|
|
|
|
|
|
|
Platforma Canal+ z 2,29 mld zł wpływów i 88,1 mln zł zysku. 81 mln zł odpisu dot. marki n, 56 mln zł na marketing
W ub.r. firma ITI Neovision, operator Platformy Canal+, zanotowała 2,29 mln zł skonsolidowanych przychodów marketingowych i 88,12 mln zł zysku netto. Rebranding nc+ na Platformę Canal+ spowodował odpisanie 81 mln zł z wartości marki n. Firma swoim akcjonariuszom wypłaci 115,3 mln zł dywidendy - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Polsat proponuje TVP i TVN wspólną debatę prezydencką. Andrzej Duda: nadawcy powinni się porozumieć
Telewizja Polska chce zorganizować debatę przed drugą turą wyborów prezydenckich w miejscowości Końskie, a z propozycją wspólnego wydarzenia wyszły TVN, Onet i WP. We wtorek Polsat podał, że chciałby zorganizować wspólną debatę z TVN i TVP. Takie rozwiązanie popiera Andrzej Duda.
więcej
|
Telewizja Polska zawiesiła zdjęcia do ,,Echa serca". ,,W praktyce oznacza to zakończenie serialu"
Telewizja Polska w czerwcu rozpoczęła zdjęcia do nowych odcinków „Echa serca”, ale po dwóch dniach prace na planie zostały w trybie nagłym wstrzymane. - W praktyce oznacza to zakończenie serialu - komentują Przemysław Sadowski i Antoni Pawlicki, aktorzy związani z produkcją.
więcej
|
Emitel będzie operatorem technicznym MUX-3
Firma Emitel ma pozostać operatorem technicznym multipleksu trzeciego. Znajdują się tam kanały telewizji publicznej: TVP1 HD, TVP2 HD, TVP Info HD, TVP Sport HD i TVP Historia.
więcej
|
Marcin Prokop poprowadzi ,,Lego Masters" w TVN
Gospodarzem reality-show „Lego Masters”, który pojawi się w jesiennej ramówce TVN, będzie Marcin Prokop.
więcej
|
Tauron Speedway Euro Championship na żywo w Eurosporcie 1
W sobotę, 4 lipca rozpocznie się kolejna odsłona Tauron Speedway Euro Championship. Wszystkie pięć rund rywalizacji na żywo pokaże Eurosport 1.
więcej
|
Polsat Play nowym liderem oglądalności, Active Family z największym wzrostem
W maju 2020 roku nowym liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych został Polsat Play, który wyprzedził TVN Style i HGTV. Największy wzrost w zestawieniu zanotował kanał Active Family, a na czele spadków uplasowało się TVN Style - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
W ,,Wiadomościach" błędna pochwała wyniku wyborczego Andrzeja Dudy, pominięto Aleksandra Kwaśniewskiego
W poniedziałek na początku głównego wydania „Wiadomości” podano nieprawidłową informację, jakoby Andrzej Duda uzyskał w niedzielnym głosowaniu rekordowe poparcie wśród prezydentów Polski starających się o drugą kadencję. Materiał usunięto z twitterowego profilu „Wiadomości”.
więcej
|
LG wprowadza ultrabooki LG gram w cenie od 5199 do 7299 zł. Rafał Sonik ambasadorem nowej serii Koncern LG wprowadził na polski rynek nowe ultrabooki z rodziny gram. Urządzenia zostały wyposażone w nowe wydajne procesory Intela i ekrany o rozmiarach 14, 15,6 i 17 cali. Ceny komputerów wynoszą od 5199 do 7299 złotych. Ambasadorem promującym nową serię ultrabooków jest znany rajdowiec Rafał Sonik. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"Mała kawa" Wojciecha Manna w radiu Nowy Świat. Swoje audycję będą także mieli Sosnowski, Michalik, Grabowski czy Fisz
Internetowe radio Nowy Świat rozpocznie nadawanie 10 lipca br. Na antenie pojawi się m.in. Wojciech Mann, Jerzy Sosnowski czy Eliza Michalik. Nie zabraknie także artystów jak Krzysztofa „Grabaża” Grabowskiego, Kuby Badacha czy Wojciech Waglewskiego i jego syna Bartosza 'Fisza' Waglewskiego.
więcej
|
|
Towarzystwo Dziennikarskie: W Trójce kandydujący prezydent nie był traktowany bezkrytycznie, tak jak w Jedynce. RMF FM najbardziej różnorodne
- Obserwatorzy dostrzegają, że Program Trzeci Polskiego Radia różnił się na korzyść od Programu Pierwszego. W Trójce kandydujący prezydent nie był traktowany bezkrytycznie, tak jak w Jedynce. Serwisy RMF FM służyły jako baza do porównania przekazu informacyjnego radia publicznego - stwierdza Towarzystwo Dziennikarskie w raporcie z monitoringu kampanii prezydenckiej.
więcej
|
|
Katarzyna Borowiecka w lipcu wraca do Trójki z ,,ABC Popkultury"
Na antenę radiowej Trójki wraca w lipcu Katarzyna Borowiecka - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Poprowadzi swoją niedzielą autorską audycję „ABC Popkultury”, niewykluczone, że znajdzie się dla niej też inne miejsce w ramówce.
więcej
|
|
Odchodzący dziennikarz Radia Gdańsk skarży się na mobbing. Prezes stacji: zarzuty bezzasadne
Łukasz Wójtowicz, dziennikarz i wydawca Radia Gdańsk, po półrocznym okresie zawieszenia złożył wypowiedzenie i odchodzi z pracy. Stawia też pracodawcy zarzut mobbingu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl W radiu powołano komisję do zbadania sprawy. - Te zarzuty są bezzasadne - informuje nas Adam Chmielecki, prezes rozgłośni.
więcej
|
|
Senacka Komisja Kultury odrzuciła sprawozdanie RMN i KRRiT za 2019 rok
We wtorek senacka Komisja Kultury i Środków Przekazu zagłosowała za odrzuceniem sprawozdania z działalności Rady Mediów Narodowych oraz Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji za 2019 rok. Szef RMN Krzysztof Czabański nie pojawił się na posiedzeniu, uzasadnił to zagrożeniem zakażeniem koronawirusem.
więcej
|
|
Radiowa Jedynka z wakacyjnym SMS-owym konkursem ,,Dobre nasze". Sponsorem PKN Orlen
W środę 1 lipca, na antenie radiowej Jedynki rozpocznie się SMS-owy konkurs „Dobre nasze”, którego ideą jest promocja polskich produktów i przedsiębiorczości. Akcja będzie częścią porannego pasma „Sygnały dnia”, do wygrania będą karty podarunkowe do wykorzystania na stacjach PKN Orlen.
więcej
|
|
RMF FM najchętniej słuchane w Lublinie. Trójka wypadła z podium
Liderem słuchalności w Lublinie w okresie od grudnia ub.r. do maja br. było RMF FM. Podium w tej fali uzupełniają: Radio ZET i VOX FM - wynika z badań słuchalności radia.
więcej
|
|
|
|
Amazon znów najcenniejszą marką świata. Mocno w górę Netflix i Instagram, w dół Facebook. W rankingu po raz pierwszy znalazł się TikTok (TOP 100)
Amazon drugi rok z rzędu został liderem rankingu BrandZ Global Top 100 2020, autorstwa agencji Kantar i holdingu reklamowego WPP. Marka warta jest 415,9 mld dolarów, o 32 proc. więcej niż rok temu. Do rankingu po raz pierwszy weszła marka TikTok, która uplasowała się na miejscu 79. Łączna wartość stu marek ujętych w rankingu wyniosła 5 bilionów dolarów.
więcej
|
Edwin Bendyk za Aleksandra Smolara prezesem Fundacji Batorego, w zarządzie Szymon Gutkowski
Szef działu naukowego „Polityki” Edwin Bendyk zastąpił Aleksandra Smolara na stanowisku prezesa Fundacji im. Stefana Batorego. Do zarządu został powołany Szymon Gutkowski, członek zarządu i współwłaściciel agencji reklamowej DDB Warszawa.
więcej
|
Eurocash rozstrzygnął przetarg sklepów abc i hurtowni Cash & Carry. Zwycięża agencja V&P
V&P rozpoczyna współpracę z Eurocash C&C i zajmie się obsługą sieci sklepów abc oraz hurtowni Eurocash Cash & Carry.
więcej
|
Social Tigers wygrywa przetarg Motoroli
Od lipca agencja Social Tigers zajmie się pełną obsługą mediów społecznościowych marki technologicznej Motorola w Polsce.
więcej
|
Fabryka Komunikacji Społecznej z kampanią "Czyste Powietrze - Zdrowy wybór. Twój wybór!"
Ministerstwo Klimatu wybrało agencję Fabryka Komunikacji Społecznej w trybie zamówienia z wolnej ręki do przygotowania i przeprowadzenia kampanii informacyjno - promocyjnej pod hasłem "Czyste powietrze - Zdrowy wybór. Twój wybór" - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
MADOGZ z działem personal branding, na czele Magdalena Loose
Agencja MADOGZ utworzyła w swojej strukturze dział personal brranding. Na jego czele stanęła Magdalena Loose, a do grona klientów dołączyła Agnieszka Winnicka znana z programu „Ach, ten ślub” emitowanego w TVN Style.
więcej
|
UOKiK: owoce i warzywa ze złym oznaczeniem kraju pochodzenia często w Groszku i Polomarkecie, rzadko w Auchan i Carrefourze
10,2 proc. partii owoców i warzyw skontrolowanych w pierwszej połowie br. przez Inspekcję Handlową było źle oznaczone co do kraju pochodzenia lub nie miało w ogóle takich informacji. Ze znaczących sieci handlowych największy odsetek takich partii był w sklepach ABC i Polomarket, a najniższy w Auchan, Carrefourze i Społem.
więcej
|
Peja rapuje o krasnoludkach w reklamie Pizza Hut
Pizza Hut zainicjowała internetowy Rap Show, w którym znani raperzy odpowiadają prowokujące pytania i wykonują zadania muzyczne. W pierwszej odsłonie wystąpił Ryszard Andrzejewski, znany jako Peja.
więcej
|
Biedronka spodziewa się wzmożonego ruchu nad morzem, wydłuża godziny pracy nadmorskich sklepów
Sieć sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) spodziewa się większego niż rok temu wzrostu liczby klientów w swoich sklepach w nadmorskich miejscowościach. Dlatego wydłuża godziny pracy części placówek tam zlokalizowanych, wprowadza specjalne autobusy, instaluje zewnętrzne warzywniaki i stoiska z napojami i lodami.
więcej
|
Forrmuła 1 wraca po przerwie, bolidy w barwach tęczy
Po przerwie związanej z koronawirusem wracają wyścigi Formuły 1. Pierwszy z serii odbędzie się 5 lipca w Austrii. Wtedy na bolidach oraz wokół toru zostanie ulokowana tęcza. Tym symbolem F1 rusza z akcją #WeRacesAsOne, by podkreślić zaangażowanie w problemy społeczne.
więcej
|
Wafle Familijne z loterią na 25. urodziny
Od 1 lipca do końca sierpnia potrwa jubileuszowa loteria pod hasłem „Familijne 25. urodziny”, którą marka Familijne (Colian) przygotowała dla swoich konsumentów z okazji swojego jubileuszu.
więcej
|
Pacjent po udarze mówi o swoim codziennym życiu w nowej reklamie Nutricia (wideo)
Ruszyła najnowsza kampania medycznej części firmy Nutricia promująca Nutridrink. Za strategię komunikacji oraz kreację spotu odpowiada agencja ASAP&ASAP.
więcej
|
MPM klientem Veneo
Producent sprzętu AGD, firma MPM powierzyła agencji Veneo komunikację na Facebooku i Instagramie, zgodnie z nowym hasłem przewodnim „Mój przyjaciel domu”.
więcej
|
Paweł Kuczma: Bez transparentności nie ma efektywności (wywiad) Na polskim rynku reklamy internetowej luka nietransparentności w niektórych przypadkach sięga 80 proc. Często CMO czy szef działu zakupów nie wie, że większość ich budżetów mediowych nie trafia do mediów i nie pracuje dla ich marek. Dopóki reklamodawcy nie tupną nogą, nie uderzą w stół i nie zażądają zmian w kierunku transparentności, dopóty nic znacząco się nie zmieni. Bez transparentności nie ma efektywności w reklamie online - mówi Paweł Kuczma, założyciel i szef agencji mediowej Pure Play, wyspecjalizowanej w realizacji kampanii w internecie, z naciskiem na działania Programmatic. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Wojciech Czuchnowski nie musi przepraszać za wpis o "mafii z PiS". "Wielka partia pozwała mnie za żart na Twitterze"
Sąd Apelacyjny w Warszawie oddalił apelację Prawa i Sprawiedliwości o ochronę dóbr osobistych. Wojciech Czuchnowski nie musi przepraszać partii rządzącej ani płacić 15 tys. zł na cel społeczny za wpis na Twitterze ze stwierdzeniem „mafia z PiS”. Uznano, że to usprawiedliwiony żart. Wyrok jest prawomocny. - Dla mnie ta sprawa od początku była żenująca, wielka partia pozwała mnie za żart na Twitterze - mówi Wirtualnemedia.pl Wojciech Czuchnowski, dziennikarz "Gazety Wyborczej".
więcej
|
Edwin Bendyk za Aleksandra Smolara prezesem Fundacji Batorego, w zarządzie Szymon Gutkowski
Szef działu naukowego „Polityki” Edwin Bendyk zastąpił Aleksandra Smolara na stanowisku prezesa Fundacji im. Stefana Batorego. Do zarządu został powołany Szymon Gutkowski, członek zarządu i współwłaściciel agencji reklamowej DDB Warszawa.
więcej
|
Wydawcom prasy w czasie pandemii skokowo przybywa użytkowników e-wydań. ,,Trzeba pomyśleć, jak ich zatrzymać"
Koronawirus zmienił rynek wydawniczy: dziennikarzom i wydawcom potrzebne są nowe kompetencje, zmieniają się też nawyki odbiorców (choć pewnie nie na stałe). Takie wnioski płyną z wtorkowej e-konferencji wydawców prasowych i Izby Handlowej Unii Europejskiej.
więcej
|
Spółka Hajdarowicza sprzedała za 10,9 mln zł pakiet akcji wydawcy ,,Rzeczpospolitej" i ,,Parkietu"
Cypryjska spółka Bojanco Limited, kontrolowana przez Grzegorza Hajdarowicza, za 10,88 mln zł sprzedała 74 tys. akcji Gremi Media, wydawcy „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”. Bojanco Limited należy do Gremi International, które niedawno ogłosiło wezwanie do sprzedaży akcji KCI.
więcej
|
,,The New York Times" odchodzi z platformy Apple News. Poszło o pieniądze dla wydawcy
Amerykański dziennik „The New York Times” postanowił wycofać się z platformy Apple News oferującej internetowy dostęp do cyfrowych wersji gazet i czasopism. Według nieoficjalnych informacji amerykańskiemu wydawcy nie odpowiadają biznesowe warunki umowy z Apple.
więcej
|
Papież: pandemia koronawirusa pokazała, jak niezbędna jest misja mediów
Pandemia koronawirusa "pokazała, jak niezbędna jest misja mediów, by jednoczyć ludzi, skracać dystans, zapewniać konieczne informacje, otwierać umysły i serca na prawdę" - napisał papież Franciszek w przesłaniu do prasy katolickiej z Ameryki Północnej.
więcej
|
Grupa Helion z nowym zarządem, prezesem Adam Blaska
Z początkiem października br. Grupa Helion, wydawca literatury specjalistycznej i ebooków będzie mieć nowy zarząd. Wejdą do niego Adam Blaska, Grzegorz Schwarz i Seweryn Spałek.
więcej
|
Zmarł o. Stanisław Opiela, były redaktor naczelny "Przeglądu Powszechnego"
Po ciężkiej chorobie w poniedziałek wieczorem zmarł o. Stanisław Opiela, jezuita, dziennikarz i wieloletni redaktor naczelny "Przeglądu Powszechnego". Wcześniej pracował też w sekcji polskiej Radia Watykańskiego. Był członkiem Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich oraz Union Catholique Internationale de Presse.
więcej
|
|
|
Szymon Hołownia tworzy ruch Polska 2050. "Nie może popełnić błędu Biedronia i Kukiza"
Szymon Hołownia zapowiedział uruchomienie ruchu społecznego w formie stowarzyszenia Polska 2050. Były kandydat na prezydenta nie ukrywa, że jego organizacja wystartuje w następnych wyborach parlamentarnych. - Hołownia musi bardzo uważać, bo z jednej strony buduje coś, co za kilka lat będzie alternatywną wobec PO, a z drugiej nie może w tej chwili zrazić sobie większości elektoratu, która zionie niechęcią do rządzących - mówi Wirtualnemedia.pl prof. Radosław Markowski, politolog i dyrektor Centrum Studiów nad Demokracją.
więcej
|
Polskie Stowarzyszenie Public Relations wycofuje się z Rady Etyki PR. ZFPR: jednostronna decyzja
Delegaci Polskiego Stowarzyszenia Public Relations zrezygnowali z pracy na rzecz Rady Etyki Public Relations. PSPR nie będzie dłużej wspierać tego projektu. Zarząd Związku Firm Public Relations decyzję tę nazywa "jednostronną". Obie organizacje branżowe poróżniły wizje dalszego działania i składu osobowego REPR.
więcej
|
Paweł Jurek odszedł z Ministerstwa Finansów, będzie rzecznikiem prasowym Banku Pekao
Ze stanowiska rzecznika prasowego Ministerstwa Finansów odszedł Paweł Jurek. W najbliższym czasie ma objąć analogiczną funkcję w Banku Pekao.
więcej
|
Internauci żądają od ING wycofania rekomendacji dla Krzysztofa Bosaka. ,,Nie wspieramy żadnej opcji politycznej"
Ruch Akcja Demokracja wezwał w poniedziałek na Facebooku ING Bank Śląski do wycofania jego rekomendacji dla programu Krzysztofa Bosaka, kandydata Konfederacji w wyborach prezydenckich. Pod apelem podpisało się blisko 3,2 tys. osób. - Jako ING Bank Śląski nie wspieramy żadnej opcji politycznej i nie wskazujemy preferencji co do kandydatów startujących w wyborach - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Utrata, rzecznik prasowy banku. - Banki nie powinny mieszać się w politykę - przestrzega Piotr Czarnowski, prezes First PR.
więcej
|
PKP Intercity wybiera agencję PR do dwuletniej obsługi
Spółka PKP Intercity zaprasza agencje public relations do składania ofert na jej obsługę PR - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Z wybraną firmą będzie pracować dwa lata.
więcej
|
Szymon Hołownia zagłosuje przeciw Andrzejowi Dudzie, chce startować w wyborach parlamentarnych
Były dziennikarz Szymon Hołownia poinformował, że w drugiej turze wyborów prezydenckich zagłosuje przeciw Andrzejowi Dudzie, natomiast oficjalnie nie udzieli poparcia Rafałowi Trzaskowskiego. Zapowiedział start stowarzyszenia Polska 2050, jego ruch zamierza wystartować w najbliższych wyborach parlamentarnych.
więcej
|
Weber Shandwick wraca do Związku Firm Public Relations
Polski oddział Weber Shandwick po przerwie ponownie dołączył do Związku Firm Public Relations.
więcej
|
Szustow. Kultura i Komunikacja pracuje dla ASP Katowice
Agencja Szustow. Kultura i Komunikacja rozpoczęła współpracę z Akademią Sztuk Pięknych w Katowicach.
więcej
|
|
|