Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 27 Kwietnia 2020
 
 
 
Agencje reklamowe i PR przekonały się do pracy zdalnej. Wydawnictwa są ostrożniejsze
 
Wydawnictwa nie wiedzą jeszcze, czy po zakończeniu pandemii koronawirusa zwiększą możliwości pracy zdalnej dziennikarzy. Inaczej podchodzą do tego agencje PR i reklamy, które są bardziej otwarte na home office. Podkreślają, że nie będzie pełnego powrotu do modelu pracy sprzed pandemii. Niektóre firmy zdecydują się model hybrydowy, inne planują stworzenie etatów dla zdalnych pracowników. więcej
 
 
Niemal pół miliona na internetowe radio ,,Nowy Świat". W zespole: Młynarski, Zamachowski, Bąkowska, Ławnicki
 
Niecałe dwa tygodnie od ogłoszenia inicjatywy stwierdzenia Radia „Nowy Świat” na projekt zebrano już ponad 475 tys. złotych. Do zespołu w ostatnich dniach dołączyli: Jan Emil Młynarki, Zbigniew Zamachowski, Adriana Bąkowska oraz Tomasz Ławnicki. więcej
 
 
Constantin Entertainment Polska: wpływy wzrosły o 54 proc., a zysk do 6,1 mln zł, wpływ epidemii ,,poważniejszy niż oczekiwano"
 
W ub.r. Constantin Entertainment Polska, producent m.in. programów „Kuchenne rewolucje”, „Sędzia Anna Maria Wesołowska”, „Joke Show” i „Nasz nowy dom” oraz seriali „Miłość na zakręcie” i „Ukryta prawda”, zanotował wzrost przychodów o 53,7 proc. do 48,92 mln zł oraz zysku netto z 4,72 do 6,09 mln zł. Z początkiem br. do zarządu firmy zostali powołani Michał Brożonowicz i Paweł Biniek. więcej
 
 
Biedroń na reklamy na Facebooku wydał kilka razy więcej niż Duda i Kidawa-Błońska
 
Przez ostatnie 90 dni fanpage Roberta Biedronia reklamował się za 180,2 tys. zł, profil Małgorzaty Kidawy-Błońskiej - za 55 tys. zł, a Andrzeja Dudy - za 30,9 tys. zł. Po kilka tys. zł wydali na to Szymon Hołownia i Krzysztof Bosak, a w ogóle nie promowali się w ten sposób m.in. Władysław Kosiniak-Kamysz i Marek Jakubiak. więcej
 
 
,,Rzeczpospolita" bez zwolnień i obniżek pensji, a z mniejszą objętością. ,,Walczymy z podniesioną przyłbicą"
 
W redakcji „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) w trakcie pandemii nie będzie zwolnień ani obniżek wynagrodzeń i wymiaru pracy. - Szukamy innych rozwiązań na oszczędności, mniejsze są np. objętości gazety - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bogusław Chrabota, szef dziennika. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Agora zamyka ,,Logo" i ,,Avanti". Zwolnionych kilkunastu pracowników więcej
 
Małgorzata Kidawa-Błońska traci w sondażach przez słabą kampanię i apele o bojkot wyborów (opinie) więcej
 
Bez wsparcia finansowego sponsorów polski sport może się długo nie podnieść z zapaści (opinie) więcej
 
,,Fakty" liderem oglądalności w I kwartale, serwisy TVP zyskały najwięcej więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Dziennikarz ( wiadomosci.wp.pl, o2.pl, wawalove.wp.pl) Wirtualna Polska Media
Dyrektor Operacyjny Pionu Wydawniczego Wirtualna Polska Media
Serwisant/Wydawca Meloradio
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Constantin Entertainment Polska: wpływy wzrosły o 54 proc., a zysk do 6,1 mln zł, wpływ epidemii ,,poważniejszy niż oczekiwano"

W ub.r. Constantin Entertainment Polska, producent m.in. programów „Kuchenne rewolucje”, „Sędzia Anna Maria Wesołowska”, „Joke Show” i „Nasz nowy dom” oraz seriali „Miłość na zakręcie” i „Ukryta prawda”, zanotował wzrost przychodów o 53,7 proc. do 48,92 mln zł oraz zysku netto z 4,72 do 6,09 mln zł. Z początkiem br. do zarządu firmy zostali powołani Michał Brożonowicz i Paweł Biniek. więcej

Wyraźnie wzrósł czas oglądania oraz średnia widownia telewizji, zasięg bez zmian (analiza)

Od 12 marca do 20 kwietnia czas oglądania linearnej telewizji wśród wszystkich widzów był o 50 minut wyższy niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Wyraźny wzrost odnotowano również w przypadku średniej dobowej widowni, ale zasięg analizowanego medium niemal się nie zmienił - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Wzrosła oglądalność ,,Leśniczówki", serial TVP1 śledzi 1,42 tys. osób

W sezonie 2019/2020 „Leśniczówkę” ogląda średnio 1,42 mln widzów. Jest to o 90 tys. osób więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Była redaktor naczelna ,,Playboya" w ,,Dzień Dobry TVN"

Anna Mierzejewska - do grudnia 2019 roku redaktor naczelna Playboya - rozpoczęła pracę w „Dzień Dobry TVN” (TVN Discovery Polska). więcej

Duże spadki oglądalności Polo TV i Eska TV. Vox Music TV, 4Fun Dance i TO!TV na plusie

Najpopularniejszym kanałem muzycznym w marcu br. było Polo TV, a drugie miejsce zajęła Eska TV. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła stacja TO!TV, a najwięcej stracił Eska Rock TV - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Polsat Games pokaże ESL Mistrzostwa Polski w ,,Counter-Strike: Global Offensive"

W poniedziałek 27 kwietnia na antenie Polsat Games wystartuje popularny cykl rozgrywek Counter-Strike: Global Offensive - ESL Mistrzostwa Polski. Będzie to już 20. edycja turnieju, weźmie w niej udział osiem najlepszych drużyn. więcej

Maj w HBO: ,,Zła edukacja", ,,Dave", ,,To wiem na pewno", ,,Mrs. America" i filmy (lista premier)

HBO zapowiada, co będziemy mogli oglądać na jego kanałach w maju. Oprócz wyczekiwanego serialu „To wiem na pewno” z podwójną rolą Marka Ruffalo będzie można obejrzeć m.in. serial dokumentalny „Utracone dzieci Atlanty” i dokument o korupcji w świecie uniwersyteckiej koszykówki „Plan gry”. więcej

Serial ,,Dom grozy: Miasto Aniołów" w HBO GO (wideo)

HBO GO zaczyna emisję spin-offu popularnego serialu „Dom grozy” - „Dom grozy: Miasto Aniołów”. Tym razem akcja przenosi widza do Los Angeles lat 30-tych XX wieku, niezmiennie jednak śledzić można niebezpieczną kryminalną intrygę. Producentem nowego serialu ponownie jest John Logan. więcej

Telewizja WP pokaże nowy serial komediowy Roberta Górskiego o perypetiach w czasie pandemii (wideo)

Robert Górski ze swoją żoną Moniką Sobień-Górską przygotowali serial „Państwo z kartonu”. To nagrywana smartfonem historia małżeństwa, borykającego się z wyzwaniami czasu pandemicznej izolacji. Serial od niedzieli 26 kwietnia będzie można oglądać w Telewizji WP, a od 30 kwietnia - na YouTubie. więcej

,,Wiadomości" od tygodnia wyliczają, od ilu dni ,,zwłoka Senatu naraża Polaków" ws. wyborów

W głównym wydaniu „Wiadomości” TVP od zeszłej niedzieli codziennie emitowane są materiały o wyborach prezydenckich w trybie korespondencyjnym zapowiadane napisem na „pasku”, że kolejny dzień „zwłoka Senatu naraża Polaków”. więcej

Ponad połowa gospodarstw domowych w USA nie będzie korzystała z tradycyjnej telewizji do 2022 r.

Pod koniec ubiegłego roku 36 proc. amerykańskich gospodarstw domowych nie korzystało z tradycyjnej telewizji. Szacuje się, że ta liczba wzrośnie do 54 proc. w 2022 r. Wraz ze spadkiem subskrypcji telewizji kablowych, ich przychody również spadną o 6 proc. do prognozowanych 94,8 mld dolarów w 2020 r. więcej

884 tys. widzów debiutu ,,Będzie dobrze, kochanie" w TVP2

Pokazane w czwartek wieczorem w TVP2 pierwsze dwa odcinki nowego serialu „Będzie dobrze, kochanie” oglądało średnio 884 tys. widzów - wynika z najnowszych danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl. więcej

Canal+ zmienia nazwę na Canal+ Premium

Telewizja Canal+ zmieni nazwę na Canal+ Premium - zdecydowała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. więcej

Sky Studios kupuje udziały w The Lighthouse

Sky Studios, będące własnością Comcast, przejęło mniejszościowy udział w brytyjskiej firmie The Lighthouse, która jest niezależnym producentem scenariuszy założonym m.in. przez Hilary Salmon, byłą producentkę z BBC. więcej

TVP2 skraca drugi sezon ,,Dance Dance Dance"

W sobotę, 25 kwietnia odbędzie się finał drugiej edycji „Dance Dance Dance”, który będzie realizowany na żywo. Z powodu epidemii koronawirusa liczba odcinków programu została zmniejszona. więcej

W czasie epidemii internauci szukają ofert na Skąpiec.pl. Serwis notuje wzrost o 64 proc. użytkowników w kwietniu

E-commerce rośnie w siłę - pomimo kryzysu i spadających obrotów i przychodów w wielu branżach. Porównywarka cen Skąpiec.pl znakomicie wpisuje się w ten trend, co potwierdzają wyniki serwisu. Kwiecień br. będzie dla Skąpiec.pl rekordowym miesiącem. Według Google Analytics, w porównaniu z tym samym miesiącem w roku biegłym, liczba nowych użytkowników w serwisie wzrosła już o ponad 64 proc., a przekierowania do sklepów - o 81 proc. (kwi’19 - kwi’20, Google Analytics). materiał partnerski więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Niemal pół miliona na internetowe radio ,,Nowy Świat". W zespole: Młynarski, Zamachowski, Bąkowska, Ławnicki

Niecałe dwa tygodnie od ogłoszenia inicjatywy stwierdzenia Radia „Nowy Świat” na projekt zebrano już ponad 475 tys. złotych. Do zespołu w ostatnich dniach dołączyli: Jan Emil Młynarki, Zbigniew Zamachowski, Adriana Bąkowska oraz Tomasz Ławnicki. więcej

 
Agnieszka Pudło: z H&M do newonce.media

Agnieszka Pudło objęła nowo utworzoną funkcję brand & business development directora w grupie newonce.media. Poprzednio pracowała w H&M, a wcześniej m.in. w River Island i Ultimate Fashion. więcej

 
Radio ZET z dwiema akcjami na majówkę. Do wygrania grille elektryczne i rowery Kross

W poniedziałek, 27 kwietnia br. w Radiu ZET wystartują dwie nowe akcje: „Majówka-domówka z Radiem ZET” i „Rozkręcamy wiosnę w Radiu ZET”. więcej

 
RMF FM najchętniej słuchane w Lublinie. Trójka ostro w dół

Liderem słuchalności w Lublinie w czwartym kwartale ub.r. i pierwszym kwartale br. było RMF FM. Podium w tej fali uzupełniają: VOX FM i Radio ZET - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Agencje reklamowe i PR przekonały się do pracy zdalnej. Wydawnictwa są ostrożniejsze

Wydawnictwa nie wiedzą jeszcze, czy po zakończeniu pandemii koronawirusa zwiększą możliwości pracy zdalnej dziennikarzy. Inaczej podchodzą do tego agencje PR i reklamy, które są bardziej otwarte na home office. Podkreślają, że nie będzie pełnego powrotu do modelu pracy sprzed pandemii. Niektóre firmy zdecydują się model hybrydowy, inne planują stworzenie etatów dla zdalnych pracowników. więcej

Biedroń na reklamy na Facebooku wydał kilka razy więcej niż Duda i Kidawa-Błońska

Przez ostatnie 90 dni fanpage Roberta Biedronia reklamował się za 180,2 tys. zł, profil Małgorzaty Kidawy-Błońskiej - za 55 tys. zł, a Andrzeja Dudy - za 30,9 tys. zł. Po kilka tys. zł wydali na to Szymon Hołownia i Krzysztof Bosak, a w ogóle nie promowali się w ten sposób m.in. Władysław Kosiniak-Kamysz i Marek Jakubiak. więcej

Primark w dramatycznej sytuacji, obroty spadły do zera. Sieć nie zmienia planów wejścia do Polski

Wystarczył miesiąc, by przychody irlandzkiej marki odzieżowej Primark spadły z 650 milionów funtów do zera. Od końcówki marca sieć nie sprzedała nic. Na razie jej przedstawiciele utrzymują, że na polski rynek Primark wejdzie w tym roku, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami. więcej

Krajowa Rada Drobiarstwa chce walczyć z dezinformacją

Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza zaprasza firmy do współpracy przy projekcie, który ma przeciwdziałać kampaniom dezinformacyjnym wymierzonym w polską branżę drobiarską. więcej

Kidawa-Błońska w spocie mówi ,,stop" wyborom, Duda ostrzega przed prywatyzacją szpitali (wideo)

Nowy spot wyborczy Małgorzaty Kidawy-Błońskiej ilustruje hasło „Wybory 10 maja - stop”. W spocie Andrzeja Dudy przypominane są wypowiedzi polityków PO o prywatyzacji służby zdrowia. Robert Biedroń zachęca do głosowania na niego w ramach sprzeciwu wobec arogancji obecnej władzy, a Szymon Hołownia opowiada o swoich postulatach programowych. więcej

Agnieszka Pudło: z H&M do newonce.media

Agnieszka Pudło objęła nowo utworzoną funkcję brand & business development directora w grupie newonce.media. Poprzednio pracowała w H&M, a wcześniej m.in. w River Island i Ultimate Fashion. więcej

Branża kinowa w niepewności. Może tracić nawet po otwarciu sal

Od połowy marca wszystkie kina w Polsce są zamknięte. Otwierane mają być dopiero w IV etapie tzw. odmrażania gospodarki i to w „nowym reżimie sanitarnym”. Według Dominika Niszcza, analityka Raiffeisen Banku bardziej niepokojący i trudniejszy do skwantyfikowania jest wpływ pandemii na branżę kinową w dłuższym okresie, kiedy kina zostaną już uruchomione. więcej

Platige Image przygotuje animacje do gry Bloober Team

Studio postprodukcyjne Platige Image podpisało umowę z Bloober Team, na mocy której przygotuje animacje do nowej produkcji polskiego dewelopera gier. więcej

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę zwraca uwagę na problem przemocy domowej w czasie izolacji

W kampanii społecznej "Za drzwiami" Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę apeluje o reagowanie w sytuacjach krzywdzenia dzieci, które z uwagi na epidemię koronawirusa, spędzają cały czas w domu z oprawcą. więcej

Natalia Hatalska: Mamy do czynienia z pandemią i infodemią

- Mamy do czynienia z pandemią, która dzieje się w świecie fizycznym i jednocześnie z infodemią, która dzieje się online i jest tak samo niebezpieczna. To wynika ze strachu, braku wiedzy, niepokoju - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Natalia Hatalska, CEO i założycielka infuture.institute. Z trendwatcherką rozmawiamy o kondycji świata po pandemii, mediach, marketingu i nowych technologiach. więcej

Biedronka, Lidl, Kaufland to najpopularniejsze sieci handlowe w Polsce

W 2019 roku Polacy deklarowali, że najczęściej robią zakupy w Biedronce, Lidlu i Kauflandzie - wynika z badania ankietowego aplikacji Moja Gazetka. Prawie co czwarta pytana osoba bywała w sklepie codziennie. więcej

Gala KTR przeniesiona na październik. Tańsze zgłoszenia

Tegoroczna gala konkursu reklamowego KTR odbędzie się wyjątkowo w październiku. Zgłoszenia do konkursu będą tańsze o kilkanaście procent.  więcej

,,It Will Be Alright" w spocie piwa Perła o epidemii (wideo)

Opublikowano reklamę piwa Perła (produkowanego przez firmę Perła - Browary Lubelskie) nawiązującą do epidemii koronawirusa. Spot ilustruje hasło „It Will Be Alright”. więcej

,,Sieć w domu i bajeruj do woli" w kampanii Plush na kartę (wideo)

Ruszyła akcja reklamująca pakiet internetowy w ofercie Plush na kartę (świadczonej przez Polkomtel należący do grupy Cyfrowy Polsat). Jest realizowana pod hasłem „Sieć w domu i bajeruj do woli”. więcej

Czeska Dotykačka wchodzi na polski rynek z kampanią ,,Słyszałem, że masz kasę"

Na polski rynek wchodzi czeski dostawca systemów kasowych online Dotykačka. Kampanię launchującą przygotowały NuOrder i Media Context. więcej

Lotos szuka firmy do obsługi brandingowej meczów

Grupa Lotos szuka w przetargu firmy, która zajmie się obsługą brandingową meczów reprezentacji Polski w piłce nożnej podczas spotkań rozgrywanych w Polsce. więcej

Robert Lewandowski w pierwszej zdalnie przygotowanej kampanii Huawei

Ruszyła kampania reklamowa Huawei, promująca wejście na rynek nowego modelu smartfona P40 Pro. Akcja z udziałem ambasadora marki, Roberta Lewandowskiego, została w pełni przygotowana zdalnie przez agencję Stor9_. więcej

Mindspot dla BMW Group Polska na LinkedIn

Agencja Mindspot Communication & Media wygrała konkurs na obsługę kanału BMW Group Polska na LinkedIn. więcej

Biedronka z 55,6 mld zł wpływów i 2,2 mld zł zysku netto, zatrudnia 68 tys. osób

W ub.r. Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci dyskontów Biedronka, zanotowało wzrost przychodów o 8,9 proc. do 55,57 mld zł oraz 2,24 mld zł zysku netto. Na koniec ub.r. liczba pracowników firmy przekroczyła 68 tys. więcej

Kryzys to czas na innowacje. Kluczem jest nastawienie firmy na potrzeby klienta

Dobre zrozumienie rzeczywistości otaczającej firmy oraz konsekwencji pandemii to klucz do uzyskania przewagi na rynku i szansa na przetrwanie dla niektórych z nich. Marki muszą zorientować się na potrzeby klientów, wspierać ich w czasie kryzysu i inwestować w swój rozwój. więcej

Netto z mapą natężenia ruchu w swoich sklepach

Sieć handlowa Netto udostępniła na swojej stronie internetowej funkcję śledzenia natężenia ruchu w każdym ze swoich sklepów. więcej

Viki Gabor z piosenką "Gateway" dla Pumy

W piątek zadebiutował klip Viki Gabor "Getaway", który został zrealizowany w ramach projektu Puma Talents. więcej

W czasie epidemii internauci szukają ofert na Skąpiec.pl. Serwis notuje wzrost o 64 proc. użytkowników w kwietniu

E-commerce rośnie w siłę - pomimo kryzysu i spadających obrotów i przychodów w wielu branżach. Porównywarka cen Skąpiec.pl znakomicie wpisuje się w ten trend, co potwierdzają wyniki serwisu. Kwiecień br. będzie dla Skąpiec.pl rekordowym miesiącem. Według Google Analytics, w porównaniu z tym samym miesiącem w roku biegłym, liczba nowych użytkowników w serwisie wzrosła już o ponad 64 proc., a przekierowania do sklepów - o 81 proc. (kwi’19 - kwi’20, Google Analytics). materiał partnerski więcej

 
 
 
PRASA
 
,,Rzeczpospolita" bez zwolnień i obniżek pensji, a z mniejszą objętością. ,,Walczymy z podniesioną przyłbicą"

W redakcji „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) w trakcie pandemii nie będzie zwolnień ani obniżek wynagrodzeń i wymiaru pracy. - Szukamy innych rozwiązań na oszczędności, mniejsze są np. objętości gazety - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bogusław Chrabota, szef dziennika. więcej

Agora zawiesza spłatę rat kapitałowych kredytów, zamierza nie wypłacać dywidendy

Agora porozumiała się z kredytującym ją bankiem co do przedłużenia 35 mln zł limitu kredytowego oraz zawieszenia do końca września spłat rat kapitałowych dwóch kredytów. Zarząd i rada nadzorcza chcą, żeby firma nie wypłacała dywidendy i cały zysk z ub.r. przeznaczyła na kapitał zapasowy. więcej

Branża kinowa w niepewności. Może tracić nawet po otwarciu sal

Od połowy marca wszystkie kina w Polsce są zamknięte. Otwierane mają być dopiero w IV etapie tzw. odmrażania gospodarki i to w „nowym reżimie sanitarnym”. Według Dominika Niszcza, analityka Raiffeisen Banku bardziej niepokojący i trudniejszy do skwantyfikowania jest wpływ pandemii na branżę kinową w dłuższym okresie, kiedy kina zostaną już uruchomione. więcej

wPolityce.pl zarzuca Wojciechowi Czuchnowskiemu promowanie mowy nienawiści. ,,Absurdalne zarzuty"

Dziennikarz „Gazety Wyborczej” Wojciech Czuchnowski podając dalej twitty Zbigniewa Stonogi, promuje tym samym mowę nienawiści - ocenił serwis wPolityce.pl. (Fratria) - Wzywamy organizacje dziennikarskie do potępienia zachowania członka redakcji „Gazety Wyborczej” - zaapelował. - Retwittuję często rzeczy, z którymi się nie utożsamiam - odpowiada Czuchnowski. więcej

,,Moje Mieszkanie" liderem sprzedaży, ,,Weranda" zyskała najwięcej

Na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród magazynów wnętrzarskich w lutym br. znalazło się „Moje Mieszkanie”, które zanotowało największy spadek w zestawieniu. Na czele wzrostów uplasowała się „Weranda” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Fakt" tłumaczy: bronimy Donalda Tuska jako człowieka, a nie polityka, każdy z nas może być jutro Tuskiem

Dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) zapewnił, że po atakach węgierskich mediów wziął w obronę Donalda Tuska nie jako polityka, lecz człowieka. - Jeśli zgodzimy się na to, by dziś ktoś tak atakował Tuska, to jutro możemy spodziewać się ataku na cały naród - uważa redakcja. Po interwencji rzeczniczki Ministerstwa Spraw Zagranicznych „Fakt” zamieścił stanowisko resortu w tej sprawie. więcej

Kuba Atys z ,,Gazety Wyborczej" ma stanąć przed sądem za fotografowanie demonstracji przed domem Jarosława Kaczyńskiego

Warszawska policja skierowała wniosek do sądu o ukaranie fotoreportera „Gazety Wyborczej” (Agora) Kuby Atysa, który robił zdjęcia protestu pod domem Jarosława Kaczyńskiego. Policjanci zarzucają mu złamanie zasad przemieszczania się wynikających z rozporządzenia o stanie epidemicznym. Reportera w obronę bierze redakcja „GW”. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Mediaexpert.pl i e-apteki z dużymi wzrostami, w dół Aliexpress (TOP10 serwisów e-commerce)

Zdecydowanie najpopularniejszą platformą e-commerce w Polsce pozostaje Allegro, notujące ponad dwa razy więcej odsłon niż dziewięć kolejnych witryn. W marcu duże wzrosty osiągnęły Mediaexpert.pl, Aptekagemini.pl i Doz.pl, a mocno zmalała odwiedzalność Aliexpress.com. więcej

Google o połowę zmniejszy budżet marketingowy

W związku z ekonomicznymi skutkami trwającej pandemii koronawirusa, Google ograniczy o 50 proc. swój tegoroczny budżet marketingowy. Zamrożono też rekrutację nowych pracowników. więcej

Facebook uruchamia Messenger Rooms do wideokonferencji (wideo)

W czasach pandemii koronawirusa grupowe rozmowy wideo stały się jedną z najbardziej pożądanych funkcji wśród użytkowników komunikatorów. Nie mogło to umknąć uwadze Facebooka, który właśnie udostępnił nową usługę o nazwie Messenger Rooms. Pozwala ona na wideokonferencje z udziałem nawet 50 osób. więcej

Wyszukiwarka Google będzie informować użytkowników, kiedy nie potrafi pomóc

Czasem zdarza się, że wpisując jakąś frazę w wyszukiwarce Google, otrzymane wyniki nie spełniają oczekiwań. Teraz Google poinformuje w takim przypadku, że nie jest w stanie pomóc. więcej

Mediakraft zamyka sieć partnerską w Polsce

Zajmująca się marketingiem internetowym niemiecka spółka Mediakraft Networks GmbH z końcem kwietnia zamyka polski odział sieci partnerskiej, zrzeszającej twórców na YouTube. więcej

Komunikator Telegram ma 400 mln aktywnych użytkowników, zapowiada bezpieczne rozmowy grupowe wideo

Facebookowi, do którego należą m.in. Messenger i WhatsApp, rośnie poważna konkurencja na rynku komunikatorów. Istniejąca od 7 lat usługa Telegram ostatnio w szybkim tempie zdobywa nowych użytkowników. Poza tym szykuje się do wprowadzenia nowych, pożądanych przez wielu internautów funkcji. więcej

WhatsApp najpopularniejszym komunikatorem w Europie. W Polsce dominuje Skype

W 22 krajach Europy największą popularnością w czasie epidemii koronawirusa cieszy się komunikator WhatsApp - pokazują dane serwisu Picodi. W Polsce pod tym względem dominuje Skype. więcej

Maciej Orłoś wspólnie z synami uruchomił nowy format "Orły w internetach" na YouTube

Dziennikarz Maciej Orłoś, który od ponad roku prowadzi własny kanał na YouTube uruchomił kolejny format - "Orły w internetach". Wspólnie z synami Antkiem i Kubą komentują wideo i programy z internetu, a synowie tłumaczą mu sens pojawiających się nowości. więcej

Grupa CCC ze spadkiem wpływów o 7 proc. i 357 mln zł straty. E-commerce w górę o 43 proc.

W pierwszym kwartale br. firma obuwnicza CCC zanotowała spadek przychodów o 7,1 proc. do 965,1 mln zł oraz wzrost skorygowanej straty netto ze 143,5 do 357,4 mln zł. Wpływy z e-commerce wzrosły o 42,7 proc. i w marcu, w związku z zamknięciem sklepów stacjonarnych stanowiły już 59 proc. przychodów firmy. W drugim kwartale firma chce osiągnąć ponad 74 mln zł oszczędności pracowniczych. więcej

W czasie epidemii internauci szukają ofert na Skąpiec.pl. Serwis notuje wzrost o 64 proc. użytkowników w kwietniu

E-commerce rośnie w siłę - pomimo kryzysu i spadających obrotów i przychodów w wielu branżach. Porównywarka cen Skąpiec.pl znakomicie wpisuje się w ten trend, co potwierdzają wyniki serwisu. Kwiecień br. będzie dla Skąpiec.pl rekordowym miesiącem. Według Google Analytics, w porównaniu z tym samym miesiącem w roku biegłym, liczba nowych użytkowników w serwisie wzrosła już o ponad 64 proc., a przekierowania do sklepów - o 81 proc. (kwi’19 - kwi’20, Google Analytics). materiał partnerski więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Kryzys to czas na innowacje. Kluczem jest nastawienie firmy na potrzeby klienta

Dobre zrozumienie rzeczywistości otaczającej firmy oraz konsekwencji pandemii to klucz do uzyskania przewagi na rynku i szansa na przetrwanie dla niektórych z nich. Marki muszą zorientować się na potrzeby klientów, wspierać ich w czasie kryzysu i inwestować w swój rozwój. więcej

Polacy dużo wiedzą o koronawirusie

90 proc. Polaków deklaruje, że zna objawy koronawirusa. Jednocześnie jesteśmy w czołówce społeczeństw, które uważają, że koronawirus jest łagodną odmianą grypy i nie należy się nim przejmować - wynika z badania sieci IRiS, którego polską część przeprowadziło ARC Rynek i Opinia. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Agencje reklamowe i PR przekonały się do pracy zdalnej. Wydawnictwa są ostrożniejsze

Wydawnictwa nie wiedzą jeszcze, czy po zakończeniu pandemii koronawirusa zwiększą możliwości pracy zdalnej dziennikarzy. Inaczej podchodzą do tego agencje PR i reklamy, które są bardziej otwarte na home office. Podkreślają, że nie będzie pełnego powrotu do modelu pracy sprzed pandemii. Niektóre firmy zdecydują się model hybrydowy, inne planują stworzenie etatów dla zdalnych pracowników. więcej

Cargill nowym klientem agencji Neuron PR

Agencja public relations Neuron opracuje i zrealizuje dla firmy Cargill kampanię wprowadzającą nowy produkt na polski rynek. więcej

Good One PR wypromuje projektantkę ślubną Karolinę Seeger

Agencja Good One PR wygrała przetarg na obsługę marki Karoliny Seeger, polskiej projektantki mody ślubnej. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Platige Image przygotuje animacje do gry Bloober Team
iPhone SE z zewnątrz taki sam jak iPhone 8, w środku też bardzo podobny (wideo)
Rzecznik Praw Obywatelskich: działania Poczty Polskiej mogą zagrażać ochronie danych obywateli
,,Sieć w domu i bajeruj do woli" w kampanii Plush na kartę (wideo)
Robert Lewandowski w pierwszej zdalnie przygotowanej kampanii Huawei
Tomasz Rożek o technologii 5G: to nie rewolucja ani przyczyna koronawirusa, nie ma się czego bać
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj