Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 22 Czerwca 2020
 
 
 
Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV: Media to biznes autokratyczny, a nie demokratyczny
 
- Cała branża została poturbowana i będzie tak pewnie jeszcze przez kilka kolejnych lat. Musimy się przyzwyczaić do innych wycen na rynku reklamy, innego sposobu działania czy konsumpcji telewizji. Najprościej i najszybciej tnie się wydatki reklamowe. Jeżeli zauważymy odrodzenie gospodarki, to na pewno najpierw zobaczymy je na rynku reklamowym - stwierdza Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Wpływy właściciela RTV Euro AGD i OleOle.pl wzrosły o 11 proc., 695 mln zł z reklam
 
W ub.r. firma Euro-net, właściciel sieci elektromarketów oraz sklepów internetowych Euro.com.pl i OleOle.pl, osiągnął wzrost przychodów o 10,9 proc. do 7,52 mld zł oraz zysku netto ze 122,7 do 192 mln zł. Na koniec roku firma miała 289 sklepów. Jej przychody z usług reklamowych zwiększyły się z 616,3 do 694,7 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
TVP odpowiada pozwem na pozew Rafała Trzaskowskiego. ,,Starcie politycznych plemion"
 
Pozew sądowy, który Telewizja Polska ma złożyć przeciwko Rafałowi Trzaskowskiemu, to odpowiedź na proces, jaki Trzaskowski chce wytoczyć publicznemu nadawcy. - Te wymianę pozwów należy czytać jako wojnę dwóch plemion politycznych, w której chodzi o obronę wartości - mówi nam prof. Jan Kreft, medioznawca z Politechniki Gdańskiej. - Napięcie w ostatnich dniach kampanii będzie rosło - uważa Maciej Myśliwiec. więcej
 
 
Największym przegranym kampanii wyborczej jest Lewica, wygranym Platforma Obywatelska (opinie ekspertów)
 
Eksperci są zgodni, że dzięki zmianie kandydata na prezydenta Platforma Obywatelska "podniosła się ze strasznego doła". Przegranym tej kampanii wyborczej jest natomiast Lewica, która ma wynik poniżej błędu statystycznego. - Kampania Roberta Biedronia jest fatalna. Szykuje się wynik, który bardzo przypomina nieszczęśliwie dla SLD wybraną kandydatkę panią Magdalenę Ogórek - mówi Wirtualnemedia.pl dr Ewa Pietrzyk-Zieniewicz z Wydziału Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego. więcej
 
 
Telewizyjna wiosna należała do TVP1 i TVN. ,,M jak miłość" i ,,Wydarzenia" hitami. ,,Ostatnie miesiące były bezprecedensowe"
 
Nowym liderem oglądalności wiosną w 4+ została TVP1, a w grupie 16-49 na pierwsze miejsce awansował TVN. Największą widownię zgromadziły serial „M jak miłość” oraz programy informacyjne „Wydarzenia” i „Fakty”. - Tej wiosny zwycięzcy moim zdaniem nie ma, bo ostatnie miesiące były bezprecedensowe absolutnie pod każdym względem - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska z One House. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Netflix z rekordem w mobile'u. W górę TVP VOD, w dół vod.pl i HBOGO (TOP serwisów i aplikacji VoD) więcej
 
Spotify likwiduje swoją polską spółkę więcej
 
W TVP politycy PiS w maju przez 86 godzin, prezydent - 20 godzin. "To już są państwowe, a właściwie partyjne media" więcej
 
,,Polityka" i ,,Newsweek" wyprzedziły ,,Gościa Niedzielnego", którego sprzedaż w kwietniu spadła o 45 proc. więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
DZIENNIKARZ - RZESZÓW Telewizja Polsat
DZIENNIKARZ - KIELCE Telewizja Polsat
Operator Obrazu Kielce Telewizja Polsat
SPECJALISTA W REDAKCJI SPORTOWEJ Telewizja Polsat
Dziennikarz WP Kobieta Wirtualna Polska Media
Redaktor portalu PolskieRadio.pl Polskieradio.pl
Redaktor strony internetowej Programu 2 Polskiego Radia Polskieradio.pl
Product Manager DOOH Screen Network
Realizator autopromocji, Specjalista ds Social Mediów Telewizja Polsat
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV: Media to biznes autokratyczny, a nie demokratyczny

- Cała branża została poturbowana i będzie tak pewnie jeszcze przez kilka kolejnych lat. Musimy się przyzwyczaić do innych wycen na rynku reklamy, innego sposobu działania czy konsumpcji telewizji. Najprościej i najszybciej tnie się wydatki reklamowe. Jeżeli zauważymy odrodzenie gospodarki, to na pewno najpierw zobaczymy je na rynku reklamowym - stwierdza Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl. więcej

TVP odpowiada pozwem na pozew Rafała Trzaskowskiego. ,,Starcie politycznych plemion"

Pozew sądowy, który Telewizja Polska ma złożyć przeciwko Rafałowi Trzaskowskiemu, to odpowiedź na proces, jaki Trzaskowski chce wytoczyć publicznemu nadawcy. - Te wymianę pozwów należy czytać jako wojnę dwóch plemion politycznych, w której chodzi o obronę wartości - mówi nam prof. Jan Kreft, medioznawca z Politechniki Gdańskiej. - Napięcie w ostatnich dniach kampanii będzie rosło - uważa Maciej Myśliwiec. więcej

Telewizyjna wiosna należała do TVP1 i TVN. ,,M jak miłość" i ,,Wydarzenia" hitami. ,,Ostatnie miesiące były bezprecedensowe"

Nowym liderem oglądalności wiosną w 4+ została TVP1, a w grupie 16-49 na pierwsze miejsce awansował TVN. Największą widownię zgromadziły serial „M jak miłość” oraz programy informacyjne „Wydarzenia” i „Fakty”. - Tej wiosny zwycięzcy moim zdaniem nie ma, bo ostatnie miesiące były bezprecedensowe absolutnie pod każdym względem - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska z One House. więcej

TVP Info startuje z programem ,,Finał kampanii". ,,Komentarze, analizy i demaskowanie manipulacji"

Od poniedziałku 22 czerwca TVP Info emitować będzie dwa razy dziennie nowy program informacyjno-publicystyczny „Finał kampanii”. Poprowadzą go Magdalena Ogórek, Adrian Klarenbach i Michał Rachoń. - To będą komentarze specjalistów, ale i demaskowanie manipulacji - zapowiada Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. więcej

W lipcu start zdjęć do ,,Lombard. Życie pod zastaw 7". Emisja jesienią w TV Puls

W lipcu Telewizja Puls i Studio A rozpoczyna zdjęcia do 7. sezonu serialu „Lombard. Życie pod zastaw”, którego premiera odbędzie się jesienią - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Ninja Warrior Polska 2" jesienią w Polsacie, startują castingi (wideo)

Telewizja Polsat rozpoczęła castingi do drugiej edycji reality-show „Ninja Warrior Polska”. Nowe odcinki będzie można obejrzeć w jesiennej ramówce. więcej

Maciej Stec, Piotr Woźny i Alojzy Nowak w radzie nadzorczej firmy energetycznej Zygmunta Solorza

Do rady nadzorczej Zespołu Elektrowni Pątnów-Adamów-Konin (ZE PAK), kontrolowanej przez Zygmunta Solorza, zostali powołani wiceprezes Cyfrowego Polsatu Maciej Stec, były wiceminister cyfryzacji Piotr Woźny oraz ekonomista Alojzy Z. Nowak. więcej

Canal+ Sport z nowym magazynem o Premier League, prowadzącym Andrzej Twarowski

W poniedziałek, 22 czerwca, w Canal+ Sport startuje nowy program Andrzeja Twarowskiego „Jej Wysokość Premier League”. Magazyn w całości poświecony będzie lidze angielskiej, nadawany ma być w każdy ligowy poniedziałek o godz. 23.00. więcej

TVP rozważa wydłużenie letnich wydań ,,Pytania na Śniadanie"

Od końca czerwca codzienne wydania „Pytania na Śniadanie” będą prawdopodobnie zaczynać się o godz. 7.30. - Rozważamy taką opcję, ale decyzje nie zostały jeszcze podjęte - informuje portal Wirtualnemedia.pl Aleksandra Zawłocka, szefowa redakcji programu. więcej

,,Rolnicy. Podlasie" hitem Fokus TV. Drugi sezon miał 471 tys. widzów

Wiosenne odcinki programu „Rolnicy. Podlasie” oglądało średnio 471 tys. widzów. Cykl miał kilkukrotnie wyższą oglądalność od średnich długookresowych wyników Fokus TV - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Polsat News dalej będzie emitował msze święte

W Polsat News nadal można oglądać programy wprowadzone w czasie pandemii koronawirusa m.in. "Koronawirus - Raport Dnia", "Debata Dnia" oraz transmisję mszy świętej. Na razie stacja ma nie planować zmian w ramówce. więcej

,,Wiadomości" i TVP Info wg połowy Polaków nierzetelnie relacjonują kampanię wyborczą, najlepiej oceniane ,,Wydarzenia"

Połowa Polaków ocenia, że „Wiadomości” i TVP Info nierzetelnie informują o kampanii przed wyborami prezydenckimi, a przeciwnego zdania jest mniej więcej jedna piąta ankietowanych. Najlepiej oceniane pod tym względem są „Wydarzenia” Polsatu, które wyprzedzają Polsat News, „Fakty” TVN i TVN24. więcej

TVP pozwie Rafała Trzaskowskiego za naruszenie dóbr osobistych. ,,Wybrał taktykę ciągłego atakowania"

Telewizja Polska zapowiedziała, że skieruje pozew o ochronę dóbr osobistych przeciw kandydatowi Koalicji Obywatelskiej na prezydenta Rafałowi Trzaskowskiemu. Uzasadnia to „kolejnymi atakami pana Rafała Trzaskowskiego na TVP S.A. i notorycznym naruszaniem dobrego imienia spółki”. więcej

Cezary Gmyz pozwany przez rzeczniczkę niemieckich Zielonych za wpis o homoseksualistach w obozach koncentracyjnych

Korespondent TVP w Berlinie Cezary Gmyz został pozwany przez niemiecką polityk z partii Zielonych Ulle Schauws, za wpis na Twitterze o homoseksualistach w obozach koncentracyjnych, z których wielu miało być „wyjątkowymi zwyrodnialcami i gwałcicielami”. Schwaus ma też zaapelować do Stowarzyszenia Prasy Zagranicznej o wykluczenie Gmyza. więcej

LG wprowadza ultrabooki LG gram w cenie od 5199 do 7299 zł. Rafał Sonik ambasadorem nowej serii

Koncern LG wprowadził na polski rynek nowe ultrabooki z rodziny gram. Urządzenia zostały wyposażone w nowe wydajne procesory Intela i ekrany o rozmiarach 14, 15,6 i 17 cali. Ceny komputerów wynoszą od 5199 do 7299 złotych. Ambasadorem promującym nową serię ultrabooków jest znany rajdowiec Rafał Sonik. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
KRRiT zapowiada kolejne konkursy na zagospodarowanie kolejnego multipleksu radia cyfrowego

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ogłosiła konsultacje społeczne w sprawie projektu ogłoszeń dotyczących możliwości uzyskania koncesji na nadawanie programu na ogólnopolskim multipleksie cyfrowym DAB+ (Digital Audio Broadcasting+). Przewodniczący Rady chce się dowiedzieć m.in. o charakter programów, proporcje pomiędzy uniwersalnymi a wyspecjalizowanymi formatami czy ich liczbę w wersji analogowej. więcej

 
Nagrody Gospodarcze Polskiego Radia dla PKN Orlen, Totalizatora Sportowego i Polskiego Funduszu Rozwoju

PKN Orlen i Totalizator Sportowy - to niektórzy z laureatów przyznanych w piątek po raz czwarty Nagród Gospodarczych Polskiego Radia. W tym roku trafiły one do firm, które przyczyniły się do walki z pandemią. więcej

 
Radio Echo Moskwy ukarane wysoką grzywną

Niezależne radio Echo Moskwy ukarane zostało w piątek grzywną w wysokości 200 tys. rubli (ok. 2,9 tys. USD) za publikację opinii politologa Walerija Sołowieja. Grzywną sąd ukarał też redaktora strony internetowej radia. Musi on zapłacić 60 tys. rubli (864 USD). więcej

 
RMF FM liderem w Krakowie. TOK FM wyprzedziło Trójkę

Pozycja zdecydowanego lidera rynku radiowego w Krakowie w okresie od grudnia 2019 roku do maja 2020 roku należała do RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze TOK FM i Trójka - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Wpływy właściciela RTV Euro AGD i OleOle.pl wzrosły o 11 proc., 695 mln zł z reklam

W ub.r. firma Euro-net, właściciel sieci elektromarketów oraz sklepów internetowych Euro.com.pl i OleOle.pl, osiągnął wzrost przychodów o 10,9 proc. do 7,52 mld zł oraz zysku netto ze 122,7 do 192 mln zł. Na koniec roku firma miała 289 sklepów. Jej przychody z usług reklamowych zwiększyły się z 616,3 do 694,7 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Ubiegły rok rekordowy dla sponsoringu sportowego. 5,3 mld zł wartości, przeszło 7 tys. eksponowanych marek

W 2019 roku wartość mediowa rynku sponsoringu sportowego przekroczyła 5,3 mld zł - pokazują dane Pentagon Research. W tym roku jednak z uwagi na COVID-19 należy spodziewać się dużego spadku. więcej

The North Face bojkotuje reklamy na Facebooku i Instagramie

Firma The North Face, producent odzieży sportowej poinformowała, że rezygnuje ze skutkiem natychmiastowym z umieszczania reklam na Facebooku w związku z szerzącą się na tej platformie mową nienawiści. To pierwsza duża znana marka, która bojkotuje reklamy na Facebooku. więcej

Platige Image uzyskało 4,4 mln zł kredytów od PFR

Spółki z grupy kapitałowej Platige Image otrzymały 4,37 mln zł kredytów od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tzw. tarczy finansowej dla małych i średnich firm. więcej

Kamil Glik w kampanii społecznej przeciw hejtowi na Ślązaków

Jastrzębska Spółka Węglowa przy wsparciu Fundacji JSW zainicjowała kampanię społeczną „Nie oczerniaj górnika!”, która ma za zadanie przeciwdziałanie dyskryminacji pracowników sektora  górniczego i mieszkańców Śląska w czasie pandemii koronawirusa. Ambasadorem akcji został piłkarz Kamil Glik. więcej

Pornhub Premium Lovers: serwis promuje abonamenty dla par

Pornhub reklamuje specjalnym materiałem wideo nową usługę subskrypcji dla par. więcej

McDonald's pokazuje wdrożenie nowych standardów higieny po epidemii (wideo)

Oddział McDonald's w Zjednoczonych Emiratach Arabskich w specjalnym spocie pokazuje standardy bezpieczeństwa i higieny serwowania swoich posiłków.   więcej

Cztery agencje w globalnym przeglądzie na obsługę mediową Kraft Heinz

Firma Kraft Heinz, właściciel m.in. keczupu marki Heinz powadzi przetarg na globalną obsługę mediową. Zaprosiła do niego Carat (Dentsu Aegis Network), PHD (Omnicom Media Group, Mediacom (GroupM/WPP) i Starcom (Publicis Media), który broni budżetu klienta. więcej

Karmi jako mrożona kawa - nowość Carlsberga (wideo)

Marka Karmi (Carlsberg Polska) rozpoczyna kampanię reklamową swojej tegorocznej nowości – bezalkoholowego Karmi Mrożona Kawa 0,0%. Przygotowały ją Red8 Advertising, OTO Film, Kamikaze oraz Initiative. więcej

Trzaskowski w spocie opowiada o sobie, krytykuje go Duda. ,,Bitwa o wozy" w akcji MSWiA (wideo)

Rafał Trzaskowski w nowym spocie wyborczym opowiada o swoim życiu, także prywatnym. Sztab Andrzeja Dudy opublikował spot mocno krytykujący Trzaskowskiego. Natomiast Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji ogłosiło profrekwencyjną akcję „Bitwa o wozy” dotyczącą wozów strażackich. więcej

Polski Czerwony Krzyż na TikToku przypomina o regularnym czyszczeniu smartfonów w czasie epidemii

Polski Czerwony Krzyż wraz z partnerami przypomina zwłaszcza młodym ludziom o konieczności regularnego czyszczenia swoich smartfonów, rozpoczynając kampanię edukacyjną #PolskaCzystaKomórka. Działania trwają głównie na TikToku. więcej

Reżyser Dan French w Papaya Films

Do grona twórców twórców reprezentowanych przez Papaya Films dołączył brytyjski reżyser Dan French. więcej

Acer partnerem technologicznym Alfa Romeo Racing Orlen

Firma Acer będzie dostarczać sprzęt IT zespołowi Alfa Romeo Racing Orlen, w którym kierowcą rezerwowym jest Robert Kubica. więcej

Paweł Kuczma: Bez transparentności nie ma efektywności (wywiad)

Na polskim rynku reklamy internetowej luka nietransparentności w niektórych przypadkach sięga 80 proc. Często CMO czy szef działu zakupów nie wie, że większość ich budżetów mediowych nie trafia do mediów i nie pracuje dla ich marek. Dopóki reklamodawcy nie tupną nogą, nie uderzą w stół i nie zażądają zmian w kierunku transparentności, dopóty nic znacząco się nie zmieni. Bez transparentności nie ma efektywności w reklamie online - mówi Paweł Kuczma, założyciel i szef agencji mediowej Pure Play, wyspecjalizowanej w realizacji kampanii w internecie, z naciskiem na działania Programmatic. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Związkowcy w Agorze proszą inspekcję pracy o kontrolę dobrowolnych odejść z Goldenline

Działająca w grupie Agora „Solidarność”  złożyła wnioski do Państwowej Inspekcji Pracy i Powiatowego Urzędu Pracy o skontrolowanie procesu odchodzenia ze spółki pracowników Goldenline. - Zgłaszaliśmy propozycje kompromisowego i poufnego załatwienia sprawy, Agora je odrzuciła - podkreśla organizacja. więcej

Wszystkie miesięczniki luksusowe i shoppingowe z dużymi spadkami, ,,Glamour" najbardziej w dół

W kwietniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych znalazł się „Twój Styl”. Wszystkie pisma odnotowały dwucyfrowe spadki, a najwięcej straciło „Glamour” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

PAP miała ponad 53 mln zł przychodów w 2019 roku. "To okres szybkiego wzrostu"

Polska Agencja Prasowa zwiększyła w 2019 roku przychody netto o prawie 6,5 mln zł. Strata zmniejszyła się z 3,5 mln zł w 2018 roku do 562,7 tys. zł na koniec minionego roku. więcej

Ringier Axel Springer Polska rusza z kampanią #NiechZyjePlaneta

Redakcje należące do Ringier Axel Springer Polska zaangażowały się w globalną inicjatywę ONZ #ActNow, zachęcającą ludzi do zmiany codziennych nawyków, by chronić planetę. W ramach akcji powstanie specjalny serwis Niech żyje planeta, „zielona” redakcja, badania i raporty. więcej

Fundacja Pismo: mniej z darowizn, a więcej z działalności gospodarczej, zmalała strata

W ub.r. Fundacja Pismo wydająca miesięcznik „Pismo. Magazyn Opinii” zanotowała spadek wpływów z darowizn o 41,6 proc. do 233,5 tys. zł oraz wzrost przychodów gospodarczych o 55,1 proc. do 1,59 mln zł. więcej

Gremi Media 3 lipca wypłaci 3,69 mln zł dywidendy, KCI sprzedało 6,7 proc. akcji

Akcjonariusze Gremi Media (wydawca m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”) zdecydowali, że 3 lipca spółka wypłaci 3,69 mln zł dywidendy, po 2,16 zł na akcję. Większościowy akcjonariusz KCI sfinalizował sprzedaż 6,67 proc. jej akcji luksemburskiej spółce FBNK Finance należącej do Facebank Group. więcej

Nowy weekendowy cykl ,,Kuriera Lubelskiego": dziennikarze opisują niewyjaśnione zbrodnie sprzed lat

„Kurier Lubelski” (Polska Press Grupa) zaczyna wakacyjny cykl „Kroniki Kryminalne 1957-2020”. Dziennikarze przypominać w nim będą niewyjaśnione, tajemnicze sprawy kryminalne z regionu. Nad oprawą graficzną cyklu pracował m.in. dyrektor artystyczny Polska Press Tomasz Bocheński. więcej

Siedem grzechów głównych dziennikarstwa. Grzech siódmy: gniew [MAREK TEJCHMAN]

- Gniew prowadzi do ograniczenia umiejętności poznawczych. Będąc wściekłym na to, jak wygląda rzeczywistość i starając się ją zmienić, zamykamy się na umiejętność słuchania innych i próby zrozumienia ich spojrzenia na rzeczywistość. To z kolei powoduje, że nie jesteśmy w stanie jej opisywać. Nie rozumiemy jej, nie mamy szansy naprawdę poznać - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marek Tejchman, zastępca redaktora naczelnego "Dziennika Gazety Prawnej". więcej

Duże spadki na rynku prasy. ,,Nadchodzące miesiące będą trudne dla wydawców"

W marcu br. względem analogicznego okresu rok wcześniej sprzedaż prasy ogółem zmalała o 12 proc. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. - Problemy z dystrybucją czy mniejsze zainteresowanie reklamodawców z pewnością negatywnie odbiły się na nakładach i sprzedaży - mówi nam Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe MediaHub. więcej

Amnesty International staje w obronie aktywistów od plakatów krytykujących Łukasza Szumowskiego

Amnesty International wystosowała pilny apel w sprawie dwóch aktywistów, którzy usłyszeli zarzuty włamania z kradzieżą za rozlepienie plakatów krytykujących ministra Łukasza Szumowskiego w wiatach przystankowych w Warszawie. Grozi im do 10 lat więzienia. Jeden z działaczy, dziennikarz Bartek Sabela, powiedział Wirtualnemedia.pl, że składa zażalenie do sądu na zatrzymanie go i przeszukanie mieszkania. więcej

Muzeum Auschwitz krytykuje publikację "Newsweek Polska". ,,Nie wciągać ofiar w dyskurs polityczny"

Muzeum Auschwitz zaapelowało, by nie wciągać ofiar Auschwitz ani jego samego w dyskurs polityczny. To reakcja na artykuł o obchodach 80. rocznicy pierwszej deportacji Polaków do Auschwitz, który ukazał się w "Newsweek Polska". Upamiętnienie przypadało 14 czerwca. więcej

Empik przywraca działalność 9 salonów, dogadał się z właścicielami centrów handlowych

Na mocy porozumień z właścicielami centrów handlowych Empik otworzył z powrotem dziewięć swoich salonów. Zamkniętych pozostaje nadal ok. 30 sklepów tej sieci, po tym jak Empik na początku maja wypowiedział umowy dotyczące ich wynajmu. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Facebook przeznaczy 200 milionów dolarów dla czarnoskórych właścicieli firm

Amerykańska platforma społecznościowa ogłosiła szereg nowych zobowiązań finansowych, które mają się przyczynić do rozwiązywania problemu nierówności rasowych w Stanach Zjednoczonych, w tym fundusze dla firm zarządzanych przez Afroamerykanów, bezpłatne szkolenia oraz stypendia dla czarnych studentów informatyki. - Nie możemy tworzyć produktów, które służą światu bez zadbania o zróżnicowanie w zatrudnieniu - podkreśla Mark Zuckerberg, dyrektor generalny Facebooka. więcej

The North Face bojkotuje reklamy na Facebooku i Instagramie

Firma The North Face, producent odzieży sportowej poinformowała, że rezygnuje ze skutkiem natychmiastowym z umieszczania reklam na Facebooku w związku z szerzącą się na tej platformie mową nienawiści. To pierwsza duża znana marka, która bojkotuje reklamy na Facebooku. więcej

Strony główne: WP z większą przewagą nad Onetem, Interia mocniej w górę niż Gazeta.pl

W maju br. strony główne pięciu czołowych portali horyzontalnych miały o 16 proc. użytkowników i 23 proc. odsłon więcej niż rok wcześniej. Największe wzrosty osiągnęły strony liderującej WP.pl i Interii. więcej

Legimi ze wzrostem wpływów o 54 proc. i 614 tys. zł zysku. Dwojakie skutki epidemii

W ub.r. firma Legimi oferująca audiobooki i ebooki w modelu abonamentowym osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 54,3 proc. do 17,42 mln zł oraz zysku netto z 43,4 do 613,9 tys. zł. Spółka nadal szykuje się do debiutu giełdowego, a w epidemii koronawirusa dostrzega zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje dla swojej działalności. więcej

Ringier Axel Springer Polska rusza z kampanią #NiechZyjePlaneta

Redakcje należące do Ringier Axel Springer Polska zaangażowały się w globalną inicjatywę ONZ #ActNow, zachęcającą ludzi do zmiany codziennych nawyków, by chronić planetę. W ramach akcji powstanie specjalny serwis Niech żyje planeta, „zielona” redakcja, badania i raporty. więcej

Pornhub Premium Lovers: serwis promuje abonamenty dla par

Pornhub reklamuje specjalnym materiałem wideo nową usługę subskrypcji dla par. więcej

Netflix zatrudnia w Australii dyrektorkę ds. treści oryginalnych

Do zespołu platformy streamingowej Netflix w Australii dołączy Que Minh Luu, która będzie odpowiedzialna za obszar produkcji oryginalnych dla tego kraju. więcej

Anna Nagler: "W głębi lasu" opowiada o współczesnej kondycji Polaków

O kulisach powstawania "W głębi lasu", drugiego polskiego serialu Netfliksa, rozmawiamy z Anną Nagler, dyrektor produkcji oryginalnych w regionie Europy Środkowej i Wschodniej platformy oraz producentką kreatywną serii. więcej

Medonet z największym wzrostem nadal na czele serwisów o zdrowiu, w dół Znanylekarz.pl (TOP10)

Czołowe serwisy o tematyce zdrowotnej miały w kwietniu br. 25 proc. użytkowników i 79 proc. odsłon więcej niż rok wcześniej. Zdecydowanym liderem pozostaje Medonet.pl, a podobnie duży wzrost osiągnęła sekcja zdrowotna Radiozet.pl. Natomiast mocno zmalały wyniki Znanylekarz.pl. więcej

Allegro Lokalnie z ofertami motoryzacyjnymi. Koniec handlu alkoholem na Allegro, Smart! na rok 10 zł taniej

Od 9 lipca na Allegro Lokalnie będzie można zamieszczać oferty z tematyki motoryzacyjnej. Jednocześnie zniknie możliwość handlowania napojami alkoholowymi, natomiast 1 sierpnia pojawia się obowiązek łączenia 1 proc. ofert z produktem w wybranych kategoriach. więcej

Pandemia przyspieszy upadek tradycyjnej telewizji? Amazon: Niektóre zwyczaje konsumentów zmienią się na trwałe

Kryzys związany z Covid-19 zmusił większość ludzi do pracy zdalnej. Zamknięci w domach szukaliśmy nowych sposobów na rozrywkę, częściej niż wcześniej korzystając np. z platform streamingowych. - Obserwujemy być może trwałe zmiany, ponieważ nasi klienci doświadczają zupełnie nowych rzeczy związanych z pandemią koronawirusa. Prawdopodobnie przyspieszyliśmy o rok upadek tradycyjnej telewizji - mówi Marc Whitten, wiceprezes Amazona. więcej

Facebook usunął reklamy wyborcze Donalda Trumpa, powodem nazistowski symbol

Sztab prezydenta USA Donalda Trumpa w reklamach na Facebooku wykorzystał symbol, którego naziści używali do oznaczania więźniów w obozach koncentracyjnych. Firma Marka Zuckerberga skasowała posty twierdząc, że naruszają jej zasady społecznościowe, a platforma nie zgadza się na "zorganizowaną nienawiść". więcej

LG wprowadza ultrabooki LG gram w cenie od 5199 do 7299 zł. Rafał Sonik ambasadorem nowej serii

Koncern LG wprowadził na polski rynek nowe ultrabooki z rodziny gram. Urządzenia zostały wyposażone w nowe wydajne procesory Intela i ekrany o rozmiarach 14, 15,6 i 17 cali. Ceny komputerów wynoszą od 5199 do 7299 złotych. Ambasadorem promującym nową serię ultrabooków jest znany rajdowiec Rafał Sonik. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Największym przegranym kampanii wyborczej jest Lewica, wygranym Platforma Obywatelska (opinie ekspertów)

Eksperci są zgodni, że dzięki zmianie kandydata na prezydenta Platforma Obywatelska "podniosła się ze strasznego doła". Przegranym tej kampanii wyborczej jest natomiast Lewica, która ma wynik poniżej błędu statystycznego. - Kampania Roberta Biedronia jest fatalna. Szykuje się wynik, który bardzo przypomina nieszczęśliwie dla SLD wybraną kandydatkę panią Magdalenę Ogórek - mówi Wirtualnemedia.pl dr Ewa Pietrzyk-Zieniewicz z Wydziału Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Największym przegranym kampanii wyborczej jest Lewica, wygranym Platforma Obywatelska (opinie ekspertów)

Eksperci są zgodni, że dzięki zmianie kandydata na prezydenta Platforma Obywatelska "podniosła się ze strasznego doła". Przegranym tej kampanii wyborczej jest natomiast Lewica, która ma wynik poniżej błędu statystycznego. - Kampania Roberta Biedronia jest fatalna. Szykuje się wynik, który bardzo przypomina nieszczęśliwie dla SLD wybraną kandydatkę panią Magdalenę Ogórek - mówi Wirtualnemedia.pl dr Ewa Pietrzyk-Zieniewicz z Wydziału Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego. więcej

Agencja Neuron z 2,1 mln zł wpływów, wynik netto 76 tys. zł w górę

W ub.r. agencja public relations Neuron osiągnęła wzrost przychodów o 1 proc. do 2,1 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 4,6 proc. jej wynik netto poszedł w górę z 39 tys. zł straty do 36,8 tys. zł straty. więcej

Trzaskowski w spocie opowiada o sobie, krytykuje go Duda. ,,Bitwa o wozy" w akcji MSWiA (wideo)

Rafał Trzaskowski w nowym spocie wyborczym opowiada o swoim życiu, także prywatnym. Sztab Andrzeja Dudy opublikował spot mocno krytykujący Trzaskowskiego. Natomiast Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji ogłosiło profrekwencyjną akcję „Bitwa o wozy” dotyczącą wozów strażackich. więcej

Brand Bridge dla Wine of Moldova

Agencja Brand Bridge ma nowego klienta - mołdawską organizację Wine of Moldova w Polsce. więcej

Grupa Artystyczna Teraz Poliż klientem iPublicity

Grupa Artystyczna Teraz Poliż nawiązała współpracę z agencją iPublicity. więcej

Krzysztof Bukowski: z H+K Strategies Poland do PKN Orlen

Krzysztof Bukowski dołączył do zespołu komunikacji PKN Orlen jako starszy specjalista ds. komunikacji korporacyjnej. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Wpływy właściciela RTV Euro AGD i OleOle.pl wzrosły o 11 proc., 695 mln zł z reklam
5G w Plusie 9 razy szybsze niż LTE. Najlepsze wyniki w Łodzi
Pół roku darmowego dostępu do Netflixa w promocji Play Now TV Box z pakietem News
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj