|
|
|
|
|
|
|
Barbara Piela o prywatnym akcie oskarżenia przez WOŚP: Próba wprowadzenia cenzury
- Wszelkie tego typu zabiegi prawne stanowią próbę wprowadzenia cenzury, a już ściganie satyry poprzez składanie prywatnego aktu oskarżenia, czyli na podstawie kodeksu karnego, oznacza chęć uczynienia z satyryków zwykłych przestępców - stwierdza Barbara Piela, komentując dla Wirtualnemedia.pl fakt złożenia przez WOŚP prywatnego aktu oskarżenia za animację w „Minęła 20”.
więcej
|
,,W rytmie serca" w nowym paśmie straciło widzów, ale Polsat był liderem. 15,59 mln zł z reklam
Piąty sezon „W rytmie serca” emitowany w niedziele o godz. 22.05 oglądało średnio 1,21 mln widzów, o 680 tys. widzów mniej niż trzeci sezon pokazywany rok temu dwie godziny wcześniej. Produkcja dała Polsatowi pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 15,59 mln zł.
więcej
|
523 tys. widzów trzeciego sezonu ,,Śladu" w Polsacie. 7,50 mln zł z reklam
Trzeci sezon „Śladu” emitowany raz w tygodniu w niedziele o godz. 23.05 oglądało średnio 523 tys. widzów, o 760 tys. widzów mniej niż pierwszy sezon pokazywany rok temu we wtorkowym prime-time. Produkcja dała Polsatowi drugie miejsce w rynku telewizyjnym w 4+ i trzecie w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 7,50 mln zł.
więcej
|
,,Sanatorium miłości" nadal hitem TVP1. Reality-show śledzi 3,26 mln widzów
Drugi sezon „Sanatorium miłości” ogląda średnio 3,73 mln widzów, o 470 tys. osób mniej niż pierwszy sezon programu emitowany rok temu. Produkcja nadal daje TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku, a jej widownia rośnie z odcinka na odcinek.
więcej
|
Siódemka wiosną pokaże ,,Annę German"
W piątek, 28 lutego Siódemka rozpocznie emisję serialu „Anna German”, który siedem lat temu pokazywany był w TVP1.
więcej
|
Ponad 50 twórców krytykuje zwolnienie Wojciecha Majcherka z TVP Kultura, apelują do Jacka Kurskiego o przywrócenie go
Przeszło 50 ludzi kultury i sztuki, głównie aktorów i reżyserów teatralnych, w liście otwartym do prezesa Telewizji Polskiej Jacka Kurskiego wyraziło oburzenie dyscyplinarnym zwolnieniem Wojciecha Majcherka z TVP Kultura. - Prosimy o wzięcie pod uwagę naszego głosu i ponowne, rozważne rozpatrzenie tej krzywdzącej decyzji - zaznaczyli.
więcej
|
TVP1, TVN i Polsat liderami. ,,M jak miłość", skoki i ,,Sanatorium miłości" hitami tygodnia
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: serial „M jak miłość”, PŚ w skokach narciarskich i „Sanatorium miłości”. Wśród stacji liderem oglądalności w 4+ była TVP1, a w 16-49 z drugiego na pierwsze miejsce awansował TVN, w grupie 16-59 na czele Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Tony Hall odchodzi ze stanowiska szefa BBC
Tony Hall, obecny dyrektor generalny BBC zapowiedział odejście ze swojej funkcji w lecie 2020 r. Nie zdradza na razie dalszych planów zawodowych.
więcej
|
Adam Strycharczuk nowym jurorem w ,,Twoja twarz brzmi znajomo 13". Zastąpi Pawła Królikowskiego
W trzynastej edycji programu „Twoja twarz brzmi znajomo” w składzie jury z powodów zdrowotnych nie znajdzie się Paweł Królikowski. Zastąpi go Adam Strycharczuk, zwycięzca 12. edycji show.
więcej
|
Gala Telekamer po trzech latach wraca do telewizji, pokaże ją TV Puls
Tegoroczną galę wręczenia Telekamer „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) pokaże Telewizja Puls. Uroczystość poprowadzą Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski, a komentować będą Katarzyna Pakosińska i Robert Motyka.
więcej
|
W lutym w TVN najdroższe reklamy przy ,,Faktach" i serwisie sportowym
W opublikowanym na luty br. cenniku reklamowym TVN najwyższe ceny mają spoty emitowane przy niedzielnych wydaniach „Faktów” i serwisu sportowego.
więcej
|
Ringier Axel Springer rozpoczyna współpracę z UN Global Compact i promuje ideę zrównoważonego rozwoju
Ringier Axel Springer Polska jako pierwszy polski wydawca dołącza do największej na świecie inicjatywy ONZ - UN Global Compact - skupiającej podmioty biznesowe działające na rzecz zrównoważonego rozwoju. Olga Korolec przyjmuje nową funkcję Group Sustainability Directora i będzie odpowiedzialna za koordynację działań na wszystkich europejskich rynkach Ringier Axel Springer.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dwóch kandydatów na prezesa Radia Poznań
W najbliższą środę 22 stycznia Rada Mediów Narodowych wybierze nowego szefa Radia Poznań spośród dwóch zgłoszonych kandydatów: Macieja Mazurka oraz Piotra Świątkowskiego.
więcej
|
|
Dwie instytucje rezygnują z umowy patronackiej z Radiem Kraków z powodu abp. Jędraszewskiego. ,,Próba nałożenia kagańca"
Krakowskie Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK i Bunkier Sztuki zrezygnowały z umowy patronackiej, jaka od wielu lat wiązała je z Radiem Kraków. Szefowa obu placówek Maria Anna Potocka jako powód podała coniedzielne audycje na antenie z udziałem abp Marka Jędraszewskiego. - Odbieram to jako próbę ograniczenia wolności mediów - napisał w oświadczeniu Mariusz Bartkowicz., prezes i redaktor naczelny Radia Kraków.
więcej
|
|
Radiowa Jedynka transmituje w formie wideo ,,Sygnały dnia", ,,Ekspress Jedynki" i ,,W samo południe"
Od poniedziałku 20 stycznia radiowa Jedynka nadaje drugą część „Sygnałów Dnia”, oraz audycji: „W samo południe” i „Ekspress Jedynki” w formie streamingu wideo. Umożliwia to nowoczesne studio oddane do użytku jesienią 2019 roku.
więcej
|
|
Paweł Huelle przeczyta przedpremierowo w Trójce fragmenty swoich nowych opowiadań
Od poniedziałku 20 stycznia radiowa Trójka emituje przedpremierowo fragmenty najnowszej książki Pawła Huelle - tomu opowiadań pt. „Talita”. Czytał je będzie autor. Za radiową realizację tekstów odpowiada z ramienia Trójki Barbara Marcinik.
więcej
|
|
RMF FM liderem rynku radiowego w Trójmieście w II półroczu, Antyradio na podium
Liderem rynku radiowego w Trójmieście w drugim półroczu ub.r. było RMF FM. Podium uzupełniają Radio ZET i Antyradio - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
W Koninie powstanie radio Konin FM
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji rozstrzygnęła konkurs w Koninie na częstotliwość 104,1 MHz. Otrzymała ją spółka Loctra z Warszawy.
więcej
|
|
|
|
Tauron przygotowuje się do przetargu na obsługę jego działań w internecie
Spółka Tauron Sprzedaż zaprosiła agencje do składania deklaracji dotyczących udziału w planowanym przez nią przetargu na świadczenie usług polegających na przygotowywaniu, prowadzeniu i monitorowaniu efektów kampanii reklamowo - sprzedażowych w internecie - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
FullSix Media broni budżetu mediowego PLL LOT
Należąca do Havas Media Group agencja mediowa FullSix Media broni obsługi mediowej Polskich Linii Lotniczych LOT.
więcej
|
Reserved z najpopularniejszą reklamą na YouTube w 2019 r. W grudniu liderem spot Allegro (wideo)
Według zestawienia YouTube Ads Leaderboard za cały 2019 rok, największym zainteresowaniem internautów cieszyła się reklama Reserved z modelką Kendall Jenner. W grudniu najpopularniejszy był świąteczny spot Allegro.
więcej
|
Monika Mielczarczyk na czele Havas Engage Warsaw. Odchodzi Antoine Kolendowski
Monika Mielczarczyk objęła stanowisko dyrektor zarządzającej Havas Engage Warsaw. Zastąpiła Antoinego Kolendowskiego, który po 20 latach odszedł z firmy.
więcej
|
Ogilvy w USA zwalnia 80 pracowników, odchodzi szefowa kreacji Leslie Sims
Agencja Ogilvy w Stanach Zjednoczonych w ramach restrukturyzacji zwalnia 80 pracowników. Firma żegna się też z Leslie Sims, która pełniła funkcję chief creative officera. John Seifert, dyrektor generalny Ogilvy konieczność redukcji zatrudnienia tłumaczy trudną drugą połową 2019 roku.
więcej
|
Carat, Publicis Media i Omnicom walczą o globalny budżet mediowy Diageo
Firma Diageo, właściciel takich alkoholowych marek jak Smirnoff czy Johnnie Walker jest w trakcie przetargu na globalną obsługę mediową. Na shortlistę trafiły takie agencje, jak Carat (Dentsu Aegis Network), Publicis Media i Omnicom.
więcej
|
Michał Pietruszka head of mobile product w Mobiem Polska. Zastąpił Michała Gierę
Do agencji mobile marketingu Mobiem Polska (Grupa Interia.pl) dołączył Michał Pietruszka, obejmując stanowisko head of mobile product. Zastąpiła Michała Gierę, który został prezesem firmy.
więcej
|
Lech Premium ogrzewa w zimę (wideo)
Ruszyła zimowa odsłona kampanii reklamowej piwa Lech Premium (Kompania Piwowarska), którą przygotowały Cut The Mustard, Oto Film, Televisor, Zenith i Tailor Made PR.
więcej
|
OLX i T-Raperzy "robią dym" i zachęcają do walki ze smogiem (wideo)
Serwis ogłoszeniowy OLX przygotował wspólnie z warszawską grupą T-Raperzy teledysk "Antysmog Song" zachęcający do walki ze smogiem. Działania przygotowały 23Heroes i F25.
więcej
|
W lutym w TVN najdroższe reklamy przy ,,Faktach" i serwisie sportowym
W opublikowanym na luty br. cenniku reklamowym TVN najwyższe ceny mają spoty emitowane przy niedzielnych wydaniach „Faktów” i serwisu sportowego.
więcej
|
Kinga Wawrzyniak i Stanisław Obolewicz z ,,Top model" w kampanii Apart (wideo)
Ruszyła kampania biżuterii Apart z okazji walentynek. Bohaterami reklam są Kinga Wawrzyniak i Stanisław Obolewicz, który popularność zyskali w ostatniej edycji „Top model” w TVN.
więcej
|
Agencja Streetcom z nową identyfikacją wizualną
Agencja experience marketingu Streetcom wprowadza nową identyfikację wizualną.
więcej
|
Disney usuwa słowo "Fox" z nazwy studia 20th Century Fox
Dziesięć miesięcy po zakupie 21st Century Fox za 73,1 miliarda dolarów, Disney usuwa słowo Foxa z nazw dwóch głównych studiów produkcyjnych.
więcej
|
W nowej reklamie Tymbark Vitamini prezentuje piękno w każdej postaci. "Jesteś piękna. Dbaj o to"
„Jesteś piękna. Dbaj o to” - podkreśla hasło kampanii soku Tymbark Vitamini (Maspex). Przygotowały ją Publicis, Starcom i Videomill.
więcej
|
Wafelki Familijne reklamowane hasłem "Mus je schrupać!" w telewizji
Pod hasłem "Mus je schrupać!" wystartowała telewizyjna odsłona zimowej kampanii reklamowej marki Familijne (Colian).
więcej
|
Waryński klientem oS3
Agencja oS3 wygrała przetarg reklamowy zorganizowany przez grupę holdingową Waryński.
więcej
|
Produkty OSM Łowicz w nowych opakowaniach
Agencja brandingowa Studio DN Design Group przygotowała projekty opakowań mleka i produktów mlecznych OSM Łowicz.
więcej
|
Jak łączyć online z offline? Case study Rainbow z kampanii programmatic w Adform
W mijającym sezonie wakacyjnym Rainbow po raz pierwszy zastosował zautomatyzowany system reklamowy programmatic z wykorzystaniem dynamicznych formatów Adform. Kampania, której celem była promocja wybranych biur podróży przyniosła 12% wzrost sprzedaży ofert w tych punktach. O sukcesie zadecydowała kreacja, precyzyjne targetowanie oraz połączenie reklam online ze sprzedażą offline.
więcej
|
Zapraszamy na Światowy Kongres IAA do Sankt Petersburga
45. Światowy Kongres IAA Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy odbędzie się w dniach 27-29 maja 2020 w Sankt Petersburgu. Kongresy IAA co roku gromadzą najwybitniejszych przedstawicieli branży komunikacji marketingowej z całego świata. Grono speakerów to osoby zarządzające globalnymi markami oraz twórcy innowacyjnych technologii, dlatego trzy dni w Petersburgu to unikalna i wyjątkowa dawka inspiracji. Osoby zainteresowane udziałem w Kongresie uzyskają komplet informacji w biurze IAA Polska.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
,,Twój Styl" liderem sprzedaży. ,,Glamour" i ,,Zwierciadło" zyskały najwięcej
W listopadzie ub.r. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych utrzymał się „Twój Styl”. Największym wzrostem pochwalić się mógł tytuł „Glamour”. Na czele spadków uplasowała się „Pani” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
SDP organizuje trzeci Charytatywny ,,Bal u Dziennikarzy". Gospodarzami Anna Popek i Krzysztof Skowroński
Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich organizuje 8 lutego trzeci już Charytatywny "Bal u Dziennikarzy" na Foksal. Gospodarzami będą Anna Popek i Krzysztof Skowroński. W tym roku dziennikarze bawić się mają w stylu „Dwór i chata polska”, a dochód przeznaczony będzie ponownie na Fundację Solidarności Dziennikarskiej.
więcej
|
Aktualnie bez planów repolonizacji mediów. "Musi mieć charakter rynkowy"
- Repolonizacja musi mieć zawsze charakter rynkowy - ktoś chce sprzedać, ktoś chce kupić. Dekoncentracja, czyli regulacje dotyczące tego, ile dopuszcza się kapitału krajowego, a ile zagranicznego w mediach… cóż - tu jesteśmy kilka dekad za wieloma państwami Europy. Jednak aktualnie na naszej desce kreślarskiej nie zajmujemy się tym tematem - komentuje premier Mateusz Morawiecki.
więcej
|
|
|
Ringier Axel Springer Polska sprzedał Netii krakowskie centrum danych
Ringier Axel Springer Polska, wydawca m.in. Onetu i szeregu serwisów tematycznych, sprzedał Netii (grupa Cyfrowy Polsat) swoje centrum danych w Krakowie. - Obecnie przenosimy nasze systemy do innego rozwiązania technicznego (rozwiązanie chmurowe), które jest zgodne z rozwojem i strategią naszej firmy - uzasadnia RASP.
więcej
|
Krzysztof Majak przechodzi z Wirtualnej Polski na szefa strony głównej Onetu, Daniel Bednarek sekretarzem redakcji
W kwietniu Krzysztof Majak zacznie pracę w Ringier Axel Springer Polska jako szef strony głównej Onet.pl. Zajmujący obecnie to stanowisko Daniel Bednarek obejmie funkcję sekretarza redakcji segmentu Onet.
więcej
|
Airbnb będzie musiało płacić podatki w Polsce. "To kwestia wyłącznie polityczna"
Minister finansów Tadeusz Kościński stwierdził w Londynie, że serwis Airbnb powinien płacić w Polsce podatki. - Od strony technicznej wprowadzenie takiego podatku nie byłoby kłopotliwe, co udowodniło już kilka krajów na świecie, w tym w Europie. To kwesta wyłącznie polityczna - ocenia dla Wirualnemedia.pl Jan Zygmuntowski, ekonomista i prezes Fundacji Instrat.
więcej
|
Netflix pompuje pieniądze w oryginalne produkcje. 15 mld dol. w 2019, ponad 17 mld w 2020 roku
W 2019 roku Netflix wydał na produkcję własnych filmów i seriali rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w oryginalne treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.
więcej
|
Na Wirtualnej Polsce 400 tekstów trzech fikcyjnych dziennikarzy. Zachwalano firmy państwowe i prywatne
Przez półtora roku w Wirtualnej Polsce i należącym do niej serwisie gospodarczym Money.pl zamieszczono ok. 400 artykułów opatrzonych nazwiskami fikcyjnych dziennikarzy. W wielu tekstach chwalono wybrane firmy - zarówno państwowe, jak i prywatne.
więcej
|
Właściciel TikToka startuje na rynku gier mobilnych. Pierwsze dwa tytuły wiosną 2020 roku
Chińska firma ByteDance, właściciel społecznościowej aplikacji TikTok szykuje się do wejścia w segment gier mobilnych. W ostatnich miesiącach ByteDance zatrudnił ponad tysiąc specjalistów związanych z tworzeniem gier, a pierwsze dwa tytuły mają się pojawić na rynku wiosną 2020 roku.
więcej
|
Filmy japońskiego Studia Ghibli od lutego stopniowo udostępniane na Netfliksie
Netflix przejął i będzie sukcesywnie udostępniał udostępni 21 filmów animowanych zrealizowanych przez renomowaną japońską wytwórnię Studio Ghibli. Filmy będą dystrybuowane za pośrednictwem partnera Netfliksa - Wild Bunch International.
więcej
|
Reserved z najpopularniejszą reklamą na YouTube w 2019 r. W grudniu liderem spot Allegro (wideo)
Według zestawienia YouTube Ads Leaderboard za cały 2019 rok, największym zainteresowaniem internautów cieszyła się reklama Reserved z modelką Kendall Jenner. W grudniu najpopularniejszy był świąteczny spot Allegro.
więcej
|
YouTube podwoi w tym roku liczbę własnych produkcji. Stawia na dokumenty
YouTube planuje w tym roku ponad 100 własnych produkcji - filmów, seriali i dokumentów.To ponad dwa razy więcej niż w roku ubiegłym, kiedy sekcja zadebiutowała.
więcej
|
Michał Pietruszka head of mobile product w Mobiem Polska. Zastąpił Michała Gierę
Do agencji mobile marketingu Mobiem Polska (Grupa Interia.pl) dołączył Michał Pietruszka, obejmując stanowisko head of mobile product. Zastąpiła Michała Gierę, który został prezesem firmy.
więcej
|
Instagram zamazuje niewinne zdjęcia zmienione Photoshopem. Tłumaczy to walką z fake newsami
Należący do Facebooka Instagram zaczął ukrywać w swojej aplikacji niektóre zdjęcia zmodyfikowane graficznie np. w programie Photoshop. Serwis wyjaśnia że to część jego walki z fake newsami, zaś użytkownicy platformy oceniają działania Instagrama za przesadzone.
więcej
|
Ringier Axel Springer rozpoczyna współpracę z UN Global Compact i promuje ideę zrównoważonego rozwoju
Ringier Axel Springer Polska jako pierwszy polski wydawca dołącza do największej na świecie inicjatywy ONZ - UN Global Compact - skupiającej podmioty biznesowe działające na rzecz zrównoważonego rozwoju. Olga Korolec przyjmuje nową funkcję Group Sustainability Directora i będzie odpowiedzialna za koordynację działań na wszystkich europejskich rynkach Ringier Axel Springer.
materiał partnerski
więcej
|
|
|