|
|
|
|
|
|
|
KRRiT i UOKiK rozmawiają w sprawie podwyżek cen Polsatu dla operatorów kablowych. "Zagrożenie stosowania praktyk dyskryminujących"
W lipcu br. Telewizja Polsat zapowiedziała wprowadzenie podwyżek dla operatorów kablowych, korzystających z ich oferty retransmisji kanałów. Sprawą właśnie zajął się prezes UOKiK Marek Niechciał, który spotkał się z przewodniczącym Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. -Tę sprawę właśnie wyjaśniamy - skierowaliśmy list do Polsatu, rozmawialiśmy z UOKiK. Mamy wątpliwości czy w tym przypadku nie ma zagrożenia stosowaniem praktyk dyskryminujących - mówi nam Witold Kołodziejski, szef KRRiT.
więcej
|
,,Pytanie na śniadanie" ma lepsze wyniki od ,,Dzień dobry TVN". Oba serwisy ze spadkami
Poranny program TVP2 „Pytanie na śniadanie” śledzi średnio 407 tys. widzów. Z kolei widownia „Dzień dobry TVN” plasuje się na poziomie 373 tys. oglądających - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Oba serwisy od ponad tygodnia rozpoczynają się wcześniej niż dotychczas.
więcej
|
Michał Winnicki kupił NTL Radomsko. Spółka należała wcześniej do Grupy TVN Discovery Polska
Spółka Michał Winnicki Entertainment została nowym właścicielem NTL Radomsko z Grupy TVN Discovery Polska. - Akwizycja w pełni wpisuje się w naszą aktualną strategię - komentuje Winnicki.
więcej
|
Nowe odcinki ,,Głębi ostrości" od 15 września w TVP Info. Bez emisji w TVP1
Od 15 września w niedziele o godz. 19.00 TVP Info będzie emitować premierowe odcinki reporterskiego cyklu „Głębia ostrości” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Magazyn względem poprzedniej edycji nie będzie pokazywany na antenie Jedynki, która w byłym paśmie tego projektu nadaje powtórki „Zniewolonej”.
więcej
|
Była redaktor naczelna ,,Niedzieli" powołana do rady programowej TVP
Lidia Dudkiewicz została nowym członkiem rady programowej Telewizji Polskiej. To była redaktor naczelną tygodnika „Niedziela, obecnie współpracuje z tygodnikiem „Sieci”. W radzie programowej TVP Dudkiewicz zastąpiła zmarłego w kwietniu br. Tadeusza Szymę.
więcej
|
HGTV nowym liderem oglądalności. Active Family o 667 proc. do góry
W sierpniu br. nowym liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych zostało HGTV, które wyprzedziło TVN Style. Największy wzrost w zestawieniu zanotowało Active Family, a na czele spadków uplasował się kanał E! - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Czabański: dementi TVP ws. zbierania ,,haków" satysfakcjonujące, media publiczne dostały duże pieniądze - o system niech się martwi rząd
Szef Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański ocenił, że oświadczenie Telewizji Polskiej w sprawie rzekomego zbierania kompromitujących materiałów o nim jest satysfakcjonujące. Pochwalił też TVP za rozwijanie tematyki kulturalnej. - Docelowe jest to, żeby były pieniądze, a w jaki sposób będą one przekazywane, jest sprawą wtórną - powiedział o finansowaniu mediów publicznych.
więcej
|
Pakiet Polsat Sport Premium w Ipla za 40 zł miesięcznie
Ipla wprowadziła miesięczne płatności dla użytkowników pakietu Polsat Sport Premium.
więcej
|
Zmarł aktor Krzysztof Kalczyński, znany z filmów i seriali
We wtorek rano w wieku 82 lat zmarł Krzysztof Kalczyński, aktor teatralny, filmowy i serialowy. W ostatnich latach był znany m.in. z roli w serialu TVP1 „Klan”.
więcej
|
Jak narodziła się legenda Starbucksa?
Starbucks to dziś jedną z najsłynniejszych sieci kawiarni. Codziennie miliony ludzi na w największych miastach świata pije espresso czy latte w lokalach pod szyldem mitologicznej syreny. Historia tej firmy zaczęła się 48 lat temu w amerykańskim Seattle. Jej współzałożycielem był Zev Siegl, który będzie gościem konferencji Business Insider Trends Festival, która odbędzie się 2-3 października br. w Centrum Praskim Koneser w Warszawie.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"Lato z Radiem" w tym roku straciło słuchaczy
Od 21 czerwca do 31 sierpnia br. od poniedziałku do soboty Jedynka Polskiego Radia emitowała "Lato z Radiem" oraz "Lato z Radiem Extra". Pasmo zanotowało nieznacznie lepszy wynik, niż ogólna słuchalność stacji w tym okresie. W porównaniu do ubiegłego roku program zanotował jednak spadki - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Adam Chmielecki ma zostać prezesem Radia Gdańsk
W czwartek Rada Mediów Narodowych zbierze się na posiedzenie w sprawie wyboru nowego szefa Radia Gdańsk. Dziennikarz i publicysta Adam Chmielecki jest jedynym kandydatem na to stanowisko - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Grzegorz Jankowski prowadzącym wywiady w "Sygnałach Dnia" radiowej Jedynki
Dziennikarz i publicysta Grzegorz Jankowski dołączył do grona prowadzących rozmowy o tematyce politycznej w "Sygnałach Dnia" w Programie Pierwszym Polskiego Radia. - Na razie ustalono, że będę prowadzić wydania w środy - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Czabański: dementi TVP ws. zbierania ,,haków" satysfakcjonujące, media publiczne dostały duże pieniądze - o system niech się martwi rząd
Szef Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański ocenił, że oświadczenie Telewizji Polskiej w sprawie rzekomego zbierania kompromitujących materiałów o nim jest satysfakcjonujące. Pochwalił też TVP za rozwijanie tematyki kulturalnej. - Docelowe jest to, żeby były pieniądze, a w jaki sposób będą one przekazywane, jest sprawą wtórną - powiedział o finansowaniu mediów publicznych.
więcej
|
|
45 podcastów trafiło na RMF ON. Wśród autorów Zalewski, Żuchowski, Krawczyk i Zieliński
RMF FM zaczęło udostępniać podcasty nie tylko na swojej głównej stronie internetowej, lecz także w osobnej części serwisu RMFon.pl i aplikacji mobilnej RMF ON. We wrześniu pojawiło się tam 45 własnych produkcji Grupy RMF.
więcej
|
|
|
|
Powstała Karta ochrony dzieci w reklamie. "Ważna praktyka samoregulacji"
Po dwóch latach prac Rada Reklamy przy wsparciu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji stworzyła Kartę ochrony dzieci w reklamie. Zakłada ona m.in. konieczność braku treści w reklamach negatywnie wpływających na rozwój dziecka czy zakaz treści lub scen podważających autorytet rodziców lub opiekunów, dyskryminujących ze względu na status materialny czy zawierających podteksty seksualne. - Przekaz reklamowy bardzo często bazuje na ufności i bezbronności dzieci. Reklama nie może naruszać ich praw - przekonywał w środę Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak.
więcej
|
MullenLowe MediaHub zdobył wart blisko 12 mln zł budżet mediowy Poczty Polskiej
Dom mediowy MullenLowe MediaHub wygrał przetarg Poczty Polskiej na świadczenie usług mediowych. Pokonał w nim czterech konkurentów: ClickAd Interactive, Infinity Media, Media Group i Value Media, który bronił obsługi tego klienta.
więcej
|
Opinie testujących kierowców reklamują Renault Megane (wideo)
W najnowszej kampanii reklamującej samochody Renault Megane (Renault Polska) wykorzystano opinie kierowców, którzy testowali auta tej marki. Działania reklamowe przygotowały i realizują agencje Publicis, Publicis DWL, OMD i Film Produkcja.
więcej
|
Zalando prezentuje nowe hasło "Free to be"
Platforma ecommerce Zalando promuje się od teraz nowym hasłem "Free to be". W komunikującej to kampanii pokaże ludzi, którzy wyrażają znaczenie słów "możesz być kim chcesz". Kreacją zajęła się agencja Grey z Londynu.
więcej
|
Sektorowa Rada ds. Kompetencji przy SAR zajmie się rozwojem kwalifikacji zawodowych
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska zainicjowały utworzenie Sektorowej Rady ds. Kompetencji sektora komunikacji marketingowej. Jej celem jest standaryzacja oraz lepsze dopasowanie kompetencji nabywanych przez potencjalnych pracowników do wymagań rynku i pracodawców.
więcej
|
Małgorzata Socha pomaga wybierać narożnik w reklamie salonów meblowych Agata
Ruszyła kolejna odsłona kampanii reklamowej salonów meblowych Agata. Spot z udziałem ambasadorki marki, aktorki Małgorzaty Sochy, przygotowała agencja PZL.
więcej
|
"The New York Times" w kampanii "The Truth Has a Voice" porusza problem równości płac kobiet i mężczyzn w sporcie
"The New York Times" w kampanii reklamowej "The Truth Has a Voice" porusza problem równości płac kobiet i mężczyzn w sporcie. Działania przygotowała agencja Droga5.
więcej
|
"Kupuj świadomie!" - wspólna kampania Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, wspólnie z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa, realizuje ogólnopolską kampanię informacyjną "Kupuj świadomie!". Celem działań jest zwiększenie świadomości konsumentów na temat oznakowania „Produkt polski”.
więcej
|
Continental Opony Polska startuje z loterią
Pod hasłem „Wielka Loteria Continental” wystartowała promocja Continental Opony Polska skierowana do klientów biznesowych.
więcej
|
Małgosia Bela w kampanii Zara Care for Water promującej ochronę zasobów słodkiej wody
Modelka Małgosia Bela została twarzą pierwszej kapsułowej kolekcji marki odzieżowej Zara - Care for Water. Kolekcja powstała we współpracy z organizacją non-profit Water.org, a jej celem jest wywarcie pozytywnego wpływu na hodowców bawełny organicznej, poprzez ułatwienie im dostępu do urządzeń sanitarnych i wody pitnej.
więcej
|
Sitek i Otsochodzi w muzycznym projekcie ,,Mam Chill" dla Pizza Hut
Utwór i teledysk pt. „Mam Chill” to efekt współpracy raperów Sitka i Otsochodzi w ramach projektu Pizza Hut Records, skierowanego do młodych muzyków.
więcej
|
Historia słynnego mówcy motywacyjnego w kampanii KFC
Sean Astin, aktor znany z ról we "Władcy Pierścieni" i "Stranger Things", wcielił się w słynnego mówcę motywacyjnego Daniela "Rudy" Ruettigera w najnowszej kampanii KFC.
więcej
|
Recepty czasem odlatują w reklamie promującej Internetowe Konto Pacjenta (wideo)
Trwa ogólnopolska kampania społeczna Ministerstwa Zdrowia pod hasłem „Internetowe Konto Pacjenta. Tu zapisuje się historia Twojego zdrowia”. Przygotowała ją Fabryka Komunikacji Społecznej.
więcej
|
Joanna Olkiewicz: z GoldenSubmarine do Chapter1
Z początkiem września Joanna Olkiewicz zaczęła pracę jako group account manager w agencji reklamowej Chapter1. Poprzednio była związana z GoldenSubmarine, a wcześniej m.in. z TBWA/Tequila Polska i GPD Advertising.
więcej
|
Havas Media globalną agencją mediową TripAdvisor
Platforma turystyczna TripAdvisor wybrała sieć Havas Media (Havas Media Group) do globalnej obsługi w zakresie planowania i zakupu mediów.
więcej
|
Olewnik wprowadza na rynek kabanosy Enjoy
Na rynku pojawiła się nowość - kabanosy Enjoy firmy Olewnik. Wprowadzenie produktów wspiera kampania reklamowa.
więcej
|
Ewa Pniak: z Agencji Warszawa do Scholz & Friends Warszawa
Do agencji Scholz & Friends Warszawa (Grupa S/F) dołączyła Ewa Pniak. Objęła stanowisko copywritera w zespole Józka Dutkiewicza, creative directora agencji.
więcej
|
Opus B Brand Design zmienia nazwę na HiBrands
HiBrands to nowa nazwa agencji Opus B Brand Design, wydzielonej z Opus B w styczniu tego roku. Zespołem HiBrands zarządza Monika Kamińska-Młyniec.
więcej
|
Intellect przeprowadza rebranding, w zespole Łukasz Gad
W ramach rebrandingu agencja Intellect zmienia identyfikację wizualną, logotyp i firmowe hasło na „Rozumiemy bardziej”. Zmiany obejmują też strukturę firmy. Do zespołu dołączył ponadto Łukasz Gad, senior graphic & motion designer.
więcej
|
Jak narodziła się legenda Starbucksa?
Starbucks to dziś jedną z najsłynniejszych sieci kawiarni. Codziennie miliony ludzi na w największych miastach świata pije espresso czy latte w lokalach pod szyldem mitologicznej syreny. Historia tej firmy zaczęła się 48 lat temu w amerykańskim Seattle. Jej współzałożycielem był Zev Siegl, który będzie gościem konferencji Business Insider Trends Festival, która odbędzie się 2-3 października br. w Centrum Praskim Koneser w Warszawie.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
,,Nie uciszą nas" - ,,Gazeta Wyborcza" promuje cyfrowe prenumeraty, pisząc o pozwach od PiS i dekoncentracji mediów
„Gazeta Wyborcza” (Agora) zachęca do wykupywania cyfrowych prenumerat serwisu Wyborcza.pl, odwołując się do groźby dekoncentracji mediów. - Próba zniszczenia wolnych mediów spotka się z solidarną reakcją czytelników - zapewnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Jarosław Kurski, wicenaczelny „GW”.
więcej
|
Sylwia Bartosek-Środa i Kamila Iga Burniewicz pożegnały się z ,,Faktem"
Pracę w „Fakcie” (Ringier Axel Springer Polska) zakończyły redaktorki Sylwia Bartosek-Środa i Kamila Burniewicz. Bartosek-Środa pracowała w dzienniku przez 15 lat, przeszła do miesięcznika „Tak Rodzinie” (Wydawnictwo Sióstr Loretanek).
więcej
|
Ziemkiewicz musi przeprosić Dryjańską na Onecie za wpis o zdeformowaniu. ,,Sąd postanowił mnie zrujnować na rzecz RASP"
Sąd Apelacyjny w Warszawie zmienił wyrok pierwszej instancji, nakazując publicyście „Do Rzeczy” Rafałowi Ziemkiewiczowi przeproszenie dziennikarki naTemat.pl Anny Dryjańskiej za wpis twitterowy, w którym zasugerował, że „jest zdeformowana, a jednak ją mama urodziła”. - Sąd Apelacyjny w Warszawie postanowił mnie właśnie zrujnować na rzecz koncernu Ringer Axel Springer - skomentował Ziemkiewicz, oceniając, że publikacja przeprosin może kosztować nawet ponad 100 tys. zł.
więcej
|
Koniec drukowanej wersji ,,Marie Claire" w Wielkiej Brytanii. Magazyn tylko w postaci elektronicznej
Koncern TI Media, wydawca brytyjskiej edycji magazynu „Marie Claire” postanowił zakończyć wydawanie tego tytułu w drukowanej wersji. Miesięcznik będzie dostępny nadal, ale jedynie w cyfrowej edycji dostępnej przez internet, na razie nie podano szczegółów dotyczących subskrypcji. Powodem decyzji jest słabnąca sprzedaż „Marie Claire” w tradycyjnej postaci.
więcej
|
Felietonista ,,Sieci" zawieszony przez uczelnię po tekście ,,Wędrowni gwałciciele" o LGBT
Profesor Aleksander Nalaskowski z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu został w środę zawieszony na trzy miesiące w obowiązkach nauczyciela akademickiego. To skutek jego felietonu, zamieszczonego w tygodniku „Sieci”, w którym osoby manifestujące na rzecz praw mniejszości seksualnych określił jako „obleśne, grube baby” i „zniewieściałych gogusi”.
więcej
|
"The New York Times" w kampanii "The Truth Has a Voice" porusza problem równości płac kobiet i mężczyzn w sporcie
"The New York Times" w kampanii reklamowej "The Truth Has a Voice" porusza problem równości płac kobiet i mężczyzn w sporcie. Działania przygotowała agencja Droga5.
więcej
|
Adam Buła z ,,Polska The Times" przeprosił Michała Kolanko za wpis o ,,rozdymanym ego z fizycznymi objawami"
Adam Buła z „Polska The Times” (Polska Press Grupa) zarzucił na Twitterze rozbuchane ego Michałowi Kolanko z „Rzeczpospolitej” (Gremi Media), robiąc aluzję do jego wyglądu. Następnego dnia przeprosił za swoje słowa.
więcej
|
|
|
Google i Facebook w dół, OLX przed Interią. WP.pl z najdłuższym czasem korzystania (Gemius/PBI z sierpnia)
W sierpniu br. Grupa Google i Facebook zanotowały w Polsce dużo niższe zasięgi niż w lipcu, a Grupa OLX wyprzedziła Grupę Interia.pl. Najlepsze wyniki średniego czasu korzystania przez internautów osiągają Wirtualna Polska, Google i Grupa TVP.
więcej
|
Ponad 540 tys. zł uzbierali internauci dla 99-letniej okradzionej kobiety z Bielska-Białej
Ponad 540 tys. zł w ciągu niespełna dwóch dni wpłacili internauci na rzecz 99-letniej Ewy Bebek z Bielska-Białej, która została okradziona kilka dni wcześniej. Złodzieje zabrali z jej mieszkania ok. 4 tys. zł, które były oszczędnościami jej życia.
więcej
|
CDA Premium ma już 207 tys. subskrybentów, przez rok wzrost o 62 proc.
Z płatnej oferty CDA Premium portalu CDA.pl na koniec sierpnia korzystało 207 tys. użytkowników. W br. usługa zyskała 35 tys. subskrybentów.
więcej
|
Facebook będzie aktywniej przeciwdziałał samobójstwom. Blokowanie groźnych treści i monitorowanie dyskusji
Facebook zapowiedział wprowadzenie nowych rozwiązań pomagających w walce z problemem treści dotyczących samobójstw i samookaleczeń pojawiających się w serwisie. W ciągu trzech miesięcy na Facebooku zablokowano 1,5 miliona materiałów o tej tematyce, w planach jest wprowadzenie systemu analizowania dyskusji pomiędzy użytkownikami dotyczących samobójstw.
więcej
|
Zalando prezentuje nowe hasło "Free to be"
Platforma ecommerce Zalando promuje się od teraz nowym hasłem "Free to be". W komunikującej to kampanii pokaże ludzi, którzy wyrażają znaczenie słów "możesz być kim chcesz". Kreacją zajęła się agencja Grey z Londynu.
więcej
|
Google Chrome 77 dostępny. Co nowego? (wideo)
Google udostępnił nowe, stabilne wydanie przeglądarki internetowej Chrome, oznaczone numerem 77.
więcej
|
Najszybciej ładują się Onet i Money.pl, najwolniej Filmweb, WP.pl i Facebook. Wszystkie serwisy mocno przyspieszyły (TOP14)
Wśród czołowych serwisów internetowych w Polsce najszybciej ładują się Onet.pl i Money.pl, a najwolniej Filmweb, Facebook i WP.pl. Przez ostatnie dwa lata mocno zmalał czas ładowania się wszystkich witryn, najbardziej Onetu, WP, Gazeta.pl i Allegro - wynika z badania firmy Hosters.
więcej
|
Sektorowa Rada ds. Kompetencji przy SAR zajmie się rozwojem kwalifikacji zawodowych
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska zainicjowały utworzenie Sektorowej Rady ds. Kompetencji sektora komunikacji marketingowej. Jej celem jest standaryzacja oraz lepsze dopasowanie kompetencji nabywanych przez potencjalnych pracowników do wymagań rynku i pracodawców.
więcej
|
Jak narodziła się legenda Starbucksa?
Starbucks to dziś jedną z najsłynniejszych sieci kawiarni. Codziennie miliony ludzi na w największych miastach świata pije espresso czy latte w lokalach pod szyldem mitologicznej syreny. Historia tej firmy zaczęła się 48 lat temu w amerykańskim Seattle. Jej współzałożycielem był Zev Siegl, który będzie gościem konferencji Business Insider Trends Festival, która odbędzie się 2-3 października br. w Centrum Praskim Koneser w Warszawie.
materiał partnerski
więcej
|
|
|