Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 11 Lutego 2020
 
 
 
Odejście Ryszarda Pieńkowskiego z zarządu Infor PL to zmiana symboliczna (opinie)
 
Rezygnacja Ryszarda Pieńkowskiego z funkcji prezesa Infor PL i przejście do rady nadzorczej firmy należy odczytywać raczej jako gest symboliczny, kosmetykę, bez większego wpływu na rynek - oceniają dla Wirtualnemedia.pl szef „Rzeczpospolitej” Bogusław Chrabota, właściciel Grupy ZPR Media Zbigniew Benbenek, i medioznawczy. więcej
 
 
Jedynka pierwszy raz poniżej 5 proc. udziału w słuchalności. A17, Radio Maryja i Radio Pogoda też tracą, w górę Antyradio
 
Od listopada ub.r. do stycznia br. Jedynka miała tylko 4,9 proc. udziału w rynku słuchalności, najmniej w historii. Spadki zanotowały też stacje z Audytorium17, Radio Pogoda i Radio Maryja, natomiast Antyradio miało rekordowo duży udział. więcej
 
 
Wiosną nowy serial "Święty" w Czwórce, w głównej roli Mariusz Węgłowski
 
Od poniedziałku, 2 marca telewizyjna Czwórka (Cyfrowy Polsat) będzie emitować nowy serial "Święty". Głównym bohaterem jest legenda wrocławskiej policji – Mikołaj Białach – znany już z produkcji "Policjantki i Policjanci" – grany przez Mariusza Węgłowskiego – wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
"Zenek" od 14 lutego w kinach. "Odważny projekt o fenomenie muzyki disco polo"
 
- To jest wielkie święto, Telewizja Polska podjęła się odważnego projektu opowiedzenia o fenomenie muzyki disco polo. Do tej pory wstydzono się jej, przemilczano, stygmatyzowano. TVP uznała, że nie ma się czego wstydzić - komentował Jacek Kurski, prezes TVP podczas pokazu prasowego filmu "Zenek", którego Telewizja Polska jest producentem. więcej
 
 
EmiTel może zadebiutować na giełdzie, rozważana oferta za 150 mln euro
 
Fundusz inwestycyjny Alinda rozważa wprowadzenie kontrolowanego przez siebie EmiTela na warszawską giełdę. Może zaoferować jego akcje za ok. 150 mln euro. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Prezes WP Holding: Tomasz Machała zapłacił bardzo wysoką cenę więcej
 
Spot Szymona Hołowni z brzozą i samolotem to falstart jego kampanii. ,,Spektakularna porażka, utracone korzyści" więcej
 
,,Teleexpress" liderem programów informacyjnych, ,,Wiadomości" zyskały najwięcej widzów więcej
 
Disney+ w trzy miesiące pozyskał 28,6 mln subskrybentów więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Administrator ds. Produkcji TVP
Public Affairs Manager United PR
Redaktor Wprost.pl
Kierownik Produkcji TVP
Regional Reporting Analyst TIDAL
New Business Manager - CEE TIDAL
SENIOR KEY ACCOUNT Aldentro
PR Project MANAGER / SPECIALIST FOR SOLUTIONS
Prezes Zarządu / CEO Związek Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych ,,MOC TV"
Programming Coordinator Fox Networks Group Poland
Specjalista ds. Sprzedaży Wirtualnemedia.pl
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Wiosną nowy serial "Święty" w Czwórce, w głównej roli Mariusz Węgłowski

Od poniedziałku, 2 marca telewizyjna Czwórka (Cyfrowy Polsat) będzie emitować nowy serial "Święty". Głównym bohaterem jest legenda wrocławskiej policji – Mikołaj Białach – znany już z produkcji "Policjantki i Policjanci" – grany przez Mariusza Węgłowskiego – wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

"Zenek" od 14 lutego w kinach. "Odważny projekt o fenomenie muzyki disco polo"

- To jest wielkie święto, Telewizja Polska podjęła się odważnego projektu opowiedzenia o fenomenie muzyki disco polo. Do tej pory wstydzono się jej, przemilczano, stygmatyzowano. TVP uznała, że nie ma się czego wstydzić - komentował Jacek Kurski, prezes TVP podczas pokazu prasowego filmu "Zenek", którego Telewizja Polska jest producentem. więcej

EmiTel może zadebiutować na giełdzie, rozważana oferta za 150 mln euro

Fundusz inwestycyjny Alinda rozważa wprowadzenie kontrolowanego przez siebie EmiTela na warszawską giełdę. Może zaoferować jego akcje za ok. 150 mln euro. więcej

,,Pytanie na śniadanie" wygrywa z ,,Dzień dobry TVN". Oba programy ze spadkami oglądalności

Największą oglądalność spośród programów śniadaniowych w styczniu 2020 roku notowało „Pytanie na śniadanie”. Wszystkie magazyny zanotowały spadki, a najwięcej straciło „Dzień dobry TVN” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Katarzyna Kasia i Katarzyna Kwiatkowska nowym duetem w "Szkle kontaktowym"

W niedzielnym wydaniu "Szkła kontaktowego" TVN24 po raz pierwszy pojawił się nowy duet - Katarzyna Kasia oraz Katarzyna Kwiatkowska. Prowadzące nigdy wcześniej nie były gospodyniami wydania wspólnie. więcej

Netia: zakup centrum danych w Krakowie naturalną inwestycją w segment B2B

Netia kupiła od Ringier Axel Springer Polska centrum danych w Krakowie. - To naturalna inwestycja w rozwój biznesu B2B - komentuje Tomasz Dakowski z zarządu Netii. więcej

Shopping Spree nowym narzędziem sprzedażowym TVN Media

Biuro reklamy TVN Media wprowadziło do swojej oferty nowy produkt Shopping Spree. To platforma składająca się z trzech elementów: materiału wideo, feedu e-comerce oraz treści z kanałów socialmediowych klienta. więcej

Trzeci sezon ,,Polskich zabójczyń" od 28 lutego w Crime+Investigetion Polsat

W piątek, 28 lutego, kanał Crime+Investigetion Polsat rozpocznie nadawanie trzeciej serii dokumentalnej produkcji „Polskie zabójczynie”. Za produkcję odpowiada firma Like Vision. więcej

,,Przyjaciele" wrócą na HBO Max, ma powstać odcinek specjalny

Na platformie HBO Max, która ma wystartować wiosną br., pojawią się wszystkie dotychczasowe odcinki serialu komediowego „Przyjaciele”, poprzednio dostępne na Netfliksie. Aktorzy kończą negocjacje dotyczące realizacji nowego odcinka „Przyjaciół”. więcej

Liderami TVP i TVP2. Hitami tygodnia "M jak miłość", "Fakty" i "Sanatorium miłości"

Największą widownię w ubiegłym tygodniu zgromadziły: serial "M jak miłość", dziennik "Fakty" i program "Sanatorium miłości". Wśród stacji liderem oglądalności były TVP1 i TVP2 - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Kibicowanie nie jest już domeną mężczyzn, sport daje markom emocje i masowy zasięg (wnioski z badania IQS i Grupy S/F o fanach sportu)

Latem br. z racji piłkarskiego Euro i igrzysk olimpijskich czeka nas intensywny okres w marketingu sportowym. Jakie marki mogą być wtedy najaktywniejsze, jakiego typu działania reklamowe najskuteczniej trafiają do fanów sportu, dlaczego tak istotne są multisceening i real time marketing? O zwyczajach polskich kibiców przeanalizowanych w badaniu IQS i Grupy S/F (The Digitals i Scholz & Friends Warszawa) oraz skierowanej do nich komunikacji marketingowej opowiadają Piotr Hassine z The Digitals i Marta Rybicka z agencji badawczej IQS. materiał partnerski więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Jedynka pierwszy raz poniżej 5 proc. udziału w słuchalności. A17, Radio Maryja i Radio Pogoda też tracą, w górę Antyradio

Od listopada ub.r. do stycznia br. Jedynka miała tylko 4,9 proc. udziału w rynku słuchalności, najmniej w historii. Spadki zanotowały też stacje z Audytorium17, Radio Pogoda i Radio Maryja, natomiast Antyradio miało rekordowo duży udział. więcej

 
Trójka w akcji ,,Święta bez granic" zebrała ponad 1,1 mln zł na dzieci z niezamożnych rodzin

Ponad 1,1 mln zł zebrano podczas charytatywnej akcji „Święta bez granic” Programu III Polskiego Radia. To o kilkadziesiąt tys. zł. mniej, niż w ubiegłym roku. Pieniądze zostaną przekazane dla utalentowanych dzieci z niezamożnych polskich rodzin. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Aleksandra Boćwińska business directorem w Digitas Poland

Aleksandra Boćwińska dołączyła do zespołu agencji Digitas Poland, należącej do Publicis Commerce. Objęła tam stanowisko business directora – wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

Shopping Spree nowym narzędziem sprzedażowym TVN Media

Biuro reklamy TVN Media wprowadziło do swojej oferty nowy produkt Shopping Spree. To platforma składająca się z trzech elementów: materiału wideo, feedu e-comerce oraz treści z kanałów socialmediowych klienta. więcej

Kaufland podniesie pensje pracownikom. Ogłosiły to już Biedronka i Lidl

Podwyżki płac mają objąć wszystkich pracowników sieci już od marca, a kasjer może zarobić nawet 3900 zł brutto. Płace wzrosły już w Biedronce, a za miesiąc mają być wyższe także w Lidlu. więcej

Szkolna miłość w walentynkowej kampanii Biedronki (wideo)

Sieć sklepów Biedronka (należąca do Jeronimo Martins Polska) prowadzi kampanię reklamującą ofertę na walentynki: zestaw róż z pralinami Rafaello. więcej

Opryszczka jako diwa operowa w reklamie Heviran Comfort (wideo)

Zaczęła się kolejna kampania reklamująca preparat na opryszczkę Heviran Comfort (produkowany przez Polparmę). Produkt jest promowany pod hasłem „Silniejszy od opryszczki”. więcej

Pharrell Williams, Paul Pogba i gamer Ninja w kampanii adidas

Rozpoczęła się kampania reklamowa adidas Originals “Change Is a Team Sport”, poświęcona kultowemu modelowi butów marki Superstar. Twarzami kampanii przygotowanej przez Johannes Leonardo są m.in. muzyk Pharrell Williams, piłkarz Paul Pogba i gamer Ninja. więcej

Mariusz Sosnowski kieruje działem obsługi klienta w Result Media

Mariusz Sosnowski awansował w agencji Result Media na nowe stanowisko client service director. więcej

Monika Kostecka account directorem w Scholz & Friends Warszawa (Grupa S/F)

Monika Kostecka, dotychczas account supervisor, awansowała na stanowisko account directora w agencji Scholz & Friends Warszawa (Grupa S/F). Pracuje w zespole odpowiedzialnym za obsługę sieci dyskontów Aldi. więcej

Grupa Azoty kampanią wspiera loterię konsumencką (wideo)

Grupa Azoty, producent nawozów rozpoczęła trzecią edycję loterii konsumenckiej, w której klienci mogą wygrać nagrody pieniężne oraz ciągnik New Holland T4.75S. Projekt na jej zlecenie organizuje agencja Eskadra. więcej

Nestlé w nowej promocji wspiera pszczoły

Ruszyła promocja płatków śniadaniowych marki Nestlé (Cereal Partners Poland Toruń-Pacific Sp. z o.o) pod hasłem „Ratuj pszczoły”. Za obsługę akcji odpowiada Unique One. więcej

Samochody Jeep Renegade do wygrania w loterii Hochland

Hochland startuje z ogólnopolską loterią, w której do wygrania jest 5 samochodów Jeep Renegade oraz codzienne nagrody pieniężne. Akcja trwa do 6 kwietnia. więcej

Drogeria Pigment rozmawia z seniorami o uczuciach w kampanii "Jak pielęgnować miłość"

Wystartowała kampania społeczna krakowskiej sieci drogerii Pigment, w której pracownicy firmy rozmawiają o uczuciach z podopiecznymi krakowskiego Domu Pomocy Społecznej im. Ludwika i Anny Helców. więcej

Big-Active wprowadza nową zieloną herbatę Pure Green

Marka Big-Active (Herbapol-Lublin) właśnie rozszerzyła swoje portfolio o nowy wariant Herbaty zielonej Pure Green. więcej

Ruszyła kampania batonów Wanted i wafli Dare (wideo)

Firma ETi European Food Industries rozpoczęła nową kampanię reklamową swoich wiodących marek – czekoladowych batonów Wanted oraz wafli w ciemnej czekoladzie Dare. Działania - przygotowane przez agencje Gong i UM - potrwają do końca miesiąca. więcej

Patrycja Lukjanow z Saatchi & Saatchi w jury konkursu kreatywnego The One Show

Patrycja Lukjanow, creative director w Saatchi & Saatchi (Grupa Publicis) jako jedyna przedstawicielka Polski zasiądzie w tegorocznym jury międzynarodowego konkursu branży kreatywnej The One Show. więcej

Anna Piwowarczyk senior digital media managerem w Media People

Anna Piwowarczyk dołączyła do zespołu domu mediowego Media People, gdzie objęła stanowisko senior digital media manager. więcej

Kibicowanie nie jest już domeną mężczyzn, sport daje markom emocje i masowy zasięg (wnioski z badania IQS i Grupy S/F o fanach sportu)

Latem br. z racji piłkarskiego Euro i igrzysk olimpijskich czeka nas intensywny okres w marketingu sportowym. Jakie marki mogą być wtedy najaktywniejsze, jakiego typu działania reklamowe najskuteczniej trafiają do fanów sportu, dlaczego tak istotne są multisceening i real time marketing? O zwyczajach polskich kibiców przeanalizowanych w badaniu IQS i Grupy S/F (The Digitals i Scholz & Friends Warszawa) oraz skierowanej do nich komunikacji marketingowej opowiadają Piotr Hassine z The Digitals i Marta Rybicka z agencji badawczej IQS. materiał partnerski więcej

 
 
 
PRASA
 
Odejście Ryszarda Pieńkowskiego z zarządu Infor PL to zmiana symboliczna (opinie)

Rezygnacja Ryszarda Pieńkowskiego z funkcji prezesa Infor PL i przejście do rady nadzorczej firmy należy odczytywać raczej jako gest symboliczny, kosmetykę, bez większego wpływu na rynek - oceniają dla Wirtualnemedia.pl szef „Rzeczpospolitej” Bogusław Chrabota, właściciel Grupy ZPR Media Zbigniew Benbenek, i medioznawczy. więcej

Dziennikarze przeciw cofnięciu przez Lechię Gdańsk akredytacji dla reportera ,,Dziennika Bałtyckiego"

Klub piłkarski Lechia Gdańsk wstrzymał akredytację dziennikarzowi „Dziennika Bałtyckiego” (Polska Press Grupa) Pawłowi Stankiewiczowi, zarzucając mu nierzetelność w niedawnym tekście krytycznie opisującym sytuację klubu. List otwarty w obronie Stankiewicza skierowało kilkunastu dziennikarzy sportowych. - Pośród nas - dziennikarzy Paweł jest najbardziej „zapalonym” lechistą. Zarzut działania na szkodę klubu jawi się zatem jako absolutna abstrakcja - podkreślają. więcej

Ministerstwo Kultury o publikacji "Faktu": ,,Obrzydliwy, kolejny polityczny atak niemieckiej gazety na polski rząd"

Ministerstwo Kultury zarzuciło dziennikowi „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) manipulację  w dwóch tekstach, które dotyczyło jednej z inwestycji, nadzorowanej przez resort. W opublikowanym na stronie urzędu oświadczeniu oceniono, że „publikacja jest kłamliwą manipulacją”. - To obrzydliwy, kolejny polityczny atak niemieckiej gazety na polski rząd – napisało MKiDN i ma rozważać podjęcie kroków prawnych w tej sprawie. więcej

Po dwóch latach Agora zamyka magazyn ,,Opiekun". ,,Wyczerpała się formuła"

Agora zakończyła wydawanie poradnikowego kwartalnika „Opiekun” poświęconego sprawom ludzi zajmujących się pielęgnacją osób starszych i chorych. - Wyczerpała się formuła tego wydawnictwa - informuje portal Wirtualnemedia.pl Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agory. więcej

Tomasz Jagiełło z międzynarodową nagrodą Professional of the Year, kina Helios z nominacją

Członek zarządu Agory, Tomasz Jagiełło, został uhonorowany tytułem Professional of the Year w 12. edycji międzynarodowego konkursu Europa Property CEE Retail Awards. Kierowana przez niego sieć kin Helios otrzymała nominację w kategorii Retailer of the Year - Specialty Retailer. więcej

Właściciel Infor PL Ryszard Pieńkowski przechodzi do rady nadzorczej, Ewa Świstuniuk nowym prezesem

Ryszard Pieńkowski, właściciel Grupy Infor PL, do której należy m.in. wydawca „Dziennika Gazety Prawnej”, z funkcji prezesa spółki przechodzi do rady nadzorczej. Nowym prezesem będzie Ewa Świstuniuk, jednocześnie prezes Infor Biznes. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Interia świętuje 20-lecie. Zapowiada nową stronę główną i więcej wideo

We wtorek 11 lutego portal Interia.pl obchodzi swoje 20. urodziny. W jubileuszowym roku szefostwo portalu zapowiada zmiany, m.in. nową wersję desktopową głównej strony portalu. - Mamy co świętować - komentuje Artur Potocki, prezes Grupy Interia.pl. więcej

Netflix: trzeci sezon ,,Sex Education" powstanie jeszcze w tym roku

Netflix oficjalnie potwierdził, że produkcja trzeciego sezonu „Sex Education” rozpocznie się jeszcze w tym roku. W styczniu na platformie pojawiła się druga seria produkcji, za którą odpowiada Laurie Nunn. więcej

Michał Hackiewicz: z Santander Bank Polska do Grupy Domodi

Michał Hackiewicz został wiceprezesem ds. sprzedaży w Grupie Domodi należącej do Wirtualna Polska Holding. Poprzednio pracował w Santander Bank Polska, a wcześniej m.in. w PKP Intercity, Netii i Kredyt Banku. więcej

Kibicowanie nie jest już domeną mężczyzn, sport daje markom emocje i masowy zasięg (wnioski z badania IQS i Grupy S/F o fanach sportu)

Latem br. z racji piłkarskiego Euro i igrzysk olimpijskich czeka nas intensywny okres w marketingu sportowym. Jakie marki mogą być wtedy najaktywniejsze, jakiego typu działania reklamowe najskuteczniej trafiają do fanów sportu, dlaczego tak istotne są multisceening i real time marketing? O zwyczajach polskich kibiców przeanalizowanych w badaniu IQS i Grupy S/F (The Digitals i Scholz & Friends Warszawa) oraz skierowanej do nich komunikacji marketingowej opowiadają Piotr Hassine z The Digitals i Marta Rybicka z agencji badawczej IQS. materiał partnerski więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Olga Owczarek przeszła z Polsatu do PKN Orlen

Od początku lutego Olga Owczarek, poprzednio dziennikarka Telewizji Polsat, pracuje w dziale komunikacji korporacyjnej PKN Orlen - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Triple PR dla Cushman & Wakefield

Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield wybrała do obsługi public relations agencję Triple PR. więcej

Merari klientem Prime Time PR

Agencja Prime Time PR nawiązała współpracę z Merari, spółką kierującą i zarządzającą projektami deweloperskimi. więcej

Studio Platige Image z czterema nagrodami Vega Digital Awards

Studio Platige Image zdobyło cztery nagrody Vega Digital Awards: za trailer gry "Metro Exodus" w kategorii: Animacja, Gra oraz Efekty wizualne oraz drugie miejsce w kategorii Reżyseria. Wcześniej już "Artyom's Nightmare" – inna produkcja studia była nagradzana na festiwalach Animago i Ciclope. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
iPhone SE 2 czy iPhone 9? Dowiemy się w marcu
UOKiK znów karze Plusa - 20 mln zł za niezwracanie niewykorzystanych środków z ofert prepaidowych
T-Mobile: dodatkowy internet dla klientów oferty Mix
Nvidia, LG i Sony rezygnują z MWC 2020 z powodu koronawirusa. Mieszkańcy prowincji Hubei nie wejdą na targi
 
 
 
GOSPODARKA
 
W branży IT 70 proc. ofert pracy od małych i średnich firm. Zarobki rosną, średnio 12,5 tys. zł brutto (infografika)
Kaufland podniesie pensje pracownikom. Ogłosiły to już Biedronka i Lidl
Béranger Dumont za Mariusza Rodaka na czele BPI Real Estate Poland
Od 15 lutego będzie można rozliczyć się przez Twój e-PIT. Osoby prowadzące działalność gospodarczą nie mają takiej możliwości
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
"Zenek" od 14 lutego w kinach. "Odważny projekt o fenomenie muzyki disco polo"
Netflix: trzeci sezon ,,Sex Education" powstanie jeszcze w tym roku
Tomasz Jagiełło z międzynarodową nagrodą Professional of the Year, kina Helios z nominacją
Benjamin Bratt i Rosario Dawson w serialu "DMZ". Nowa produkcja HBO Max
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj