Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 15 Lipca 2019
 
 
 
TVN zwiększył wpływy do prawie 2 mld zł. 395 mln zł odpisu na nc+, 1,5 tys. pracowników
 
W ub.r. TVN osiągnął wzrost wpływów sprzedażowych o 8,6 proc. do 1,97 mld zł, a przychody z emisji reklam zwiększyły się o 9,7 proc. do 1,42 mld zł. Nadawca zanotował 157,5 tys. zł straty netto, głównie wskutek 394,7 tys. zł odpisu dot. wartości udziałów w platformie nc+. Na koniec roku zatrudniał 1 514 pracowników. więcej
 
 
Wpływy Grupy RMF wzrosły do 288 mln zł, a zysk netto do 147,2 mln zł
 
W ub.r. Grupa RMF zanotowała wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 7,8 proc. do 288,22 mln zł oraz 147,16 mln zł zysku netto (wobec 133,29 mln zł rok wcześniej). Firma zatrudniała 292 pracowników. więcej
 
 
Wydawca ,,Gazety Polskiej Codziennie" z 1,7 mln zł straty. Wpływy zmalały o 6,7 proc.
 
W ub.r. spółka Forum wydająca „Gazetę Polską Codziennie” zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 6,7 proc. do 14,75 mln zł oraz 1,75 mln zł straty netto, wobec 32,3 tys. zł zysku rok wcześniej. Wydawca liczy na pozyskanie nowych reklamodawców i wpływy z obecności na kongresach gospodarczych. więcej
 
 
Grupa Eurozet miała w ub.r. 197,5 mln zł przychodów i 26,8 mln zł zysku
 
W ub.r. grupa kapitałowa Eurozet (należą do niej m.in. rozgłośnie Radio ZET, Radio ZET Chilli, Meloradio, Radio Plus i Antyradio) zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 3,5 proc. do 197,47 mln zł oraz 26,8 mln zł zysku netto. W przypadku samej spółki Eurozet wpływy i zysk nieco zmalały. więcej
 
 
Propozycje PO na media publiczne: jedna spółka, cztery piony, kadra z konkursów
 
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji uwolniona od polityki, likwidacja abonamentu i w zamian Fundusz Misji Publicznej, jedna spółka, cztery piony i kadra z konkursów oraz hasło: „(media) publiczne znaczą publiczne” - tak da się podsumować propozycje Platformy Obywatelskiej na zmiany w Telewizji Polskiej i Polskim Radiu. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Patryk Vega swoim filmem ,,Polityka" bardziej pomoże obecnej władzy, niż jej zaszkodzi. ,,Sukces kasowy" więcej
 
RMF FM umacnia się na pozycji lidera. Rekord Antyradia, traci Polskie Radio 24 więcej
 
Initiative Media Warszawa: wpływy i zysk spadły głównie wskutek mniejszych wydatków reklamowych Orange więcej
 
Serwis streamingowy HBO Max wystartuje wiosną 2020 roku. ,,Ma mocną ofertę, na rynku zrobi się tłok" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
COPYWRITER BEMONDI
Producent Reklamy Platige Image S.A.
Redaktor serwisu SuperSeriale.SE.pl Grupa ZPR Media
Redaktor Online w Serwisie Wizaż.pl Edipresse Polska
Special Projects Manager, Newsweek, Forbes & Forbes Women Ringier Axel Springer Media
Specjalista ds. Sprzedaży Mediów Internetowych TVP
Junior Programmatic Specialist Ringier Axel Springer Media
Senior Programmatic Specialist w Kerris Group Kerris Group
DZIENNIKARZ z Bydgoszczy lub Łodzi Telewizja Polsat
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Wydawca Polskie Radio 24
Account manager z j. niemieckim GPD
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
TVN zwiększył wpływy do prawie 2 mld zł. 395 mln zł odpisu na nc+, 1,5 tys. pracowników

W ub.r. TVN osiągnął wzrost wpływów sprzedażowych o 8,6 proc. do 1,97 mld zł, a przychody z emisji reklam zwiększyły się o 9,7 proc. do 1,42 mld zł. Nadawca zanotował 157,5 tys. zł straty netto, głównie wskutek 394,7 tys. zł odpisu dot. wartości udziałów w platformie nc+. Na koniec roku zatrudniał 1 514 pracowników. więcej

Propozycje PO na media publiczne: jedna spółka, cztery piony, kadra z konkursów

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji uwolniona od polityki, likwidacja abonamentu i w zamian Fundusz Misji Publicznej, jedna spółka, cztery piony i kadra z konkursów oraz hasło: „(media) publiczne znaczą publiczne” - tak da się podsumować propozycje Platformy Obywatelskiej na zmiany w Telewizji Polskiej i Polskim Radiu. więcej

Sieci kablowe skarżą się do UOKiK w sprawie podwyżek Polsatu. KRRiT: pora na regulacje ustawowe

Telewizja Polsat zapowiedziała w pismach do operatorów kablowych, że wprowadzi ponad dwukrotną podwyżkę za retransmisję swoich kanałów. Mediakom złożył w tej sprawie zawiadomienie do UOKiK. Chodzi o podejrzenie "wykorzystania pozycji monopolistycznej przez Polsat". więcej

Animal Planet z nową oprawą i logo (wideo)

Od 15 lipca br. Animal Planet - kanał dokumentalny o zwierzętach, naturze i planecie zmienił logo oraz oprawę graficzną. Nowa identyfikacja wizualna to efekt globalnej strategii marki. Za projekt odpowiada Chermayeff & Geismar i Haviv. więcej

nc+ ze wzrostem wpływów i zysku. Mniej na produkcje własne, 1,9 mld zł do zapłaty za licencje

ITI Neovision, operator platformy nc+, od kwietnia 2017 do końca ub.r. zanotował 3,78 mld zł wpływów sprzedażowych i 195,2 mln zł zysku netto, wobec 3,69 mld zł przychodów i 152,8 mln zł zysku we wcześniejszych 21 miesiącach. Firma zarabia głównie na opłatach od abonentów, zmniejszyła wydatki na produkcję treści, a zwiększyła na emisję stacji i marketing. Swoim udziałowcom - Canal+, TVN i Liberty Global - wypłaci 146 mln zł dywidendy. więcej

Stacje Canal+ z transmisjami PKO Ekstraklasy w ofercie Cyfrowego Polsatu

Do oferty Cyfrowego Polsatu zostaną włączone stacje Canal+ Sport 3 i Canal+ Sport 4, w których przez najbliższe dwa sezony będą pokazywane wszystkie mecze piłkarskiej PKO Ekstraklasy. więcej

Telewizyjna premiera ,,Pod powierzchnią 2" jesienią w TVN. Emisja po ,,Pułapce 2"

Jesienią br. odbędzie się telewizyjna premiera drugiego sezonu serialu „Pod powierzchnią”. Portal Wirtualnemedia.pl dowiedział się, że będzie miała ona miejsce tuż po zakończeniu emisji „Pułapki 2”. więcej

W 2018 roku Telewizja Polska miała 131 procesów sądowych. 2,18 mln zł na usługi prawne

Telewizja Polska w ubiegłym roku toczyła w sumie 131 procesów sądowych. Zakończyła 21 spraw, najwięcej przypadków - 47 spraw - dotyczyło prawa pracy. Koszty usług prawnych wyniosły w sumie 2 mln 818 tys. złotych. więcej

Canal+ Sport 3 i Canal+ Sport 4 w ofercie player.pl. Jesienna runda PKO Ekstraklasy za 150 zł

Do oferowanego przez player.pl pakietu „Canal+” włączone zostały dwa nowe kanały nc+ Canal+ Sport 3 i Canal+ Sport 4. Stacje te dostępne są również w osobnym pakiecie „PKO Ekstraklasa Pass” w jednorazowej cenie 150 zł. więcej

Kuba Wojewódzki uruchomił restaurację w Warszawie, ma nawiązywać do jego talk-show w TVN

Kuba Wojewódzki otworzył w Elektrowni Powiśle restaurację „Niewinni Czarodzieje 2.0”. To wspólny projekt biznesowy, realizowany z restauratorem Józefem Krawczykiem. Jak zapowiada dziennikarz, nowy lokal ma być mocno związany z jego programem „Kuba Wojewódzki”. więcej

Nadawca Polo TV i VOX Music TV ze wzrostem wpływów o 11,2 mln zł i 3,8 mln zł zysku. Koszty treści w górę o 134 proc.

W ub.r. spółka Lemon Records, nadawca muzycznych stacji Polo TV i VOX Music TV, zanotowała wzrost przychodów o 54,1 proc. do 32,07 mln zł oraz 3,85 mln zł zysku, wobec 2,51 mln zł straty rok wcześniej. Od końca 2017 roku firma należy do Telewizji Polsat. więcej

Horizon GO również dla użytkowników Apple TV

Firma UPC Polska udostępniła aplikację Horizon GO na urządzenia z systemem Apple TV. więcej

Film ,,Share" w HBO GO i HBO (wideo)

W niedzielę, 28 lipca w serwisie HBO GO udostępniony zostanie nowy film „Share”. Produkcję od 23 sierpnia będzie można oglądać również w HBO. więcej

IQS z technologią text miningu

Netdive to platforma badawcza analizy treści zamieszczanych w Internecie i mediach społecznościowych. Nowe narzędzie umożliwia eksplorację dowolnego tematu, który angażuje ludzi w sieci. materiał partnerski więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Wpływy Grupy RMF wzrosły do 288 mln zł, a zysk netto do 147,2 mln zł

W ub.r. Grupa RMF zanotowała wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 7,8 proc. do 288,22 mln zł oraz 147,16 mln zł zysku netto (wobec 133,29 mln zł rok wcześniej). Firma zatrudniała 292 pracowników. więcej

 
Grupa Eurozet miała w ub.r. 197,5 mln zł przychodów i 26,8 mln zł zysku

W ub.r. grupa kapitałowa Eurozet (należą do niej m.in. rozgłośnie Radio ZET, Radio ZET Chilli, Meloradio, Radio Plus i Antyradio) zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 3,5 proc. do 197,47 mln zł oraz 26,8 mln zł zysku netto. W przypadku samej spółki Eurozet wpływy i zysk nieco zmalały. więcej

 
Propozycje PO na media publiczne: jedna spółka, cztery piony, kadra z konkursów

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji uwolniona od polityki, likwidacja abonamentu i w zamian Fundusz Misji Publicznej, jedna spółka, cztery piony i kadra z konkursów oraz hasło: „(media) publiczne znaczą publiczne” - tak da się podsumować propozycje Platformy Obywatelskiej na zmiany w Telewizji Polskiej i Polskim Radiu. więcej

 
Udane I półrocze dla RMF FM i Antyradia, PR1 i PR3 z najniższą słuchalnością w historii

W pierwszym półroczu br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem w zestawieniu. Liderem wśród spadków była Jedynka, która - podobnie jak siostrzana Trójka - odnotowała rekordowo nisko wynik. Z kolei historycznie wysokim udziałem pochwalić się mogło Antyradio - raport Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Podziękowania od premiera i prezydenta dla Rodziny Radia Maryja, o. Rydzyk krytykuje TVP za filmy z gejami i rozwodami

W niedzielę podczas pielgrzymki Rodziny Radia Maryja na Jasną Górę podziękowania dla społeczności skupionej wokół stacji wyrazili premier Mateusz Morawiecki i minister Paweł Mucha w imieniu prezydenta Andrzeja Dudy. Natomiast założyciel rozgłośni o. Tadeusz Rydzyk skrytykował Telewizję Polską za filmy, które jego zdaniem prezentują złe wzorce rodzinne. więcej

 
SE.pl z 15 sekcjami lokalnymi Miasto Eska Info, znika Eskainfo.pl

Portal SE.pl, internetowa witryna dziennika „Super Express” (Grupa Super Express), uruchomił piętnaście lokalnych serwisów pod szyldem projekt Miasto Eska Info. Projekt nadzoruje Bartłomiej Łęczek, wicenaczelny tego dziennika. więcej

 
Dwie nowe częstotliwości dla Katolickiego Radia Diecezji Płockiej

Podczas ostatniego posiedzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji jej członkowie zdecydowali, że Katolickie Radio Diecezji Płockiej otrzyma dwie nowe częstotliwości -w Pułtusku na 99,3 MHz oraz w Rypinie – na 91,6  MHz. więcej

 
Polacy nie wierzą w dobre intencje mediów, co trzeci nie ufa mediom publicznym

65 proc. Polaków nie ufa informacjom wyczytanym w gazetach, 67 procent nie wierzy w to, co słyszy w radiu i telewizji. Co trzeci Polak nie ufa mediom publicznym - wynika z sondażu zrealizowanego przez Ipsos. - Jesteśmy nastawieni krytycznie i do mediów publicznych i komercyjnych, zależy jakie mamy poglądy polityczne - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl medioznawca Maciej Myśliwiec. więcej

 
Łukasz Adamski i Anna Popek z wakacyjnymi programami w radiowej Trójce

W letniej ramówce Trójki znalazły się dwie nowe audycje: pierwszą prowadzi dziennikarka Anna Popek, drugą -  krytyk filmowy Łukasz Adamski. Niewykluczone, że obie zostaną w ramówce rozgłośni także po wakacjach. więcej

 
Joanna Lichocka i Rafał Bochenek wśród ,,jedynek" wyborczych PiS

Wśród polityków, którzy w wyborach parlamentarnych wystartują z pierwszych miejsc na listach Prawa i Sprawiedliwości, są obecna posłanka i członkini Rady Mediów Narodowych Joanna Lichocka oraz były rzecznik rządu Rafał Bochenek. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Pierwsze recyklomaty w Warszawie. Zniżki za opakowania do Costa Coffe, Multikina, Capitolu i Teatru Dramatycznego

W weekend w Warszawie stanęły pierwsze recyklomaty, służący do zbierania butelek ze szkła, plastiku i puszek z aluminium. Urządzenia ufundowała Coca-Cola Poland Services, w ramach swojej akcji #WciążZmieniamy. Zwracający odpady otrzymają zniżki w sieci kawiarni Costa Coffee, Multikinie, Teatrze Dramatycznym i Teatrze Capitol. więcej

Festiwal Cannes Lions to nie tylko projekty robione ,,pod publiczkę" (opinie)

Tytanowy Lew i Grand Prix w kategorii Glass: The Lion for Change dla akcji „Ostatni Twój Weekend” oraz pięć Lwów dla „Niezniszczalnej tęczy” pokazały, że Polska ma coś do powiedzenia w globalnej branży kreatywnej. Nie tylko ze względu na ilość nagród i nominacji, ale przede wszystkim na poziom zgłaszanych prac. Taki sukces może być impulsem dla pozostałych, że warto inwestować w projekty odważne, mające znaczenie społeczne i z odpowiednim ładunkiem emocjonalnym. Dla marketerów i agencji jest to przykład odwagi i zaangażowania, który odpłacił się nagrodą, do jakiej aspiruje wielu marketerów jako do życiowego osiągnięcia - komentują tegoroczny festiwal reklamowy Cannes Lions eksperci z polskich agencji reklamowych. więcej

Mustache rozstał się z Konradem Ozdowym i Patrykiem Debą, biznesem zarządzają Dagmara Czernicka, Maciej Zieliński, Natalia Pomorska i Izabela Trzcińska

Należąca do 4fun Media spółka Mustache, wydająca m.in. serwis o tej samej nazwie, rozstała się z Konradem Ozdowym i Patrykiem Debą. Menadżerowie byli odpowiedzialni za zarządzanie biznesem, ich obowiązki rozdzielono między członków zespołu: Dagmarę Czernicką, Macieja Zielińskiego, Natalię Pomorską i Izabelę Trzcińską. więcej

WPP sprzedaje 60 proc. udziałów w firmie Kantar. Zarobi na tym 3,1 mld

Holding reklamowy WPP poinformował, że sprzedaje za 4 mld dolarów 60 proc. udziałów w firmie badawczej Kantar funduszowi Bain Capital. Grupa WPP zarobi na tej transakcji 3,1 mld dolarów, dzięki czemu będzie mogła zmniejszyć swoje zadłużenie. więcej

Facebook pomoże lepiej zrozumieć jego system reklamowy. Informacje o targetowaniu i udostępnianiu danych

Facebook wprowadza zmiany w systemie informowania użytkowników o tym w jaki sposób funkcjonuje system emitowania reklam w tym serwisie. Internauci otrzymają dodatkowe dane dotyczące tego dlaczego widzą na swoich kontach konkretne materiały promocyjne, będą też mogli sprawdzić które firmy wykorzystały informacje kontaktowe na ich temat do targetowania reklam lub przekazały te dane innym reklamodawcom. więcej

Betclic przez dwa lata sponsorem Lechii Gdańsk

Firma bukmacherska Betclic został oficjalnym sponsorem klubu piłkarskiego Lechia Gdańsk. więcej

Zuza Krajewska przygotowała serię portretów dla marki Łomża Jasne Pełne

Marka Łomz?a Jasne Pełne, należąca do Van Pur, podjęła współpracę z warszawską fotografką Zuza? Krajewska?. Artystka przygotowała seria portretów młodych, kreatywnych Polako?w z?yja?cych i tworzących w Warszawie. więcej

David Beckham uruchamia biznes reklamowo-produkcyjny

Były piłkarz David Beckham założył Studio 99, które będzie specjalizowało się w produkcji filmów dokumentalnych, programów telewizyjnych i reklamach. więcej

Karolina Pietz-Drapińska szefową PR i marketingu w Grupie Komputronik

Karolina Pietz-Drapińska objęła nowo utworzone stanowisko dyrektora marketingu i PR grupy Komputronik. Z firmą związana od 2017 roku. więcej

Łukasz Zabłocki w rosterze twórców Papaya Films

Reżyser Łukasz Zabłocki dołączył do grona twórców reprezentowanych przez Papaya Films. więcej

Polacy pogodzili się z zakazem handlu w niedziele

Dla 60 proc. Polaków niedzielny zakaz handlu nie stanowi utrudnienia w codziennym życiu - wynika z ankiety przeprowadzonej przez Payback Opinion Poll. więcej

Bartłomiej Misiewicz pozywa Patryka Vegę za fragmenty ,,Polityki". Chce usunięcia ich z filmu, przeprosin i 1 mln zł

Były rzecznik MON-u Bartłomiej Misiewicz skierował pozew przeciw reżyserowi Patrykowi Vedze, producentowi i dystrybutorom filmu „Polityka” dotyczący jego fragmentów z bohaterem mającym symbolizować Misiewicza. Domaga się usunięcia tych ujęć z filmu, zamieszczenia w nim przeprosin i zapłaty 1 mln zł zadośćuczynienia. - Premiera filmu „Polityka” tak czy inaczej nastąpi 6 września - jeśli nie w polskich kinach, to film zostanie wrzucony na chińskie serwery - skomentował Patryk Vega. więcej

Szymon Krzysiak: z Eskadry do agencji Insignia

Do zespołu agencji Insignia dołączył Szymon Krzysiak obejmując stanowisko senior strategy plannera. Ostatnio pracował w agencji Eskadra. więcej

Blik i Hop.City ze wspólną promocją

Wystartowała wspólna promocja Polskiego Standardu Płatności (PSP), obsługującego Blika oraz operatora skuterów elektrycznych na minuty Hop.City. więcej

Izabela Banasiak w dziale obsługi klienta Kohe

Do zespołu studia kreatywnego Kohe dołączyła Izabela Banasiak, która objęła stanowisko account managera. więcej

Joanna Jabłczyńska ambasadorką Joko Make Up

Aktorka Joanna Jabłczyńska została ambasadorką marki kosmetyków do makijażu Joko Make Up, należącej do firmy Miraculum. więcej

Up&More prowadzi kampanię Blinkee.city

Agencja Up&More odpowiada za promocję aplikacji mobilnej Blinkee.city, umożliwiającej wypożyczanie skuterów, rowerów i hulajnóg elektrycznych na minuty. więcej

Empik z ofertą marketingową dla biznesu

Grupa Empik, lider sprzedaży wielokanałowej w Polsce rozwija ofertę  dla biznesu. Jedna z najbardziej rozpoznawalnych i lubianych polskich marek z ogromnymi zasięgami we wszystkich kanałach, przygotowała pakiet  niestandardowych opcji reklamowych dla marketerów. materiał partnerski więcej

 
 
 
PRASA
 
Wydawca ,,Gazety Polskiej Codziennie" z 1,7 mln zł straty. Wpływy zmalały o 6,7 proc.

W ub.r. spółka Forum wydająca „Gazetę Polską Codziennie” zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 6,7 proc. do 14,75 mln zł oraz 1,75 mln zł straty netto, wobec 32,3 tys. zł zysku rok wcześniej. Wydawca liczy na pozyskanie nowych reklamodawców i wpływy z obecności na kongresach gospodarczych. więcej

SE.pl z 15 sekcjami lokalnymi Miasto Eska Info, znika Eskainfo.pl

Portal SE.pl, internetowa witryna dziennika „Super Express” (Grupa Super Express), uruchomił piętnaście lokalnych serwisów pod szyldem projekt Miasto Eska Info. Projekt nadzoruje Bartłomiej Łęczek, wicenaczelny tego dziennika. więcej

Magazyn "Focus" i serwis Focus.pl startują z podcastami. Prowadzącymi Agnieszka Wirtwein-Przerwa i Bartosz Węglarski

Od 15 lipca br. magazyn "Focus" oraz Focus.pl ruszają z cyklem podcastów "Focus On", prowadzonym przez Agnieszka Wirtwein-Przerwa i Bartosza Węglarskiego z Teatru Komediowego "Klancyk" oraz drugim – o temacie numeru, który poprowadzi Jan Stradowski. więcej

Powstanie film o ks. Adamie Bonieckim, Fundacja Tygodnika Powszechnego zbiera pieniądze

W internecie ruszyła zbiórka na film dokumentalny o księdzu Adamie Bonieckim, redaktorze seniorze "Tygodnika Powszechnego”. Jego premiera odbędzie się wiosną 2020 roku, producentem jest Fundacja Tygodnika Powszechnego. więcej

Justyna Dziegieć szefową ds. digital w Burda Media Polska

Od 1 września br. Justyna Dziegieć dołączy do zespołu zarządzającego Burda Media Polska. Obejmie stanowisko chief digital officer. więcej

,,Tele Świat" najchętniej kupowanym dwutygodnikiem, pisma telewizyjne w czołówce (top 19 w kwietniu)

W kwietniu 2019 roku pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród wszystkich dwutygodników zajął „Tele Świat”, a w czołowej dziesiątce najwięcej pozycji zajęły pisma telewizyjne - top 19 dwutygodników w raporcie Wirtualnemedia.pl. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Facebook zapłaci 5 mld kary, ale jego notowania poszły w górę

Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) po śledztwie w sprawie prywatności użytkowników zgodziła się na zapłacenie przez Facebook kary w wysokości 5 mld dolarów. To efekt wcześniejszych negocjacji pomiędzy serwisem a regulatorem. Po ogłoszeniu decyzji akcje Facebooka podrożały o 1,8 procenta, bowiem inwestorzy uznali że grzywna stanowi jedynie niewielką część przychodów spółki i nie zaszkodzi jej kondycji na rynku. więcej

Michał Brański przejmuje Stomil Olsztyn, zawarł umowę z władzami miasta

Współwłaściciel Wirtualnej Polski Michał Brański podpisał z władzami gminy Olsztyn porozumienie dotyczące kupna akcji klubu piłkarskiego Stomil Olsztyn. Umowę musi jeszcze zaakceptować rada tego miasta. więcej

Platforma Microsoft Teams popularniejsza od Slacka. Korzysta z niej 13 mln użytkowników dziennie

Koncern Microsoft poinformował, że jego korporacyjna platforma komunikacyjna Teams osiągnęła liczbę 13 mln użytkowników korzystających z niej codziennie. Podane statystyki oznaczają, że Microsoft Teams jest obecnie bardziej popularna niż usługa Slack. Na platformie Microsoftu mają się też pojawić nowości zapewniające dodatkowe możliwości komunikacji w firmie. więcej

Facebook pomoże lepiej zrozumieć jego system reklamowy. Informacje o targetowaniu i udostępnianiu danych

Facebook wprowadza zmiany w systemie informowania użytkowników o tym w jaki sposób funkcjonuje system emitowania reklam w tym serwisie. Internauci otrzymają dodatkowe dane dotyczące tego dlaczego widzą na swoich kontach konkretne materiały promocyjne, będą też mogli sprawdzić które firmy wykorzystały informacje kontaktowe na ich temat do targetowania reklam lub przekazały te dane innym reklamodawcom. więcej

Canal+ Sport 3 i Canal+ Sport 4 w ofercie player.pl. Jesienna runda PKO Ekstraklasy za 150 zł

Do oferowanego przez player.pl pakietu „Canal+” włączone zostały dwa nowe kanały nc+ Canal+ Sport 3 i Canal+ Sport 4. Stacje te dostępne są również w osobnym pakiecie „PKO Ekstraklasa Pass” w jednorazowej cenie 150 zł. więcej

Bracia Sekielscy zebrali ponad 500 tys. zł na dokument o SKOK-ach. Zdjęcia ruszą jesienią

Ponad 500 tysięcy złotych zebrali Marek i Tomasz Sekielscy na produkcję filmu dokumentalnego o SKOK-ach. Zdjęcia mają ruszyć jesienią - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Zbiórka na drugą część filmu o pedofilii w Kościele zacznie się dopiero po zakończeniu aktualnej - informuje nas Marek Sekielski. więcej

Youtuber Karol Osentowski wystąpi w filmie "Fighter", premiera 19 lipca

Karol Osentowski, jeden z prowadzących na YouTubie kanał "Między nami", a niegdyś "W Karolach Głównych", aktor udzielający się głównie w dubbingu pojawi się na dużym ekranie w filmie "Fighter". Produkcja 19 lipca br. wchodzi do kin w całej Polsce. więcej

W sporcie WP.pl zwiększa przewagę nad Onetem, mocno w górę serwis TVP Sport i Meczyki.pl (TOP 10)

Wśród serwisów sportowych zdecydowanie najpopularniejszy jest niezmiennie Sport.wp.pl. W skali roku duże wzrosty odwiedzalności zanotowały witryna TVP Sport i Meczyki.pl, natomiast sporo straciły sekcje sportowe Onetu i Interii oraz serwis „Przeglądu Sportowego”. więcej

IQS z technologią text miningu

Netdive to platforma badawcza analizy treści zamieszczanych w Internecie i mediach społecznościowych. Nowe narzędzie umożliwia eksplorację dowolnego tematu, który angażuje ludzi w sieci. materiał partnerski więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
WPP sprzedaje 60 proc. udziałów w firmie Kantar. Zarobi na tym 3,1 mld

Holding reklamowy WPP poinformował, że sprzedaje za 4 mld dolarów 60 proc. udziałów w firmie badawczej Kantar funduszowi Bain Capital. Grupa WPP zarobi na tej transakcji 3,1 mld dolarów, dzięki czemu będzie mogła zmniejszyć swoje zadłużenie. więcej

Polacy nie wierzą w dobre intencje mediów, co trzeci nie ufa mediom publicznym

65 proc. Polaków nie ufa informacjom wyczytanym w gazetach, 67 procent nie wierzy w to, co słyszy w radiu i telewizji. Co trzeci Polak nie ufa mediom publicznym - wynika z sondażu zrealizowanego przez Ipsos. - Jesteśmy nastawieni krytycznie i do mediów publicznych i komercyjnych, zależy jakie mamy poglądy polityczne - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl medioznawca Maciej Myśliwiec. więcej

Polacy pogodzili się z zakazem handlu w niedziele

Dla 60 proc. Polaków niedzielny zakaz handlu nie stanowi utrudnienia w codziennym życiu - wynika z ankiety przeprowadzonej przez Payback Opinion Poll. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Karina Chowaniak odpowiada za komunikację w Devire

Karina Chowaniak objęła stanowisko communications managera w firmie rekrutacyjnej i outsourcingowej Devire. Zastąpiła Ewelinę Berczyńską, która rozstała się z firmą. więcej

Caff? Vergnano klientem Open Media PR

Agencja Open Media Public Relations podpisała umowę na stałą współpracę z najstarszą włoską palarnią kawy - Caffè Vergnano. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Apple rezygnuje z projektu własnych okularów AR. Rozwiązano zespół konstruktorów
Twitch dominuje wśród fanów gier komputerowych. Ponad 2,7 mld godzin streamingu w drugim kwartale 2019
Platforma Microsoft Teams popularniejsza od Slacka. Korzysta z niej 13 mln użytkowników dziennie
Gra The Dust na podstawie książek Jacka Piekary będzie kosztować ponad 7 mln zł, pozyskano 3 mln zł od inwestora
Horizon GO również dla użytkowników Apple TV
Wystartował quiz o Ekstraklasie
 
 
 
GOSPODARKA
 
Facebook zapłaci 5 mld kary, ale jego notowania poszły w górę
Pierwsze recyklomaty w Warszawie. Zniżki za opakowania do Costa Coffe, Multikina, Capitolu i Teatru Dramatycznego
Kawy mleczne z mlekiem Bio i wegańskie Hot Dogi w Cafe Punkt na stacjach Lotosu
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Telewizyjna premiera ,,Pod powierzchnią 2" jesienią w TVN. Emisja po ,,Pułapce 2"
Youtuber Karol Osentowski wystąpi w filmie "Fighter", premiera 19 lipca
HBO zamawia drugi sezon serialu "Euforia"
Katherine Heigl zagra w serialu "Firefly Lane". Nowa produkcja Netfliksa
HBO zapowiada drugi sezon serialu "Sukcesja". "Zdrada, zdrada, zdrada"
Sophia Loren zagra w filmie "Życie przed sobą". Za projekt odpowiada Edoardo Ponti
Posłuchaj muzyki z filmu "Król Lew"
Podróż po rasistowskiej Ameryce w serialu HBO "Lovecraft Country"
Film ,,Share" w HBO GO i HBO (wideo)
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj