą do niego takie marki, jak Dove, Knorr, Surf, Axe) zapowiedział, że firma będzie rozwijać swoją działalność w sposób celowy i zrównoważony. Dlatego planuje w najbliższych latach pozbyć się tych marek, które nie wnoszą do życia konsumenta nic więcej ponad to, do czego służą. więcej

"15 minut dla 20 lat emerytury" w reklamie ubezpieczeń Prudential

Ruszyła nowa kampania reklamowa Prudential z cyklu „Młodzi Bogowie”. Akcję przygotowały Publicis Lion i Starcom. więcej

Bracia Sadownicy promują się hasłem ,,Ci od jabłek"

Ruszyła kampania reklamowa marki soków jabłkowych Bracia Sadownicy. Serię filmów "Ci od jabłek" przygotowała agencja Cape Morris i dom produkcyjny Videlec. więcej

Huggies wprowadza pieluchy z materiałów roślinnych w czarnych opakowaniach

Kimberly-Clark wprowadza na rynku amerykańskim jednorazowe pieluchy dla dzieci marki Huggies wykonane z materiałów roślinnych. Linia Huggies Special Delivery sprzedawana jest w czarnych opakowaniach, a na nich widnieje wizerunek czarnoskórego mężczyzny z dzieckiem. więcej

Nike celebruje wygraną amerykańskich piłkarek na mundialu

Nike w wyjątkowy sposób uczciło tytuł piłkarskich mistrzyń świata dla reprezentantek USA. Na Twitterze pokazano specjalny film z gratulacjami i wspomnieniami z najlepszych momentów turnieju. więcej

Stars nawiązuje strategiczne partnerstwo z Ad/Fin

Audytor mediowy Stars podpisał strategiczną umowę o partnerstwie z amerykańskim Ad/Fin Solutions Inc., twórcą platformy danych do optymalizacji inwestycji marketingowych. więcej

Demo Effective Launching autorem rebrandingu piwa Corneliusa

Agencja Demo Effectiv Launching przeprowadziła rebranding marki piwa Cornelius produkowanego przez Browar Sulimar. Efektem tych prac było stworzenie nowej kategorii piw na polskim rynku - Hazy Beer. więcej

Bukmacher Betclic sponsorem polskich siatkarzy

Firma bukmacherska Betclic na najbliższe trzy lata została oficjalnym sponsorem reprezentacji Polski w piłce siatkowej mężczyzn. więcej

Hyundai z kampanią wizerunkową #NadchodziPrzyszłość

Wystartowała kampania wizerunkowa Hyundai pod hasłem #NadchodziPrzyszłość. W przygotowanej serii filmów marka podsumowuje swoje dotychczasowe osiągnięcia. więcej

Pepsi Freeze oraz 7UP Freeze w ofercie Burger Kinga i KFC

Nowe mrożone napoje gazowane Pepsi Freeze oraz 7UP Freeze dostępne są w menu wybranych restauracji Burger King oraz KFC w Warszawie, Wrocławiu oraz Krakowie.  więcej

Kinga Hankiewicz szefową działu obsługi klienta High-Score

Kinga Hankiewicz objęła stanowisko account managera w High-Score, marce specjalizującej się w grywalizacji stworzonej przez agencję Albedo Marketing. więcej

Auchan klientem POS Media Poland

Agencji POS Media Poland powierzono koordynację komunikacji reklamowej na nośnikach POS w sklepach sieci Auchan. więcej

Yellow Tipi nowym klientem adCookie

Do grona klientów agencji interaktywnej adCookie dołączył Yellow Tipi – producent wyposażenia i dekoracji wnętrz dziecięcych pokoi. więcej

Empik z ofertą marketingową dla biznesu

Grupa Empik, lider sprzedaży wielokanałowej w Polsce rozwija ofertę  dla biznesu. Jedna z najbardziej rozpoznawalnych i lubianych polskich marek z ogromnymi zasięgami we wszystkich kanałach, przygotowała pakiet  niestandardowych opcji reklamowych dla marketerów. materiał partnerski więcej

 
 
 
PRASA
 
Edipresse ze spadkiem wpływów o 5,7 proc. i 26,4 mln zł straty. 8,3 mln zł odpisu dot. Ruchu

W ub.r. Edipresse Polska zanotowało spadek przychodów sprzedażowych netto o 5,7 proc. do 153,66 mln zł i 26,44 mln zł straty netto (wobec 7,45 mln zł zysku rok wcześniej). Firma odpisała 8,34 mln zł należności od Ruchu, a pod koniec ub.r. sprzedała innej firmie z koncernu Edipresse udziały w spółkach P&P, Lincoln i Edipresse Kolekcje. więcej

,,Gazeta Wyborcza" nie musi przepraszać PiS za opisywanie powiązań jej polityków z bohaterem afery reprywatyzacyjnej

Warszawski Sąd Okręgowy w poniedziałek oddalił pozew skierowany przez Prawo i Sprawiedliwość przeciwko „Gazecie Wyborczej” (Agora) i jej dziennikarzom Wojciechowi Czuchnowskiemu i Iwonie Szpali. Przedmiotem sporu było dziewięć tekstów na temat związków działaczy PiS z głównym oskarżonym w tzw. aferze reprywatyzacyjnej. Wyrok nie jest prawomocny. więcej

Pakiet podstawowy Player.pl oferowany z subskrypcją cyfrową ,,Gazety Wyborczej"

„Gazeta Wyborcza” (Agora) uruchomiła wspólną promocję razem z platformą Player.pl należącą do Grupy TVN Discovery Polska. Kupując cyfrową subskrypcję „GW” użytkownik dostaje też dostęp do podstawowego pakietu na Player.pl. więcej

,,Przyjaciółka" liderem sprzedaży wśród dwutygodników poradnikowych, ,,Pani Domu" zyskała najwięcej

W kwietniu br. liderem sprzedaży wśród dwutygodników poradnikowych była „Przyjaciółka”. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła „Pani Domu”, z kolei najwięcej straciła „Tina” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Eliza Michalik uruchomiła kanał na YouTubie. ,,Zamierzam realizować tematy, których nie zrobiłam w Superstacji"

Publicystka Eliza Michalik, do niedawna związana z Superstacją, założyła kanał na YouTubie. Będzie tam publikowała materiały o tematyce politycznej, społecznej i obyczajowej. - Chcę się rozwijać, robić rzeczy, których nie mogłam robić w Superstacji - mówi Michalik portalowi Wirtualnemedia.pl. więcej

Pakiet podstawowy Player.pl oferowany z subskrypcją cyfrową ,,Gazety Wyborczej"

„Gazeta Wyborcza” (Agora) uruchomiła wspólną promocję razem z platformą Player.pl należącą do Grupy TVN Discovery Polska. Kupując cyfrową subskrypcję „GW” użytkownik dostaje też dostęp do podstawowego pakietu na Player.pl. więcej

Serwis Depilacja.pl dostanie 6,5 mln złotych finansowania. Wśród inwestorów Speedinvest, Venture Friends i Market One Capital

Polski startup Depilacja.pl, który rozwinął własną sieć depilacji laserowej pozyskał od inwestorów blisko 6,5 mln złotych. W rundzie seed udział wzięły fundusze Speedinvest, Venture Friends i Market One Capital. Środki zostaną przeznaczone przede wszystkim na rozwój sieci w Europie i Ameryce Południowej. więcej

Małżeństwo Bezosów formalnie zakończone. MacKenzie Bezos dostanie 38,3 mld dolarów

Trwające przez 25 lat małżeństwo Jeffa i MacKenzie Bezosów zostało formalnie zakończone przez amerykański sąd. Po orzeczeniu rozwodu MacKenzie Bezos otrzyma akcje Amazona o wartości 38,3 mld dolarów, co uczyni ją jedną z najbogatszych kobiet na świecie i zapewni 22. miejsce na liście najbardziej majętnych osób Bloomberg Billionaires. więcej

IQS z technologią text miningu

Netdive to platforma badawcza analizy treści zamieszczanych w Internecie i mediach społecznościowych. Nowe narzędzie umożliwia eksplorację dowolnego tematu, który angażuje ludzi w sieci. materiał partnerski więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
R4S Consulting prawie podwoiła wpływy i potroiła zysk. 3,4 mln zł dywidendy dla Sokołowskiego, Hofmana i Wiórkiewicza

Agencja public relations R4S Consulting w ub.r. osiągnęła 7,88 mln zł wpływów sprzedażowych i 3,45 mln zł zysku netto, wobec 4,2 mln zł przychodów i 1,07 mln zł zysku rok wcześniej. 99 proc. zeszłorocznego zysku trafi jako dywidenda do właścicieli firmy: Mariusza Sokołowskiego, Adama Hofmana i Michała Wiórkiewicza. więcej

MagnifiCo wypromuje w Polsce markę okularów Barner

Agencja MagnifiCo Marketing&PR Conslutants będzie odpowiedzialna za prowadzenie działań z zakresu public relations i marketingowych dla marki okularów Barner w Polsce. więcej

Akademia Kobiet rozszerza współpracę z Triple PR

Akademia Kobiet w ramach rozszerzenia współpracy z Triple PR powierzyła jej zespołowi kompleksową obsługę public relations. więcej

Agencja Projekt 77 wspiera ochronę Bugu

Agencja Projekt 77 nawiązała współpracę z Fundacją "Dziko" Łukasza i Joanny Długowskich, zajmującą się ochroną ostatniej dzikiej rzeki w Polsce - Bugu. więcej

Basia Jagoda: z Imagine do Echo Marketing

Basia Jagoda jako PR manager odpowiada za działania komunikacyjne w agencji marketingu online Echo Marketing. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Rząd nie rezygnuje z projektu wspierania polskich gier kulturowych. ,,Ustawa na początku 2020 roku"
Szef Huawei: System Hongmeng OS będzie szybszy od Androida i zaoferuje więcej aplikacji
Microsoft szykuje Xboksa za 60 dolarów. Będzie przeznaczony tylko do obsługi platformy xCloud
 
 
 
GOSPODARKA
 
Unilever planuje wycofać marki bez określonego celu i dodatkowych wartości dla konsumentów
Huggies wprowadza pieluchy z materiałów roślinnych w czarnych opakowaniach
CBA zatrzymało byłych menedżerów Plus Banku, zarzuty dot. 50 mln zł kredytu i próby zwrotu 23 mln zł VAT
Chwila gradu i doszczętnie zniszczony samochód. Zobacz jak się ubezpieczyć
UOKiK będzie karać duże firmy zwlekające z zapłatą mniejszym kontrahentom. Kontrole będą niezapowiedziane, ale krótkie
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Disney pokazuje aktorską wersję filmu "Mulan"
Nowa wersja powieści "Anna Karenina" w BBC
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj