|
|
|
|
|
|
|
Rada Etyki Mediów: ,,Wiadomości" jednostronne i łamią wszystkie zasady karty etycznej powtarzając zarzuty wobec marszałka Grodzkiego
Materiały „Wiadomości” TVP na temat marszałka Senatu Tomasza Grodzkiego wyemitowane na początku stycznia były jednostronne i łamały wszystkich siedem zasad Karty Etycznej Mediów. Tak brzmi opinia Rady Etyki Mediów, zawarta w specjalnym oświadczeniu, przesłana do portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Down the road. Zespół w trasie" nowym programem Przemysława Kossakowskiego. Bohaterami osoby z zespołem Downa
W niedziele, 23 lutego TTV rozpocznie emisję nowego programu Przemysława Kossakowskiego „Down the road. Zespół w trasie”, którego bohaterami są osoby z zespołem Downa.
więcej
|
David Zaslav: Discovery może uruchomić własny serwis streamingowy
David Zaslav, szef Discovery zapowiedział, że w przyszłości koncern może uruchomić własny serwis streamingowy, na początek na rynku amerykańskim. Zaslav nie przewiduje natomiast udostępniania produkowanych przez siebie treści jednej z dużych funkcjonujących obecnie platform VOD.
więcej
|
TVP Info szykuje program ,,Kasta" o sądownictwie. ,,Kontrowersyjne wyroki, ludzkie dramaty"
W styczniu w TVP Info pojawi się nowy program „Kasta”, w którym opisywane będę procesy sądowe. Zapowiedziano to w sobotę, kiedy odbyły się demonstracje przeciw nowej ustawie o sądach. W manifestacji w Warszawie brał udział Piotr Najsztub, za co został skrytykowany przez niektórych dziennikarzy.
więcej
|
Telewizja Polska kupuje 15 samochodów dostawczych
Telewizja Polska ogłosiła postępowanie publiczne, w ramach którego chce kupić 15 nowych samochodów typu furgon. Oferty można składać do 20 stycznia.
więcej
|
Kamil Durczok: dostaniecie całą prawdę, jestem niepijącym alkoholikiem
- Polityka trzymania mordy na kłódkę, tylko dlatego, że ktoś w prokuraturze, wysoko, w samej Warszawie, może mi utrudnić życie, to durna polityka. Dostaniecie to, co jestem Wam winien. Dostaniecie prawdę - zapowiedział Kamil Durczok. Jednocześnie przyznał, że zmaga się chorobą alkoholową, przy czym nie pije od czterech miesięcy.
więcej
|
Łukasz Niewola: z TVN do Grupy LuxMed
Do Grupy Lux Med dołączył Łukasz Niewola, który objął funkcję dyrektora departamentu komunikacji korporacyjnej i PR. Ostatnio pracował w TVN24 BiS.
więcej
|
30 stycznia dokument "In Vitro. Nauka czy cud" na Discovery Life. Prowadzącą Małgorzata Rozenek-Majdan
W czwartek, 30 stycznia na antenie Discovery Life (TVN Discovery Polska) będzie mieć miejsce premiera dokumentu "In Vitro. Nauka czy cud". W roli prowadzącej wystąpi Małgorzata Rozenek-Majdan.
więcej
|
Telewizja Polska ma przeprosić Gdańsk za antyimigrancki materiał w TVP Info
Sąd Okręgowy w Warszawie uznał w piątek, że Telewizja Polska naruszyła dobra osobiste Gdańska, emitując w 2016 roku materiał w „Minęła 20” w TVP Info sugerujący, że miasto zaprasza imigrantów celem wywoływania burd. TVP ma przeprosić Gdańsk i wpłacić 50 tys. zł na Centrum Wsparcia Imigrantów i Imigrantek. Wyrok nie jest prawomocny.
więcej
|
Koncert pieśni pasyjnych i Wakacyjna Trasa Dwójki kolejnymi projektami TVP z Zakopanego? Trwają rozmowy
Telewizja Polska prowadzi rozmowy z Zakopanem na temat realizacji w tym mieście koncertu pieśni pasyjnych i Wakacyjnej Trasy Dwójki. - Liczę, że przynajmniej jedno z tych dwóch wydarzeń uda się wprowadzić do kalendarza TVP już w tym roku - komentuje Jacek Kurski, prezes publicznego nadawcy.
więcej
|
TVP będzie przez 2,5 roku pokazywać piłkarski Puchar Hiszpanii
Telewizja Polska nabyła prawa do transmisji Pucharu Króla, czyli Pucharu Hiszpanii w piłce nożnej. Rozgrywki będą pokazywane przez publicznego nadawcę do końca sezonu 2021/2022.
więcej
|
Ringier Axel Springer rozpoczyna współpracę z UN Global Compact i promuje ideę zrównoważonego rozwoju
Ringier Axel Springer Polska jako pierwszy polski wydawca dołącza do największej na świecie inicjatywy ONZ - UN Global Compact - skupiającej podmioty biznesowe działające na rzecz zrównoważonego rozwoju. Olga Korolec przyjmuje nową funkcję Group Sustainability Directora i będzie odpowiedzialna za koordynację działań na wszystkich europejskich rynkach Ringier Axel Springer.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Film Lorda Kruszwila, który miał promować Podlasie, jest porażką władz tego regionu (opinie)
Od maja ub.r. po internecie wciąż krąży - wielokrotnie już wprawdzie kasowany- film „Wyzwanie Podlasie”. Jego autor, youtuber Lord Kruszwil miał w nim promować ten region. W efekcie powstała produkcja pełna sarkazmu i wulgaryzmów, za którą jak się okazuje zapłacił podlaski urząd marszałkowski. Ekspertów od marketingu zastanawia brak kontroli nad tym, co zostało opublikowane. Twierdzą, że wizerunkowo to porażka władz Podlasia, bo zamiast uwydatniać dobre strony regionu, powiela szkodliwe stereotypy, nie mówiąc już o wulgaryzmach.
więcej
|
Żabka Polska zakończyła przetarg reklamowy, ale nie wybrała zwycięzcy
Sieć sklepów Żabka Polska zakończyła proces przetargu na obsługę reklamową w zakresie działań ATL. Zwycięzcy jak na razie nie wyłoniono, marketer kontynuuje współpracę z PZL, która przygotowuje dla niego reklamy od 2015 roku.
więcej
|
Magdalena Talma szefową sprzedaży w LTTM
Magdalena Talma awansowała na nowo utworzone stanowisko dyrektor sprzedaży w grupie LTTM obejmującej LifeTube, TalentMedia oraz Mellon Media. Od czterech lat związana jest z siecią LifeTube.
więcej
|
Dr. Oetker wprowadza produkty My Natural Day. "Odpowiedź na obecne trendy żywieniowe i zmieniające się oczekiwania polskich konsumentów"
Marka Dr. Oetker wprowadza nową linię naturalnych produktów - My Natural Day. - To odpowiedź na obecne trendy żywieniowe i zmieniające się oczekiwania polskich konsumentów poszukujących naturalnych i zdrowszych deserów i przekąsek, które będą zarówno pożywne, jak i pełne smaku - tłumaczy Justyna Siewierska, category marketing manager Dr. Oetker Polska.
więcej
|
Facebook i Instagram ograniczają reklamy polityczne
Na Facebooku i Instagramie zmienią się zasady dotyczące reklamowania polityki i polityków. Z perspektywy użytkownika ma być bardziej transparentnie i wygodnie. Będziemy mogli sprawdzić, kto publikuje reklamy polityczne, a także ograniczać ich widoczność w swoim newsfeedzie.
więcej
|
ICP Group z ujemnym kapitałem i 3,6 mln zł kredytów do spłaty
Agencja marketingowa ICP Group, będąca w stanie upadłości likwidacyjnej, w trzecim kwartale ub.r. zanotowała 29,3 tys. zł wpływów i 174,6 tys. zł straty netto. Na koniec września miała 1,3 mln zł aktywów i 4,08 mln zł zobowiązań krótkoterminowych, głównie z tytułu pożyczek i kredytów.
więcej
|
Reklamodawcy cenią sobie długotrwałe relacje z agencjami
Zdaniem marketerów z największych globalnych firm, dłuższe relacje z agencjami reklamowymi są bardziej efektywne i przynoszą lepsze wyniki realizowanych kampanii niż projektowe współprace - pokazuje badanie World Federation of Advertisers (WFA) i The Observatory International.
więcej
|
Tauron Polska Energia sponsorem Areny Kraków przez 4 kolejne lata
Spółka Tauron Polska Energia podpisała umowę z krakowską Agencją Rozwoju Miasta, na mocy której pozostanie sponsorem Areny Kraków przez cztery kolejne lata.
więcej
|
Wyprzedażowa kampania reklamowa Hyundai rocznika 2019 (wideo)
Ruszyła kampania reklamowa, promująca wyprzedaż samochodów z rocznika 2019 marki Hyundai. Przygotowały ją Opus B i Havas Media.
więcej
|
Ada Fijał jako EkoWoman w piosence "Jutro" nawołuje do troski o środowisko
Aktorka Ada Fijał wspólnie z Platige Image zrealizowała teledysk do piosenki "Jutro", w której wciela się w postać EkoWoman i zwraca uwagę na problemy środowiska.
więcej
|
Scrollowanie bez końca reklamuje Plush na Kartę (wideo)
W nowej kampanii taryfy Plush na Kartę (oferowanej przez Polkomtel) reklamowany jest dodatkowy pakiet internetowy na korzystanie z platform TikTok i YouTube. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiadają firmy marketingowe Scholz&Friends Warszawa, Vizeum i TFP.
więcej
|
Basia i Maciek śpiewają i tańczą w reklamie smartfonów Huawei w Duet Play (wideo)
Nowa kampania sieci telekomunikacyjnej Play reklamuje taryfę Duet Play. W spocie występują Barbara Kurdej-Szatan i Maciej Łagodziński, od lat pojawiający się w reklamach Play.
więcej
|
Vision Express reklamuje ,,Kosmiczną Wyprzedaż" (wideo)
Sieć salonów optycznych Vision Express prowadzi promocję pod hasłem „Kosmiczna Wyprzedaż”. Wspiera to kampania reklamowa przygotowana przez firmy marketingowe Walk Creative i MullenLowe MediaHub.
więcej
|
Kamil Kołak: z MediaComu do Publicis Groupe
Kamil Kołak, ostatnio związany z MediaCom Warszawa dołączył do zespołu Publicis Groupe. Jako account director rozpoczął pracę w teamie PlatformGSK, odpowiedzialnym za obsługę mediową koncernu farmaceutycznego GlaxoSmithKline.
więcej
|
Rok 2019 podsumowuje Paweł Albrecht, media manager w Departamencie Komunikacji Marketingowej Banku Millennium
Spostrzeżeniami na temat najważniejszych wydarzeń 2019 roku oraz prognoz na rok 2020 dzieli się z Wirtualnemedia.pl Paweł Albrecht, media manager w Departamencie Komunikacji Marketingowej Banku Millennium.
więcej
|
To, co najważniejsze w 2019 roku i czego spodziewać się w tym roku według Joanny Czechowskiej, market director of marketing Poland w Mariott International
Joanna Czechowska, market director of marketing Poland w Mariott International wskazuje najważniejsze wydarzenia 2019 roku, sukcesy i porażki minionego roku oraz prognozy na rok 2020.
więcej
|
Nike zamiast New Balance partnerem Liverpoolu
Firma Nike od sezonu 2020/2021 będzie produkować stroje oraz sprzęt dla piłkarzy FC Liverpoolu. Tym samym kończy się kilkuletnia współpraca klubu z New Balance.
więcej
|
Roman Valent w Papaya Films
Roman Valent dołączył do grona reżyserów reprezentowanych przez Papaya Films.
więcej
|
Czy boty zastąpią marketingowców?
Coraz silniejszy trend związany z cyfrową transformacją ma swoje odzwierciedlenie w komunikacji z klientami. Rafał Szymański, ekspert socialsellingu, autor narzędzi do automatyzacji działań na LinkedIn, Facebooku i Instagramie w specjalnym wywiadzie dla portalu Wirtualnemedia.pl opowiada o zmianach jakie w marketingu przyniesie nowa technologiczna rzeczywistość.
więcej
|
Burger King nakarmi wolontariuszy WOŚP
W niedzielę 12 stycznia po raz 28. zagra Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Sieć fast-foodów Burger King szykuje dla kwestujących wolontariuszy specjalną niespodziankę.
więcej
|
Zapraszamy na Światowy Kongres IAA do Sankt Petersburga
45. Światowy Kongres IAA Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy odbędzie się w dniach 27-29 maja 2020 w Sankt Petersburgu. Kongresy IAA co roku gromadzą najwybitniejszych przedstawicieli branży komunikacji marketingowej z całego świata. Grono speakerów to osoby zarządzające globalnymi markami oraz twórcy innowacyjnych technologii, dlatego trzy dni w Petersburgu to unikalna i wyjątkowa dawka inspiracji. Osoby zainteresowane udziałem w Kongresie uzyskają komplet informacji w biurze IAA Polska.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
W 2020 roku media postawią na subskrypcje, fact-checking i podcasty. ,,W Polsce nieco inne proporcje"
Wydawcy patrzą na 2020 rok ze spokojem, choć widzą zagrożenia dla dziennikarstwa w nadchodzących miesiącach - wynika z raportu Reuters Institute for the Study of Journalism (RISJ). Media będą coraz powszechniej wprowadzać model subskrypcji kosztem przychodów z reklam, na znaczeniu zyska weryfikowanie informacji oraz segment podcastów. - W Polsce trendy będą nieco inne, nasi wydawcy postawią głównie na mieszany model reklam i płatnych treści. Dla wydawców ważniejsze od tworzenia podcastów będzie kwestia tego jak na nich zarabiać - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Paweł Nowacki, ekspert rynku mediów.
więcej
|
,,Digital Photographer Polska" wraca do sprzedaży jako kwartalnik
Na polski rynek po czterech latach przerwy wraca magazyn „Digital Photographer Polska” (AVT-Korporacja). Pierwszy numer trafi do sprzedaży w lutym. Redaktorem naczelnym magazynu jest Maciej Zieliński.
więcej
|
Sąd uchylił zakaz publikacji tekstów Grzegorza Rzeczkowskiego z "Polityki"
Po pół roku rozpatrywania sprawy Sąd Apelacyjny w Warszawie uchylił decyzję sądu niższej instancji o usunięciu tekstów Grzegorza Rzeczkowskiego z portalu Polityka.pl o prokuratorach od afery podsłuchowej. Cofnął też zakaz publikacji kolejnych tekstów na ten temat.
więcej
|
Siedem grzechów głównych dziennikarstwa. Grzech czwarty: pośpiech [MARIUSZ GIERSZEWSKI]
- Cały system medialny będzie zmierzać w stronę szybkości. Mainstream będzie musiał podążać tą ścieżką. Nie sądzę, aby większość społeczeństwa potrzebowała pogłębionych informacji. To jest ten cholerny dylemat - jak wytłumaczyć ludziom szybko, a dobrze. Z drugiej strony chciałoby się, by pragnęli słuchać i czytać długie wiadomości - mówi nam Mariusz Gierszewski z Radia ZET, wskazując, że to pośpiech jest według niego największym grzechem współczesnego dziennikarstwa.
więcej
|
,,Super Express" na pierwszej stronie przeprasza aktora z ,,Barw szczęścia" za tekst, że wyparł się córki
Wydawca i były redaktor naczelny „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) na pierwszej stronie przepraszają Otara Saralidze, aktora znanego głównie z serialu „Barwy szczęścia”, za tekst sprzed prawie 5 lat sugerujący, że Saralidze wyparł się własnej córki.
więcej
|
|
|
W 2020 roku media postawią na subskrypcje, fact-checking i podcasty. ,,W Polsce nieco inne proporcje"
Wydawcy patrzą na 2020 rok ze spokojem, choć widzą zagrożenia dla dziennikarstwa w nadchodzących miesiącach - wynika z raportu Reuters Institute for the Study of Journalism (RISJ). Media będą coraz powszechniej wprowadzać model subskrypcji kosztem przychodów z reklam, na znaczeniu zyska weryfikowanie informacji oraz segment podcastów. - W Polsce trendy będą nieco inne, nasi wydawcy postawią głównie na mieszany model reklam i płatnych treści. Dla wydawców ważniejsze od tworzenia podcastów będzie kwestia tego jak na nich zarabiać - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Paweł Nowacki, ekspert rynku mediów.
więcej
|
Facebook: Dane osób publikujących posty na stronach to błąd w aktualizacji. ,,Może czas na pełną transparentność?"
W piątek przez krótki czas użytkownicy Facebooka mogli zobaczyć dane osób które współprowadzą popularne fanpage’e w serwisie. Facebook wyjaśnia Wirtualnemedia.pl, że był to błąd spowodowany aktualizacją kodu. - Z tej usterki może paradoksalnie wynikać coś dobrego. Facebook od dawna walczy hejtem i dezinformacją na swoim serwisie. Być może nadszedł czas pełnej transparentności? - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Artur Roguski, ekspert segmentu social media.
więcej
|
Mobilny portal TVN24.pl w nowej odsłonie. ,,Działa jak aplikacja, nacisk na przekaz wizualny"
Wersja mobilna portalu TVN24.pl została udostępniona w gruntownie zmienionej odsłonie. Specjaliści z agencji interaktywnych oceniają, że witryna jest czytelna i wygodna w nawigowaniu, a eksponowane są w niej zdjęcia i materiały wideo.
więcej
|
W informacjach i publicystyce RadioZET.pl zasięgowo przed Onetem, Gazeta.pl wyprzedziła SE.pl (TOP10)
W kategorii informacji i publicystyki zdecydowanym liderem jest WP.pl, a na najdłużej internautów przyciąga TVN24.pl. RadioZET.pl w liczbie użytkowników wyprzedza Onet.pl, a Gazeta.pl wysunęła się przed SE.pl.
więcej
|
Bartosz Wysocki będzie odpowiadał za biuro reklamy Gazeta.pl
Od 1 lutego do zespołu Gazeta.pl dołączy Bartosz Wysocki. Obejmie stanowisko chief revenue officera, odpowiadając za wszystkie aspekty działania biura reklamy Gazeta.pl. Przez ostatnie lata pracował w Bonnier Business Polska.
więcej
|
David Zaslav: Discovery może uruchomić własny serwis streamingowy
David Zaslav, szef Discovery zapowiedział, że w przyszłości koncern może uruchomić własny serwis streamingowy, na początek na rynku amerykańskim. Zaslav nie przewiduje natomiast udostępniania produkowanych przez siebie treści jednej z dużych funkcjonujących obecnie platform VOD.
więcej
|
Facebook z rekordem na Wall Street. Spółka jest warta ponad 621 mld dolarów
Akcje Facebooka osiągnęły rekordową w historii spółki cenę przekraczającą 218 dolarów za jeden udział. Ten wynik wywindował kapitalizację Facebooka do poziomu ponad 621,8 mld dol. Na pozytywne nastawienie inwestorów mają wpływ między innymi zapowiedzi Marka Zuckerberga zwiększenia wysiłków na rzecz prywatności użytkowników oraz postawienia na VR jako przyszłość urządzeń elektronicznych.
więcej
|
Magdalena Talma szefową sprzedaży w LTTM
Magdalena Talma awansowała na nowo utworzone stanowisko dyrektor sprzedaży w grupie LTTM obejmującej LifeTube, TalentMedia oraz Mellon Media. Od czterech lat związana jest z siecią LifeTube.
więcej
|
Serwisy VoD tracą krocie na współdzieleniu kont. 9,1 mld dolarów w 2019 roku
Platformy VoD działające obecnie na rynku coraz dotkliwiej odczuwają zjawisko współdzielenia kont przez użytkowników. Według szacunków w 2019 roku serwisy streamingowe straciły 9,1 mld dolarów przez udostępnianie danych do płatnych kont. Do takiego procederu przyznaje się ponad 30 procent użytkowników w USA, a do 2024 roku straty z tytułu współdzielenia kont mogą wzrosnąć do kwoty 12,5 mld dolarów.
więcej
|
Prezes Orlenu Daniel Obajtek i Wirtualna Polska wśród laureatów nagród Wektory 2019
Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, szef Personnel Service Krzysztof Inglot i właściciel Hotelu Arłamów Antoni Kubicki zostali laureatami tegorocznych nagród gospodarczych Pracodawców RP - Wektory. Wektory 30-lecia otrzymali Zbigniew Grycan oraz Sobiesław Zasada. Wśród laureatów jest też Wirtualna Polska Holding.
więcej
|
Facebook i Instagram ograniczają reklamy polityczne
Na Facebooku i Instagramie zmienią się zasady dotyczące reklamowania polityki i polityków. Z perspektywy użytkownika ma być bardziej transparentnie i wygodnie. Będziemy mogli sprawdzić, kto publikuje reklamy polityczne, a także ograniczać ich widoczność w swoim newsfeedzie.
więcej
|
Dziennikarze wspierają Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy
Dziennikarze TVN, Onetu, Agory i Eurozetu zdecydowali się wesprzeć Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy poprzez licytacje atrakcji z ich udziałem. Wśród nich znalazło się m.in. spotkanie z Tomaszem Sekielskim, wizytę w studiu "Dzień dobry TVN" czy w newsroomie radia TOK FM.
więcej
|
Gowork i OLX.pl na czele serwisów o pracy, mocno w górę Praca.pl, Jooble i Indeed (TOP10)
Wśród serwisów o pracy na pozycję lidera zasięgowego wysunął się Gowork.pl, natomiast zdecydowanie najwięcej odsłon notuje sekcja Praca na OLX.pl. Z miesiąca na miesiąc duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły Praca.pl, Jooble.org, Indeed.com i Amazon.jobs, natomiast sporo zmalały statystyki Pracuj.pl i Goldenline.pl.
więcej
|
Krzysztof Gonciarz wydał książkę z RIGCZem - "Rozum i godność człowieka"
Od kilku tygodni w sprzedaży jest książka twórcy internetowego Krzysztofa Gonciarza "Rozum i godność człowieka" . W rozmowie z Wirtualnemedia.pl twórca mówi nam, do kogo kierowana jest książka, czemu wydał ją własnym sumptem i skąd wyszedł pomysł na wydanie książki.
więcej
|
Przez błąd Facebooka sprawdzono, kto pisze na fanpage'ach. Dyrektor w PKO BP u Morawieckiego, publicysta Deon u Hołowni
Wskutek błędu na Facebooku przez kilka godzin można było sprawdzać, kto współprowadzi popularne fanpage’e. Okazało się, że na stronie Mateusza Morawieckiego wpisy publikuje dyrektor ds. marketingu sportowego PKO BP Mariusz Chłopik, na fanpage’u Antoniego Maceierewicza - Edmund Janniger, a na fanpage’u Szymona Hołowni - m.in. publicysta Deon.pl Karol Wilczyński.
więcej
|
W sieci działa wirtualna influencerka Sara Kosmos
Na Instagramie działa konto wirtualnej influencerki Sary Kosmos. "Działa" głównie w Warszawie. - Takie konta przyciągają uwagę, a kampanie z udziałem wirtualnych influencerów zawsze wywołują buzz w social mediach - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Aleksandra Szkiłądź z platformy influencer marketingowej DDOB.
więcej
|
Ringier Axel Springer rozpoczyna współpracę z UN Global Compact i promuje ideę zrównoważonego rozwoju
Ringier Axel Springer Polska jako pierwszy polski wydawca dołącza do największej na świecie inicjatywy ONZ - UN Global Compact - skupiającej podmioty biznesowe działające na rzecz zrównoważonego rozwoju. Olga Korolec przyjmuje nową funkcję Group Sustainability Directora i będzie odpowiedzialna za koordynację działań na wszystkich europejskich rynkach Ringier Axel Springer.
materiał partnerski
więcej
|
|
|