|
|
|
|
|
|
|
TVN i Polsat stworzą wspólną platformę streamingową. ,,Ostatni moment na taki projekt"
TVN Discovery Polska i Cyfrowy Polsat podpisały umowę joint venture dotyczącą utworzenia wspólnej platformy VoD. Będą w niej dostępne produkcje Grupy TVN, Telewizji Polsat i od zewnętrznych podmiotów. Nadal mają działać obecne platformy Player.pl i Ipla.tv. - Ostatni moment na tego typu przedsięwzięcie - oceniają eksperci.
więcej
|
Według ,,Newsweeka" agencja Cat@Net zatrudnia trolli broniących TVP, od firmy odcina się Misiewicz
Według ustaleń „Newsweek Polska” pracownicy agencji public relations Cat@Net prowadzili 170 fałszywych profili w mediach społecznościowych, na których m.in. broniono Telewizji Polskiej i jej prezesa Jacka Kurskiego oraz atakowano WOŚP, Jerzego Owsiaka i Pawła Adamowicza. Tygodnik łączy z firmą byłego rzecznika MON Bartłomieja Misiewicza, czemu zaprzeczył jego pełnomocnik.
więcej
|
Za 2 mld euro Banijay przejmuje Endemol Shine Group. Powstanie największa firma producencka na świecie
Francuska grupa Banijay działająca w segmencie cyfrowej rozrywki zawarła umowę przejęcia koncernu producenckiego Endemol Shine Group (ESG). Wartości transakcji oficjalnie nie podano, według nieoficjalnych informacji wynosi ona 2 mld euro. Po zakończeniu przejęcia ma powstać największa na świecie firma produkcji telewizyjnych z rocznymi przychodami w wysokości 3 mld euro.
więcej
|
TVP pozywa Grzegorza Brauna za nazwanie Jacka Kurskiego ,,recydywistą"
Telewizja Polska złożyła w sądzie pozew przeciwko posłowi Konfederacji Grzegorzowi Braunowi za nazwanie Jacka Kurskiego „przestępcą recydywistą” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Nadawca żąda publicznych przeprosin i wpłaty 10 tys. zł. na cel charytatywny.
więcej
|
Anna Zejdler poprowadzi program ,,Na czasie" w TVN Style
Anna Zejdler - na co dzień redaktor naczelna magazynu „Gala” (Burda Media Polska) - będzie prowadzącą program „Na czasie” w TVN Style.
więcej
|
Wyzwania dla rynku telewizyjnego: refarming, DVB-T2 i 5G
Po kilku latach przygotowań w życie wchodzą regulacje umożliwiające dostęp do infrastruktury nadawczej dla operatorów tzw. oferta ramowa. Tuż za rogiem czai się też rewolucja 5G. Jakie jeszcze zmiany i wyzwania czeka rynek?
więcej
|
Brexit: europejskie subskrypcje telewizyjne przestaną działać w Wielkiej Brytanii
Widzowie, którzy uzyskują dostęp do programów za pośrednictwem unijnych usług transmisji satelitarnej, aby uniknąć opłat za brytyjską usługę, po Brexicie będą musieli przestać korzystać z dekoderów satelitarnych przeznaczonych dla odbiorców w Unii Europejskiej - przestrzega brytyjski rząd.
więcej
|
72 tys. Polaków ma długi za płatną telewizję, średnio po 2 tys. zł
W Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor jest 72,1 tys. osób i 626 firm z zaległymi płatnościami za telewizję kablową i satelitarną. W skali roku liczba dłużników indywidualnych wzrosła aż o 67 proc., ich łączne zadłużenie wynosi 143,2 mln zł.
więcej
|
TVP ABC liderem rynku telewizyjnego wśród dzieci, 0,12 proc. udziału Top Kids Jr
Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych we wrześniu br. była stacja TVP ABC. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał Top Kids. Z kolei najwięcej straciła stacja Da Vinci - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Ministerstwo Zdrowia wydało 6,7 mln zł na promocję w Telewizji Polskiej
Niemal 6,7 mln złotych przeznaczył resort zdrowia na audycje, programy specjalnych, lokowanie wątków w serialach oraz emisję spotów w publicznej telewizji od 2017 roku. Tak wynika z odpowiedzi na interpelację posła Marcina Kierwińskiego z Platformy Obywatelskiej. - Tymczasem stan służby zdrowia jest w opłakanym stanie - komentuje Kierwiński.
więcej
|
,,Polityka na ostro" z niemal dwukrotnie wyższą oglądalnością
Program Agnieszki Gozdyry „Polityka na ostro” w jesiennej ramówce br. ogląda średnio 184 tys. widzów, o 87 tys. osób więcej niż początek pierwszego sezonu emitowany rok temu. Audycja daje Polsatowi News trzecie miejsce w rynku oglądalności wśród stacji newsowych.
więcej
|
Discovery z TVN i Cyfrowy Polsat uruchomią wspólny serwis VoD. Player i Ipla mają działać nadal
Discovery i Cyfrowy Polsat podpisały umowę joint venture dotyczącą utworzenia wspólnej platformy VoD. Będą w niej dostępne produkcje Grupy TVN, Telewizji Polsat i od zewnętrznych podmiotów. Nadal mają działać obecne platformy Player.pl i Ipla.tv.
więcej
|
Syn Mariana Banasia też pozywa TVN za reportaż ,,Superwizjera", chce przeprosin
Jakub Banaś, syn prezesa NIK Mariana Banasia, złożył w Sądzie Okręgowym w Warszawie pozew przeciw TVN za naruszenie dóbr osobistych w reportażu Bertolda Kittela w „Superwizjerze”. Domaga się przeprosin.
więcej
|
Niemal 1,5 mln użytkowników i 10-krotny wzrost czytelnictwa - redakcja HelloZdrowie.pl świętuje kolejny rok działalności
HelloZdrowie.pl z nową redakcją, polityką wydawniczą i szatą graficzną pod kierownictwem Karoliny Wierzbińskiej wystartowało dokładnie rok temu. HelloZdrowie.pl to pierwszy serwis mówiący o zdrowiu kobiet bez tabu.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ogłoszono nominacje do Nagrody Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego, 18 osób z szansą na tytuł Dziennikarz Dekady
W tegorocznej edycji Nagrody Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego przyznano 9 nominacji, dwie szanse na wyróżnienie ma Wojciech Czuchnowski. Natomiast nominowani do nagrody specjalnej Dziennikarz Dekady zostali m.in. Robert Mazurek, Bertold Kittel, Tomasz Sekielski, Krzysztof Skowroński, Mariusz Szczygieł, Wojciech Bojanowski i Piotr Zaremba.
więcej
|
|
Prezes Radia Poznań Piotr Bernatowicz dyrektorem CSW Zamek Ujazdowski bez konkursu
Dotychczasowy szef Radia Poznań, Piotr Bernatowicz decyzją ministra kultury Piotra Glińskiego został dyrektorem Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski. W sprawie powołania go na to stanowisko nie odbył się żaden konkurs. Nowe stanowisko ma przejąć z początkiem 2020 roku.
więcej
|
|
RMF FM liderem słuchalności we Wrocławiu w II i III kwartale. Eska wyprzedziła Trójkę
Liderem rynku radiowego we Wrocławiu w drugim i trzecim kwartale br. było RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Eska i Radio ZET - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Książka Historyczna Roku odwołana. Prof. Dudek: dotychczasową formułę skompromitowano
Organizatorzy konkursu Książka Historyczna Roku ogłosili w piątek po południu, że jej tegoroczna edycja została unieważniona. - Uważam, że jego dotychczasowa formuła organizacyjna została skompromitowana - ocenił prof. Antoni Dudek, rezygnując z kierowania jury. W czwartek trzech z czterech organizatorów wykluczyło z konkursu książkę Piotra Zychowicza, co wywołało dużą krytykę.
więcej
|
|
|
|
PZPN z rekordowymi wpływami i zyskiem. 65 mln zł od sponsorów, 44 mln zł z praw tv, 39 mln zł z mundialu
W ub.r. Polski Związek Piłki Nożnej osiągnął wzrost przychodów o 15,3 proc. do 240,62 mln zł, a jego zysk netto poszedł w górę z 15,3 do 26 mln zł. Wpływy sponsorsko-marketingowe zwiększyły się o 31 proc. do 65,2 mln zł, a z praw telewizyjnych o 39,1 proc. do 44,4 mln zł.
więcej
|
Koalicja Obywatelska wydała na Facebooku prawie 2,5 mln złotych na kampanię parlamentarną. PiS ponad 799 tysięcy
W zakończonej niedawno kampanii wyborczej do parlamentu Koalicja Obywatelska wydała na reklamy na Facebooku rekordową kwotę blisko 2,5 mln złotych – wynika z danych przekazanych serwisowi Wirtualnemedia.pl przez firmę analityczną Sotrender. Wydatki Prawa i Sprawiedliwości to ponad 799 tys. złotych. - Tym razem Koalicja Obywatelska znacznie mocniej postawiła na wykorzystanie reklam w serwisach Facebook i Instagram wydając na nie prawie 5 razy więcej niż w wyborach do Parlamentu Europejskiego - zaznacza dr Dominik Batorski, współzałożyciel Sotrendera i członek zarządu firmy.
więcej
|
4fun Media zamyka e-sklep naImpreze.pl. ,,Sprzedaż niższa od założeń, 0,5 mln zł straty, brak inwestora"
Zarząd 4fun Media zdecydował, że należący do firmy sklep internetowy naImpreze.pl kończy działalność operacyjną. Uzasadniono, że w pierwszej połowie br. zanotował 0,5 mln zł straty netto oraz nie pozyskano zainteresowanego nim inwestora.
więcej
|
Rafał Masny ruszył z własnym podcastem ,,Radzisz"
Rafał Masny, współzałożyciel Abstrachuje.tv, uruchomił swój autorski podcast pt. „Radzisz”. Audycje będą miały format talk-show, do którego prowadzący zaprasza znanych gości. W pierwszym odcinku pojawili się Karol Strasburger, Antoni Królikowski i Wojtek „Łozo” Łozowski.
więcej
|
Kabaret Skeczów Męczących promuje noszenie odblasków
Świętokrzyska policja zaangażowała ekipę Kabaretu Skeczów Męczących do akcji promującej noszenie elementów odblaskowych.
więcej
|
Maffashion w międzynarodowej kampanii Tezenis
Ruszyła międzynarodowa kampania reklamowa marki bielizny Tezenis. jedną z sześciu ambasadorek projektu jest blogerka modowa Julia "Maffashion" Kuczyńska.
więcej
|
Przyjaciele lepsi niż followersi w reklamie piwa Miller Lite (wideo)
SABMiller rozpoczął w USA nową kampanię promującą piwo Miller Lite. Marka w spocie kpi z influencerów i mediów społecznościowych i przypomina, jak ważne są spotkania z przyjaciółmi. Autorem kreacji jest agencja DDB Chicago.
więcej
|
Leroy Merlin promuje się nowym hasłem "A Life to Build"
Sieć hipermarketów budowlanych Leroy Merlin ma nową międzynarodową platformę komunikacyjną "A Life to Build". Przygotowała ją francuska agencja BETC.
więcej
|
Zielona promocja Palmolive w Warszawie
Marka kosmetyków pielęgnacyjnych Palmolive (Colgate-Palmolive) ruszyła z akcją promocyjną na nośnikach zewnętrznych w Warszawie.
więcej
|
Spot ,,Stoję po stronie młodzieży" na Tęczowy Piątek także w kinach (wideo)
Z okazji przypadającego na dziś "Tęczowego Piątku", akcji wsparcia młodzieży LGBT w szkołach, Kinoteka w Warszawie i Kino Nowe Horyzonty we Wrocławiu będą emitować spot „Stoję po stronie młodzieży”. Działania przygotowała Kampania Przeciw Homofobii.
więcej
|
Przemysław Kossakowski ambasadorem marki Land Rover
Przemysław Kossakowski, podróżnik i dziennikarz związany ze stacją TTV, będzie promował samochód Land Rover Defender.
więcej
|
Agnieszka Smyth senior copywriterem w Abanana Advertising
Do zespołu agencji marketingowej Abanana Advertising dołączyła Agnieszka Smyth, która objęła stanowisko senior copywritera.
więcej
|
Niemal 1,5 mln użytkowników i 10-krotny wzrost czytelnictwa - redakcja HelloZdrowie.pl świętuje kolejny rok działalności
HelloZdrowie.pl z nową redakcją, polityką wydawniczą i szatą graficzną pod kierownictwem Karoliny Wierzbińskiej wystartowało dokładnie rok temu. HelloZdrowie.pl to pierwszy serwis mówiący o zdrowiu kobiet bez tabu.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
"Super Express" stawia na programy wideo. Nowym formatem "Politycy od kuchni"
W sobotę, 26 października br. pojawił się pierwszy odcinek nowego programu Se.pl (Grupa Super Express) "Politycy od kuchni", w którym dziennikarz Kamil Szewczyk oraz Piotr Lekszycki będą odwiedzać polityków w ich domach. Ma to być dopiero początek nowej strategii Grupy, która skupi się na rozwoju formatów wideo.
więcej
|
Według ,,Newsweeka" agencja Cat@Net zatrudnia trolli broniących TVP, od firmy odcina się Misiewicz
Według ustaleń „Newsweek Polska” pracownicy agencji public relations Cat@Net prowadzili 170 fałszywych profili w mediach społecznościowych, na których m.in. broniono Telewizji Polskiej i jej prezesa Jacka Kurskiego oraz atakowano WOŚP, Jerzego Owsiaka i Pawła Adamowicza. Tygodnik łączy z firmą byłego rzecznika MON Bartłomieja Misiewicza, czemu zaprzeczył jego pełnomocnik.
więcej
|
PMPG Polskie Media może działać bez prezesa, sąd zarejestrował zmiany w statucie
Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy zarejestrował zmiany statutu PMPG Polskie Media (właściciela m.in. „Wprost” i „Do Rzeczy”) pozwalające firmie funkcjonować bez prezesa. Z końcem kwietnia br. z tej funkcji zrezygnował Michał M. Lisiecki, większościowy akcjonariusz PMPG.
więcej
|
,,Różni nas wiele, łączy nas 'Wprost'" - felietoniści w kampanii ,,Wprost" (wideo)
Tygodnik „Wprost” (PMPG Polskie Media) zaczyna wizerunkową kampanię reklamową, której bohaterami są jego felietoniści: prof. Magdalena Środa, Jan Wróbel, Michał Witkowski, ks. Michał Zalewski i Jan Śpiewak. Temu ostatniemu wydawca pisma udzieli wsparcia prawnego.
więcej
|
Michał Szadkowski: z ,,Gazety Wyborczej" do Newsweek.pl
Michał Szadkowski zaczął pracę jako wydawca w serwisie Newsweek.pl (Ringier Axel Springer Polska). Wcześniej przez 14 lat pracował w Agorze, m.in. jako dziennikarz Sport.pl i działu sportowego „Gazety Wyborczej”.
więcej
|
Grzegorz Hajdarowicz wytoczył procesy karne dwóm internautom za zniesławiające wpisy
Grzegorz Hajdarowicz, członek rad nadzorczych firm KCI i Gremi Media (ta druga wydaje „Rzeczpospolitą” i „Parkiet”), skierował prywatne akty oskarżenia przeciw dwóm internautom za wpisy zamieszczone w listopadzie ub.r.
więcej
|
Fundacja Panoptykon radzi dziennikarzom, jak walczyć z dezinformacją i fake newsami
Fundacja Panoptykon we współpracy z Beatą Biel (redaktor prowadzącą fact-checkingowy portal Konkret 24 z Grupy TVN), przygotowała przewodnik dla dziennikarzy i redakcji "Stop dezinformacji". Tłumaczy w nim, jak walczyć z dezinformacją, rozpoznawać fake newsy oraz postprawdę.
więcej
|
Wydawca i naczelny ,,Rzeczpospolitej" przeprosili za tekst ,,Plagiator w resorcie Kudryckiej?" Mariusza Kowalewskiego
W piątkowej „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) zamieszczono przeprosiny od wydawcy i redaktora naczelnego dziennika skierowane do dr. hab. Marka Wrońskiego, bohatera artykułu Mariusza Kowalewskiego „Plagiator w resorcie Kudryckiej?” z 2013 roku.
więcej
|
|
|
Ruszyły testy sekcji Facebook News, treści od 200 wydawców. ,,Zuckerberg stawia na współpracę zamiast konfrontacji"
Facebook rozpoczął próby nowej sekcji o nazwie Facebook News, która ma oferować użytkownikom wyselekcjonowane treści pochodzące od wydawców. Na liście jest ponad 200 mediów, wśród nich „Wall Street Journal” i „Washington Post”, część otrzyma zapłatę do 3 mln dol. rocznie. - Facebook News to dowód na to, że serwis Marka Zuckerberga woli współpracę z wydawcami niż konfrontację z nimi. Ale nowy projekt może skazać media na uzależnienie od humorów Facebooka, a użytkowników serwisu zamknąć w informacyjnych bańkach - oceniają eksperci w rozmowach z Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Koalicja Obywatelska wydała na Facebooku prawie 2,5 mln złotych na kampanię parlamentarną. PiS ponad 799 tysięcy
W zakończonej niedawno kampanii wyborczej do parlamentu Koalicja Obywatelska wydała na reklamy na Facebooku rekordową kwotę blisko 2,5 mln złotych – wynika z danych przekazanych serwisowi Wirtualnemedia.pl przez firmę analityczną Sotrender. Wydatki Prawa i Sprawiedliwości to ponad 799 tys. złotych. - Tym razem Koalicja Obywatelska znacznie mocniej postawiła na wykorzystanie reklam w serwisach Facebook i Instagram wydając na nie prawie 5 razy więcej niż w wyborach do Parlamentu Europejskiego - zaznacza dr Dominik Batorski, współzałożyciel Sotrendera i członek zarządu firmy.
więcej
|
Sympatia na czele serwisów randkowych. Flirt i Loveaholics mocno w górę, Tinder z 390 tys. użytkowników
Sympatia.onet.pl jest bez zmian zdecydowanie najpopularniejszym serwisem randkowym. W skali miesiąca duże wzrosty odwiedzalności zanotowały Flirt.com i Loveaholics.com, a duże spadki - eDarling.pl i Babciaposzukiwana.com. Aplikacja mobilna Tinder ma miesięcznie średnio 397,2 tys. użytkowników.
więcej
|
Amazon z rosnącymi przychodami. Zysk netto niższy niż przed rokiem, akcje łapią zadyszkę
W III kwartale 2019 roku koncern Amazon zanotował wzrost przychodów ze sprzedaży o 24 procent. Z drugiej strony zysk netto spółki okazał się niższy niż przed rokiem, co wpłynęło na chwilowe zawahanie cen jej akcji na Wall Street. Amazon tłumaczy niższy zysk kosztami wprowadzania nowych usług i rozwoju firmy, według prognoz w IV kwartale wpływy sprzedażowe koncernu wzrosną do ponad 86 mld dolarów.
więcej
|
Zara w Krakowie otworzyła największy sklep w Polsce z automatem do odbioru paczek z e-sklepu
W centrum handlowym Bonarka City Center w Krakowie otwarto ponownie sklep Zary (Inditex). To największy sklep tej marki w Polsce oraz pierwszy, w którym udostępniono zautomatyzowany punkt odbioru zamówień online.
więcej
|
Arkadiusz Świostek nowym redaktorem naczelnym PCLab.pl, zastąpi Pawła Pilarczyka
Nowym redaktorem naczelnym PCLab.pl (Ringier Axel Springer Polska) od 4 listopada br. będzie Arkadiusz Świostek, dotychczasowy szef działu hardware i redakcyjnego laboratorium w segmencie technologicznym.
więcej
|
4fun Media zamyka e-sklep naImpreze.pl. ,,Sprzedaż niższa od założeń, 0,5 mln zł straty, brak inwestora"
Zarząd 4fun Media zdecydował, że należący do firmy sklep internetowy naImpreze.pl kończy działalność operacyjną. Uzasadniono, że w pierwszej połowie br. zanotował 0,5 mln zł straty netto oraz nie pozyskano zainteresowanego nim inwestora.
więcej
|
Showrunnerka "Wiedźmina" zdradza nowe szczegóły fabuły serialu. Są też nowe zdjęcia
Pierwszy odcinek serialu "Wiedźmin" Nefliksa ma być adaptacją opowiadania "Mniejsze zło" Andrzeja Sapkowskiego - poinformowała showrunnerka serii, Lauren Schmidt Hissrich.
więcej
|
Wirtualna Polska uruchomiła lifestylowy miesięcznik So Magazyn, naczelną Aleksandra Nagel
Wirtualna Polska uruchomiła lifestylowy miesięcznik So Magazyn, gdzie będą publikowane ekskluzywne treści lifestylowe. Redaktor naczelną projektu jest Aleksandra Nagel.
więcej
|
56 nominacji do IAB Mixx Awards 2019, najwięcej dla Grupy OLX i Saatchi & Saatchi IS
IAB Polska podała listę 56 nominowanych do nagród Mixx Awards dla najlepszych kampanii digitalowych. Na najwięcej, bo pięć statuetek, mogą liczyć Grupa OLX oraz agencja Saatchi & Saatchi IS.
więcej
|
Pomponik wyprzedził WP Gwiazdy, Plotek zasięgowo dalej przed Pudelkiem (TOP10 serwisów plotkarskich)
Wśród serwisów o tematyce show-biznesowej liderem zasięgowym jest nadal Plotek.pl, a zdecydowanie najwięcej odsłon i najdłuższy czas korzystania przez internautów notuje Pudelek.pl. Pomponik.pl wyprzedził WP Gwiazdy pod względem liczby użytkowników, a duży wzrost osiągnął Kozaczek.pl.
więcej
|
,,Fakt" przed ,,Przeglądem Sportowym" na Facebooku, ,,Gazeta Wyborcza" i ,,Nie" angażują najbardziej
Wśród tytułów prasowych najwięcej fanów na Facebooku ma „Fakt”, wyprzedzający „Przegląd Sportowy” i „Gazetę Wyborczą”. Największe zaangażowanie wywołują natomiast profile „GW” i tygodnika „Nie”.
więcej
|
Policja zatrzymała właściciela pirackiego serwisu z ponad 10 tys. filmów i seriali. Chodzi o Fili.cc?
Podlaska policja poinformowała, że dwa tygodnie temu zatrzymała 24-letniego mieszkańca Białegostoku, który w serwisie internetowym przez cztery lata udostępniał nielegalnie ponad 10 tys. filmów i odcinków seriali. Jednocześnie przestał działać piracki serwis Fili.cc. Policjanci oficjalnie nie potwierdzają, że zatrzymano właściciela tej witryny.
więcej
|
Discovery z TVN i Cyfrowy Polsat uruchomią wspólny serwis VoD. Player i Ipla mają działać nadal
Discovery i Cyfrowy Polsat podpisały umowę joint venture dotyczącą utworzenia wspólnej platformy VoD. Będą w niej dostępne produkcje Grupy TVN, Telewizji Polsat i od zewnętrznych podmiotów. Nadal mają działać obecne platformy Player.pl i Ipla.tv.
więcej
|
Niemal 1,5 mln użytkowników i 10-krotny wzrost czytelnictwa - redakcja HelloZdrowie.pl świętuje kolejny rok działalności
HelloZdrowie.pl z nową redakcją, polityką wydawniczą i szatą graficzną pod kierownictwem Karoliny Wierzbińskiej wystartowało dokładnie rok temu. HelloZdrowie.pl to pierwszy serwis mówiący o zdrowiu kobiet bez tabu.
materiał partnerski
więcej
|
|
|