|
|
|
|
|
|
|
TVP z 89 mln zł zysku - przeznaczy 18 mln zł na nagrody dla pracowników. 9,6 tys. zł średniej pensji, 2,2 mln zł dla zarządu
W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. Na koniec roku nadawca miał 2 790 etatowych pracowników zarabiających średnio 9 572 zł. Wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,18 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej - na nagrody dla pracowników zostanie przeznaczone 18 mln zł - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Cyfrowy Polsat sprzedaje więcej usług, a mniej smartfonów. Zmalał zysk, ograniczono marketing
W pierwszym kwartale br. grupa Cyfrowy Polsat zanotowała wzrost przychodów o 2 proc. do 2,85 mld zł, przy czym przychody od klientów i ze sprzedaży sprzętu nieznacznie zmalały. Firma miała sprzedanych 17,43 mln jednostkowych usług, po wzroście o 2,7 proc. - Oczekujemy, że COVID-19 będzie miał głębszy wpływ na wyniki drugiego kwartału - prognozuje.
więcej
|
TVP1 nowym liderem w DVB-T w kwietniu, duży wzrost TVP Info
Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w kwietniu br. została TVP1, która wyprzedziła Polsat. Na czwarte miejsce awansowało TVP Info. W grupie komercyjnej 16-49 pierwszy był Polsat, a kanał TV Puls wyprzedził Jedynkę - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Cztery nowe programy w Superstacji, wśród prowadzących Michał Migała i Łukasz Kazek
Superstacja (Grupa Cyfrowy Polsat) wprowadza do ramówki cztery nowe programy: „SuperNews. Fakty i Fejki”, „SuperTemat. Sensacje i skandale”, „SuperHistorie. Tajemnice przeszłości” i „Z pierwszej strony”. Wszystkie mają lekki, tabloidowy charakter, prowadzą je m.in. Michał Migała, Agnieszka Ludwisiak-Wypior i Łukasz Kazek.
więcej
|
Stadion podzielony na sektory, reżim sanitarny dla dziennikarzy. Nowe zasady organizacji meczów Ekstraklasy
Ekstraklasa przygotowała nowe zasady organizacji meczów w okresie pandemii koronawirusa. Dotyczą one organizacji meczu, marketingu, produkcji telewizyjnej i współpracy z mediami. Rozgrywki ruszają pod koniec maja br.
więcej
|
TVP z quizami edukacyjnymi dla dzieci i młodzieży na platformie HbbTV
Telewizja Polska rozbudowuje ofertę swojej platformy telewizji hybrydowej. Niedawno pojawiła się nowa wersja aplikacji, teraz zostały do niej dołączone interaktywne quizy dla dzieci i młodzieży. Dzięki temu najmłodsi będą mogli sprawdzić swoją wiedzę z różnych dziedzin nauki.
więcej
|
Maciej Stanecki pełniącym obowiązki dyrektora WFDiF
Były wiceprezes Telewizji Polskiej Maciej Stanecki został p.o. dyrektora Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych.
więcej
|
Od 18 maja możliwe kręcenie filmów, seriali i reklam. Kina tylko plenerowe
Rząd ogłosił w środę założenia trzeciego etapu tzw. odmrażania gospodarki. Od 18 maja będą mogły funkcjonować kina plenerowe, plany zdjęciowe do produkcji wideo, wznowione zostaną próby, nagrania oraz indywidualne lekcje.
więcej
|
13 proc. udziału pasma ,,Puls Kids" w grupie 4-12. Puls 2 liderem rynku
Nadawane w Puls 2 nowe pasmo „Puls Kids” po dwóch miesiącach ogląda średnio 158 tys. widzów, o 34,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej pasmo „Junior TV”. Jeszcze wyższy wzrost - o 53,3 proc. - nastąpił wśród dzieci w wieku od 4 do 12 lat - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Po rozpoczęciu produkcji ,,Va banque" wpływy Astro wzrosły o 63 proc., a wynik netto o 325 tys. zł.
W pierwszym kwartale br. firma Astro, produkująca dla TVP teleturnieje „Va banque” i „Familiada” oraz nadająca E-Sport TV, osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 62,7 proc. do 1,44 mln zł oraz wyniku netto z 93,3 tys. zł straty do 232 tys. zł zysku.
więcej
|
Darmowe stacje Canal+ od 3 do 12 miesięcy w promocji UPC Polska
Kwartał, pół roku lub rok darmowego dostępu do ośmiu kanałów Canal+ zyskują nowi abonenci UPC Polska, którzy podpiszą z operatorem dwuletnią umowę na jeden z trzech głównych pakietów telewizji cyfrowej z internetem. Promocja potrwa do końca sierpnia.
więcej
|
Premier League powraca 1 czerwca bez publiczności. Przychody w dół o 350 mln funtów
Od 1 czerwca 2020 roku w Wielkiej Brytanii ponownie wystartują rozgrywki Premier League, jednak mecze będą się odbywały bez udziału publiczności na stadionach. Według nieoficjalnych informacji kluby brytyjskiej ligi z powodu opóźnień w rozgrywkach i zmienionych warunków kontraktów z nadawcami mogą stracić od 300 do 350 mln funtów.
więcej
|
StudioCanal przejmuje Tandem Productions. Odchodzi Rola Bauer
Francuski producent filmowy i dystrybutor StudioCanal wykupił niemiecką spółkę Tandem Productions, przejmując 100 proc. udziałów jej partnerów - Roli Bauer, Tima Halkina i Jonasa Bauera. Rola Bauer, założycielka Tandemu i dyrektor generalna StudioCanal, rezygnuje z obu ról.
więcej
|
#zostańwdomu z iSpot - akcja, która koszmar zmieni w przyjemność! Nowa rzeczywistość niemal na wszystkich wymusiła zmianę dotychczasowego stylu życia, a co za tym idzie wypracowanie nowego i efektywnego systemu pracy z domu oraz umiejętnego zagospodarowania czasem wolnym. Jeżeli masz już dosyć nieefektywnej pracy zdalnej, która jest dla Ciebie koszmarem przez sprzęt, który nieustannie Cię zawodzi bądź nie masz pomysłu, jak zagospodarować czas wolny swój i swoich bliskich, sprawdź, co przygotował dla Ciebie iSpot! materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Szef Play: Odłożona aukcja 5G nie zatrzyma wprowadzenia nowych usług. Virgin Mobile pozostanie na rynku
Jean-Marc Harion, prezes Play zapowiada, że epidemia koronawirusa przyniesie branży telekomunikacyjnej zarówno negatywne, jak i korzystne skutki, jednak ich skala nie jest na razie do przewidzenia. - Odłożenie w czasie aukcji 5G nie będzie miało decydującego znaczenia dla wprowadzenia nowej sieci, ale pandemia wstrzymuje aktywację nowych stacji bazowych. Zakupiona przez Play sieć Virgin Mobile pozostanie na rynku jako marka - ocenia Harion.
więcej
|
Centra handlowe: w pierwszym kwartale br. o 1/5 klientów mniej
Odwiedzalność centrów handlowych w pierwszym kwartale tego roku spadła o 21,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego - wynika z danych Retail Institute. Znacznie spadły także obroty placówek handlowych. Autorzy raportu prognozują silne turbulencje dla całej branży.
więcej
|
W marcu wzrost sprzedaży w Biedronce zmalał do 7,4 proc., w Hebe spadek o 27 proc.
W pierwszym kwartale przychody sprzedażowe w sklepach Biedronka w ujęciu like-for-like zwiększyły się rok do roku o 11,1 proc., przy czym w marcu wzrost wyniósł tylko 7,4 proc. Natomiast w drogeriach Hebe w marcu wpływy zmalały o 27,4 proc., co przełożyło się na kwartalny spadek o 1,7 proc.
więcej
|
Najwięksi reklamodawcy jeszcze mocniej zaciskają pasa i zmniejszają wydatki na reklamę
Międzynarodowe koncerny, które wydają na reklamę miliardy dolarów, twierdzą, że zmniejszą wydatki bardziej niż to planowały z powodu pandemii koronawirusa. Globalne budżety reklamowe mają spaść nawet o 31 proc. w tym roku. Aż 52 proc. firm chce wstrzymać się z takimi kosztami przez minimum pół roku.
więcej
|
KER: reklama syropu Maxipulmon nieodpowiedzialna społecznie (wideo)
Spot telewizyjny syropu na kaszel Maxipulmon, produkowanego przez Aflofarm Farmacja Polska, w której mowa o posyłaniu kaszlącego dziecka do przedszkola jest zdaniem Komisji Etyki Reklamy w kontekście obecnej sytuacji epidemicznej nieodpowiedzialna społecznie.
więcej
|
Marta Łazarczyk i Katarzyna Kowalczyk kierowniczkami grupy marek w Wedlu
Lotte Wedel utworzył w dziale marketingu nowe stanowiska dedykowane nowościom produktowym. Objęły je Marta Łazarczyk i Katarzyna Kowalczyk.
więcej
|
Blisko 370 mln zł chce wydać na usługi pocztowe Główny Inspektorat Transportu Drogowego
Główny Inspektorat Transportu Drogowego rozpoczął przetarg na świadczenie kompleksowych usług pocztowych. Planuje przeznaczyć na ten cel blisko 370 mln zł netto – wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
MediaCom przejmuje globalny budżet Duracell od Starcomu
Dom mediowy MediaCom należący do GroupM (WPP) wygrał przetarg na globalną obsługę mediową marki Duracell, producenta baterii. Oznacza to koniec współpracy ze Starcomem (Publicis Media).
więcej
|
Michał Cortez doradza LVL UP Media
Michał Cortez dołączył do zespołu agencji mediowej LVL UP Media (Grupa Loyalty Point) jako e-commerce business partner.
więcej
|
Polacy niechętnie wrócą do centrów handlowych
Ośmiu na dziewięciu Polaków przyznaje, że nie odwiedziło żadnego centrum handlowego w pierwszym tygodniu po zakończeniu lockdownu - wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar na zlecenie Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług.
więcej
|
Branża recyklingowa zarekomenduje rządowi nowy podatek od plastiku
Stowarzyszenie „Polski Recykling” rekomenduje wprowadzenie w Polsce podatku od wyrobów plastikowych („plastic tax”) produkowanych lub importowanych, które nie zawierają co najmniej 30 proc. plastiku pochodzącego z recyklingu. Opłata miałaby znaleźć się w zaktualizowanej wersji pakietu rozwiązań tzw. tarczy antykryzysowej.
więcej
|
Grupa IMS dostała 3,9 mln zł kredytów z PFR, liczy na umorzenie 2 mln zł
Spółki z grupy kapitałowej IMS uzyskały kredyty w wysokości 3,92 mln zł z Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tzw. tarczy finansowej. Spodziewają się, że spłata ok. 2 mln zł zostanie umorzona.
więcej
|
Tymbark promowany jako "naturalny do posiłku"
Ruszyła kampania reklamowa soków Tymbark (Maspex), przygotowana przez Brainbox i Starcom.
więcej
|
Bezalkoholowe piwo Žatecky reklamowane w telewizji
W stacjach telewizyjnych pojawił się spot marki Žatecky (Carlsberg Polska) prezentujący tegoroczną bezalkoholową nowość – piwo Žatecký 0,0%.
więcej
|
W polskim internecie 79 proc. mniej reklam turystyki, więcej kampanii telekomunikacji i odzieży
W kwietniu br. liczba kampanii reklamowych firm turystycznych w polskim internecie zmalała rok do roku o 79,1 proc., reklam usług biznesowych - o 42,6 proc., a firm finansowych - o 31,6 proc. Wzrosła natomiast liczba reklam marek telekomunikacyjnych i odzieżowych.
więcej
|
Stacje paliw Avia buduje wizerunek kampanią ,,Wielki plus za ..."
Sieć stacji paliw Avia (Unimot) rozpoczyna kampanię wizerunkową pod hasłem „Wielki plus za …”.
więcej
|
One House realizuje kampanię digital dla margaryny Palma (wideo)
Agencja komunikacji marketingowej One House prowadzi dla polskich Zakładów Tłuszczowych „Bielmar” kampanię wideo promującą margarynę Palma.
więcej
|
#zostańwdomu z iSpot - akcja, która koszmar zmieni w przyjemność! Nowa rzeczywistość niemal na wszystkich wymusiła zmianę dotychczasowego stylu życia, a co za tym idzie wypracowanie nowego i efektywnego systemu pracy z domu oraz umiejętnego zagospodarowania czasem wolnym. Jeżeli masz już dosyć nieefektywnej pracy zdalnej, która jest dla Ciebie koszmarem przez sprzęt, który nieustannie Cię zawodzi bądź nie masz pomysłu, jak zagospodarować czas wolny swój i swoich bliskich, sprawdź, co przygotował dla Ciebie iSpot! materiał partnerskiwięcej |
|
|
"Dziennik Zachodni" z grafikami Tomasza Bocheńskiego apeluje o zaprzestanie hejtu wobec górników i ich rodzin
W środę "Dziennik Zachodni" (Polska Press) zainicjował akcję wsparcia Śląska oraz górników, którzy w ostatnich dniach są oskarżani w internecie o roznoszenie choroby COVID-19. - My, jako w "Dziennik", jesteśmy od zawsze głosem Śląska, uznaliśmy więc za stosowne wytonować złe emocje i pokazać te dobre - podkreśla Marek Twaróg, redaktor naczelny tytułu.
więcej
|
Fundacja ,,Zeszytów Literackich" postawiona w stan likwidacji, do jesieni przestanie istnieć. ,,Skończyły się nam pieniądze"
Decyzją swojej rady Fundacja „Zeszytów Literackich” została postawiona w stan likwidacji. Przyczyną jest brak stałego finansowania. - Skończyły się nam pieniądze. Wolą szefowej Fundacji, redaktor naczelnej pisma Barbary Toruńczyk jest jednak, aby uratować jak najwięcej z 38-letniego dorobku Zeszytów Literackich - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Rafał Starzyk, likwidator Fundacji.
więcej
|
Konferencje rządu znowu z udziałem mediów. W czasie pandemii bez trudnych pytań
Od połowy marca konferencje dla mediów odbywają się w formie zdalnej - dziennikarze przesyłali wcześniej pytania, które później były odczytywane - jednak nie wszystkie. Jak poinformowali dziennikarze niektóre z nich były pomijane. Kolejne spotkanie w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów ma się już odbywać w tradycyjnej formie.
więcej
|
Ringier Axel Springer Polska zwolni 90 pracowników, porozumiał się ze związkowcami
Zarząd Ringier Axel Springer Polska (wydawca m.in. Onetu, „Faktu” i „Newsweeka”) podpisał z działającymi w firmie związkami zawodowymi porozumienie w sprawie zwolnień grupowych. Firma do końca czerwca pożegna się z ok. 90 osobami, zapewni im dodatkowe świadczenia.
więcej
|
E-Kiosk ze wzrostem wpływów do 2,88 mln zł i zysku netto do 802 tys. zł
Firma E-Kiosk (kontrolowana przez Gremi Media), do której należą platformy eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową i e-bookami oraz agencja marketingowa eContentLAB.pl, w pierwszym kwartale br. osiągnęła wzrost przychodów o 1749 proc. do 2,88 mln zł oraz zysku netto z 570 do 802 tys. zł.
więcej
|
Egmont wprowadza na rynek pismo dla dziewcząt ,,BIA. Oficjalny magazyn"
Wydawnictwo Egmont Polska wprowadza do sprzedaży dwumiesięcznik „BIA. Oficjalny magazyn”dla dziewcząt w wieku 7+. Redaktor prowadzącą jest Joanna Szabunio. Pierwszy numer ukaże się w sprzedaży w piątek 15 maja.
więcej
|
|
|
TVN24 pojawi się za opłatą w WP Pilot. TVN chce zachować prawo do zablokowania reemisji
Spółka Netwizor, właściciel WP Pilot należącej do Wirtualnej Polski zakończyła trwające kilkanaście miesięcy negocjacje w sprawie emisji TVN24 i TVN24 BiS na tej platformie. W ramach podpisanego w tym tygodniu porozumienia TVN Discovery Polska chce zachować prawo do tzw. black outów, czyli prawo do blokowania dowolnej reemisji w programach, co nie podoba się WP - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Paweł Kapusta od lipca będzie szefem WP SportoweFakty
Od 1 lipca br. Paweł Kapusta - do tej pory zastępca redaktora naczelnego WP SportoweFakty (Wirtualna Polska) - obejmie stanowisko naczelnego tego serwisu - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Google i LPP strategicznymi partnerami. Pełna obsługa sprzedaży online w Google Cloud
Google i firma odzieżowa LPP zawarły strategiczną umowę, w ramach której będzie korzystała z prowadzonej przez Google chmury obliczeniowej do wszystkich działań związanych z e-commerce i obsługą klientów w internecie.
więcej
|
Katarzyna Szpor odchodzi z Wirtualnej Polski, będzie doradzać zarządowi Grupy naTemat
Po 2,5 roku pracy Katarzyna Szpor rozstaje się z Wirtualną Polską. Wraca do Grupy naTemat, w której będzie doradcą zarządu ds. rozwoju.
więcej
|
Na Netfliksie pojawi się polski serial ,,Agi Bagi" dla dzieci w wieku 2-5 lat
W piątek 15 maja na platformie Netflix zadebiutuje pierwszy polski serial dla dzieci w wieku 2-5 lat, pt. „Agi Bagi”. To oryginalna produkcja Badi Badi według scenariuszy Tomka Niedźwiedzia, Marzeny Nehrebeckiej i Bartosza Słomki. Na platformę trafią 52 odcinki (trzy sezony).
więcej
|
Twitter pozwoli na pracę zdalną także po pandemii. ,,Ostatnie miesiące dowiodły, że to działa"
Twitter pozwoli swoim pracownikom pracować zdalnie także po czasie pandemii koronawirusa. - W obliczu COVID-19 jako pierwsi zdecydowaliśmy się na model pracy z domu, a teraz przekonujemy się, że możemy sprawić, iż to działa - napisała na firmowym blogu szefowa kadr Twittera.
więcej
|
Olek Wandzel nowym prezesem Abstra, Maciej Szwarc w radzie nadzorczej
Olek Wandzel objął stanowisko prezesa firmy Abstra, zajmującej się produkcją treści na YouTube. Dotychczas kierujący firmą Maciej Szwarc przeszedł do rady nadzorczej.
więcej
|
W czasie izolacji społecznej śledzimy więcej influencerów
Przez okres epidemii koronawirusa częściej śledzimy działania influencerów - pokazuje badanie agencji SW Research na zlecenie LoveBrands Relations. Cenne okazują się zwłaszcza ich porady dotyczące radzenie sobie z izolacją.
więcej
|
Aplikacja Jakdojade pokaże natężenie ruchu na przystankach
W aplikacji Jakdojade - pokazującej rozkład komunikacji miejskiej w miastach - pojawiła się nowa funkcja. Po wybraniu odpowiedniej trasy użytkownik będzie informowany o natężeniu ruchu w podziale godzinowym na początkowym przystanku. Ma to pomóc w bezpiecznym korzystaniu z komunikacji w czasie epidemii.
więcej
|
Specjalny odcinek serialu "Przyjaciele" powstanie dopiero pod koniec lata
Dopiero pod koniec lata powstanie specjalny odcinek "Przyjaciół". Produkcję pokaże HBO Max.
więcej
|
#zostańwdomu z iSpot - akcja, która koszmar zmieni w przyjemność! Nowa rzeczywistość niemal na wszystkich wymusiła zmianę dotychczasowego stylu życia, a co za tym idzie wypracowanie nowego i efektywnego systemu pracy z domu oraz umiejętnego zagospodarowania czasem wolnym. Jeżeli masz już dosyć nieefektywnej pracy zdalnej, która jest dla Ciebie koszmarem przez sprzęt, który nieustannie Cię zawodzi bądź nie masz pomysłu, jak zagospodarować czas wolny swój i swoich bliskich, sprawdź, co przygotował dla Ciebie iSpot! materiał partnerskiwięcej |
|
|
Centra handlowe: w pierwszym kwartale br. o 1/5 klientów mniej
Odwiedzalność centrów handlowych w pierwszym kwartale tego roku spadła o 21,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego - wynika z danych Retail Institute. Znacznie spadły także obroty placówek handlowych. Autorzy raportu prognozują silne turbulencje dla całej branży.
więcej
|
Polacy niechętnie wrócą do centrów handlowych
Ośmiu na dziewięciu Polaków przyznaje, że nie odwiedziło żadnego centrum handlowego w pierwszym tygodniu po zakończeniu lockdownu - wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar na zlecenie Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług.
więcej
|
W czasie izolacji społecznej śledzimy więcej influencerów
Przez okres epidemii koronawirusa częściej śledzimy działania influencerów - pokazuje badanie agencji SW Research na zlecenie LoveBrands Relations. Cenne okazują się zwłaszcza ich porady dotyczące radzenie sobie z izolacją.
więcej
|
|
|