|
|
|
|
|
|
|
Media publiczne w 2020 roku mają dostać 1,95 mld zł rekompensaty. "Dozwolona pomoc publiczna"
TVP i Polskie Radio mają otrzymać w przyszłym roku do 1,95 mld zł rekompensaty abonamentowej za utracone wpływy - projekt w tej sprawie złożyli posłowie PiS. - Kwota, która jest proponowana przez posłów nie narusza zasad konkurencji, w związku z czym jest to dozwolona pomoc publiczna - zaznacza wiceminister kultury Paweł Lewandowski w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Branża zaskoczona inwestycją Cyfrowego Polsatu w Asseco. ,,Jako ostatni telekom wchodzi w usługi IT"
Cyfrowy Polsat zaproponował atrakcyjną cenę za 21,9 proc. akcji Asseco Poland, ale nie podkreślił, że sektor informatyczny jest dla niego strategicznie istotny. Do inwestycji firmę Zygmunta Solorza mogły skłonić negatywne doświadczenia ze współpracy z Huawei. W czwartek akcje Cyfrowego Polsatu staniały, a Asseco podrożały.
więcej
|
882 tys. widzów programu ,,My Way" z Edytą Górniak. TVN stacją trzeciego wyboru
Nowy program „My Way” z Edytą Górniak gromadził średnio 882 tys. widzów, o 650 tys. oglądających mniej niż pokazywana rok temu w tym paśmie „Ameryka Express”. TVN w czasie nadawania produkcji zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 5,61 mln zł.
więcej
|
UPC będzie sprzedawać swoje usługi w sieci Inea. ,,Na tym rozwiązaniu zyskają klienci"
Spółka UPC Polska zaczyna sprzedaż hurtową swoich usług w sieci Inea, w systemie BCA (Bitstream Access). - Model otwartej infrastruktury światłowodowej zdefiniuje przyszłość telekomunikacji - mówi Michał Bartkowiak, wiceprezes Inei.
więcej
|
Luiza Biedrzycka-Smolińska dołączyła do Telewizji Polsat, przez poprzednie 15 lat pracowała w TVP
W grudniu br. do Telewizji Polsat dołączyła Luiza Biedrzycka-Smolińska, która przez poprzednie 15 lat była związana z Telewizją Polską - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Kanał Stopklatka w nowej odsłonie. ,,Jeden z filarów w portfolio Kino Polska TV" (wideo)
W piątek, 20 grudnia filmowo-serialowy kanał Stopklatka zmieni nazwę na Stopklatka. Tego samego dnia widzowie zobaczą nową oprawę audiowizualną oraz zmodyfikowany logotyp stacji.
więcej
|
Sykut-Jeżyna, Ibisz, Kurdej-Szatan i Gilon wśród gospodarzy ,,Sylwestrowej Mocy Przebojów 2019" (wideo)
Tegoroczną edycję „Sylwestrowej mocy przebojów” poprowadzą Paulina Sykut-Jeżyna, Krzysztof Ibisz, Elżbieta Romanowska, Rafał Maserak, Barbara Kurdej-Szatan, Karolina Gilon oraz Damian Kordas. Impreza Polsatu odbywać się będzie na Stadionie Śląskim, rozpocznie się o godz. 20.00.
więcej
|
Nowy wygląd i menu Player.pl. "Chcemy prezentować różnorodność treści"
Serwis Player.pl (Grupa TVN Discovery Polska) wprowadził nowy układ nawigacji oraz wygląd menu. Ma to poprawić korzystanie użytkowników z platformy i skrócić czas dotarcia do wybranych tytułów.
więcej
|
678 tys. widzów El Clásico w Eleven Sports 1 i Canal+
Transmisję LaLigi Santander pomiędzy FC Barceloną a Realem Madryt na antenie Eleven Sports 1 i Canal+ w środę oglądało 678 tys. widzów - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Eleven Sports 1 transmitując mecz odnotował najwyższą oglądalność w historii nadawania.
więcej
|
TVP i Polskie Radio mają dostać w 2020 roku 1,95 mld zł rekompensaty abonamentowej
Posłowie PiS złożyli projekt nowelizacji ustawy o abonamencie rtv, na mocy której Telewizja Polska i Polskie Radio mają w 2020 roku otrzymać nawet 1,95 mld zł finansowania w formie skarbowych papierów wartościowych. To rekompensata za utracone wpływy abonamentowe.
więcej
|
Od 23 grudnia Golf Channel Polska dostępny na Platformie CANAL+
Kanał Golf Channel Polska od 23 grudnia br. będzie dostępny w ofercie Platformy CANAL+. Oglądać go będą mogli abonenci pakietu Extra+ i wyższych, na pozycji 125.
więcej
|
Bridgestone partnerem Eurosportu podczas IO Tokio 2020
Firma Bridgestone zostanie partnerem prezentującym relacji z Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020, których oficjalnym nadawcą w Europie jest Eurosport. - Jesteśmy najlepszym partnerem dla wszystkich marek, które chcą angażować miliony fanów wokół IO - komentuje Mike Rich, Eurosport head of sports marketing solutions.
więcej
|
Trzy kolejne edycje Superpucharu Hiszpanii w Eleven Sports
Eleven Sports nabył prawa do transmisji trzech najbliższych edycje Superpucharu Hiszpanii. Najbliższa edycja odbywać się będzie w zmienionej formule na początku przyszłego roku.
więcej
|
Wpadka TVN24: w relacji z manifestacji przeciw zmianom w sądownictwie pokazano herb Wrocławia z II wojny światowej
W środę wieczorem w czasie relacji TVN24 z protestów przeciw nowej ustawie o sądownictwie omyłkowo wyświetlano herb Wrocławia z okresu II wojny światowej. Do wpadki stacji odniesiono się na fanpage’u facebookowym Wrocławia.
więcej
|
Ringier Axel Springer rozpoczyna współpracę z UN Global Compact i promuje ideę zrównoważonego rozwoju
Ringier Axel Springer Polska jako pierwszy polski wydawca dołącza do największej na świecie inicjatywy ONZ - UN Global Compact - skupiającej podmioty biznesowe działające na rzecz zrównoważonego rozwoju. Olga Korolec przyjmuje nową funkcję Group Sustainability Directora i będzie odpowiedzialna za koordynację działań na wszystkich europejskich rynkach Ringier Axel Springer.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Media publiczne w 2020 roku mają dostać 1,95 mld zł rekompensaty. "Dozwolona pomoc publiczna"
TVP i Polskie Radio mają otrzymać w przyszłym roku do 1,95 mld zł rekompensaty abonamentowej za utracone wpływy - projekt w tej sprawie złożyli posłowie PiS. - Kwota, która jest proponowana przez posłów nie narusza zasad konkurencji, w związku z czym jest to dozwolona pomoc publiczna - zaznacza wiceminister kultury Paweł Lewandowski w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Minister kultury chce szybkiej dekoncentracji mediów w Polsce. Juliusz Braun: to brzmi jak groźba
Sytuacja medialna w Polsce nie spełnia standardów europejskich, dlatego jak najszybciej zdekoncentrować media - powiedział minister kultury i dziedzictwa narodowego Piotr Gliński podczas środowego posiedzenia sejmowej Komisji kultury i środków przekazu. - To próba osłabienia mediów, uderzenie podobne, jak w sądy - komentuje Juliusz Braun, członek Rady Mediów Narodowych.
więcej
|
|
Powstał Komitet Sterujący KRRiT przy projekcie badań mediów
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski powołał komitet sterujący programu Telemetria Polska, który będzie zajmować się m.in. budową jednoźródłowego pomiaru mediów elektronicznych.
więcej
|
|
Zmiany w ramówce Polskiego Radia Chopin. Pojawią się audycje o Beethovenie i Konkursie Chopinowskiemu
Polskie Radio Chopin od stycznia 2020 roku modyfikuje ramówkę. Pojawią się nowe audycje i nowi prowadzący. Będzie też sporo programów poświęconych imprezom nadchodzącego roku, w tym Międzynarodowemu Konkursowi Pianistycznemu im. Fryderyka Chopina, którego stacja jest patronem medialnym.
więcej
|
|
TVP i Polskie Radio mają dostać w 2020 roku 1,95 mld zł rekompensaty abonamentowej
Posłowie PiS złożyli projekt nowelizacji ustawy o abonamencie rtv, na mocy której Telewizja Polska i Polskie Radio mają w 2020 roku otrzymać nawet 1,95 mld zł finansowania w formie skarbowych papierów wartościowych. To rekompensata za utracone wpływy abonamentowe.
więcej
|
|
RMF FM liderem słuchalności w Łodzi. Eska i Radio ZET uzupełniają podium
Najchętniej słuchaną stacją radiową w Łodzi w okresie od czerwca do listopada br. było RMF FM. W czołówce znalazły się jeszcze takie anteny, jak: Eska i Radio ZET - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
W ramówce RMF FM na Boże Narodzenie audycje o 30-leciu stacji i sitcomie z jej dziennikarzami w TVP1
Świąteczna ramówka radia RMF FM związana będzie ściśle z 30. urodzinami stacji. Słuchacze poznają m.in. najważniejsze utwory z historii stacji i dowiedzą się o szczegółach najnowszej produkcji: sitcomu z dziennikarzami w roli głównej.
więcej
|
|
|
|
Monika Kapłan, dyrektor globalnego marketingu Reserved odeszła z LPP
Monika Kapłan, dyrektor globalnego marketingu marki odzieżowej Reserved w LPP odeszła z firmy. - Co kilka lat potrzebuję tego rodzaju wyzwań, aby móc się rozwijać - uzasadnia rozstanie z firmą. LPP nie zatrudnia jej następcy, bo dział marketingu przekształciło w dział komunikacji wizualnej.
więcej
|
Jaki był 2019 w influencer marketingu? Co zdarzy się w 2020?
W kolejnej części cyklu podsumowań roku portalu Wirtualnemedia.pl oddajemy głos przedstawicielom branży influencer marketingu. Reprezentują oni agencje, domy mediowe i sieci partnerskie. Eksperci wskazują kluczowe wydarzenia z 2019 i najważniejsze trendy na 2020 roku.
więcej
|
Marta Dymek z Jadłonomii pozwie Biedronkę za przepis na pomidorowy piernika
Marta Dymek, autorka bloga Jadłonomia zapowiedziała złożenie pozwu przeciwko Jeronimo Martins Polska (właściciel sklepów Biedronka) za bezprawne jej zdaniem wykorzystanie jej autorskiego przepisu na pomidorowy piernik. - Magazyn „Czas na święta” przygotowała agencja Pola Desing, która ponosi pełną odpowiedzialność za rzetelność z tytułu roszczeń osób trzecich. Ponadto przepisy na konkretne dania nie są uznawane za chronione dzieło w rozumieniu ustawy o prawie autorskim - odpowiada Jeronimo Martins Polska.
więcej
|
Molecular BBDO otworzył oddział w Chicago. Na jego czele Magdalena Gierwatowska i Franciszek Klebański
Molecular BBDO, globalny hub świadczący usługi doradcze i produkcyjne w zakresie e-commerce dla klientów sieciowych agencji BBDO, który działa w ramach BBDO Warszawa, otworzył biuro w Chicago. Kierują nim Magdalena Gierwatowska i Franciszek Klebański.
więcej
|
Agencje Publicis i Fundacja K.I.D.S z akcją charytatywną ,,Zmieniajmy na dobre"
Fundacja K.I.D.S ruszyła ze świąteczną zbiórką na System Zdalnej Opieki, który ma przyspieszyć powrót małych pacjentów Centrum Zdrowia Dziecka do domów. Akcję wspiera kampania marketingowa, przygotowana pro bono przez agencje z Grupy Publicis.
więcej
|
Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza życzy "Tęczowych świąt" osobom LGBT+
Na outdoorze trwa kampania społeczna "Tęczowych świąt", autorstwa stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza. Akcja kierowana jest do osób LGBT+.
więcej
|
Maciej Dąbrowski business development managerem w Business Factory
Maciej Dąbrowski objął nową funkcję business development managera w agencji digitalowej Business Factory.
więcej
|
Szpital Bielański zmienia identyfikację wizualną na 60-lecie działania
Biała róża to nowy symbol Szpitala Bielańskiego w Warszawie. Rebranding placówki przygotowała agencja Brandlive.
więcej
|
Facebook z pierwszą reklamą na Super Bowl, w spocie Sylvester Stallone (wideo)
Facebook zapowiedział, że pojawi się z pierwszą w swojej historii reklamą podczas finałowych rozgrywek futbolu amerykańskiego Super Bowl. W spocie pojawią się Sylvester Stallone i Chris Rock.
więcej
|
Dove z drugą edycją akcji ,,Dove Self-Esteem" - budowanie pozytywnej samooceny"
Marka kosmetyczna Dove (Unilever Polska) wystartowała z drugą edycją programu „Dove Self-Esteem - budowanie pozytywnej samooceny”. Organizatorem akcji jest agencja Unique One, która zdobyła zlecenie w wyniku wygranego konkursu ofert.
więcej
|
Bridgestone partnerem Eurosportu podczas IO Tokio 2020
Firma Bridgestone zostanie partnerem prezentującym relacji z Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020, których oficjalnym nadawcą w Europie jest Eurosport. - Jesteśmy najlepszym partnerem dla wszystkich marek, które chcą angażować miliony fanów wokół IO - komentuje Mike Rich, Eurosport head of sports marketing solutions.
więcej
|
Otwarto sześciotysięczną Żabkę w Polsce
18 grudnia przy ul. Prymasa Tysiąclecia w Warszawie został otwarty sklep Żabka Polska numer 6000.
więcej
|
Milka ze świąteczną kampanią autorstwa Wieden+Kennedy
Milka ruszyła z globalną świąteczną kampanią reklamową, w której zachęca do „obdarowania tych, którzy dzielą się sercem”. Kreacją zajęła się agencja Wieden+Kennedy, adaptacją na polski rynek Carla Zuri.
więcej
|
Żubr sponsorem Lowlanders Białystok
Marka piwa Żubr (Kompania Piwowarska) została sponsorem Lowlanders Białystok – drużyny futbolu amerykańskiego, która w 2018 roku została mistrzem Polski.
więcej
|
"35 milimetrów" - Polski Instytut Sztuki Filmowej, Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych oraz Studio Filmów Rysunkowych w Bielsku Białej ze wspólną kampanią
W ramach projektu „Cyfrowa rekonstrukcja i digitalizacja polskich filmów(..)” Polski Instytut Sztuki Filmowej wspólnie z Wytwórnią Filmów Dokumentalnych i Fabularnych oraz Studiem Filmów Rysunkowych w Bielsku Białej zrekonstruuje ponad 160 filmów, animacje i odcinki Polskiej Kroniki Filmowej. Promuje to kampania pod nazwą "35 milimetrów". Za przygotowanie kampanii odpowiada LoveBrands Relations.
więcej
|
Zielone herbaty ekspresowe Big-Active mają nowe opakowania
Herbapol-Lublin przeprowadził relaunch opakowań swoich herbat ekspresowych marki Big-Active.
więcej
|
Zapraszamy na Światowy Kongres IAA do Sankt Petersburga
45. Światowy Kongres IAA Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy odbędzie się w dniach 27-29 maja 2020 w Sankt Petersburgu. Kongresy IAA co roku gromadzą najwybitniejszych przedstawicieli branży komunikacji marketingowej z całego świata. Grono speakerów to osoby zarządzające globalnymi markami oraz twórcy innowacyjnych technologii, dlatego trzy dni w Petersburgu to unikalna i wyjątkowa dawka inspiracji. Osoby zainteresowane udziałem w Kongresie uzyskają komplet informacji w biurze IAA Polska.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
,,Gazeta Wyborcza" ogranicza lokalne wydania, możliwe zwolnienia w oddziałach. ,,Kolejny etap strategii digital first"
Od stycznia 2020 r. „Gazeta Wyborcza” (Agora) redukuje lokalne wydania w 13 oddziałach. Zamiast pięciu ukazywać się będzie jedno wydanie w tygodniu, a lokalne treści trafią do nowej sekcji w dzienniku. Zmiany mogą oznaczać niewielkie zwolnienia w oddziałach - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Twój Styl" liderem ze sprzedaż ponad 200 tys. ezg. ,,Zwierciadło" z największym wzrostem w październiku
W październiku br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych utrzymał się „Twój Styl”. Największym wzrostem pochwalić się mogło „Zwierciadło”. Na czele spadków uplasował się tytuł „Women’s Health” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Tomasz Lis: dziękuję za dobre słowa i ciepłe myśli, foxes never quit
Redaktor naczelny „Newsweek Polska”, będący od ponad tygodnia w szpitalu, podziękował na Twitterze za wsparcie. - Reakcje na informacje o moich zdrowotnych perypetiach były zdecydowanie ponad nasz internetowo-twitterowy standard, co mnie bardzo ucieszyło - stwierdził.
więcej
|
|
|
Jaki był 2019 w influencer marketingu? Co zdarzy się w 2020?
W kolejnej części cyklu podsumowań roku portalu Wirtualnemedia.pl oddajemy głos przedstawicielom branży influencer marketingu. Reprezentują oni agencje, domy mediowe i sieci partnerskie. Eksperci wskazują kluczowe wydarzenia z 2019 i najważniejsze trendy na 2020 roku.
więcej
|
"Wiedźmin" - warto było czekać [recenzja bez spojlerów]
W środowy wieczór pierwsi polscy widzowie obejrzeli trzy odcinki "Wiedźmina". Po seansie z ręką na sercu zaświadczam - warto było czekać. To może być największy tegoroczny hit Netfliksa. Historia Geralta z Rivii wciąga widza do wiedźmińskiego świata, gdzie dominuje przemoc i walka o przetrwanie, już od pierwszej minuty. Oficjalna premiera dzisiaj na platformie Netflix.
więcej
|
Money.pl na czele serwisów biznesowo-prawnych, Bankier.pl i Business Insider przyciągają najbardziej (TOP10)
Wśród serwisów o tematyce biznesowej i prawnej najwięcej użytkowników i odsłon ma Money.pl, natomiast najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzających notują Bankier.pl i Business Insider Polska. W skali miesiąca spore wzrosty wyników zanotowały Business Insider Polska i Biznesinfo.pl.
więcej
|
Nowy wygląd i menu Player.pl. "Chcemy prezentować różnorodność treści"
Serwis Player.pl (Grupa TVN Discovery Polska) wprowadził nowy układ nawigacji oraz wygląd menu. Ma to poprawić korzystanie użytkowników z platformy i skrócić czas dotarcia do wybranych tytułów.
więcej
|
Instagram rozszerza globalnie walkę z fake newsami. Treści od polityków bez weryfikacji
Serwis Instagram wprowadza globalnie nowy system walki z fake newsami. Posty zawierające dezinformacje zostaną odpowiednio oznaczone, a ich zasięg na platformie ma być ograniczany. W Polsce weryfikowaniem wpisów ma się zajmować Agence France Presse. Weryfikacji nie będą jednak poddawane treści zamieszczane przez polityków.
więcej
|
Za 70 mln euro Facebook przejmuje PlayGiga. Inwestuje w gry w technologii streamingu
Facebook przejął za 70 mln euro hiszpańską firmę PlayGiga zajmujący się technologią pozwalającą na oferowanie gier w streamingu.
więcej
|
Ogólnopolska Grupa Badawcza będzie realizować sondaże dla Wirtualnej Polski
Instytut Badań Spraw Publicznych, który należy do Ogólnopolskiej Grupy Badawczej będzie realizować sondaże dla Wirtualnej Polski. Pierwsze wyniki badania będą pokazane w niedzielę 22 grudnia w programie #Newsroom, emitowanym wspólnie przez WP i Polsat News.
więcej
|
Google zapłacił w Australii ponad 326 mln dolarów zaległych podatków
Koncern Google zawarł z australijskim fiskusem ugodę, w ramach której zapłacił w 326,7 mln dolarów zaległych podatków. Kwota obejmuje zobowiązania z 10 lat. Wcześniej australijski urząd skłonił do do uregulowania podatków także Microsoft, Apple i Facebooka w łącznej wysokości 1,25 mld dolarów australijskich.
więcej
|
Ringier Axel Springer rozpoczyna współpracę z UN Global Compact i promuje ideę zrównoważonego rozwoju
Ringier Axel Springer Polska jako pierwszy polski wydawca dołącza do największej na świecie inicjatywy ONZ - UN Global Compact - skupiającej podmioty biznesowe działające na rzecz zrównoważonego rozwoju. Olga Korolec przyjmuje nową funkcję Group Sustainability Directora i będzie odpowiedzialna za koordynację działań na wszystkich europejskich rynkach Ringier Axel Springer.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Powstał Komitet Sterujący KRRiT przy projekcie badań mediów
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski powołał komitet sterujący programu Telemetria Polska, który będzie zajmować się m.in. budową jednoźródłowego pomiaru mediów elektronicznych.
więcej
|
Jakie książki pod choinkę? ,,Księgi Jakubowe", ,,Powrót do Jedwabnego" i ,,Nela w krainie orek" hitami sprzedaży
Nielsen opublikował zestawienie najczęściej kupowanych książek w okresie przedświątecznym. W kategorii fiction najchętniej kupowanym tytułem są „Księgi Jakubowe” Olgi Tokarczuk, w non-fiction „Powrót do Jedwabnego” Tomasza Budzyński, Ewy Kurek i Wojciecha Sumlińskiego. Dla dzieci i młodzieży Polacy najchętniej kupowali „Nelę w krainie orek” Neli Małej Reporterki.
więcej
|
|
|