|
|
|
|
|
|
|
Coraz bliżej 1,95 mld zł rekompensaty dla mediów publicznych w 2020 roku. "Skończmy z fikcją abonamentu"
„To nie jest telewizja publiczna”, „funkcjonariusze udają dziennikarzy”, „ten projekt to kłamstwo”, „krucjata oszczerstw”, „skończmy z tą fikcją abonamentu” - argumentowali posłowie opozycji, przeciwni projektowi nowelizacji ustawy o opłatach abonamentowych. Ostatecznie został jednak skierowany do dalszych prac w Komisji Kultury, która poparła w środę projekt noweli ustawy o opłatach abonamentowych wprowadzając do niego poprawki mające m.in. na celu skrócenie procedury przyznawania jednostkom publicznej radiofonii i telewizji skarbowych papierów wartościowych.
więcej
|
TVN24 liderem oglądalności w 2019 roku. Telewizja Republika straciła najwięcej
W zeszłym roku zdecydowanym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych był TVN24. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła Telewizja wPolsce.pl, a najwięcej straciła Telewizja Republika - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Maciej Wojciechowski dyrektorem TVP Katowice. Były szef biura poselskiego Krzysztofa Czabańskiego w Radiu PiK
Rada Mediów Narodowych wyraziła zgodę na powołanie Macieja Wojciechowskiego - do tej pory pełniącego obowiązki dyrektora TVP Katowice - na objęcie tego stanowiska na stałe. Zmianie uległ także skład rady nadzorczej w Radiu PiK, którą uzupełniono o Macieja Koziołockiego.
więcej
|
TVP i Polskie Radio w dwa lata dostały 2,4 mld zł pomocy publicznej
W 2017 i 2018 roku Telewizja Polska i Polskie Radio uzyskały 2,42 mld zł środków publicznych, głównie z abonamentu i rekompensaty abonamentowej. W 2018 roku otrzymane środki stanowiły 3,4 proc. łącznej kwoty pomocy publicznej przyznanej przez różne podmioty państwowe. W 2019 i 2020 roku media publiczne dostaną ponad 3 mld zł.
więcej
|
920 tys. widzów debiutu reaktywowanego teleturnieju ,,Va banque"
Pokazany we wtorek w TVP2 pierwszy odcinek reaktywowanego teleturnieju „Va banque” obejrzało średnio 920 tys. widzów - wynika z najnowszych danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Specjalistki" nowym serialem dokumentalnym Discovery Channel
Od czwartku 9 stycznia Discovery Channel rozpocznie emisję 8-odcinkowego serialu dokumentalnego „Specjalistki”. Produkcja opowiada o kobietach, które podjęły się wykonywania męskich zawodów.
więcej
|
Viacom Digital Studios ma nową szefową
Stefanie Schwart zastąpiła Kelly Day na stanowisku szefowej Viacom Digital Studio, jednostki zależnej ViacomCBS, amerykańskiej grupy mediowej.
więcej
|
W Afryce ponad 30 mln klientów płatnej telewizji, najpopularniejsze Multichoice, Vivendi i StarTimes
W 2025 roku w Afryce będzie 47,26 miliona subskrybentów płatnej telewizji, w porównaniu do 30,7 miliona na koniec roku 2019 - prognozuje firma badawcza Digital TV Research.
więcej
|
Ringier Axel Springer rozpoczyna współpracę z UN Global Compact i promuje ideę zrównoważonego rozwoju
Ringier Axel Springer Polska jako pierwszy polski wydawca dołącza do największej na świecie inicjatywy ONZ - UN Global Compact - skupiającej podmioty biznesowe działające na rzecz zrównoważonego rozwoju. Olga Korolec przyjmuje nową funkcję Group Sustainability Directora i będzie odpowiedzialna za koordynację działań na wszystkich europejskich rynkach Ringier Axel Springer.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Coraz bliżej 1,95 mld zł rekompensaty dla mediów publicznych w 2020 roku. "Skończmy z fikcją abonamentu"
„To nie jest telewizja publiczna”, „funkcjonariusze udają dziennikarzy”, „ten projekt to kłamstwo”, „krucjata oszczerstw”, „skończmy z tą fikcją abonamentu” - argumentowali posłowie opozycji, przeciwni projektowi nowelizacji ustawy o opłatach abonamentowych. Ostatecznie został jednak skierowany do dalszych prac w Komisji Kultury, która poparła w środę projekt noweli ustawy o opłatach abonamentowych wprowadzając do niego poprawki mające m.in. na celu skrócenie procedury przyznawania jednostkom publicznej radiofonii i telewizji skarbowych papierów wartościowych.
więcej
|
|
Maciej Wojciechowski dyrektorem TVP Katowice. Były szef biura poselskiego Krzysztofa Czabańskiego w Radiu PiK
Rada Mediów Narodowych wyraziła zgodę na powołanie Macieja Wojciechowskiego - do tej pory pełniącego obowiązki dyrektora TVP Katowice - na objęcie tego stanowiska na stałe. Zmianie uległ także skład rady nadzorczej w Radiu PiK, którą uzupełniono o Macieja Koziołockiego.
więcej
|
|
TVP i Polskie Radio w dwa lata dostały 2,4 mld zł pomocy publicznej
W 2017 i 2018 roku Telewizja Polska i Polskie Radio uzyskały 2,42 mld zł środków publicznych, głównie z abonamentu i rekompensaty abonamentowej. W 2018 roku otrzymane środki stanowiły 3,4 proc. łącznej kwoty pomocy publicznej przyznanej przez różne podmioty państwowe. W 2019 i 2020 roku media publiczne dostaną ponad 3 mld zł.
więcej
|
|
Radio ZET i Antyradio zmieniają ramówki na niedzielny finał WOŚP
Antyradio (Grupa Eurozet) po raz dziewiąty zostało wyłącznym rockowym partnerem tegorocznego finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Oficjalnym patronem medialnym wydarzenia po raz drugi zostało Radio ZET. Obie stacje zmienią ramówkę w najbliższą niedzielę w związku z finałem WOŚP.
więcej
|
|
Dwójka zaczyna cykl ,,Dźwięki na 95 obrotów" przypominający najlepsze nagrania Polskiego Radia
W piątek 10 stycznia w radiowej Dwójce rusza nowa cykliczna audycja „Dźwięki na 95 obrotów”. Prowadzący Róża Światczyńska i Andrzej Sułek będą w niej prezentować najcenniejsze nagrania z archiwum Polskiego Radia. Tytuł programu nawiązuje do jubileuszu 95-lecia Polskiego Radia.
więcej
|
|
Radio Gra liderem słuchalności w Toruniu, Wawa na podium
Liderem rynku radiowego w Toruniu w okresie od czerwca do listopada br. było Radio Gra. Na podium znalazły się jeszcze RMF FM i Wawa - wynika z badań słuchalności radia.
więcej
|
|
|
|
Internet i marketing mobilny: jaki był 2019 rok, co wydarzy się w 2020 roku?
O najważniejszych wydarzeniach i trendach w minionym roku, a także prognozach na 2020 rok w segmencie internetu i marketingu mobilnego mówią dla portalu Wirtualnemedia.pl przedstawiciele czołowych agencji z tej branży.
więcej
|
Mindshare przejmuje od Media Direction OMD obsługę Zalando
Platforma sprzedażowa Zalando rozstrzygnęła przetarg na obsługę mediową. Wybrała w nim do współpracy dom mediowy Mindshare (GroupM) - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Oznacza to koniec współpracy z Media Direction OMD.
więcej
|
Lidl sprzedaje świeże zestawy sushi. Dyskonter testuje w Poznaniu nowy projekt
Lidl Polska uruchomił pilotażowy projekt codziennej dostawy świeżych zestawów sushi do swoich wybranych sklepów. Na razie tylko w Poznaniu. W planach ma kolejne duże miasta.
więcej
|
Ikea stawia na sztuczne mięso. The Vegetarian Butcher od Unilever
IKEA wprowadza do swoich restauracji nowe danie - penne z wegańskim sosem bolońskim i „roślinnym” mięsem. Receptura powstała we współpracy z The Vegetarian Butcher - marką koncernu Unilever.
więcej
|
Natura&Co. nowym właścicielem Avonu, Roberto Marques prezesem nowej grupy
Firma Natura &Co ogłosiła, że 3 stycznia b.r. zakończyła proces przejęcia firmy Avon Products Inc., tworząc czwartą co do wielkości grupę kosmetyczną na świecie. W ramach nowo powstałej grupy działać teraz będą wspólnie Avon, Natura, The Body Shop i Aesop. Na jej czele stanął Roberto Marques.
więcej
|
,,Poczuj powiew świeżości" - IKEA promuje ofertę wiosenną (wideo)
Sieć sklepów IKEA zaczęła działania promujące wiosenną ofertę. Są realizowane pod hasłem „Poczuj powiew świeżości”.
więcej
|
Jeronimo Martins i Media Expert z najmocniej zwiększyły wydatki reklamowe, na czele Aflofarm przed Lidlem (Top10)
W ciągu pierwszych jedenastu miesięcy ub.r. najwyższy wzrost wpływów z reklam zanotowały telewizja, radio i kina. Wydatki reklamowe w tym okresie najbardziej zwiększyły firmy Terg (właściciel sieci Media Expert), Jeronimo Martins Polska (Biedronka, Hebe) i USP Zdrowie.
więcej
|
Bliźniaczki leczą sią na tandemie w reklamie Scorbolamid Extra (wideo)
Ruszyła kampania reklamująca lek przeciw przeziębieniu i grypie Scorbolamid Extra (produkowany przez Polpharmę) pod hasłem „Działa podwójnie”.
więcej
|
Bartosz Kuckowski: z Feno do FCB Bridge2Fun
Bartosz Kuckowski objął nowo utworzone stanowisko business development directora w agencji FCB Bridge2Fun. - Chcemy się rozwijać. Mamy doświadczenie w obsłudze największych budżetów - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Rafał Baran, CEO agencji.
więcej
|
Firma Martina Sorrella S4 Capital przejmuje Circus Marketing
Należąca do Martina Sorrella spółka S4 Capital przejęła zintegrowaną agencję digitalową Circus Marketing z Meksyku.
więcej
|
Wirtualna Polska pierwszym sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic
Wirtualna Polska jako pierwszy wydawca przyjęła Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic. Dokument, zainicjowany przez grupę roboczą programmatic IAB Polska, funkcjonuje na rynku od sierpnia 2019 r.
więcej
|
Donald Trump i Michael Bloomberg kupili reklamy na Super Bowl
W przerwie tegorocznego meczu Super Bowl wyemitowane zostaną reklamy urzędującego prezydenta Donalda Trumpa oraz demokraty i potentata medialnego Michaela Bloomberga, który ubiega się o prezydenturę. Amerykanie pójdą na wybory prezydenckie w listopadzie tego roku.
więcej
|
Resort rozwoju szuka agencji do obsługi serwisu biznes.gov na Facebooku
Ministerstwo Rozwoju chce zatrudnić agencję, która na jego zlecenie zajmie się prowadzeniem komunikacji i promocją portalu biznes.gov na Facebooku.
więcej
|
Jarosław Brudnicki, Bartosz Pietruszka i Anita Tołysz wracają po roku do zarządu Polomarketu
Od 8 stycznia br. w zarządzie sieci sklepów Polomarket oprócz prezesa Marcina Sowy zasiadają też Anita Tołysz, Jarosław Brudnicki i Bartosz Pietruszka. Wrócili na stanowiska, z których zrezygnowali przed rokiem.
więcej
|
Branża odzieżowo-tekstylna kampanią zachęca do podjęcia w niej pracy
Komisja Europejska, Dyrekcja Generalna ds. Rynku Wewnętrznego, Przemysłu, Przedsiębiorczości i MŚP (DG GROW) oraz Agencja Wykonawcza ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw (EASME) prowadzą wspólną kampanię. Zachęcają w niej do pracy w sektorze tekstylnym, odzieżowym, skórzanym i obuwniczym (TCLF).
więcej
|
Katarzyna Sowińska dyrektorką HR w Man on the Moon
Do zespołu agencji HR Man on the Moon (Brand New Galaxy) dołączyła Katarzyna Sowińska, dyrektorka HR dla spółek Pathfinder 23 i Synthrone (także z BNG).
więcej
|
BMW M zasilane solą w promocji konsumenckiej Shell
Firma Shell Polska przygotowała promocję konsumencką, w ramach której klienci zbierają naklejki pozwalające na zakup w niższych cenach modeli BMW M napędzanych słoną wodą. Akcja powstała we współpracy z agencjami Altavia Polska, Ogilvy, Energy BBDO i MediaCom oraz 121PR.
więcej
|
Produkty Foods by Ann w Costa Coffee
Od początku tego roku w kawiarniach Costa Coffee są dostępne przekąski marki Foods by Ann, sygnowanej nazwiskiem trenerki Anny Lewandowskiej.
więcej
|
Zapraszamy na Światowy Kongres IAA do Sankt Petersburga
45. Światowy Kongres IAA Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy odbędzie się w dniach 27-29 maja 2020 w Sankt Petersburgu. Kongresy IAA co roku gromadzą najwybitniejszych przedstawicieli branży komunikacji marketingowej z całego świata. Grono speakerów to osoby zarządzające globalnymi markami oraz twórcy innowacyjnych technologii, dlatego trzy dni w Petersburgu to unikalna i wyjątkowa dawka inspiracji. Osoby zainteresowane udziałem w Kongresie uzyskają komplet informacji w biurze IAA Polska.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Paweł Górecki redaktorem naczelnym ,,MIT Sloan Management Review"
Paweł Górecki został redaktorem naczelnym kwartalnika i platformy internetowej „MIT Sloan Management Review” (ICAN Institute). Dotychczas pełnił rolę redaktora prowadzącego.
więcej
|
Firma Grzegorza Hajdarowicza przejęła spółkę z 4,3 proc. akcji Gremi Media
Kontrolowana przez Grzegorza Hajdarowicza luksemburska spółka Gremi International przejęła cypryjską firmę Bojanco, do której należą akcje stanowiące 4,34 kapitału i 3,25 proc. głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy Gremi Media, wydawcy „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”. Natomiast KCI sprzedało 0,8 proc. akcji Gremi Media za 2 mln zł.
więcej
|
Wszystkie dzienniki regionalne i lokalne ze spadkami, ,,Polska Metropolia Warszawska" najbardziej w dół
W listopadzie ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Ilustracje zamiast zdjęć we włoskim "Vogue"
Po raz pierwszy od 1932 roku na okładce "Vogue Italia" nie zobaczmy fotografii, tylko ilustrację.
więcej
|
Dorota Adamczyk-Mroczek na nowym stanowisku nadzoruje wpływy cyfrowe ,,Gazety Wyborczej"
Z początkiem stycznia Dorota Adamczyk-Mroczek objęła nowo utworzone stanowisko chief digital revenue officer „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl (Agora). W firmie pracuje od 11 lat.
więcej
|
Piotr Stasiński z ,,Gazety Wyborczej" ciężko pobity w sylwestrową noc. ,,Bez związku z pracą dziennikarza"
Wieloletni zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej” Piotr Stasiński został ciężko pobity w sylwestrową noc przez grupę Wietnamczyków. - Incydent nie miał związku z pracą dziennikarza - informuje serwis Wyborcza.pl. Sprawą zajmuje się prowadzi prokuratura.
więcej
|
Przemysław Talkowski laureatem Złotego Prusa za ,,Państwo w Państwie". Jakub Tarka z Zielonym Prusem dla młodych dziennikarzy
Stowarzyszenie Dziennikarzy Rzeczpospolitej Polskiej przyznało coroczne nagrody im. Bolesława Prusa dla wyróżniających się dziennikarzy. Laureatem nagrody za całokształt pracy - czyli „Złotego Prusa” - został Przemysław Talkowski, gospodarz programu „Państwo w Państwie”.
więcej
|
|
|
,,Gra o tron" z pirackim rekordem w 2019 roku. W pierwszej trójce także ,,Czarnobyl" i ,,The Mandalorian"
W 2019 roku „Gra o tron” była najczęściej udostępnianym serialem w internecie z pominięciem praw autorskich - wynika z analiz serwisu Torrent Freak. W czołówce znalazły się także „Czarnobyl” oraz „The Mandalorian”.
więcej
|
8 mln złotych dla Bezokularow.pl od INventures. Pieniądze na nowy biznes
Internetowy sklep Bezokularow.pl oferujący soczewki kontaktowe pozyskał 8 mln złotych od funduszu INventures. Firma zamierza przeznaczyć otrzymane środki na rozwój nowego sklepu wOkularach.pl sprzedającego okulary słoneczne i korekcyjne.
więcej
|
CDA przejmuje prawa do serialu ,,Kapitan Bomba". Wersja bez cenzury i w wyższej jakości tylko w CDA Premium
Spółki CDA i 4Fun Media zawarły umowę na mocy której CDA przejęła autorskie prawa majątkowe do wszystkich wyprodukowanych do tej pory animowanych filmów „Kapitan Bomba”, „Laserowy gniew dzidy” oraz „Kaliber 200 Volt”. Strony nie ujawniają wysokości transakcji. „Kapitan Bomba” będzie dostępny za darmo na CDA, zaś w płatnej wersji CDA Premium pojawią się nieocenzurowane odcinki serialu w lepszej jakości.
więcej
|
Weterynaryjny startup Pethelp otrzymał 2 mln zł dofinansowania
Startup Pethelp pozyskał 2 miliony złotych dofinansowania od funduszu Satus Starter VC. Marka oferuje pakiety weterynaryjne dla psów i kotów.
więcej
|
Wirtualna Polska pierwszym sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic
Wirtualna Polska jako pierwszy wydawca przyjęła Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic. Dokument, zainicjowany przez grupę roboczą programmatic IAB Polska, funkcjonuje na rynku od sierpnia 2019 r.
więcej
|
Michał Protaziuk przeszedł do Onetu, jest wydawcą strony głównej
Michał Protaziuk odszedł z Gemiusa i w styczniu br. dołączył do wydawców strony głównej portalu Onet.pl (Ringier Axel Springer Polska).
więcej
|
Ringier Axel Springer rozpoczyna współpracę z UN Global Compact i promuje ideę zrównoważonego rozwoju
Ringier Axel Springer Polska jako pierwszy polski wydawca dołącza do największej na świecie inicjatywy ONZ - UN Global Compact - skupiającej podmioty biznesowe działające na rzecz zrównoważonego rozwoju. Olga Korolec przyjmuje nową funkcję Group Sustainability Directora i będzie odpowiedzialna za koordynację działań na wszystkich europejskich rynkach Ringier Axel Springer.
materiał partnerski
więcej
|
|
|