|
|
|
|
|
|
|
Jarosław Gowin chce zmian w TVP. ,,Nie dostanie głowy Kurskiego, ale liczy na większe wpływy"
Ton przekazu, który formułuje telewizja publiczna w programach informacyjnych wymaga refleksji, ten ton szkodzi - uważa wicepremier, lider Porozumienia Jarosław Gowin. Podkreślił, że przyszłość TVP wymaga namysłu polityków obozu rządzącego. - Gowin - jako sojusznik premiera - chciałby odejścia Jacka Kurskiego, ale nie ma na to dużych szans. Warto pamiętać, że tworzy to skrzydło obozu obecnej władzy, któremu najbliżej jest do opozycji i że bliżej jest mu do koniunkturalizmu niż do fundamentalizmu - komentują dla Wirtualnemedia.pl publicyści Łukasz Warzecha, Bogusław Chrabota i Jacek Żakowski.
więcej
|
TVP pokaże drugi sezon ,,Sanatorium miłości". Emisja od 5 stycznia w TVP1
Wystartowały zdjęcia do drugiego sezonu do programu „Sanatorium miłości”, który ponownie poprowadzi Marta Manowska. Premiera nowych odcinków reality-show na antenie TVP1 odbędzie się w niedzielę, 5 stycznia br. o godz. 21.15 - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
715 tys. widzów telenoweli ,,Miłość na zakręcie". Czwórka wygrywa z konkurencją
Nową telenowelę „Miłość na zakręcie” ogląda średnio 715 tys. widzów. Czwórka w czasie jej emisji wygrywa walkę o widza z konkurencyjnymi kanałami TV Puls, TVN7 i TTV - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Newens, Baran i Górecki odchodzą z zarządu 4Fun Media. ,,Uproszczenie struktury da dodatkowe oszczędności"
Firma 4Fun Media chce przenieść swoją działalność telewizyjną do spółki zależnej i nie będzie już prowadzić działalności stricte operacyjnej. W konsekwencji z jej zarządu odchodzą prezes Ross Newens, Rafał Baran i Mateusz Górecki, dwa ostatni pozostają szefami spółek zależnych 4fun Media. Natomiast do rady nadzorczej firmy dołączył Grzegorz Grygiel.
więcej
|
"Queens of Love", "Singletown" i "Masked Singer" to tylko niektóre z programów prezentowanych na MIPCOM 2019
- W tej chwili istnieją dwa przeciwstawne trendy w rozrywce - przejście do ekstremalnych programów, które są kompletną fantazją, takich jak "Masked Singer" i "Love Island", a z drugiej strony programy takie jak "Five Guys", które wydają się całkowicie autentyczne i prawdziwe - uważa Rob Clark, dyrektor globalny odpowiadający za rozrywkę w Fremantle.
więcej
|
98,3 tys. zł kosztuje w listopadzie reklama przy ,,Wydarzeniach" w Polsacie
Polsat Media podało cennik reklam w Polsacie na listopad. Najwięcej trzeba zapłacić za reklamy przy „Wydarzeniach”, serwisie sportowym i prognozie pogody.
więcej
|
Wojciech Bałkowski po 11 latach odchodzi z Polsatu. ,,Mam potrzebę osobistego rozwoju"
Dziennikarz i wydawca Wojciech Bałkowski z końcem roku odchodzi z Polsatu. Ze stacją związany był od 2008 roku. - Odchodzę na własną prośbę, nie chcę mówić o szczegółach - informuje nas dziennikarz.
więcej
|
,,Kuchenne rewolucje" i ,,Masterchef" z najwyższymi cenami reklam w TVN
W cenniku TVN na listopad najwyższe ceny mają spoty, które będą emitowane przy czwartkowych „Kuchennych rewolucjach” i niedzielnym „Masterchefie”. Kosztują ponad 80 tys. zł.
więcej
|
Superstacja z kolejnymi korektami w ramówce
Superstacja, która od 30 września br. nadaje nową ramówkę oraz zmieniła oprawę i część prowadzących, od 21 października wprowadzi kolejne korekty w programie. Bez zmian będzie nadawać trzygodzinne pasmo premierowe oraz "Interwencję" i "Interwencję Extra" Polsatu.
więcej
|
Canal+ zapowiada serial ,,Żmijowisko". Premiera 3 listopada (wideo)
W niedzielę 3 listopada Canal+ wyemituje pierwszy odcinek swojego nowego serialu „Żmijowisko”. Główną rolę w produkcji zagrał Paweł Domagała, a partnerują mu: Davina Reeves-Ciara, Agnieszka Żulewska, Piotr Stramowski, Cezary Pazura, Wojciech Zieliński i Joachim Lamża.
więcej
|
Pilot ,,Młodego Piłsudskiego" i film ,,Niepodległość" w prime-time TVP1 na 11 listopada. Kurski: ambitny, misyjny i tożsamościowy kontent
Telewizyjna Jedynka 11 listopada o godz. 20.15 pokaże pilot nowego serialu historycznego „Ziuk. Młody Piłsudski”. Tuż po nim widzowie zobaczą dokumentalny film „Niepodległość”. - Zawsze w święta staramy się pokazywać ambitny, misyjny i tożsamościowy kontent - mówi nam Jacek Kurski, prezes TVP.
więcej
|
,,Rozmowa Piaseckiego" zyskała 69 tys. widzów. TVN24 wygrywa z konkurencją
W jesiennej ramówce br. „Rozmowę Piaseckiego” śledzi średnio 444 tys. widzów. Program względem analogicznego okresu rok wcześniej zyskał 69 tys. widzów. Cykl program daje TVN24 pozycję zdecydowanego lidera oglądalności wśród stacji newsowych.
więcej
|
Płatna telewizja zyska subskrybentów, ale mniej zarobi
W latach 2018-2024 globalna liczba subskrybentów płatnej telewizji zwiększy się o 60 milionów, do 1,08 miliarda - prognozuje firma badawcza Digital TV Research.
więcej
|
TVN Style szykuje program o kobietach i ich pomysłach na biznes
Kanał TVN Style (TVN Discovery Polska) wyemituje wiosną 2020 roku program o kobietach, które mają pomysł na biznes. Jedna z nich będzie miała szansę rozwinąć go w tym formacie, a eksperci doradzą w zakresie administracji, marketingu i procedur.
więcej
|
Każdy marketer może wpłynąć na to, jakie zapisy znajdą się w briefie na badanie mediów - informacja o spotkaniu
Koalicja „Marketerzy dla Lepszych Badań” sformułowała i przekazała obu ośrodkom pracującym nad briefem „Oczekiwania marketerów wobec jednoźródłowego badania mediów”. Kolejnym krokiem działań Koalicji są spotkania z Media Owners Committees skupiającymi nadawców telewizyjnych, radiowych i wydawców internetowych (MultiMOC)oraz Krajową Rada Radiofonii i Telewizji. Podczas nich ma odbyć się dyskusja na temat możliwości realizacji poszczególnych postulatów. Spotkania odbędą 23 października w Warszawie. Może wziąć w nich udział każdy marketer.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Golden Drum 2019: 11 nagród dla polskich agencji, VMLY&R z Grand Prix za ,,Ostatni Twój Weekend"
W tegorocznej edycji festiwalu Golden Drum agencje z Polski dostały 21 nominacji i 11 nagród. Po trzy wyróżnienia przyznano agencjom VMLY&R, Change Serviceplan i Digitas Poland, ta pierwsza za akcję „Ostatni Twój Weekend” otrzymała m.in. Grand Prix.
więcej
|
PZU dopłaciło 3 mln zł do kapitału Sigma Bis, spółka z nowym zarządem
Sigma Bis, agencja mediowa, która docelowo ma zająć się obsługą mediową PZU, PKN Orlen a także innych reklamodawców ma nowy zarząd i radę nadzorczą. PZU, obecnie jej jedyny właściciel zwiększył jej kapitał zakładowy o 3 mln zł.
więcej
|
Newens, Baran i Górecki odchodzą z zarządu 4Fun Media. ,,Uproszczenie struktury da dodatkowe oszczędności"
Firma 4Fun Media chce przenieść swoją działalność telewizyjną do spółki zależnej i nie będzie już prowadzić działalności stricte operacyjnej. W konsekwencji z jej zarządu odchodzą prezes Ross Newens, Rafał Baran i Mateusz Górecki, dwa ostatni pozostają szefami spółek zależnych 4fun Media. Natomiast do rady nadzorczej firmy dołączył Grzegorz Grygiel.
więcej
|
98,3 tys. zł kosztuje w listopadzie reklama przy ,,Wydarzeniach" w Polsacie
Polsat Media podało cennik reklam w Polsacie na listopad. Najwięcej trzeba zapłacić za reklamy przy „Wydarzeniach”, serwisie sportowym i prognozie pogody.
więcej
|
,,Kuchenne rewolucje" i ,,Masterchef" z najwyższymi cenami reklam w TVN
W cenniku TVN na listopad najwyższe ceny mają spoty, które będą emitowane przy czwartkowych „Kuchennych rewolucjach” i niedzielnym „Masterchefie”. Kosztują ponad 80 tys. zł.
więcej
|
,,Tiger Gamer" - kierowca rajdowy i e-sportowy promują loterię Tiger Energy Drink (wideo)
Wystartowała loteria „Tiger Gamer” promująca napój energetyczny Tiger Energy Drink (produkowany przez FoodCare). Towarzyszy jej kampania reklamowa z udziałem kierowcy rajdowego Tomasza Kasperczyka i zawodnika e-sportowego Nikodema Wiśniewskiego.
więcej
|
Wyliczanka powodów reklamuje czekoladę Wedel (wideo)
Ruszyła kolejna kampania reklamowa czekolady Wedel (produkowanej przez Lotte Wedel) z zebrą i jadącym na nim chłopcem. W reklamach Wedel jest przedstawiany jako „ulubiona pełna czekolada mleczna Polaków”.
więcej
|
UOKiK wszczął postępowanie przeciw Biedronce. ,,Na paragonach ceny wyższe niż na półkach"
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podjął postępowanie przeciw Jeronimo Martins Polska, właścicielowi sklepów Biedronka, dotyczące naliczania wyższych cen niż wskasują na to etykiety na półkach. W br. Inspekcja Handlowa dostała ponad 230 skarg w tej sprawie.
więcej
|
Snapchat wprowadza dynamiczne reklamy. Ich treść zmieni się wraz z aktualizacją katalogu firmy
Snapchat wprowadza na swojej platformie nowe rozwiązanie dla reklamodawców, które ma automatycznie tworzyć i zmieniać reklamy w zależności od zawartości katalogu konkretnej marki. Dzięki nowej opcji firmy mogą zredukować koszty promocji na platformie, a jednocześnie przekazywać odbiorcom najbardziej aktualne dane na temat swoich produktów.
więcej
|
Szymon Milczanowski odchodzi z zarządu Legii Warszawa
Po 10 miesiącach pracy z Legią Warszawa żegna się Szymon Milczanowski. Od lipca jako członek zarządu odpowiadał za obszar komercyjny, wcześniej pracował m.in. w agencjach Inside-Outside PR i Winstone, w Ministerstwie Finansów i Narodowym Banku Polskim.
więcej
|
BoboVita odkrywa to, co dobre dla maluszka (wideo)
Pod hasłem „Odkryj to, co dobre dla maluszka” Nutricia promuje 6 nowych smaków kaszek BoboVita Porcja Zbóż bez dodatku cukru. Odpowiadają za nią agencje Havas Warsaw, MediaCom, VMLY&R, K2 Precise i Alert Media Communications.
więcej
|
Krzysztof Piątek ambasadorem akcji ,,Woda, która Pomaga" Kingi Pienińskiej
Firma Oshee, producent wody mineralnej Kinga Pienińska, rozpoczęła kampanię charytatywną „Woda, która Pomaga”. Jej ambasadorem marketingowym jest piłkarz Krzysztof Piątek.
więcej
|
Kosmiczne selfie reklamuje Samsung Galaxy S10
Samsung rozpoczął europejską kampanię smartfona Samsung Galaxy S10 z technologią 5G. Reklamy, w których firma chce odejść od typowego prezentowania telefonów komórkowych przygotowała agencja BBH London.
więcej
|
Hand Made autorem nowej strategii komunikacji ICE Kraków
Centrum Kongresowe ICE Kraków odświeża strategię komunikacji, którą będzie wdrażać w latach 2020-2025. Jej autorem jest agencja Hand Made, która zajęła się też identyfikacją wizualną ICE.
więcej
|
Orlen partnerem piłkarskiej Ekstraklasy
PKN Orlen został oficjalnym partnerem piłkarskiej PKO Bank Polski Ekstraklasy. Współpracę zaplanowano do końca bieżącego sezonu.
więcej
|
Każdy marketer może wpłynąć na to, jakie zapisy znajdą się w briefie na badanie mediów - informacja o spotkaniu
Koalicja „Marketerzy dla Lepszych Badań” sformułowała i przekazała obu ośrodkom pracującym nad briefem „Oczekiwania marketerów wobec jednoźródłowego badania mediów”. Kolejnym krokiem działań Koalicji są spotkania z Media Owners Committees skupiającymi nadawców telewizyjnych, radiowych i wydawców internetowych (MultiMOC)oraz Krajową Rada Radiofonii i Telewizji. Podczas nich ma odbyć się dyskusja na temat możliwości realizacji poszczególnych postulatów. Spotkania odbędą 23 października w Warszawie. Może wziąć w nich udział każdy marketer.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Canada Pension Plan Investment Board przejmie udziały w Axel Springer za 500 mln euro
Fundusz Canada Pension Plan Investment Board (CPPIB) zapowiedział, że zainwestuje 500 mln euro w kupno akcji koncernu Axel Springer. Dzięki temu CPPIB ma stać się współwłaścicielem niemieckiego wydawcy obok funduszu KKR, Fredie Springer oraz Mathiasa Doepfnera.
więcej
|
,,Twój Styl" liderem miesięczników luksusowych i shoppingowych. ,,Glamour" najbardziej w dół
W sierpniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych utrzymał się „Twój Styl”. Największym wzrostem pochwalić się mogło „Zwierciadło”, które ukazało się w promocyjnej cenie 4,99 zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Katarzyna Gintrowska-Lisiecka sprzedała akcje PMPG za 250 tys. zł
W miniony czwartek Katarzyna Gintrowska-Lisiecka sprzedała pakiet akcji PMPG Polskie Media (to właściciel m.in. tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”) za 249,5 tys. zł.
więcej
|
Wicepremier Piotr Gliński oczekuje przeprosin od Piotra Sarzyńskiego za tekst w "Polityce"
W ostatnim numerze „Polityki” dziennikarz Piotr Sarzyński skrytykował podejście wicepremiera i ministra kultury Piotra Glińskiego w sprawie organizacji wystawy Leonarda da Vinci przygotowywanej w paryskim Luwrze. Ten oczekuje od niego przeprosin, zarzucając jednocześnie wprowadzenie czytelników w błąd.
więcej
|
Fundacja ,,Polityki" kolejny raz przyznała stypendia młodym naukowcom
Fundacja Tygodnika „Polityka” po raz dziewiętnasty przyznała stypendia dla młodych naukowców. W tym roku otrzymało je pięć osób. Każde stypendium opiewa na 15 tys. zł. Przyznano też dziesięć finałowych nagród, po pięć tys. zł każda.
więcej
|
Dziennikarze krytykują imprezę na cześć Jerzego Urbana. Morawiecki: to kanalia stanu wojennego
Miesiąc temu w warszawskim klubie Iskra odbyła się otwarta impreza na cześć Jerzego Urbana, redaktora naczelnego tygodnika „Nie”, a w latach 80. rzecznika prasowego rządu. Skrytykowali to niektórzy dziennikarze przy okazji rocznicy zabójstwa ks. Jerzego Popiełuszki. - Urban, kanalia stanu wojennego, człowiek, który rozpoczął kampanię nienawiści przeciwko księdzu Jerzemu, i który ordynarnie kłamał, broniąc jego morderców; człowiek, który jak nikt utożsamia diabelski nihilizm znowu znajduje poklask - skomentował premier Mateusz Morawiecki.
więcej
|
|
|
Właściciel GG z nową nazwą. Wpływy wzrosły o 19 proc., zysk zmalał do 62 tys. zł
Spółka England.pl, do której należy m.in. platforma społecznościowa GG, z początkiem października zmieniła nazwę na Fintecom. W ub.r. zwiększyła przychody o 19,1 proc. do 5,29 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 31,5 proc. do 5,2 mln zł jej zysk netto zmalał z 395,8 do 62 tys. zł.
więcej
|
Sport na Interii z mniejszą przewagą nad PrzegądSportowy.pl. Zyskały serwisy TVP Sport, Polsat Sport i Meczyki.pl (TOP10)
Wśród serwisów sportowym zdecydowanym liderem są WP SportoweFakty przed sekcją sportową Onetu. W skali miesiąca duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły witryny „Przeglądu Sportowego”, TVP Sport, Polsat Sport i Meczyki.pl, a spore spadki - Sport.pl i dział sportowy Interii.
więcej
|
Watykan szykuje VatiVision, własny serwis streamingowy. W ofercie treści religijne i oryginalne produkcje
Na wiosnę 2020 roku zaplanowano start firmowanego przez Watykan nowego serwisu streamingowego wideo o nazwie VatiVision. W ofercie platformy mają się pojawić filmy fabularne i dokumentalne oraz inne treści o tematyce religijnej i społecznej. W fazie przygotowywania jest też 50 oryginalnych produkcji dla VatiVision - wśród partnerów są między innymi Discovery, RAI oraz Sky.
więcej
|
Facebook nie ograniczy reklam politycznych. Zuckerberg krytykuje TikToka i ostrzega przed "eksportem chińskiej wizji internetu"
Założyciel i szef Facebooka Mark Zuckerberg zapowiedział, że mimo zastrzeżeń platforma nie zrezygnuje z emisji reklam politycznych. Skrytykował chińską aplikację TikTok za cenzurowanie treści o protestach społecznych. - Chiny eksportują swoją wizję internetu do innych krajów - stwierdził.
więcej
|
Serwisy ,,SE", ,,GW" i ,,Faktu" ze spadkami - w górę PrzegladSportowy.pl i PB.pl
We wrześniu portale internetowe „Super Expressu”, „Gazety Wyborczej” i „Faktu” zanotowały dużo niższą odwiedzalność niż miesiąc wcześniej. Dużo użytkowników i odsłon zyskały natomiast witryny „Pulsu Biznesu” i „Przeglądu Sportowego”. W tej ostatniej internauci spędzają zdecydowanie najwięcej czasu.
więcej
|
Facebook nie uniknie rozprawy o łamanie zasad w systemie rozpoznawania twarzy. Grozi mu 35 mld dolarów odszkodowania
Facebook przegrał postępowanie zmierzające do odrzucenia pozwu zbiorowego w sprawie nieprawidłowości w systemie rozpoznawania twarzy użytkowników. To oznacza że dojdzie do procesu, w wyniku którego serwis może zapłacić nawet 35 mld dolarów odszkodowania.
więcej
|
Google wprowadza do platformy Mapy informacje o zamkniętych pasach ruchu i nieprawnych pojazdach
Koncern Google wprowadził nowości w aplikacji Mapy, które mają pomóc kierowcom. Teraz użytkownicy mogą znaleźć informacje na temat zamknięcia pasa ruchu w konkretnym miejscu, uszkodzonym pojeździe na drodze czy też innych obiektach utrudniających jazdę.
więcej
|
Snapchat wprowadza dynamiczne reklamy. Ich treść zmieni się wraz z aktualizacją katalogu firmy
Snapchat wprowadza na swojej platformie nowe rozwiązanie dla reklamodawców, które ma automatycznie tworzyć i zmieniać reklamy w zależności od zawartości katalogu konkretnej marki. Dzięki nowej opcji firmy mogą zredukować koszty promocji na platformie, a jednocześnie przekazywać odbiorcom najbardziej aktualne dane na temat swoich produktów.
więcej
|
Powstaje program o grach wideo ,,GameSpace", ma trafić do telewizji i internetu (wideo)
Ruszyła internetowa zbiórka na pierwszy sezon magazynu „GameSpace” poświęconego grom komputerowym i konsolowym. Twórcy zapewniają, że po pilotażowym odcinku ich projektem zainteresowało się kilka stacji telewizyjnych. Magazyn ma również być dostępny w internecie.
więcej
|
Po obawach o szyfrowanie wiadomości Facebook obiecuje dodatkową ochronę dzieci na swoich platformach
Facebook planuje wprowadzenie szyfrowanej komunikacji na wszystkich prowadzonych przez siebie platformach. Zapowiedź wywołała wątpliwości czy rozwiązanie to nie zostanie wykorzystane przez przestępców, między innymi pedofilów. Firma zapewnia że wprowadzi dodatkowe mechanizmy mają chronić najmłodszych użytkowników przed tego typu zagrożeniami.
więcej
|
Odzieżowa firma H&M stawia na second handy
Szwedzka firma odzieżowa H&M Group będzie rozwijać sieć second handów - sklepów z używaną odzieżą. Koncern został właścicielem 70 proc. udziałów w start-upie Sellpy, który umożliwia odsprzedawanie używanej odzieży online.
więcej
|
Każdy marketer może wpłynąć na to, jakie zapisy znajdą się w briefie na badanie mediów - informacja o spotkaniu
Koalicja „Marketerzy dla Lepszych Badań” sformułowała i przekazała obu ośrodkom pracującym nad briefem „Oczekiwania marketerów wobec jednoźródłowego badania mediów”. Kolejnym krokiem działań Koalicji są spotkania z Media Owners Committees skupiającymi nadawców telewizyjnych, radiowych i wydawców internetowych (MultiMOC)oraz Krajową Rada Radiofonii i Telewizji. Podczas nich ma odbyć się dyskusja na temat możliwości realizacji poszczególnych postulatów. Spotkania odbędą 23 października w Warszawie. Może wziąć w nich udział każdy marketer.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Spór o prawidłowość badań mediów. "Przeszkodą w budowie panelu nie są technologie, a pieniądze"
- Jeżeli będą pieniądze można zbudować dowolnej wielkości panel. Dzisiaj istnieją już technologie, które na to pozwalają. Każda duża firma badawcza je ma. Zbudowanie badania jednoźródłowego ma jedną cechę: jest bardzo drogie. Aby zbadać niszowe stacje telewizyjne czy radiowe, które są np. lokalne, bądź lokalne media internetowe trzeba bardzo dużego panelu, który bardzo drogo kosztuje. Nie jestem pewien, czy rynek na to stać - uważa Marcin Pery, szef firm Gemius.
więcej
|
79 proc. Polaków płaci kartą, 22 proc. udostępnia innym PIN i login bankowy
Za najbardziej preferowaną formę płatności Polacy uznają płatność kartą, choć jedynie 8% z nich deklaruje przy tym, że w ogóle nie korzysta z bankomatów i gotówki. Najczęściej z brakiem możliwości płatności bezgotówkowych ankietowani spotykają się na targowiskach i bazarach - wynika z badania Pollster.
więcej
|
Dla klientów użyteczność i cena produktów tak samo ważna jak customer experience
Oczekiwania klientów coraz mocniej ewoluują w kierunku pozytywnych doświadczeń w kontakcie z firmą/marką. Już 84% z nich uważa, że jakość customer experience jest równie ważna, co sam produkt lub usługa - wynika z raportu Salesforce o trendach w marketingu.
więcej
|
|
|