|
|
|
|
|
|
|
Byli prezesi TVP i Polskiego Radia przygotowali nową koncepcję mediów publicznych
Były prezes TVP Janusz Daszczyński oraz były prezes Polskiego Radia Andrzej Siezieniewski opracowali propozycję nowego modelu mediów publicznych. Miałyby opierać się one na trzech filarach i być obywatelskie, niezależne politycznie, stabilne finansowo - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Wystartowały zdjęcia do ,,MasterChefa 9", emisja jesienią w TVN
Telewizja TVN i Endemol Shine Polska we wtorek rozpoczęły zdjęcia do dziewiątej edycji „MasterChefa” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Nowe odcinki kulinarnego programu będzie można zobaczyć w jesiennej ramówce 2020 roku.
więcej
|
Skiba nie musi przepraszać TVP za słowa o ,,moralnej odpowiedzialności" za zabójstwo Adamowicza
Krzysztof Skiba wygrał w drugiej instancji proces z Telewizją Polską i nie musi przepraszać za słowa o „moralnej odpowiedzialności za mord na Pawle Adamowiczu”. - Ta decyzja jest prawomocna czyli kończy sprawę - informuje wokalista.
więcej
|
TVP Kultura 2 startuje 26 czerwca. W ramówce filmy, dokumenty i koncerty
W najbliższy piątek 26 czerwca w samo południe zacznie nadawane nowy kanał internetowy TVP Kultura 2, będzie dostępny na platformie TVP Stream. W jego ramówce będą filmy, cykle dokumentalne, seriale, przedstawienia i koncerty oraz programy publicystyczne. - To będzie propozycja uzupełniająca nasz główny kanał - zapowiada Kalina Cyz, szefowa TVP Kultura.
więcej
|
1,83 mln widzów nowego serialu ,,Anna Karenina". TVP1 liderem
Pierwsze sześć odcinków nowego serialu „Anna Karenina” oglądało średnio 1,83 mln osób. Produkcja daje TVP1 pozycję lidera rynku telewizyjnego - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Za 4,4 mld euro Bundesliga sprzedała prawa do transmisji meczów. Nabywcami Sky Deutschland, DAZN i Sat.1
Niemiecka Bundesliga sprzedała prawa do transmisji meczów pierwszej i drugiej ligi od sezonu 2021/2022. Nadawcy zapłacili w sumie 4,4 mld euro, czyli mniej niż w wypadku poprzedniej transakcji. Prawa na cztery sezony do transmitowania rozgrywek zapewnili sobie Sky Deutschland, platforma internetowa DAZN oraz stacja Sat.1.
więcej
|
Aleksandra Nadzieja, Monika Mroziewicz i Agata Podstawka w Constantin Entertainment Polska
Do zespołu firmy producenckiej Constantin Entertainment Polska dołączyły producentki Aleksandra Nadzieja, Monika Mroziewicz oraz Agata Podstawka.
więcej
|
RPO prosi prezesa TVP o wyjaśnienia ws. relacjonowania kampanii wyborczej
Rzecznik Praw Obywatelskich Adam Bodnar ma wątpliwości, czy kampania wyborcza relacjonowana jest przez Telewizję Polską w sposób bezstronny i z zagwarantowaniem równości kandydatów. Poprosił o wyjaśnienia w tej sprawie p.o. prezesa TVP Macieja Łopińskiego.
więcej
|
BBC będzie walczyć z dyskryminowaniem mniejszości. Wyda na to 100 mln funtów
Stacja BBC zapowiedziała, że będzie aktywnie walczyć z dyskryminacją rasową i płciową dotyczącą tworzenia treści. Brytyjski nadawca od 2021 roku w ciągu trzech lat zamierza przeznaczyć kwotę 100 mln funtów na produkcję materiałów tworzonych między innymi przez twórców pochodzących z mniejszości etnicznych.
więcej
|
TVP chce pozwać ,,Gazetę Wyborczą" i naTemat.pl za teksty o rzekomej manipulacji ,,Wiadomości"
Szefostwo Telewizyjnej Agencji Informacyjnej zapowiada pozwy przeciwko redakcjom „Gazety Wyborczej” i portalu naTemat.pl za materiały o rzekomym zamazywaniu flag LGBT w relacji „Wiadomości” z wiecu Andrzeja Dudy. - Będziemy twardo bronić naszych reporterów, gdy stają się celem ataków oraz hejtu - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, dyrektor TAI.
więcej
|
W ,,Wiadomościach" chwalono stroje Agaty Kornhauser-Dudy (wideo)
W poniedziałek w głównym wydaniu „Wiadomości” w podsumowaniu 5 lat aktywności prezydentowej Agaty Kornhauser-Dudy, skupiono się na jej ubraniach i działaniach charytatywnych. Te pierwsze chwalili m.in. ubierająca pierwszą damę Ela Piorun i mało znany projektant Christian Paul.
więcej
|
LG wprowadza ultrabooki LG gram w cenie od 5199 do 7299 zł. Rafał Sonik ambasadorem nowej serii Koncern LG wprowadził na polski rynek nowe ultrabooki z rodziny gram. Urządzenia zostały wyposażone w nowe wydajne procesory Intela i ekrany o rozmiarach 14, 15,6 i 17 cali. Ceny komputerów wynoszą od 5199 do 7299 złotych. Ambasadorem promującym nową serię ultrabooków jest znany rajdowiec Rafał Sonik. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Byli prezesi TVP i Polskiego Radia przygotowali nową koncepcję mediów publicznych
Były prezes TVP Janusz Daszczyński oraz były prezes Polskiego Radia Andrzej Siezieniewski opracowali propozycję nowego modelu mediów publicznych. Miałyby opierać się one na trzech filarach i być obywatelskie, niezależne politycznie, stabilne finansowo - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
W Trójce znów Wojciech Ossowski, niebawem cykl reporterski i premiery teatralne. Lista Przebojów wróci po audycie
Na antenę radiowej Trójki wrócił Wojciech Ossowski ze swoimi „Ossobliwościami muzycznymi”. Katarzyna Kłosińska debiutuje z nową audycją, a Michał Żakowski z cyklem „Świat i ludzie”. Wkrótce na antenie usłyszymy Gaję Kuroń, a w sierpniu ruszyć ma też nowy reporterski format - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Nie wytracamy tempa - mówi nam dyrektor stacji Kuba Strzyczkowski.
więcej
|
|
Nadawca RMF Classic ze wzrostem wpływów o 19 proc. i 1,7 mln zł zysku
Spółka Opera FM, nadawca RMF Classic (należy do Grupy RMF) w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 19,4 proc. do 8,43 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 1,18 do 1,67 mln zł.
więcej
|
|
Zmarł Lesław Skinder, dziennikarz sportowy Polskiego Radia
We wtorek w wieku 88 lat zmarł Lesław Skinder, przez wiele lat dziennikarz sportowy Polskiego Radia.
więcej
|
|
BBC będzie walczyć z dyskryminowaniem mniejszości. Wyda na to 100 mln funtów
Stacja BBC zapowiedziała, że będzie aktywnie walczyć z dyskryminacją rasową i płciową dotyczącą tworzenia treści. Brytyjski nadawca od 2021 roku w ciągu trzech lat zamierza przeznaczyć kwotę 100 mln funtów na produkcję materiałów tworzonych między innymi przez twórców pochodzących z mniejszości etnicznych.
więcej
|
|
W letniej ramówce Radia Złote Przeboje ,,Wakacje mojego życia" konkurs, i bilety na koncerty
Od poniedziałku 29 czerwca zmieni się ramówka Radia Złote Przeboje (Grupa Radiowa Agory). Pojawią się wakacyjne wspomnienia i przeboje z lat 80., 90. i dwutysięcznych. Stacja zaprosi też słuchaczy do udziału w konkursie „Wakacyjna paczka” i na koncerty polskich gwiazd.
więcej
|
|
RMF FM liderem słuchalności we Wrocławiu. TOK FM wyprzedziło Trójkę i Eskę
Liderem rynku radiowego we Wrocławiu w okresie od grudnia ub.r. do maja br. było RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze TOK FM i Eska - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
|
|
Saatchi&Saatchi IS przy spadku wpływów zwiększyła zysk. Wyższe przychody od firm z Publicis Groupe
W ub.r. przychody agencji reklamowej Saatchi&Saatchi IS (Publicis Groupe) zmalały 8 proc. do 96,34 mln zł, a dzięki ograniczeniu kosztów operacyjnych o 15 proc. do 84,83 mln zł i większym wpływom od firm powiązanych z nią jej zysk netto wzrósł z 3 do 8,43 mln zł.
więcej
|
Spółka zależna Agory kupiła 92 proc. udziałów Piano Group za 15,6 mln zł
Należąca do Agory firma reklamy zewnętrznej AMS porozumiała się co do warunków kupna 92 proc. udziałów Piano Group, do której należy sieć MoveTV z ponad 900 ekranami w klubach fitness. Cenę ustalono na 15,6 mln zł, z czego AMS w lipcu ub.r. zapłacił już 6,5 mln zł.
więcej
|
Filip Beźnicki: z Saatchi&Saatchi do Havas Media Group
Havas Media Group utworzyła nowe stanowisko digital strategy director, które od 1 lipca obejmie Filip Beźnicki.
więcej
|
T-Mobile Polska promuje ofertę familijną kampanią "W rodzinie im więcej, tym lepiej" (wideo)
Najnowsza kampania reklamowa T-Mobile Polska ma przypominać o specjalnej ofercie operatora dla rodzin. Przygotowały ją departament zarządzania marką T-Mobile wraz z agencją DDB Warszawa, Mindshare, Digitas Poland oraz VMLY&R.
więcej
|
,,Rafał, nie kłam" i rozmowa na koniec kadencji - Duda i Trzaskowski krytykują się w spotach (wideo)
Sztab Andrzeja Dudy opublikował spot wytykający Rafałowi Trzaskowskiemu, że zmienił ostatnio zdanie w kilku ważnych sprawach. Natomiast w spocie Trzaskowskiego Andrzej Duda źle wypada na spotkaniu podsumowującym jego kadencję.
więcej
|
Andy Main globalnym CEO agencji Ogilvy
Sieć agencji reklamowych Ogilvy ogłosiła, że nowym, globalnym CEO firmy zostanie Andy Main. Zastąpi Johna Seiferta, który po 41 latach odchodzi na emeryturę.
więcej
|
Reklamy ING Polska i Rossmanna najpopularniejsze na YouTube w kwietniu i maju 2020 roku
W kwietniu 2020 roku w Polsce najpopularniejszą reklamą na YouTube był spot promujący bank ING Polska, zaś w maju reklama sieci Rossmann - wynika z aktualnego zestawienia YouTube Ads Leaderboard.
więcej
|
Daniel Obajtek: inwestycje PKN Orlen w sport, bo mamy duże plany biznesowe
PKN Orlen inwestuje w sport, gdyż ma duże plany biznesowe. Zaangażowanie w sport buduje rozpoznawalność marki, a w połączeniu z jakością, to klucz do sukcesu - mówił prezes spółki Daniel Obajtek podczas spotkania z Robertem Kubicą.
więcej
|
Opera w Barcelonie dała koncert roślinom
W ramach protestu słynna Opera El Liceu w Barcelonie zagrała koncern dla tysięcy roślin.
więcej
|
Mieszkańcy UE mniej kupowali w 2019. Polacy zostawili w sklepach stacjonarnych więcej niż przeciętny Europejczyk
W 2019 r. udział konsumpcji prywatnej w obrotach handlu detalicznego spadł w 27 państwach UE o 1 punkt procentowy - wynika z danych GfK. Unijni konsumenci wydają przeciętnie 29,9 proc. swoich budżetów w stacjonarnych sklepach. Polacy zostawiają w handlu detalicznym 35,7 proc. swoich budżetów wydawanych na prywatną konsumpcję. Najwięcej pod tym względem wydają Węgrzy (50 proc.), najmniej Niemcy (23,7).
więcej
|
Nespresso wprowadza aluminiowe kapsułki z recyklingu
Producent kawy porcjowanej Nespresso wprowadza do sprzedaży nowe kapsułki wykonane w 80 proc. z przetworzonego aluminium. Jak podkreśla firma, jej celem jest zmniejszenie ilości odpadów oraz zwiększenie ilości materiałów, które można wykorzystać ponownie w procesie produkcji. Do końca 2021 roku Nespresso zamierza wypuścić na rynek pełną ofertę kapsułek wykonanych w 80 proc. z aluminium pochodzącego z recyklingu.
więcej
|
Meetrics będzie mierzyć dla BrandLine jakość powierzchni reklamowej w internecie
Meetrics Polska rozpoczyna współpracę z BrandLine Group, firmą działającą w branży elektroniki użytkowej w zakresie pomiarów jakości reklam. Dotyczy to kampanii digital wszystkich marek z portfolio BrandLine, czyli: Overmax, Lionelo i Zeegma. W kooperacji uczestniczyć będzie także butik mediowy Milco, odpowiedzialny za zakup mediów.
więcej
|
"Jestem LGBT - jestem człowiekiem" - spot Kampanii Przeciw Homofobii przygotowany w 4 dni
Kampania Przeciw Homofobii opublikowała spot "Jestem LGBT - jestem człowiekiem", który powstał w reakcji na wypowiedzi prezydenta RP Andrzeja Dudy o osobach LGBT. Materiał powstał z wypowiedzi internautów, całość została przygotowana w ciągu 4 dni.
więcej
|
Nestea wraca po kilku latach z kampanią rekalmową "Smak wolności"
Marka napojów Nestea (Grupa Maspex) po kilkuletniej przerwie wznawia komunikację marketingową kampanią "Smak wolności".
więcej
|
Plush promuje "Bombowy Abonament" za 25 zł miesięcznie
Ruszyła nowa kampania reklamowa Plusha (Polkomtel), promująca abonament za 25 zł miesięcznie.Przygotowały ją Scholz & Friends, TFP, Vizeum
więcej
|
PGNiG Obrót Detaliczny z kampanią ,,Zyskaj oszczędność z PGNiG"
Pod hasłem „Zyskaj oszczędność z PGNiG” ruszyła ogólnopolska kampania sprzedawcy paliwa gazowego PGNiG Obrót Detaliczny.
więcej
|
Sandra Kubicka ambasadorką Kontigo
Modelka Sandra Kubicka została twarzą sieci sklepów kosmetycznych Kontigo. Swoim wizerunkiem będzie promować autorskie perfumy stworzone dla marki.
więcej
|
Scholz&Friends Warszawa i IQS oferują warsztat o komunikacji w czasie epidemii
Agencja reklamowa Scholz&Friends Warszawa i firma badawcza IQS (należą do holdingu Mediacap) wprowadziły do oferty warsztat dla reklamodawców „#Codalej” dotyczący komunikacji w okresie epidemii koronawirusa.
więcej
|
Maja Sontag i Marek Ciechalski w zespole produkcyjnym Papaya
Do zespołu Papaya Films dołączyli producentka Maja Sontag oraz kierownik produkcji Marek Ciechalski.
więcej
|
Adradab, Maksym Riznyk i Piotr Sajdak w nowej reklamie Tiger Energy Drink (wideo)
Maspex Wadowice kontynuuje komunikację marki Tiger Energy Drink, w której promuje i wspiera sportowych mistrzów - podkreślając w serii spotów ich osiągnięcia, umiejętności i moc. Całość kreacji utrzymana jest w klimacie łączącym sport, rap, dystans do siebie i żart. Za działania reklamowe odpowiadają agencje Brasil i Starcom (Publicis Media).
więcej
|
,,Trucking Girl", przewodniczka tatrzańska i ratownicy medyczni ambasadorami kampanii "Trzeźwo myślę" Carlsberga
Ruszyła czwarta edycja programu "Trzeźwo myślę" koncernu carlsberg Polska. Akcja promuje gównie odpowiedzialne podejście do konsumpcji alkoholu. Ambasadorami kampanii zostali ratownicy Marcin Borkowski i Tomasz Draczyński, Joanna Stępińska, przewodniczka tatrzańska oraz Iwona Blecharczyk, znana jako „Trucking Girl" kierowczyni ciężarówki.
więcej
|
Spot Pekao ,,Bierz życie za rogi" najlepsza reklamą w sektorze bankowym
Reklama z kampanii Pekao „Bierz życie za rogi” z udziałem Sebastiana Kawy została wybrana najlepszym bankowym spotem reklamowym w plebiscycie Złoty Bankier.
więcej
|
Paweł Kuczma: Bez transparentności nie ma efektywności (wywiad) Na polskim rynku reklamy internetowej luka nietransparentności w niektórych przypadkach sięga 80 proc. Często CMO czy szef działu zakupów nie wie, że większość ich budżetów mediowych nie trafia do mediów i nie pracuje dla ich marek. Dopóki reklamodawcy nie tupną nogą, nie uderzą w stół i nie zażądają zmian w kierunku transparentności, dopóty nic znacząco się nie zmieni. Bez transparentności nie ma efektywności w reklamie online - mówi Paweł Kuczma, założyciel i szef agencji mediowej Pure Play, wyspecjalizowanej w realizacji kampanii w internecie, z naciskiem na działania Programmatic. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Zarząd właściciela Gremi Media chce wycofać firmę z warszawskiej giełdy. ,,Akcje postrzegane są jako papier spekulacyjny"
Zarząd KCI, większościowego akcjonariusza Gremi Media (wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, rekomenduje właścicielowi firmy Grzegorzowi Hajdarowiczowi, żeby rozważył wycofanie jej z giełdy. Uzasadnia, że wskutek „zintensyfikowanej akcji dezinformacyjnej w mediach elektronicznych” akcje spółki „postrzegane są jako papier spekulacyjny”.
więcej
|
Magazyny "Elle" i "Uroda Życia" ze zmienionym cyklem wydawniczym
Do wczoraj nie ukazały się lipcowe wydania "Elle" (Burda Media Polska), ani "Urody Życia" (Edipresse Polska). Pierwszy z nich będzie dostępny ponownie od 24 czerwca, później na początku sierpnia. Drugi - dopiero w połowie sierpnia.
więcej
|
Spółka zależna Agory kupiła 92 proc. udziałów Piano Group za 15,6 mln zł
Należąca do Agory firma reklamy zewnętrznej AMS porozumiała się co do warunków kupna 92 proc. udziałów Piano Group, do której należy sieć MoveTV z ponad 900 ekranami w klubach fitness. Cenę ustalono na 15,6 mln zł, z czego AMS w lipcu ub.r. zapłacił już 6,5 mln zł.
więcej
|
|
|
Jarosław Kuźniar odchodzi z Onetu i startuje z Voice House. Premiera platformy jesienią tego roku
Jarosław Kuźniar odchodzi z Onetu i zamierza wystartować z nowym projektem Voice House, gdzie znajdą się podcasty, wideocasty, ale też galerie zdjęć. - Platforma jest zbudowana, czeka na premierę - zapowiada Kuźniar. Zdaniem medioznawców, odejście dziennikarza to duża strata dla Onetu.
więcej
|
WP SportoweFakty z większym spadkiem niż Onet Sport i Sport.pl, najmocniej w dół witryny ,,PS" i TVP Sport (TOP10)
W maju br. czołowe serwisy sportowe miały 16 proc. użytkowników i 41 proc. odsłon mniej niż rok wcześniej. Procentowo największe spadki zanotowały witryny „Przeglądu Sportowego” i TVP Sport, a liderujące WP SportoweFakty straciły więcej niż dział sportowy Onetu i Sport.pl.
więcej
|
Disney+ we wrześniu pojawi się w ośmiu kolejnych krajach europejskich
Disney+ od marca br. działa już w ośmiu krajach Europy, a od 15 września pojawi się w też w Portugalii, Belgii, Finlandii, Islandii, Luksemburgu, Norwegii, Szwecji i Danii. Eksperci oceniają, że do 2024 r. platforma streamingowa będzie miała 60-90 mln subskrybentów na całym świecie.
więcej
|
Krzysztof Gonciarz przekazał organizacji LGBT pieniądze z reklam Andrzeja Dudy
Tydzień temu bloger Krzysztof Gonciarz nagrał film z apelem do pary prezydenckiej. Prosił w nim, aby Andrzej Duda uważał na słowa i zrezygnował z retoryki nietolerancji wobec społeczności LGBT. - Czy warto wrzucać tych ludzi pod pociąg, sprawiać im cierpienie, pogarszać ich życie? - pytał youtuber. Teraz ogłosił, że jego film zarobił na reklamach opłaconych przez sztab prezydenta, a pieniądze przekazał organizacji Miłość nie wyklucza, która wspiera społeczność LGBT.
więcej
|
Netflix zapowiada ,,Homemade". Seria filmów kręconych w kwarantannie
Netflix zaprezentował zwiastun nowej serii „Homemade”. Będzie to zbiór 17 krótkometrażowych filmów nakręconych przez uznanych twórców w warunkach domowej kwarantanny.
więcej
|
Reklamy ING Polska i Rossmanna najpopularniejsze na YouTube w kwietniu i maju 2020 roku
W kwietniu 2020 roku w Polsce najpopularniejszą reklamą na YouTube był spot promujący bank ING Polska, zaś w maju reklama sieci Rossmann - wynika z aktualnego zestawienia YouTube Ads Leaderboard.
więcej
|
Apple TV+ zapowiada serial ,,Fundacja". Pokazano pierwszy zwiastun
Należący do Apple serwis VOD Apple TV+ planuje premierę oryginalnego serialu „Fundacja” opartego na literaturze Isaaca Asimova. Tytuł ma być dostępny dla użytkowników platformy w 2021 roku i rozmachem przypominać wysokobudżetowe ekranizacje kinowe science fiction. Zapowiedzią „Fundacji” jest zwiastun przedstawiony przez Apple.
więcej
|
Microsoft kasuje projekt Mixer. Konta użytkowników przejdą na Facebook Gaming
Microsoft podjął decyzję o zamknięciu 22 lipca 2020 roku platformy Mixer przeznaczonej do oglądania streamingu z gier wideo. Serwis przegrał konkurencję przede wszystkim z należącym do Amazona Twitchem pomimo inwestycji w przejęcie niektórych gwiazd z branży streamerów. Według zapowiedzi konta użytkowników Miksera zostaną automatycznie przeniesione na platformę Facebook Gaming, z którą Microsoft zawarł umowę o partnerstwie.
więcej
|
Jarosław Kuźniar odchodzi z Onetu, stawia na własne projekty
Z końcem czerwca Jarosław Kuźniar kończy współpracę z Onetem (Ringier Axel Springer Polska), w którym był szefem krótkich form wideo i gospodarzem pasma „Onet Rano”.
więcej
|
Z Internetowego Konta Pacjenta skorzystało 2,5 mln Polaków
Internetowe Konto Pacjenta, w którym można sprawdzić informacje o zdrowiu swoim i swych bliskich czy e-receptę jest najbardziej znaną aplikacją usług medycznych. Skorzystało z niej 2,5 mln Polaków, a słyszało o niej 33 proc. - wynika z badania ARC Rynek i Opinia na zlecenie Centrum e-Zdrowia.
więcej
|
Gazeta.pl z nowymi opcjami interaktywnymi w playerze wideo
Portal Gazeta.pl (Agora) poszerzył swoją ofertę wideo o nowe interaktywne opcje w ramach playera. Użytkownicy będą mogli m.in. sprawdzić wybrany zestaw ubrań bez wychodzenia z domu, czy obejrzeć nowy model samochodu bez wizyty w salonie.
więcej
|
LG wprowadza ultrabooki LG gram w cenie od 5199 do 7299 zł. Rafał Sonik ambasadorem nowej serii Koncern LG wprowadził na polski rynek nowe ultrabooki z rodziny gram. Urządzenia zostały wyposażone w nowe wydajne procesory Intela i ekrany o rozmiarach 14, 15,6 i 17 cali. Ceny komputerów wynoszą od 5199 do 7299 złotych. Ambasadorem promującym nową serię ultrabooków jest znany rajdowiec Rafał Sonik. materiał partnerskiwięcej |
|
|